کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

موضوع بسته شد
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

موضوع: بررسی یک ترانه

  1. korush-naji آواتار ها
    korush-naji
    شماره کاربری
    4542
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۰
    158
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1
    215
    سپاس از شما 115 بار در 66 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض بررسی یک ترانه



    هر روز پاییزه

    Every day is autumn

    هم دیدنی بودی ، هم خواستنی بودی
    هم چیدنی بودی ، هم باغچه مون گل داشت
    زنجیر می خواستم ، دستتاتو بخشیدی
    از من تا اون دستات ، هر دره ای پل داشت
    پل بود اما ریخت ، گل بود اما مرد
    عمر منم قد ، عشقت تحمل داشت

    هر روز پاییزه ، هر هفته پاییزه
    هر ماه پاییزه ، هر سال پاییزه
    پنهونم از چشمات ماه پس ابرم
    من کاسه صبرم این کاسه لبریزه

    آروم نمی گیرم ، از دست زنجیرم
    بی عشق می میرم ، من روز دیدارم
    از دوستی پر من ، از دوس دلخور من
    آجر به آجر من ، من پشت دیوارم
    لعنت به این دیدار ، لعنت به این دیوار
    لعنت به این آوار ، من زیر آوارم


    سلام بر دوستان گرامی

    ترانه ای که برای بررسی قرار دادم ترانه بسیار زیبای " هر روز پاییزه " از "حسین صفا" ست.
    این ترانه یک شیوه خاصی رو در ترانه نویسی داره کخ من خودم شخصا در ترانه های دیگه به این شکل ندیدم.

    در این ترانه جمله هایی هم وزن در فواصل یکسانی تکرار شده اند که با رنگ قرمز مشخص کرده ام.

    یک ترانه سرای حرفه ای هم به زیبایی نوشته خود فکر میکنه هم به زیبایی مفهوم.

    در این ترانه آقای صفا بسیار زیبا از عهده این دو مورد بر اومده .

    تقریبا در همه ترانه ها میشه همچین چیزی رو دید..

    ولی تفاوت این ترانه با باقی ترانه ها در قسمت دوم ترانه میشه متوجه شد:
    هر سه این جمله ها به زیبایی و به صورت یک مفهوم به کار برده شده اند.

    من روز دیدارم
    من پشت دیوارم
    من زیر آوارم

    ترانه سرا خود رو روز دیدار عنوان میکنه و در ادامه جمله " لعنت به این دیدار " رو بیان میکنه.و این معنی رو میرسونه که مخاطب این لعنت خود شخص است.

    این شکل بیان مفهوم در ترانه رو من خیلی دوست دارم.
    این تاپیک رو ایجاد کردم تا دوستانی که در کار ترانه نوشتن هستن و یا در کل همه وقتی ترانه ای رو میبینن و یا با صدای خواننده ای میشنون به ترانه دقت زیادی داشته باشن و نکات کلیدی کار ترانه سرا رو بفهمن.

    ببخشین وقتتونو گرفتم



    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۴ در ساعت 18:21

  2. 4 کاربر زیر از korush-naji برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. calata آواتار ها
    calata
    شماره کاربری
    5240
    کاربر اخراجی
    شهریور /۱۳۹۰
    694
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3
    407
    سپاس از شما 441 بار در 263 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    این ترانه عالیه دوستان اجراشم فوقالعادست برین گوش کنید اهنگشو


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۴ در ساعت 18:35

  5. کاربران زیر از شما calata عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. digilap آواتار ها
    digilap
    شماره کاربری
    8303
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۰
    148
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    131
    سپاس از شما 55 بار در 40 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوستان

    اجازه دارم موافق نباشم
    نظر من این نیست!
    با اجازه بزرگترا کمی بیشتر به این ترانه میپردازم!
    اگه کسی رو ناراحت میکنم پیشاپیش عذر خواهی میکنم بیشتر یه کار نسبتا علمی انجام میدیم! بدور از تعصبات!

    البته مفهوم شعر بسیار مفهوم غمگین و البته زیبایی هست اما در بیان معانی دچاردست پستگی و کمبود لغت هستیم برای مثال از انجا شاعر نیاز داشته تا وزن را حفظ کند ببینید تا چه حد تکرار پردازی کرده؟!
    هر روز پاییزه ، هر هفته پاییزه
    هر ماه پاییزه ، هر سال پاییزه

    از آنجا که کلمات دارای صدای پر نیست بر خلاف خود ملودی و البته تنظیم و آکوردهای آن که کشدار و دارای زمان طولانی تر از هجاهای شعر هستند اگر دقت کنید زمانی که خواننده میخواهد کلمه و جمله را به پایان ببرد دچار مشکل میشود و به جای اینکه کلمه را پایان دهد با کشیدن هجای نامناسب آنرا ادامه میدهد که کلین اثر را کمی سبک میکند!
    هم دیدنی بودی ، هم خواستنی بودی
    هم چیدنی بودی ، هم باغچه مون گل داشت


    هم چیدنی بودی؟ البته در بیان مدرن میتوان از مفهیم انتزاعی استفاده کرد اما منظور انتزاعی مجرد است باعث حرکتی فاخر باشد برای من پس از دیدنی بودن و خواستنی بودن ! چیدنی بود کمی طنز گونه است!

    اگردوستان مایل باشند میتوانیم موضوع را ادامه دهیم ! اگر بخواهم ادامه دهم ترجیح میدهم که دوستان نظرشان را بگویند!
    اما باید عرض کنم که در این وانفسای موسیقی باید به ارزش هر یک از دوستانمان که در واقع جرات ابراز وجود دارند از جمله خود جناب صفا واقف بود و از ایشان دفاع کرد! اما کار کم بینیه را باید یاد آور شد تا دوستان به جایی برسیم که یه زمانی بودیم!

    بنده در جای خودم به جناب صفا ابراز احترام میکنم !

    موفق باشید


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 12:18

  7. کاربران زیر از شما digilap عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. OMID آواتار ها
    OMID
    شماره کاربری
    10515
    هنــرمنـد انجمن
    بهمن /۱۳۹۰
    Karaj
    1,079
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی288
    1,114
    سپاس از شما 1,261 بار در 661 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط digilap تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوستان

    اجازه دارم موافق نباشم
    نظر من این نیست!
    با اجازه بزرگترا کمی بیشتر به این ترانه میپردازم!
    اگه کسی رو ناراحت میکنم پیشاپیش عذر خواهی میکنم بیشتر یه کار نسبتا علمی انجام میدیم! بدور از تعصبات!

    البته مفهوم شعر بسیار مفهوم غمگین و البته زیبایی هست اما در بیان معانی دچاردست پستگی و کمبود لغت هستیم برای مثال از انجا شاعر نیاز داشته تا وزن را حفظ کند ببینید تا چه حد تکرار پردازی کرده؟!
    هر روز پاییزه ، هر هفته پاییزه
    هر ماه پاییزه ، هر سال پاییزه

    از آنجا که کلمات دارای صدای پر نیست بر خلاف خود ملودی و البته تنظیم و آکوردهای آن که کشدار و دارای زمان طولانی تر از هجاهای شعر هستند اگر دقت کنید زمانی که خواننده میخواهد کلمه و جمله را به پایان ببرد دچار مشکل میشود و به جای اینکه کلمه را پایان دهد با کشیدن هجای نامناسب آنرا ادامه میدهد که کلین اثر را کمی سبک میکند!
    هم دیدنی بودی ، هم خواستنی بودی
    هم چیدنی بودی ، هم باغچه مون گل داشت


    هم چیدنی بودی؟ البته در بیان مدرن میتوان از مفهیم انتزاعی استفاده کرد اما منظور انتزاعی مجرد است باعث حرکتی فاخر باشد برای من پس از دیدنی بودن و خواستنی بودن ! چیدنی بود کمی طنز گونه است!

    اگردوستان مایل باشند میتوانیم موضوع را ادامه دهیم ! اگر بخواهم ادامه دهم ترجیح میدهم که دوستان نظرشان را بگویند!
    اما باید عرض کنم که در این وانفسای موسیقی باید به ارزش هر یک از دوستانمان که در واقع جرات ابراز وجود دارند از جمله خود جناب صفا واقف بود و از ایشان دفاع کرد! اما کار کم بینیه را باید یاد آور شد تا دوستان به جایی برسیم که یه زمانی بودیم!

    بنده در جای خودم به جناب صفا ابراز احترام میکنم !

    موفق باشید
    این ترانه نوعی نوشته خاص هست من به شخصه هیچ ایراد دستوری تو نوشتار این ترانه نمیبینم.اما در مورد صحبتهای شما..اول اینکه معمولا خواننده ها بعد از انتخاب یه ترانه اون قسمتهایی از ترانه رو که بیشتر باهاش ارتباط برقرار کردن رو تو کارشون استفاده میکنن یعنی این ترانه امکان داره خیلی طولانی تر از این ترانه ای باشه که آقای چاووشی تو آهنگشون استفاده کردن..حذف قسمتهایی از ترانه بنا به سلیقه یه خواننده میتونه کلا شالوده ترانه رو از هم بپاشه که البته چون قراره فقط یه آهنگ باشه و نه بیشتر پس مشکلی نداره..دوم اینکه ما نمیدونیم که ترانه سرای این کار قبل از اقدام آقای چاووشی برای ساخت آهنگ این کاراقدام به سرودن این ترانه کردن یا بعد از اون..یعنی ممکنه اقای چاووشی از ترانه سرا خواسته باشن تو اون حال و هوا و رو اون ریتم و فضای موزیک ترانه رو بنویسن که خود این باعث میشه ترانه به سمت خاص بودن بره و بعضی از قوانین نوشتاری فدای جو آهنگ -ملودی- وریتم بشه.


    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 12:53

  9. 2 کاربر زیر از OMID برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. digilap آواتار ها
    digilap
    شماره کاربری
    8303
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۰
    148
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    131
    سپاس از شما 55 بار در 40 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    موافق نیستم دوست عزیز

    اگر به دقت عرایض این حقیر رو مطالعه کرده باشید متوجه مشوید که فقط به آنچه میبینم میپردازم و به هیچ عنوان حدس پردازی نمیکنم!
    ما میبینیم که ترکیب طولانیه مثلا
    هر روز پاییزه ، هر هفته پاییزه
    هر ماه پاییزه ، هر سال پاییزه

    خسته کننده و از نظر شعری سبک جلوه میکند ! من همین را میبینم! من حدس نمیزنم که خواننده چه کرده یا آیا اول ملودی بوده بعد ترانه یا بر عکس!
    اون بر عهده من شنونده نیست!
    دقت کنید
    گونه ها خیسه
    دلا پاییزه
    بارون قحطی از
    ابر میریزه
    شما هیچگونه کمبود لغت و سبکی مفهوم و وزن نمیبینید!

    البته نظر شما حتما محترمه و من هم احترام میگذارم . هدف اینه که چیزی بیاموزیم از همدیگه! ای کاش ایرادی بر من وارد میکردید که نیازمند جستجو میشدم!
    صادقانه
    اما خاص بودن!
    منظور شما رو دریافت نکردم!
    منظور از خاص بودن چیست؟
    چرا خاص است؟!ممکنه دلیلش رو واضح و علمی برای من توضیح بدید؟ یعنی چه چیزی در مقابل اردلان سرفراز و یا جنتی عطایی این شعر را خاص میکند؟!
    در مفهوم که چیز جدیدی نیست در بیان هم فقط نقصان بیشتری دارد!

    اما در کل اگر تمام معانی هم کافی نباشد و لغات هم قاصر باشد اما شاعر به توفیقی رسیده باشد که خواننده و شنونده از برخورد با آن احساس لذت و رضایت کند از نظر شخص من قابل قبول است!
    چیزی در مایه های مفاهیم هارمونی ! عده ای معتقدند که همینکه گوش نواز باشد کافیست و عده ای هم به فرمولها چسبیده اند! من اولی را بیشتر قبول دارم بنا بر این همیشه یک اما برای تمام نقدهایم میگذارم و آن پذیرش شنونده در کار است و آن اینکه شنونده و مخاطب شما کار را به عنوان یک کار قابل قبول در کارنامه خواننده میپذیرد ؟
    از این منظر از خودم سوال میکنم ولی باز هم برای این کار جواب من (که البته یک نظر بیشتر نیست) به عنوان کاری ضعیف در کارنامه چاوشی دیده میشود ! در واقع من متاسفانه (بیشتر برای خودم متاسفم که محروم هستم از این لذت) بعد سنتوری از هیچکدام از کارهای این خواننده عزیز که یه زمانی صادقانه دوستش میداشتم لذتی نبردم! کارهای عموما تکراری و در تنظیم خصوصا ضعیف!

    باز هم پوزش میخواهم!

    این شاعر و ترانه سرا هم از پائیز استفاده کرده ولی چقدر زیبا؟!


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 13:39

  11. کاربران زیر از شما digilap عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. korush-naji آواتار ها
    korush-naji
    شماره کاربری
    4542
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۰
    158
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1
    215
    سپاس از شما 115 بار در 66 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوست عزیز نظرات شما رو خوندم و کاملا منطقی هست..پس قبول میکنم..

    منظور من کلا این بود که ترانه سرا معانی رو زیبا رسونده و به ساختار ترانه سرایی اشاره نکردم.

    تک تک بیت های این ترانه به نظر من معانی بسیاری رو پشتش مخفی کرده..

    به هر حال نظر شما رو هم به عنوان یک شنونده حرفه ای می پذیرم..

    اگر درباره ترانه " قطار " هم نظری دارید ..تاپیک جداگانه این ترانه رو بزنم و بهش بپردازیم..


    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 14:35

  13. digilap آواتار ها
    digilap
    شماره کاربری
    8303
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۰
    148
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    131
    سپاس از شما 55 بار در 40 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوست عزیز از برخورد مدلل شما خشوقت شدم و از اینکه گاهی مجبوریم داروی تلخ بخوریم واقعا پوزش میخواهم!

    البته همیشه امید این هست که استعداد های اطراف ما بعد از گداختن در تنورهای نقد دردناک آبدیده و مستحکم گردد!

    من بر خودم نقدهایی دارم که فقط خودم میدانم و البته هر شاعری نقصانهای کارش را بیش از هر کسی میداند!

    اگر اجازه داشته باشم ، سوال بنده در حال حاضر اینست که شما بزرگوار چرا فقط به کارهای جناب صفا بسنده میکنید؟ آیا شاعران دیگری نیستند که ما مطرح کنیم؟

    به نظر بنده کمی تنوع در مناظر دیدنی عالی خواهد بود!

    من زیاد آشنا ندارم اما شما اگر میشناسید میتوانید ما را رهنمون شوید
    البته اینها فقط نظر است و شما مالک این مطلب هستید

    ممنون


    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 15:12

  14. کاربران زیر از شما digilap عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. korush-naji آواتار ها
    korush-naji
    شماره کاربری
    4542
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۰
    158
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1
    215
    سپاس از شما 115 بار در 66 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    در حال حاظر تنها ترانه ای که درگیرشم قطار هست..ترانه سرای کار مهم نیست.مهم ترانه ای هست که روبه روی منه..
    و من سوالای زیادی دارم از ترانه قطار... به هزاران مفهوم معنیش کردم این ترانه رو ..

    اگر جوابها مو از ترانه قطار پیدا کردم ..مطمئنا سراغ ترانه و ترانه سرای دیگری میروم..


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 18:03

  16. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,772 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من توی همه ی این بحث ها صحبت های کورش جان رو بیشتر از بقیه ی صحبت ها قبول دارم.
    و شعر آقای صفا رو هم دوست داشتنی و زیبا و احساساتی و به همین خاطر بدون نقص میبینم.
    یک سوال! قالبش چی بود؟
    ویک چیز دیگه این که لطفا من رو درمورد ذهنیتم راهنمایی کنید.آیا درسته؟غلطه؟چرا؟
    .
    .
    .
    .
    .
    نظر بنده ی حقیر اینه که ارتباط ترانه سرایی و شاعری مثل ارتباط بین شنا و واترپلو میمونه.
    مسلما واترپلو خیلی مشکل تر از شنا کردنه...واتر پلو قوانین مخصوص و چارچوب های خاصی داره.اما آدم با شنا کردن راحت تره.
    نظر من اینه که ترانه سرایی رو باید آسون تر از شاعری پنداشت.
    ترانه باید گاهی اوقات چهارچوب هارو بشکنه...تا زیبا تر جلوه بده.
    مثل همین ترانه ی زیبای آقای صفا.
    نظر من اینه که ترانه ای که قراره روش آهنگ بیاد(پاپ،راک،رپ) رو نباید مثل شعری که قراره توی کتاب نوشته بشه(یا به صورت سنتی توی دستگاه های ماهور و شور و سه گاه و... خونده بشه) مورد بررسی قرار داد.

    این حالت من رو دقیقا به یاد دوران تولد شعر نو میندازه...
    زمانی که خیلی ها این برداشت رو داشتند که شعر نو مخالف قوانینه و صحیح نیست.اما با گذر زمان همه چیز فرق کرد.


    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 20:30

  17. کاربران زیر از شما oaj عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. OMID آواتار ها
    OMID
    شماره کاربری
    10515
    هنــرمنـد انجمن
    بهمن /۱۳۹۰
    Karaj
    1,079
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی288
    1,114
    سپاس از شما 1,261 بار در 661 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط digilap تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    موافق نیستم دوست عزیز

    اگر به دقت عرایض این حقیر رو مطالعه کرده باشید متوجه مشوید که فقط به آنچه میبینم میپردازم و به هیچ عنوان حدس پردازی نمیکنم!
    ما میبینیم که ترکیب طولانیه مثلا
    هر روز پاییزه ، هر هفته پاییزه
    هر ماه پاییزه ، هر سال پاییزه

    خسته کننده و از نظر شعری سبک جلوه میکند ! من همین را میبینم! من حدس نمیزنم که خواننده چه کرده یا آیا اول ملودی بوده بعد ترانه یا بر عکس!
    اون بر عهده من شنونده نیست!
    دقت کنید
    گونه ها خیسه
    دلا پاییزه
    بارون قحطی از
    ابر میریزه
    شما هیچگونه کمبود لغت و سبکی مفهوم و وزن نمیبینید!

    البته نظر شما حتما محترمه و من هم احترام میگذارم . هدف اینه که چیزی بیاموزیم از همدیگه! ای کاش ایرادی بر من وارد میکردید که نیازمند جستجو میشدم!
    صادقانه
    اما خاص بودن!
    منظور شما رو دریافت نکردم!
    منظور از خاص بودن چیست؟
    چرا خاص است؟!ممکنه دلیلش رو واضح و علمی برای من توضیح بدید؟ یعنی چه چیزی در مقابل اردلان سرفراز و یا جنتی عطایی این شعر را خاص میکند؟!
    در مفهوم که چیز جدیدی نیست در بیان هم فقط نقصان بیشتری دارد!

    اما در کل اگر تمام معانی هم کافی نباشد و لغات هم قاصر باشد اما شاعر به توفیقی رسیده باشد که خواننده و شنونده از برخورد با آن احساس لذت و رضایت کند از نظر شخص من قابل قبول است!
    چیزی در مایه های مفاهیم هارمونی ! عده ای معتقدند که همینکه گوش نواز باشد کافیست و عده ای هم به فرمولها چسبیده اند! من اولی را بیشتر قبول دارم بنا بر این همیشه یک اما برای تمام نقدهایم میگذارم و آن پذیرش شنونده در کار است و آن اینکه شنونده و مخاطب شما کار را به عنوان یک کار قابل قبول در کارنامه خواننده میپذیرد ؟
    از این منظر از خودم سوال میکنم ولی باز هم برای این کار جواب من (که البته یک نظر بیشتر نیست) به عنوان کاری ضعیف در کارنامه چاوشی دیده میشود ! در واقع من متاسفانه (بیشتر برای خودم متاسفم که محروم هستم از این لذت) بعد سنتوری از هیچکدام از کارهای این خواننده عزیز که یه زمانی صادقانه دوستش میداشتم لذتی نبردم! کارهای عموما تکراری و در تنظیم خصوصا ضعیف!

    باز هم پوزش میخواهم!

    این شاعر و ترانه سرا هم از پائیز استفاده کرده ولی چقدر زیبا؟!
    دوست عزیز من خیلی شفاف پاسخ دادم..

    ببینید ترانه نوشتن روی یه ملودی و یه فضای تعیین شده خیلی خیلی با یه ترانه که از مغز خود ترانه سرا با احساسات آنی میجوشه تفاوت داره اشکال شما رو این ترانه کجاست؟این که از کلمات تکراری استفاده شده؟اینکه برای شنونده خسته کننده است..بله حرف شما زمانی صحیحه که فقط یه ترانه باشه و نه بیشتر اما این یه آهنگه با صدای آشنای یه خواننده محبوب....پس نمیتونه خسته کننده باشه.اگه واقعا از لحاظ دستوری ترکیب بندی قافیه ...اشکالی هست بفرمایید.نظر بنده کاملا با نظر مهدی عزیزoaj همسو هست.به نظر بنده تو یه ترانه اگه قوانین پایه ای و اصول رعایت بشه نوع آوری ها خودش میتونه باعث جذب بشه.البته در آخر این رو هم اضافه کنم که برسی آلبوم آقای چاووشی نشون میده که ایشون مثل گذشته اهمیت زیادی به ترانه هاشون نمیدن و همین باعث دوری خیلی از مخاطبهای قدیمیشون شده و در این مورد با شما کاملا موافقم.
    و نباید از این مورد قافل شد که حتما علتی داشته که یکسری از ترانه سرا ها به شهرتی رسیدن و ترانه هاشون از لحاظ مادی هم ارزش بالایی داره مثل.استاد جنتی عطایی-یغماگلرویی-استاد کاکایی-..و این فقط و فقط به علت رعایت اصول -استفاده از عنصر احساس-نگاه عمیق و متفاوت به موضوعات هست..پس همه ترانه سرا ها ترانه سرای واقعی نیستد همونطور که همه آهنگسازها آهنگسازهای قابل قبول نیستند و همینطور خواننده ها...به همین علت هم هست که انتخاب یه ترانه درست میتونه یه آهنگ رو به اوج برسونه و جاودانه کنه.


    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 21:00

  19. 3 کاربر زیر از OMID برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. دانلود نت های فارسی برای اف ال
    توسط m.j در انجمن نرم افزار FL Studio
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۵/۲۹, 17:34
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۷, 18:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۲, 16:22
  4. همکاری با بی بی سی و صدای آمریکا؛ عناد سیاسی است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۵, 15:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 21 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست