کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: توصیه حسام الدین سراج به مداحان چه بود!؟

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,240
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض توصیه حسام الدین سراج به مداحان چه بود!؟

    حسام.الدین سراج از خوانندگان نام آشنای موسیقی ایرانی است که در زمینه پژوهش موسیقایی نیز فعالیت.های قابل توجهی داشته است.. کتاب “از گذر گل تا دل” با موضوع زیبایی.شناسی تطبیقی موسیقی و معماری یکی از آثار تحقیقاتی وی است که در جایگاه خود اثر قابل توجهی است.

    وی که سال.هاست به خوانندگی آثار فاخر می.پردازد به مناسبت ماه محرم و برای بررسی موسیقی مذهبی و آسیب.شناسی این جریان ساعتی را مهمان خبرگزاری مهر بود. وی در بخش نخست این گفتگو درباره نگاه دین و مدهب به موسیقی، عملکرد رسانه ملی به ویژه تلویزیون در حوزه موسیقی اصیل ایرانی و پاپ، روند صودر مجوز برای آثار موسیقایی و … پرداخت.

    در بخش دوم و پایانی این گفتگو درباره نقش اجتماعی موسیقی، نوحه.ها و موسیقی همگون با مناسبت.های مذهبی و آلبوم “وداع” وی صحبت کردیم که از منظر نظر شما می.گذرد:

    *تناسب میان موسیقی با تحولات اجتماعی یا سیاسی یکی از مهم.ترین مواردی است که اهالی موسیقی.باید در تولید آثار خود نسبت به آن توجه داشته باشند؛ مساله.ای که طی سال.های اخیر به عنوان یکی از آسیب.های جدی محتوای آثار موسیقایی مطرح شده و هنوز هم راه حل مناسبی برای برون.رفت از آن اتخاذ نشده است. آیا می.توان چنین جریانی را هم برای موسیقی مذهبی متصور شد؟



    - من دوست دارم این بار نه به عنوان هنرمند و کارشناس بلکه به عنوان یک فرد آزاد صحبت کنم. اصولا موسیقی قبل از پیروزی انقلاب هم نقش زیادی در هدایت جوانان به سمت پیروزی انقلاب و حرکت آنها داشت. همین هنرمندانی که امروزه به عنوان موزیسین های خبره جامعه ما شناخته شده اند همه هنرمندان فعال موسیقی ایرانی پیش از انقلاب بودند که به نظر من بسیاری از آثارشان در جریان شکل گیری موسیقی ایرانی باقی خواهد ماند.

    البته ما بعد از انقلاب هم دیدیم که این روند ادامه یافت و در برهه های مختلفی از جمله 8 سال دفاع مقدس سرودها و تصنیف.هایی ساخته شده که مردم هنوز هم نسبت به آن سمپاتی و علاقه دارند. به راستی دلیل اشاعه این جریان چیست؟ باید در پاسخ به این پرسش گفت که آثار تولید شده بیان درد مردم و آنچه آنها نیاز داشته و می خواستند بوده است.

    موسیقی می.تواند در حرکت های اجتماعی نقش بسیار مثبتی را ایفا کند. این نوع دیدگاه را می.توان در جریان شکل گیری تحولات مذهبی نیز بررسی کرد. به عنوان نمونه واقعه کربلا و قیام حضرت سید الشهدا(ع) به عنوان یکی از نقاط عطف عرصه تحولات مذهبی مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است و ما می بینیم هر هنرمندی به فراخور حال و علاقه.هایی که دارد اثر هنری را در این زمینه خلق می کند که در حد خودش جای آفرین دارد چراکه به اعتقاد من با خلوص نیت ساخته شده است و اگر هم ضعیف است نمی توان بر آن حرکت خرده گرفت.

    البته این آیندگان هستند که می.توانند در مورد ارزشمند بودن یا نبودن آثار قضاوت کنند. من هم به عنوان یک هنرمند یا یک شهروند به خودم این اجازه را نمی دهم کاری را که در این زمینه تولید می.شود، رد کنم. مساله عاشورا امری است که خیلی ها برای آن تلاش می کنند بنابراین نمی توانیم کسی را بابت تولید کاری در این حوزه تخطئه کنیم. البته این احتمال هم وجود دارد کسی کار ضعیفی را انجام دهد که بهتر است به جای تخطئه به او آرام درباره مشکلاتی که کار او دارد توضیح داد اما این خطا نباید دلیلی باشد که بخواهیم سرکوبگرانه خالق اثر را سرزنش کنیم. بنابراین من هیچوقت به خودم اجازه انتقاد به کارهایی از این دست را نمی دهم و معتقدم بسیاری از این کارها فقط در آینده است که می.تواند مورد قضاوت قرار بگیرد.

    *به نظر می آید شما یک مقدار محتاطانه به ماجرا نگاه می.کنید که مبادا کسی از انتقاد برنجد. به هر حال هدف هنر و هنرمند دریافت یک احساس معنوی، پاک و الهی و انتقال آن به ساحت مخاطب است، موضوعی که به شدت در جریان شکل گیری موسیقی مذهبی نقش تعیین کننده ای دارد اما در بسیاری از ملودی ها، ترانه ها و اشعاری که ما در این حوزه شنیده ایم قاعده این نیست و اثر به سمتی هدایت شده که گویی برآمده از دل نیست و این انگیزه های غیر معنوی است که حرف اصلی اینگونه آثار است.

    - ببینید کار هنرمند پیشرو، تالیف آثار در حوزه فعالیتی خود است. اگر این هنرمند بخواهد فقط در مقام یک تذکردهنده حضور داشته باشد اصلا کار زیبایی نیست. به اعتقاد من تالیف همان کار تذکر را اما در شکل زیباتر انجام می دهد. شاعر بزرگی چون عمان سامانی اگر می خواست دائم تذکر دهد که دیگر عمان سامانی نمی شد. او آمد و مجموعه ارزشمندی چون “گنجینه اسرار” را نوشت و به نوعی از ذهن و بیان خود شعر را برای مخاطبان تعریف کرد. پس دیگر نیازی در خود ندید که دائم به هم نسلان خود بگوید که ایها الناس شعر ضعیف نگویید.

    من تصور می.کنم اگر کسی ادعای کار هنری به ویژه خلق اثر مذهبی دارد باید کار ارزشمندی انجام دهد و خود را با اثرش معرفی کند. من فقط می.توانم به دوستان هنرمندم پیشنهاد کنم که به کار متوسط و ضعیف اکتفا نکنند. اتفاقا بعضی از اوقات دوستان مداح به من مراجعه می کنند که چه باید بکنند؟ من فقط به آنها توصیه می کنم که بروند و موسیقی ایرانی را بیاموزند و با دستگاه.ها و مایه.های موسیقی آشنا شوند. ضمن اینکه توجه داشته باشند حفظ شعر خوب می تواند در کنار توجه به موسیقی ایرانی آنها را به عنوان یک مداح تاثیرگذار معرفی کند. متاسفانه مواردی که به آن اشاره کردم در حوصله همه دوستان نیست. البته که گفتن آن راحت است اما در حوصله همه نیست. دوستان علاقه دارند خیلی زود به نتیجه برسند و مانند خوردن یک قرص در شب، صبح بیدار شوند و ببینند دریچه.ای از شعر و موسیقی برای آن ها باز شده است. این عملی نیست. به نظرم فقط با ریاضت است که کارها عملی می.شود.

    *فکر می کنید چند درصد از نوحه ها و آثار موسیقایی توانسته انگیزه های عاطفی مردم را بیشتر کند؟ اساسا مولفه.های ثبت و خلق آثار ادبی و موسیقایی در این زمینه براساس چه ال...ایی است؟



    - من نمی توانم درباره این موضوع آماری را ارائه دهم اما معتقدم عشق مهم تریم اصل برای ثبت یک اثر موسیقایی با کیفیت در چارچوب واقعه.های مذهبی است و چقدر خوب است که این عشق جنبه های معقولی هم داشته باشد. ما حافظ را به عنوان یک شاعر عاشق می شناسیم اما آیا شما از این شاعر عاشق دو مصرع سراغ دارید که وزن آنها با هم همخوانی نداشته باشد؟ به طور حتم پیدا نمی کنیم و این همان جنبه معقول عاشق.پیشگی حافظ است.

    حافظه در بیان هنری عشق توانایی معقول دارد و اگر عقل و عشق توام با یکدیگر باشند کاری می کنند کارستان. متاسفانه بعضی از عزیزان مداح به اشعار سطحی دل خوش می کنند و آنها را تا پایان مجلس نوحه خوانی ادامه می دهند. در حالیکه باید گفت اگر ما امام حسین (ع) را دوست داریم پس بیاییم در شان ایشام شعر بخوانیم. ما شاعران متاخر و معاصر بزرگ و صاحب نامی چون محتشم کاشانی، عمان سامانی، قیصر امین پور و سید حسن حسینی داریم که صنعت شعری آنها دارای عمق فراوانی است و می تواند در مجالس نوحه خوانی و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) مورد استفاده قرار گیرد. به اعتقاد من وقت آن رسیده که در همین کلاس های آموزش مداحی، علاقه مندان نوحه خوانی را به مناسب.خوانی و رشد سلیقه شان دعوت کنیم. خوشبختانه ما با جوانان با اخلاصی رو به رو هستیم که اگر فهم موسیقایی و ادبی آنها را ارتقا دهیم می توانند تبدیل به مداحان تاثیرگذاری شوند.

    .* می توان گفت شما در آلبوم “وداع ” به این مواردی که به آن اشاره کردید، دست پیدا کردید. اما این آلبوم و تعدادی دیگر از مجموعه های موفق در حوزه موسیقی مذهبی .نتیجه قابل قبولی برای یک جریان کلی که مدعی فراوانی هم دارد، نیست.

    - تولید آلبوم “وداع” نتیجه خاطراتی بود که در نوجوانی و جوانی از پدرم داشتم. یادم می آید در ایام محرم و صفر پدرم شعرهای عمان سامانی را برای ما می خواند و اشک می ریخت و من در همان دوران کودکی علاقه داشتم اگر روزی توانایی در زمینه موسیقی پیدا کردم، بتوانم شعرهای عمان سامانی را در قالب یک اثر موسیقایی به مخاطبان ارائه دهم. خوشبختانه بعد از اینکه به تدریج این توانایی حاصل شد بارها تصمیم گرفتم که این اثر را تولید کنم اما موفق نمی شدم و هر بار که محرم می آمد این تجدید عهد با حضرت سیدالشهدا انجام می شد و بعد این اشک و آه و آرزو بود که از امام حسین(ع) می خواستم و انجام نمی شد. تا اینکه حوزه هنری علاقه مند به تولید یک اثر موسیقایی ویژه محرم شد و من هم سریع پیشنهاد ساخت این اثر موسیقایی را دادم.

    بعد از یک سال کار آغاز شد و من پس از گزینش اشعار عمان سامانی که با همیاری و همکاری زنده یاد سید حسن حسینی انجام گرفت به سراغ استاد فرهاد فخرالدینی رفتم اما به دلیل اینکه وی درگیر کارهای ارکستر تازه تاسیس ملی بود نتوانستم از حضورش بهره مند شوم تا اینکه با دعوت از محمد میرزمانی کار تولید شد و به لطف خدا و حضرت سید الشهدا و البته حضور هنرمندان برگزیده موسیقی ایرانی اثر قابل قبولی شد.



    *توضیحات شما درباره آلبوم “وداع” نکته ای را به یادم انداخت. اینکه اگر جریان میانی مدیریت فرهنگی و به شکل جزئی.تر مدیریت موسیقی مسیر بهتر و برنامه.ریزی شده.تری را طی می کرد شاید هم اکنون با تولید آثار متعدد و با کیفیتی در حوزه موسیقی به ویژه موسیقی مذهبی رو به رو بودیم. آثاری که در کنار پروژه های میلیاردی سینمایی و تلویزیونی می توانست نقطه عطفی در فعالیت.های موسیقایی کشور نیز باشد.

    - من معتقدم با موسیقی هرچه آزادتر برخورد کنیم بهتر به نتیجه می رسیم. ما تعداد ثابتی موسیقیدان در کشورمان داریم که تعدادشان هم تغییری نمی کند و اگر این هنرمندان را آزاد بگذاریم و به آنها پر و بال بدهیم بدون تردید فضای موسیقی کشور ساخته می شود. به اعتقاد من بهترین روش در مدیریت موسیقی، آزادی دادن به هنرمندان است که متاسفانه بعضی از اوقات این آزادی به آنها داده نمی شود. به عنوان نمونه کنسرتی که برای برگزاری آن نیازمند یک ماه تبلیغات و اطلاع رسانی است فقط سه روز مانده به برگزاری، موفق به دریافت مجوز می شود. این چه معنی دارد؟ به نظر من این همان مخالفتی است که ظاهرا موافقت دارد. یعنی بهتر است دوستان از همان اول بگویند کنسرت را برگزار نکنید نه اینکه سه روز مانده به اجرا مجوز آن را صادر کنید.

    صراحتا می گویم مدیریت در بعضی از برهه ها ترمز است. این مدیریت نه تنها کاری را پیش نمی.برد بلکه به نوعی ترمزی است که اتفاقا در ظاهر هم چهره مدیر را موجه می کند. البته بعضی از برهه.های مدیریتی هم هست که مدیریت تلاش کرده با موزیسین ها همراه باشد. این مسایل خیلی با مدیریت بالادستی فرهنگ و هنر در ارتباط است. هشت سال گذشته دوران سختی برای فرهنگ و هنر بود اما ما هنرمندان امید داریم که در دوره فعلی وضعیت بهتر شود به همین خاطر است که تلاش می کنم درِ انتقاد را باز نکنم چون به دولت فعلی امید داریم گرچه این را هم می.دانیم که دولت هم اکنون با مشکلات مالی زیادی روبه رو است که کار را سخت می کند.

    گفتگو از علیرضا سعیدی


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در ساعت 10:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. توصیه استاد ابوالحسن.خان صبا به شاگردانش چه بود؟
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۰۳, 09:41
  2. چند توصیه برای محافظت از ساز شما
    توسط mohsen_f_206 در انجمن سازهای بین المللی و غربی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۱۳, 03:45
  3. توصیه مهم حسن ناهید به مسئولان
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۲۱, 09:40
  4. توصیف سالار عقیلی از کودکان مناطق زلزله.زده
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۰۹, 17:20
  5. چند توصیه برای محافظت از ساز شما
    توسط piano4all در انجمن سازهای بین المللی و غربی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۰, 01:22

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی