کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: اين همان گفتگوي جنجالي بنیامین بهادری است برای مـن هر روز روز اول است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,266
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض اين همان گفتگوي جنجالي بنیامین بهادری است برای مـن هر روز روز اول است

    اين همان گفتگوي جنجالي بنیامین بهادری است
    برای مـن هر روز روز اول است

    موسيقي ما – هدي ايزدي: نميگويد «من»؛ ميگويد «ما». هرجا حرف آلبوم و كار و موسيقي ميشود، از گفتن «من» پرهيز ميكند. وقتي بحث را به «وفادار» بودنش ميكشيم، طفره ميرود و وقتي حرف «اعتمادبهنفس» ميشود، سراغ توضيحات حرفهاي ميرود. با تمام اين اوصاف و با اينكه خودش ميگويد هنوز حس نميكند بزرگ شده اما بايد بدانيم بنيامين بهادري، بزرگ شده است. الان 29 ساله است و شهريور سال آينده پا به دهه چهارم زندگياش ميگذارد. بنيامين سال 90، با كنسرتهايش دل هوادارهايش را برد تا براي سومين آلبوم آقاي گزيدهكار، تا سال 91 صبر كنند. خودش ميگويد بهار 91 آلبوم جديدش (يا به قول خودش جديدمان) در بازار خواهد بود. اما قولي نميدهد تا حرفش دوتا نشود. بخش عمدهاي از كارهاي آلبومش (يا به قول خودش آلبومشان) را انجام داده (دادهاند) و به اين ترتيب ميشود مطمئن شد كه اين آلبوم دير و زود دارد اما سوختوسوز ندارد. با او در بحبوحه شب عيد، قرار گفتوگو گذاشتيم. نتيجه يكي دو ساعتي گپ دوستانه همين است كه ميخوانيد. اين گفتوگو با حس و حالهاي بنيامين شروع شد و با خوشبختي به اتمام رسيد. خوشبختانه.
    • شما وقتي آلبوم و كنسرت داريد، همه از شما با خبرند. وقتي كاري نداري، به يكباره بيخبر محو ميشويد. شما چرا اين جوري هستید؟
    يك روزي كسي من را نميشناخت. علت خبرساز شدن من آهنگهايم بودهاند. قطعاتي بودهاند كه مردم ميشنيدند و با آنها ارتباط برقرار ميكردند. پس هميشه اين امكان وجود دارد و با تمركز روي كار، خبرسازي خودبهخود رخ ميدهد. وقتي براي خبرسازي بر پايه كاري كه مردم تو را با آن ميشناسند، پيش بروي، خبرسازي سالميخواهي داشت. من نميگويم كه هميشه اين مسير را داشتهام. اما سعيام، اين بوده است. من پايه خبرسازيام را روي چيزي گذاشتهام كه مردم من را با آن ميشناسند. يعني موزيك، آهنگهايم، قطعاتم و چيزهايي از اين دست. اين خبرسازي سالم است و پشتوانه هم دارد و ميتواني پشتش بايستي. به اين ترتيب جريان خبريات در يك كارنامه مرتب، آرام آرام و با سر و شكلي سالم، كامل ميشود. در خبرسازي غير از اين مسير، اتفاقي كه ميافتد، حاشيهسازي است. همين حاشيهها كمكم از تو وقت ميگيرند و تمركزت را از اثري كهداري خلق ميكني و مردم اصلا تو را با آن ميشناسند، دور ميكنند. ما هميشه سعي كردهايم، اين اتفاق براي ما نيفتد. ترجيحمان، خبرسازي براساس چيزي است كه مردم ما را با آن ميشناسند.
    • من فكر ميكنم، بخشي از اين ماجرا به اعتماد بالاي بنيامين به خودش برميگردد كه نيازي به جنجالسازي و با هر روشي روي صدر اخبار بودن، نميبيند. آدم پراعتمادبهنفسي هستيد؟
    من هميشه خودم را در موضعي كه سال 84 داشتم، ميبينم. يعني شرايطي كه كسي بنيامين را نميشناخت. هميشه تصور من از بنيامين همان آدمي است كه ميخواهد تازه كارش را شروع كند. براي من هر روز اول است. پس من استرسي ندارم و نميخواهم با خبر زندگي كنم. به نظرم آدم با اثر زندگي كند بهتر است تا با خبر؛ وقتي تمركزت را روي اثرت بگذاري، مخاطب را راضي ميكني و وقتي مخاطبت، اثرت را بپسندد، خودبه خود خبرسازي هم به دنبالش خواهد آمد. براي من هميشه دايره «اول اثر بعدا خبر» مهم بوده است. البته ما سعيمان را كردهايم. شايد هميشه هم اين اتفاق نيفتاده است. وقتي به اثرت اطمينان داشته باشي، نيازي، به وجود آوردن خبر نداري. اثرت خود به خود، خبر را به همراه خواهد داشت.
    • بخشي از اين ماجرا به اين برنميگردد كه دوست داريد همه چيز تحت كنترل خودتان باشد؟
    بله؛ ببينيد من در آلبوم خودم، حق وتو دارم و ميتوانم روحيه خودم و سطح كمالگرايي را كه مد نظر است، رعايت كنم. نميگويم اين اتفاق افتاده است. اما حداقل ميدانم چيزهايي كه تا امروز ياد گرفتهام، ميتوانم پياده كنم. در آلبومهاي گروهي اين اتفاق نميافتد چون بخش عمدهاي از فضا و همه كنترل دست تو نيست. ولي بعد از انتشار آلبوم سومم، تصميم دارم كه من پيشنهاد يك كار گروهي را به همكارانم بدهم. نه اينكه همه كارها را من بسازم. اما در گروه توليدكننده قرار داشته باشم و بخشي از كنترل كار دست خودم باشد. ميخواهم ما بشويم پايه يك آلبوم گروهي و دوستان خواننده ديگر كمكمان كنند.
    • كمي راجع به اين ايده آلبوم گروهي، توضيح ميدهيد.
    چند وقتي هست كه اين ايده توي ذهنم بوده و چند روزي است كه به شكل يك ايده منسجم شكل گرفته است. در ذهنم است كه چند نفر با هم كمپيني شويم كه با دموكراسي، همگي دور ميز بنشينيم و ايده بدهيم و به فضا و ادبيات مشترك برسيم تا بتوانيم در نهايت خروجيمان با آنچه در ايده و طراحي اوليه بوده، اختلاف كمي داشته باشد.
    • خواننده هايي براي اين آلبوم گروهي توي ذهنتان هستند؟
    بله؛ چند نفرشان توي ذهنم هستند. اما فعلا نميگويم. چون هنوز هيچ حرف قطعي ميانمان زده نشده است. اين ايده، درحالحاضر آلبومي است كه چند تا خواننده دارد و در بهار اين ايده پخته خواهد شد. بعد از انتشار آلبوم سوم، اين آلبوم وارد پيشتوليد خواهد شد. اگر بتوانيم همه موافقتها را جلب كنيم كه مهمترين آن موافقت محسن رجبپور است كه قبول كند چنين پروژهاي را مديريت كند. مديريت محسن رجبپور، واقعا حرف ندارد. به غيراز من و عليرضا قرباني و گروه آريان و... كه مستقيما با او كار ميكنيم، تقريبا خوانندههاي ديگر هم شيوههاي مديريتي او را پذيرفتهاند. همين يك امتياز براي چنين آلبومي است. از طرف ديگر مدير پروژههاي من هم هست و چه بهتر كه مديريت اين كار هم با او باشد. ما هفته به هفته شيوههايمان رشد ميكند تا كاري متولد شود. هنوز به اين مرحله نرسيدهايم. من براي چنين آلبومي، چندتا ايده دارم كه تا حالا اجرا نشده است. نه به اين دليل كه به فكر كسي نرسيده، به اين دليل كه در اجرا سخت است. بلافاصله موضوع را بعد از آلبوم سوم و البته موافقت محسن رجبپور با تیم همراهم مطرح میکنم و جوانب مختلف را میسنجیم و متعاقبا اطلاعرسانی میشود.
    • فارغ از اين بحث، اگر قرار باشد قطعهاي دو صدائه بخوانيد، فكر ميكنيد خوانندهاي كه نگاه و فضا و جنس صدايش به شما نزديك باشد كه بتوانيد همكاري كنيد، چه كسي است؟
    آن خواننده درحالحاضر در ايران زندگي نميكند و فعاليتهايش در حيطه موسيقي پاپ داخل كشور نيست و من نميدانم كه اصلا بتوانيم روزي با هم همكاري كنيم يا نه.
    • شما آدم وفاداري هستيد. درست است؟
    (ميخندد) معمولا. بله.
    • در اين سالهايي كه فعاليت ميكنيد، كمتر ديدهايم كه با آدمهايي كه با آنها كار ميكنيد، قطع ارتباط كنيد. تيم شما تقريبا ثابت است. چرا؟
    همه چيز ما بر اساس ادبيات مشتركي است كه با هم داريم. خارج از اينكه انتخاب من و انتخاب آنها، معمولا انتخاب حساب شدهاي است. وقتي كسي قرار است به گروه اضافه شود، همه ما با هم صحبت ميكنيم، آن فرد را تست ميكنيم و... تا ببينيم چقدر نسبت به گروه منعطف است، چقدر كار بلد است و چقدر آدم حسابي است. وقتي كار موفقي با عدهاي آدم داري، يعني ادبيات مشتركي بين شما شكل گرفته و همين موفقيت را به وجود آورده است و تبديل به شيريني ميشود كه بين شما تقسيم ميشود و به اين ترتيب براي كار بعدي، نصف راه را رفتهايم، چون حداقل ميتوانيم با هم حرف بزنيم. وقتي مدام آدمها را جابهجا ميكني، يعني از ابتدا انتخابهايتان بيبرنامه و گيج بوده است.
    • به نظر ميرسد آدم قدرشناسي هستيد.
    من درباره اين بخش خودم نميتوانم حرف بزنم. چون درست نيست كه آدمها درباره صفات خودشان حرف بزنند. وقتي با اين تعاريف بخواهي درباره خودت حرف بزني خود به خود خيلي از نقاط روشنت را هم از دست ميدهي. به همين خاطر ترجيح ميدهم درباره خودم حرف نزنم. اين حدس شما درباره من است كه البته من هم نميخواهم آن را رد كنم و تا حدودي موافقم و فكر ميكنم آدم باوفا و قدرشناسي هستم. ولي خيلي نبايد درباره وفاداري و اينكه چقدر ميتوانم از آدمهايي كه با من كار ميكنند، حمايت معنوي كنم حرف بزنم. من فكر ميكنم اين پروسه دوطرفه و حتي چند طرفه است. ممكن است كسي در كار خللي وارد كند. به همين خاطر من در كار با كسي رودربايستي ندارم. اگر از كار كسي راضي نباشم خيلي راحت از كنارش رد ميشوم با اينكه دوستيام با او سرجايش است.
    • برويم سراغ آلبوم بعديتان. اينكه كي قرار است وارد بازار شود و ما بايد منتظر چه باشيم.
    ما تصميم داريم در بهار آلبوم را به بازار بدهيم. البته ما هميشه زماني را براي انتشار آلبوم اعلام ميكنيم. اما اغلب اوقات اين زمان عقب ميافتد و تقصير گروه هم نيست. اين را توجه كنيد كه من الان دارم از گروهم ميگويم نه اينكه بخواهم از بنيامين دفاع كنم. در هر صورت ما دنبال بهترين زمان براي انتشار آلبوم هستيم. خيلي از برندهاي معروف دنيا بودهاند كه زماني را اعلام كردهاند و بنا به هر دليلي نتوانستهاند در آن زمان به قولشان وفا كنند و توضيح دادهاند و عذرخواهي كردهاند. من هم عذرخواهي كردم كه نتوانستم قبل از عيد آلبوم را بدهم. الان ميگويم كه اين موضوع به دلايل مختلفي ربط دارد. ميخواهم از مردم خواهش كنم كه اگر آدمي را دوست دارند و کارش برايشان جذاب است اين بدقوليها را ببخشند. اما درباره اين سوالتان كه مردم بايد منتظر چه باشند ميگويم كه ما در اين آلبوم سراغ ادبياتي رفتيم كه متفاوت است. ما اين بار سعي كرديم از هميشه منسجمتر باشيم و ادبياتي مهربان و صميمي را در نظر گرفتيم تا با آن به يك نقطه مشترك برسيم كه هر موقع آن را بشنويم حالمان خوب شود. ما تصميم گرفتيم بعد از عيد آلبوم را به بازار بدهيم و همين طور هفته به هفته داريم كار به آلبوم اضافه ميكنيم. لحظههاي آخر كه كارها را جا به جا ميكني خيلي شيرين است. من اين را قبلا تجربه كردهام و مزهاش همچنان زير زبانم است. با يك جابه جايي كوچك در وقت اضافه ميتواني گل طلايي بزني.
    • آلبوم جديدتان چند قطعه دارد؟
    حدود 10 قطعه حالا ممكن است يكي دوتا بيشتر يا كمتر باشد. نيما وارسته و فرشاد فارسيان تنظيمكنندهاند كه هر كدام تخصصهاي مجزايي دارند كه خيلي راحت هم با هم كنار آمدند. نكته جذاب ماجرا هم همين است اينكه دوتا آدم با گرايشهاي متفاوت اينقدر خوب با هم هماهنگ شدند. به حدي كه ما از همكاري اين دو نفر مستند تهيه كرديم و بخشي از آن هم چند ماه پيش منتشر شد. علي منصوري رهبر اركستر است و در استودیو و تولید آلبوم هم به ما كمك ميكند. فرید احمدی، ترانهها و من هم ملودیها (آهنگ) را با هم ساختیم که در این روزهای آخر هم حتی ادامه دارد.
    • اسم آلبوم مشخص شده؟
    نه هنوز مشخص نشده است. اسم آلبوم از آن لحظه هايي است كه ميگويم. بايد منتظر ماند تا همه كارها تمام شود و دوباره قطعهها را شنيد و بعد برايش اسم انتخاب كرد. يك هفته قبل از انتشار هم ميتوان به آن نتيجه رسيد. هر آدمي كه در گروه كار ميكند به نسبتي كه كار انجام ميدهد براي انتخاب اسم حق راي دارد.
    • شما گفتيد اين لحظهها در توليد يك آلبوم برايتان شيرين است. پس چرا لحظه هاي شيرين را براي خودتان اينقدر كم به وجود ميآوريد؟ بعد از اين همه سال شما تازه داريد آلبوم سومتان را به بازار ميدهيد؟
    آلبوم 85، آلبوم موفقي بود و اين را با جرات ميگويم. چون آن فقط براي من نبوده آلبوم مردم هم بوده. آن آلبوم همهچيزش به همه چيزش ميآمد. شعر، ملودي، تنظيم و تازگي آن دست به دست هم ميداد تا قطعاتي توليد شود كه به دل مردم بنشيند. در آن سال نيما وارسته از ما جدا شد و ما مشكل تنظيمكننده داشتيم. الان خيلي راحت دربارهاش حرف ميزنم اين را با قاطعيت ميگويم چون وقتي تو يك سري نقاط ضعفت برطرف نشده باشد نميتواني دربارهاش حرف بزني ولي چون حالا آن نقاط ضعف براي من برطرف شده ميتوانم به راحتي بگويم كه در آن سالها بحران تنظيمكننده داشتم. اگر هم اشتباهاتي پيش آمده تقصير من بوده شايد اگر نگاهم را عوض ميكردم و مهربانيام را گسترش ميدادم ميتوانستم جلوي آن اختلال را بگيرم.آلبوم88 را با پيام شمس جمع كردم و اگرچه آلبوم قابل دفاع و شنيدني بود اما در بعضي از قطعات يك اختلافي بين حس شعر و ملودی با تنظیم وجود داشت. يعني ممكن است نمرهاش 90 بوده ولي 100 نبوده چون در آلبوم 85 نمره 100 داشتم. 3سال اختلافي كه بين اين دو آلبوم (85 و 88) وجود داشت از همه طرف به من تحميل شد و بعد از آن هم اين بحران تنظيمكننده به من فشار آورد. سال 89 با فرشاد فارسيان آشنا شديم كه يك نابغه موزيك الکترونیک است اما باز هم احساس كردم اين حسي كه دارد كافي نيست. بعد نيما وارسته اضافه شد و مشكلي كه سالها به من فشار ميآورد در عرض چند روز همانديشي حل شد. اين يك تيم قوي است كه بدون قرارداد و قانون نوشتهاي دور هم جمع شدهاند و فكر نميكنم كه هر مشكلي خيلي راحت ما را از هم جدا کند. حالا در اين لحظه بايد اتفاقي حتي به مراتب شيرينتر از آلبوم 85 بيفتد.

    • سال 90 سال آشتي شما با همه آدمها بوده؟ با محسن يگانه هم در همين سال آشتي كرديد.
    من در نشريهاي گفتوگويي داشتم كه به من پيشنهاد داده بودند بيا راجع به 70 نفر از چهرههاي مشهور و موثر نظرت را بگو. من هميشه دنبال چيزهاي متفاوت و خاص هستم حتي اگر ريسكش بالا باشد. از اين موضوع استقبال كردم و نظراتم را درباره آدمها گفتم و ياد ندارم كه به كسي توهين كرده باشم. اما الان كه چند سال از اين موضوع گذشته ميخواهم دربارهاش حرف بزنم. من درباره آدمهايي كه بعدا معترض شدند حرف بدي نزده بودم. مثلا درباره محسن يگانه از صدا و حسش تعريف كرده بودم و بنا به چيزي كه خودش گفته بود كه آهنگي را كاور كرده در آن مصاحبه گفتم كه آهنگهاي خودش هم چيزي كم از اين آهنگ كاوري ندارد كه بخواهد مستمسك آنها شود. معني اين حرفم را امسال ديديد كه چقدر آدمها به خاطر اين موضوعهاي پيشپا افتاده از دست هم عصباني شدند و بينشان كدورت ايجاد شد. سه سال پيش اين موضوع را خيلي دوستانه گفتم چون حس محسن را خيلي دوست دارم، ملودي و لحن خواندنش را واقعا دوست دارم و او را از خودمان میدانم. دقيقا يادم نيست كه آن زمان چه گفتم ولي با اين محتوا بود كه براي آدمي كه اينقدر بااستعداد است حيف است كه همان يك آهنگ را هم كاور كند. در واقع من يك جوري نظراتم را با همه درميان گذاشتم مثل همين محسن يگانه كه نميدانم براي چه ناراحت شده؟ حس ميكنم كه كسي او را شارژ كرد كه ناراحت شد. يكي دو سالي در اين باره سكوت كردم تا همه چيز براي همه رو شد. تا رسيديم به امسال كه ديدم كنسرتي خيريه قرار است برگزار شود كه رضا صادقي و محسن يگانه هستند. قهر و دعوا به هر دليلي اتفاق ميافتد و به همان ميزان دوستي و محبت هم ميتواند به هر دليلي ايجاد شود. اين را هم بگويم كه من هيچ وقت تا آن روز با محسنگانه روبهرو نشده بودم و او را نديده بودم. جمله من راجع به او چيز بدي نبود. چون من كار او را خيلي دوست داشتم و دارم و احساس ميكنم كه چيز بدي به او نگفتم. فكر ميكنم نكتهاي گفتم كه دلسوزانه بود كه همين حالا در سال 90 نتيجهاش را ديد. چون وقتي توداري يك كار خوب ميكني و صادقانه ميگويي من يك ترانه را كاور كردم اين ذهنيت را ايجاد ميكني كه هركسي درباره هر قطعه تو نظر بدهد و برود دنبال اين بگردد كه تو باز هم كاور كردي يا نه؟ در صورتي كه محسن يگانه نياز به اين كارها ندارد. برای بار چندم میگویم که حسش و ملوديهاي خودش فوقالعاده است.

    من در خيريه شب اول كنسرت محسن يگانه رفتم ميخواستيم جرياني كه در ذهن مخاطب به اشتباه جا افتاده را به سمت روشن هدايت كنيم. شب اول كه به كنسرتش رفتم او هم خيلي استقبال كرد. شب دوم به شيوه ما ايرانيها بازديد مرا پس داد و خيلي هم كار خوبي كرد و فضايي ايجاد شد كه هنگام اجراي قطعه الهه ناز من به او ميكروفن را تعارف كردم و او هم روي سن آمد و حتي قطعه سكوتش را هم اجرا كرد. مردم هم استقبال كردند و من شب بعد هم به كنسرت رضا صادقي رفتم كه رضا هم به من خيلي لطف داشت. همانجا به مردم گفت آهنگ «وايسا دنيا» را اگر روزي من نبودم (كه خدا نكند ما باشيم و او نباشد) تنها بنيامين ميتواند بخواند. شكل تعارف اين حرف هم برايم خيلي شيرين بود.

    در همان گفتوگو و نظرخواهی آدمهاي ديگري هم مكدر شدند كه خيلي برايم جدی نبودند. براي من محسن يگانه مهم بود. و اینکه از نوع واکنشی که به آن مطلب نشان داده بود، فهمیدم احتمالا موضوع را جور دیگری متوجه شده. او كسي بود كه واقعا دلم ميخواست به او بگويم سوء تفاهمي پيش آمده و تو جزو افرادي هستي كه من دوستت دارم. مسئله اين بود كه دست اندر كاران آن نشريه هم پاي مصاحبهاي كه كردند، نايستادند و تبعاتش را هم نپذيرفتند. اما من پذيرفتم و حتي جواب سوالاتي را كه آنها بايد ميدادند، به گردن گرفتم.

    • بنيامين در اين چند سالي كه كار كرده است احساس كرده كه بزرگ شده؟
    نه هنوز حس نكردم. نگاهم تغيير كرده و اطلاعاتم هر چه ميگذرد كاملتر ميشود و اين كاملا طبيعي است. شايد آنها كه مرا با وقفههاي طولاني ميبينند چنين حسي داشته باشند اما من چون هر روز با خودم از خواب بيدار ميشوم (ميخندد) اين تغييرات و بزرگ شدنها را خيلي كم حس ميكنم.
    • به دليل اينكه درگير آلبومتان بودهايد، به كارهاي ديگر نپرداختهايد؟ مثلا فيلم ديدن و...
    من از آن دسته افرادي نيستم كه در مدت مشخصي درگير آلبومم باشم بعد از آن فارغ شوم و به زندگيام برسم. من هميشه به كارم فكر ميكنم و شبانهروزم در اختيار اثري است كه قرار است توليد شود. فيلم هم چندتايي را ديده ام. فيلم «طلا و مس» و «جدايي نادر از سيمين» را ديدم كه جفتشان خوش ساخت و تاثيرگذار بودند. چون مسائل را خيلي دقيق و درست بازتاب ميدهند. خيلي خوب است كه در سينما فيلمهايي ساخته ميشود كه ديگر نميشود از آنها گافهاي تكراري و معمولي گرفت. البته من بحث تخصصي بلد نيستم و اينها صرفا نظرات شخصي است.

    در سينماي جهان هم فيلم موزيكالي به نام «وانس» (onec) را ديدم كه خيلي دوست داشتم. امسال فيلم درست حسابي نديدم البته اخيرا «بيوتيفول» با بازي خاوير باردم را ديدم که آن را هم دوست داشتم.

    • بهترين هاي براي شما در سال 90 چه فيلم ها و موسيقي ها و كساني بودند؟
    در كل بهترين فيلمم «جدايي...» بود. من اين فيلم را قبل از اينكه اسكار بگيرد در ليست بهترينهايم قرار داده بودم. بازي شهاب در جدايي را با اينكه نقش دو است خيلي دوست داشتم. خيلي تاثيرگذار بود. به نظر من بهترين بازي فيلم بازي شهاب حسيني بود. شهاب حسيني را تا حالا از نزديك نديدهام اما خيلي دوستش دارم. از آن دسته آدمهايي است كه در گروه ماست. چه خودش بداند چه نداند. احتمالا اگر ببينمش و چند کلمه با هم حرف بزنیم، بيشتر دوستش خواهم داشت. بازي ليلا حاتمي را هم در جدايي دوست داشتم و از نظر من اين دو بهترين بازيگران امسال هستند. به خاطر اينكه در كارشان اضافهكاري ندارند و خودنمايي نميكنند اما خودشان هستند و اين به نظر من نكته بسيار مهمي است. اينكه خودت باشي و از تعاريف خودت كوتاه نيايي ولي در عين حال اضافهكاري هم نكني. در موسيقي فكر ميكنم بهترين و آخرين كار خوبي كه شنيدم كار محسن يگانه بود و سهراب پاكزاد در آلبوم «زير بارون».

    • شما هم قطعا تا حالا پيشنهاد بازي داشته ايد. درست است؟
    بله؛ به طور متوسط در اين سالهايي كه گذشته فيلمنامه بسياري از فيلمهايي كه توليد شدهاند در خانه من هم هست. اين را به حساب نشان دادن اينكه خيلي پيشنهاد دارم، نگذاريد.
    • و چرا بازيگري را تا امروز تجربه نكرده ايد؟
    هر پيشنهادي را كه در هر حوزهاي ميشود نبايد قبول كرد آن هم به اين عنوان كه حالا اين را هم تجربه كنم. من الان در موسيقي تمركز دارم و گروهمان با گرايش موسيقي شكل گرفته است اگرچه ما يك وقتهايي كار تصوير هم ميكنيم ولي گرايشمان موسيقي است. هر وقت همه چيز آماده بشود و به قول معروف همه چيز دست به دست هم بدهد، چراكه نه، حتما. من هيچ اختلافي بين سينما، موسيقي و ديگر هنرها نميبينم. همه اينها يك نوع بيان هستند. حالا هنرمند در هر ژانري كه ميرود بايد مسائل و استانداردهاي آن را بپذيرد. آنجا است كه من بعضي وقتها نميتوانم در يك كاري وارد شوم چون با خودم فكر ميكنم اگر من بخواهم وارد اين كار با اين تعاريف و استانداردها شوم زمان معيني لازم دارد و بنابراين من كلي زمانم را از دست ميدهم.
    • در آلبوم سوم هم تم اصلي آلبوم شما باز عشق است؟
    اين يك نوع نگاه و ديد است. من كار كودك هم ساختم كه باز زيرساختش عاشقانه بوده. كار مذهبي هم ساختم كه زيرساختش عاشقانه بوده است. شايد بعدا هم شما از من كارهاي اجتماعي بشنويد كه باز زير مجموعهاش عشق و مهرباني باشد. اين نگاه ميگويد كه تو فقط درست و تميز نگاه كن. اگر اسم اين را ميگذاريد عشق، بله عشق است. آدم ممكن است عاشقانه هم زندگي بكند ولي در زندگي روزمرهاش هم خيلي كارهاي مختلف بكند كه مسائل مختلف اجتماعي، فرهنگي، سياسي و... در آن دخالت داشته باشند. البته اين را هم بگويم. روابط آدمها يك چيز است حتي روابط عاشقانه، اما عشق چيزي فراتر از رابطه عاشقانه است كه در همه مسائل اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و... دخيل است. عشق يك نگاه مهربان است. ما با عشق مقداري مسائلمان را نرمتر و راحتتر حل ميكنيم و از خود گذشتگي بيشتري به خرج ميدهيم كه بقيه راه هم باز شود. روزي كه «دنيا ديگه مثل تو نداره» را ارائه داديم، آلبومها و قطعاتي بودند كه مدام در حال ناله و نفرين توهين بودند. بله؛ خيانت هم وجود دارد، بدي هم وجود دارد. ولي وقتي اينقدر چيزهاي خوب ديگر هم براي حرف زدن هست، چرا از آنها نگوييم؟ البته اين عاشقانه خواندن هم به مثبت نگري بيچون و چرا تعبير نشود. اين به زاويه دوربين ما ربط دارد. ما از انواع و اقسام حسهايي كه خواستگاهش عموما تكبر و غرور آدمهاست، فاصله گرفتيم. ديگر اسمش را هر چه دوست داريد بگذاريد.
    • كمي راجع به كارگاه بيانتان صحبت كنيد. اصلا چه شد كه اين كارگاه را تشكيل داديد؟ راجع به چه چيزي قرار بود صحبت كنيد؟ هنرجوها قرار بود چه ياد بگيرند؟
    عيد سال 90 من در كيش كنسرت داشتم تعدادي از دوستهاي خيلي هنرمندمان كه اساسا از اساتيد سينما هستند، به كنسرت كيش ما آماده بودند. از حواشي كنسرت و گفتو...ايي كه داشتيم من را به عنوان كسي كه شيوه بيان خودش را دارد به خانم نگار اسكندرفر، مدير موسسه كارنامه، معرفي كردند. ايشان جلسهاي گذاشتند و اين پيشنهاد را به همين راحتي مطرح كردند و گفتند به عهده خودتان كه چه ميخواهيد بكنيد و چه چيزي ميخواهيد ياد بدهيد. من هم خيلي راحت قبول كردم. موسسه كارنامه هم موسسه بسيار معتبري در اين حوزههاست. يعني در مباحث تئوري هنر با اختلاف از موسسات ديگر بالاتر است. من هم خيلي از اين پيشنهاد خوشحال شدم چون اساسا اساتيد آنجا همه در سنهاي بالاتر از من و البته با تجربه خیلی بيشتر بودند. ايشان هم خودشان گفتند اين ريسك است ولي دوست دارم اين ريسك را با بنيامين بهادري بكنم. كارگاهي را شروع كرديم به نام «و اما بيان من» كه فن بيان عمومي بود و بيان سينمايي نبود. اين كارگاه از خودشناسي شروع شد. شناخت هر فرد، شيوههايي كه منحصربهفرد براي هر آدمي است. در يك كلام اينكه تو چطور ميتواني تفكراتت، تخيلاتت و احساساتت را به آدم ديگري كه همان نفر اول بعد از تو است بيان كني. اين «و اما بيان من»، «و اما بيان هر آدمي» است. مثل اثر انگشت است كه براي هر آدمي منحصر به خودش است. وقتي آن را باور كني به تحليل خودت ميرسید و بيانت منحصر به خودت ميشود.

    • چند نفر در اين كارگاه هنرجوي شما هستند؟
    حدود 40 نفر هستیم. كل ترم 12 جلسه است كه حدود 8 جلسه آن برگزار شده و بقيه آن بعد از عيد برگزار خواهد شد.
    • حال و هواي كنسرتهاي خارج از ايران چه فرقي با كنسرتهاي داخلي دارد؟
    از جهت اجرا هيچ فرقي ندارد. در آن كنسرتها ما يك آزادي عملي داريم و اينجا با فضايي كه ايجاد ميشود يك آزادي عمل ديگري. واقعا اين نيست كه يك جايي محدودتر و يك جايي بازتر و آزادتر باشد. چون قطعات، گروه و صدا و من بهعنوان خواننده يكي هستيم. اما آن حال نهايي كار حتي در داخل ايران هم در مكانهاي مختلف كمي فرق ميكند. حتي ممكن است ما يك شب دو سانس در برج ميلاد برنامه داشته باشيم و حال و هواي سانس اول و دوم با همديگر فرق كند. عموما هم اين تفاوت حال و هوا به مخاطب بستگي دارد. بعد از آلبوم سوم در نظر داريم در شهرهای مختلف ایران كنسرت بگذاريم. كنسرتهاي داخلي من تا حالا در تهران و كيش بودهاند. خيلي حرفهايم را گذاشتهام آنجا رو در رو نه به شكل حرف بلكه به شكل اين حسي كه از روز اول دنبالش بودهام، در شهرهای مختلف به مخاطبانم بزنم. اگر شرايط مهيا شود برنامه اصليمان بعد از انتشار آلبوم سوم تور کنسرت دور ایران خواهد بود.
    • احساس خوشبختي ميكنيد؟
    هميشه.
    • اين روزها چطور؟
    اين روزها هم، بله. احساس خوشبختي ميكنم. خوشبختي براي هر كسي در هر جاي دنيا احساس رضايت است. احساس رضايت از كاري كه انجام ميدهي و شرايط اطرافت و زندگيات. وقتي احساس رضايت و آرامش ميكني يعني تو خوشبخت هستي و من عموما اينطور هستم.
    • اطمينان به آثارتان است كه باعث ميشود، ترجيح بدهيد خودتان باشيد و خودتان؟ شما در آلبومهاي گروهي شركت نميكنيد. درست است؟
    معمولا در آلبومهاي گروهي، بخشي از استانداردها و ضوابط حرفهاي رعايت نميشود. در همه كارهاي گروهي، همه از ابتدا و بر اساس تصورات روي كاغذ تصميم دارند كار خيلي متفاوت و فوقالعادهاي ارائه بدهند. ولي هر چه در اجرا پيش ميروند، عوامل توليد به دليل محدوديت زماني و ناهمگونيها و... رفتهرفته از استانداردها چشمپوشي ميكنند و در نهايت خروجي كه ميشنويد با آن ايدهها و طرحهايي كه روي كاغذ بودهاند، فاصله فاحش دارند. معمولا در كارهاي گروهي، كار موفقي نشنيدهايد. در ايران هم كارهاي گروهي هيچكدام تبديل به موج مردمي نشدهاند. من نميگويم كه آلبوم گروهي، خوب نيست يا كنار هم قرار گرفتن چند خواننده در كنار هم به پرستيژ كسي مثل من بر ميخورد. نه؛ مسئله اين است كه انتظار ميرود حداقل سطح استانداردي كه ما در كار خودمان رعايت ميكنيم در چنين كاري هم رعايت شود. اما در كارهاي گروهي، سطح استاندارد پايين است و در انتها دچار افت شديد كيفيت ميشوي. عموما به اين دليل است كه من وارد آلبومهاي گروهي نميشوم.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ در ساعت 18:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۱۹, 14:01
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۱, 18:12
  3. نشست خبری کنسرت «ریچارد کلایدرمن» مجوز نگرفت
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۴, 19:05
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۲, 09:58
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۳, 12:15

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی