کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 9 نخستنخست 1 2 3 4 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 83

موضوع: شروع کار با نرم افزار ریــزن

  1. arian_bakhtak آواتار ها
    arian_bakhtak
    شماره کاربری
    10889
    کاربر اخراجی
    بهمن /۱۳۹۰
    272
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1
    0
    سپاس از شما 29 بار در 27 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من هم میخوام رو یکی از daw هایه(ریزن .لایو . سونار )کار کنم به نظرتون کدام بهتره؟


    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 11:56

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. MakLOs آواتار ها
    MakLOs
    شماره کاربری
    335
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۰
    اروميه - كردســتان
    7,380
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5290
    6,563
    سپاس از شما 11,641 بار در 4,404 پست
    Follows
    2
    Following
    0

    پیش فرض

    بهتره کامل کامل یکی رو یاد بگیرید بعد سراغ یکی دیگه برید دوست من
    به موضوع تاپیکها توجه کنید.اینجا هم نظر سنجی نرم افزارها نیست .تاپیک نظرسنجی نرم افزارها جداست .بحث رو به بیراهه نکشید
    اگر پستتون جدا از موضوع تاپیک باشه اسپم محسوب میشه
    اگرکســی از ریزن میدونه محبت کنه اینجا کمک کنه


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    iP شما همواره رصد میشود :


    شخصیت منو با برخوردم اشتباه نگیر،
    شخصیت من چیزیه که من هستم،
    اما برخورد من بستگی داره به اینکه :
    " تو " کی باشی ...
    عضويت در گروه ويژه
    Vip

    insragrm: Sabernadimi

    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 12:53

  4. Pter آواتار ها
    Pter
    شماره کاربری
    9659
    کاربر اخراجی
    بهمن /۱۳۹۰
    471
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی39
    341
    سپاس از شما 473 بار در 209 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    آموزش پايه ایی Reason - قسمت اول

    با اجازه داش صابر گلم منم چون یه منبعی رو میشناختم گفتم اطلاعاتشو در اختیارت قرار بدم





    توليد اصوات موسيقي در دنياي امروز از يك پديده كاملا Instrumental تبديل به پديده ايي كاملا متفاوت نسبت به اسلاف خود شده است. از 1950 به بعد همواره بشر دغدغه توليد صداهاي جديد را داشته و با ظهور دنياي ديجيتال و به خصوص كامپيوتر وهمچنين ورود آن به دنياي موسيقي اين دغدغه تبديل به رقابتي شديد ميان آهنگسازان حرفه ايي شد.رقابتي كه شديدا تحت تاثير ابزارهاي مجازي قرار گرفت و همچنان بشر را به ژرفاي دنياي بي انتهاي امواج الكترومغناطيس مي برد.اين رقابت در دهه ي 70 ميلادي با ظهور فرهيختگان موسيقي مانند:Jean Michel Jarre ،Vangelis ،Old Field وTangerin Dream آغاز شد و اين مهم همچنان ادامه دارد.
    من در اين جستار قصد دارم تا Reason ، يكي از نرم افزارهاي حرفه ايي در توليد موسيقي را معرفي كنم.اين معرفي در فصل اول7 بخش كلي خواهد داشت كه هر بخش به قسمتهاي كوچكتري تقسيم ميشود.در اين آموزشها سعي كرده ام تا حد ممكن در مورد اصطلاحات فني موسيقي توضيح داده ،تا عزيزاني كه به تازگي با اين نرم افزار آشنايي دارند به مشكلي بر نخورند. اميدوارم كه اين، خدمت كوچكي به جوانان ايران عزيز باشد.
    در قسمت اول به پديده ايي كاملا جديد در Reason 4.0 مي پردازم.

    Thor بخش اول- قسمت اول:
    اسيلاتورOscillator :

    Thor يك سينتي سايزر(تركيب كننده)پلي سونيك(چند صدايي)،پديده ايي كاملا جديد در Reason 4.0 مي باشد.اين سينتي سايزر قدرتمند ابزارهاي زيادي براي ارائه دارد و هر كدام ميتوانند هم به صورت مستقل و هم به صورت وابسته در خدمت آهنگساز باشند.برخي از اين ابزارها عبارتند از:

    * 3 اسلات اسيلاتور
    * 6 نوع اسيلاتور متنوع
    * 3 اسلات مختلف فيلتر
    * 4 نوع فيلتر متفاوت
    * مسيري براي برنامه ريزي(Build in Routing Scheme )
    * 2 عدد LFO (Low Frequncy Oscillator )
    * محلي براي توليد تاخير(Delay ) و كوردهاي(.Chord ) استريو
    * يك پروگرامر براي توليد نويز
    * يك Sequencer (وسيله ايي براي ايجاد توالي و تسلسل )


    البته اينها تنها خلاصه ايي از امكانت Thor بود كه از نظر گذرانديد.اين سينتي سايزر قدرتمند هنوز واقعا بزرگ است و براي گذراندن بخشهاي مختلف آن بايد از 6 بخش ديگر عبور كنيد. در بخش اول ما به ميان اسيلاتورهاي مختلف آن مي رويم و سپس مي آموزيم كه آنها چه كار مي كنند.

    پس از باز كردن Reason ، در منوي نرم افزار،در قسمت Create ،Thor polysonic synthesizer را انتخاب مي كنيم.در اين قسمت من به يكي از Patchهاي مستقر در Thor مراجعه مي كنم كه آنها به صورت پايه روي Clean Thor Patch وجود دارند.(شما ميتوانيد با Right click روي Thor ، Initialize Patch را انتخاب كنيد)تنها چيزي كه ما مي خواهيم يك اسيلاتور آنالوگ در اسلات 1 و يك Low Pass Ladder Filter است. در اينجا خواهيم ديد كه Low Pass Ladder Filter چگونه Bypass(برداشتن هر گونه فيلتري)مي شود.اين به اين معني است كه همه ي صداهاي توليدي به وسيله اين اسيلاتور پاك مي شوند و هيچ گونه فيتتر يا افكتي روي آنها اعمال نمي شود.

    6 نوع اسيلاتور مختلف در Thor وجود داره:
    Analog ،Wavetable ،Phase Modulation ،FM Pair ،Multi Oscillator و Noise

    هر اسيلاتور يك الگوريتم پايه ايي معين براي توليد صدا دارد.اجازه بديد به ميان تك تك اونا برويم:
    1-1:آنالوگ اسيلاتور 4 تنظيم متفاوت دارد: Saw, Square, Triangle and Sinus .هر كدام از اينها به شكلي خاص روي اصوات آنالوگ موثرند. شايد بتوان گفت كه آنالوگ مادر تمام اصوات ديجيتال است.آنها ميتوانند اصواتي بسيار موزون و همچنين منحصر به فرد با شند كه به وسيله اين دو ميتوان به چگونگي و كيفيت صدا پي برد. اغلب افرادي كه به كيبردها متكي اند فكر مي كنند كه آنهايي كه با سمپلهاي از قبل آماده شده كار مي كنند شيره ي صداهاي آنالوگ را كشيده اند و با آن اصوات طلسم شده اند و هيچ خلاقيتي در آفرينش صدا ندارند!!!

    به هر حال…
    اجازه بديد كه چند تا از clean based analogue رو نشون بدم:
    (فايلها مخصوص Reason هستن و قابل دانلود)

    اونا رو ميتونيد از طريق لينكهاي زير دانلود كنيد:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    اغلب اصوات آنالوگ كه مي شنويد از نوع پيش رونده هستند.يعني آنها clean analogue sound هستند.اگر چه اختلاف زيادي در استفاده نوع آنالوگ كه به آن Square ميگن وجود داره. موج چهار گوش ياsquare wave(دومين انتخاب در اسيلاتور آنالوگ) قابل ويرايش و تنظيمه كه به اون PW. يا (Pulse Waveform)مي گويند.

    1-1-1 :تنظيمات PW :
    با داشتن نوع آنالوگ ميتوان موج مربعي(square wave ) رو تحريك كرد و دستگيره PW رو تا مقدار 64 جلو ببريد(تا وسط).شكل موج صدايي شبيه موج مربعي هارمونيك ميشه.(مانند همين رو شما تو Malstrom يا Subtractor ميتونيد ببينيد.)اگر چه با تنظيم PW،قالب مربعي تغيير پيدا مي كنه،كه اين وابسته به اينه كه دكمه تنظيم رو چقدر به هر طرف بچرخونيد.

    حال اين تغييرات رو كه ايجاد كرديم ببينيم:
    لينكهاي دانلود:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    يك نكته ايي كه شما بايد به آن توجه داشته باشيد تنظيمات پايين PW است.چون صداهاي آن با وقتي كه اون رو بالا مي بريد مشابه هست.البته اين مورد تاثير زيادي نداره. همينطور شما ميتونيد در استفاده از دو Square Wave ،تنظيمات PW رو به كار ببريد اما تنظيمات آنها يك در ميان عوض خواهد شد. (نكته:براي استفاده از دومين اسيلاتور،روي برآمدگي شماره 2 كليك كنيد كه به اون Filter1.مي گويند. اين گيره كه دومين اسيلاتور براي ميكس نهايي مورد استفاده قرار مي گيره كه در مورد ويژگيها و مسير يابي اون در بخش دوم به تفصيل صحبت خواهيم كرد.)

    خوب ببينيم نمونه كار ما با دو اسيلاتور چطوريه:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    در نمونه آخري چه اتفاقي افتاد،موقعي كه از دو تا صداي مربعي استفاده كرديم؟وقتي كه از مخلوطي از دو تنظيم با حالات منحصر به فرد خودش استفاده كرديم؟كداميك مي توانند يك صداي مربعي واقعي ايجاد كنند؟يه كلك رشتي وجود داره براي اينكه بتونيد يه صداي كاملا ديناميك درست كنيد.در مثال زير من به شما اينو ميگم.اما توضيح چگونگي اش رو در بخش پنجم در قسمت يعني Programmer كردن به شما خواهم گفت.

    ميتونيد دانلودش كنيد:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    نكته ايي كه در اين مثال وجود داره، استفاده از تغغيرات PW هست.كداميك باعث توليد صداي مربعي ميشه.و بدين گونه صداي منحصر به فردي براي هر تك نتي كه آغاز آهنگ ايجاد ميشه. در مجموع اصوات آنالوگ مادر تمام اصوات ديجيتال هستند.اونا پايه 4 نوع شكل موجي متنوع هستند:
    Saw، Square ، Triangle و Sine .استفاده از اصوات آنالوگ ممكن ساده به نظر بياد.اما قدرت سينتي سايزر هاي آنالوگ رو دست كم نگيرين.اونا از دهه ي 60 ميلادي تا الان دارن استفاده مي شن.

    پايان قسمت اول
    براي عزيزاني كه شايد نتونستن به خوبي آموزشو ببينن يا موقع ارسال من شايد جا به جا شده اين فايل PDFش:

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    منبع:erteash.com


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 13:07

  5. 3 کاربر زیر از Pter برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Pter آواتار ها
    Pter
    شماره کاربری
    9659
    کاربر اخراجی
    بهمن /۱۳۹۰
    471
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی39
    341
    سپاس از شما 473 بار در 209 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    آموزش پايه ایی Reason - قسمت دوم





    Thor بخش اول - قسمت دوم: 2-1: اسيلاتور Wave Table : اساس كار اسيلاتور Wave Tableاون چيزيه كه اسمش هست.اون، اسيلاتور پايه روي يك جفت Wave Table مي باشد.بدين معني كه هر صداي ضبط شده از سمپلها مبني بر يك شكل موجي مختلفه.شما ميتونيد اونو با داشتن يك NN-XT Sampler ديجيتال در كنار Thor مقايسه كنيد.خواهيد ديد كه اون واقعا قادر به همچين كاري نيست.براي اينكه بيشتر از يه جفت از سمپلهاي مختلف وجود داره.

    اوه اوه، كم كم داره سخت ميشه. وقتي كه يهWave Table اسيلاتور رو در اسلات يك مي گذاريد،بايد توجه داشته باشيد كه با يك جفت از سمپلها ي با پيش زمينه ي پايه آنالوگ ، هارمونيك و مخلوطي از پيانو و وكال مواجه هستيد. بحث از تمام اين نمونه ها،لاز مه اش كار زياد با اونهاست.بنابر اين ما اينجا نمي نشينيم و نمي گيم كه هر كدوم از Instrument ها چه كاري ميكنند.براي اينكه بعضي اوقات مواردي در حين كار پيش مياد.وشايد كنجكاوي در اون موارد بيشترين جذابيت رو داشته باشه نسبت به اينكه بخوام فقط تايپ كنم كه مثلا اون شكل موجي چگونه پديد مياد.

    خوب بريم سر اصل مطلب
    1-2-1:نمونه هاي چند تايي در كنار هر Instrument :
    دكمه ايي در كنار اسيلاتور Wave Table وجود داره كه Position (وضعيت)نام داره.با اين شما مي تونيد با چرخوندن اون در ميان سمپلهاي مختلف در هر Wave Table مختلفي استفاده كنيد.شما متونيد اونو با داشتن يك Malstrum و داشتن فهرستي از نمونه ها(Index Sample )مقايسه كنيد.اگر چه وقتي كه شما دكمه Position رو تنظيم مي كنيد اون Instrument ،خودش به تدريج تغيير مي كنه! و اين بوسيله يك تنظيم كه X-Fade نام داره و به صورت پيش فرض تنظيم شده انجام ميشه.

    با خاموش كردن X-Fade ،همه وضعيتهاي مختلف رو آزمايش ميكنيم.توجه كنيد كه سمپلها خودشان به صورت ناگهاني تغيير خواهند كرد .از يه نمونه به نمونه ديگر پرش مي كنند.

    مثالي كه ميزنم دقيقا موضوع رو روشن ميكنه و شكل اين اتوماسيون رو نشون ميده.
    اين صدا شايد عجيب باشه ولي منظور من رو خواهد رساند:

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    اينجا،همون جايي كه بايد صداها خيلي بهتر بشن. با داشتن Wave Table ميتونيد قالب كلي صداتون رو واقعا از هر چيزي پاك كنيد.وقعا ميشه كتابي در مورده Wave Tableها نوشت و اينكه اونا چطور در پالايش صدا موثرند.

    در مجموع Wave Table در چند شكل موجي مختلف استفاده ميشن و بوسيله هر Instrumentي تغيير مي كنند كه اين تغيير به تنظيم Position بستگي داره.وقتي كه
    X-Fade روشنه و وقتي كه Position رو تغيير ميديد صداها خودشون به آرامي تغيير مي كنن.وقتي هم كه X-Fade خاموشه سمپلها از يكي به روي ديگري مي پرند.

    ميريم سراغ اسيلاتور بعدي تا كار اونو هم بسازيم!!!

    3-1: اسيلاتور Phase Modulation:
    Phase Modulation بيشترين اختلاف رو با تمام اسيلاتورهايي كه در قفسه(Rack)ريزن تا به حال شناختيم داره.ساده ترين تعريفي كه ميشه از اون انجام داد:

    Phase Modulation از دو شكل موجي مختلف استفاده مي كنه و اونها رو براي توليد يك صداي جديد تركيب ميكنه. پارامتر PM روش تغيير رفتار Phase Modulation رو با پيچاندن دكمه PM نشون ميده.آسانترين راه براي اثبات اين موضوع،مثلا براي نمونه Saw Wave مي باشد(گزينه اي كه در آنالوگ اسيلاتور داشتيم).استفاده از دو Saw Wave در يكديگر،تنظيم PM(Modulation) روي مقدار ماكزيمم ،يك Clean Saw Wave توليد خواهد كرد. چون در اين حالت ماجولاسيوني وجود نداره ،بنابراين ادامه ميديم و 2 عدد Saw Wave. رو در يك Sequence (به طور مرتب)اجرا ميكنيم.

    با كم كردن دكمه PM (دكمه ماجولاسيون)، Phase Modulation درست مانند يك فيلتر عمل خواهد كرد كه شما ميتونيد براي مثال اين رو با يك Low Pass Filter يا با يك Bandpass Filter مقايسه كنيد.اگر چه اتفاقي كه مي افته به آرامي شكل موجي رو تغيير ميده و هنوز شكل موجي(منظورم همون Wave Formهست.يادتون كه مياد) در يك Sequence اجرا ميشه،اما با داشتن شكل موجي كامل قالب متفاوتي دوباره خواهد داشت.

    اصوات راه هاي پيچيده ايي دارن.تنها راهي كه بشه اونها رو واقعا ساخت ديدن 2 نمونه مختلف صوت و لود كردنش در يك برنامه ايي هست كه شكل موجي رو نشون ميده. شما الان ميتونيد اثرات موجي رو در شكل زير ببينيد.



    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    البته Phase Modulation فقط براي ساختن Bass line نيست.با اون ميشه ملوديهاي زيبايي هم ساخت.با هم گوش كنيم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    مثال دوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    شنيدين.يه ذره صداي جيغي دارن.اينطور نيست.خب همينه ديگه.در ضمن با استفاده از اين تنظيمات فيلتر و اصلاح همه پارامترهاي مختلف و همچنين استفاده از اسيلاتور Phase Modulation،شما متونيد صداهاي وحشت آوري خلق كنيد.

    و مثال سوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    OK. اينم از اين.در بخشهاي دو تا چهارم در مورد مسير يابي(Routing)،فيلترها و در لفاف قرار دادن صداها (Enveloping) صحبت خواهيم كرد.

    اگه بخواهيم يه نتيجه گيري كلي از بحثمون بگيريم اينه كه Phase Modulationها يك نوع از اسيلاتوهاي جديد در Reason هستن.استفاده از Phase Modulationها باعث توليد صداي منحصر به فري با استفاده از دو قالب (Shape)مختلف و فيلتره كردن اونها با دكمه PM(Phase Modulation).

    يه چيز ديگه هم بگم. عزيزان من حتما حتما مثالها رو گوش كنيد.وگرنه انگار كه يه كولر رو تو هواي گرم روشن كرديد و تمام پنجره ها هم بازه. اوه اوه عجب مثالي زدم.خودمم هم هنگ كردم!!! PDF ش هم يادتون نره.
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال اول:
    يكي از بهترين كاربردهاي Phase Modulation استفاده از اونا در Bass Lineهاست. ديگه زياد حرف زدم و سرتون رو درد آوردم.منو ببخشيد. بهترين راه براي يادگيري استفاده از مثاله.خب ببينيم اوضاع چطوريه:

    مثال اول:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال دوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال سوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال چهارم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال پنجم:
    OK . تو اين روش چندين مثال در هر Instrumentي در اسيلاتور Wave Table وجود داره.در كجاها تنظيم X-Fade مناسبه؟ X-Fade وقتي كه خاموشه وضعيت موجي آرومه و مخلوطي از دو نمونه مختلف در شكل موجي يكديگر هستند.بعد از خاموش كردن و تغيير وضعيت،شكل موجي از نمونه ايي به نمونه ديگر پرش ميكنه.

    اجازه بديد يه مثال بزنم.البته در حالي كه X-Fade روشنه:


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    منبع: erteash.com


    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 13:10

  7. 3 کاربر زیر از Pter برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Pter آواتار ها
    Pter
    شماره کاربری
    9659
    کاربر اخراجی
    بهمن /۱۳۹۰
    471
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی39
    341
    سپاس از شما 473 بار در 209 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    آموزش پايه ایی Reason - قسمت سوم

    


    Thor بخش اول - قسمت سوم
    4 - 1 : اسيلاتور FM Pair :



    FM اسيلاتور آنالوگ بعدي هست كه در مورد اون صحبت مي كنيم، يكي از قديميترين ابزارهاي توليد صداي ديجيتال در موسيقي است. جايي كه بعضي از تركيب كننده هاي FM. (FM Synth ) با تكيه بر تنظيمات مختلف مانند تلفيق(Modulation ) ،Offset Type ،Carrier . و Shape و ال...اي FM Pair در ريزن، سادگي در استفاده و توليد صداي واقعي مانند پيانوي DX2 (نوعي از سينتي سايزرهاي Yamaha) مي باشد. FM Pair سه تنظيم مختلف دارد: موج حامل (Carrier Wave )، موج تلفيق ساز (Modulation Wave ) و FM . موج حامل و موج تلفيق ساز در واقع نوع صداي خروجي رو مشخص ميكنند. به عبارت ديگه بگم فركانس و افزودني هاي صدا رو (چاشني) همراه ميارن. در جايي كه با دكمه FM ميشه پارامترهاي افكتهاي صدا رو قالب بندي كرد.

    تنظيم FM روي صفر به طبع هيچ گونه FM افكتي نخواهد داشت.با زياد كردن FM فركانس صدا دچار تغيير ميشه.در اين حالت شما يه افكت با Shape Pitch واقعي ساختيد .

    خوب تا به حال ببينيم چه كار كرديم.مرحله اول بدون اعمال هيچ افكتي(.Clean Setup )

    مثال اول:
    hتنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال دوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال سوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    الان براي مثالمون افكت ميذاريم.البته افكتش External هست.يعني از ابزارهايي غير از Thor استفاده ميكنيم:

    مثال اول:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    و مثال دوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    و اينجا از افكتهاي خود Thor استفاده مي كنيم(Internal Effect):

    مثال اول:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال دوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید در مورد Internal Effect يا همون افكت داخلي بايد اين توضيح بدم كه اونو تو بخشهاي دوم و سوم كه همون مسير يابي افكتها در يك ابزار هست رو به طور كامل شرح خواهم داد.

    1-5: اسيلاتور چند گانه(Multi Oscillator):
    اسيلاتور چند گانه از چند قاعده پيروي مي كند: گرفتن يك نوع شكل موجي،تكثير كردن آن به چند شكل موجي و همچنين گرفتن دويا چند شكل موجي و تبديل آن به يك صداي جديد.

    نكته ايي كه ميشه ياد آور شد اينه كه شما تقريبا مي خواهيد صدايي شبيه صداي افكت كه در اسيلاتور آنالوگ ايجاد كرديد،درست كنيد.اما اسيلاتور چند گانه تنها قالب و ميزان صدا رو به شما خواهد داد.كاربرد پارامترها در اين اسيلاتور عملكردي شبيه ميزان سازي تصادفي و ميزان سازي اكتاو داره.(يه كمي مطلب گنگ ميزنه ولي با مثال راحت متوجه ميشيم.)

    اسيلاتور چند گانه مجموعه ايي از اشكال موجي مختلف رو همراه داره.Saw،Square
    )همانند آنالوگ) و همچنين مجموعه ايي از دو شكل موجي صوتي مختلف و يك شكل موجي كش دار.

    وقتي كه شما يك شكل موجي رو انتخاب مي كنيد، به صورت اتوماتيك شكل موجي و ميزان اون به وسيله Detune Mode هماهنگ ميشه.اندازه اون هماهنگي بستگي به ميزان چرخش دكمه AMT داره.(ريزن حتما باز باشه و Multi Oscillatorهم جلو چشمتون)

    آگاه باشيد كه به هر حال كه Detune بيش از اندازه، ميتونه نت صدا ها رو به هم نزديك كنه كه اين باعث تركيب شدن كامل نت اونها با هم ميشه.با ساخت اونها هيچ صدايي نبايد به صورت مستقيم به گوش ما برسه.

    اسيلاتور چندگانه دو تا امكان خيلي خوب به ما ميده.يكي براي ايجادBassLineها و ديگري توليد يه ملودي تمام عيار.(مخصوصا اونايي كه به سبك ترنس علاقه مندند،ملودي هاي دوست داشتني ميتونن با اون درست كنن)

    چند تا مثال براي BassLine :

    مثال اول:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    مثال دوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    و مثال سوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    و چند نمونه هم براي ملودي:

    نمونه اول:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    نمونه دوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    نمونه سوم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    نمونه چهارم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    و نمونه پنجم:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید در مجموع اسيلاتور چندگانه يا Multi Oscillator،صداهاي منحصر به فردي رو ميتونه توليد كنه.براي اينكه اون از Detune و الگوريتمهاي مربوط به اون استفاده ميكنه.

    (راستي يه چيزي . در مورد Detune هم، حتما باهم صحبت ميكنيم)
    اگر چه ممكنه كه شما قادر باشيد كه افكتهاي Detune.رو با دكمه Tune.در اسيلاتورهاي مختلف درست كنيد،اما با اسيلاتور چندگانه شما حتي با چشمان بسته هم ميتونيد افكتهاي Detune رو ايجاد كنيد.

    خوب در مورد اسيلاتورها فقط Noise Oscillator باقي مونده كه ان شاا... در جلسه بعد اون رو هم تموم ميكنيم.

    لینک PDF
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    منبع: erteash.com


    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 13:12

  9. 3 کاربر زیر از Pter برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Pter آواتار ها
    Pter
    شماره کاربری
    9659
    کاربر اخراجی
    بهمن /۱۳۹۰
    471
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی39
    341
    سپاس از شما 473 بار در 209 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    آموزش پايه ایی Reason - قسمت چهارم

    


    Thor بخش اول - قسمت چهارم: 5-1: اسيلاتور Noise:
    آخرین اسیلاتور موجود در ریزن،اسیلاتور نویز هست.اسیلاتوری که اساسا کارش تولید نویزه.شاید برای شما تعجب آور باشه که یه ابزار اختصاصی برای تولید نویز در ریزن وجود داشته باشه.اما نویز در موسیقی امروزی ،کم کم داره تبدیل به یه رکن میشه.و این یکی از نقاط قوت ریزنه.

    چند تا از دلایل وجود این اسیلاتور رو فهرست می کنم:
    *اولا با این اسیلاتور ،پرکاشن و Hatهایی با فرکانس های بالا(High Hats) میشه تولید کرد.
    *دوما مفید برای تولید انواع افکتهای صوتی هست.
    *سوما شما قادرید که برخی اصوات استاتیک(اونایی که شکل موجی یکسان دارن) رو با این اسیلاتور و یک Instrument مخلوط کنید و یه ساز ضربه ایی (کوبه ایی)بسازید.
    *چهارما می تونید کلی رنگ و مزه به صداتون بدید!!!
    *تازه میدونستید که اسیلاتور نویز بود که خیلی از اسیلاتورهای دیگه رو به هم پیوند داد.
    خوب بریم سر کارمون.
    من در دو مثال زیراز بعضی از افکتها استفاده کردم(از Filter و Envelope).بعد از اون بدون این دو تا منظورم ( Filter و Envelope )
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    در مجموع اسیلاتورهای نویز مخصوص ایجاد نویز و تولید افکت هستن.البته اینها، تنها نمونه هایی از امکاناتی هستن که نویز برای ما ایجاد می کنه.از طرف دیگه همونطور که گفتم میشه با اون پرکاشنهایی کاملا خلاقانه و جدید تولید کرد.
    دیگه کشف!بقیه امکانات این اسیلاتور رو بر عهده شما میذارم.الان فقط یه مطلب در مورد اسیلاتورها مونده که باید عرض کنم،که اون تنظیمات متداول در انواع اسیلاتورهایی هست که تا اینجا باهم آموختیم.دادن توضیحات بیشتر در مورد پارامترهای مخصوص هر اسیلاتور خیلی کار رو پیچیده میکنه.من در اینجا تنها در مورد تنظیمات متداولی که برای همه اونها مشترکه صحبت خواهم کرد.
    اون تنظیمات عبارتند از: KBD-Oct-Semi و Tune
    KBD:KBD تنظیمی هست که یه Sequencer رو در خودش نگه میداره.(منظورم آخرین حالت تنظیم شده اون Sequencer هست).Set کردن این روی حالت ماکزیمم(حالت پیش فرضش)، آخرین تغییری که نت کرده رو نگه میداره.مثلا صدای یک نت روی A و در اکتاو دوم مانند یک نت Aروی اکتاو دومه؟!!(منظورم اینه که این همونیه که باید باشه)با کم کردن KBD نتیجه به صورت اتوماتیک چیز دیگری خواهد شد. KBD یک تنظیم سودمند برای ایجاد افکته.مگر اینکه که شما بخواهید همیشه روی اکتاوی که نت روی اونه Play بشه، و شما باید برای این کار KBD رو روی صفر تنظیم کنید.
    برای Instrument های معمولی من به شما پیشنهاد می کنم که KBDروی حالت ماکزیمم قرار بدید.
    Oct(ave):Oct همونطور که از نامش پیداست تنظیم اکتاو در اسیلاتوره.به این معنی که شما می تونید یک مجوعه ایی از نتها رو فقط با چرخوندن این دکمه اکتاوش رو تغییر بدید.مثلا با داشتن یه Minor Instrument و اجرای اون روی نت A از اکتاو چهارم،میتونید با تنظیم Oct اونو به عنوان مثال روی اکتاو دوم ببرید که در این صورت شما به جای داشتن یک نوع ملودی ،یهBasstone درست کردید.
    Semi:Semi تنظیمی برای نتها در یک حالت معمول هست.در حالت پیش فرض اون روی صفر تنظیم شده.با افزایش دادن Semi ،به تدریج نت رو به نت بالا ترمتمایل میشه.
    مثلا شما نت C رو(روی هر اکتاوی که دوست دارید) اجرا کنید و Semi رو به تدریج افزایش بدید و روی یک بگذارید.خواهید دید که نت از C به C# تغییر میکنه. Semi میتونه برای مواقعی که شما چند تا اسیلاتوراز مدل های مشابه دارید،مفید باشه.
    Semi رو در اسیلاتور اول روی صفر،در اسیلاتور دوم روی 3 و در اسیلاتور سوم روی 7 تنظیم کنید.در این حالت ابزار شما به صورت تمام کورد(Chord Compelete)
    اجرا میشه در حالی که در Sequencer شما تنها یک نت وجود داره.گوش کنید:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    Tune :Tune راه دیگری برای مقدار کمی هماهنگی دادن بین دو نت مختلفه.که این Tune کردن میتونه برای Detune کردن ابزارها بسیار مفید باشه.(مخصوصا وقتی که چند تا اسیلاتور از یک نوع دارین.)برای مثال ،اگه شما سه تا اسیلاتور آنالوگ رو روی Saw تنظیم کنید،،Tune اولین اسیلاتور رو روی 12-،دومی رو روی 12+ و سومی رو روی صفر تنظیم کنید،در این حالت شما یکی از اساسی ترین حالات Detune رو با یه شکل موجی تمام عیار بوجود آوردید.
    OK یا به قول بچه هاOkation . اینم از اولین بخش آموزش Thor.اما آسوده نباشید که 6 بخش دیگه مونده تا این غول رو رد کنیم(هفت خوانه!!!). بعد تازه کلی حرف در مورده بقیه ابزارها داریم. تا اینجا ما فقط در مورد Thor کاوش کردیم و فقط هم در مورد انواع اسیلاتور ها بحث کردیم.توی اونا از بعضی افکتها استفاده کردیم و دیدیم که واقعا تاثیر خوبی روی تنظیمات صدا دارن.و راههای زیادی برای استفاده از اسیلاتورهای Thor در کنار یکدیگروجود داره .البته اینها دیگه کاملا انتخابیه و به سلیقه و سبک کارتون بستگی داره.
    خوب .اینم از این. خسته نباشید.
    فعلا.
    اوه اوه لینک PDFش داشت یادم می رفت:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    منبع: erteash.com
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 13:16

  11. 2 کاربر زیر از Pter برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Pter آواتار ها
    Pter
    شماره کاربری
    9659
    کاربر اخراجی
    بهمن /۱۳۹۰
    471
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی39
    341
    سپاس از شما 473 بار در 209 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    آموزش پايه ایی Reason - قسمت پنجم

    

    Thor بخش دوم-قسمت اول: سلام. به بخش دوم آموزش Thor خوش آمدید. بخش دوم رو من به دو قسمت کلی تقسیم میکنم. هر دو قسمت کاملا با هم در ارتباط هستن و باید به هر دو قسمت با دقت زیاد توجه کنید. قسمت اول رو با چگونگی مسیر یابی شروع می کنیم:
    1- چگونه در Thor مسیر یابی کنیم(thor_routing
    مسیر یابی درThor بسیار راحتتر و قابل فهم تر از سینتی سایزرهای مشابه در ریزنه. مثلا شما در Malstrum،مسیر یابی رو با استفاده از دکمه ها می تونید انجام بدید در حالیکه با دیدن اون ممکنه که درکش برای اونایی که تازه شروع کردن کمی دشوار باشه. در Thor شمای(Scheme) مسیر یابی(routing) مقداری فهمیدنش راحتتره.چون پیکانهایی وجود داره که ارتباط دستگاهها رو به ما نشون میده. مثل همون هایی که تو شکل بالا های لایت شده.

    قبل از اینکه به طور کامل بریم تو عمق مطلب ،اول طرق انواع مسیر یابی ها رو با هم می بینیم.اول به من اجازه بدید که اصلا بگم مسیر یابی چه هست؟
    اگه بخوام در یک جمله مسیر یابی رو توضیح بدم اینطور خواهم گفت:
    "مسیر یابی یعنی اطمینان از اینکه سیگنال خروجی پس از طی یک مسیر حتما به ابزار مورد نظر خواهد رسید."با سینتی سایزر هایی با سخت افزار قدیمی مسیر یابی به وسیله سیمها انجام می شد. به عکس بالا دقت کنید.
    هر جا که شما یک اتصال داخلی از یک صدا(Voice) داشته باشید ،می تونید اونو با استفاده از فرستادن یک سیگنال از جایی به جای دیگر، به سوی یک پارامتر بفرستید (مثلا صدا رو به سمت یه ..... بفرستید).ای نوع از مسیر یابی هنوز در قفسه (Rack)ریزن، استفاده میشه.مثلا اگه شما به پشت Rack ریزن به وسیله کلید TAB برین، سیمهای مختلفی رو میبینید که از جایی به جای دیگه رفتن!!!
    با مسیر یابی داخلی و درون ابزاری در Malstrum و Thor ،شما دیگه سیمها رو نخواهید دید،اما مطمئن باشید که بوسیله فشار دکمه ها اونا استفاده میشن.با انتخاب یک کلید در داخل Thor
    ،اون به صورت اتوماتیک مسیریابی رو از جایی به جای دیگر انجام میده.مسیر یابی راهی برای انتقال سیگنالها از جایی به جای دیگره.
    2-شمای مسیریابیهای اولیه در Thor:
    وقتی که شما در Thor یک مقدار اولیه میدید (روی Thor کلیک راست کنید و Initialise Patch رو انتخاب کنید) شما یک مقدار پیش فرض رو به اون دادید.وقتی که پروگرامر رو باز می کنید،در اون اسلات اسیلاتورها و ..... ها رو خواهید دید. ( low pass filter).
    به عکس بالا و به مسیر حرکت اولین اسیلاتور دقت کنید.
    سیگنال از اسیلاتور1به بخشی حرکت میکنه که به اون میگنMixer .بعد از اون یکمی بالا تربرید،سیگنال به سمت اون میره.قسمتی که به اون 1-2-3 با یک کلید روشن میگن.بعد از اون به قسمت Low pass ladder filter، بعد به میان Shaper،بعد به
    راست ودر نهایت به سمت amplitude یا همون Amp حرکت می کنه.بعد از اون سیگنال به سمت filter 3،خواهد رفت(که یک اسلات خالیه)و سرانجام به میان افکتها مانند Chords و Delay خواهد رفت.(وقتی که فعال باشن).

    وقتی که شما یه اسیلاتور دیگه اضافه می کنید،اون مورد استفاده قرار نمی گیره،چون اون اصلا به جایی وصل نیست.بهترین راه برای نشان دادن اون اینه که دکمه 1 رو که نزدیک Low pass ladder filter خاموش کنید.در این حالت Thor هیچ صدایی تولید نمی کنه.برای اینکه مسیر اولین اسیلاتور که به Mixer میره با زدن همون کلید قطع شده.
    با زدن کلید 1 نزدیکLow pass ladder filter،دوباره صدا رو خواهید شنید.چون اون از اولین اسیلاتور به میکسر وبعد از اون بهLow pass ladder filter،بر میگرده .
    برای استفاده از دومین اسیلاتور،شما باید حتما کلید 2 رو بفشارید.در این حالت مسیر سیگنالی اسیلاتور دوم هم مشابه اسیلاتور اوله.(عکس بالا)


    اینم لینک پی دی افش: تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید




    منبع: erteash.com
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 13:20

  13. 2 کاربر زیر از Pter برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Pter آواتار ها
    Pter
    شماره کاربری
    9659
    کاربر اخراجی
    بهمن /۱۳۹۰
    471
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی39
    341
    سپاس از شما 473 بار در 209 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    آموزش پايه ایی Reason - قسمت ششم

    


    .
    Thor بخش دوم، قسمت دوم: 3-استفاده از ..... دوم: هنگامی که شما Thor رو باز می کنید و مقدار اولیه به اون میدید(Initialise Patch)،به صورت پیش فرض از یک ..... استفاده میکنه(Low Pass Ladder Filter). یکی از انتخابهای ما میتونه این باشه که ما از دو ..... استفاده کنیم که این به اشکال زیر قابل انجامه:

    * به Thor مقدار اولیه بدیم(که این یه اسیلاتور آنالوگ با مسیر دهی به Low pass Filter هست مانند قسمت قبل آموزش)[یادتون که میاد!!!]
    * یا اینکه به صورت دستی یه اسیلاتور ثانویه به اون اضافه کنیم و اونو به ..... دوم متصل کنیم.
    درحالت دوم سیگنال از اسیلاتور ثانویه به سمت Mixer حرکت میکنه و در همونجا می ایسته.چنانکه شما اگه توجه کنید پیکانی که به از میکسر به سمت پایین حرکت می کنه و به اسلات Filter2 حرکت می کنه رو خواهید دید.برای انتقال اسیلاتور ثانویه به اون سمت دکمه "2" رو که در سمت چپ اسلات Filter2 هستش روشن کنید.

    الان دیگه سیگنال ازاسیلاتور ثانویه به سمت میکسر و بعد به سمت اسلات Filter2 حرکت خواهد کرد و در همانجا مقیم میشه!
    بعد از این ،چیزی که ما لازم داریم اینه که فعال کردن ..... 2 هست که این با روشن کردن کلیدی که از اسلات ..... 2 به سمت( amplitude(Amp میره امکانپذیره.
    (به پیکانها دردو شکل پایین دقت کنید)


    وقتی که این اعمال رو انجام دادیم،اسیلاتور ثانویه شروع به تولید صدا میکنه.در این حالت سیگنال تولید شده،حرکتش رو از اسیلاتور ثانویه شروع می کنه و به سمت میکسر میره.بعد به سمت ..... 2 و سپس از میان Amp و .....3 عبور میکنه.(اگراسلات ..... 3 خالی باشه)
    تا الان گوش کنیم ببینیم چی شده:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    برای تعیین مسیر یک اسیلاتور به سوی .....ها ،ما با انتخاب هر کدوم از دکمه های "1" و "2" و "3" می تونیم اون رو مسیر دهی کنیم.
    دکمه "1" برای اسیلاتور 1 و دکمه "2" برای اسیلاتور 2 و...
    برای استفاده از اسلات .....2 ،دکمه ایی که در مسیر بین ..... 2 و Amp وجود داره،فعال ساز ..... 2 هست مگر اینکه ..... 2 خالی باشه و استفاده نشه.
    4-استفاده از دو اسیلاتور مشابه:
    با داشتن .....2 در اسلات مربوطه اش ،ما می تونیم از دو تا اسیلاتور مشابه استفاده کنیم که مسیر اونها به صورت مشابه از ..... 1 و سپس .....2 خواهد بود.با انتخاب دکمه "1"در سمت چپ اسلات ..... 2،سیگنال ارسالی از اسیلاتور 1 به دو راه مختلف حرکت خواهد کرد:


    سیگنال از اسیلاتور 1 به سمت میکسر،سپس به ..... 1 و بعد از میان ..... 2 عبور خواهد کرد.همچنین درمسیر دوم از .....1 به سمت Shaper خواهد رفت و دو سیگنال خروجی از ..... 2 و Shaper در Amp به هم می پیوندند.
    در حالت پیش فرض ،اتفاقی که در اسیلاتورهای مشابه می افته اینه که بوسیله Low Pass Ladder Filter ،.....ه میشه،اما هنوز یه صدای پاک(Sound Clean) به شمار میاد.برای اینکه هنوز ما هیچ .....ی در اسلات 2 قرار ندادیم.
    همینطور،از جهتی Thor ،3 عدد اسلات مختلف اسیلاتور داره و ما می تونیم ،صدایی بوسیله سه اسیلاتور و دو ..... مختلف بصورت همزمان تولید کنیم.که در نتیجه این (6 =2 .....*3 اسیلاتور) 6 راه متفاوت برای میکس نهایی در پیش رو خواهیم داشت.
    با روشن کردن تمام دکمه های "1" و "2" و "3" نزدیک ..... 1 و ..... 2،مسیر سیگنالی ما از میان Amp خواهد بود .
    5-یک سینتی سایزر آنالوگ تمام عیار و کامل:
    خب،امیدوارم که خسته نشده باشید.
    ما در Thor میتونیم یک سینتی سایزر آنالوگ کوچیک با یه صدای دندانه دندانه رو مانند یک سینتی سایزر کامل با استفاده از دو ..... متفاوت،سه اسیلاتور رو به دو ..... ارتباط بدیم و اونا رو به Amplitude متصل کنیم.
    من چند تا مثال میزنم.اما به دلیل سرعت افتضاح اینترنت همه رو Zip کردم و یه جا گذاشتم.(همه شون در مورد حالات مختلف مسیر یا بی اند).
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    در این مجموعه مثالها ،من از دو اسلات ..... مختلف،با مخلوطی از چند اسیلاتور استفاده کردم.
    6-نکاتی در مورد ..... 3:
    ..... 3 اصولا برای میکس کردن نهایی صدا به کار میره(Final Mixdown). بعد از داشتن ..... 1 و 2 در کنار بخش Amplitude،یکی از انتخابهای ما ،ارتباط .....3 با بخش Shape هست که این برای میکس نهایی می باشد.یک مثال خوب میتونه استفاده از یکLow Pass Ladder Filter برای ایجاد کردن رفت و برگشت بین .....ها باشه.(که این میتونه در هنگام استفاده از پروگرامر یا Edit کردن Automation به کار بره)
    همچنین ما میتونیم با استفاده از ترکیبی از ..... ها انواع Padها و کورد ها را ایجاد کنیم.انواع .....ها رو در بخش بعدی بررسی می کنیم.واسه همین اینجا در مورد چگونگی کار اونا زیاد وقت نمی ذاریم.
    خلاصه اینکه کار ..... 3 میکس نهایی برای تولید خروجیه(100 بار تا حالا گفتم!!!خسته نشدم???!!!).وقتی که صدا از .....های 1و2 عبور میکنه در صورت فعال بودن ..... 3 حتما از آن نیز عبور خواهد کرد.
    7-قالب دهنده Thor(Shaper):


    وقتی صدایی از میان ..... 1 عبور می کنه،از میان Shaper نیز گذر خواهد کرد.دقت کنید که Shaper ، در حالتی که به Thor مقدار پیش فرض دادیم،خاموشه. با کلیک روی دکمه ایی که نزدیک عبارت "Shaper"اون هم فعال میشه.وقتی که ما Thor رو در حالت پیش فرض تنظیم می کنیم،همونطور که توضیح دادم ،صدا از یک اسیلاتور که به سمت ..... یک میره از Shaper نیز عبور میکنه،اما صدایی که از اسیلاتوری که به ..... 2 میره از میان Shaper عبور نمی کنه.
    اغلب، Shaper بیشتربر روند تغییر کل کیفیت صدا موثره.که این میتونه بر داشتن یک افکت مناسب در زمانهای متعدد مفید باشه.
    ببخشید!!!واقعا توضیح دادن کارهای Shaper با کلمات واقعا مشکله.خواهش میکنم ریزن رو باز کنید و کمی آزمون و خطا کنید.مطمئن باشید که چیزهای خوبی گیرتون میاد!
    8-از .....1 به ..... 2 و .....3:
    خوب.فقط یه قدم مونده تا صدای ما از ..... 1 و 2 و 3 عبور کنه تا شمای مسیر دهی ما در .....ها کامل شه.(آخ جون)
    برای این کار اول Thor رو مقدار اولیه میدیم.(بچه ها دیگه طرز مقدار اولیه دادن رو توضیح نمی دم.خودتون دیگه بلدین . نه ؟)
    الان اسیلاتور 1 صداش از ..... 1عبور میکنه و به سمت راست و به سمت Amp یا همون Amplitude میره.همچنین ما میتونیم پیکان سمت چپی رو انتخاب کنیم(جایی که اون الان میره به راست) که در این حالت اسیلاتور هیچ صدایی تولید نمی کنه تا زمانیکه ما پیکانی که برای ..... 2 در نزدیکی Ampهستش رو انتخاب کنیم. یه مثال بزنم.
    در این مثال یک قالب دهی به Low pass ladder Filter ،که مخلوطی از ترکیب ..... و انجام دادن میکس نهایی(Final Mixdown) با یک State Variable Filter که تحریک کننده صدای خروجیه رو نشون میدم.
    بازم داره پیچیده میشه.بهترین کار اینه که یه مثال ببینیم.
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با این تنظیماتی که دیدیم راههای بسیار گوناگونی برای یه اسیلاتور وجود داره که صدا رو انتقال بده و تنها محدودیتی که در اینجا وجود داره نشناختن اون راهها برای آهنگسازه.مگر اینکه همه رو بشناسه و اونو درست بکار بگیره
    اینم از دومین بخش که اختصاص به مسیر یابی در Thor بود.در بخش بعدی من در مورد انواع .....ها صحبت خواهم کرد(تمرین یادتون نره)
    با تشکر از همه دوستان در ارتعاش.
    لینک Pdf:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #18 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 13:22

  15. 3 کاربر زیر از Pter برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Pter آواتار ها
    Pter
    شماره کاربری
    9659
    کاربر اخراجی
    بهمن /۱۳۹۰
    471
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی39
    341
    سپاس از شما 473 بار در 209 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    داش صابر گل سایت تا الآن تا همینجا آموزش داده اگه ادامه داد حتما برات میزارم توو همین تاپیک


    #19 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 13:24

  17. 2 کاربر زیر از Pter برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. MakLOs آواتار ها
    MakLOs
    شماره کاربری
    335
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۰
    اروميه - كردســتان
    7,380
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5290
    6,563
    سپاس از شما 11,641 بار در 4,404 پست
    Follows
    2
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنون از Pter عزیز که با ذکر منبع بود پستهاشون
    لطف کنید اسم نویسنده رو هم ذکر کنید تا حقوق کاملا محفوظ باشه


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ویرایش توسط MakLOs : ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 14:23
    iP شما همواره رصد میشود :


    شخصیت منو با برخوردم اشتباه نگیر،
    شخصیت من چیزیه که من هستم،
    اما برخورد من بستگی داره به اینکه :
    " تو " کی باشی ...
    عضويت در گروه ويژه
    Vip

    insragrm: Sabernadimi

    #20 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت 13:48

  19. کاربران زیر از شما MakLOs عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. فرمول ساخت چند آكورد مطبوع و نامطبوع
    توسط iran music در انجمن آکوردشناسی(Chordology)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۱۲, 22:06
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۱, 11:23
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۴, 12:40
  4. نظر درباره شروع کار من با fl
    توسط N.Producer در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۴/۰۵, 14:21

جستجو شده ها

باڑار

نبض باڑار

باڑار کافی

آموزش کار با نرم افزار ریزن

دانلود باڑار

آموزش آهنگسازی با ریزن pdfباڑار دانلودسایت باڑاركار با ريزن برنامھ باڑارتبدیل اتوماسیون flآموزش control surfaceکرک Softubeدانلود نسخھ باڑارریزن 7ریزن7پشت ریزن نرم افزار تفاوت ریزن 7 با کیوبیس باڑاردانلود ریزن 6.5دانلود fpcاف ال استودیوتوضیح کامل کار با ریزنریوایر نمیشه برنامه بسته میشهمحیط ریزن کار کمپرسورکار با ریزن

تا این لحظه 571 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست