کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

موضوع بسته شد
صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17

موضوع: آموزش آکوستیک و الکترو آکوستیک

  1. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض کاربرد های Delay

    امیدوارم تا اینجا مطالب مفید بوده باشن و اگر سوال خاصی توی این بخش داشتید در تاپیک تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید مطرح کنید.

    Delay کاربردهای هنری زیادی داره. توی استودیوها، از افکت های Delay برای دوبل کردن، هم صدایی و ایجاد Reverb های واقعی تر استفاده میشه.

    دوبل کردن (Doubling): یکی از کاربردهای رایج Delay، تقویت یا اصطلاحا جاق کردن صداست. افکتی که صدای یک ساز یا آواز رو پرتر و قوی تر جلوه میده، دوبل نامیده میشه و با تنظیم تاخیر در حدود 10 تا 35 میلی ثانیه ایجاد میشه. این تاخیر های کوتاه شبیه بازتاب های اولیه صدا هستند و به سازها یا آوازهایی که صدایی مرده و بی روح دارند، حالتی واقعی و زنده میده.

    دوبل کردن رو میشه به طور طبیعی با ضبط یک لبه و بعد با انجام اورداب، یعنی ضبط همزمان همون قسمت روی یک لبه جداگانه انجام داد. از اونجا که امکان تکرار یک اجرا به طور دقیق وجود نداره، تغییر در نواک، زمان بندی و صداهای اتاق، صدا رو پر تر و زنده تر میکنه. با ادامه این فرایند میتونیم افکت Chorus (همخوان) رو ایجاد کنیم.

    Chorus (همخوان)
    : این افکت با تکرارهای متوالی افکت دوبل بدست میاد. زمان تاخیر اون تقریبا با زمان تاخیر در دوبل کردن یکیه (یعنی 15 تا 35 میلی ثانیه)، با این تفاوت که تکرار میشه. این افکت میتونه صدای یه خواننده رو شبیه یه آواز گروهی جلوه بده و وسعت صدا رو زیاد کنه. به همین روش میشه صدای دو خواننده توی استودیویی نسبتا مرده رو به صورت آواز یه گروه کر بزرگ توی یه کلیسای مجلل و باشکوه شبیه سازی کرد.

    Slap Back Echo: این نوع اکو، یه صدای تاخیر یافته هست که به صورت واضح و مجزا دریافت میشه و خیلی شبیه به صدای نامتصل پیگ پنگیه که توی دستگاه های ناوبری و ردیابی صوتی برای برقراری تماس منتشر میشه. برای ایجاد این اکو، زمان تاخیر باید روی 35 میلی ثانیه یا بیشتر تنظیم بشه.

    Pre-Reverb-Delay (تاخیر پیش واخنش)
    : توی شرایط آکوستیکی، فاصله زمانی بین دریافت امواج مستقیم از یه منبع صدا و ریافت صدای بازتابیده مشخصه. توی بعضی از سستم های Reverbs ساز، هیچ تاخیری بین سیگنال های خشک و تر وجود نداره. بنابراین، با به تاخیر انداختن سیگنال ورودی قبل از ورود به دستگاها Reverb ساز، میتونیم صدا رو طبیعی تر جلوه بدیم و کیفیت Reverb رو بالا ببریم. بعضی از سیستم های Reverb ساز، برای ایجاد چنین تاخیری خودشون دارای delay line هستند.


    ویرایش توسط CUBASIST : ۱۳۹۲/۰۴/۳۱ در ساعت 16:47
    تنها صداست که می ماند
    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۳۰ در ساعت 15:12

  2. کاربران زیر از شما CUBASIST عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض Flanging

    Flanging، یه افکت تاخیر زمانی هست. این افکتها به صورت الکتریکی ایجاد میشن. مدت زمان تاخیر به طور اتوماتیک از 0 تا 20 میلی ثانیه تغییر میکنه. به طور معمول، گوش نمیتونه تفاوت های زمانی بین صداهای مستقیم و تاخیر یافته رو که انقدر کوتاه هستند درک کنه. اما وقتی سیگنال های مستقیم و تاخیر یافته با یکدیگر ترکیب میشن، به علت حذف فاز، نتیجه به صورت قله ها و دره هایی توی پاسخ فرکانس ( که بهش ..... شانه ای میگن ) ظاهر میشه و ویژگی صوتی خاصی رو بوجود میاره که صدا رو ویژویژی، موج دار و فضایی میکنه.



    افکت Flanging. سیگنال های مستقیم و خروجی خط Delay با هم ترکیب میشوند و با تغییر زمان Delay، افکت Flanging بوجود میاد.



    Flanging میتونه مثبت باشه. به این معنی که سیگنال های مستقیم و تاخیر یافته دارای پلاریته یکسان باشن و یا اینکه منفی باشه. یعنی این دو سیگنال، پلاریته مخالف هم داشته باشند. Flangigng منفی، میتونه افکت هایی قوی و مکشی ایجاد بکنه. Flanging میتونه تشدید کننده هم باشه. یعنی با تغذیه مجدد بعضی از خروجی ها به ورودی باعث تقویت قله ها و دره ها شده و یه نوع افکت تخیلی ایجاد میکنه.


    تنها صداست که می ماند
    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۰۱ در ساعت 14:23

  5. 2 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض فازی کردن یا Phasing

    طریقه به وجود اومدن Flaning و phasing شبیه هم هستن، با این تفاوت که توی فازی کردن به جای استفاده از یه مدار تاخیر زمانی، از یه جابجا کننده فاز استفاده میشه. قله ها و دره ها (پیک ها) نامنظم تر و نسبت به Flaning از هم دورترند.
    از نظر صوتی، نتیجه این افکت چیزی شبیه صدای ارتعاش و لرزش و ویبراتور یا صدای موج واریه که از نواختن یه ساز زیر آب تولید میشه !!!


    افکت Phasing توی محدوده فرکانسی 4کیلو هرتز تا 20کیلو هرتز توی این شکل مشاهده میشه.




    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    تنها صداست که می ماند
    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۶ در ساعت 20:18

  7. کاربران زیر از شما CUBASIST عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض Morphing

    Morphing تغییر و تبدیل پیوسته و بی وقفه یک افکت (شنیداری یا دیداری) به یه افکت دیگست. مثلا توی فیلم ویدیویی مایکل جکسون با عنوان سیاه و سفید، یه زن چینی به یه مرد سیاه پوست آمریکایی تبدیل شد که اون مرد هم به یه مرد ایرلندی و بعد به یه زن اسپانیایی تبدیل شد و ... الی آخر
    توی میناتور II، نقره ذوب میشد و از توی شکاف ها سر میخورد و به اشیاء مختلفی تبدیل میشد. این افکت ها، پیچیده تر از افکت های Dissolve، یعنی محو شدن تصویری توی یه تصویر دیگه هستند. (مثل افکت Crossfade توی صدا، افکت Dissolve توی تصویره). Morphing دگرگونی کامل پارامتری و الگوریتمی توی ساختار دو افکت کاملا متفاوت و مستقله. از اونجا که بیشتر افکت های Morphing صدا بر مبنای تاخیر ایجاد میشن، دستگاه های Morphing صدا رو میشه توی گروه پردازنده های زمانی سیگنال قرار بدیم.

    این هم یکی از اولین نرم افزارهای audio morphing




    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    تنها صداست که می ماند
    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۶ در ساعت 20:33

  9. کاربران زیر از شما CUBASIST عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض Pitch Shifting

    Pitch Shifter دستگاهی هست که Pitch سیگنال رو تغییر میده. از اون برای اصلاح ناکوکی های جزئی، ایجاد افکت های خاص، یا تغییر مدت زمان یه برنامه بدون تغییر Pitch اون استفاده میشه. آخرین مورد فشرده کننده زمان هست. بعضی از این دستگاه ها می تونن فرکانس های بالاتر از دو اکتاو رو بدون تغییر مدت تداوم یا همون Duration تغییر بدن و هماهنگ سازی یه سیگنال ورودی رو انجام میشه. مثلا اگه یه خواننده نتی رو یکم مبهم و گرفته یا خیل تیز خونده باشه، کوک کردن اون از طریق بالا یا پایین بردن Pictch امکان پذیره. برای ایجاد هارمونی میشه سیگنال ورودی رو با سیگنالی که با Pitch معینی هم آوا شده میکس کرد.
    تغییر دهنده میتونه مثل یه فشرده کننده زمان صدای ضبط شده رو بدون هیچ ویرایش، حذف محتوا یا تغییر Pitch کوتاهتر بکنه.


    Pitch Shifter




    تنها صداست که می ماند
    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۶ در ساعت 20:46

  11. 2 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض دسی بل چیست؟

    شاید برای بعضی ها سوال پیش اومده باشه که واحد پر کاربرد دسی بل چی دقیقا چه کمیتیه یا تراز فشار صوت (spl) که در مشاهدۀ مشخصات فنی تجهیزات صدابرداری اون رو خیلی میبینیم اساسا چی هست و چطور اندازه گیری میشه. لذا توضیحات مختصری رو راجع به این کمیت ها مینویسم.

    دسی بل (Decibel):
    صدا با ارتعاش مولکولها ایجاد میشه. به طوری که حرکت مولکول های درگیر شده انرژی رو انتقال داده و و موج صدایی رو تولید میکنه که از نقطه ای به نقطۀ دیگه هدایت میشه.
    وقتی جسمی تحت کشش یا ضربه قرار میگیره یا در اون دمیده میشه یا وقتی که تارهای صوتی مرتعش میشن مولکولهای هوای نزدیک منبع ارتعاش به حرکت درمیان. با شروع حرکت این مولکولها به طرف خارج از جسم نوسان کننده یه موج صوتی منتشر میشه. این مولکولها انرژی خودشون رو به مولکولهای مجاورشون منتقل میکنند و واکنشی آغاز میشه که بسیار شبیه امواج ایجاد شده ناشی از افتادن یک سنگ به داخل آب هست.
    دسی بل واحد اندازه گیری شدت این موج به وجود اومدست.
    دسی بل (dB) یک واحد بدون بعد برای مقایسه نسبت دو کمیته که معمولا در رابطه با انرژی آکوستیکی، مثل فشار صدا و انرژی الکتریکی مثل توان و ولتاژ بکار میره. این کلمه با حرف d و B نشان داده میشه چون دسی یک دهم یک بل (الکساندر گراهام بل) هست و دسی بل به این دلیل انتخاب شده که یک بل برای کار عملی کمیت خیلی بزرگیه.

    الکساندر گراهام بل:







    تنها صداست که می ماند
    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۹ در ساعت 02:10

  13. 2 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض تراز فشار صوت (spl)

    فشار آکوستیکی صدا برحسب تراز فشار صوت (dB-SPL) سنجیده میشه چون در یک موج صوتی تغییرات متناوبی در فشار جوّی وجود داره. انسانها نیروی بالقوه ای برای شنیدن گسترۀ بسیار وسیعی از این تغییرات رو دارند که از 0dB-SPL آستانه شنوایی، تا 20dB آستانه دردناکی و بیشتر رو شامل میشه. اختلاف بین بلندترین و آروم ترین صدایی که یک جسم مرتعش ایجاد میکنه (بر حسب دسی بل)،داینامیک رنج (Dynamic Range) نامیده میشه. از اونجا که این محدوده بسیار وسیعه از مقیاس لگاریتمی برای فشرده کردن میزان بلندی استفاده میشه تا قابلیت کنترل بیشتری داشته باشه.
    انسان قادر به شنیدن بلندی هایی به نسبت 1 به 10 میلیون و بیشتره. صدایی با بلندی 1000،60dB-SPL بار بلندتر از صدایی با بلندی 0dB-SPL هست. 80dB-SPL هم 10 بار بلندتر از 60dB-SPL هست. اگه دامنۀ هریک از دو صدای مشابه 100dB-SPL باشه، وقتی باهم ترکیب بشن دامنه برآیندشون 103dB-SPL خواهد شد. با وجود این، بیشتر آدمها تغییرات کمتر از 10dB-SPL رو احساس نمی کنند. در تصویری که قرار دادم محدودۀ تقریبی دامنه و فرکانس شنیده شده توسط شخصی که به موسیقی گوش میده در مقایسه با کل محدودۀ شنوایی انسان، نشون داده شده.




    تنها صداست که می ماند
    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۹ در ساعت 02:34

  15. 3 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. اموزش ساخت استودیو اگوستیک (عکس)
    توسط امید عیوضی در انجمن آكوستيك (Acoustic)
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۵/۲۹, 00:15
  2. چوب مناسب اتاق آکوستیک
    توسط vahidgeneral در انجمن استودیو خانگی Home Studio
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۰۷, 01:33
  3. ساخت محیط آکوستیک
    توسط hatam_strange در انجمن آكوستيك (Acoustic)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۰۸, 22:42
  4. آکوستیک اتاق
    توسط iran music در انجمن انجمن عمومی سایت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 22:13

جستجو شده ها

علم آکوستیک

آموزش آکوستیک و الکتروآکوستیک

اموزش chorusآموزش آکوستیک کردنآکوستیکاکوهای بزرگ صوتیواخنشاموزش آکوستیک کردن استودیوPitch shifter عکس آکوستیک کردن استودیوآموزش ساخت استدیو آکوستیکپخشایی صداآکوستیک استودیوآموزش آکوستیکشكل موج صوتيآموزش علم آکوستیکآکوستیک و الکترو آکوستیکاکوستیک کردن کم خرج اتاقچگونگی استفاده از دستگاه‌های الکترو آکوستیکآموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرجآموزش فارسی میز صدا on air 2000کلمه DRYیعنی چهنویز و الکتریسیته ساکن علم آکستیکطریقه ی آکوستیک کردن استودیو موسیقیlexicon 480آموزش آكوستىك اتاقضبط واضح صداپخشایی صدا در اتاق علم اکوستیکتاریخچه علم آکوستیکطریقه آکوستیک کردن برای استودیوالکترو اکو اکوستیکlexicon 480lطریقه اکوستیک کردن اشیاحركت فركانسبازتاب در علم اکوستیکعلم اکوستیکdiatonic pitch shifterآموزش افکت chorusعلم آکوستیک(acoustic)

تا این لحظه 397 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست