کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

موضوع بسته شد
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17

موضوع: آموزش آکوستیک و الکترو آکوستیک

  1. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آموزش آکوستیک و الکترو آکوستیک

    سلام دوستان. قصد دارم تو این تاپیک علم آکوستیک رو به طور مختصر طی چندین جلسه شرح بدم. اگه کمی و کاستی یا ایرادی هم داشت شما ببخشید دوستان.
    خب شروع میکنیم.
    اصولا صدا بر اثر ارتعاش مولکول های یک ماده (چه مایع چه جامد چه گاز) به وجود میاد. وقتی ما صحبت میکنیم یا صدایی تو فضا پخش میشه در اصل مولکول های هوا به ارتعاش درمیان و وارد گوش ما میشن. حالا اینکه گوش ما چطور این صدا رو میشنوه رو بعدا توضیح میدم.
    میریم سراغ بحث موج و فرکانس های صوت.صوت اصولا به صورت موجی شکل حرکت میکنه. هر دوران 360 درجه موجی شکل رو یک هرتز (HZ) میگن. بذارید بیشتر توضیح بدم. سرعت صوت در هوا تقریبا 340متر در ثانیه هست و اگر ما یک فاصله 340 متری داشته باشیم اگه موج یک بار حرکت موجی شکل خودش رو انجام بده میتونیم بگیم طول موج این صوت یک هرتز هست.


    به تعداد تناوب یا طول موج های یک صوت در یک ثانیه فرکانس اون موج میگن. مثلا اگه یک موج بیست بار در ثانیه حرکت موجی خودشو انجام بده میگیم فرکانس این صوت 20هرتزه یا اگه 20هزار بار حرکت موجی رو انجام بده میگیم فرکانس این صوت 20هزار یا 20کیلو هرتزه.
    گوش یک انسان حدودا از فرکانس 20هرتز تا 20000 (20کیلو هرتز) رو میشنوه. فرکانسای بالا صدای زیر تر یا به قول بعضی ها تیزتر و فرکانسای پایین صدای بم تری دارند. علم میکس صدا هم بر پایه ی علم آکوستیک بنا شده و اصول و مبانی اکولایز هم بدون این علم بی معنیه!!!
    امیدوارم خسته نشده باشید. سعی میکنم هرچه زود تر جلسات بعدی و مبحث Reverb یک اتاق و چگونگی کنترلش رو هم قرار بدم. موفق باشید.


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ در ساعت 18:43

  2. 12 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض Reverb یا پس آوایی

    خب دوستان ببخشید یکم دیر شد جلسه دوم رو شروع میکنم.
    بحث ما بحث Reverb یا پس آوایی هست. Reverb از تکرارهای تصادفی، چندگانه و مخلوط شده یک صدا یا سیگنال به وجود میاد. با افزایش تعداد این تکرارها از شدتشون کاسته میشه. Reverb، تراز میانگین سیگنال رو افزایش میده و عمق و بعد فضایی و شور و هیجان شنیداری رو افزایش میده.
    برای تولید اکو صدا بعد از ارسال به یک مانع بازتابنده برخورد میکنه و به عقب برمیگرده. تو اصطلاح صوتی، صدای ارسال شده، خشک (dry) یعنی بدون Reverb و صدای برگشتی تر (wet) یعنی با Reverb هست.
    در واقع، طبق تعریف، اکو و Reverb دو پدیده متفاوت هستند. اکو، اغلب یک یا حداکثر چند تکرار جداگانه صدا (یا سیگنال) هست. Reverb از مخلوط تعداد زیادی تکرار تشکیل میشه. لازمه تولید هردوی اونا ارسال صدای خشک، منعکس شدنش، و برگشت صدای تر هست.دستگاه تولید Reverb وسیله ایه که به طور مصنوعی صدای محیطهای مختلف آکوستیکی مثل سالن بزرگ، اتاق کوچیک، تالار، و ... را باسازی میکنه.
    سه نوع سیستم Reverb هست که کاربرد عمومی دارند:
    1- اتاقک آکوستیکی: به اصطلاح اتاقک اکو که به طور دقیق تر یک اتاقک آکوستیکی Reverb هست.
    2- صفحه Reverb ساز
    3-Reverb دیجیتالی
    نوع چهارم تولید Reverb،دستگاه فنری Reverb سازه که به طور وسیعی مورد استفاده قرار میگیره. چون مدل های زیادی داره و قیمتش هم نسبتا کم هست. تو این سیستم Reverb ساز فنری، سیگنال خشک، محرکی رو که فنرهای حلقوی رو مرتعش میکنه رو فعال میکنه. بعد یه میکروفون این حرکت رو حس میکنه و سیگنال تر رو از فنرها به میز صدا تغذیه میکنه. کنترل های روی دستگاه تولید Reverb، زمان Reverb رو تغییر میدن.


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    ویرایش توسط CUBASIST : ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت 22:43
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت 22:24

  5. 9 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض اتاقک آکوستیک

    جلسه سوم - اتاقک آکوستیک
    اتاقک آکوستیک، طبیعی ترین و واقعی ترین Reverb رو تولید میکنه. چون توی محیط آکوستیکی روی صدا عمل میکنه. این اتاق اتاقیه که با سطوح سخت و به شدت بازتابنده صدا، و با دیوارهایی ناموازی برای جلوگیری از اکوی فلاتر (اکوهای چندگانه، بی وقفه و با سرعت های یکنواخت) و امواج ساکن ( شکل موج های به ظاهر ثابت که از بازتاب های چندگانه بین سطوح مقابل و معمولا موازی اتاق ایجاد میشن).این اتاق معمولا حاوی یک میکروفون جهتی (یا دو میکروفون برای ضبط استریو) هست که خارج از مرکز اتاق قرار میگیره و یه بلندگو، که معمولا برای به حداقل رسوندن صداهای مستقیم دریافتی از میکروفون ها در نزدیکی یکی از گوشه های اتاق و پشت میکروفون قرار میگیرند. صدای خشک از میز صدا به بلندگو ارسال میشه و توی سرتاسر اتاقک بازتابیده میشه و به وسیله میکروفون ها دریافت میشه و به صورت صدای تر برای مسیرهای بعدی به میز بر میگرده.

    زمان Reverb اتاق های مختلف، متفاوته. ولی به طور معمول زمان Reverb باید در 500Hz، سه و یک دوم ثانیه باشه و در 10KHz، حدود یک و یک چهارم ثانیه باشه. زمان های Reverb رو میشه با استفاده از صداگیرهای متحرک آکوستیکی تغییر داد.
    اگرچه یه اتاقک آکوستیک Reverb بسیار واقعی تولید میکنه اما گرون ترین سیستم Reverb هست!!!
    حجم اتاقک باید حداکثر 2000 فوت مکعب، با سطوحی خاص باشه ( یه اتاق آکوستیک کوچیک، برای پاسخ بسامد بم کافی نیست. باید ایزوله باشه و دارای میکروفون ها و بلند...ایی با کیفیت حرفه ای باشه). آرایش و تنظیم صداگیرها برای تولید زمان های Reverb مناسب مستلزم صرف زمان و هزینه بالاست. حتی با وجود اتاق آکوستیکی تو استدیوها، برای تامین امکانات صوتی بیشتر از وسایل Reverb ساز دیگه ای استفاده میکنند.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت 22:42

  7. 8 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض صفحه Reverb ساز

    جلسه چهارم - صفحه Reverb ساز
    صفحه Reverb ساز، یه وسیله مکانیکی-الکترونیکیه که از یه صفحه فولادی نازک معلق که تو یه قاب تحت کشش قرار گرفته درست شده. این دستگاه بزرگ و سنگینه و تو یه اتاق مجزا نگهداری میشه. تو این سیستم یه محرک سیم پیچ متحرک که مثل یه بلندگوی کوچیک عمل میکنه صفحه رو به ارتعاش درمیاره و سیگنال الکتریکی رو که از میز صدا ارسال شده رو به انرژی مکانیکی تبدیل می کنه. یک میکروفون تماسی (یا دو میکروفون برای استریو)، ارتعاشات رو دریافت میکنه، اونارو به انرژی الکتریکی تبدیل میکنه و به میز صدا برمیگردونه. بازتاب های چندگانه از صفحه مرتعش، افکت Reverb رو به وجود میارن.

    یکی از ویژگی های بارز این صفحات، ایجاد زمان های Reverb طولانی (بیشتر از 2 ثانیه) تو فرکانس های بالاست که باعث روی دادن تاخیرهای اساسی و مشهود میشه. با این وجود صفحات مستعد فرابار شدن هستن. تو ترازهای بالاتر، فرکانس های پایین در مقایسه با بسامدهای دیگه به طور ناموزونی تمایل به افزایش زمان Reverb دارن در نتیجه صدا درهم و کدر میشه. تضعیف فرکانس های نامطلوب به حل این مشکل کمک میکنه. اما مراقب باشید چون تضعیف خیلی زیاد فرکانسهای پایین گرمی صدا رو کم میکنه ...

    صفحات Reverb ساز، مدت زیادی نیست که به صورت تجاری ساخته میشن. اما به علت کیفیّت منحصر بفرد Reverb اونا، بیشتر استدیوها خودشون اونارو میسازن. چندتا شرکت هم کیت هایی رو برای این منظور تولید میکنند.




    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۳ در ساعت 15:31

  9. 5 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض Reverb دیجیتالی

    جلسه پنجم - Reverb دیجیتالی
    سلام دوستان. ببخشید یکم دیر شد. جلسه پنجم رو شروع میکنم.
    Reverb دیجیتالی، که به صورت الکترونیکی انجام میشه امروزه بیشترین کاربرد رو داره. وقتی که سیگنال آنالوگ به مدارهای الکتریکی ارسال شده و رقمی میشه، چند میلی ثانیه تاخیر پیدا میکنه. بعد سیگنال تاخیریافته برای به وجود آوردن افکت Reverb دوباره چرخه رو طی میکنه. این فرآیند چندین بار در ثانیه با دامنه ای کم میشه تا ریورب تولید بشه. بعد از پردازش، سیگنال دوباره به آنالوگ تبدیل میشه.


    سیستم Reverb و افکت دیجیتال

    دستگاه های Reverb ساز دیجیتالی با کیفیت بالا، توانایی ایجاد افکت های بسیار زیادی رو دارند. صداهایی با کیفیت بالا تولید میکنند و فضای بسیار کمی رو اشغال میکنند.


    بعضی از سیستم های Reverb ساز دیجیتالی، می تونند صداهای Reverb دار آکوستیکی و مکانیکی مختلفی مثل صدای سالن های کنسرت کوچیک و بزرگ، سالن هایی که صدا رو مبهم و گرفته یا شفاف و درخشان جلوه میدن،اتاق های کوچیک و بزرگ و صدای صفحات Reverb ساز کوچیک و بزرگ رو شبیه سازی کنند. تو هر افکتی، امکان کنترل مشخصه هایی مثل، خیز صدا (attack)، تاخیر (delay)، پخشایی، زمان تاخیر فرکانس های بالا، متوسط و پایین و دیگر رنگینش های صوتی به طور مجزا وجود داره.

    برخی از سیستم های Reverb ساز دیجیتالی قابل برنامه ریزی هستند. این سیستم ها با افکت هایی از پیش برنامه ریزی شده، عرضه میشن اما این امکان رو هم دارن که افکتهای جدیدی توسط کاربر ایجاد شده و برای استفاده مجدد ذخیره بشن. با اینکار تقریبا نوع نامحدودی از افکت های Reverbها فراهم میشه.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    تنها صداست که می ماند
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۵ در ساعت 12:15

  11. 5 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض انتخاب یک سیستم Reverb ساز مناسب

    جلسه ششم - انتخاب یک سیستم Reverb ساز مناسب
    در انتخاب یک سیستم Reverb ساز، به رغم سلایق شخصی باید به این نکته توجه کرد که صدای سیستم، طبیعی باشه. فرکانس های انتهای بالایی باید شفاف و زنده باشن و فرکانس های انتهای پایینی نباید صدا رو کدر و درهم بکنن. داشتن پخشایی خوب یکی از نکات اساسیه; تکرارها باید زیاد و تصادفی باشن. صدا باید عاری از فلاتر (لرزش)، زنگیدن (Twang)، بنگ بنگ (Boing) و تو خالی مثل صدای حلبی باشه.

    یک آزمایش خوب برای چک کردن کدری و درهم بودن صدا، گوش دادن به یک آواز است. در صورتی که، سیستم Reverb ساز، تشخیص کلمات شعر رو مشکل تر بکنه نتیجه میگیریم که وضوح و دقت دستگاه به اندازه کافی نیست. برای چک کردن فشردگی و تصادفی بودن بازتاب های اولیه، صدای گذرایی مانند یک ضربه شفاف طبل یا کف زدن رو امتحان کنید. سیستم های Reverb ساز ضعیف، صدایی شبیه به یه فلاتر آکوستیکی تولید میکنند.

    برای آزمایش، تصادفی بودن بازتاب های اولیه، به یه صدای قوی مردانه کاملا تر ( بدون ارسال هیچگونه صدای خشک از قسمت reverb send میز صدا) گوش کنید. در صورتی که متن آواز واضح باشه، ترکیب سیگنال های تر و خشک احتمالا درهم و مغشوش میشه.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    تنها صداست که می ماند
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۵ در ساعت 13:17

  13. 4 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض تاخیر یا Delay

    جلسه هفتم - تاخیر یا Delay
    یه مقدمه کوتاه درباره تاخیر یا Delay تو این جلسه میگم که تو جلسه های بعدی تخصصی تر رو این مبحث توضیح میدم.
    تاخیر، اکو و پس آوایی عباراتی هستند که اغلب به اشتباه به جای هم به صورت مترادف بکار میرن در حالیکه اثرات آکوستیک روان شنیداری اونا کاملا متفاوته. همونطور که گفتیم، Reverb از تکرار های چندگانه، تصادفی و مخلوط شده ای که بعد از انتشار یه صدا اتفاق میفته، به وجود میادو فاصله زمانی بین تکرار ها قابل تشخیص نیست.

    اکو، صدای بازتابیده ایه که حدود 50 میلی ثانیه یا بیشتر بعد از صدای اصلی شنیده میشه.

    زمان بین اکوها، محسوسه و زمان بین بازتاب ها هم تاخیر یا Delay اصطلاحا بهش گفته میشه.

    با مهارت داشتن تو زمینه بکارگیری و تغییر زمان های Delay میتونید چندین افکت صوتی ایجاد کنید. به طور معمول، Delay رو میشه با دستگاه ضبط نوار یا به صورت الکترونیکی با دستگاه تاخیر دهنده (Delay Unit) آنالوگ یا دیجیتال ایجاد کرد.




    اینم یه دستگاه تاخیر دهنده هست که میتونید باهاش Delay ایجاد کنید.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    تنها صداست که می ماند
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۶ در ساعت 17:47

  15. 3 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض تاخیر نوار

    جلسه هشتم - تاخیر نوار
    قدیمی ترین و شاید کم هزینه ترین روش ایجاد Delay، استفاده از یه دستگاه ضبط نوار با هدهای ضبط و پخش جداگانست. وقتی که دستگاه در حال ضبط باشه و مانیترونیگ اون روی پخش تنظیم بشه، میز صدا ( یا منبع صدا ) سیگنال رو به هد ضبط میفرسته. چند میلی ثانیه بعد با عبور نوار از مقابل شکاف هد پخش، سیگنال پخش شده به یه کانال دیگه توی میز صدا برگردونده میشه. بعد مسیر سیگنال به دور گردشی خودش ادامه میده. سرعت نوار و فاصله بین هدها، میان Delay رو تعیین میکنه. هر چقدر Delay آهسته تر باشه، تکرار واضح تر و قابل تشخیص تر میشه. یه اکو با تکرار های آهسته (یعنی فاصله زمانی حدود نیم ثانیه بین تکرارها) یه افکت فضایی ایجاد میکنه یا محیطی مثل خانه ارواح رو شبیه سازی میکنه !!!

    Delay های سریع تر، صداهای پیوسته تری تولید میکنند.

    میتونید با هماهنگ کردن کنترل هایی بلندی روی میز صدا و دستگاه ضبط نوار تو شدت صدا تنوع ایجاد کنید، چرا که ترازهای مختلف بلندی هم مشخصه صوتی Delay رو تغییر میدن. با این وجود از هماهنگ بودن این تنظیمات اطمینان حاصل کنید چون در بیشتر سیستم های Reverb و Delay ساز، برگشت (Return)، پر نویزتر از ارسال (Send) است.
    ارسال رو تو یه تراز بالاتر و برگشت رو طبق سلیقه خودتون تنظیم کنید. معمولا تراز برگشت ها پایین تر از ارسال ها در نظر گرفته میشه.

    علاوه بر نویز الکترونیکی که هنگام عبور سیگنال از کانال ها به اون اضافه میشه، خود نوار هم باعث ایجاد نویز میشه. با افزایش تعداد تکرار های تاخیر، نسبت سیگنال به نویز کم میشه به همین دلایل، هرچند که تاخیر نوار افکت های متنوعی رو تقریبا بدون هزینه اضافی به وجود میاره اما ممکنه همیشه هم تاخیر واضح و مناسبی ایجاد نکنه ...!


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    تنها صداست که می ماند
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۹ در ساعت 14:47

  17. 3 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض تاخیر الکترونیکی

    جلسه نهم - تاخیر الکترونیکی
    تاخیر الکترونیکی به وسیله دستگاه تاخیر آنالوگ یا دیجیتال به وجود میاد.

    تاخیر آنالوگ: دستگاه تاخیر آنالوگ، همون کار تاخیر به وسیله دستگاه ضبط رو انجام میده. در واقع، سیگنال ورودی به مدارهایی تغذیه میشه که چندین هزار بار در ثانیه از اون نمونه برداری می کنند. این نمونه ها، تو یه مجموعه طولانی از خازنها ذخیره میشه و از یه خازن به خازن بعدی پلکانی مشن تا وقتی که سیگنال خروجی به صورت یه نسخه تاخیر یافته از سیگنال ورودی اصلی دربیاد. زمان های تاخیر رو میشه انتخاب کرد. تنوع زمان تاخیر قابل دسترسی بستگی به دستگاه تاخیر داره.

    تاخیر دیجیتال: دستگاه تاخیر دیجیتال، سیگنال آنالوگ رو توی ورودی به اطلاعات دیجیتال تبدیل میکنه و توی خروجی دوباره اون رو به آنالوگ تبدیل میکنه. بعد از تبدیل توی ورودی، سیگنال به حافظه ای که اون رو ذخیره میکنه داده میشه. بعد از گذشتن زمان انتخاب شده برای تاخیر، بازخوانی میشه. بعد سیگنال دوباره به آنالوگ تبدیل میشه و به خروجی ارسال میشه. مثل تاخیر آنالوگ، مدت زمان های Delay و تعداد اونا از دستگاهی به دستگاه دیگه متفاوته.

    اینم یه عکس از دستگاه تولید تاخیر دیجیتال:



    توی جلسه بعدی تفاوت Delay آنالوگ و Delay دیجیتال رو به طور مختصرو کاربردی توضیح میدم. امیدوارم تا اینجا از مطالب استفاده کرده باشید ...


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    تنها صداست که می ماند
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۹ در ساعت 22:07

  19. کاربران زیر از شما CUBASIST عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مقایسه دستگاه های Delay آنالوگ و دیجیتال

    سلام دوستان. به خاطر تاخیر در قرار دادن مطالب تاپیک ببخشید. این روزا یکم سرم شلوغه نمیتونم هر روز مباحث آکوسیتیک رو قرار بدم.
    ویژگی سیستم های Delay آنالوگ و دیجیتال باهم متفاوته. هر کدوم از اون ها مزایا و معایب خاص خودش رو داره. دستگاه های آنالوگ ارزون تر هستند و صدای گرم تری دارن. عملکرد اونا توی تولید افکت های صدا، به ویژه افکت های Flaning بسیار خوبه.
    دستگاه های Delay های پلّکانی با پردازش آنالوگ، کوچیکتر از دستگاه های Delay دیجیتال هستند و راحت تر میتونن تند یا کند بشن.
    یه اشکال مهم اینه که توی Delay های حدود 80میلی ثانیه و طولانی تر، نسبت سیگنال به نویز به طور چشمگیری افت میکنه. همچنین هر چقدر زمان Delay طولانی تر باشه پاسخ فرکانس بالا بدتر میشه.
    به طور کلی، دستگاه های Delay دیجیتال مورد پسند واقع شدن و تا حد زیادی جایگزین دستگاه های Delay آنالوگ شدن. دستگاه های Delay دیجیتال نسبت سیگنال به نویز بهتر، پاسخ مطلوب تر توی فرکانس های بالا، زمان Delay طولانی تر و مجموعه ای فراوان و جامع از افکت ها رو ارائه مدن و برای ایجاد Pre-Reverb-delay هم عالی هستند.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    تنها صداست که می ماند
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۳۰ در ساعت 14:44

  21. 2 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوع بسته شد
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. اموزش ساخت استودیو اگوستیک (عکس)
    توسط امید عیوضی در انجمن آكوستيك (Acoustic)
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۵/۲۹, 00:15
  2. چوب مناسب اتاق آکوستیک
    توسط vahidgeneral در انجمن استودیو خانگی Home Studio
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۰۷, 01:33
  3. ساخت محیط آکوستیک
    توسط hatam_strange در انجمن آكوستيك (Acoustic)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۰۸, 22:42
  4. آکوستیک اتاق
    توسط iran music در انجمن انجمن عمومی سایت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 22:13

جستجو شده ها

علم آکوستیک

آموزش آکوستیک و الکتروآکوستیک

اموزش chorusآموزش آکوستیک کردنآکوستیکاکوهای بزرگ صوتیواخنشاموزش آکوستیک کردن استودیوPitch shifter عکس آکوستیک کردن استودیوآموزش ساخت استدیو آکوستیکپخشایی صداآکوستیک استودیوآموزش آکوستیکشكل موج صوتيآموزش علم آکوستیکآکوستیک و الکترو آکوستیکاکوستیک کردن کم خرج اتاقچگونگی استفاده از دستگاه‌های الکترو آکوستیکآموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرجآموزش فارسی میز صدا on air 2000کلمه DRYیعنی چهنویز و الکتریسیته ساکن علم آکستیکطریقه ی آکوستیک کردن استودیو موسیقیlexicon 480آموزش آكوستىك اتاقضبط واضح صداپخشایی صدا در اتاق علم اکوستیکتاریخچه علم آکوستیکطریقه آکوستیک کردن برای استودیوالکترو اکو اکوستیکlexicon 480lطریقه اکوستیک کردن اشیاحركت فركانسبازتاب در علم اکوستیکعلم اکوستیکdiatonic pitch shifterآموزش افکت chorusعلم آکوستیک(acoustic)

تا این لحظه 397 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست