کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: صداسازی یا کَلَک نان

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض صداسازی یا کَلَک نان

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید سید علی حسینی:. هنر همانند بیابانی است که هر سالکی در آن قدم نهد به انتهای آن نخواهد رسید و تشنه، جان خواهد داد. امّا با عنایت خداوند کریم و نمودن ...ر ذاتی که حافظ می.فرماید:.


    تاج شاهی طلبی ...ر ذاتی بنمای
    ور خود از تخمه جمشید و فریدون باشی

    هرکس به اندازه کوشش خود چند گام یا چند منزل از دیگران پیشی گرفته و از آنجایی که هنر برای نزدیک.تر شدن است به صاحب هنر، به درگاه حق تعالی تقرب می.جوید، زیرا علم، عرفان و هنر متعلق به ذات باری تعالی است. هنرمند حقیقی و استاد کامل هم اوست. هیچ.گاه کسی به انتهای علوم و فنون و هنر دست نخواهد یافت مگر خود دری بگشاید، لطفی نماید و دستگیری کند سالک راه هنر را، تا فقط چند قدمی پیش آید.

    ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید.هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند.(حافظ)

    زیبایی هنر در تشنه بودن دائم رهروان هنر است چون به دنبال یافتن اخبارِ پسِ پرده و اسرار هستی می.باشند و انگیزه و جذابیت عشق در بی.پایان بودن راه عشق، پیوسته رفتن و نرسیدن که نرسیدن در اینجا عین رسیدن است برای سالک، زیرا هر لحظه به یاد اوست و در انتظار الطاف حق. تمامی هنرها می.خواهند ختم به موسیقی شوند؛ معماری، فرش و گلیم.بافی که اگر بر اساس فطرت ایرانی باشند نمایانگر دستگاه.ها و الحان موسیقی اند. در پزشکی که شاخه.ای از هنر است، نقش اساسی ریتم را در افت و خیز فشار خون مشاهده می.کنیم. در عرفان که خود نوعی موسیقی است هر لحظه سالک با نوایی با خداوند در گفت.وگوست و در پایان هم به وجد آمدن است. اذکار نیز ریتم خاص خود را دارند.الحانی که چنین پاک و زلال به دست ما رسیده میراث کهن نیاکان ماست که برای ما به یادگار گذاشته.اند و باید با حفظ و امانتداری به نسل بعد اهدا شود. اگر آن را پر بارتر نکرده.ایم از بار محتوایی.اش کم نکنیم، بدانیم که در قبال آیندگان مسئولیم و باید جوابگو باشیم.برآن شدیم تا برای حفظ و اشاعه این میراث، باب نقدِ آثار فرهنگی و هنری را باز کنیم، چرا که نقد موجب پویایی و زنده ماندن خواهد شد. فرهیختگان، آثار فرهنگی و هنری والا را می.ستایند و عوام.الناس به تبع ایشان به صاحبان اثر احترام می.نهند، امّا اگر از آن.ها بپرسید به چه دلیل، خود نمی.دانند؛ در این مرحله منتقد واسطه بین اثر و ایشان است، نقاط ضعف و قوت را معرفی می.کند و در تجزیه و تحلیل خود، علل برجستگی اثر را توضیح می.دهد، گاهی هم سره را از ناسره تفکیک می.کند. از دیگر مزایای نقد و اهمیت رواج آن، کمتر مجال یافتن متقلبان فرهنگی و سوءاستفاده آن.ها از خالی بودن جای نقد و بررسی آثار خواهد بود. باید اوضاع موسیقی را بیشتر به نقد نزدیک کرد اما متأسفانه برخی هنرمندان روی خوش به نقد نشان نمی.دهند. جای یادآوری دارد که هنرمند بی نقد فقط خداوند است و بس. اما موضوعی که برای این مصاحبت برگزیدیم، «صداسازی» است. صداسازی به این سبب که آموزش آن قبل از ردیف و در برخی موارد نادر، همراه با ردیف صورت می.گیرد، نیاز به توجه و کارشناسی بیشتری دارد زیرا در تعیین مسیر درست هنرجویان آواز و آینده آواز کشورمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. خاطرنشان می.شود که امر صداسازی موضوع جدیدی در موسیقی نیست. در یونان و ایران باستان و حتی بعد از قرون هجری قمری، این بخش از آواز مورد توجه هنرمندان .بود، اما نوع آن بسیار متفاوت بوده است. در متون کهن نیز به این مهم اشاره شده است که نیاز به بازنگری و بازخوانی دارد. اما از گذشته تا حال شرط ورود به کلاس آواز، تست صداست که بنا به تشخیص مدرس اگر هنرجو از صدا برخوردار و دیگر شرایطِ خواننده شدن را دارا باشد، اذن ورود به کلاس آواز را پیدا می.کند. اما اکنون همه می.خواهند خواننده شوند. در برخی از کلاس.ها کسی در امتحان ورودی رد نمی.شود و نمره قبولی از مدرس آواز دریافت می.کند! آنهایی هم که در تست ورودی دیگر استادان رد شده باشند، در کلاس آواز دیگری، پذیرفته می.شوند و یا به امید صدادارشدن به کلاس صداسازی می.روند. اما استادان دلسوز و ریشه.دار اگر تشخیص دهند هنرجویی در آواز پیشرفتی نخواهد داشت او را به کلاس ساز سفارش کرده تا آنجا استعدادش در موسیقی پرورش یابد، زیرا علاوه بر اینکه نواختن می.آموزد، گوشه.هایی که به همراه نواختن آموزش داده می.شود را، هم می.خواند و هم می.نوازد؛ چون خواندن، لازمه درک برخی گوشه.هاست.

    صدای مصنوعی کلاس.های تولید صدا

    اما مشکل اساسی از اینجا آغاز می.شود؛ با این هنرجویانی که توان خواندن ندارند ولی در امتحان ورودی پذیرفته شده اند، چه باید کرد؟! او که صدایی ندارد چگونه ردیف و آواز بخواند؟ پس برای پر شدن کلاس و رد نکردن هنرجویانی با این توان، یک دوره کلاس صداسازی برگزار می.شود تا شاید بتوانند زمزمه را به خواندن تقلیدی ضعیف تبدیل کنند که آن هم جای اما و اگر بسیار دارد. ولی اگر به دنبال دیگر عرصه.های موسیقی می.رفتند، بعد از مدت زمانی، کاری برای عرضه و حرفی برای گفتن داشتند؛ این چنین حیران و سرگشته در وادی هنر نمی.گشتند؛ از این شاخه به آن شاخه نمی.پریدند و مشغول تعویض کلاس آواز، سلفژ و … نبودند. اما اگر کار به همین جا ختم شود خوب است! ولی بدتر اینکه برای مهم جلوه دادن دوره صداسازی، هنرجویانی که از صدای خوش برخوردارند را نیز، به کلاس صداسازی هدایت می.کنند در صورتی که این هنرجویان با طی یک دوره آموزش آوازخوانی، از قبیل دانستن گوشه.های اصلی و استخوان بندی مقامات آوازی و در حد نیاز آشنایی با ادبیات و
    ریتم شناسی، می.توانند مسیرشان را در هنر پیدا کنند و به یاری خداوند به سرمنزل هم خواهند رسید. اما متاسفانه بهره.برداری و سودجویی مالی افراد مشهودتر است تا بهره.دهی و سودرسانی آنها… . صداهایی که از این کلاس.ها به جامعه معرفی می.شوند، صدایی مصنوعی و تولید صدا هستند تا صدا! بیشتر مانند آلات بادی همچون بوق و کرنا تولید صدا می.کنند و تحریرها تصنعی هستند، تحریرهای مصنوعی.ای که تنوعی ندارند و آوازشان به علت نوع آموزش، درجه خوانی می.باشد یعنی نداشتن دید افقی در آواز؛ فقط از درآمد به اوج رفته و فرود می.کنند، بدون پیچیدگی در میان نت.های متغیر آوازی. در تحریر هم شگردشان تحریر «زیرافکند» است؛ احساسشان غالب نیست و موج ندارد تا مستمع را تسخیر کند و به قول عوام، آوازشان حالی ندارد. اگر آواز، تقلیدی خواندن شده و همه شبیه به هم می.خوانند، دلایلی دارد که به اختصار به آن می.پردازیم:وقتی الگوی هنری ای را به جامعه معرفی می.کنیم یا آثار هنرمندی که بر سر زبان.ها می.افتد را نقد نمی.کنیم، به اسطوره، قطب، بُت و سر آخر نازدانه و دردانه تبدیل می.شود. حرف و کلام او وحی مُنزل خواهد شد، در جامعه هم جا می.افتد که گفته و کلام او بی نقص است، هر کاری که انجام دهد نمره قبولی نیاز ندارد، شیوه و ساز ابداعی خلق می.کند و باقی ماجرا که شاهد آن هستیم. هنر نیز از هنر او فراتر نخواهد رفت، تمام هنرمندان، زیرمجموعه شیوه هنری او می.شوند و چون او را الگویی بی نقص معرفی کرده ایم، دیگران به تقلید از او می.پردازند. حال آثارش نقد فراوان چه از متناسب نبودن الحان با ریتم یا تناسب نداشتن اشعار با الحان داشته باشد! وقتی نقدی وجود ندارد، بازار بدعت داغِ داغ می.شود و هر که قدرت و نفوذ بیشتری داشته و به آن هنرمندِ بی نقص، نزدیکتر باشد و مهر تایید از او بگیرد، اختراع خود را بی مجوز از بزرگان موسیقی، ثبت و سبز می.کند و پس از سال.ها مشخص می.شود که راه درستی طی نشده است. صداسازی، همان سرایش به زبانِ فارسیِ عزیز است، شاید در برخی از مواردِ نادر به کار آمده باشد، اما یک نسخه برای تمام بیماران وسیله شفابخشی، نیست. صداسازی به ابزاری برای تقلید تبدیل شده، به دلایل مختلف این بخش از تعلیم که کاملاً ابتکاری است و جنبه تزئینی دارد جوابگو نبوده و امتحان خوشی را پس نداده است.

    موسیقی اصیل

    موسیقی و آواز اصیل ایرانی فقط به فاصله یک پرده تا پرده دیگر یا یک نت به نت دیگر خلاصه نمی.شود. بلکه بسیاری از صدادهی ها، نت ها، تحریرها، غَلْت و مَدها، جوشش.های گلو، تزئینات شعری به همراه تحریر، لرزش.ها و کشش.های صدایی و حالات شیدایی الحان آوازی، در فاصله همین یک نت، پنهان و جای گرفته اند. امروز دیگر در آواز ایرانی از یک پنجم (خمس) پرده و یک چهارم پرده خبری نیست، آواز هم روز به روز ساده و ساده.تر می.شود. در بعضی از دستگاه.ها و آوازها مانند دستگاه سه گاه، الحانی داریم که از همان ابتدا خارج است همانند «خارج سه گاه» ولی کاملاً روی نت موسیقی اصیل ایرانی قرار می.گیرد و یا اگر یکی از الحان مهجور در دستگاه.های ایرانی را بخوانیم، مستمع بر این گمان است که دستگاهی جدید خلق شده، اما این طور نیست به دلایل ذکر شده و قابل ذکر بعدی، تقلید و تربیت بدِ گوش و ذهن موجب ناآشنا بودن این الحان می.شود. وقتی تحریرها نت به نت و گام به گام به هنرجو تجویز می.شود، نکات ذکر شده از جای می.افتد و از حالت اصیل ایرانی خارج می.شود و آوازها شسته رفته، اتو کشیده، از پیش تعیین شده و بی روح می.شوند. از طرفی وقتی معلم آواز، بین زمان یاددهیِ تولید صدا، تحریر، ردیف و دیگر تکنیک.های آوازی که به امید خداوند در آن موارد هم به بحث می.پردازیم، تفکیک و فاصله زمانی قائل می.شود، افکار و مخیله هنرجو، یادگیری و به کارگیری این آموخته.ها و خروج تمام ظرایف آواز از طریق همکاری اجزای دخیل آوازی بدن (شامل سیستم تنفس و تولید صدا به حنجره و رابطه حنجره و قسمت فرماندهی مغز به اجزای تحت فرمان برای تولید نغمات و الحان و ساخت ملودی)، طرح آواز و روانشناسیِ موسیقی که بحث مناسب.خوانی و مجلس داری آواز به آن می.پردازیم، دچار چندگانگی می.شود. حال اگر مدرس آواز به علت ازدحام هنرجو و گرفتاری.های شخصی، داشتن پست.های مختلف در بخش.های موسیقی و اجرای
    کنسرت.ها، همایش.ها و کم حوصله بودن و خستگی، زمان مناسب را برای هنرجو نگذارد و به خاطر راحتی کار خود تکلیف هنرجو را ضبط کرده و وقت کافی را در همان کلاس برای تعلیم مطالب صرف نکند، حاصل کار این می.شود که هنرجو خود نقش معلم آواز را بازی کرده و از این به بعد یک بخش از افکارش، در آنچه که ضبط کرده، می.گردد تا به خاطر بیاورد که چه گوش داده و مطالب را حفظ می.کند بدون اینکه درک کند. ردیف و دیگر دانش.های آموزشی آواز، الفبای موسیقی هستند، پس باید درک شوند نه ترک شوند! متاسفانه مطالب آوازی چه از ردیف، صداسازی و… به جای اینکه در جان و خون و سینه هنرجو باشند، در لوازم صوتی ساخت دست بشر ذخیره می.شود و هنرجو همیشه وابسته به دفتر، کاسِت و این قبیل ابزارهاست.

    حواس پریشان خوانندگان امروزی

    در برخورد با برخی آوازخوانان و هنرجویان متوجه می.شویم که زمان خواندن، حواسشان جمع خواندن نیست، افکاری پریشان دارند و ناآرامند. وقتی کمی شیوه و نحوه اجرای آنان را با دقت بررسی می.کنیم، در می.یابیم ذهن به دنبال یادآوری چگونه تولید کردن صدای مطلوب است، از طرفی به تولید صدا از ناحیه حنجره یا سر می.اندیشد، در همان لحظه به تحریر مناسب دادن و شعر و ادوات آواز فکر می.کند، از طرفی دیگر آنچه درس گرفته را می.جوید، یا می.خواهد از اثری تقلید نموده و شعر آن را مو به مو با همان ظرایف اجرا کند، همه و همه سَدّی برای بروز احساسات او خواهد شد زیرا مانع اتصال جان به جانان می.شود و روح از قید و بند آزاد نیست. در پایان هم به جای تقلید الحان، تقلید صوت می.کند. اگر خواننده اثر در میان سالی و یا پیری بود، صدای مقلد او هم ناخودآگاه پیر شنیده می.شود و تمام این مغشوشی ذهن و چند دسته شدن وجودِ خواننده، باعث این می.شود که او در هنگام اجرا چندگانگی شخصیتی، صوتی و وجودی پیدا کند. بنابراین خواننده از جسم و افکار آزاد نیست یا این دو با هم سازگار نمی.شوند که درون و روح او یکپارچه شود و با عالم معنا ارتباط برقرار کند تا تمام لذاتی که خود از این اتصال می.چشد را در قالب آرامش خاطری شیرین، گوارا و روح افزا به مستمع هدیه کند و سرآخر باعث اطمینان خاطر، تسلی روح و انگیزه ادامه حیات در جامعه و جماعتی که از آثار او استفاده می.کنند، بشود. زیرا همواره در بند چه کنم چه کنم آواز است و این استرس و فشار روحی و روانیِ خود را، به دیگران انتقال می.دهد. متأسفانه عده.ای برای منافع شخصی، آواز را پیچیده نشان می.دهند و ابزار آن را، تجزیه می.کنند در صورتی که همان یادگیری ساده می.تواند جوابگو باشد. تمرین صداسازی ای که به هنرجویانِ صداساز داده می.شود نباید از پیش تعیین شده باشد بلکه باید بر اساس نقاط ضعف هنرجو و در خلال کلاس آواز به همراه تکالیف دیگر به او درس داده شود. ما صدا را پرورش می.دهیم بر اساس آنچه خداوند به هنرجوی آواز اهدا کرده نه بر اساس سلیقه، آن هم از نوع تعصب به یک شیوه! در تمام دنیا، کشش.ها و سنگ.کوب.ها در الحان موسیقی ایرانی است که مشخصه آن در میان موسیقی دیگر ملل است. در صداسازی، نه تنها این تمرین.ها و حالات وجود ندارد بلکه مخرّب ساخت الحان و تحریرها در هنگام آوازخوانی است. موسیقی ایرانی فقط درآمد و اوج و فرود نیست بلکه با روح این نت.های متغیر سر و کار دارد. مدرس آواز حق دست بردن در حنجره و ذات صدای هنرجو را ندارد بلکه با اندیشیدن و یافتن استعداد و نقاط ضعف صدای هنرجو، تشخیص می.دهد که این صدا چگونه پرورش پیدا می.کند تا هم صدا، شخصیت و شناسنامه خود را حفظ کند و هم ساخته و پرداخته شود.

    صداسازی؛ پدیده.ای برای بیماری حنجره

    نتیجه یک نوع صداسازی و تجویز آن برای همه و دست درازی در ذات صدا، این خواهد بود که هنرجو علاوه بر از دست دادن صدای ذاتی خود، طی مدتی صدای تقلیدی را هم از دست می.دهد و به بیماری.های حنجره که بدترین آفت روحی برای آوازخوان است، دچار خواهد شد، تمامی فارغ.التحصیلان این کلاس نیز صدایی شبیه به هم خواهند داشت. لازم به ذکر است خودسازی یا خودیابی و مراقبه از افکار و درون در طول شبانه روز، یکی از اصول پرورش صداست و خود به خود موجب به دست آوردن آنچه هنرمند آوازه خوان به دنبال آن است، می.شود. نباید بین ردیف و صداسازی و دیگر علوم مربوط به آواز تفکیک قائل شد و آن.ها را جداجدا تدریس کرد، آخر کار هم نتوان نکات را جمع و یک خروجی مستقل داشت! مستحضرید که اگر ردیف یا شیوه.ای پرورش دهنده خواننده یا صداساز نیست، مشکل از ردیف، شیوه یا راوی آن است که تحریرهای متنوع و پیچیده صداساز ندارد، با شعر همراه و متصل نیست و از دیگر علوم پایه، بی بهره است. چرا در گذشته چنین نبود؟ حتماً اگر مرحوم «طاهرزاده» که دوستان، خود را پیرو و راوی این شیوه می.دانند، نیز اکنون در قید حیات بودند باید به کلاس صداسازی آقایان رجوع می.کردند! حال چگونه مرحوم طاهرزاده که فقط یکی دو کاسِت از او به یادگار مانده، بر اساس روایت شخصی، که آن هم آواز خوان نبوده و فقط می.فرمودند: «من شنیده.ام که مرحوم طاهرزاده چنین می.خواند»!، امروز صاحب شیوه.ای در حد ردیف شده است؟! فرق این روایت یا شیوه با ردیف مرحوم «دوامی» چیست؟ تقریباً هر دوی آنها یک روایت هستند که در جای خود حتماً نیاز به بررسی و تعقل و کارشناسی دارد. مشخص است که این قبیل صداسازی کاملاً غربی و وارداتی است و به هیچ وجه با آواز اصیل ایرانی که حالاتی فراتر از چند تحریر و فراز و فرود دارد، سازگاری نداشته و جوابگو نخواهد بود. این شیوه تدریس آواز و صداسازی، احساس، خلاقیت، بداهه خوانی، پرواز در آسمان موسیقی و هنر، زیبایی شناسی، روانشناسی و رنگ آمیزی الحان، مناسبت خوانی و داشتن محفوظات را از هنرجو می.گیرد، درون او را سرد و بی روح می.کند و هنرجو را مصرف کننده بار می.آورد نه سازنده لحن.های زیبای موجود در عالم هستی. سال.هاست که نه تنها صداها را شبیه به هم می.شنویم بلکه طرح.های آوازی هم تنوع چندانی ندارند و مانند یکدیگرند. نکته تأمل.برانگیز این است که چرا استاد و مبتکر صداسازی، خود صدایی ساخته و پرداخته و اصیل ندارند؟ در ناحیه بم صدای خود، با مشکل روبه.رو هستند و هنگام خواندن در این محدوده، صدا با هوا مخلوط شده و به جای صوت، هوا استخراج می.شود و تنفس مشکل می.شود! به علت نداشتن صدای بم یا «آلتو»، برای جبران، تکیه بر اوج صدا یا «سوپرانو» می.کنند که قُدما به آن «اَحَد و اَشَد» می.گفتند. کلمات را هم جویده جویده و نامفهوم ادا می.نمایند؛ حتماً باید با شعر آشنا باشیم تا از آواز ایشان دریافتی داشته باشیم. شُلی لب، فک، زبان و ناهماهنگی دستگاه تولید صوت و کلام در این قسمت از دهان، وارفتگی و شلیِ آواز و لحن ایشان را سبب می.شود. خارج خوانی و یا بیرون رفتن از پرده.های موسیقی نیز در آوازشان حس می.شود که کوک خواندن از اصول خواندن است. این نقاط ضعف را، به هنرجویان و آوازخوانان مقلِّد این شیوه آوازی نیز، هدیه کرده.اند که اکثر آوازخوانان هم همین مشکلات را دارند.

    آواز فقط لب گشودن و خواندن نیست

    باید توجه داشت که آواز فقط لب گشودن و خواندن نیست، آوازخوان باید با ادبیات، تاریخ، نجوم، فلسفه، عرفان، جامعه شناسی و دیگر علوم لازم برای خواندن، آشنایی ای ولو اندک داشته باشد که صحبت در این مقوله نیاز به زمان و مکان درخور دارد. الحان بسیاری با حالات شیدایی و مختص به خود، هنوز ثبت و درج نشده و گوش.ها نشنیده.اند غیر از گفته و خوانده عزیزانمان! اما امید است با نقد آثار فعلی، این نیاز و ظرفیت در جامعه هنری احساس شود که نقد موجب حیات و انگیزه ادامه راه است. شایسته است دوستان، عرایضمان را از روی دلسوزی و محبت قلمداد کنند و یاد آورند که همه چیز را، همگان دانند و شاید در کنار خسرو آواز، که خداوند سلامتش بدارد و عمرش دراز باد، فرهادهای آوازی، نیز باشند که حضورشان رونق بخش و تکمیل کننده منظومه آواز است.به یاری خالق زیبایی.ها و در حد توان و بضاعت، برای رهایی از قید و بند، تقلید و درجا زدن این بخش حیاتی از فرهنگ و هنرمان، به بحث و شرح و نقد خواهیم پرداخت. انشاءا… که گره گشا و راهنمای جوانانِ مشتاقِ دانستنِ حقایق و فراگیری این فن ظریف و شریف باشد.


    منبع: آرمان/ بازنشر از موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۶ در ساعت 10:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. اهنگ سازی برای بازی (Game Audio Creating Music For Games)
    توسط m.j در انجمن انجمن عمومی سایت
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۰۹, 21:49
  2. فروش درام پیشرفته آهنگسازی و بیت سازی Ocean Way Drums Gold
    توسط Solo در انجمن vst ها و سمپلهای فروشگاه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۱, 19:24
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۵, 01:21
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۷, 14:21
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۹, 01:30

جستجو شده ها

اموزش صداسازی حنجره cubase.ir

اصول تحریر زدن

تا این لحظه 4 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست