کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: مفهوم جذب در اکوستيک

  1. HaDI ZOLFI آواتار ها
    HaDI ZOLFI
    شماره کاربری
    8973
    هنــرمنـد انجمن
    دی /۱۳۹۰
    1,329
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی235
    716
    سپاس از شما 1,724 بار در 637 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مفهوم جذب در اکوستيک

    منبع:تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید




    مفهوم جذب در اکوستيک، اتلاف انرژي به هنگام برخورد موج صدا به يک سطح و سپس انعکاس آن است.کلمه جذب را اغلب اشخاص عادي براي بيان عمل يک اسفنج هنگامي که آب را به خود مي کشد به کار مي گيرند، که اين معنا شامل اکوستيک نمي شود. آب جذب شده توسط اسفنج تنها با فشردن اسفنج دوباره در دسترس خواهد بود اما نوفه جذب شده توسط اکوستيک تايل را نمي توان دوباره به دست آورد. زيرا به صورت حرارت تلف شده است. مفهوم جذب اکوستيکي در درجه نخست شامل فضاهاي داخلي مي شود. اگر ديواري وجود نداشته باشد صدا فقط در اثر افزايش فاصله منبع کاهش مي يابد.اگر فرض کنيم که يک موج با انرژي تابشي معيني با زاويه اي تصادفي به سطحي برخورد کند، مقداري از انرژي تابشي به طرف محيطي که سرچشمه شعاع تابشي در آن قرار گرفته است، منعکس مي شود و بقيه انرژي تابشي به داخل ماده سطح مزبور نفوذ و غالباً از ميان آن عبور مي کند. با استفاده از روش شعاعي ضريب جذب به صورت زير تعريف مي شود.
    بنابراين ضريب جذب نمايانگر نسبتي از انرژي صوتي تلف شده به انرژي سرچشمه صداست که مقدار آن از صفر تا يک متغير است (يعني از صفر درصد تا صد درصد). بنابراين اگر ضريب جذب مساوي صفر باشد، به اين معناست که انرژي تلف شده نداريم و تمام صدا در فضايي که سرچشمه در آن است باقي مي ماند. يعني اينکه تمام ديوارها از نظر اکوستيکي سخت هستند و انرژي بازتابيده شده با انرژي تابشي برابر است. همان طور که اين ضريب به سمت 1.0 ميل مي کند، يعني انرژي بيشتر و بيشتر تلف شده است و انرژي بازتابشي رفته رفته جزء کوچکتري از انرژي تا بيده شده خواهد شد. از نظر آکو ستيکي به چنين سطحي ‏نرم ‏گفته مي شود.
    ‏به طريق مشابه، ضريب عبوري را مي توان به صورت زير تعريف کرد:
    انرژي کلي موج از جمع ضريب جذب (آلفا) و ضريب عبوري (tc) به صورت زير به دست مي آيد:
    از اتلافي که به علت اصطکاک به وجود مي آيد (تبديل به حرارت) صرفنظر شده است. اين اتلاف براثراصطکاک، بسيارا تلاف ناچيزي است، حتي در بالاترين مقدارش.خواهيم ديد که که معادله ضريب عبوری به عنوان پايه بحث بعدي، راجع به اتلافهاي ناشي از عبور صدا از داخل يک ماده است.مقدار عددي ضريب جذب همان طور که قبلا گفته شد براي تمام موارد شناخته شده مقداري معين بين 1% ‏(يک درصد) براي سطرح بسيار سخت مثل فولاد صيقلي يا بتن فشرده تا 99 % ‏براي مواد بسيار جاذب است. ضريب جذب يک پنجره باز 100 درصد در نظر گرفته مي شود.
    ‏در شکل زير حدود تغييرات عملي ضرايب جذب نشان داده شده است. در اينجا خوب است يادآور شويم که بعضي از کارخانه ها، مواد جاذب آکو ستيکي با ضريب جذب بالاتر از يک (يعني جذب بهتر از 100 درصد) را هم در فهرستهاي خودگنجانده اند که البته اين کار سود بردن از فقدان دانش پايه اي در مورد مفهوم جذب است.
    ‏در مورد توليداتي که معمولا با نام يونيت جاذب، مشخص مي شوند، ماده جاذب مثل جعبه کوچکي که روي ديوار نصب شده باشد نسبت به سطح ديواره برآمده است. سطح بيرون آمده از ديوار تماما با مواد جاذب پوشيده شده است ولي جعبه به اندازه يک وجه خود، از سطح ديوار را اشغال مي کند.
    بنابراين، در اين حالت در هرفوت مربع ديوار جذب بيشتري نسبت به حالتي که سطح ديوار به طور عادي پوشيده شده باشد، خواهيم داشت. بنابراين سازندگان ضريب جذب اين توليدات را بيشتراز صد درصد ذکر مي کنند. حال اگر اين يونيتها متصل به هم نصب شوند به طوري که صدا با وجه هاي کناري برخورد نداشته باشد، ادعاهاي سازندکان تحقق نخواهد يافت. براي اينکه يونيتهاي جاذب مؤثر باشند بايد با فاصله از يکديگر قرار بگيرند. در غير اين صورت جذب در هر فوت مربع سطح ديوار به کمتر از صد در صد نزول مي کند.
    ‏ضريب جذب همچنين تابعي از فرکانس امواج صداست. طول موجهاي کوتاهتر (فرکانسهاي بالا) نسبت به طول موجهاي بزرگتر (فرکانسهاي کمتر) خاصيت نفوذ بيشتري در ديوارها دارن و آسانتر به انرژي حرارتي تبديل مي شوند. شکل بالا اين مفهوم را نمايش مي دهد همانطور که مشاهده مي شود در فرکانسهاي بالاتر نسبت به فرکانسهاي پايين عموما ضريب جذب بالاتري داريم.
    يکي ازخواص عمومي برای اينکه مواد جاذب موثر واقع شوند، داشتن سطح شفاف يا غير حايل براي امواج صداست. همان طور که شيشه براي نورشفاف محسوب مي شود، مواردي هم براي عبور صدا شفاف هستند. ديگر اينکه مواد جاذب صدا بايد داراي مکانيزمي باشند که امواج ‏صوتي، هنگام عبور از آنها دراثراصطکاک به انرژي حرارتي تبديل بشوند.
    ‏شفافيت براي صدا را مي توان توسط سطح پر منفذ، يا مواد سخت سوراخ سوراخ شده ‏همراه با مواد متخلخل و يا به وسيله پوشاندن مواد متخلخل با يک پرده خيلي سبک وزن، نازک ، انحنا پذير و غيرقابل عبور براي هوا تامين کرد. همه اينها اثر جذب کنندگی مشابهي دارند؛ اختلاف در نوع محيطي است که در آن مورد استفاده قرار مي گيرند. همه انواع ذکر شده که مجموعه اي ازجرمها هستند، به عنوان راکتانس اکوستيکي عمل مي کنند و به هرحال همه آنها با افزايش فرکانس نسبت به حالت مطلوب طرح، شفافيت کمتري در مقابل صدا از خود نشان مي دهند.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    "مدیران مدام باید وقتشون رو صرف یاداوی و حذف پستهای تشکر و اسپم کنند و این به ضرر خود کاربر هست
    چون اگه مدیر وقت آزاد بیشتری داشته باشه میتونه در زمینه موسیقی و آهنگسازی کمک بیشتری کنه..."




    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت 02:19

  2. 3 کاربر زیر از HaDI ZOLFI برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    305
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با تشکر از هادیار جان. در استدیو های آکوستیک کردن بیشتر برای جذب فرکانس های باس و بعضی ریورب ها صورت میگیره. برای آکوستیک کردن باید طبق معیار های خاصی عمل کرد و بستگی به نوع کاربرد ما از استدیو داره. مثلا مقدار ضریب جذب ریوربی که برای یک استدیو ضبط موزیک انجام میشه، با مقدار ضریب جذب ریوربی که برای یک استدیو رادیویی یا تلویزیونی انجام میشه تفاوت داره.


    ویرایش توسط CUBASIST : ۱۳۹۱/۰۵/۱۳ در ساعت 17:59
    تنها صداست که می ماند
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۵ در ساعت 12:32

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 61 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست