کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: سه مرحله یِ اصلی در تولید موسیقی(ضبط-میکس-مسترینگ)

  1. HaDI ZOLFI آواتار ها
    HaDI ZOLFI
    شماره کاربری
    8973
    هنــرمنـد انجمن
    دی /۱۳۹۰
    1,329
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی235
    716
    سپاس از شما 1,724 بار در 637 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سه مرحله یِ اصلی در تولید موسیقی(ضبط-میکس-مسترینگ)

    منبع:تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید



    بطور سنتی تولید موسیقی را می.توان به سه مرحله.یِ کلی تقسیم کرد:
    - ضبط
    - میکس
    - مسترینگ
    مرحله اول: ضبط
    وظیفه تولید کننده این است که مطمئن شود که آیا تمامی Trackهای استفاده شده در موسیقی با یکدیگر همخوانی موسیقایی دارند یا خیر. تولید کننده نباید هیچگونه رابطه.یِ شخصی با آهنگساز، ترانه.سرا، نوازنده.ها، تنظیم کننده و مهندس صدا داشته باشد تا در ارزیابی قطعات تحت تاثیر کسی قرار نگیرد و نظر شخصی خود را اعمال کند.
    در مرحله ضبط، صدای خواننده و صدای سازهای بکار برده شده در تنظیم آهنگ با روش های گوناگون ضبط می.شوند، و اصوات دیگر نظیر صدای سینتی.سایزرها و سمپل.ها با اصوات ضبط شده همزمان (Synchronized) می.شوند، تا راه را برای مرحله بعدی هموار کنند.
    از این مرحله شاید بتوان به عنوان مهم.ترین مرحله در تولید موسیقی یاد کرد. کیفیت ضبط صداها، توانایی خواننده و توانایی نوازنده.ها نقشی اساسی و تعیین کننده را در ادامه روند تولید ایفا می.کنند. و اگر تنها یکی از موارد ذکر شده مشکل. ساز باشد، کار تا به آخر با مشکلاتی عدیده مواجه خواهد بود. پس برای اینکه بهترین نتیجه را در تولید موسیقی کسب کنیم، باید از بهترین تجهیزات، بهترین میکروفن.ها، بهترین میکسرها و بهترین نوازنده.ها و خواننده استفاده کرد، و از قبول پیشنهاداتی نظیر اینکه "در میکس این مشکل را حل می.کنیم" باید حذر کرد.

    مرحله دوم: میکس


    در این مرحله Trackها بدون هرگونه اتوماسیون (Automation) و بدون پَنینگ (Panning) در کنار هم قرار می.گیرند و بلندی (Level) صدای آنها بر اساس سلیقه و سبک موسیقی تعیین می.شود، تا موسیقی تاثیر نخستین را بگذارد و چشم اندازی از آن.چه که برای میکس پیش روی ما است، به دست آید.
    فایل ها معمولا بصورت wave یا aiff بدون هرگونه استفاده قبلی از اکولایزر EQualizer و افکت های گوناگون وارد هر کانال میکسر دیجیتال می.شوند.
    میکس موقعی تمام می.شود که مهندس میکس (Mix Engineer) یک مَستِر استریو (Stereo Master) را تولید کند.
    هنگام ضبط و تنظیم موسیقی بایستی سازها را طوری در موسیقی در کنار هم قرار داد، که فرکانس.های آنها کمترین تداخل را با هم داشته باشند. برای این منظور باید فرکانس.های سازها را مطالعه کرد، تا درک درستی از تنظیم و ارکستراسیون بدست آید. همچنین بهتر است که در تنظیم موسیقی تنوع ایجاد کنیم، و گاهی حتی خواننده را (اگر صدای فوق العاده گرمی دارد) به حال خود بگذاریم و سازهای دیگر را صامت یا mute کنیم. چنین اقداماتی در تنظیم به میکس کمک زیادی می.کنند.
    اگر شما به عنوان مهندس میکس، تولید کننده اثر نیستید، هرگز حقی در دخالت کردن در این طور مسائل را ندارید. ناگوارترین اتفاق برای یک مهندس میکس این است که از تولید کننده اثر یا آهنگساز بشنود : "پس این صدای سینتی.سایزر مورد علاقه.یِ من کجاست؟"
    هدف از میکس:
    هدف ار میکس کردن یک اثر، تولید صدایی گرم، واضح، با عمق بسیار و قوی است. صدایی که در آن تمامی عناصر موسیقی با وضوح کافی قابل شنیدن و هماهنگ با ژانر موسیقی هستند.
    گاهی حذف صدایی که بودن و نبودن آن چندان تاثیری بر موسیقی نمی گذارد، می.تواند به ایجاد وضوح سازها و صداها در اثر کمک کند.

    چند نکته:
    - اگر اثر خودتان را میکس می.کنید و از نتیجه.یِ کارتان راضی نیستید، یک کپی دیگر از کار تهیه کنید. همه.یِ افکت.ها و اکولایزرها و پنینگ.ها را بردارید و با گوشی شاداب دوباره شروع کنید. یادتان باشد که گوش شما ماهیچه نیست که هر چه از آن بیشتر کار بکشید، قوی.تر شود. گوش یک ارگان در بدن است و هرچه بیشتر از آن کار بکشید، از کارآیی آن کم می شود، و دیگر نمی توان به آن اطمینان کرد.
    - از دوستان خود که تجربه.یِ بیشتری دارند و از نظر سلیقه به شما نزدیک هستند، کمک بگیرید و از آنها بخواهید که به شما پیشنهاداتی کنند. هرگز گمان نکنید که اگر از کسی سوالی بپرسید به شما توهین می شود!


    - در میکس به خودتان یک وقت محدود بدهید. نود درصد کار میکس باید بعد از حداکثر 4 ساعت انجام شود. باقی کار اعمال ریزه.کاری.ها است، که ممکن است روزها بطول انجامد و البته زمان آن به فرد و تجربه.یِ او بستگی دارد.


    رساندن میکس مستر (Mix Master) به استودیوی مسترینگ (Mastering Studio)

    - اگر با سیستم Native کار می کنید، یا به عبارت دیگر از میکسر آنالوگ استفاده نمی کنید، فایل میکس مستر را بصورت 32-bit floating point با فرمت wave یا aiff به استودیویِ مسترینگ منتقل کنید. اکثر DAWها (Digital Audio Worksation) این امکان را به ما می دهند. در غیر این صورت خروجی را در DAW روی 24-bit تنظیم کنید.

    - از آنجایی که در محیط 24-bit برای کنار آمدن با Overها مشکل خواهید داشت، حتما از یک لیمیتر Brickwall قابل اطمینان نظیر Sonnox Limiter استفاده کنید.


    - برای پیشگیری از ایجاد مشکلاتی در BLER (Block Error Rate) حتما فایل ها را با سرعتی پایین روی CD-R یا DVD-R منتقل کنید.

    - اگر میکس را در محیط ایده.آلِ 32-bit floating point انجام دادید و مجبور شدید که فایلی به عمق بیت (Bit Depth) 24 به استودیوی مسترینگ منتقل کنید، یا از لیمیتر Brickwall بدون دیترینگ (Dithering) استفاده کنید و یا اینکه از یک لیمیتر ساده استفاده کرده و سیگنال را به عمق بیت 24 دیتر کنید.


    - برای تولید CD از سمپلینگ ریت 44 کیلوهرتز استفاده کنید. اگر مجبور به تبدیل سمپل ریت شدید (مثلا از 48 به 44 کیلوهرتز) حتما از یک تبدیل کننده یا SRC (Sample Rate Converter) بسیار با کیفیت استفاده کنید.
    - اگر تبدیل کننده.یِ خوبی در دستری ندارید، فایل را دست نخورده به استودیویِ مسترینگ منتقل کنید.


    - از اعمال fade out قبل از مسترینگ بپرهیزید. مگرآنکه آن fade out جزیی از تنظیم موسیقی باشد.

    - فایل ها را بر اساس ترتیب آن...ها در آلبوم نامگذاری کنید: به عنوان مثال (01-32 bit ahange man.wav).


    مرحله سوم: مسترینگ
    مهندس مسترینگ میکس.های مختلف را به هم هماهنگ می.کند، طوری که همگی یکدست بگوش برسند. ممکن است این میکس ها در استودیوهای مختلف شکل گرفته باشند، یا در زمان.های دور و نزدیک انجام شده باشند. اما پس از مسترینگ موفق همه.یِ میکس.ها با یکدیگر هماهنگ شده، و حتی برای شنیدن آهنگ بعدی در آلبوم بعد از مسترینگ به ندرت مجبوریم که صدای موسیقی را بالا ببریم، تا وضوح لازم را پیدا کند، یا از صدای آن کم کنیم، که گوش خراش بنظر نرسد.
    درمسترینگ بلندیِ (Level) صداها به دقت تنظیم می.شود، و میکس برای اساس منحنی Fletcher-Munson شکل می.گیرد تا تمامی فرکانس.های موجود در موسیقی، در هر دستگاهی (پخش اتوموبیل، پخش کوچک آشپزخانه و غیره) در هر حجمی (Volume) از صدا به خوبی به گوش برسد.
    منحنی Fletcher-Munson
    در استودیوی مسترینگ اشتباهاتی که در میکس بر اثر آکوستیک استودیویِ میکس بوجود آمده، رفع می.شوند. اگر میکس و مسترینگ را در یک اتاق ثابت انجام دهید، این مشکلات پوشیده باقی می.مانند. به همین دلیل همواره توصیه می.شود، که میکس و مسترینگ در دو استودیویِ مختلف انجام شود.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    "مدیران مدام باید وقتشون رو صرف یاداوی و حذف پستهای تشکر و اسپم کنند و این به ضرر خود کاربر هست
    چون اگه مدیر وقت آزاد بیشتری داشته باشه میتونه در زمینه موسیقی و آهنگسازی کمک بیشتری کنه..."




    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت 02:38

  2. 13 کاربر زیر از HaDI ZOLFI برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. محمد سعید صمدی آواتار ها
    محمد سعید صمدی
    شماره کاربری
    1452
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۰
    parsian
    255
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی62
    588
    سپاس از شما 426 بار در 141 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با سپاس از مطلب بسیار مفیدتون .... ممنون می شم در مورد منحنی fletcher - ,munson بیشتر توضیح بدین



    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت 13:37

  5. HaDI ZOLFI آواتار ها
    HaDI ZOLFI
    شماره کاربری
    8973
    هنــرمنـد انجمن
    دی /۱۳۹۰
    1,329
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی235
    716
    سپاس از شما 1,724 بار در 637 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad_samadi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با سپاس از مطلب بسیار مفیدتون .... ممنون می شم در مورد منحنی fletcher - ,munson بیشتر توضیح بدین
    بزرگترین مشکل در فرآیند شنوایی انسان این است که ما همه فرکانسها را با یک ولوم یکسان نمی شنویم، مخصوصاً فرکانسهای پائین را، دو دانشمند به نامهای فلچر و مانسون اولین بار در این مورد تحقیقاتی انجام دادند که این تفاوت را در گوش انسان نشان می دهد. دلیل وجود دکمه های بلندی صدا (Laudness) در پخش صوت های استریو نیز همین است. چراکه بیشتر مردم فرکانسهای پائین و بالای اضافی را دوست دارند و در نتیجه این دکمه را همیشه روشن می کنند. نکته مهم و اصلی در اینجا این است که شما همیشه باید میکسهای انجام شده را در ولوم های مختلف بررسی کنید. مخصوصاً، از میکس کردن همیشگی در ولوم های پائین خودداری کنید چرا که در این سطح صدا، فرکانسهای پائین (Bass) و بالا (Treble) را به خوبی و آن طورکه باید نمی شنوید. همچنین وقتی انتهای یک آهنگ را فِید (Fade) می کنید، ابتدا همین فرکانسهای بالا و پائین حذف می شوند.
    بنابراین سطح ظاهری صدا، ترکیبی از سطح دسی بل (dB)، شکل موج و منحنی فلچر_مانسون می باشد. اما نگران نشوید. مغز ما تمام این پارامترها را درک می کند. مغز به سرعت تمام پارامترها را محاسبه می کند و ولوم ظاهری را درک می کند. تمام کاری که ما باید انجام دهیم اینست که به میزان انرژی ظاهری که در میکس، از هر صدا می آید گوش کنیم و از این ولوم ظاهری برای تنظیم ارتباط بین ولوم صداها استفاده کنیم. شما به فیدرها نگاه نمی کنید بلکه برای تنظیم ارتباط بین صداها، به ولوم ظاهری گوش می کنید. همانگونه که قبلاً نیز ذکر شد، ولوم ظاهری برای جایگذاری جلو یا عقب صداها استفاده می شود.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    "مدیران مدام باید وقتشون رو صرف یاداوی و حذف پستهای تشکر و اسپم کنند و این به ضرر خود کاربر هست
    چون اگه مدیر وقت آزاد بیشتری داشته باشه میتونه در زمینه موسیقی و آهنگسازی کمک بیشتری کنه..."




    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت 14:21

  6. 4 کاربر زیر از HaDI ZOLFI برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    تایپیک انتقال یافت...



    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۲/۰۶ در ساعت 06:36

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۲, 15:21
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۲, 20:41
  3. توفیق هنرمندان را خواستارم
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۶, 18:52
  4. مهران فهیمی: «توهمونی» استاندارد.های روز موسیقی را دارد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۹, 11:15
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۳۰, 17:00

جستجو شده ها

منحنی فلچر مانسون

منحنی فلچر و مانسون

ضبط واضح صدا

خروجی اصلی برای مستر

فلچر مانسون افکت

مسترینگ aiff

منحنی فلچر مانسن

اثر فلچر مانسون

ولوم ظاهری در میکی

منحنی فلچر

فلچر مانسون

تا این لحظه 154 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست