کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نمی گذارم لغات روس و باکو؛ وارد موسیقی آذربایجان شود

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نمی گذارم لغات روس و باکو؛ وارد موسیقی آذربایجان شود

    ایلنا: اولین فریادش را همه به گوش جان شنیدیم: ای ایران! ای مرز پرگهر. اسفندیار قره باغی و سفیر بلند آوازه اش که گوش «عقرب جراره» را کر می کرد، مردی که سال های غم بار جنگ را با حماسه خوانی اش، یار و یاور رزمنده ها و مردم بود. استاد هنوز هم درد وطن دارد و گویی ملول از دیو و دد شده و در سر هوای دیگری دارد. هنوز بدنبال عاشقانه ترین و تن سوز ترین غزل فریاد برای وطن اش است. انسانی آرمان خواه که می گوید شاید ایده های ما همیشه چند گام از ما جلو تر و به شتاب بروند اما این اندیشهٔ فرا پرواز ماست که رهایی می طلبد و سر تسلیم به پندار کریه بیگانه نمی دهد. آموزشگاه موسیقی کلاسیک اسفندیار، جایی که جوانان شهر تبریز با ذوق و شوقی وافر نزد استاد، هنر را آن گونه که باید فرا می گیرند.
    قره باغی دربارهٔ خودش می گوید: من هم مثل هرمخلوق نه از آسمان آمدم نه از کره ای دیگر. من سال ۱۳۲۲ به عنوان یک طفل ایرانی درسرد ترین ماه زمستان بهمن ماه درکوچه قره باغی ها در پشت ساختمان شهرداری، ساعت ۱۰ شب به دنیا آمدم. پدرم «سالار قلی خان» از ادبا و طنز پردازان به نام شهر تبریز بود که سال ۱۳۴۸ دیده از جهان فروبست. مادر بزرگم نبات خانم همسر «ستارخان» بود که نواده هایشان بیوک خانم و کوچک خانم و آقا یدا... که سرهنگ ارتش بود. دوران ابتدایی را درمدرسه پرورش درزخیابان تربیت تمام کردم. مدت زمانی را در تهران بودیم سال ۱۳۳۸ مجددا «به تبریز آمدیم و من وارد هنرستان موسیقی شدم و درسال ۴۳ به دنبال کار اپرا رفتم و سال ۴۷ سرپرستی گروه اپرای تالار رودکی (تالاروحدت) را داشتم همزمان با این کار سُلیست هم بودم. خوانندگی می کردم ضمن همکاری با اداره فرهنگ و هنردر رادیو نیزفعالیت داشتم. درسال۱۳۵۰ سرودهٔ ایران را با آهنگی از زنده یاد روح الله خالقی و شعر دکترحسین گل گلاب خواندم که قبلا» شادروان بنان اجرا کرده بود. آموزش هنر جویان را در زمینه سلفژ و صدا سازی و تعلیم خوانندگی را از نیز همان زمان شروع کردم که تا به امروز ادامه دارد و اعتقار دارم که آموزش هنرموسیقی باید علمی باشد نه دیمی. * چرا مجددا «زادگاه تان را برای سکونت انتخاب کردید؟
    __ بعد از ۴۰ سال دوری از شهرم درسال ۱۳۸۱ دوباره به تبریز آمدم. گروه کر صد نفره را اینجا تشکیل دادم. همه اعضای گروه سواد موسیقی داشتند و همین طور تئوری موسیقی و چندصدایی خواندن. درعرض ۳ سال بیشتراز پنجاه اجرا درکل آذربایجان به مناست های مختلف داشتیم. در سال ۸۴ مجددا رفتم و مدت یک سال است که دوباره در زادگاهم و درخدمت هموطنان عزیزم هستم. این اولین آموزشگاه تخصصی درایران است. بنده اعتقاد دارم، آموزش موسیقی باید، به طور تخصصی و با رعایت حقوق مردم باشد. یعنی یک کلاس و یک کار و یک رشته.

    * اساتید موسیقی شما چه کسانی بودند؟
    __ اولین استاد من زنده یاد عزیز شعبانی در هنرستان موسیقی بود و معلمم آقای علی محمد رشیدی بودند، اساتید رشته آوازم آقای می کل کازاتو از ایتالیا و آرنادوف از موسیقیدانان بلوک شرق بودند. مدت زمانی را آسیستانت خانم اولین باغچه بان بودم که ایشان اهل ترکیه و معلم آوازو رهبرگروه کر در ایران و همسر ثمین باغچه بان بود. همزمان گروه کر تهران درخیابان ارفع را پایه گذاری کردم و ارکس تر اپرا تشکیل شد که با ادغام این دو شروع به کار در اپرا کردم. نوازندگان این اپرا همه از بلوک شرق بودند.
    بلافاصله گروه کر دانشگاه را تشکیل دادم و رهبر گروه کر تالار وحدت شدم. گروه کر دیگری نیز در صدا و سیما تشکیل دادم. ضمن آموزش پیانو، آموزش سلفژ هم داشتم که ۴۵ سال است. هنوز کارم ادامه دارد و خوشحالم که هدفمند کار کرده ام.

    * چطور شد که خارج نشین نشدید؟
    __ من عاشق این خاکم. خون من جان من یعنی وطن من. مگر بی وطن بودم، که غربت نشین شوم. هر چند سال هایی را در خارج از کشور گذراندم ولی این دوری به قصد بازگشت بود. به قول می ر زاده عشقی:
    این خانه قشنگ است، ولی خانه من نیست
    این خاک چه زیباست، ولی خاک وطن نیست

    * بیشتر اجراهای شما حماسی و رزمی است. آیا جنس صدایتان ایجاب می کند که چنین باشد یا عرق ملی؟
    __ عرق ملی و صدا هر دو باهم حماسه می سرایند. به خاطر همین حس و حال بود که حدود ۸۴۷ تا ترانهٔ ملی در زمان جنگ تحمیلی خواندم. البته اوایل انقلاب رویه ثابتی نسبت به موسیقی وجود نداشت. عده ای به استودیو ضبط ما حمله می کردند و از طرف دیگر مسئولان بالا تر، از ما انتظار تحویل کارهای سفارش شده را داشتند. فتوایی که آن سال ها شخصا از امام خمینی گرفتم و همه جا ابلاغ کردم این بود که فرمودند؛ موسیقی در راه خلق و انقلاب کراهتی ندارد. که البته صدور این فتوا در آن برهه کار شجاعانه ای بود. من بار موسیقی حماسی و ملی را به دوش کشیدم. کار رزمی و میهنی کردم، آنچه که من کردم مثل اسلحه بزرگی بود علیه بیگانگان. تمام هشت سال دوران جنگ ایران و عراق با صدای من و ۸۰۰ ترانهٔ حماسی و میهنی من گذشت.

    * یکی از معروف ترین اجراهای شما، سرود ضدامپریالیستی،» امریکا، ننگ به نیرنگ تو «بود. چه شد که چنین سرودی را خواندید و داستان سرایش آن چگونه بود؟
    __ بازهم درد وطن بود و خون جوانان بی گناه این مرز و بوم. سال ۶۰ بود که در رادیو بودیم و تیم هایی داشتیم از شعرا ، تنظیم کننده، گروه صدا و... یک شب تهران شب سختی داشت. هر روز بمباران هوایی بود. بیشتر سرودهای ما زیر همین بمباران اجرا می شد. آقای حمید سبزواری آمد و گفت شعری در نکوهش اعمال آمریکا نوشته ام. همان شب بچه های گروه، زیربمباران های پیاپی که نزدیک هفت موشک به تهران زده شد، شروع کردند به کارهای اولیه برای اجرای چنین سرودی. احمدعلی راغب ملودی ساخت و سیدمحمد میر زمانی آهنگ را تنظیم کرد. درعرض ۴۸ ساعت این سرود خوانده شد و در همه رسانه ها پخش شد. به هرحال آن دوره درعرض یکسال ۱۰۳ تولید سرود ملی - میهنی داشتم.

    * آیا با توجه به گذشت زمان و بسیاری دیگر از مسائل، هنوز نیز نیز نسبت به آن سرود و اجرای آن نظر مثبتی دارید؟ یا فکر می کنید اثری بود با توجه به شرایط و جو سیاسی دهه شصت؟
    __ من اعتقاد دارم، این سرود زیبا ترین ناسزا ها در وصف آمریکا بود. هنوز هم معتقدم که کلمه «روبه مکاره» و «عقرب جراره» بهترین صفت آمریکا است. بینید در خاورمیانه چه ها می کند و می دانید که چه با ما کرده اند از ۲۸ مرداد به این سو و می دانید که داستان انقلاب و جنگ و موضع آمریکا چه بود و چه حیلت هایی در سال های انقلاب علیه ملت ما به کار بست. بعد حمایت اش از صدام و امروز سیاست اش در خاورمیانه و نسبت به ایران. بنابراین اصلا پشیمان نیستم و خوشحال ام از اجرای این سرود میهن پرستانه.

    * روند موسیقی را در تبریز چه ازنظر کشش چه از نظر ظرفیت چگونه می بینید؟ نظرتان در مورد کسانی که یکباره قرائت دیگری از موسقی آذربایجانی ارائه دادند و چاشنی قومی به آن افزودند، چیست؟
    __ متاسفانه موسیقی در تبریز به فقر نشسته است. زمانی بود که برای اجرای کنسرت های بزرگ پایتخت، از گروه ارکس تر تبریز استفاده می شد. یکی از بزرگ ترین موزیسین های تبریز، زنده یاد یوسف یوسف زاده بود که به همراه شادروان، صفریان، گریگوریان، آشوت بابایان و خاچاطوریان حرف اول را در کشور می زدند. چون سواد موسیقی داشتند، هارمونی و نت می دانستند. متاسفانه در ۴۰ سال اخیر تعدادی که مطلقا سواد موسیقی ندارند پیشقراول موسیقی در تبریز و آذربایجان شده اند، موسیقی که فقط ساز و آواز نیست. آموزش و استادی موسیقی مستلزم دانستن تئوری علمی موسیقی است. امروز هنر موسیقی ایران از گروه هایی علنا ضربه می خورد. گروه هایی که چسبیده اند به موسیقی صد سال پیش باکو و قبله گاه آن ها «حیدرعلی اف» و امثال آن ها است. این افراد مانند زالو به موسیقی آذری چسبیده اند و ر هایش نمی کنند. درحالی که هیچ نسبتی با آذربایجان ما ندارند. برای بسیاری از این عده سرافکندگی و فروپاشی ایران یک آرزو است. وقتی زبان و لغت های موسیقی خود را انتخاب می کنند به نحوی می خواهند همین آرزو را بیان دارند. آن ها از طریق موسیقی وارد عرصه سیاست می شوند. بنده نسبت به مسائل ملی و سربلندی میهن ام حساسیت زیادی دارم. به خاطر همین از وقتی به تبریز آمده ام و فعالیت های هنری را مجدد در این شهر آغاز کرده ام، برخی از این وطن فروشان تجزیه طلب که از طریق موسیقی قصد دارند وارد خانواده ها و مغز ها بشوند، گفته اند، قره باغی را از تبریز فراری خواهیم داد. باید بگویم من پدر در پدر، زاده تبریزم. کور خوانده اند از شهرم نخواهم رفت. هستم و تا هستم برای ملت ایران و به خصوص همشهریانم خواهم بود. من هرچه دارم ازاین مردم غیور دارم. این آقایان از اعمال زور روس و باکو خوششان می آید و نوش جانشان است ولی من تا زنده هستم نمی گذارم حتی خواب آن روز را ببینند که فرهنگ باکو بیاید، لغات روس بیاید و جایگزین زیبا ترین گویش آذربایجان یعنی گویش تبریزی بشود. حتی کلام و گویش آن ها، زبان مردم تبریز نیست. کلام مزدوران توده ای و خائن منافق صفت است. این ها ریشه در خاک روس دارند. همه این آقایان که دم از موسیقی آذربایجان می زنند ولی آذربایجانی نمی خوانند. ریشه در خاک روس دارند. هیچ آذربایجانی وطن پرستی این اجازه را به این ها نخواهد داد. این ها همه کلمات بی رگ و ریشه روسی و باکو را می خواهند وارد موسیقی ما بکنند، این کار غلط است. کاری که این ها می کنند، موسیقی نیست، وطن فروشی است. حرف من حرف عارف قزوینی است که برای کلنل پسیان سروده بود:
    این سر که نشان سرپرستی است
    امروز رها ز قید هستی است
    با دیده عبرتش به بینید
    این عاقبت وطن پرستی است

    * در چند سال اخیر گروه های موسیقی از باکو آمدند و در شهرهای ما برنامه هایی اجرا کردند. اما علاوه بر موسیقی تلاش کردند پیام های دیگری نیز بیاورند. به موازات آن در سال های گذشته برخی از گروه های به ظاهر موسیقی و نیز خواننده ها محلی کنسرت های پرسش برانگیزی را برگزار کرده اند. چیزی که به نظر می رسد این است که چنین کنسرت هایی بیش از یک برنامهٔ ساز و آواز معمولی است و اتفاقا گاه امکانات خوبی نیز دریافت می دارد. چند سال قبل یک عده، برنامه ای در سالن بزرگ وزارت کشور داشت و توهین هایی به ایران و ایرانیت ضمن برنامه اش انجام داده بود که بی پاسخ ماند. این درحالی ست که گروه های موسیقی اصیل و کسانی که واقعا قصد هنر و هنرجویی دارند از چنین امکانات و فرصت های بی بهره می مانند و حتی اگر این گونه نباشد، بهره مندی کسانی که نسبت به آب و خاک پدریشان سو نیت دارند، از امکانات ملی و دولتی چندان خوشایند نیست. نظر شما در این ارتباط چگونه است؟
    __ من قصد توهین به کسی یا مقامی ندارم. ولی متاسفانه یک سیاست بی تفاوتی باعث شده که هرچه مسئول فرهنگی در شهر ما است، از بیسواد ها انتخاب بشوند. به خصوص بیسواد در زمینه هنر. وقتی دیوارنویس سابق می آید و می شود مدیرکل یک نهاد مهم فرهنگی، نتیجه کار همین است که می بینید. من از همین جا می گویم، آقایان موسیقی واقعی آذربایجان درحال محو شدن است و میدان برای باکو و باکو نشینان باز می شود که بیایند و پیام و سخنرانی از اجنبی بیاورند. آقایان محترم بگوش باشید. شما سواد این کار را ندارید کنار بروید و بگذارید باسواد ها کار کنند. فرهنگ موسیقی دارد از دست می رود. جوان های ما در خطر هستند. بگذارید دلسوز ها کار کنند. این آقایان بیگانه پرست باکو گرا و منافق صفت، این وطن فروشان، درصدد خاموشی من هستند. از ملی خواندن ما ناخرسندند! ولی بدانند، که خاموش نخواهم شد. من مدیون این وطن هستم. نباید اجازه بدهند هر بی سوادی کتاب موسیقی چاپ کند این کار را به عهده کسانی بگذارید که سوادش را دارند.

    * چرا موسیقی آذری در تبریز با کلام و گویش خودمان خوانده نمی شود؟
    __ اگر آثار جدیدی خوانده شود، آن هم به زبان هنرمندانه و شیرین شهرمان، باعث نا امیدی این آقایان می شود. باید هشتصد سال دیگر هم بخوانیم «کوچه لره سو سپمیشم، یار گلنده توز اولماسن». بله آقایان را چه به نو آوری و پیشرفت! این عین پس رفت است، اصلا» این خاصیت مدعیان ترک گرایی است که به علت عدم سواد و عدم اطلاع کافی پای هنر واقعی را دراین شهر بشکنند، تا وطن ستیزی خود را ثابت کنند و فرهنگ کهنه اجنبی را نوش جان فرمایند.

    * سمفونی ارس و خلیج فارس دراین برهه از بهترین کارهای شما بود. چه شد که چنین کاری را اجرا کردید؟
    __ ارس و خلیج فارس پاره تن این وطن هستند، به هر زبانی که می خواندیم فرق نمی کرد من در سمفونی ارس با یک کمانچه وارد ریتم آذری شدم و با، یک ساز محلی خلیج فارس (نی همبان) ملودی را بندری کردم و نشان دادم که همه جای ایران باید سرای ما باشد.

    * چه سبک موسیقی لحظات تنهایی شما را پر می کند؟
    __ معمولا «اپرا گوش می کنم. درد و غم ام کم می شود. و صحنه هایی از خاطرات عزیزانم زنده می شود و زیبایی های آن ها.

    * از هنرمندان شناخته شده ای که روزگاری هنرآموز شما بودند چه کسانی را در خاطر دارید؟
    __ آقایان مسعود امیر سپهر، رامین مجلسی، امیر تاجیک، نیما نکیسا، حامی حمید خندان، حمید غلامی و خیلی های دیگرکه الان حضور ذهن ندارم.

    * هنر موسیقی از دیدگاه علمی و بار معنوی چگونه معنی می شود؟
    __ هنر از دیدگاه علمی به سه قسمت تقسیم شده:
    ۱- هنر primitive که ابتدایی است و بار علمی ندارد.
    ۲- هنر exotic یا هنر بومی و محلی. نواخته می شود که شاید بیشتر از یکی دوبار به آن گوش ندهیم به این معنی که با روحمان عجین نمی شود.
    ۳- هنرclassic علمی، یعنی پیشرفته با علم و تخصص، این هنر زمانی معنی می گیرد که هارمونی درآن به وجود بیاید مثل نقاشی که یک استاد نقاش با چند رنگ هارمونی نقاشی اش را به وجود می آورد. درنقاشی هارمونی رنگ است و در هنر موسیقی اصوات هارمونی هستند و اما بار معنوی هنر: کنفوسیوس می گوید با موسیقی می توان بخدا رسید.

    * در پایان چه پیامی برای جوانانی که دلبسته و جویای موسیقی هستند، دارید؟
    __ می خواهم بگویم؛ عزیزان من! هر خواننده و یا هر نوازنده ای معلم نیست. با آرزوی اینکه هیچگاه لبخند عشق آموز از لبان هیچ ایرانی دور نشود.
    پایان پیام

    منبع : خبر گزاری ایلنا


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۵ در ساعت 16:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. دانلود نت موسیقی فیلم عروس مرده Corpse Bride
    توسط Beyond-voice در انجمن نت نویسی و نت خوانی (Sheet Music)
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۶/۲۹, 00:03
  2. اشتفان میکوس موسیقی چند فرهنگی نواخت
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۷, 19:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۸, 12:21
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۹, 16:30
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۰, 14:59

جستجو شده ها

دانلود گوچه لره سو سپميشم يار گلنده توز اولماسن

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست