کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: پلی میان موسیقی ایرانی و غربی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض پلی میان موسیقی ایرانی و غربی

    جواد معروفی، پیانیست و آهنگساز برجسته. ایرانی را از نوآوران موسیقی سنتی می.دانند. او پلی بود میان ملودی.های موسیقی سنتی ایرانی و هارمونی غربی. شانزدهم آذرماه مصادف است با بیستمین سالگرد درگذشت او.


    پیانو با نوایی پر طنین، نه تنها سنگین.وزن و پر حجم است، که بهایش نیز گران. پیانو و ویولن از معدود سازهای غربی هستند که با وجود موسیقیدانان سنت.گرای متعصب، توانستند ده.ها سال پیش به موسیقی ایرانی راه یابند.
    ویولن را کمانچه.نوازان تا مدت.ها کمانچه فرنگی می.نامیدند و به همان سبک و شیوه می.نواختند. پیانو ،اما سال.های دراز مهجور ماند و کسی را پروای نزدیکی به آن نبود،اما این وضع با گذشت زمان تغییر یافت و گوش مردم آرام آرام با نوای پیانو آشنا شد. کلنل علینقی وزیری و مدرسه موسیقی در آغاز این راه را گشودند.
    جواد معروفی، پسر موسی خان معروفی، که خود موسیقیدان و ردیف.شناس برجسته. آن زمان بود در سن 11 سالگی به مدرسه موسیقی وزیری راه یافت و در آن جا به تحصیل و یادگیری نواختن پیانو پرداخت.
    پیش از معروفی چند پیانو.نواز مشهور دیگر چون مشیر همایون شهردار و مرتضی محجوبی بودند که شهرت.شان در گروی همین نواختن پیانو به سبک ایرانی بود.
    معروفی در باره. مشیر همایون شهردار گفته بود که او پیانو را ذوقی یاد گرفت و به مهارت.هایی هم دست یافت. در همان زمانی که مشیر همایون شهردار شهرتی هم به دست آورده بود، هنوز بسیاری از مردم نه این ساز را دیده بودند و نه با صدای آن آشنایی داشتند.
    یکی از منتقدان موسیقی می.گوید سازمان امنیت آن زمان او را به خاطر نقدی که بر روی کارهای مشیر همایون شهردار نوشته بود به ساواک احضار کرد. مامور امنیتی که گویا به خاطر حفظ نسبت فامیلی از شهردار دفاع می.کرده، به منتقد جوان می.گوید: «خجالت نمی.کشی! آن موقعی که تو دهانت هنوز بوی شیر می.داد، این آقا سازش را روی کولش می.گذاشت و این و جا و آن جا می.زد!»
    درباره معروفی بهتر است سخنان پویان آزاده، یکی از شاگردانش را نقل کنیم که همچنان به شیوه. او می.نوازد و تحصیل.کرده. رشته آموزش موسیقی در آلمان است.
    او علت پرداختن بیشتر به شیوه معروفی را آشنایی.اش با موسیقی کلاسیک غربی می.داند و می.گوید: ورود من به نوازندگی پیانو با موسیقی کلاسیک بود و یک سری قطعات با بافت ساده.تر کارهای آقای معروفی. دلیل.ا.ش بیشتر این بود که در کار آقای جواد معروفی عناصر موسیقی کلاسیک بیشتر بود و شیوه نواختن آن به نوازندگی و آهنگسازی موسیقی کلاسیک نزدیک.تر. این شیوه می.توانست در هنرجو کششی ایجاد کند و او را به سمت خود بکشاند. چون شباهتش بیشتر بود به موسیقی کلاسیک تا نوازندگی مرتضی محجوبی که خیلی اصیل.تر است و ویژگی.های موسیقی ایران در آن بیشتر.
    سال.ها پیش یکی از صفحات هفتاد و هشت دور معروفی را که «خواب.های طلایی» نام داشت، برای دو مهمان انگلیسی پخش کردم. آن دو بلافاصله گفتند که این از نواخته.های شوپن است! و من اصرار ورزیدم که این کار ساخته.ی اصیل آهنگساز ایرانی ما جواد معروفی است.
    درباره شباهت.های کار معروفی با شوپن پویان آزاده توضیح می.دهد: جواد معروفی بیشتر از آهنگ.سازهای دوران رمانتیک تأثیر گرفته، مثل شوپن. خودش هم خیلی دوست داشت و حتی قطعات کلاسیک را هم می.زد. او به شاگردانش هم که می خواستند نواختن پیانو را شروع کنند، برای این که اول دستشان روان شود و بتوانند تکنیک.های خوب نواختن پیانو را یاد بگیرند، توصیه می کرد، ابتدا بیایند با موسیقی کلاسیک کارشان را شروع کنند و بعد وارد جزییات و ظرایف موسیقی ایران شوند.
    او در ادامه می.گوید: زمانی شخص می.تواند طبیعتاً با این ساز یک برخورد خوب و شیوه. ایرانی داشته باشد که تکنیک.های اولیه.اش را در موسیقی کلاسیک یاد گرفته باشد. این هم البته به دلیل این است که ما روش آموزشی درستی را برای آموزش موسیقی ایرانی نداریم. یعنی این یکی از ضعف.هایی.ست که در موسیقی به طور کلی شاید مطرح باشد. البته افراد زیادی در این زمینه تلاش کرده.اند. ولی یک روش متدیک علمی که نوازنده از همان ابتدا بتواند به کمک آن مثلاً نواختن پیانو را به شیوه ایرانی شروع کند، در ایران وجود ندارد.
    پویان آزاده جواد معروفی، استاد خود را یکی از نوآوران موسیقی سنتی در ایران می.داند. نوآوری.ای که معروفی با ایجاد شیوه.ای نوین به آن دست یافته است: ایشان شیوه.ای را ایجاد کردند که توانست آموزشی شود و این سیستم آموزشی.شان توانست افراد زیادی را تحت آموزش خودش قرار دهد. آقای معروفی را می.توان معلم بزرگ پیانوی ایرانی .دانست. چون ایشان خیلی تأثیرگذار بودند و روش و بیان جدیدی را در مورد پیانو در ایران ایجاد کردند.
    کارشناسان موسیقی، تفاوت.هایی میان سبک معروفی و مرتضی محجوبی، نوازنده پیانو و از بنیان.گذاران موسیقی ملی ایران قائل.اند. برخی طرفدار سبک معروفی و عده.ای از هواخواهان شیوه محجوبی هستند.
    پویان هر دو شیوه را می.پسندد، ضمن آن که تفاوت.های میان آن دو را بازگو می.کند: آقای معروفی بیشتر تمایل به موسیقی کلاسیک غربی داشتند. یعنی بیشتر از ...تورهای موسیقی کلاسیک در کارهاشان استفاده کردند. مثلاً یک نمونه.اش که در موسیقی کلاسیک هم خیلی رایج است، آرپژ است. آرپژ شیوه.ای است که ریشه در موسیقی کلاسیک غربی دارد. آکوردهایی هم که ایشان استفاده می.کردند، مبنای غربی داشت، یعنی بیشتر فواصل سوم بود.
    او می.افزاید: آقای محجوبی چون خیلی تحت تأثیر موسیقی ایرانی بودند، توانستند همان بیان موسیقی کلاسیک را بیاورند در نوازندگی خودشان خیلی کارهای جالبی هم کردند به لحاظ هارمونی. یعنی چیزهایی که به شکل ذاتی مرتضی.خان محجوبی به آن رسیده است. وقتی اگر این.ها نت.نویسی و آنالیز .شود، مشخص می.شود که چه قدر ایشان شنوایی عجیبی داشتند که توانستند تمام صداها را در کنارهم قرار دهند، طوری که صدا صدای موسیقی ایرانی باشد و آدم حس نکند که یک ساز غربی.ست که با آن نواخته می.شود. این یکی از ویژگی.های مرتضی.خان محجوبی بوده.
    بعضی از اساتید موسیقی ایرانی، سبک و شیوه.شان با خودشان می.آید و با از دست رفتنشان هم آن شیوه به فراموشی سپرده می.شود. بعضی، اما راهشان ادامه می.یابد. علت را باید در پرورش شاگردان دانست.
    معروفی به آن دسته.ای تعلق دارد که بیشترین شاگردان را با شیوه پیانونوازی خود آشنا کرد و پرورش داد. او خودش به نوآوران سنتی تعلق دارد، اما آیا شاگردانش نیز به نوآوری.هایی دست یافته.اند؟ پویان قضاوت را به گذشت زمان می.سپارد: زمانی باید بگذرد و بعداً می.شود از آن جواب گرفت. البته بعضی از شاگردهاشان کارهایی کرده.اند، ملودی.هایی ساخته.اند که توانسته در میان مردم هم جا بیافتد، مثل آقای روحانی که طبیعتاً توانسته خلاقیتی را جهت آهنگ.سازی داشته باشد،ولی این که بشود این را الان قضاوت کرد که نوآوری .یا یک شیوه نو نوازندگی است، باید به نظر من موکول شود به گذشت زمان.


    منبع: بانی فیلم


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ در ساعت 10:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۹, 10:10
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۵, 16:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۲, 12:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, 12:42

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست