کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفتگو با اکبر گلپایگانی: کینه راهی برای موفقیت نیست!

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفتگو با اکبر گلپایگانی: کینه راهی برای موفقیت نیست!

    با این هنرمند.گفت وگویی داشته.ایم که در ذیل می.خوانید.

    اکبرگلپایگانی چگونه گلپا یگانی شد.هنرمندی که پس از سی سال هنوز کارهایش مورد توجه قرار می.گیرد؟

    من همیشه یاد گرفته.ام با آمدن .. دیگر جایگاه هنرمند قبلی از بین نمی.رود. در موسیقی ایرانی به دلیل پایه.های بداهه طبعا هر کاری آب و رنگ خودش را داراست و هنرمند باید با تحولات وپیشرفت موسیقی روند روبه جلویی داشته باشد این به سن وسال برنمی.گردد بلکه به سلامتی جسم و روح بازمی.گردد اگر یک جوان مراقب دندان.هایش نباشد در سن 30 سالگی صدای او از بین می.رود و مانند پیرمردها حرف می.زند در کنار فن موسیقی بسیار مهم دیگر کسی راست پنج گاه 45 دقیقه.ای راگوش نمی.دهد یعنی حوصله. و وقتش را ندارد پس باید با زمان پیش رفت البته این تحولات نباید به قیمت از دست رفتن اصالت.ها باشد. اما متاسفانه امروزه دیگر کسی گوشش به این حرفها بدهکار نیست و هنر جایش را به ادعا داده است متاسفانه همه استاد شده.اند، نوازندگی شهنازی و نی کسایی جایش را داده به صحبت و مصاحبه کردن. استاد من فلانی بود و من شاگرد استاد ابن استاد بودم که نشد حرف و هنر، گیرم پدرت بود فاضل از بحر پدر تو را چه حاصل..شما به دانشگاه بروید و ببینید صدنفر ویلن می.زنند شاید دو نفر از آنها سازشان قابل شنیدن است و بقیه به قولی اره به اعصاب مردم می.کشند و آنها آدم.های عادی نمی.توانند باشند.

    به گذشته بازگردیم جایی که گلپایگانی جوان در میان بزرگان به اجرای کمتر ازبرنامه گلهای جاویدان قانع نشد، برنامه.ای که جایگاه سلاطین موسیقی ما مانند بنان، خوانساری و… بود،آن زمان چه احساسی داشتید؟

    بله کاملا درست است جوان.ترین خواننده برنامه گلهای جاویدان شاگرد نورعلی خان برومند بود که با سن کم در کنار بزرگانی مانند بنان، فاخته.ای، ادیب، عبدالوهاب شهیدی، عبدالعلی وزیری و سیدحسین طاهرزاده حضور داشتم. در آن زمان خوانندگان جوان و در سطح پایین.تر به برنامه.های دیگر در گل.های رنگارنگ و شاخه گل و… می.رفتند..

    در آن زمان با دعوت شما برخی از هنرمندان از رادیو جدا شدند و به کافه.ها رفتند، دلیل این اتفاق در روزگاری که پول خوبی به هنرمندان می.دادند چه بود؟

    ببینید راحت وخوب زندگی کردن حق ما هنرمندان است ما تا پول نداشته باشیم نمی.توانیم زن و فرزندان خوب تحویل جامعه بدهیم شما می.دانید دختران من هر دو در بهترین شرایط وبا تحصیلات عالی در آمریکا زندگی می.کنند اما ما به خاطر پول به کافه نرفتیم.در آن زمان شما می.دانید که پس از مدتی برگشتیم اما دلیل بارز این اتفاق این بود پس از مرحوم پیرنیا یک شاعری آمد و یک عده.ای را جمع کرد و خواستند یک کار نو و خلاقیتی در برنامه عظیم گل.ها ایجاد کنند!شاهکار آنها عوض کردن نام گل.ها به چاووش بود ولی با مخالفت مردم روبه.رو شدند. سپس دوباره آمدند خلاقیت نشان دادند و نام گل.ها را به گل.های تازه تغییر دادند!.مگر می.شود؟ گل اگر تازه نباشد که گل نیست و بدتر شد و بعد گفتند که گلپا در گل.ها نباشد و نه.تنها من بلکه آقایان یاحقی، کسایی، جلیل شهناز و … را کنار گذاشتند که خودشان را نشان دهند مثلاً نی کسایی را حذف و دف وارد برنامه گل.ها کردند یا تار شهناز را برداشتند و به جای آن کمانچه آوردند و خوشبختانه دوباره با مخالفت مردم روبه.رو شدند و دیدند که کینه راهی برای موفقیت نیست.عده.ای از هنرمندان برگشتند ولی روح من آزرده شده بود و حالا به تربیت شاگردان مشغولم.

    شما با کاست مست عشق وعقیق خود را به جوانان و نسل جدید ایران معرفی کردید آیا استرس نداشتید که سابقه هنری شما تحت الشعاع قرار بگیرد؟

    اصلا اینطور نبود من با سابقه هنریم بازی نکردم. برعکس من کاری را به نسل جدید ارائه دادم که گل کرد. آهنگ.ها ساخته فضل.ا… توکل بود ومن با بهره گرفتن از تخصص چندین ساله.ام در آوازخوانی استفاده کردم. این تخصص از ملودی آهنگین سرچشمه می.گرفت که خودم می.ساختم. در این اثر از شعر سعدی مانند کاروان در دستگاه سه گاه استفاده کردم و خوشبختانه به دل مردم نشست و رکورد شکست. البته جواب دوستان را دادم.

    برخی معتقد بودند که اکبر گلپا دیگر تمام شده است و آثار او تنها در قالب کنسرت.هایی برای آن طرف مرزهاست اما شما نشان دادید که اینطور نیست؟

    توکل من همیشه بر کینه توزی غلبه کرده است. این کینه توزی در زمان قبل از انقلاب وجود داشت شما در فیلم مرد حنجره طلایی شاهد بودید که آن افراد صدای من را گرفتند و نگذاشتند من بخوانم اما من در کافه جواب آنها را که مسخره می.کردند دادم .پس همیشه توکل من بر کینه.ها وعقده گشایی.ها چیره شده است و من آنچه مردم می.خواستند انجام دادم به قول حضرت سعدی که می.فرمایند: صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را/ نیکی چه بدی داشت که یک بار نکردی.من با توجه به علم استادم زحمت بسیاری روی ردیف کشیدم ولی فقط روی آن تکیه نکردم. قبلاً گفتم که ردیف همان چهار عمل اصلی ریاضی است. شما فقط آنها را یاد می.گیرید ولی نمی.توانید روی آنها مانوری دهید و یک اثر خلق کنید. شما همین.طور بگویید دو.دوتا، تا کی؟ آدم خسته می.شود. موسیقی ما حالا یک شکل شده و همه شبیه همدیگر می.خوانند. شعرها جدید است و طراوت و واضحی گذشته را ندارد.

    این اکتفا نکردن بر نت باعث شد که سال.ها بعد شما مجموعه فراز و فرود را منتشر کنید؟

    همواره همه به من می.گفتند که کتاب چاپ کنم،من چه کتابی چاپ کنم زمانی که هنر موسیقی دارم با این حال از مدت.ها قبل به این فکر افتادیم که ردیف.های موسیقی را آنچه از آقایان نورعلی خان برومند، حاج.آقا محمد ایرانی و اساتید دیگر که با آنها کار کرده.ایم آثار باارزششان را جمع.آوری کنیم و برای دانشجویانی که در این زمینه تحصیل می.کنند به طور قطع این مجموعه گنجینه.ای گرانبهایی است با تلاش.های شبانه.روزی که در طول 11 سال توسط برادرم حسن گلپایگانی جمع.آوری شده است ما در این مجموعه کارها را نقد کردیم و اشتباه آثار را حذف یا اصلاح و به صورت درست اجرا کرده.ایم. البته این کارها زیر نظر مستقیم خود من انجام گرفت. باید گفت که فراز و فرود حاصل 11 سال کار تیمی است که ما در اختیار جوان.ها گذاشتیم و به شما این را یادآور می.شویم که با تمرین این مجموعه، هنرمند طی دو سال چه نوازنده یا خواننده با زحمت به موسیقیدان خوبی تبدیل خواهد شد. البته نباید وجود خلاقیت را در فرد که شرط اول است، نادیده گرفت.

    به نظر شما کاری که 11 سال توسط اساتید ایران جمع.آوری شده (فراز و فرود) چقدر در آینده موسیقی مؤثر خواهد بود؟

    از نظر من بی.نظیر است اما چون خود من دخالت و نظارت مستقیم بر آن داشته.ام، نمی.توانم اظهارنظر مستقیم بر آن داشته باشم و بگویم این کار بهترین است اما به طور قطع کسان دیگری در نوشتن ردیف مانند محمود کریمی، موسی خان معروفی و اساتید دیگر زحمات بسیاری کشیده.اند اما فراز و فرود چراغ راهی برای جوان.هایی است که بخواهند با موسیقی آشنا شوند و راه خود را گم نکنند. موسیقی همانند یک ساختمان است. اگر این ساختمان بدون فونداسیون و زیرسازی باشد،به طور قطع عمری نخواهد داشت و خراب خواهد شد، پایه و اساس موسیقی و آواز همین ردیف است.

    همیشه آثار و ردیف.های ما در طول تاریخ به صورت سینه به سینه بوده، مکتوب شدن و ثبت و ضبط شدن آنها تأثیر مثبتی بر روند آموزش موسیقی خواهد گذاشت؟

    پایه و اساس موسیقی ما بر مبنای آموزش سینه به سینه است. نمی.شود که موسیقی را به حالت نت درآورد و جلوی شاگرد گذاشت. در طول تاریخ همیشه آثار موفق از استاد به شاگرد رسیده است. در مورد فراز و فرود نیز این.گونه خواهد بود. یعنی همان زمان که در کلاس تمرین می.کنند باید حتما استاد بالای سر شاگرد باشد. استاد بخواند و او نیز تمرین کند. اگر این امر به حال نت باشد، موضوع از نظر من رد خواهد شد. ذات موسیقی اصیل ما بر پایه فی.البداهه و سینه به سینه است. مکتوب شدن آن همانند ارکستر سمفونیکی است که نت جلوی نوازنده.ها می.گذارند و هر کجایی که یادشان رفت به نت نگاهی بیندازند. خود ما یک زمان 6 تا 8 ساعت سر کلاس بودیم و استاد با ما کار می.کرد.

    شما در مصاحبه.ای اعلام کرده.اید که حاضرید یک کنسرت در مناطق زلزله زده بوشهر اجرا کنید آیا درست است؟

    ما ایرانی هستیم و به همین مناسبت ایران را دوست دارم و هیچ.گاه مملکتم را تنها نمی.گذارم. من کنسرت در خارج از کشور برگزار می.کنم، اما خانه من اینجاست. با این وجود درست است که آنها از 5 کشور بزرگ دنیا به من مدرک دکترا دادند.جایزه رز طلایی را من گرفتم، من مدرک دکترای موسیقی در سال 1961 از دانشگاه نیویورک گرفتم که به همراه استاد فرهنگ شریف در آنجا تحصیل می.کردیم.از طرف دیگر تندیس شیرطلایی را از ژاک شیراک رئیس.جمهور اسبق فرانسه دریافت کردم و البته من در یونسکو نیز مدتی تدریس کرده.ام. در آن زمان دکتر دانیلا رئیس. آنجا بود و به همراه استاد «نورعلی.خان برومند» (که استاد خود من بود)، فرامرز پایور و علی.اصغر بهاری در قالب یک گروه برای تدریس به یونسکو دعوت شدیم. این.ها نمونه.هایی از فعالیت.های من است اما من به ایرانی بودنم افتخار می.کنم. ما به این کشور دین داریم و همه چیز هم که پول نیست. با دعوت من یکسری از شاگردان من جمع شده.اند اگر به ما اجازه دهند در همان شهرستان که محل زلزله. بوده خرابی زیادی برجای مانده است من موظفم به عنوان یک ایرانی حتی محل آب و برق و امکانات را تقبل می.کنم تا این کنسرت برگزار شود و پول آن با نظر خود وزارت ارشاد اسلامی و دست.اندرکاران میان دیگر نیازمندان تقسیم شود. ما اولین نفر هستیم و هرکس هم اعلام آمادگی کند که در گروه ما باشد دستش را می.فشاریم و می.گوییم یا علی مدد.

    چه عاملی باعث می.شود که یک هنرمند از پول بگذرد و به کمک همنوع برود؟

    من فکر می.کنم یکی از چیزهای مهم استغنای هنرمند است. ما در زمان.های گذشته هنرمندان بسیاری را داشتیم که این کار را می.کردند حالا به هر شکل دیگر. مرحوم قمر نیز در جاهایی که اجرا داشت می.خواند تمام پول خود را به مردم کمک می.کرد و آخر در فقر درگذشت. چون او پول.های زیادی را که به دست می.آورد بین مردم تقسیم می.کرد. ما نیز با کمک پرویز یاحقی، فرهنگ شریف، جلیل شهناز، افتتاح با رفتن روی سن پول درآوردیم و به مردم فقیر کمک می.کردیم و بعد به همراه گروه خیریه که من به همراه فرهنگ شریف، علی تابش و… رفتیم به اروپا و کمک خیرخواهانه کردیم پس با جهانی.کردن آواز و اجرا روی سن.های دنیا پول زیادی به دست آوردیم و این شد پایه.گذار کمک به هموطن، در کشورهای دیگر خوانندگان از کشورهای ترکیه، آمریکا، مصر و… شما می.بینید که با رفتن و درخشیدن روی سن به مردم کمک می.کنند و بچه.های تیمم را تحت پوشش قرار می.دهند پس این مساله در هنر چیز جدید و مخصوصی نیست..این هنرمندان تا ساعت 3 نیمه.شب آواز می.خواندند ولی پول.هایشان را مخفی نمی.کردند. هدف ما این است که هر کاری می.کنیم برای مردم است.

    به عنوان سوال پایانی آیا این عوامل از دوستی با جهان پهلوان تختی سرچشمه می.گیرد؟

    در زلزله بوئین.زهرا من در کنار تختی بودم، تختی مرد بزرگی بود، او برای مدال طلای المپیک تختی نشد، تختی با مردم بود. روزی هم که رفت چیزی را با خودش نبرد اصلا کفن تختی جیب نداشت. اما هنر تاج سر آفرینش است و جایگاه بزرگی دارد. آقای تهرانی همیشه می.گفت اول آدم باشید بعد هنرمند.پس ما هنرمندان برای مردم کار می.کنیم. کمک نیز جز هنرهای ماست. همه ما باید کمک کنیم و بگذارند این کار به سامان برسد که نمی.توانیم آجر به آسمان بیندازیم و دیوار درست کنیم تنها کمک ما این است که با صدایی که خدا به ما ودیعه داده به هموطنان یاری برسانیم. این بهترین امتحان است برای آدم بودن.


    منبع: آرمان/ بازنشر از موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ در ساعت 11:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۰۴, 09:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۶, 00:40
  3. لیلی و مجنون به روایت مدرنیست ها
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۹, 16:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۰۵, 18:52

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست