رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





alone_composer

عضو جدید انجمن
  • تعداد ارسال ها

    112
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    16

آخرین بار برد alone_composer در 5 فروردین

alone_composer یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

1 دنبال کننده

درباره alone_composer

  • درجه
    هنــرمنـد انجمن
  • تاریخ تولد 12 مهر 1360

Converted

  • نرم افزار من
    Array

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

  1. درود دوست هنرمند و بسیار عزیزم. منم دلم برای شما و دوستان خوبم در این جا تنگ شده بود. خیلی خوشحالم که عمری بود که باز بتوانم در خدمت شما باشم و از هنر شما و اساتید عزیز بیاموزم. ممنونم که نسبت به بنده لطف و محبت دارید.
  2. درود بر دوست خوب و هنرمندم. ممنونم که نسبت به من لطف دارید. خواندن نظرات شما برایم بی‌نهایت ارزشمند است دوست عزیزم. بی‌نهایت سپاسگزارم.
  3. سلام بر شما دوست هنرمند و عزیزم. ممنونم از شما و از لطف و محبتتان. خیلی خوشحالم که مجددا در خدمت شما هستم و از شما می‌‌‌‌‌آموزم. یک دنیا ممنونم.
  4. alone_composer

    تکنیک ساده برا اتصال آکورد ها

    درود دوست عزیزم. در آکوردهایی که فرمودید آلتراسیون وجود دارد در حالیکه احساس می‌کنم منظور شما آکوردهای داخل گام است به این معنا که سه حالت بالا باید چنین نوشته شوند: 1- فاصله دوم رو به بالا . ------------ مثال در گام دو ماژور : آکورد دو ماژور به آکورد ((((ر مینور)))) 2- فاصله سوم رو به پایین . ------------ مثال در گام دو ماژور : آکورد دو ماژور به آکورد ((((لا مینور)))) 3- فاصله چهارم رو به بالا . ------------ مثال در گام دو ماژور: آکورد دو ماژور به آکورد فا ماژور زیرا آکوردهای ر ماژور و لا ماژور که شما فرمودید آکوردهایی خارج از گام دو ماژور و دارای نت‌های آلتراسیونی هستند.
  5. درود بر دوستان هنرمند و سروران عزیز و ارجمندم. پس از وقفه ای طولانی خوشحالم که دوباره در خدمت شما عزیزان هستم و درس می‌آموزم. کاری که می‌شنوید، زار عاشقانه نام دارد و حاصل همکاری سه تن از هنرجویان بسیار بسیار عزیزم است. ترانه سرای این کار سرکار خانم شیرین شیعه زاده هستند که این شعر بی نهایت لطیف و زیبا را سرودند. آهنگساز و تنظیم کننده نیز هنرجوی دیگرم جناب آقای حسام علیزاده می باشند که احساس زیبا و ناب خود را با ساختن این موسیقی به تصویر کشیده اند. حسام عزیز در این کار گیتار نیز نواخته اند. اما صدای جادویی فلوت را که در اینجا می‌شنوید اجرای یکی دیگر از هنرجویان بسیار عزیزم جناب آقای آرتین میرشاهی است. آرتین جان تنها 12 سال سن دارند و در موسیقی بسیار بسیار مستعد هستند هم در پیانو و هم در فلوت کلاسیک و از همه مهم تر در اخلاق، منش و رفتار متواضعانه نشان داده اند که هنرمند شایسته ای در آینده خواهند بود. در ساخت آهنگ برای نوشتن ملودی از نرم افزار Encore استفاده شده و برای تنظیم پارتی تور از نرم افزار نوشن بهره گرفته شده است. (پی دی اف پارتی تور را نیز بزودی برای عزیزان می فرستم) برای وی اس تی ها از مجموه‌ی ٍEdirol Orch و َادکتیو درامز و ادکتیو کیز و همپنین فیلارمونیک بهره گرفته شده است و کار در کیوبیس سمپل گردیده و بعدا نیز در همین کیوبیس تفکیک فرکانسی صداها و میکس و مسترینگ را انجام داده ایم. در روز ضبط صدای من به غیر از دوستان نام برده شده، هنرمند ارزنده جناب آقای کامران کاجی و آقا و خانم میرشاهی لطف کردند و حضور یافتند و بر روی احساس و بیان تک تک واژگان مرا راهنمایی نمودند که از همه‌ی این عزیزان ممنونم. لینک دانلود: https://up.cubase.ir/file/Raze-Asheghaneh-MP3-128k-.mp3 https://up.cubase.ir/file/Raze-Asheghaneh-MP3-128k-.mp3 در این روزهای سخت، امیدوارم این آهنگ کوتاه و عاشقانه مرهمی برای هم وطنان عزیزم و کشور دوست داشتنی ام باشد و سال نو (1399) را پیشاپیش تبریک و شادباش عرض می کنم. ارادوتمند همه ی دوستان هنرمندم؛ محمد امیدوار تهرانی
  6. سلام دوست عزیز

    شما دعوتیده به رمیکس اهنگ حسم به تو رامین بیباک از sf9

    http://cubase.ir/thread711371/%D8%B1%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%AD%D8%B3%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-sf9.html

    خوشحال میشم نظرتون رو بدونم.

    با تشکر:flower::flower:

  7. درود بر دوست عزیز و هنرمندم. در دوره ی بدی زندگی می کنیم متاسفانه. من نیز در بین سالهای 76 تا 78 تمامی کتابهای روانشناسی موفقیت را بدون استثناء می خریدم و چندین بار می خواندم کتابهای آنتی رابینز کتاب از دولت عشق کاترین پاندر، کتاب رمز موفقیت دیل کارنگی و چگونه زمان خود را مدیریت کنیم.... کتاب "از حال بد له حال خوب" و ... و ... همین عشق و اراده ی قوی کاری با من کرد که در طی این بیست و خورده ای سال حتی یک لحظه از پای ننشسته و تا کنون 78 آهنگ ساخته و خوانده ام. آهنگهایی که برای نت به نت آنها شبانه روز بی خوابی کشیده و رنج فراوانی را متحمل شده ام.... اما چه شد؟ براستی چند هزار بار با مسئولین مختلف صحبت کردم... چه شد؟ "هیچ".... دوست خوبم شاید اگر بخواهی خودت باشی و فقط خودت و برای به ثمر رسیدن این خود تلاش کنی در این نقطه ی مکانی و زمانی تلاشی صدها برابر ادیسون ها و گالیله ها نیاز خواهی داشت.... و البته شاید باز هم هیچ بهایی برایت قائل نباشند. ممنونم از نظر لطف و محبت شما :flower:
  8. درود بر دوستان و همراهان گرامی و عزیزو هنرمندان و اساتید ارجمند. بعد از چاپ کتاب قبلی بنده با نام (هشتاد + پنج نوای ماندگار برای پیانو) و نتیجه ی رضایت بخشی که آن کتاب به لطف پروردگار بزرگ داشت، کتاب جدید بنده با نام (نواهای سحرمیز) نیز از طریق انتشارات (سرود) چاپ شده و در سراسر ایران در دسترس می باشد. این کتاب با روشی متفاوت این بار برای کودکان کم سن و سالی طراحی شده که در جلسات آغازین آموزش پیانو هستند و سعی کرده ام با روش های مبتکرانه کاری انجام دهم که کودکان بسیار بسیار به این ساز و دنیای موسیقی علاقه مند شوند. در مورد این روش ها توضیحات زیر ارائه می گردد: دوستان گرامی، این کتاب (نواهای سحرآمیز) برای کودکان کم سن و سال و هنرآموزان عزیزی که در آغاز دوره های آموزشی قرار دارند تالیف شده. نت های این کتاب دقیقا منطبق با متدی هستند که در کتاب جان تامسون جلد یک و یا مایکل آرون هر دو انگشت شست را بر روی نت دوی میانی قرار می دهند. این نت ها آنقدر آسان طراحی شده اند که از همان اولین جلسات آموزش و دروس اولیه ی جان تامسون جلد اول قابل کار کردن هستند و چون آهنگ هایی آشنا و ملودی هایی شناخته شده می باشند برای هنرآموز کودک جذاب خواهندبود. نکته ی دیگر این است که طراحی تصاویر در کتاب به شکلی است که کودک می تواند در خود کتاب اقدام به رنگ آمیزی و کشیدن نقاشی کند و در کنار موسیقی از رنگ آمیزی طرح ها لذت ببرد. اشعار تمامی نت ها نوشته شده و کودک می تواند همراه با نواختن شعر را نیز بخواند. برای همراهی اساتید عزیز در بالای نت ها آکورد نویسی کرده ام که امکان دو نوازی با هنرآموز را فراهم می کند. سی دی این کتاب بسیار مهم است: ما نکته ی مهم در این کتاب در مورد "سی دی" همراه با کتاب است. در این سی دی برای هر آهنگ چهار فایل صوتی کار کرده ایم: 1) ارجرای آن آهنگ با پیانو به همراه مترونوم 2) اجرای آن آهنگ با پیانو به همراه یک ارکستر بزرگ 3) اجرای آهنگ بدون پیانو و صرفا با ارکستر (که در اینجا خود کودک می تواند با پیانو بر روی ارکستر بنوازد و نواختن در یک ارکستر مجازی را تجربه کند با کنترپوان و هارمونی ها و رنگ آمیزی های ارکستر در حین نواختن آشنا شده و از آن لذت ببرد) . 4) اجرای با کلام همان آهنگ که توسط هنرجویان کودک و نوجوان عزیزم در استودیو ضبط شده اند. در نهایت اینکه در پایان هر درس محلی برای نوشتن میزان تمارین هنرجو درج شده که به صورت یک جدول هنرجو می تواند تمارین هفتگی اش را علامت بزند و هدفمند تمرین کند و جایی نیز برای ارزیابی استاد از آن درس در نظر گرفته شده. در پایان کتاب نیز یک کارنامه ی زیبا طراحی کرده ایم که بعد از اتمام قطعات کتاب استاد می تواند آن را امضا کند و این موضوع برای هنرآموز می تواند به عنوان یک مشوق جلوه گر شود. در مجموع صمیمانه امیدوارم این مجموعه که با نت، شعر، موسیقی، نقاشی، و امکان نوازندگی و خواندن با ارکستر از طریق سی دی برای هنرجویان عزیز آماده شده، بتواند قدم هرچند کوچکی در راه علاقه مند کردن کودکان عزیز کشورم به هنر زیبا و بی بدیل موسیقی بر دارد. بعد از کتاب 80+5 نوای ماندگار برای پیانو در این مجموعه سعی کردم هدفمند تر به این قشر بپردازم. از شما عزیزان تقاضا می کنم نظرات و پیشنهادات و انتقادات خوب خود را با من در میان بگذارید. در این لینک می تواین تصویر جلد کتاب و مشخصات آن را بیابید: نواهای سحرآمیز - برای نوآموزان پیانو :flower::flower::flower: با تشکر؛ محمد امیدوار تهرانی
  9. درود دوستان عزیزم. با توجه به انتقادات بجا و مناسبی که در مورد مسترینگ این کار توسط برخی دوستان عزیزم شده بود، یک بار دیگر با کمپرس متفاوت و نهایتا لودنس متفاوت پروژه مستر شد و اینک در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. از دوست هنرمند و عزیزم جناب آقای "بهنام بهرآبادی" از بابت مسترینگ مجدد کار خیام تشکر می کنم. این نسخه ی جدید مستر شده، امیدوارم بپسندید دوستان خوب و هنرمندم: :flower: خیام - مستر مجدد با کیفیت 320: KHAYAM-01 Mohammad Omidvar Tehrani(320k) خیام مستر مجدد با کیفیت 128: KHAYAM-01 Mohammad Omidvar Tehrani(128k) با تشکر از محبت شما عزیزان و آرزوی بهترین ها؛ محمد امیدوار تهرانی :flower:
  10. درود بر دوست هنرمند و عزیزم جناب کاوه. ممنونم که انقدر مهربان هستید. دیدن پیام های پر از مهر شما برای من باعث امیدواری است و به من می گوید: این مسیر را درست انتخاب کردی. دوست خوبم از صمیم قلب خوشحالم که کار را دوست داشتید. همان طور که به زیبایی اشاره فرمودید بایستی به نحوی که شایسته ی بزرگان شعر و ادب ماست به آثارشان پرداخته شود و اجازه ندهیم که از یاد و ذهن نسل بعد از ما یاد و کار بزرگ این بزرگان پاک شود. به راستی همانند خیام چند شخصیت دیگر در تاریخ یافت می شود؟ ای دریغ از ما اگر قدر علم و هنر این بزرگان را ندانیم. یک دنیا از شما سپاسگزارم دوست بزرگوارم :flower::flower::flower::flower:
  11. درود بر دوستان هنرمند و عزیز. اثری که می شنوید از گذشته هایی نسبتا دور آغاز شده و پارتی تور آن دستنویس و متعلق به سال 1378 است. همیشه دوست داشتم کاری برای خیام بزرگ بنویسم و بخوانم. ...ه های این کار زمانی در ذهن من بیشتر شد که سالها پیش شاعر و ترانه سرای توانمند کشورمان جناب آقای گنجعلی دو بیت اول این ترانه را سرودند و قرار شد که بقیه ی ابیات از رباعیات خود حکیم عالیقدر خیام بزرگمرتبه انتخاب شود. ابتدا قرار بود بنده صرفا آهنگساز این اثر باشم و خواننده ی آن آقای حجت اشرف زاده باشند اما بنا به دلایلی پروژه در آن زمان به نتیجه نرسید و صرفا در حد همان پارتی تور بر روی کاغذ باقی ماند تا اینکه امسال تصمیم گرفتم این پارتی تور را تنظیم کرده و در استودیو بخوانم. دو هفته ی آخر تقریبا به طور شبانه روزی و تمام شب ها درگیر این اثر بودم تا اینکه خدا را شکر بالاخره به ثمر رسید و تمام شد. در پارتی تور کار تمامی گروه سازهای ارکسترال شامل تمامی بادیهای چوبی، برنجی، زهی و کوبه ای ها حضور دارند اما در کنار این تنظیم از درامز و همچنین گیتار باس به عنوان بخش باس کل اثر و ساز گیتار به جهت آکورد ها استفاده شده است و همچنین از یک ساز عزیز و دوست داشتنی با نام قانون در این آهنگ بهره گرفته ام. از نظر مدشناسی و گام، قطعه شامل مد مینور (تمامی حالت ها تئوریک هارمونیک و ملودیک) و همچنین مد بی نظیر کلیسایی دورین و همچنین در جاهایی نیز فیریژین می باشد ضمن اینکه تنالیته ی اثر تنالیته ی (ر) می باشد. بدین صورت می توان کار را در هارمونی مدال مورد ارزیابی قرار داد و دسته بندی کرد. تلفیق شعر و موسیقی چالشی مهم در این کار برای من بود چراکه باید مفهوم رباعیات با توجه به آکسان هایی که در شعر روی هجاها قرار دارد به طور صحیح نت نویسی و خوانده می شد در استودیو نیز تیمی بزرگ بر روی ضبط صدای بنده چند مرحله نظارت داشتند. همچنین دوستانی که به عنوان کرال مرا یاری کردند از این دوستان بی نهایت سپاسگزارم: آقایان فرهاد هوشیار، علی امیدوار تهرانی، بهزاد خجسته، حسام علیزاده، مسعود یزدی نژاد و خانم صمد زاده. سمپل ها همان سمپل های معمول در کارهایم است. شامل Edirol ارکسترال برای کل سازهای ارکسترال قطعه. Real Guitar2 برای گیتار. هایپرسونیک برای درام و گیتار باس و در کانتکت نیز از سشن هورن برای هورن ها و ترومپیت سولو بهره گرفته ام. Daw Cubase 5 و نت نویسی Encore 4.5 بوده در بخش میکس و مستر از بسته ی Wave و همچنین Elephent بهره گرفته شده. ضبط و میکس کار در استودیوی شخصی خودم انجام شده با مانیتورهای Alesis MK2 و میکروفون بهرینگر B2 , و پری امپ mic2200 behringer امیدوارم از کاری که عاشقانه برای خیام بزرگ ساخته و اخوانده ام لذت ببرید دوستان: نام اثر: خیام آهنگساز تنظیم کننده و خواننده: محمد امیدوار تهرانی زمان اثر: 5 دقیقه لینک های دانلود: کیفیت 320: Khayam - Mohammad Omidvar Tehrani (MP3-320k) کیفیت 128: Khayam - Mohammad Omidvar Tehrani (MP3-128k) :flower:
  12. درود بر شما خوب برسیم به پیام شما مو به مو و جز ءبه جزء! از ابتدا شروع کنیم و این قسمت: ((آقای تهرانی چرا تمااااام نظرهارو با طرح تئوری توطئه میبینید؟من آخرین پستم سریع از مسائل شخصیتی و فردی گذشتم )) از مسائل شخصیتی و فردی "سریع" بگذرید یا "آهسته" شما دارید به "ناحق" شخصیت من را کنکاش و در موردش قضاوت می کنید. فارغ از این که اساسا چنین اجازه ای را دارید یا خیر؛ این کار را دارید در یک محیط عمومی و در مقابل دید آزاد میهمانان و کاربران سایت انجام می دهید. چطور انتظار دارید که من از خودم دفاع نکنم؟ شما دارید در مورد من پیش داوری اشتباه می کنید در محیط علنی می نویسید بعد انتظار دقیقا چه چیزی را از من دارید؟ اینکه سرم را پایین انداخته و به قول شما آسان بگیرم و بگذرم؟ هرگز چنین چیزی قابل قبول نیست چراکه پیش داوری های شما اشتباه است و من نه برای "شما" بلکه برای مخاطبی که دارد این سطور را می خواند موظف به دفاع از خودم هستم. شما به شخصیت بنده کاری نداشته باشید بنده هم پاسخی در این مورد نخواهم داد. اما بپردازیم به این پیش داوریها و قضاوت های ناعادلانه ی شما: شما چون در ذهنتان یک پیش فرض ذهنی از من ساخته اید و دارید او را نقد می کنید و قضاوت می نمایید نکاتی را در متن بنده می بینید که به نفع و دلخواهتان است! مثلا موقعی که مرا به عدم انتقاد پذیری متهم کردید و بعد من برای شما لینک سر راستی آوردم که در آن صریحا به انتقاد یک کاربر ناشناس جامه ی عمل پوشانده بودم به صلاحتان نبود که به آن اشاره کنید و دیگر هم در موردش حرفی نزدید. الان هم در مورد موسیقی الککترونیک دارید بخش هایی از سخنان مرا بی ربط کات کرده و بولد می کنید (دقیقا اتهامی که به بنده می زنید) و من به جهت تنویر افکار خوانندگان عزیز ناچارم به شما نشان دهم باز هم مستند و با لینک که بارها و بارها در همین تاپیک در مورد ارزشمند بودن و تخصصی بودن موسیقی الکترونیک سخن گفته ام (به صلاحتان نبوده که آنها را ببینید گویا). دوستان و خوانندگان گرامی اینها بخشی از نوشتار من در مورد موسیقی الکترونیک و اهمیت تخصص و ارزش آن است: و ... حال دوستان خود قضاوت کنید که آیا من موسیقی الکترونیک و طرفداران آن را تحقیر کرده ام؟ اینها عین جملات و پست های من در این تاپیک هست و ایشان متاسفانه با پیش داوری غلط در مورد من و مطرح کردن آن در مکان عمومی دارند ذهنیت اشتباهی از من می سازند. من صرفا گفتم: تخصص و دانشی در زمینه ی موسیقی الکترونیک "ندارم"!! کجای این جمله تحقیر این سبک و طرفداران بیشمار آن است؟ من حتی در جواب جناب مرتضی نوشتم: اما شما می فرمایید جایی که صحبت از گوپ دیس کرده ام و یا گفته ام جوان مو سیخ سیخی این ها توهین بوده؛ بیایید با سند و مدرک بنگریم به آنچه من گفته ام عینا و واژه به واژه: ابتدا در مورد واژه ی گوپ دیس: در مثال بالا من نوشتم به قول عوام این حرف هیچ توهینی به هیچ کسی نمی کند. مثلا عوام به تحریرهای حلقوی در موسیقی سنتی می گویند: چهچه!! حالا اگر ما در جایی بنویسیم: تحریرهای حلقوی یا به قول عوام "چهچهه" آیا در اینجا به کسی توهینی شده؟؟ طبیعتا نه. به قسمت قرمز رنگ توجه کنید. نوشته ام: فارغ از هارمونی و کنترپوان و تکنیک و ... این حرف من به این معناست که: موسیقی آقای اصفهانی با تغییر و بروز شدن باعث نشد که طرفداران ایشان بیشتر شوند. چرا که موسیقی تکنو و ترنس نیز تخصص می خواهد. دست خط می خواهد کاری تخصصی و دانشیک است. کاری علمی و استعدادی ذاتی است. هیچ توهینی در اینجا به هیچ کسی نشده. و اما در مورد جوون مو سیخ سیخی. این جمله ی من است: در اینجا من در پاسخ کاربر عزیز جناب F-Li نوشته بودم که من موسیقی را برای دل خودم می سازم نه برای خوش آمد و بد آمد دیگران. در اینجا جوان موسیخ سیخی به هیچ عنوان ربطی به سبک موسیقی الکترونیک ندارد و شما نمی توانید هیچ ارتباطی در این زمینه پیدا کنید. بنابراین هیچ توهینی به مخاطبان موسیقی الکترونیک نشده. اگر توهینی شده آن جمله ی قرمز رنگ بعدی هم باید از نظر شما توهین باشد (هارمونی و کنترپوان پیچیده!) اما شما این را ندیدید. منظور من صریح و واضح این بوده: کار موسیقی و ساخت آثار موسیقی برای من از دل خودم نشات می گیرد. برای شهرت و معروفیت در قشر کنترپوان دوست یا قشرهای جوانان کم سن و سال و جذب آنها نیست. در کجای این حرف می توان برداشت کرد که من گفته ام: مو و ظاهر انسانها به من ربط دارد که شما نوشته اید: فرموده اید: ((من حرف خودتونو خوندم که دقیقا نوشتید: "موسیقی را برای دل خودم می سازم"" ولی درجواب من میگید قضاوت اشتباه کردید من میخواهم موسیقی را برای آن درصد از جامعه که میپسندند اجرا کنم!""این دیگه دل خودتون نیست)) این برداشت اشتباه شماست وگرنه تناقضی وجود ندارد! مثالی می زنم اردلان سرافراز شاعر توانمند و ترانه سرای بزرگ در مصاحبه ای می گفتند: سالها قبل هر روز از کنار دیوار قدیمی که دو پنجره در دو طرف آن قرار داشتند می گذشتم و هر روز با خودم فکر می کردم اگر این دو پنجره عاشق هم باشند به واسطه ی این دیوار هرگز بهم نخواهند رسید مگر اینکه روزی این دیوار خراب شود.... همین ایده ای شد برای ترانه ی "دو پنجره" (توی یک دیوار سنگی دو تا پنجره اسیرن...) "چند سال بعد" روزی خانم گوگوش به منزلم آمده بودند و در بین اشعارم می گشتند که "به طور کاملا اتفاقی" به این شعر برخوردند و به من گفتند من این شعر را می خواهم بخوانم و این شد داستان آهنگ دو پنجره.... در نقل قول بالا می بینیم که اردلان سرفراز عزیز شعر زیبای دو پنجره را اصلا برای دل خودشون و در عوالم خودشان نوشتند و حتی تصور نمی کردند که چه کسی ممکن است در آینده آن کار را بخواند. این یعنی کار برای دل این یعنی هنر واقعی و حقیقی.... خوب مردم هم از این کار به شدت استقبال کردند. منظور من نیز همین رویکرد بود. یعنی من برای دل خود ترانه می سازم و می خوانم و در صورتی که این ترانه ها منتشر شوند قطعا افرادی که هم فکر من هستند با آثار و صدایم آشنا خواهند شد و مخاطب بنده می شوند. این که کار من به قول معروف دلی است، هیچ تناقض و تعارضی با اینکه دوست دارم کارم منتشر شود ندارد! شما برای اینکه در جامعه ای زندگی کنید الزاما نیازی نیست که عقایدتان را بزور شبیه به عقاید بقیه ی مردم جامعه کنید! شما خودتان هستید و قطعا دوستانی پیدا خواهید کرد که تا حد زیادی با شما هم نگر و هم نظر هستند. فرموده اید: اگر در اینجا منظور شما این است که: بنده شاکی ام و منت سر دیگران می گذارم کاملا باز هم دارید با پیشداوری سخن می گویید و دارید شخصیت مرا زیر سوال می برید (در حضور جمع متاسفانه و نه در پیام خصوصی) بنده تمام آثارم را به رایگان در سایت ها گذاشته ام به رایگان برای مردم در شهری که کنسرت ممنوع است بارها اجرا گذاشته ام. (ببخشید که مجبورم این ها را بنویسم شما مجبورم کردید و من باید از خودم دفاع کنم چون کس دیگری در اینجا نیست!!) همین که اثرم را با بهترین کیفیتی که از دستم بر می آمده برای دانلود گذاشتم نشان می دهد هیچ منتی بر سر هیچ کس نیست منتها شنونده هم باید این مساله را درک کند! توقع که ندارید در اینجا ساز دست بگیرم و بروم در خیابان برای مردم زنده بخوانم؟ آنهم در شهری که کنسرت موسیقی ممنوع است؟؟؟ مطمئن باشید اگر ممنوع نبود با افتخار این کار را می کردم (بر خلاف تصور ذهنی غلطی که از اولین پستتان از من ساخته اید و مدام دارید به دیگران معرفی می کنید). در مورد انتقادتان از اثر ممنونم در مورد میکس با شما موافقم چون تخصصی در میکس ندارم. اما در مورد افت صدا در دقیقه ی 1:1 متاسفانه اشتباه می کنید در اینجا کرشندوی سازهای زهی که در حال نواختن ترمولو هستند به همراه تریوله های گیتار باس باعث این دیدگاه شما شده چون کرشندو ذاتا همین است و به همین منظور به کار می رود در مورد گرفتگی صدا هم کاملا اشتباه می کنید چرا که یک تیم 5 نفره بر ضبط من همیشه نظارت دقیق و موشکافانه دارند و از آن گذشته در استودیو هر بیت را بنده ده بار می خوانم و بعد در مرحله ی سلکشن (چندین روز بعد از روز ضبط) بعد از شنیدن حرف به حرف تمامی برداشتها، بهترین برداشت ها را انتخاب می کنم و کنار هم قرار می دهم لذا بعد از این همه فیلتر امکان انتخاب صدای گرفته از بین دهها برداشت نمونه صفر خواهد بود. ضمن اینکه ضبط در زمانی انجام می شود که هیچ گونه مشکل حنجره در کار نباشد و از چندین روز قبل حتی در خوردن و آشامیدن مراعات فراوانی می کنم. (اگر بخواهید فایل سولو و بدون افکت همین قسمت از صدا را برایتان بفرستم که مستند دوستان قضاوت کنند گرفتگی در کار نیست!) در مورد انتقاد این را بگویم که انتقاد با نظر شخصی (و نه علمی) بسیار محترم است به شرطی که انسان بگوید: این نظر شخصی من است. بحث من این بود که ما حق نداریم نظر شخصی خودمان را به عموم جامعه نسبت بدهیم. اما نظر و انتقاد علمی قابل تعمیم بوده و بایستی توسط هنرمند لحاظ گردد. در نهایت این را نیز بگویم: ما متاسفانه مفهوم انتقاد کردن و انتقاد پذیر بودن را درست نیاموخته ایم! اینکه شمای نوعی منصفانه و غیر منصفانه هر نظر ولو اشتباه در مورد کار من نوعی بدهید و بنده هم سر خم کرده و بگویم حق با شماست به معنای "انتقاد پذیری" نیست. بلکه اگر شما انتقادی می کنید و به نظر من حرف شما اشتباه است این حق را دارم که محترمانه به شما توضیح دهم که خیر! انتقاد شما بی مورد بوده و به این دلایل حرفتان نادرست است. در این صورت شما نمی توانید بنده را به سخت گرفتن و یا جبهه گرفتن متهم کنید! انتقاد نادرست نیز باید پاسخ داده شده و فرد نقاد خودش اول از همه بایستی انتقاد پذیر باشد. ببخشید طولانی شد. با سپاس:flower:
  13. چقدر جالب هست که اعمال و رفتار خودتون رو به من نسبت می دین از کل بحثها و حرفهای من یک کلمه ی گوپ دیس رو برداشتین و به قول خودتون بولدش کردین و دارین قضاوت می کنینببخشید الان با موبایل و به سختی دارم تایپ می کنم شب مبسوط خواهم نوشت
  14. درود دوباره ممنون از پاسخ جامع و کاملتون. :flower: ببینید شما دارید یکسری مسائل را نادیده می گیرید. این که شما یک کار قدیمی از داریوش مثل چشم من راو هزاران بار با عشق گوش می کنید به خیلی پارامترها بستگی داره نه صرفا به حس. اینکه این اثر در چه زمانی متولد شده مهمه این که اون زمان چه جوی بر جامعه حاکم بوده مهم هست این که رسانه ها در اون زمان و بعدش با این اثر چه برخوردی داشتن مهمه حتی شایعاتی که پیرامون این اثر بوده مهمه. در مورد شخص شما این مهمه که اولین بار این اثر رو کی شنیدین آیا در یک شرایط احساسی بودین یا نه داریوش یک کاربر ساده در فاروم کیوبیس بوده و از شما خواسته در مورد چشم من نظر بدین! می بینید؟ اینا همه با هم متفاوت هستن و حس که شما می گین به نوعی برایند و مجموعه ای از تمام این عناصر هست دوست عزیزم. چیزی که در پست اول شما باعث ناراحتی من شد نادید گرفتن همه ی این عناصر بود و رسیدن ناگهانی به این نتیجه که: صدای شما اون صدایی نیست که خواننده های دهه ی پنجاه داشتن! ببینید اینجا بحث قیاس نیست. صدای ابی با معیین مگر قابل قیاسه؟ آیا یک درصد از تحریرهای عجیب و فوق العاده ی صدای معین در صدای ابی وجود داره؟ می بینید مبنای این مقایسه ها چقدر غلطه؟ اگر همین آهنگ "دل و دست" بنده رو به جای این شرایط به طور اتفاقی در زمانی می شنیدین که توام می شد با یک خاطره ی بسیار بسیار عمیق در زندگیتون اونوقت طبیعتا حس این ترانه و حتی حس خوندن خواننده متفاوت به گوش شما می رسید. بحث من این بود که ای کاش این قیاس رو مطرح نمی کردید چون منصفانه نبود. مساله ی بعدی به نظرم تفاوت ما در نوع برخوردمون با مشکل هست (با وجود به قول شما درد و درک مشترکمون از شرایط بحرانی) پاسخ من همون پاسخی هست که به یوسف عزیز دادم. بله مقابله با 80 میلیون غیر ممکنه ولی دنیا هم از نظر من اونقدر کوتاه و بی ارزشه و سریع تموم میشه که ارزش نداره تو این مدت کوتاه از آرمانهام که می دونم مسیر درستی هست (یا حداقل به اشتباه اینطور فکر می کنم) کوتاه بیام. همین قدر که چهارتا هنرجوی من بواسطه ی من توی آموزشگاه با موسیقی من آشنا می شن خودش کوچیکه ناکافیه اما مثبته. من از شما خواهش می کنم بخاطر همین درک مشترک و درد مشترک اگر روزی دیدین کسی داره تلاش می کنه که مسیر اصلاح رو طی کنه حداقل به عنوان یک همکار به عنوان یک برادر و یک دوست در دنیای موسیقی شما حمایتش کنین چون مطمئنا چنین آدمی خیلی خیلی ضربه خورده و همه جاش زخمیه. از شما ممنونم و عذرخواهی می کنم اگر این مدت بخاطر حرفهای من ناراحت شدین. با آرزوی بهترین ها برای موسیقی کشورمون و بهترین موفقیت ها برای شما و همه ی دوستان :flower:
  15. درود بر شما ماهان عزیزم ممنونم از نظرات و انتقاد های منطقی و زیبای شما :flower: کاش در مورد آواز هم نظرتان را می نوشتید دوست داشتم بدانم آیا از نظرتان خوب بوده یا نه. نکته ی اول اینکه -همان طوری که در پست اول نوشتم- شعر و ملودی این اثر در سال 1374 به ذهن من رسید. راستش طبیعی است که هیچ فردی نمی تواند همه کار را با هم و به درستی انجام دهد. (به همان دلیلی که معتقدم ساخت موسیقی الکترونیک کار و تخصص من نیست) اما با این وجود بنده نمی توانستم در طی این همه سال و با هجوم این همه ایده (بمباران همه روزه ی ایده ها) بیکار بنشینم و حتی در اثری مانند "ایران من" به دلیل نبود گروه کر چهاربخشی مجبور شدم تمام بخش ها را با صدای خودم شبیه سازی کنم (حتی سوپرانو) و شما هم به درستی به کمبود امکانات اشاره کردید. دوست خوبم خوشحالم که به ترانه نمره ی خوبی دادید ولی بنده به هیچ عنوان ترانه سرا نیستم یعنی اگر کاری هم مثل این کار انجام داده ام بر اثر یک حس ناگهانی و عمیق بوده و به دوستان ترانه سرا جسارت نمی کنم بنده به هیچ عنوان خودم را ترانه سرا نمی دانم. کار اصلی بنده در زمینه ی موسیقی و حتی تدریس موسیقی (خوانندگی) است. و اگر چه دوره های پیانو و بعد هم هارمونی کنترپوان و ارکستراسیون را سالها آموزش دیده ام اما خودم نیز معتقدم که هیچ گاه نمی توانم آن طور که باید آهنگ بسازم و یا تنظیم کنم. تخصص اصلی بنده در زمینه ی خواندن است (برای همین نظر شما را در این زمینه نیز جویا شدم). بله در حوزه ی میکس کاملا درست می فرمایید و خوب میکس و مستر نیز تخصص خودش را می خواهد هرچند در این آهنگ با توجه به ایده ی سال 1374 خیلی خیلی دلم می خواست که صدا ها تا جای ممکن تفکیک شده و حتی تا حدی خشک باشند که شفافیت زیادی داشته باشند به عنوان نمونه به صدای بلز (گلوکن اشپیل) و پنینگ آن اشاره فرمودید که خیلی سعی کردم با تفکیک حوزه ی فرکانسی سازها کاری کنم که شفاف و واضح شنیده شود در مورد گیتار الکتریک نیز کاملا به عمد صدا را به این صورت و خشک نشان دادم که شروع آن حسی ناگهانی داشته باشد در حقیقت نگاه من به سازها در یک کار این نیست که هر سازی عالی شنیده شود بلکه نگاهی است که یک کارگردان به بازیگرانش دارد. در یک فیلم همه بازیگر نقش اول نیستند در یک فیلم سیاهی لشکر هم وجود دارد و هم بسیار لازم است. نقش های فرعی هم هستند. استرینگ در این کار چهار بخشی در پارتی تور نوشته شده اما قرار نبوده که نقش اول باشد و به عمد صدایش نرم و حتی در برخی جاها گنگ است. البته این دیدگاه شخصی من به میکس این اثر است دوست خوبم قطعا این تخصص شماست و نظر شخصی من در این زمینه صد در صد درست نیست. فقط خواستم دلایلم را بنویسم. از توجه شما سپاسگزارم :flower:
×
×
  • اضافه کردن...