رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Amin-Javdan

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    316
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

تمامی مطالب نوشته شده توسط Amin-Javdan

  1. ممنونم اویس جان لطف کردی دوستان عزیز من بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات ارزشمندتون هستم
  2. با سلام این اولین تجربه من در ساخت آهنگهای ملودی محور هست . ترانه و ملودی وکال از خود خواننده بوده ، آهنگسازی و تنظیم و میکس و مستر به عهده من . ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید و اگر ایرادی هست حتما بیان کنید . http://up.cubase.ir/up/Pouria-KZ-Ghargh.mp3
  3. خیلی خوب بود آفرین یکی از بهترین آهنگهای آلبومش همین " لمس " بود
  4. خواهش میکنم احمد جان فکر میکنم اشتباه گرفتی البته من امین هستم
  5. خسته نباشی استاندارد بود ولی الان دیگه استاندارد بودن کافی نیست به نظر من بزرگترین نکته ای که اینجا وجود داره اینه که کار " کم حسه " احساس کلی کار اونقدری نیست که باید باشه و حتی باز انتقال این احساس هم با مشکل مواجه شده . کلا متاسفانه توی رپ این چند ساله انقدر جمله هایی مثل حالم خوب نیست و امثالهم شنیدیم که عادی شدن . انگار دیگه عادت شده شنیدن این جمله ها و وقتی هم که عادت شد دیگه توجهی به احساس جمله نمیشه . البته این مشکل آهنگ شما نیست تنها ، اکثر آهنگهای با این مضمون این قضیه رو رعایت نمیکنن و اتفاقا اونهایی کارشون میگیره که به این مسئله توجه میکنن . موزیک به غیر از قسمت سولو گیتار الکتریک خیلی خوب بود و با کار هماهنگ بود . استایل و فلو رو از نظر سلیقه ای زیاد دوست نداشتم ، البته کار خاصی هم نمیشد کرد توی این آهنگ . صدا رو همونجور که حامد هم گفت بهتر بود که بالا پایینش میکردی . چه از نظر حسی ، چه از نظر ولوم ، چه از نظر لحن و ... میکس وکال هم به نظرم اگر کمی از ریورب کم میکردی هم این ریورب انقدر مشخص نبود و هم وکال واضح تر میشد . بهترین مثالی که میتونم برای استفاده درست از لحن و احساس هر کلمه بزنم ، دکلمه های افرادی مثل علیرضا آذر و احسان افشاری و ... هست . نمیگم مثل اونا بخون میگم دقت کن که چطور برای هر کلمه اشون احساس درستش رو به کار میبرن و دقیقا توی انتقال حس به مخاطب اغراق میکنن ( اغراق خوب ) در آخر بگم کارت از خیلی از کسایی که ادعا دارن هم بهتره اما الان اگه از بیست حساب کنیم زیر 18 باشی جواب نمیگیری . و این 18 شدنه هم ده نمره اش برای مخاطب عام احساسه . اگه افرادی مثل پکس و علی بابا و این داد و بیداد کنا رو ملت انقدر گوش میدن ( علی رغم اینکه از نظر فنی شعر و اجراشون خیلی ضعیفه ) فقط به خاطر احساسیه که منتقل میکنن . احساس رو توی کارهای اینجوری خیلی بیشتر جدی بگیر امیدوارم روز به روز بیشتر موفق باشی
  6. Amin-Javdan

    نيازمند يك آهنگ ساز و رپكن خوب

    اون کمپانی که نام بردی هم یه درصد کوچیکی از اون مافیاییه که گفتم حامد . و برای وارد شدن به این کمپانی ها هم هزینه های هنگفتی باید کرد . این فروش های اینترنتی هم که زیاد روش صحبت میشه و دارن میگن که فروش ها خوب شده و اینا رو هم جدی نگیر . مجبورن اینطوری بگن تا چهار نفر احساس کم فرهنگی بکنن ته ذهنشون و بخرن کارا رو و شیش تا کار بیشتر فروخته بشه . در کل دو حالت وجود داره 1- تو بازی هستی ( حسابت میکنن ) 2- طبق علاقه ات پیش میری ولی تو بازی راه نمیدن ( حسابت نمیکنن ) این یعنی به در و دیوار میزنی اما باز هم جایگاهی پیدا نمیکنی .
  7. Amin-Javdan

    نيازمند يك آهنگ ساز و رپكن خوب

    عزیز اینجور که شما گفتی مشخصه که به جایی رسیدی که میدونی اون چیزی که میخوای نمیشه . یعنی بعد این سال هایی که تلاش کردی به چیزی که میخواستی نرسیدی و باز میخوای تلاش کنی تا حداقل به یه درصدی از خواسته ات برسی . چیزی که مشخصه اینه که پشیمونی از این همه وقتی که گذاشتی . شیش سال کم نیست . حالا میخوای یه جورایی رفرش کنی خودتو و با انگیزه بیشتر تلاش کنی اما ممکنه شیش سال دیگه هم از دست بدی . چند تا کار خوندی بیت دانلودی بوده حتی پخش هم نکردی احتمالا کارو . حالا بیای برای هر آهنگ دست کم پونصد هزار تومن ( آهنگسازی + رکورد + میکس و مستر + پخش و ... ) خرج کنی . بعد باز ببینی اون نتیجه ای که میخواستی بعد این همه تلاش و هزینه مالی و جانی و روحی بهش نرسیدی ، این احساس پشیمونی چند برابر میشه و شاید تا مرز افسردگی هم بری ( من خودم آهنگسازم و میکس و مستر هم میکنم -اما دیگه دور رپ رو خط کشیدم - اکثر کسایی که شرایط مثل شما رو دارن بعد از پخش کار شرایط روحیشون خیلی خیلی به هم میریزه ) توصیه اکید میکنم خیلی خوب و آینده نگرانه فکر کنی 1- اگر به هیچ قیمتی حاضر نیستی که این راهی که رفتی رو همینجا تمومش کنی و هنوز کاسه صبرت سر ریز نشده ، پس با برنامه جلو برو . قبل شروع هر آهنگ تا آخرین مرحله اش رو برنامه ریزی کن . این که فکر کنی کار خوب خودش پخش میشه دوره اش دیگه گذشته . باید کانکشن قوی داشته باشی برای پخش و خرج کنی واقعا . چون سایت هایی که قبلا غول بودن تو این زمینه الان بازدید خیلی کمی دارن و بازدهی نداره هزینه کردن برای این سایتها . 2 - اگر فکر میکنی میتونی پا بزاری رو علاقه ات ( که چند سال دیگه خود به خود خاموش میشه ) همین الان وقتشه . خیلی زور داره کار بکنی و خرج چیزی بکنی که به احتمال خیلی زیاد جواب نمیگیره . 3- حتی اگر ایشالله کارت در حد خودت بگیره و خودت راضی باشی ، این رضایت کافی نیست چون درآمدی ازش نخواهی داشت ( مگه اینکه وارد مافیایی که الان وجود داره بشی ) ببخشید انقدر نا امیدانه صحبت کردم اما اینها واقعیتیه که بهش رسیدم . نه تنها من بلکه خیلی از رفیق هایی که داشتم و زندگیشون رپ بود الان اصلا رپ گوش نمیدن چون جذابیتش از دست رفته . امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیری .
  8. Amin-Javdan

    بهترین daw برای میکس و مسترینگ

    از صدای اصلی که میخوای بهش ریورب بدی یه کپی بگیر و تو اینسرت اون صدای اصلی اصلا ریورب نزار . توی اینسرت صدای کپی شده ریورب با wet 100 درصد بزار . حالا هر کاری میخوای با این صدای ریورب بکن . اکولایز کن ، سایدجین کن ، دیستورتش کن . پن کن ، ولومشو بالا پایین ببر و ... این تنبلانه ترین راهیه که میتونی بری ، تو همه ی برنامه ها هم جواب میده . واسه دیلی و کنترل کردنش هم همین کارو میتونی بکنی .
  9. سلام خسته نباشید صدای خواننده و اجرا رو نپسندیدم زیاد آهنگسازی خوب تنظیم خیلی خوب معرفی های اول و آخر آهنگ + صدای تشویق وسط آهنگ به نظرم نه تنها اضافه بود بلکه سطح کار رو پایین آورده .
  10. خواهش میکنم اون زمان شما از یه نفر یه چیزی شنیدی و فکر کردی درسته . حالا هم از چند نفر که خودشون معلوم نیست چی کاره ان شنیدی که تئوری توی رپ به درد نمیخوره و فقط باید تکرار بشه و ... آدم پر انرژی ای هستی و مشخصه ، این انرژیت رو اگر تو راه درست ( یاد گرفتن تئوری ) خرج کنی خیلی ثمره بهتری میبینی . تفاوت آهنگ خوب و عالی هم همینه که سازنده اون آهنگ عالی حال داره ملودی بنویسه . رپ هم گذشت اون زمان که یه لوپ تکرار میشد . الان اکثر آهنگهای درست و حسابی اکثرشون حتی ورس ها با هم دیگه خیلی فرق میکنه .
  11. دو تا مبحث وجود داره 1- تئوری موسیقی که حتما باید بری دنبالش ، با نوازندگی ساز باشه که چه بهتر 2- آشنایی با سبکی که میخوای بسازی حال و هوای این آهنگ دقیقا محرم رو میاره جلو چشم آدم . اگر منظورت از دیس لاو ، دیس لاو رپیه . خب مسلما مهمترین نکته برای یه آهنگ رپ اینه که ریتم درام خوبی داشته باشه . یعنی شما یه درام خوب بچینی پنجاه درصد یه آهنگ رپ متوسط رو ساختی . توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با جزئیات تنظیم در این سبک ، آهنگها رو برای خودت سعی کنی کاور کنی . با شنیدن این حرفها دلسرد نشو راه درست رو انتخاب کن و با اطمینان قدم بردار
  12. همون موقع که y رو نوشتی مطمئن بودم مینویسی YEAH پایه و اساس کارات شنیدنیه اما انقدر جلف بازی در میاری که آدم زده میشه توی این آهنگ هم به شدت یکنواختی دیده میشد و این هم برمیگرده به ضعف دانش تئوریک حتی با اون ساز سیمی که اضافه کردی برای تنوع دادن به کار ، دقیقا ملودی ای که استرینگ داره میزنه رو زدی . با ولوسیتی های مختلف نتها اولش میخواستم بگم ویدیو که میگیری حرف بزن و توضیح بده ، اما الان با دیدن اون عبارات انگلیسی عاشقشون شدم . یه زمانی میگفتی وی اس تی بده ، اخه ، جیزه ، ولی الان بهش رسیدی که که خیلی هم خوب و کاربردیه و اصلا اون چیزی که فکر میکنی نیست . باز الان فکر میکنی که تئوری خشکه و بده و بدون خلاقیته ، اما چند وقت دیگه بهش میرسی که باید بری سراغش . وقتو تلف نکن پیگیرش شو هر چه سریعتر .
  13. آخرین ورژن اف ال استودیو رو دانلود کن ، 12.3 . یک قابلیت جدید داره که دقیقا همین موردی هست که شما دنبالشی . ویدیوی مربوطه رو هم حتما نگاه کن . http://download.cubase.ir/DAW/FL/FL.12.3.Whats.New.rar
  14. بسیار زیبا همه چیز سر جای خودشه تبریک و آرزوی موفقیت روزافزون
  15. آهنگهای اینطوری یه " ظاهر " دارن و یه " باطن " . منظور از اینطوری ، آهنگهاییه که خودشون میخوان بگن من یه حرف و هدفی دارم . منصفانه بخوام بگم این آهنگ حتی اگر " باطن" و مفهوم خیلی خوبی داشته باشه ( که به نظر من نداره ) ، انقدر "ظاهرش" به هم ریخته هست که آدم رغبت تلاش برای کشف اون حرف اصلی رو نداشته باشه . برداشتی که من با شنیدن این آهنگ دارم دقیقا اینه : 1- خواننده به شدت علاقه مند فداییه . یا حتی اگه این علاقه انقدر شدید نباشه اما خیلی تحت تاثیر فداییه . اگر فرض بگیریم که برداشت من درست باشه پس صفاتی مثل " بی احساس بودن " ، " گسسته بودن شعر " ، " انسجام نداشتن ساختار نوشتن شعر " و ... طبیعیه چون الگو فدایی بوده . باز هم اگه اصلا فدایی هیچ تاثیری روی ذهن خواننده نداشته باشه ، باز هم ایرادهایی که بالا گفتم به وضوح تو آهنگ دیده میشه . 2- آهنگساز خواسته یه چیزی مثل خورشید خانوم بهرام در بیاره . مهمترین دلیل برای این حرف هم chop شدن صداها مثل خورشید خانومه . به خصوص اون قسمت بین ورس ها به وضوح این قضیه دیده میشه . 3- خواننده کم تجربه اس بدون احساس ، بدون بیت ، مصرع و حتی کلمه ای که آدم جذب شعر بشه ، بک وکال های ضعیف ، گاهی اوقات از ریتم افتادن ، نوع نوشتن خیلی تو در تو که حتی زمان رکورد هم اذیت کننده میشه خوندن همچین متنی . قافیه خیلی خیلی خوبه ، قافیه به کار جلا میده ، اما نه این قافیه ها ، قافیه باید به مقدار و مفید استفاده بشه . تعداد زیادی قافیه میشنویم اما هیچ زیبایی ای نداده به کار . و وقتی هدف قافیه بازی باشه ، سخت میشه حرف اصلی رو زیبا و جذاب زد ، 4- سمپل کننده و تنظیم کننده هم خیلی خیلی یکنواخت کار کرده . به خصوص شباهت خیلی زیادش به آهنگ خورشید خانوم خیلی اذیت کننده اس. این برداشت های من بود ممکنه خواننده ده سال تجربه داشته باشه ، ممکنه اصلا از فدایی متنفر باشه و و و ... این چیزیه که با شنیدن آهنگ حس کردم و حس لحظه ام رو گفتم .
  16. تمپو رو روی 120 تنظیم کنید اتومیشن رو بسازید از میزان 17 اتومیشن رو همون حالتی که میخواید عوض بشه در بیارید برای ست کردن تمپو روی اتومیشن تمپو رو روی 100 بزارید و copy value رو بزنید روی نقطه اتومیشن میزان 17 راست کلیک کنید و paste value رو بزنید .
  17. یک تنظیم زدن هم ساعت ها وقت و انرژی میبره دوست عزیز شما میدونی ساختن موزیک ویدیو یا مراحل میکس و مسترینگ پر از زحمت و سختیه . اما یا نمیدونی یا نمیخوای به زبون بیاری که همون یک تنظیم هم که شما میگی پر از سختی و درگیری ذهن و کلافگی انتخاب صداها و تنظیمات مختلف و مباحث تئوریک و به ثمر رسوندن این مباحث در عمل و هزار و یک داستان دیگه هست . شما با جملاتت داری کار تنظیم کنندگی رو بی ارزش جلوه میدی .
  18. خواهش میکنم به خیلی از عوامل بستگی داره اگر به یوتیوپ دسترسی دارید میتونید ویدیو های مربوط به این موضوع رو ببینید تا بهتر بتونید تصمیم بگیرید . خلاصه ای از این ویدیو ها : یک برنامه اندازه گیری دسیبل برای گوشیتون نصب کنید برنامه رو اجرا کنید و گوشی رو دقیقا جایی قرار بدید که سر شما موقع کار کردن قرار داره مانیتور ها رو به صورتی قرار بدید که فاصله اشون تا سر شما طوری باشه که تشکیل یک مثلث متساوی الاضلاع بده حالا نوبت لول بندی مانیتور هست . به این صورته که یک مانیتور روشن ، یک ماینتور خاموش . یک نویز سفید رو داخل برنامه ای که باهاش کار میکنید پلی میکنید و از روی برنامه ای که روی گوشی نصب کردید مقدار دسیبل رو نگاه میکنید . اگر کمتر از هفتاد دسیبل بود لول پشت مانیتور رو زیاد میکنید و اگر بیشتر بود برعکس . حدود هفتاد دسیبل اینطور که توی ویدیو ها گفته شده ایده آل هست . بعد مانیتور روشن رو خاموش ، و خاموش رو روشن میکنید و همین کار رو انجام میدید . زمانی که هر دو هفتاد دسیبل خروجی داشته باشند درسته . پیچ های مربوط به فرکانس هم کاملا بستگی به آکوستیک محیط داره تنظیمش . باز توصیه میکنم فیلم ها رو ببینید و خودتون دقیق تر مراحل کار رو ببینید .
  19. لا مینور و دو ماژور این کلید ها مربوط به کلاویه های سفید پیانو هستن . ( دو ردیفی که دورشون خط قرمز و زرد کشیده شده . و کلید هایی که در ردیف بالای این ردیف ها هستن و توی عکس مشخص شدن هم کلاویه های سیاه پیانو هستن .
  20. خواهش میکنم . از استاد منصوری نقل میگیرم . در واقع تفاوتی در نوشتن پیانو رول ایجاد نمیکرد . اما وجود این نشانه ها برای نوازندگان خیلی مهمه . خط اتصال ( تئوری بنیادین موسیقی پرویز منصوری ) نقش این نشانه به طور کلی این است که نت های دربرگرفته شده ، اجرایی به هم پیوسته باید داشته باشند . این نت ها اگر برای آواز نوشته شده باشند ، سراینده آنها را با یک نفس ، و اگر برای ویولن یا هر ساز زهی آرشه ای باشند ، نوازنده آنهارا بدون تغییر جهت آرشه و بی توقف اجرا میکند . نوازندگان سازهای دیگر نیز ، هر یک روشی در اجرای نت های به هم پیوسته دارند . نقش خط اتصال ، جز آن که در بالا گفته شد ، بیشتر این است که جمله یا نیم جمله موسیقی به یاری آن مشخص میشود .
  21. باید پیوسته اجرا بشن با تموم شدن نت اول ، نت دوم بدون فاصله شروع بشه . و همینطور با شروع شدن نت دوم ، نت اول هم بلافاصله تموم بشه .
  22. دوستان یه سوال به غیر از تنظیمات stereo separation که در کانال های میکسر وجود داره ، راهی هست که اکسپورت مونو گرفته بشه از اف ال ؟ به صورتی که وقتی خروجی رو داخل برنامه های مولتی ترک میبریم به صورت مونو بیاد و نه استریو .
  23. Amin-Javdan

    درباره آهنگ سازي هيپ هاپ

    کسی میتونه خط قرمزها رو به بهترین شکل ممکن رد کنه و چیز جدید و خوبی بسازه که بدونه داخل اون خط قرمز و اون مرز دقیقا چه خبره و بعد بتونه با دانایی پاشو از خط قرمز فراتر بزاره . اما کسی که یه آهنگی میسازه یا میخونه بعد بهش میگی چرا از ریتم افتادی ، چرا این نت فالشه ، چرا فلانه و چرا بهمدانه . طرف به علت دانایی نداشتن میگه سبک من اینه . در حالی که خودش هم نمیدونه چی کار کرده که این شده . اون فرد 16 ساله شاید بهترین آهنگ جهان رو هم بتونه تولید کنه اما اون نباید ملاک من و شما باشه . شاید اون یه گوش قوی داشته باشه ، یه سلیقه و هنر ذاتی که خب قطعا هر کسی نداره و خیلیا هم فکر میکنن دارن در صورتی که ندارن . ملاک برای کسی که میخواد توی این راه قدم بزاره باید افراد بزرگ این سبک باشه . و خود این فرد بزرگ رو هم انتخاب کردن کلی داستان داره . یکی میگه آقاجانی و آتور و مضراب ، در صورتی که خیلیا اصلا قبولشون ندارن به عنوان آهنگساز ! چیزی که مشخصه اینه که " رپ " هم یک موسیقیه . هر نوع موسیقی هم تئوری و علمی پشتش هست . انقدر رپ رو جدا نکنید از باقی سبک های موسیقی . بد تر حقیر تر و خارتر نشون داده میشه .
  24. سراغ آدام اف 5 نرید . اگه هزینه میتونید بکنید سری بالاتر آدام بسیار خوبه اما سری اف به هیچ عنوان خوب از آب در نیومد
×
×
  • اضافه کردن...