رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





loova

کاربر اخراجی
  • تعداد ارسال ها

    34
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره loova

  • درجه
    کاربر اخراجی
  • تاریخ تولد 28 تیر 1370

Converted

  • Biography
    Array

Converted

  • نرم افزار من
    Array

Converted

  • سبک
    Array
  1. loova

    توصیه هایی برای خوانندگان

    قبل از انجام كار صوتي، زياد آب بنوشيد اما از نوشیدن آب بسیار سرد خودداری کنید. _ قبل از آواز خواندن ،چاي ، الكل ، قهوه استفاده نكنيد چرا كه ممكن است خاصيت آب زدايي داشته باشد . دريافت قرص هاي ويتامين C يا خوردن ميوه ها و سبزيجات پر از ويتامين C به حمايت طبيعي بدن شما كمك مي كند . ليمو ترش تازه ، عسل يا كشمش بي دانه سياه هر دو محتوي ويتامين c میباشد. زنجبيل تازه خواص ضد التهابي دارد ، تركيب زنجبيل با آب داغ كه با عسل شيرين شده باشد مفيد است . _ استراحت صوتي داشته باشيد _ سرفه هاي شديد مي تواند به تارهاي صوتي آسيب برساند. _ شربت ها و قرص هاي ضد سرفه مي توانند كمك كننده آواسازي باشند. _ استشمام بخار آب داغ همراه يا بدون چند قطره اكاليپتوس (بيد) نعناع يا روغن هاي ديگر به تميزي سينوس ها كمك ميکند.
  2. loova

    ترانه میترسم از A.h (loova)

    منظورتون دقیقا از اسپم چیه؟؟!!
  3. loova

    ترانه میترسم از A.h (loova)

    ببخشید یه چند بیت بهش اضافه کردم خیالت باشه پیش ِ من -- واسه دنیای من کافیست خودت می دونی تو دنیام -- واسه دنیای تو جا نیست تو اون عشق محالی که -- نباید باشه اما هست حالا ماییمو این عشقو -- یه دنیا جاده ی بن بست
  4. loova

    ترانه وعده از (loova)A.H

    درود دوست عزیز چشم حتما .. ادامه اش میدم خیالت جم .. بزودی کارای بهتر میبینی :)
  5. loova

    اصول نوازندگی ویولن 2

    الگوی شماره۱/۲: - نکات مربوط به دست چپ: ۱/۱/۲- چرخش دست: دست انسان به شکل طبیعی درحالت ایستاده، به فرمی قرار می گیرد که کف دست ها به موازات بدن می باشد. شکل طبیعی و صحیح قرار گیری دست چپ روی گریف حال از آنجا که برای نواختن این ساز، لازم است تا کف دست و انگشتان نوازنده به سمت تخته انگشت گذاری( گریف ) متمایل گردد، بنابراین بایستی نوازنده دستش را در حین بالا آوردن ، به سمت گریف بچرخاند. ۲/۱/۲- محل قرارگیری دست بر روی گریف: در حالت معمول موقعیت قرارگیری دست نوازنده بر روی دسته ساز ، منطبق با پوزیسیون اول دست چپ است که در این حالت لازم است تا شست در کناره دسته، روبروی نقطه تماس انگشت اول با گریف قرار گرفته و بهتر است تا با آن هم راستا بوده و جلوتر و یا عقب تر از آن نباشد. تذکر-۱: نقطه تماس انگشت اول با گریف در مورد فوق، به فاصله یک پرده کامل از شیطانک فرض شده است و منظور قرار گیری انگشت اول در حالت به عقب کشیده شده با فاصله نیم پرده از شیطانک نیست. برای آنکه دست چپ نوازنده در موقعیت پوزیسیون اول قرار گیرد، لازم است تا او علاوه بر آنکه دستش را در هنگام بالا آوردن از ناحیه آرنج خم می کند، بازوی چپش را نیز کمی نسبت به تنه جلو آورد که نشانه آن، همان جلوتر رفتن آرنج نسبت به بدن نوازنده است. ( در این حالت بازو به سمت بالا حرکت می کند.) انجام این امر باعث می شود که اولا کف دست نسبت به بدن نوازنده فاصله گرفته، جلوتر رفته و بتواند در پوزیسیون اول مستقر شود و ثانیا ساز و دسته آن امتدادی افقی با زمین پیدا کند.( رجوع به بند شماره ۲/۱/۱) تذکر-۲: نکته مهمی که در اینجا باید دقت داشت آن است که نیازی نیست که نوازنده برای حرکت دادن بازوی چپ، شانه چپ خود را نیز به سمت جلو حرکت دهد و بازو را به همراه شانه، به اصطلاح” به راه ” اندازد. بعضی نیز به اشتباه در هنگام دست گیری ساز برای متمایل ساختن ویولون به سمت داخل قفسه سینه، شانه چپ خود را به سمت راست چرخانده و در واقع شانه را به سمت داخل قفسه سینه متمایل می کنند که اتخاذ هر دو این حالات اشتباه بوده و درهر دو این حالات شانه چپ از امتداد گردن و شانه راست خارج می گردد. شیوه اشتباه در شکستگی مچ به داخل در واقع برای فهم بهتر موضوع باید به “نقش مفصلی” شانه توجه نمود. مفصل شانه، انجام حرکات چرخشی و جابجایی بازو را بدون به حرکت در آوردن ناحیه کلی شانه و بخشی از ناحیه سمت چپ قفسه سینه امکان پذیر می سازد. شیوه اشتباه در پیچش مچ به سمت راست ۳/۱/۲- مچ: همانطور که مچ دست در حالت افتاده طبیعی هم راستا با ساعد قرار دارد، نباید در زمان بالا آوردن دست و گرفتن ساز به منظور انگشت گذاری نیز، مچ به سمت داخل و یا خارج، بشکند و از راستای ساعد خارج گردد ( در حالت اول، به اصطلاح دست به شکل گدایی در آید و در حالت دوم، مچ به صورت بیرون زده شود.) و یا به طرفین متمایل گشته و به سمت چپ یا راست بشکند. تذکر-۳: هم راستایی مچ و ساعد در هنگام نواختن، تنها در پوزیسیون های پایین تر دست چپ، امکان پذیر بوده و لازم است تا نوازنده آنرا به بهترین شکل ممکن، رعایت نماید. تذکر-۴: این هم راستایی در حالت عمومی نواختن مورد نظر است و مچ را گاه می توان برای اجرای با تسلط تر مواردی چون بعضی آکورد های چهارسیمه و یا تریل ها از حالت هم راستایی با ساعد خارج ساخت و به سمت داخل و یا خارج متمایل ساخت. شیوه اشتباه در شکستگی مچ به خارج تذکر-۵: در صورتی که مچ نوازنده به سمت داخل بشکند، جدای از آنکه در هنگام تغییر پوزیسیون دچار مشکل می گردد انگشتانش در هنگام نواختن نیز ممکن است تا با همدیگر درگیر شده و به اصطلاح به یکدیگر گیر کنند. از طرف دیگر نوازنده نمی تواند تا با تسلط بر روی گریف انگشت گذاری نماید. شیوه طبیعی و صحیح تذکر-۶: در صورتی که مچ به سمت خارج بشکند، نوازنده لازم است تا برای رساندن انگشتان به پرده مورد نظر، آنها را از فرم و شکل عادی انگشت گذاری خود، خارج نماید. از طرف دیگر با توجه به دورتر شدن انگشت های نوازنده از پرده های ساز( به علت بوجود آمدن شکل عقب کشیده انگشتان به واسطه عقب رفتگی مچ )، امکان نرسیدن انگشت ها بر سر پرده ها وجود دارد که باعث می شود تا نوازنده انگشتانش را به اصطلاح ” کم ” گذاشته و خارج بنوازد. همچنین شکست دائمی مچ به سمت خارج، باعث دردناکی آن ناحیه در دراز مدت می گردد. این مطلب در مجلۀ موسیقی گفتگوی هارمونیک منتشر گردیده است منبع دیگر سایت : نوازنده و کارشناس آموزش ویولن - وب سایت شخصی علی نور بخش
  6. همونجایی که هستی باش -- من از دستِ تو میترسم تو که نیستی من آرومم -- من از هستِ تو میترسم همونجایی که هستی باش -- مبادا واسم عادت شی حتی میترسم از پیشه -- نگاه و چشمِ من رد شی میترسم باشی و قلبم -- بخواد باشه تو آغوشت لبام از رازِ قلب من -- بگه یک وقت زیر گوشِت میترسم بوسه های تو -- برام هر لحظه حسرت شه واسه چشمام نگاه تو -- یه وقت همرنگ عادت شه تو که نیستی خیالِ من -- همیشه سردو آشوبِ تو دوری از من و اما-- همینکه یادمی خوبه همونجایی که هستی باش -- بذار که آرزوم باشی همین بسته که گهگاهی -- بیای و روبروم باشی.. A>H (loova)
  7. بنده کاملا با نظر شما موافقم .. کارتون خوب بود اما تو بخش وکال واجب بود باید به تعداد دو ضرب وکال عقب کشیده میشد.. اینجوری تو گوش شنونده که خیلی مبتدی هم باشه میزنه.. در کل خوب بود.. به امید کاراهای قویتر
  8. درود دوست عزیز ترانه شما خوبه و از لحاظ دستوری هم خوبه فقط یه کم خشکه ،، میتونه یه کم دلنشین تر بشه به امید موفقیتهای والاتر..
  9. تو رفتی وعده هات اما -- توی این سینه جا مونده مگه میشه فراموشش -- دله تنهای وا مونده هنوزم هر شب و بیدار -- میشینم کنج اون کوچه همونجا که بهم گفتی -- نباشی زندگی پوچه همونجایی که رو خاکش -- همه عهداتو حک کردی کناره عهدای بستت -- نشستم تا که برگردی نگاه خیس اشکم تا -- به سقف آسمونا خورد هوا ابری شد و بارون -- تموم وعده هاتو برد.. A.h(loova)
  10. loova

    اصول نوازندگی ویولن 1

    در سلسله مقالات آموزشی” اصول نوازندگی ویولن” سعی بر آن است تا به تدریج با معرفی، دسته بندی و آموزش نکات متعدد و مختلف مربوط به نوازندگی این ساز، هنرجویان به درکی صحیح در این زمینه دست یابند. همواره در نوازندگی ویولن باید به این اصل توجه داشت که انتخاب طبیعی ترین شکل و فرم برای اندام های مختلف بدن در انجام فعالیت های نوازندگی، صحیح ترین راهکار اجرایی است و انتخاب هر وضعیت غیر طبیعی برای اعضای مختلف بدن، که نوازنده برای استمرار و حفظ آن وضعیت نیازمند صرف نیروی اضافی یا بوجود آوردن کشش های نامتعارف در اعضا گردد، اشتباه است. در نظر داشتن اصل بالا، باعث می گردد تا تمرین و نوازندگی ساز آسانتر انجام پذیرفته و مشکلات اجرایی جملاتی که نواختن آنها با حفظ حالات اشتباه و غیر طبیعی، ناممکن بوده حل گردد. از طرف دیگر رهایی از استیل های اشتباه باعث می گردد تا نوازندگی با خستگی بیش از اندازه همراه نگشته و لذت بخش شود. الگوی شماره ۱/۱: - نحوه دست گرفتن ساز بطور کلی ویولن در هنگام نواخته شدن با سه نقطه چانه، شانه و دست چپ در تماس است و هر یک از این نقاط بخشی از بار دست گرفتن ساز را به دوش می کشند. هرچند، نوازنده باید بتواند که ویولن را بدون کمک گرفتن از دست چپ و فقط با کمک گردن و شانه نگاه دارد. ۱/۱/۱- شانه و گردن: نوازنده نباید برای نگهداری ساز بر روی شانه چپ، آنرا بالا کشد و شانه باید در هنگام گرفتن ساز به همان وضعیت افتاده خود در حالت طبیعی بدن باقی ماند. طبیعی است اگر گردن نوازنده بلند باشد، او ناخودآگاه برای با تسلط گرفتن ساز، نیازمند بالا کشیدن شانه و یا خم کردن اضافی گردن خود به سمت پایین است که البته اتخاذ هر یک از دو مورد فوق توسط نوازنده اشتباه است. زیرا برای حفظ اولی او باید یک توان اضافی را به شکل بیهوده ای صرف بالا نگه داشتن شانه گرداند که هم باعث خستگی او شده و هم دائما درصدی از فکر او بایستی به حفظ این حالت معطوف باشد. مورد دوم نیز، از آنجا که غضروف ها و مهره های گردن را به حالت کشش بیش از اندازه می اندازد و بر آنها فشار وارد می کند، مطلوب نیست. به دو شکل می توان از این معضل رهایی یافت: نخست آنکه به وسیله تکه پارچه ای که بر روی خود برگردانده شده و یا به اصطلاح ” تا ” شده و در زیر ویولن قرار گرفته است، این ارتفاع تامین گردد و دیگر آنکه از بالشتک های مخصوص کارخانه ای استفاده گردد. انتخاب یک بالشتک مناسب بسیار مهم بوده و می تواند تاثیر بسزایی بر راحت تر نواختن داشته باشد. نوع مرغوب این بالشتک ها، که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع در دو طرف خود است، میتواند مناسب ترین وضعیت ارتفاعی را به شکلی مطلوب در اختیار نوازنده قرار دهند و از دیگر سو، این بالشتک ها که در نقاط پایه ای خود به صورت مفصلی به بدنه اصلی متصل می گردند قابلیت چرخش محدود پایه ها را به بالشتک می دهد که باعث می گردد تا این ابزار از حالت بی انعطافی خارج گشته و به وضعی مناسب بدن نوازنده با ساز ارتباط یابد. نکته مهمی که باید در این بالشتک ها رعایت گردد، وضعیت طراحی صحفه کف بالشتک و چگونگی طراحی قوس آن است، بطوریکه بالشتک کاملا بتواند از طرفی بر شانه قرار گرفته و از طرف دیگر بر روی استخوان ترقوه و کناره قفسه سینه بنشیند. بر روی صفحه کف باید از فوم یا ابر با ضخامت مناسب پوشانده شده باشد و از استفاده از بالشتک هایی که در آنها از فوم استفاده نشده و یا جنس فوم آنها کیفیت نبوده و دوام ندارند، توصیه نمی شود. در بالشتک های مرغوب پایه ها قابلیت فاصله گیری عرضی از یکدیگر راداشته و بر این اساس می توانند در ویولن هایی با اندازه های متفاوت پشت به پشت کاسه پایینی بکار روند. این قابلیت همچنین باعث می گردد تا بتوان محل قرار گیری بالشتک بر کاسه پایینی را تغییر داد و کنترل و تسلط بهتری بر ساز بدست آورد. در اینجا باید به یکی از مهمترین مزایای استفاده از بالشتک توجه داشت و آن عدم تاثیرگذاری بالشتک در صدای حاصله از ویولن است. بالشتک باعث می گردد تا بخشی از صدای ساز که به هرحال از طریق صفحه پشتی خارج می گردد جذب پارچه لباس نوازنده نگردد و صدایی خالص از ساز حاصل گردد. ( جالب اینجاست که پارچه های با جنس های متفاوت، می تواند تاثیرات متفاوتی بر صدای ساز گذارد که امتحان آنرا برای علاقه مندان می گذاریم.) ۲/۱/۱- میزان بالا بردن دست چپ: در حالت کلی، نوازنده باید دست چپ را تا جایی بالا برد که ساز و دسته آن امتدادی افقی با زمین پیدا کند و بهتر است ساز بگونه ای گرفته نشود که دسته و سرپنجه ساز به سمت زمین و یا برعکس آن نشانه گرفته شود. زیرا در حالت اول ستون مهرها به کشش بی مورد به سمت پایین می افتند و همچنین در این حالت، به علت خمودگی نوازنده، تنفس او مشکل تر می گردد. در حالت دوم نیز به مهرهای گردن در جهت معکوس فشار وارد می گردد.
  11. جالب ترین بخشش اون قسمته که زبان بین دهن و حلق گیر میکنه :4: عالی بود.. واقعا تاثیرگذاره..
  12. دردو دوست عزیز صدات خیلی جالبه اگه رو تنظیم یه کم بیشتر مانور بدی بهتر میشه و تو اکثر کارهاتون بعضی جاهاشو خارج میخونید.. در کل آرزوی موفقیت.. به امید پیشرفتهای والا
  13. loova

    ترانه قرعه از loova

    فراتر از عشقی -- بالاتر از احساس رنگ خیالِ تو -- همرنگ برگ یاس ای رفته از پیشم-- ای مونده تو دنیام با اینکه یادت هست -- تو لحظه ها تنهام تن پوشه آغوشت-- شد از تنم بیرون از سردی بی تو -- شد پیکرم ویرون ای مونده تو یادو-- ای رفته از دنیام کاشکی میفهمیدی -- بی بودنت تنهام کاشکی میفهمیدی -- آسونه این بردن من چشم ببندم تا -- تو درو بشی از من آسون نبود اصلاٌ -- اشکای پنهونی قرعه که مینداختم -- میگفت تو میمونی آسون نبود اما -- من قرعه رو باختم با تلخیه دوریت -- نشد، ولی ساختم..
  14. درود دوست عزیز فقط یک بیت آخر یک کم از فضای تراژدی ترانه خارج شدی و یک فضای ساده رو آوردی .. اما در کل خوب بوده و بهتون تبریک میگم
  15. loova

    ترانه تنهام نذار از loova

    ظاهرا که بنده فعلا نمیتونم پیغام شخصی بدم - ممنون از راهنمایی دوستان... ممنون
×
×
  • اضافه کردن...