رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Mehran_gastlee

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    25
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

آخرین بار برد Mehran_gastlee در 16 تیر 1395

Mehran_gastlee یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره Mehran_gastlee

  • تاریخ تولد 24 مهر 1377

Converted

  • Location
    Array

Converted

  • نرم افزار من
    Array

Converted

  • نام مستعار
    Array

Converted

  • سبک
    Array

Converted

  • تحصیلات
    Array
  1. Mehran_gastlee

    چگونه داب استپ بسازیم؟

    با سلام دوباره قبل از شروع مطلب یک نکته رو گوشزد میکنم... عزیزان بیس های داب استپ محدود به یک یا دو یا سه دسته نیست:22: این دسته بندی رو من با توجه به اینکه در این پنج سال آخر عمرم هرروز داب استپ گوش میدم گفتم... خب بیس های حجمی: این بیس ها رو وقتی با هدفون گوش کنید متوجه نکته خاصی میشوید این بیس ها استریوی عجیبی دارند و هم در وسط و هم در گوش راست و هم در گوش چپ به شکل های متفاوتی شنیده میشوند و این نکته به دلیل استفاده از Unison pan هستش پس در ساخت این دسته استفاده از Unison pan و Unison Detune یک جورایی ضروری هست Growl Bass نمونه بارز یک بیس حجمی است (در مورد ساخت گرول در هارمور بعدا میگم) بیس های معمولی: این بیس ها متشکل از یک صدای خشک و نازک و بی ثبات همراه با یک ساب مناسب است. برای بی ثبات کردن یک صدا تعبیه یک LFO ریز برای pitch و موجی کردن صدا راه بسیار خوبیه برای ایجاد صدای خشک هم باید از دیستروشن استفاده کرد و قید ریورب رو زد... از جمله بیس های معمولی یایا رو میشه نام برد. بیس های حجمی در قسمت دراپ معمولا در اولین ضرب هر میزان میان اما محدودیتی نداره شما میتونید هم در اولین و هم در سومین ضرب و یا در هر ضرب از اونا استفاده کنید بیس های معمولی هم بین بیس های حجمی جا دارند یعنی معمولا فضای خالی بین بیس های حجمی در دراپ را با بیس های معمولی پر میکنیم. خب حالا میخایم یک نمونه گرول (بیس حجمی) رو با هارمور بسازیم این هارموره خوب به قسمت های زیر دقت کنید و متناسب با عکس ها تغییرش بدید خب اول Pitch رو به ۱۲۰۰- میرسونیم از قسمت کشویی بالای گراف .Harmonic Unison Pitch رو انتخاب کنید ومتناسب با عکس تغییر بدید از همون منو به قسمت Pitch و با منو بغلش به قسمت LFO برید به شکل زیر تغییر بدید در قسمت FX ها برید و دیستروشن رو مطابق عکس تغییر بدید قسمت Unison قسمت Vibrato قسمت Prism در آخر به همچین چیزی میرسید خب تبریک میگم شما یکی از صدها و هزاران صدای گرول رو ساختید:22: اما بلخره یاد گرفتید که باید چکار کنید حال با تغیرات در قسمت Timber که در عکس اول دیدید یا قسمت های دیگه سعی کنید گرول های پیچیده تری بسازید این فقط یک گرول ساده بود و البته یکی از راه های ساختن گرول علاوه بر این چنین راه دیگه برای ساخت همچین صدایی وجود داره ایشالا در قسمت بعد یک بیس معمولی ساده دیگه میسازیم با سپاس از همراهی تون:flower:
  2. Mehran_gastlee

    پروژه داب استپ

    با سلام خدمت شما بله...من میدونستم که شما اهل داب استپ نیستید ولی موسیقی رو به طور حرفه ای پیش میبرید و غرض از دعوتم بهره بردن از کلام شما بود...مرسی که تشریف آوردید در مورد داب استپ هم بگم که اولا خود داب استپ چندین زیر شاخه داره...من خودم هرروز داب استپ گوش میدم و به نظرم چیزی که ساختم خیلی متناسبه با اون چهارپوب های کلی داب استپ (داب استپ فقط وابل و یایا و واو واو نیست:39:) قطعا برای استاد چکناواریان ساختن داب استپ هنر نیست ولی برای من که در زمینه میکس و تنظیم یک مبتدی به شمار میام قدم رو به جلوییه من کلا شنونده بسیاری از سبک ها هستم و به نظرم هر سبک چالش های مخصوص به خودش رو داره...نمیشه گفت فلان سبک از فلان سبک دیگه بهتره یا بدتر و اینکه قطعا تسلط بر زبان موسیقی لازمه اما بلخره درجه بندی داره...نمیشه از من توقع قطعات زیبای جاپین رو داشت:4: و یه نکته این که هر سبکی برای خودش جایگاه و قشر خاص خودشو داره و مثلا در باشگاه نمیشه با موسیقی ارکستال ورزش کرد در کل میشه داب استپ رو از نظر صداسازی با سینث سایزر ها و میکسی که لازم داره به نسبت چالش بر انگیز دونست و نه اینکه کلا منکر شد در ضمن کلام بگم که مطمئن باشید اگر یک روز موسیقی ارکستال هم بسازم براش عنوان "پروژه ارکستال" رو میزارم:4: (خیلی از اون جهت نگاه نکنید) باز هم یک دریا تشکر از حضور و نظراتتون:flower:
  3. Mehran_gastlee

    پروژه داب استپ

    با سلام خدمت دوستان و استادان چهار پنج روزه دارم رو یه پروژه کار میکنم دوس داشتم بزارم و نظرات شمارو بدونم خلاصه بعد از اون پروژه داغونی که گذاشتم میخام یه پروژه نسبتا خوبم بزارم:20: در ضمن ناگفته نماند که همه بیس لاین هارو شخصا با Harmor صداسازی کردم:16: سخت افزار:یه لب تاب معمولی:22: نرم افزار:FL Studio 12 پلاگین: Harmor , Serum , FL Keys تجهیزات:اسپیکر سه تیکه:39: (آخرت تجهیزاته:4:) همه کاراشم فک کنم کردم... منتظر نظرات شما عزیزان هستم:8: با سپاس:flower: دانلود آهنگ
  4. درسته وی اس تی معجزه نمیکنه دوست عزیز ولیی انتخاب یه وی اس تی مناسب ضروریه:3:
  5. Mehran_gastlee

    چگونه داب استپ بسازیم؟

    با سلام دوباره این بخش در مورد بیس لاین ها صحبت میکنم خطوط بیس در داب استپ واقعا منحصر به فرد و خاص هستند همونطور که میدونید و بسیار متنوع... بیس لاین ها رو من در داب استپ در دو دسته حجمی و معمولی دسته بندی کردم بیس های داب استپ در همه فرکانس ها معمولا صدا دارند و وقتی از یک بیس داب استپی حرف میزنیم فقط منظور صدای با فرکانس پایین یا بم نیست در این مطلب قصد دارم در مورد ساخت این بیس ها حرف بزنم (نه از بیس های آماده:21:)... از این به بعد وارد حیطه گسترده صداسازی یا Sound Design میشیم که واقعا گسترده و بزرگه و برای هر کسی در هر سبکی لازمه... بیس ها در داب استپ اسم های زیادی دارند اما من قصد دارم ابتدا کلیت ساختاری این بیس ها رو بررسی کنم و در آخر هم چندتا از پرکاربرد ترین هاشون رو معرفی و وارسی کنم... خب ما برای ایجاد یک بیس به یک سینث سایزر نیاز داریم.اما این سینث سایزر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ اول از همه داشتن دو عدد (حداقل دو عدد) osc با قابلیت های یکسان و متنوع البته... دوم داشتن Unison برای هر osc ,و همچنین امکان تغییرات Unison (چیزهایی مثل Unison pitch , Unison pan و....) سوم داشتن Sub و Noise...که البته میشه این هارو به صورت جدا گانه اضافه کرد ولی اکر روی خود سینث سایزر باشه بهتره چهارم که خیلی مهمه داشتن اف ایکس Distrotion هست که البته اگر اف ایکس های بیشتری هم داشت (مثلا Hyper یا Flanger یا حتی Phaser ) خیلی خیلی بهتره پنجم هم فیلتر که اگر هم نباشه میشه از خارج اضافه کرد اما واقعا میگم به خوبی فیلتری که روی خود سینث سایزر هست نمیشه... ششم هم داشتن LFO و Envelope بعضی از پلاگین ها هستند که به شما اجازه میدن برای خودتون یک سینث سایزر بسازید مثلا در اف ال استودیو پلاگین Patcher برای همین ساخته شده پس خیلی نگران نباشید:1: از جمله سینث سایزر های خوب برای این نوع صدا سازی میشه به Native Instruments Massive و Xfer Serum و Image-Line Harmor اشاره کرد. دوستان عزیز لازم میدونم بحث صدا سازی رو در یک تاپیک دیگه مطرح کنم و در ادامه میرم و به خود بیس ها میپردازم و مبانی مربوط به صداسازی رو توی اون تاپیک دنبال کنید(البته شاید هم در سایت باشه...من هنوز نگشتم) توجه کنید که ایجاد یک بیس با توجه به سبک وسیاق و سلیقه شخصیتون متغیره در پست بعد در مورد دسته بندی مون و تفاوت بیس های حجمی و معمولی صحبت میکنم با سپاس از همراهیتون:flower:
  6. سلام دوست عزیز خیلی کار خوبی بود فقط چنتا نکته چرا پترن هات انقدر شلوغ بود...به نظرم استفاده از پترن های جدا و پیدنشون توی پلی لیست همراه با اتوماشن و اینا خیلی دست آدمو برای همه چیز باز میکنه فایل صوتی رو حتما بزار...با ویدئو من نمیتونم بفهمم میکس این کار چجوری و پنینگ هات شاید مشخص نباشه و در کل کیفیت کار میاد پایین این کار مثل تلفیق رپ با ارکستال بود ولی تلفیق قشنگ تری میتونست باشه ملودی یه جاهایی حس کردم اشتباه بود...البته شایدم نبود من اشتباه حس کردم:15: در کل کار خیلی قشنگی شده و اون نکته هارو برای حرفه ای تر شدنت گفتم راستی این بیت فک نکنم نکمیلی باشه بهتر بود تو قسمت پروژه های ناتمام میزاشتی فایل صوتی و پلیر هم بزار...بهتره (قوانین این قسمتو زیرپا نزار) موفق باشی :3::flower:
  7. بله چندروز پیش قصد داشتم ادامه بدم این کار رو ولی واقعا هویتش مشخص نبود نتونستم پاکش کردم تو ذهنم یه چیز بود که تو واقعیت پیاده نشد اصن زمین تا آسمون فرق داشت و یه نکته ببخشید من چجوری میتونم به شما پیام خصوص بدم؟ چون یه نمونه هس فعلا قصد رونماییشو ندارم:4:
  8. Mehran_gastlee

    بیت جدید AlireXa به اسم New Beat:)

    سلام دوست عزیز کارتون خوب شده فقط چنتا نکته بهتر بود برای این آهنگ از پیانوی الکتریک یا پیانو دنس استفاده بشه...جنس پیانو شما زیاد به آهنگ نمیخورد برای ملودی پیانوتون بهتره کمی ارزش بیشتر قائل بشید....میتونید یه ملودی شیک تر بسازید و به نظرم از اکتاو های بالا نت های جدیدتون رو انتخاب کنید صدای هت زیاد بود در ثانیه ۳۰ یک نت شنیدم که اصلا با آهنگ همخوانی نداشت و زد تو ذوقم:2: فک کنم آهنگتون آنچنان میکس نشده بود پس نظر نمیدم در کل خوب بود دوست عزیز آهنگ های ترنس بالای چهار دقیقه اند پس پروژه شما بیشتر به عنوان یک پروژه ناتمام و تمرینی شناخته میشه تا تکمیلی بهتره قبل از پست گذاشتن انجمن مورد نظر رو درست انتخاب کنید با سپاس:flower:
  9. سلام دوست عزیز

    میتونم ازتون درخواست کنم چندتا از کارایی که زدین رو بشنوم؟ یعنی برام بفرستید

    ممنون

  10. Mehran_gastlee

    چگونه داب استپ بسازیم؟

    با سلام دوباره اول از همه بگم که من این چند روز مسافرت بودم و متاسفانه نتونستم پست جدید بزارم... خب بریم به سراغ اصل مطلب حالا ما میخواهیم یک آهنگ داب استپ رو شروع کنیم. اول از همه تمپو یا همان ضرب آهنگ داب استپ: تمپوی مناسب برای این سبک از ۱۳۰ بیت در دقیقه تا ۱۵۰ بیت در دقیقه به نسبت سبک های زیر شاخه داب استپ متغیره اما در کل بیشتر این آهنگ ها بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ بیت در دقیقه ساخته میشن بعد از تمپو باید روی کار را شروع کرد شما میتوانید ساخت یک آهنگ داب استپ را از قسمت Drop آغاز کنید و یا میتوانید مثل روال معمول از Intro شروع کنید. بعضی ها فکر میکنند که حتما باید یک آهنگ داب استپ رو از اینترو شروع کرد ولی الزاما اینطور نیست. ما در اینجا قصد داریم از قسمت دراپ شروع کنیم. اولین مرحله ای که هر داب استپ ساز ابتدا به سمت آن میرود درام است. درام داب استپ هویت این سبک است و این درام منحصر به فرد این سبک میباشد(هر چند که امروزه در آهنگ های پاپ هم ازین شیوه درام استفاده میکنند ولی آن هم تحت تاثیر داب استپ میباشد.) دارم ها دارای یک الگوی ساده و مشخص است که با تغییرات روی همین الگوی ساده میشه به درام های پیچیده و جالب دیگر هم رسید درام ها را یک بار در شروع کار میسازیم و در آخر با توجه به اجزای جدیدی که اضافه کردیم تغییر میدهیم. برای داب استپ ما از کیک های سفت و اسنیر های قوی و های هت های موزیانه استفاده میکنیم. در لینک زیر میتونید چند نمونه از کیک ها و اسنیر های مناسب داب استپ را دانلود کنید http://up.cubase.ir/up/EDM-Kick-Snare_52f12.rar خب حالا به نمونه زیر گوش بدید این نمونه از درام ساده شروع و به یک درام پیچیده تر میرسد (همراه با سورس برای اف ال) (البته این نمونه رو من خیلی ساده درست کردم و اصلا روش کار نکردم) سورس خب با توجه به نمونه ها میبینیم که همیشه در اول ضرب ها کیک قرار میگیره و اگر بخواهم تئوریک تر بگویم ما شاهد یک میزان ۴ ضربی هستیم (بعضی ها میگن میزان این قسمت ۲ ضربیه که با توجه به نوع آهنگی که ساختن میتونه درست باشه اما اگر چهار ضربی بگیریم بیشتر جوابگو خواهد بود) بهتر است برای رنگ دهی به درام ها در ابتدای هر میزان از یک Crash استفاده کرد در ضمن من مجبور بودم که از اصطلاحات تئوریک استفاده کنم چراکه چه بخواهید و چه نخواهید زبان موسیقی همین است و برای فهمیدن هر چیز ابتدا باید زبان را بفهمیم... میزان چهارضربی به زبان خودمونی تر: در قسمت اول آهنگ که درام خیلی ساده بود کیک اول خیلی مهم و قوی و کیک سوم هم قویه ولی به اندازه اولی مهم نیست و کیک دوم و چهارم هم کمرنگ اند. قسمت درام به خلاقیت شما بستگی دارد و به درون مایه موسیقی تان... برای آهنگ های جدی از درام های جدی تر و کوبنده تر و برای آهنگ های کمدی از درام های شوخ طبعانه تر استفاده کنید و خلاصه سبک و سیاق آهنگتان را با درام تطابق دهید. درام یک آهنگ داب استپ قلب تپنده آن است و با درامی زیبا آهنگ زیباتری را میشود خلق کرد و شک نکنید این بخش نیز مانند تمام بخش های دیگر به تمرین و خلاقیت نیازمند است. در بخش بعد درباره BassLine ها میگم... با سپاس...:flower:
  11. درسته ولی من با توجه به چیزی که در قبل و بعد کارم بود گفتم داب استپه منتها این بخش هاش شبیه هیپ هاپ و بیشتر دارم ان بیس بود در مورد تحقیق هم بگم که اگه سوالی در مورد داب استپ داشتید بنده در خدمتم:4:
  12. دوست عزیز من در نرم افزارم همچین چیزی رو ندیدم:39: و نکته بعد که خیلی مهمه فرض کن در یک مقطع شما مجبوری از یک نرم افزار دیگه یا حتی با میکسر و به صورت دستی پیچ رو تنظیم کنی این روش کلی بود و من موقعیت رو دونستم که بگم و اینجا دوباره اشاره میکنم که اون اعداد ۱۲۰۰ و ۱۰۰ بودن نه ۱۲۰ و ۱۰:4::4:
  13. ببخشید من اشتباه کردم با تغییر ۱۰۰ تا یی یک نیم پرده تغییر ایجاد میشه و نه ۱۰ تایی عذر میخام:22::22::22::22:
  14. برای تشخیص نت مورد نظر باید گوش با تجربه ای داشته باشید اما در کل ساختار این قسمت به این شکل است که با تغییر ۱۲۰ این قسمت نت یک اکتاو بالا یا پایین میرود (با افزایش پیچ بالا و با کاهش پایین میرود) حال با توجه به اینکه در یک اکتاو ۱۲ نیم پرده وجود دارد با یک محاسبه ساده میشه گفت که هر تغییر ۱۰ عددی این قسمت در واقع یک نیم پرده تغییر ایجاد میکند البته در بعضی از سینث سایزر ها مقدار ۱۲۰ را ۱۲۰۰ نشان میدهند که این همان مفهوم را دارد و فقط دقت اندازه گیریشان بیشتر است موفق باشید:flower:
  15. Mehran_gastlee

    چگونه داب استپ بسازیم؟

    سبک شناسی داب استپ من قصد ندارم اطلاعات قدیمی و تکراری راجع به این سبک بدم و به همین دلیل برای تاریخچه این سبک پیشنهاد میکنم به ویکی پدیای فارسی مراجع کنید ویکی پدیا - داب استپ داب استپ یک سبک نوین هست. بنیان داب استپ بر روی آزادی و قانون گریزی بنا نهاده شده و با توجه به این ویژگی داب استپ خیلی زود مدرنیته شد. مدرنیته شدن داب استپ محبوبیت بیش از حد اون رو در پیش داشت همانطور که امروزه در رسانه ها و بازی های کامپیوتری جای خود را باز کرده. در داب استپ مدرن دیگر خبری از Wobble Bass های کلاسیک و کهنه نیست...داب استپ مدرن دریچه ای به یک محدوده فرا وسیع تر است. داب استپ مدرن مدیون تلاش های Skrillex است...اسکریلکس کسی بود که داب استپ وحشی و قانون گریز را اهلی کرد و به مهمانی ها آورد.به او صدا های جدید آموخت و این کودک نوپا را به بلوغ رساند. داب استپی که در این تاپیک مورد بحث ماست داب استپ مدرن هست داب استپ مانند تمام موسیقی های دیگر دارای درون مایه است. خیلی ها میپندارند که این سبک فقط مجموعه ای از صداهای گوش خراش و اعصاب خرد کن است اما از نظر من اصلا اینطور نیست.درک نکردن ما دلیل بر بی ارزش بودن چیزی نیست[FLV][/FLV] شما میتوانید با دنبال کردن آثار Eh!de و Spag Heddy و Dubloadz (اسطوره من) با کمدی داب استپیک همراه شوید در آثار Adair و Omega mode جدیت داب استپ را مشاهده کنید در آثار Figure و Synclan ترس را به شیوه داب استپ درک کنید در آثار Crywolf غم داب استپ را ببینید و در آثار Chime ظرافت کودکانه این سبک را لمس کنید اگر بخواهم همه را نام ببرم ساعت ها زمان میبرد و به همین قدر کفایت میکنم این سبک خشک و بدون محتوا نیست عزیزان... در کل امیدوارم به سلایق مختلف انسان ها احترام بگذاریم. خب اکنون میخواهم موضوع رو روی کلیات این سبک متمرکز کنم داب استپ در کل دارای اجزای زیر است : 1- Intro : بخش اول و ورودی که میتواند به هرصورت که میخواهید باشد اما باید توجه کرد که این قسمت خالی تر از بخش اصلی باشد 2- Build : این بخش یک پل بین اینترو و دراپ هستش و باید خیلی دقیق و ظریف ساخته بشه 3- Drop : این بخش اصلی آهنگ است که تمام هنر خود را خرج آن میکنیم که شامل BassLine ها و درام های اصلی و جزئیات دیگر 4- بخش میانی که ملودی شبیه اینترو ولی پرشور تر دارد.بعد از این قسمت هم باید از یک Build مناسب بهره برد. 5- Second Drop : این بخش در واقع میتواند مثل دراپ اولی با یک سری تغییرات ریتمیک و پرشور دیگر باشد یا حتی میشود از یک Complextro استفاده کرد (در مورد Complextro بعدا صحبت میکنم) 6- Outro : بخش پایانی و خروجی که میتواند ملودی اینترو با یک حالت تمام کنندگی داشته باشد و در بعضی آهنگ ها مشاهده کردم که آهنگ بعد از دراپ دوم تمام میشود بدون اوتروی خاصی وقتی ما درباره ساخت داب استپ صحبت میکنیم منظور نحوه ساخت Drop است.خیلی ها -از جمله خودم:4:- گمان میکنند که آموزش به معنای لقمه گرفتن و در دهانشان گذاشتن است که در واقع اینطور نیست. ساخت بخش های اولی میانی و پایانی کاملا بستگی به خلاقیت شما دارد شما میتوانید در این بخش ها از یک پیانو استفاده کنید یا این بخش را با یک موسیقی ارکستال پر کنید یا از یک ملودی با سینث سایزر های خود بسازید همراه با آکورد و یا یک دراپ خشک و بدون شور (که احساس اصلی را در بخش دراپ به شنونده انتقال دهید) در پیرامون مطالب اصلی درباره این بخش ها صحبت میکنم اما هدف اصلی این مطلب آموزش بخش اصلی آهنگ یعنی دراپ هستش. بخش دراپ شامل درام اصلی ، بیس لاین ها ، آف بیت ها ، افکت های صوتی و هنر میکس و چیز های دیگری است. هنر اصلی یک داب استپ ساز در میکس اوست و معمولا هر کس میخواهد قدرت میکسینگ خود را به رخ بکشد یک داب استپ میسازد و در واقع هنر میکس در بخش دراپ نمایان میشود. در بخش بعد در مورد درام ها صحبت میکنم با سپاس از همراهی شما...:flower:
×
×
  • اضافه کردن...