رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





mohammadrezarezaei

همکار انجمن
  • تعداد ارسال ها

    36
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره mohammadrezarezaei

  • درجه
    همکار انجمن
  • تاریخ تولد 11 بهمن 1380

آخرین بازدید کنندگان نمایه

232 بازدید کننده نمایه
  1. سلام امروزه ایا در ترانه های خواننده های دهه 60 این خلاقیت ها مشاهده میشه؟ اون خواننده هایی که در خارج از کشور قرار دارن باز امکاناتشون که بیشتر از ماست
  2. ُسلام اصلا از حرفای بنده برداشت بدی لطفا نکنید ما هیچوقت جسارت به تجربه و سواد شما نکردیم شما اتفاقا شما خیلی برای ما بزرگوارید اول اینکه همانطور که توضیح دادم ترانه من خارج از قید و بند نبود اگرم خارج از قید و بند بوده باشه خارج از قید و بندای این سایت بود نه ادبیات فارسی و اگرم بگیم ترانه هام قافیه نداشتن دیگه اون ترانه هایی که به زبان انگلیسی نوشتم قافیه هاشون خیلی تابلو بود اگه فارسیا مطابق قوانین نبود اینا که بود.سوالم اینجاست که شما یکی رو خوندیدن بقیه رو حذف کردین یا همرو خوندین؟ و دوم اینکه من منظورم این نبود قوانین اشتباهه.قوانینتون ناقصه و به عنوان همکار انجمن وظیفه خودم دونستم که به اطلاعتون برسونم حالا بقیشو مدیران عزیز سایت تصمیم بگیرند که اصلاحش بکنن یا نکنن موفق باشید
  3. اره اینم خوب گفتین پیشنهاد میکنم اینو بزارید تو تالار گفت و گوی اهنگسازان و تنظیم کنندگان تا به این نکته مهم بیشتر توجه بشه
  4. سلام بله این دلیل شما هم درسته یکی از بزرگترین مشکلاتیه که ما تو صنعت موسیقیمون میبینیم اما اگه اون کسی که چندتا کار رو باهم بلد باشه و استعدادش رو داشته باشه چه ایرادی داره؟یک خواننده نامی براتون مثال میزنم مثلا سیروان خسروی که هم صدابرداره و هم مستر و اهنگسازی و تنظیم کاراش با خودشه.هم کاراش با کیفیته و هم درون کاراش خلاقیت و نواوری رو میتونین مشاهده کنین حتی بین ما اقای نیکنژاد که معاونت کل سایت هستن و بنده چند ساله هنرجو ایشون هستم و باهاشون اشنایی کامل دارم کار تنظیم و اهنگسازی انجام میدن و ایشون خواننده هم هستن و اهنگسازی و تنظیم کار های خودشون رو خودشون انجام میدن در خارج از کشور هم خیلی هارو داشتیم که یه نمونش فردی مرکوری که از بهترینای یک قرن اخیر بود که بجز اهنگسازی و تنظیم،ترانه کار های خودش رو هم میگفت در کل عرضم خدمت شما اینه که ادم باید هرکاری که تواناییشو داره انجام بده وگرنه در غیر این صورت وضعش میشه اینی که الان تو صنعت موسیقی ایران میبینیم.به قول شما خواننده های اطراف ما اکثرا همه ادعا دارن فقط،البته جسارت به بزرگای سایت نشه که خیلی با تجربن من منظورم با کسای دیگست و یه نکته دیگه اینه که من ادم انتقاد پذیریم و اصلا از کسی که اشتباهاتمو میگه ناراحت نمیشم بارها شده یک هفته برای پروژه ای وقت گزاشتم اما اخرش اقای نیکنژاد گفتن حذف کن و من بی چون و چرا اینکارو کردم و دفعه بعد بیشتر تلاش کردم.من میدونم شمایی که اینارو به من میگی سودی برا شما نداره و هدفتون پیشرفت بندست به همین دلیل اول ازتون بابت انتقادتون تشکر کردم و بعد حرفتونو نقد کردم شما یه لینکی به من دادید که به گفته خودتون قوانین سایت بود اما وقتی واردش شدم دیدم اموزش ترانه سراییه تا قوانین و وقتی خوندم دیدم در مورد ردیف و قافیه توضیح میده نه ارایه های ادبی مانند سجع و جناس و... شما گفتین قافیم ایراد داره اما ایراد نداشت الانم بهتون میگم به چه دلیلی اول تعریف شما از قافیه ممکنه چیز دیگه ای بوده باشه دوم اینکه بنده از ارایه سجع در شعرم و قافیه بندیش استفاده کردم نمیدونم شما تا چه حد با این ارایه اشنایی دارید به همین دلیل بود که حروف پایانی قافیه هام یکی نبود اما اگه با دقت میخوندین میدیدین که وزن خودشو داشت و سوم اینکه اگه من بخوام پایبند به اون قافیه ای که شما مد نظرتون هست باشم به قول امروزیا ترانم فقط میشه قافیه بازی و از خلاقیت تهی میشه اتفاقا همین قافیه بازی هارو تو ترانه های خواننده های مشهور ایرانی هم میشه مشاهده کرد که هیچ کسی هم کیفیت کاراشونو قبول نداره و چهارم بهتون پیشنهاد میکنم اون قانونی هم که برای ترانه سرایی گزاشتین رو اصلاح کنین چون اون قانون داره به بقیه ترانه سرا هایی که تجربه انچنانی ندارند قافیه بازی یاد میده تا به کار بردن خلاقیت و مهارت.یکمی ارایه های ادبی و دستور و عروض هم بهش اضافه کنین تا بقیه بتونن با دنیای ادبیات اشنا بشن. ممنونم از وقتی که برای خوندن این نقد بنده گزاشتین دیگه عذر میخوام اگه خیلی طولانی شد چون واجب دیدم که بگم موفق باشید
  5. مرسی از نظرتون استاد اتفاقا منم دوست داشتم جای عمومی تر بیان شه ولی نمیدونم کجا بیانش کنم که همه کاربرا ببینن و راجبش نظر بدن تا ما بتونیم از نظراشون بهره مند بشیم و اینکه امروزه شاهدیم که بسیاری از ترانه ها یه جورایی ساده تر بگم ازادی بیان دارن و نسبت به قبلنا خب خیلی فرق کردن صحبت های روزمره خودمون رو با ترانه های خواننده های امروزی مقایسه کنیم تفاوتی توش نمیبینیم و من احساس میکنم اگه ترانه ای باشه که بر عکس یه سری از ترانه های خارجی مسائل جنسی توش بیان نشده باشه فکر نکنم مانعی برای پخش اون وجود داشته باشه و اینم بگم اگه مایل هستید و صلاح میبینید این تاپیک رو در جایی که از نظر خودتون همه کاربرا بهش دسترسی دارن و راحت تر میتونن ببینن یا بیشتر تو دید هست به اشتراک بزارین تا از نظرات بقیه هم بهره مند بشیم
  6. با عرض سلام و عرض ادب خدمت مدیران محترم یکی از مسائلی که خیلی وقته ذهنمو به خودش درگیر کرده تفاوتیه که بین ترانه های ایرانی و خارجی وجود داره من هروقت ترجمه ترانه های خارجی رو میخونم به جرعت میتونم بگم ترانه هایی که از نظر موسیقی دان ها یا هنرمندان یا هر خواننده های خارجی در پایین ترین سطح قرار دارند از لحاظ ادبی بسیار غنی تر از ترانه های ما یا ترانه های ایرانی هستند منظورم اینه این ترانه ها از تشبیه،پارادوکس،استعاره و... های به دور از ذهن و بسیار زیبایی بهره مند هستند اولین سوالم اینه علت اینکه این ارایه های ادبی در ترانه های ایرانی اون قدر قوی نیست چیه و اینکه چرا وقتی اونا یه همچین ترانه ای مینویسن رو ملودی قشنگ میشینه ولی تو ترانه فارسی اگه بخوایم از اون ارایه ها به گونه ای استفاده کنیم که برای مثال تشبیه،پارادوکس و .... به دور از ذهن باشند و هر چقدر هم قوی باشن با ملودی اون جور که باید مچ بشن نمیشن خیلی وقته که دنبال جواب این سوالمم اما هرچی راجبش تحقیق میکنم نمیدونم چرا نمیرسم بهش از نظر من مشکل یا از ترانه سرا های ماست که ترانه هاشون اون جور که باید از صنایع ادبی بهره مند باشه نیست یا از زبانمون یعنی فارسیه که همچین ترانه هایی با این زبان نمیشه گفت باز هم شک دارم علت دقیق رو نمیدونم این صرفا نظر منه کنجکاوم بدونم نظر بقیه در این مورد چیه؟
  7. درود
    ارتقا درجه  رو بهتون تبریک میگم.

    1. mohammadrezarezaei

      mohammadrezarezaei

      سلام

      بسیار ممنونم از لطف شما

  8. mohammadrezarezaei

    گام های مینور هارمونیک

    اها چشمبلد نیستم کار با این سایتو زیاد
  9. mohammadrezarezaei

    گام های مینور هارمونیک

    مرسی استاد خیلی خوبه اگه اینطور بشه چشم دیگه کپی نمیکنم
  10. سلام

    ارتقا درجتون رو تبریک میگم

    امیدوارم موفق باشید

    1. mohammadrezarezaei

      mohammadrezarezaei

      سلام

      ممنونم از لطف شما

  11. میشه راهنماییم کنید که کجا میتونم قوانین رو بخونم؟
  12. mohammadrezarezaei

    گام های مینور هارمونیک

    گام مینور هارمونیک در حقیقت همان گام مینور طبیعی است که درجه هفتم آن نیم پرده بالا برده شده است. این گام شامل 3 تمام پرده ،3 نیم پرده و 1 یک و نیم پرده است که در مثال زیر می توانید مشاهده فرمایید. درجه هفتم گام مینور هارمونیک بدلیل بوجود آوردن فاصله نیم پرده ای بین درجات هفتم و هشتم ،نیم پرده بالا برده شده است. بوجود آمدن این فاصله نیم پرده ای باعث حساس شدن نت هفتم می شود و زمینه را برای فرود بر روی نت تونیک فراهم می کند ولی این کار باعث بوجود آمدن یک فاصله دوم افزوده بین درجات ششم و هفتم نیز می شود که این فاصله دوم افزوده باعث بوجود آمدن فضایی عربی می شود. توجه داشته باشید که در موسیقی کلاسیک غرب از این گام طوری استفاده می شود که نت درجه ششم و هفتم بصورت متوالی اجرا نشوند چراکه در این صورت فضای قطعه عربی خواهد شد. توجه داشته باشید برای بالا بردن درجه هفتم در گام مینور هارمونیک صرفا از علامات عرضی استفاده می شود و هیچ گاه در سرکلید نت هفتم را تغییر نمی دهند. منبع: http://www.adagio.ir
  13. mohammadrezarezaei

    گام بلوز را بهتر بشناسیم

    یک گام بلوز در نسخه استاندارد شامل نتهایی با فاصله های پایه، سوم کوچک، چهارم درست، چهارم افزوده، پنجم درست و هفتم کوچک است. بعنوان مثال اگر بخواهید بر پایه نت فا یک گام بلوز اجرا کنید باید نتهای F, Ab, Bb, B, C, Eb, F را اجرا کنید. اما نباید فراموش کرد آنچه حس بلوز را به موسیقی می دهد نحوه نواختن و اکسنت هایی است که به گام داده می شود. چنانچه خیلی ساده با کشش مساوی نتها نواخته شوند شاید حس خاصی بعنوان بلوز ایجاد نکند اما اگر با حالت و مایه های سوئینگ اجرا شود یقینا" تفاوت بسیاری می کند. F Blues up/down به همین ترتیب اگر بخواهید می توانید این گام را بر پایه Bb با این نتها اجرا کنید : Bb, Db, Eb, F, Ab, Bb. نکته مهم و جالب این است که شما می توانید گام استاندارد بلوز را با هارمونی ماژور و مینور یکسان استفاده کنید بنابر این تفاوتی نمی کند که شما آکورد پایه بزرگ یا کوچک گرفته گام بلوز را اجرا کنید. بخصوص هنگامی که آکورد ماژور گرفته اید هرگز نگران سوم کوچکی که در گام بلوز وجود دارد نباشید. اتفاقا" موضوع کاملا" برعکس است و گاهی نوازندگان برای یک هارمونی مینور بجای استفاده از گام بلوز از مد دورین استفاده میکنند. مثلا" روی آکورد رمینور که می توانند گام بلوز مانند : D, F, G, Ab, C, D را اجرا کنند، اقدام به اجرای ساده گام ر دورین می کنند. بسیاری از نوازندگان برای اجراهای خاص خود ممکن است تغییرات زیادی در یک گام استاندارد بلوز ایجاد کنند. بعنوان مثال به یک گام بلوز روی F که راجع به آن صحبت کردیم می توان نتهای G, A و D را اضافه کرد و از نتیجه بدست آمده استفاده مناسبتری کرد. هرچند اگر این گام را بصورت رفت و برگشت اجرا کنید کمی غیر عادی بنظر می رسد اما نوازندگان موسیقی جز و بلوز به کررات از قسمتهایی از این گام استفاده میکنند. اما هارمونی موسیقی ای که بصورت بلوز ابتدایی و 12 میزانی روی آن اجرا می شود، برای پایه فا معمولآ از آکوردهای F7, Bb7 و C7 تشکیل شده است. توالی آکوردها معمولآ بصورت ابتدایی و استاندارد به اینصورت است : || F7 | F7 | F7 | F7 | Bb7 | Bb7 | F7 | F7 | C7 | Bb7 | F7 | C7 || همانطور که مشاهده می کنید نواختن مثلا" چهار میزان آکورد F7 برای شنونده بسیار خسته کننده خواهد بود برای همین منظور اغلب واریاسیون هایی در هارمونی داده می شود که پراستفاده ترین آنها عبارتند از : A: || F7 | Bb7 | F7 | Cm,F7 | Bb7 | Bb7 | F7 | D7 | Gm9 | C7 | F7 | Gm,C7|| B: || F7 | Bb7 | F7 | Cm,F7 | Bb7 | Bdim | F7 | Am,D7 | Gm | F7 | Am,D7 | Gm,C7|| || F7 | Bb7 | F7 | Cm,F7 | Bb7 | Bdim | F7 | Am,D7 | Gm,C7 | Dbm,Gb7 | F7,D7 | G7,C7|| از دیگر هارمونی های معروف بلوز باید به Bird Blues اشاره کرد که ابداع اولیه آن به هارمونی ای که چارلی پارکر در قطعه Blues for alice استفاده کرده است بر می گردد. او اینگونه می نوازد : || F7 | Em,A7 | Dm,G7 | Cm,F7 | Bb7 | Bbm | Am | Abm | Gm | Gm | C7 | Am,D7 | Gm,C7|| چند نکته مهم یکی از مهمترین نکاتی که در اجرای موسیقی بلوز باید آنرا رعایت کرد تغییر آکورد ها در میزانهای کش دار و یا میزانهایی که دو بار آکورد عوض می کنند است. معمولا" نوازندگان مبتدی برای راحتی آنها را رعایت نمی کنند و به دلیل ضعف در بیان ملودی بدیع، نهایتا" موسیقی زیبا شنیده نمی شود اما اگر هارمونی متغیر باشد بسادگی می تواند ملودی ضعیف را پوشش دهد. هنگامی که آکوردها را عوض می کنید سعی کنید روی سوم و هفتم آنها بداهه نوازی کنید اما در عین حال از سایر نتها هم استفاده کنید. اگر نوازنده پیانو هستید، هرگز - یا حتی المقدور - از آکوردهای بسته سه نتی برای هماهنگی استفاده نکنید. امروزه کاربرد هارمونی های دو نتی بسیار طرفدار دارد و در عین حال خیلی خوش صدا است بنابراین برای آکورد F7 مثلا" از نتهای A و Eb استفاده کنید یا برای Bb7 از Ab و D و ... منبع: http://www.harmonytalk.com
×
×
  • اضافه کردن...