رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





arashk.tt

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    17
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره arashk.tt

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد تعیین نشده

Converted

  • Location
    Array

Converted

  • Interests
    Array

Converted

  • نرم افزار من
    Array
  1. arashk.tt

    مروری بر ارکستراسیون

    سلام دوست عزیزم بنظرم کاملا درست گفتی ... این اساتید و بزرگان که کتاباشون بصورت اصول بیرون اومده در واقع تجربیات کار کردن با نوازنده ها و البته استفاده کاملا درست از گوششون بوده .... جایی دیگه ام تو همین سایت گفته بودم حتی قوانینی تحت عنوان کوانترپوان (counterpoint) پس از مرگ اسطوره های موسیقی توسط شاگردان و نسل بعدی نوشته شده ......یعنی وقتی آثار بزرگانو تحلیل کردن به شیوه ای از رفتار با نتها رسیدن که یجورایی قانونش کردن..... شما وقتی بخوای موزیکتو تموم کنی صد در صد واسه تموم کردنش برنامه داری ( از لحاظ منطقی) بعدش میای میخونی میبینی علم ساختن براش !! شده کادانس !!! دونستن و خوندن این کتابها بد نیس اصلا عالیه چرا که نه اما....... هنر فشرده شده تو قفس قوانین، امکان پرواز نداره ، دائما در حال شک و مقایسه خودش با قوانینه.... البته بیسوادیو و تنبلیو نخوندنو اضافه نکردن به علم چیز دیگس منظور پیروی و مقایسه صرف از قوانین هستش که ضد خلاقیته ......
  2. arashk.tt

    تاپیک سوالات در مورد میکس

    سلام دوست عزیزم در مورد مشکلتون باید بگم دو حالت داره 1. مطمئنا یکی از فیدر هاتون تو یه کانال حالا یا خود لاین های اصلی یا fx یا خود کانال مستر از 0 گذشته ولومش وگرنه ممکن نیست با اعمال لیمیتر با تنظیم زیر 0 دسی بل دیستورتی داشته باشین 2. چون براتون اختلاف داینامیکی مهم بوده و تفاوت ولوم زیاده بین لاین ها ممکنه تو یکی از لاین هاتون صدا برا لحظه ای هم شده از 0 بیشتر بشه که همین امر حتی برای یک لحظه باعث روشن شدن چراغ دیستورتی میشه و چه بسا لیمیتر شما برای اون میزان ولوم با توجه به تنظیماتتون بدرستی تو اون لحظه کار نمیکنه
  3. سلام دوست عزیز اگه فرمت ویو (wave) میخوای بعد اینکه کارتو کامل تو قسمت song ساختی هر ترکو سولو کن (تو بخش song) و هر سازو بصورت ویو اکسپورت بگیر این روش عیبش اینه که دفعات متعدد اکسپورت به ازای تعداد سازو میطلبه اما عوضش مطمئنه :3:
  4. arashk.tt

    معضل نبود وکال برای من و یه مسئله دیگه

    سلام دوست عزیز مواردی که دوستان بهتون گفتن کاملا درسته و نکته دیگه اینکه زمانی میشه گفت یه کار ارزش حرفه ای داره که در مقایسه با کار اصلی گوش داده بشه خوشحال میشم گوش بدم کارتونو .
  5. arashk.tt

    تنظیم مجدد آهنگ

    سلام دوست عزیزم راجع به مواردی که عرض کردین لازمه چند تا نکته رو بگم : 1.تیون کردن صدا تکنیک بسیار مهم و مستلزم دانش کافی از ابزار ها و علم هارمونی هستش ، استفاده از نرم افزار های اتوتیون (auto tune) صرفا یکی از روش های تیون کردن وکال دارای فالشی هستش که استفاده از همونم دانش کافی می خواد و تو خیلی از موارد به تنهایی با اعمال کردن یه اتو تیون ساده رو اینسرتتون از شر فالشی ها خلاص نمی شیم ( بسته به توانایی درست خوندن خواننده متغیره ) واسه همین میشه مشکلو تا حدودی تو نوع استفاده از نرم افزارهای تیون کننده دونست . 2.در مورد کمپرسورها باید خدمتتون عرض کنم کمپرسور صرفا برای تقویت و کاهش ولوم فرکانس های تعریف شده حد آستانه نیست یکی از موارد متعدد استفاده از کمپرسور ها کالرینگ یا رنگ آمیزی صدای وروری به اونهاست و این موارد متعدد و مختلف استفاده کمپرسورها باعث تولید انواع مختلف اونهاست . اینکه کدوم کمپرسور رو برای چه کاربردی با چه هدف و انتظاری و از همه مهم تر چه تنظیماتی اعمال کنی دید صحیح و صدای مورد نظرو براتون به ارمغان میاره نه این دید که فقط یه کمپرسور اعمال کنیم !!
  6. سلام دوست عزیزم در مورد سوالی که مطرح کردین باید بگم خیر قانون کلی وجود نداره که ولوم بندیو بهتون مثل یه جدول نشون بده و مثلا ولوم کیک همیشه -2 دسیبل باشه !!! در هر نوع سبک و هر نوع موسیقی ممکنه متفاوت باشه ولوم بندی .... اگر دنبال یه منبع اطلاعات جامع و کلی میگردی که بتونه تا حدودی راه گشا باشه کتاب هنر میکس دیوید گیبسون اطلاعات خوبی داره .... همینطور خود سایت و آموزش های دوستای هنرمند دیگم تو سایت مفیده .. مثل تاپیک آموزش میکس بر اساس کتابی که عرض کردم که فکر می کنم توسط دوست عزیزم ایمان احمد زاده بصورت فارسی شروع شده بود ....موفق باشید
  7. سلام دوست عزیزم فرمت های استاندارد wave خروجی عبارتند از 16 ،44 و 24 ،48 و در صورت نیاز به رزلوشن بالاتر 32 96 که نیاز به استفاده از دیتر دارین ..... فکر میکنم روی همون 24 48 با بافر سایز بالا (برا کاهش مصرف cpu) تنظیم و میکس کنین به نتیجه دلخواه می رسین .. موفق باشین
  8. arashk.tt

    اهنگساز خوب

    سلام دوست عزیزم وقتی یه نفری یه کارو بصورت حرفه ای انجام میده یعنی از اون راه پول در میاره و البته پول حرفه ای بودنشو میگیره ... و معمولا نمیشه انتظار داشته باشین کسی این کارو انجام بده براتون ... نتیجه کارای دلی هم صد در صد مثل کارای حرفه ای نیست ...اینو بدونین متاسفانه اگه کار مجانی برا کسی انجام بدین هرچقدرم قوی و خوب باشه قدرشو نمیدونن....
  9. arashk.tt

    در مورد آهنگسازی

    با سلام دوست عزیز من حس میکنم مشکل شما و دوستای دیگه تو این 3 تا چیزه : اول محدود کردن خودتون تو قوانین ---نتیجش: از بین رفتن خلاقیت احساس دائم شک ! مقایسه دائم خودتون با دیگران !!! بی توجهی به گوش !!! دوم : ترس از خطا اشتباه یا نتیجه معکوس : خوب مگه چی میشه در نیاد اونی که می خواستین ؟ مثل یه کاغذ نقاشی با خرج کمتر ... مچاله می کنین و یکی دیگه شروع میکنین سوم : انتظار پیشرفت سریع !!!! نه دوست عزیزم هیچ کسی از اولین پروژه ای که ساخته راضی نیس... نه فقط پیاده شدن ایده حتی تم کلی.... از تکرار و تمرین نترسین ...اول پیشرفت کنده شاید خیلی کند اما کم کم اتفاق میافته و لذت بخش میشه .... اولین روزای ساز زدنتون رو بیاد دارین ؟ کم کم بهتر نشد ؟ و چند تا نکته دیگه سعی کنین علمتون رو زیاد کنین که میانبره هر راهیه ، و تو تنظیم از تغییر نترسین تغییر تو تمپو و سرعت آهنگ گرفته تا تغییر ساز ها ، تغییر گام ، حتی تغییر سبک ....با سعی و تلاش پیشرفت میکنیم ... مطمئن باشید که انسان چیزی جز سعی و تلاش خودش نیس ....
  10. arashk.tt

    آهنگسازی چیست؟ تنظیم کننده کیست؟

    با عرض سلام خدمت دوستای گلم در مورد آهنگسازی و تنظیم اینکه مطالبی از سایت های مختلف موسیقی کپی بشه و اینجا پیست بشه بد نیست اما فاقد ارزش کاربردی برای دوستای کم تجربه میشه مطالبی که عرض میکنم تجربیات شخصی خودم هستش که با هاتون در میون میگذارم ( کاری که کمتر کسی انجام میده و خب حقم دارن دلیلشم روشنه ) ببینین دوستان، آهنگسازی هنر ایجاد ملودی روی یک عبارت ،شعر، یا ... رو میگن یه آهنگساز میتونه با ساز آشنا باشه و ملودیو بر اساس قوانین بسازه یا میتونه به ذات ذهن خلاقی داشته باشه یا بقول معروف اینکاره باشه (در مورد این موضوع بحث دارم : تفاوت آدما : یکی بدون کلاس با دیدن بارون از پشت پنجره یه شعر عالی مینویسه ... یه نفردیگه کلاس میره میگن این وزنه این قافیه این ردیف حالا شعر بگو که بازم نمیتونه !!!) یا اینکه یه ملودی سینه به سینه بهش رسیده باشه ( مثل گوشه های موسیقی ایرانی ، موسیقی خراسانی و..) بحث در مورد تنظیم متفاوته تنظیم کننده ملودیو از آهنگساز میگیره ازینجا به بعد با دو موضوع سروکار داریم 1. علم موسیقی 2. احساس خلاقیت و زکاوت .. سعی میکنم جوری بگم که پر بار باشه و سریع : ملودیو وقتی بهش رسیدی اگه قراره با کلام باشه از خوانندت تست میگیری !!! محدوده توانایی خوندنشو جاییکه بهترین رنگ صداشو اونجا میشنویو سورس در نظر میگیری و گام یا تونالیترو انتخاب میکنی .... بعد نگاه میکنی به جنس صدای خوانندت .. چهار محدوده صدایی : سوپرانو آلتو تنور باس ( و محدوده های مابینی مثل باریتون ) صدای خوانندت تو یکی از این محدوده صداها قرار میگیره خوب که چی ؟ اینجاس که خلاقیت با علم تلفیق میشه برای هارمونیزه کردن صداها با جنس های مختلف به غیر از قوانین هارمونی که لزومه ، نیاز به ساز شناسی داریم ... مثلا برای اجرای همزمان با صدای باریتون استفاده ازساز باسون یا فاگوت میتونه انتخاب بدی باشه ( توجه تونو به تشدید و محدوده فرکانسی جلب میکنم ) یا استفاده از پیانو و گیتار بطور همزمان میتونه انتخاب بدی باشه ( به علت تداخل فرکانسی بدون در نظر گرفتن تکنیک های رفع ماسکینگ در میکس ) در ادامه بعد از مشخص شدن گام و رنگ صدا شما یک سرعت یا تمپو مشخص برا موزیکت با توجه به حال و هوای اون ملودی انتخاب میکنی و اولین ساز و برای همراهی کردن با ملودی خواننده در نظر میگیری و شروع میکنی( همه چی بسته به خودته تو انتخابات ) ... تو تنظیم ارکسترا معمولا اولویت نوشتن با پیکولو فلوت و بادیهاست .... در ادامه بقیه سازها با توجه به علمی که از موسیقی داری ( چگونگی اضافه شدن ،اکتاو اضافه شدن دیوریشن و مدت ، ولوم و شدت........) و البته نیازی که حس میکنی اضافه میشن ... بار ها و بار ها و بار ها باید گوش داده بشه و تغییرات متفاوت ایجاد و امتحان بشه این به تکرار گوش دادنا همون بخش احساس و هوشمندیو برا شما رقم میزنه سعی نکنین همیشه تو بند قوانین اسیر بمونین ...قوانین کوانتر پوان ( counterpoint) بعد از مرگ بزرگان و نوابغ موسیقی در قرن 17 به بعد توسط شاگردان و موسیسین های نسل بعدی در تحلیل و تجزیه نگارش آثار بزرگان ایجاد شده و خود نوابغ عالم موسیقی دوره باروک و رنسانس و در کل قبل از قرن 17 اصلا مفهومی به این نام نداشتن !!!!! روش نگارش نتهای موسیقی به شیوه نشانه گذاری !!!!! بلکه چیزی که باعث بوجود اومدن اون آثار موندگار تو تاریخ موسیقی شده نبوغ موسیقیایی عالی و گوش و ذوق فوق العاده قوی اونها بوده ....تقریبا فکر میکنم اکثر تنظیم کننده ها و آهنگسازا این تجربرو داشتن که جایی تو کارشون بر اساس قوانین موسیقی بعید و یا شاید غلط بوده اما خوب صدا داده و ازش استفاده شده به همین سادگی .... شرمنده که طولانی شد .... اما دنیایی از حرف همچنان باقیست تو این مبحث !!!
  11. البته یکی از دوستان بهم می گفت : اهنگساز باید ملودی و ریتم باس و هارمونی رو همه چی تکمیل کنه و بعد بده به تنظیم کننده و بعد ادامه مراحل ..... با سلام دوست من برای شما یه مثال می زنم تا کامل متوجه بشین : شرایطی رو در نظر بگیرین که تو یه گوشه از دنیا مثلا همین ایران خودمون یه ملودی سینه به سینه نسل به نسل تو یه قومیت خاص منتقل شده ( مثل گوشه های موسیقی فولکلور ایران ) و اون ملودیو با یه شعر خاص توی مراسما اجرا می کنن با اینکه شاید اجرا کننده ها اطلاعات موسیقیایی ازش نداشته باشن حالا اگه بخوایم این موسیقی رو تنظیم کنیم آهنگساز قطعه کیه ؟ همون فردی که ملودیو بصورت دیکته یاد گرفته و می خونه به همین سادگی .. یعنی میتونه علم موسیقی هم نداشته باشه ( که اگه داشته باشه خیلی بهتر ) اما اگه نداشت چی ؟ سادست تنظیم کننده با توجه به توانایی صدای کسی که می خواد قطعه رو بخونه گام رو انتخاب می کنه یعنی تو محدوده فواصلی که تو اون فواصل خواننده توانایی اجرای بی اشکال نتها و رنگ صدای بهتری داره .... البته این رو به عنوان یه مثال ساده عرض کردم وگرنه خیلی از قطعات با اصالت موسیقیایی وجود دارن که باید توی گام خاصی اجرا بشن درواقع باید براشون خواننده مناسب پیدا کرد ....
  12. arashk.tt

    تنظیم کنندگان کیوبیس

    سلام خدمت دوستان من اینجا با اسم هنری ارشک فعالیت میکنم در هر سبکی کار می کنم اینبار یه دمو با میکس و مستر اولیه از یه کار ارکسترال با آهنگسازی و تنظیم خودم و با خوانندگی یکی از دوستامو تقدیم میکنم : http://up.cubase.ir/up/Mohsen-Fotros-Nisti-produced-by-a-k-arashk-.mp3
  13. arashk.tt

    اهنگسازان کیوبیس

    سلام خدمت اساتید محترم ارشک هستم هر سبکی کار می کنم ترانه آهنگسازی تنظیم برای آشنایی دمو یه کار الکترونیک دنس گذاشتم : http://up.cubase.ir/up/arashk-tt-cubase.mp3
  14. با عرض سلام خدمت شما استاد عزیز و تشکر از مطالب مفیدتون باید بگم که این ریتم هایی که ساختین برای آشنایی خیلی خوبن اما نمیشه گفت مثلا ریتم همه ی موزیک پاپ اونجوری ساخته می شه یا ریتم یونانی که گذاشتین صرفا توی یه آهنگ یونانی کاور شده استفاده شده و به شخصه تفاوت زیادی توش با ریتم shuffle ندیدم , در رابطه با تکمیل مطلب مفیدتون دوستان می تونن پلاگین drumaxx vst از پلاگین های خود اف ال استادیو رو باز کنن و به ریتم هایی که تحت گروه بندی و سبک های خاص از پیش تعریف شده گوش بدن در مورد استفاده از drum loop هم باید بگم بله استفاده میشه و بسیار بسیار پر کاربرد و با کیفیت هم هست و درسته که اگه هر لاین از درام ( کیک های هت اسنر و .. ) بصورت جدا ساخنه بشه تو میکس دست آدم باز تره اما فراموش نکنیم که خود ساز درام بصورت زنده با میکروفن گذاری مناسب رکورد میشه و در خروجی عملا تمام صداهای درام با هم گرفته می شه و میکس میشه بر اساس سه محدوده فرکانسی high mid low
×
×
  • اضافه کردن...