رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Violinist

مدیر بـازنشسته
  • تعداد ارسال ها

    4,899
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    169

تمامی مطالب نوشته شده توسط Violinist

  1. Violinist

    قدردانی از مهرزاد مهرگان (violinist)

    درود به دوستان قدیمی و عزیزم طراحی سایت چقدر خوب شده. ممنونم از مرتضی بلکی عزیز که تو این چند سال اخیر که کلا همه فروم‌ها از لحاظ بازدید ریزش کردن، همچنان سایت رو سرپا نگه داشت. اون روزا که مدیرای قدیمی سایت بازنشته میشدن و خیلیاشون رو خودم بازنشسته کردم، اصلن به فکرم هم نمیرسید که یه روزی خودم هم بازنشسته بشم . یجورایی سایت رو انگشت من میچرخید اون روزها ولی چه کنیم که با بالا رفتنِ سن، مشکلات شخصی هم زیاد میشه و دیگه فرصتی برای فعالیت و مطلب نوشتن و مدیریت کردن در سایت باقی نمیمونه. امیدوارم به زودی دوباره به این محفل قدیمی برگردم و سایت رو مثل چند سال پیش به اولین و بزرگترین فروم آموزش تبدیل کنیم. ممنونم ازتون که فراموشم نکردین
  2. با تشکر از شما کاش هر ترک رو جدا بصورت mp3 آپلود میکردید که هر کس هر آهنگی رو که قراره اجرا کنه دانلود کنه ! اینجوری وقتی کاربران با 32 مگابایت حجم روبرو و منصرف میشن از دانلود !
  3. برادر تهرانی عزیز باور کنید چندین بار نوشته های این تاپیک را خواندم و بدون اغراق ، هیچ جمله ای نیافتم که درونش کسی زبانم لال قصد تخریب شما را داشته باشد . بنده ، مرتضی ( Blacky ) و آرتین ، هر سه همدیگر را میشناسیم و با اخلاق و روحیات هم آشنا هستیم و هر سه مان هم دقیقن همان سبک موزیکی را که شما دوست دارید را دوست داریم و علاقه ای هم به موزیک های مصرفی امروزی که چند هفته ای بقول معروف هیت میشوند و به سرعت هم از یاد میروند نداریم . اما چون شما شناخت کمتری از ما دارید ، بنابراین برداشت سو تفاهمانه ای داشته اید . پیش خودتان یک لحظه فکر کنید ، منی که وقتم پُر است و برای انجام امور فنی سایت هم چند وقتی است که تایم کافی ندارم ، چرا باید بیایم نزدیک به دو ساعت زمان برای نوشتن یک متن طولانی برایتان صرف کنم ؟ چرا برای سایر کارهایی که در سایت قرار میدهند متن طولانی نمینویسم ؟! اگه یادتان باشد چندین بار در آثار قبلی تان متن های فنی و تخصصی هم در مورد موزیکتان نوشته ام . تعریف هایی که از کار قبلیان کردم را بخاطر دارید که ؟ همانکه در مورد سولوی گیتار هم صحبت کرده بودم . بنابراین مطمئن باشید که تمامه صحبت ها فقط از سَر رفاقت و دوستی است . کسی در توانایی و علم و دانش بالای شما شکی ندارد . در هیچ کجای صحبت هایم هم نمیتوانید همچین جمله ای را پیدا کنید که من شما و کارتان را ضعیف خطاب کرده باشم ! اگه به من باشد که کل جامعه را مجاب میکنم فقط پاواروتی ، بوچلی و سلن دیون گوش کنند ! هر چند همان بوچلی و سلن دیون را هم که کارهای اخیرشان راه میشنوم ، میبینم که در ارکستر کارهایشان از المان های موزیک الکترونیک هم استفاده کرده اند و چقدر هم زیبا است این کارهایشان . شما مثال گل سرخ را زدید . بنده هم مثال باغی را میزنم که میشود در خاکش انواع اقسام میوه ها را کاشت و بجای اینکه مثلن فقط از سیب خوردن لذت برد ، میشود در کنارش از خوردنِ زردآلو ، هلو ، گیلاس ، گلابی و غیره هم لذت برد ! صدای شما همان خاک حاصل خیزی است که میشود رویش ، علاوه بر تنظیم های ارکسترال و سیمفونیک ، تنظیم های امروزی تر و با چاشنی الکترونیک هم کاشت و برداشت کرد . باغ و خاک ( بخوانید محمد امیدوار با همان ملودی و هارمونی مختص خودش ) همان باغ است ، اما محصولاتش متفاوت تر شده و سلایق بیشتری را در بر میگیرد و جذب میکند . بقول خودتان بیست سال است که خون دل خورده اید و هفتاد کار در این فرم ارکستر ساخته و تنظیم کرده اید ، اما نتیجه ی خوشایندتان را نگرفته اید . ( هرچند موزیک ارکسترال واقعی ، موزیکی است که تمامه ارکستر واقعن با ساز زنده و نوازنده ی واقعی نواخته و ضبط شده باشد . نه اینکه یک نفر به تنهایی با میدی کنترلر و ماوسِ کامپیوتر تمامه سازهای یک ارکستر پنجاه نفره را زده باشد ! ) ایراد را هم قطعن سطحِ پایینِ شعور موسیقاییِ جامعه و اسپانسرها دانسته اید ! خُب یکبار هم شما نرمش بخرج دهید و فرم تنظیم هایتان را به روز تر کنید . شاید اصلن گره گشای شما همین مورد باشد . با آپدیت کردنِ فرم تنظیم هایتان دیگر نگرانِ فقدانِ ساز زنده هم نخواهید بود ! زیرا سازهای سینتی سایزری نمونه ی واقعی و زنده ندارند و کسی دیگر نمیگوید چرا ارکسترِ کارتان به واسطه ی استفاده بانک های کانتکت ( بجای استفاده از سازهای زنده ) روح و حس ندارد ! هفتاد بار روی آن طرز فکر و ایدئولوژی پافشاری کردید ، یکبار هم نیم نگاهی به تنظیم های امروزی تر و استفاده از عناصر موزیک الکترونیک داشته باشید . اطرافیان خودم خیلی ها را میبینم که سالهاست موزیک میسازند و میخوانند . همیشه هم گله از این دارند که حقشان خورده شده و به جایگاهشان نرسیده اند . و اتفاقن برخی از آنها واقعن کارشان خوب است و از خیلی از معروف ها بهتر هستند . به اینها باید گفت ، یکبار هم به این فکر کنید که شاید ایراد از خود شما باشد و یک اشتباه و کم کاری دارید در روند رو به رشد و در امور کارهایتان . در هر صورت یک پیشنهادی بود که دادم . نظر شخصی هم نیست . چیزی است که داریم در جامعه میبینم . داریم میبینم که با تنظیم الکترونیک و الکترو/آکوستیکال هم میشود آثار ماندگار و بقول معروف آواز کلاسیک و اُپرایی خواند و کنتوپوآنِ لایه ای و هارمونی غنی و پیچیده را پیاده کرد . میشود از این طریق شنونده های عام را با موزیک های علمی و اصولی و هنری آشتی داد و آنها را به شنیدنِ ملودی ها و هارمونی های غنی و عمیق مجاب کرد . نمونه اش خانم " لیندزی استرینگ " که تخصصش ویلون کلاسیک است ، اما آمد ملودی های کلاسیک را با سولوی ویلن بر روی تنظیم های الکترونیک ( مخصوصن داب استپ ) نواخت ، و الان شنونده های عامی که قبل اگر آن ملودی را با یک ارکستر سمفونیک می.شنیدند یک ثانیه هم تحمل.ش نمیکردند ، با ذوق و شوق زیاد این کارها را گوش میدهند و لذت میبرند . این خانم به جای اینکه بگوید ( به من چه که مردم موزیک کلاسیک را نمیفهند ، من کار خودم را میکنم و آنها هم بروند با آن موزیک های بی محتوای خودشان خوش باشند ! ) دلش برای مخاطبی که قدرت فهم موزیک خوب را ندارد سوخت و با سبک و سیاقِ خودشان این نوع موزیک و ملودی خوب را برایشان و برای فهمشان قابل شنیدن و فهمیدن کرد . در این باره دگر عرضی ندارم .
  4. نه اتفاقن از بحث های بی پرده و صریح لذت میبرم . متنفرم از این تعارف های مسخره ای که در جامعه ی ما رواج دارد . مخصوصن در مورد موزیک ، که واقعن با کسی شوخی ندارم و دوست هم ندارم کسی با من با تعارف و در لَفافه در مورد موزیک صحبت کند ! بحث من اصلن شخصی و کوبیدنِ شما نیست . بحثِ من به هیچوجه در مقام مقایسه. ی سلایق شخصی من و شما نیست . من هم همان موزیک هایی که شما میپسندید را عاشقانه دوست دارم و چیزی غیر از این هم گوش نمیدهم در خلوت خودم ! اما در حال حاضر قدرتِ تعیین سطح موسیقی در دستان من نیست . شاید در دهه پنجاه این قدرت وجود داشت که موزیک خوب را براحتی برای اکثریت جامعه رواج داد و مردم هم با جان و دل اینگونه آثار خوب ، که تمامه قواعد و تکنیک های موسیقی کلاسیک در آنها رعایت شده بود را میشنیدند و لذت میبردند . اما الان دهه نود است و مردم و طرز فکر و شعور آنها هم مثل دهه پنجاه نیست . منظور من از مدرن شدن ، موزیک دامبولی و یکبار مصرف نیست ! نه طرز فکر شما به این نوع موزیک های سخیف میخورد و نه جنس صدای شما . من نمیگویم صدایتان را بیندازید توی بینی و اتوتیون و ملوداین را هم تا خرخره ببنید به صدا ! همین صدا ، سبک ملودی را حفظ کنید ، اما ارکستر را مدرن تر و امروزی تر کنید . ترمس و هاوس را هم فقط مثال زدم . مگر با صداهای به اصلاح سینتی سایزری و مجازی نمیشود هارمونیِ دلخواه خود را نواخت ؟ مگر با سینت نمیشود چند لایه کنترپوآن زیر وکال نواخت ؟ مگر با صداهای مجازی نمیشود آکورد 6 ، 7 ، 9 ، 13 و هارمونی دیسونانس نواخت ؟! البته خودتان بهتر میدانید که روی آکوردهای سه صدایی و ساده ی مینور / ماژور هم میشود موزیک خوب و فاخر و عمیق ساخت . برای ساخت ملودی و موزیکِ خاص حتمن نباید سراغِ هارمونی های عجیب غریب و پیچیده رفت . روی لوپِ آکوردی معروفِ اسپنیش هم موریک خوب که تحسین اساتید را به ارمغان داشته کم نداریم در دنیای موسیقی . چرا وقتی حرف از موزیک مدرن میشود شما ذهنتان به سمت کیک قوی و هِد زدنِ دختران و پسران تین ایج در ماشین میرود ؟! اصلن چه اشکالی دارد یک موزیک که از لحاظ ملودی و هارمونی و جنس صدای خواننده در سطح قابل قبولی ( همچون کارهای شما ) قرار دارد ، کیک و بیس قوی الکترونیک هم داشته باشد ؟ چرا نباید قشر عام جامعه هم موزیک هایی در سبک کاری شما بشنوند ؟! آیا این ظلم نیست که آنها را با موزیک های مصرفی خودشان رها کنیم و بهشان بگوییم ( مهم نیست که کارهای مرا دوست ندارید ! من مصرانه همچنان برای آن یک درصد میخوانم ! ) ؟؟ اعتقاد دارم هنرمند آتارش در درجه اول باید قابل قبول دل خودش باشد ! اما به مخاطبین هم باید توجه شود . یک نقاش هرچقدر که تابلو بکشد و آنها را در کنج خانه ی خود نگاه دارد به تعالی و. کمال نمیرسد ، تا وقتیکه که آتارش در گالری ها به نمایش عموم در آید . رفتار شما در مورد اینکه میگویید ( من فقط برای آن یک درصد میخوانم و همینکه آن قشر کم کارهایم را بشنوند برایم کافی است ) قدری شعار گونه است ! نمیشود که دست روی دست بگذاریم فقط بگوییم ، خب عوام موزیک خوب را نمیفهمند و حقشان است که برخی خواننده ی سودجو هر خزئبلاتی را به اسم موزیک به خوردشان بدهند ! پس بروند پی کارشان ! موزسین های واقعی ، کسانیکه سبک های فاخر و خوب کار میکنند ، چه کاری برای بالا بردنِ سطح شنیداری عوام کرده اند ؟ بنده عرض کردم که مقداری ، ارکستر و فرمِ تنظیمِ کارهایتان را همسو با امروز و عام تر کنید . چه اشکالی دارد در موزیک هایمان کاری کنیم که شونده های عام هم موزیک خوب و اصولی بشوند ؟! نمونه اش اِبی ، که فهمید اگر بخواهد سبک تنظیم هایش هنوز هم مانند پوست شیر و سایه و خاکستری و . . . باشد ، باید قید تمامه مخاطبینش را بزند ! چون طرفدارنِ آن نوع ارکسترها و ملودی.ها یا از دنیا رفته اند و یا پیر و فرتوت شده اند و جانی برای گوش دادن به موسیقی ندارند ! بنابراین مقداری نرمش به خرج داد تا قشر امروزی جوان را هم راضی نگه دارد . رجوع شود به آهنگ ( بیا کنارم سروناز بی تاب ... ) که هم سازهای آکوستیک دارد ، هم ملودی امروزی و در عین حال خوبی دارد هم هارمونی و آکوردهای غنی و کنتوپوآن دارد و هم سازهای سینتی سایزری و مجازی و همچنین کیک قوی دارد ! یا حامی ، که سالها فقط در سبک دهه پنجاهی و بقول معروف بابک بیاتی و واروژانی آواز خواند . 99% از مردم هم او را نمیشناختند . اما چند سالی است که علاوه بر آن سبک دهه پنجاهی ، کارهای امروزی تر و با ارکسترهای مدرن تر و عوام پسند تر میخواند . حتی ترنس و راک هم در کارنامه اش دارد ، در عین حال که صدایش همان صدا است و هارمونی هم تقریبن همان هارمونی . اتفاقن من اعتقاد دارم صدای قدرتمند شما روی یک تنظیم مدرن و الکترونیک ( و یا تلفیقِ الکترونیک و آکوستیک جواب میدهد ) و کار جذابی از آب در میاید . نیازی هم به اتوتیون و افکت های مجازی روی صدایتان نیست، چون دقیق و اصولی میخوانید . شما میگویید دنبال شهرت نیستم و اگر یک درصد از مردم هم کارهایم را بشنوند برایم کافی است !؟ نمیشود شهرت را کنار گذاشت و در عین حال توقع داشت که آثارتان به گوش شنونده ها ( حتی همان یک درصد ) برسد . هر چند بنظر من این ظلم در حق شونده های عام و آن 99 درصد است که بتوانیم با مقداری نرمش و آپدیت کردنِ کارهایمان ، آنها را هم در شنیدنِ موزیک خوب و ملودی ها و هارمونی های اصولی و زیبا سهیم کنیم ، اما اینکار را نکنیم ! و همچنین چه بخواهیم چه نخواهیم ، موزیک در این کشور جایگاه درستی ندارد و هیچ چیزش روی اصول و برنامه ریزی نیست . حمایت دولتی که اصلن وجود ندارد . و در کنار آن یک باند بازی و لابی بازی توسطِ این خواننده. های به اصلاح اتوتیونی و مصرفی و روضه خوان شکل گرفته که اجازه نمیدهند خواننده ها و موزیسین های کار درست و بهتر از خودشان به شهرت و محبوبیت برسند . زیرا در آن صورت بازارِ پُر رونقشان کساد میشود و دستشان و حقه هایی که بر روی صدایشان در استدیو اعمال میشود برای ملت رو خواهد شد ! درست است ، شما بیزینس مَن نیستید ! اصلن وظیفه ی شما نیست کارهایتان را پخش و منتشر کنید و به گوش شنوندگان برسانید . شما فقط باید بسازید و بخوانید و کمپانی ها برای عقد قرارداد و نشر آتارتان خدمتتان برسند . اما در صورتیکه در یک کشورِ هنر دوست و توسعه یافته که همه چیَزش روی اصول است زندگی میکردید ! نه در کشوری که هنوز هم خیلی ها به موزسین مطرب میگویند و کاری که انجام میدهد را حرام میدانند ! بقدری شأن موسیقیدان را پایین آورده اند که هنرمند نه تنها باید اینهمه احساس و انرژی و هزینه برای تولید آهنگ.هایش صرف کند ، بلکه خودش هم باید کارهایش منتشر کند و هزینه ی نشر را بدهد ! :| در آخر ، مطمئن باشید که شخصیت و شعور موسیقاییِ شما برایم مهم و با ارزش است که اینهمه برایتان تایپ کردم و نوشتم . این پست ( فکر کردن در موردِ اینکه چه بنویسم ، تایپ ، دوباره خوانی و ویرایشِ متن ) دقیقن دو ساعت از وقتم را گرفت . اما چون برایم ارزش قائل شدید و یک متن طولانی نوشتید ، وظیفه دانستم که دوباره برایتان یک متن طولانی بنویسم . حتی قید دیدنِ اپیزود اولِ فصلِ هفتم سریال Game Of Throne را هم زدم ، با اینکه خیلی هیجان داشتم ببینم و برای فردا شب گذاشتم :) ممنونم از شما که وقت گذاشتید و کامل توضیح دادید
  5. در ضمن باید قبول کنید که موزسین.های سبک.های خاص و سنگین ، اکثرن تنبل هستند در موارد مربوط به شناساندنِ خودشان و آثارشان به عموم ! امیدوارم از حرفهایم دلگیر نشوید . چون فقط از سر دلسوزی و رفاقت هست . چون سبکتان سبک مورد علاقه.ی شخصی خودم است . شما نشسته اید در خانه و فقط مینوسید ، میسازید و میخوانید و بعد با چهار نفر از اعضای خــانوده و دوست و آشنا چند روزی آن ترک را گوش می.دهید و آنها هم چند تا به به/چه چه میکنند و حرفایی همچون ( وااای ممد عجب صدایی داری ! حیفی بخدااا ! حقِ تو رو خوردن ! ) و این قبیل جملات میشنوید و تمام میشود میرود پی کارش ! و باز دوباره موزیک و ترک بعدی و باز همین صحبت های کلیشه ای ! خودتان ، خودتان را در این لوپ و چرخه ی بیست ساله گرفتار کرده اید و هیچ کار مفیدی هم حاضر نیستید برای شناساندنِ خودتان و آثارتان به جامعه موسیقی و در سطح وسیع انجام بدهید . خیالتان راحت ! با در خانه نشستن و انتظار برای اینکه یک روزی یک حامی و اسپانسر زنگ خانه تان رو بزند و بگویید " بفرمایید برویم امشب در برج میلاد اجرای زنده داری" هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و تا ابد وضع به همین منوال خواهد ماند . اینهمه خواننده ی در پیت و تقلید کننده های دست چندمِ خواننده های آن ور آبی با پخش کارهایشان در وبسایت های موزیک و کانال های تلگرامی و حتی با ویدیوهای یک دقیقه ای در اینستاگرام به شهرت رسیده اند . از آنها که دیگر کمتر نیست سطح کارتان . اینهمه کانال تلگرام هست که چند میلیون مِمبِر دارند . کافیست آثار خوبتان را برای ادمینِ کانال ها بفرستید تا یک شبه کارتان بخ گوش چند میلیون نفر برسد ! از این چند میلیون نفر حداقل دویست هزار نفر هستند که به سبک کارهای شما علاقه دارند و اگر از کارتان خوششان بیاید حتمن اسم شما در خاطرشان خواهد ماند و کارهایتان را دنبال خواهند کرد . اگر باز هم اتفاقی نیفتاد ، مشکل را در خودتان جستجو کنید ! زیرا شما شدیدن در مورد سبکتان تعصب و غیرتِ گاهن بی مورد نشان میدهید ! در همه ی موارد زندگیتان همچون لوازم الکترونیکی ، موبایل، کامپیوتر ، تیپ و لباس ، اتومبیل و . . . دنبالِ مدرن و جدید شدن هستید ، اما به موزیک و آواز که میرسید شدیدن مقامت نشان میدهید در مدرن شدن ! بالاخره شونده ها هم حق دارند که همراه با مدرن شدنِ تمامه موارد زندگی ، موزیک های مدرن و جدید هم گوش کنند . واقعن چه اشکالی دارد در کنار اینهمه کار پاپ/کلاسیک که ساخته اید و خوانده اید ، چند تا موزیک با تنظیم. های دَنس ، ترنس ، هاوس و زیر مجموعه های الکترونیک داشته باشید ؟ من هر دفعه که لیست وی اس تی های کارهای شما را نگاه میکنم ، همیشه همین ها را میبینم ، و همه هم مربوط به همین سبکی هستند که شما دل نمیکنید ازش ! نمیگم بروید در سبکِ کارهای خواننده هایی ماکان بَند و ساسی مانکن و مسیح آهنگ بخوانید ! بحث من در مورد نوع ارکستر و سبک تنظیم هستش . همان ملودی های مورد پسند خودتان را ، آنهایی را که به سلیقه ی عوام نزدیک تر هستند را با ارکستر الکترونیک تنظیم کنید و بعد درست حسابی پخش کنید . آنوقت اگر باز هم اتفاقی نیفتاد زانوی غَم بغل بگیرید و اسپانسرها رو دشنام بدهید ! الان دوره ای است خواننده ها با یک ترک به شهرت میرسند . فقط کافیست آن یک ترک با سلیقه روز مردم سازگار باشد . فعلن یک مقدار غرور خود را کنار بگذارید و یک موزیک عام تر بسازید و بخوانید . بعد که به شهرت رسیدید از شهرتتان استفاده کنید و کارهای خاص ترتان را به گوش فَن هایتان برسانید . چون چه بخواهیم و چه نخواهیم ، قشر عظیمی از مخاطبین موزیک را در تمامه دنیا مردم عام تشکیل میدهند . فقط برای شونده های خاص موزیک ساختن و خواندن ، هیچ شهرتی را به ارمغان نخواهد آورد . شهرت که نباشد ، هیچ اسپانسری سرمایه گذاری نخواهد کرد بر روی موزیکی که مخاطب خیلی کمی دارد . این یک امر طبیعی است که یک تهیه کننده بر روی موزیک و سبکی پول خرج کند که برایش بازگشت مالی و سود داشته باشد . من هم اگر تهیه کننده بودم ، بر روی موزیکی که تاریخ مصرفش گذشته و هنوز در پنجاه سال پیش گیر کرده و فقط یک درصد از مردم جامعه به شنیدنش علاقه دارند ، سرمایه گذاری نمیکردم ! بلاخره سلیقه مردم ما ، چه بَد و چه خوب ، در حال حاضر این نوع موزیک است ، و اگر بخواهیم بر خلاف جریان آب شنا کنیم ، فقط خودمان را غرق و نابود میکنیم . اما راه منطقی این است که ابتدا سبک آثارمان را به سلیقه عوام نزدیکتر کنیم ، و بعد که شهرت و قدرت لازم را بدست آوردیم ، آنوقت دست به یک حرکت انقلابی بزنیم و کم کم سطح سلیقه ی عام را بالاتر ببریم . با پافشاری بیهوده و در شانِ خود ندانستنِ برخی سبک های عام تر و همچنین بدون هیچ تلاشی منتظرِ سرمایه گذار ماندن که بیاید موزیکِ نوستالژیک و فاخر ما را ( که هیچ شونده ای هم ندارد ) حمایت کند ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ! خیالتان راحت باشد ! در حال حاضر فقط خود شما باید برای خودتان کاری بکنید . قدرتِ انجام اینکار فقط در دستانِ خودتان است . تنبلی را کنار بگذارید . ابتدا فکری به حالِ آپدیت کردنِ موزیک. هایتان بکنید . و بعد ، از این دنیای وسیعِ مجازی وَ سایبری که 80 درصدِ جامعه به آن دسترسی دارند نهایتِ استفاده را ببرید . بنده خودم حاضرم برای آپدیت کردنِ سبکِ تنظیم کارهایتان هر کمکی لازم باشد برایتان دریغ نمیکنم . اصلن یکبار یکی از ترانه هایتان را بدهید من برایتان در حال و هوای امروزی تر ملودی سازی و تنظیم کنم .
  6. درود برادر تهرانی ! برای تایید شدنِ پروژه ، نیازی به ارسال تاپیک و اطلاع دادنِ این موضوع نیست و فقط باعث شلوغ کاری و سردرگمی خواهد شد . لطفن موارد مربوط به تایید پروژه.ها را ( اگر بیش از یک شبانه روز طول کشیده بود ) در چت. باکسِ سایت و یا به یکی از مدیران در پیغام بازدیدکننده اطلاع دهید . مدیران مربوطه به محض مشاهده و همچنین صحیح بودنِ محتوای تاپیک ، عملِ تایید را انجام خواهند داد .
  7. از کاربران عزیز کسی از روند این آلبوم نیمچه تخیلی اطلاعی داره ؟! اینهمه اینهمه تو این تاپیک تایپ کردیم و عرق ریختیم ! :-) جالبه برام بدونم که آیا حرفامون درست بوده و این آلبوم و کار تیمی هم فقط تخیل و وَهم بوده ؟!
  8. سلیقه که هست نمیشه نباشه اما احساس میکنم پلاگین.های یک کمپانی با هم هماهنگ تر هستند نکته.ی بعدی اینکه نیازی نیست حتمن تمامه پروسس.های مسترینگ رو ، که گفته شده روی موزیک اعمال کنیم مثلن اگر در میکسِ سازها ، فرکانس.های های و مید بدرستی و به اندازه استریو و واید شده باشند و فرکانس.های پایین و سازهای بم بدرستی مونو شده باشند ، نیازی نیست حتمن در مستر Image رو دوباره باز کنیم روی کار ! این جمله معروف رو هم همه میدونیم : از یک میکسِ بَد و غیر اصولی ، خروجی مسترِ خوبی در نمیاد و فقط صدای موزیک خوشخراش تر میشه در مستر !
  9. شرمنده اکانتم رو تغییر داده بودم یادم رفته بود در تاپیک قید کنم ! دوباره پیام بدید : Telegram: Contact @mehrmehrzad ( تکرارِ حرف n در انتهای اکانت صحیح است و اشتباه تایپی نیست ! )
  10. من هیچوقت نگفتم در یک محیط غیر آکوستیک کاری میکنم از مانیتورها صدا در حد یک اتاق 100 درصد آکوستیک شنیده بشه ! عرض کردم ، با توجه به شرایطِ اتاقِ میکس ، بهترین حالت ممکن رو برای مانیتورها ایجاد میکنیم تا مانیتورهای چند میلیونی حکم دکور و در حد یک اسپیکر 100 هزار تومنی صدا ندن !
  11. درود به کاربران عزیز الان با خبر شدم که مادر محترم خانم سجودی دار فانی را وداع گفتند امیدوارم با پیام های تسلیت در این تاپیک بتوانیم گوشه ای از غم های ایشان را تسکین دهیم . هر چند غم از دست دادن مادر غم عظیمی است و با میلیون ها پیام تسلیت هم دِل تَسَلی پیدا نمیکند و غم های این دنیای لعنتی هیچوقت تمام شدنی و آخرین نیست اما وظیفه ی ما است که در مواقع درد و رنج در کنار و به فکر دوستانمان باشیم مادر ! بی تو تنها و غریبم / اتاقِ خالی ام بی تو چه سَرده مادر ! ما درِ خوب و قشنگم / بدون تو دل من پُره درده فضای خونه بی بوی تو هیچه / صدای تو هنوز اینجا می پیچه مادر . . . مادر . . .
  12. اگر تمامه تنظیماتِ رایانه و نرم افزارِ میزبانتون مثلِ بافر و درایورِ کارت صدا و غیره مثلِ زمانی هستش که مشکلِ آوت آو مِموری نداشتید ، و یک یهو بدونِ هیچ دلیلی این مشکل براتون پیش اومده ، معمولن با نصب دوباره.ی ویندوز اینجور مشکلات برطرف میشن البته اگر مطمئنن هستید که هیچ دستکاری و وَر رفتنی صورت نگرفته در تنظیماتِ ویندوز و Daw و درایور در هر دو Daw اف ال و کیوبیس این مشکل رو دارید ؟ در ضمن اگر یوزِرِ Win 10 هستید عرض کنم که ، بنده بعد از یکسال کار کردن با ویندوز 10 به این نتیجه رسیدم که برای کارِ حرفه ایِ موسیقی ، فعلن ویندوز SP1 7 بهترین ویندوز هستش چون اخیرن یک پروژه.. ی سنگین داشتم در کیوبیس که در ویندوز 10 با خرخر زیاد و هنگ کردن پخش میشد اما با بازگشت به Win 7 ، پروژه ام کاملن روان و بدونِ هیچ اذیتی پخش شد !
  13. Violinist

    دلنوشته التماس دعا از Roya

    سمیه جان ! من با تمامه وجودم امیدوارم حالِ ماد رِ عزیز و مهربانَت خوبِ خوبِ خوب بشود من بهتر از هر کسی ، از اعماقِ وجودم ، می.فهمم که تَک تَِک لحظه های بودنِ ماد رِ ، با ارزش ، و گرانبهاترین لحظاتِ دنیاس و هیچ جایگزین و رپلِیسی برای آن نیست آرزوی من و تمامه کاربرانِ سایت ، بهبودی و شادابیِ دوباره ی ماد رِ گرامیَت هست :flower:
  14. خیر !

    موسیقی رو اولین بار فرانسوی ها در ایران بصورت علمی در آوردن .

    بنابراین ما ایرانی ها اصلاح های موسیقی رو با زبان فرانسوی تلفظ میکنیم .

    مثلِ ویلن ، که در زبان فرانسه Violon نوشته و تلفظ میشه .

    در زبان فرانسه کلماتی که آخرش tion داره ، سیون تلفظ میشه .

    برعکسِ انگلیسی که شِن تلفظ میشه .

    انگلیسی ها میگن وَریِیشِن و مودیلِیشن

    فرانسوی ها میگن واریاسیون و مودلاسیون .

    مثل دو ره می فا سل لا سی

    که ما ایرانی ها از فرانسوی ها یاد گرفتیم

    و در زبان انگلیسی از چپ به راست C D E F G A B گفته میشه به نت های موسیقی .

    شما هم بهتره بجای سوتی گرفتن از من معلوماتت رو بالا ببری .

    و بجای این فرعیات ، اصول و علم موسیقی رو یاد بگیری .

    تلفظ های اصلاحات موسیقی مهم نیست .

    مهم اینه که مُخ لازم برای یادگیری و استفاده و درکِ این تکنیک ها و فرمولشون رو یاد بگیری .

    همین روزاس که بخاطر این دخالت های بیجات در هر موضوعی به مدیران ارشد دستور بدم اکانتت رو مسدود کنن برای همیشه .

    شما بجای اینکه از من سوت

  15. ما میخوایم مسابقه رو جوری برگزار کنیم که عموم کاربران و شرکت کننده ها راضی باشند از شرایط مسابقه اگر فیدبَک و موافقینِ زیادی داشته باشیم در بین کاربران که در این تاپیک اعلام کرده باشند ، چرا که نه . و یک موزیک رَپ هم میذاریم در بینِ آهنگ های انتخابی
  16. درود خدمت کاربران عزیز به زودی قرار هست هفتمین دوره مسابقه صدای برتر ( مسابقات خوانندگی ) رو برگزار کنیم . اگر نظر و پیشنهادی دارید در همین تاپیک اعلام کنید ، تا با جمع بندیِ نظرات ، مسابقه رو طبقِ نظراتِ اکثریت برگزار کنیم . اگر هم با روال مسابقه در دوره قبلی موافق هستید ، لطفن اعلام کنید تا مسابقه همچون دوره های قبلی برگزار بشه . ممنون
  17. مرسی اویس فضاسازی و صداسازی بسیار بکر و منحصر بفرد هستش ریورب سازها و وکال خیلی حرفه ای و جذاب تنظیم شده فقط تایم برای یک موزیک با کلام مقداری زیاد حس میشه دوس داشتم حداکثر تو 4.30 کار بسته میشد
  18. اگر مخالف هستی پس فایده ای نداره بحث کردن :22: شوخی میکنم :d نه منظورم از کپی رو بد برداشت نکن کپی که حتمن نباید دقیقن نت به نت شبیه به یک موزیکی باشه منظورم حال و هوای موزیک ، ملودی ویلن و هارمونی هستش که نمیتونیم منکر بشیم تو فضای موزیک های کشورِ دوست و همسایه نیست . البته ایرادی بهش وارد نیست اینهمه خواننده ی معروف داخلی داریم که وقتی اولِ آهنگاشون رو پلی میکنیم واقعن فکر میکنیم الان ابراهیم یا امراه قراره بخونه ;) در مورد تنظیم هم درسته کار خودت نیست ، اما در نقد و بررسیِ یک موزیک ، بخاطرِ وابستگیِ بخش های مختلف به هم ، نمیشه حرفی از تنظیم نزد و فقط در مورد ملودی یا ترانه صحبت کرد
  19. درود برادر با اینکه سبک کار ، کُپی از موزیک های ترکیه ای هستش اما آهنگ نسبتن خوبی شده اجرای خواننده و ویلن تمیز از آب در اومده فقط کاش اون آه و ناله های خواننده کمتر بود و اینقدر زیاد روش مانور داده نمیشد تنظیم هم با اینکه ریتم آرومی داره ، اما خلاقیت خوبی از لحاظ ترکیب المان های الکترونیک و آکوستیک توش هست البته آکوردها یک مقدار ناقص هستش و آکوردهای بهتر از این رو میشد حذف و اضافه کرد خلاقیت در بخش ملودی وکال هم تا حدودی کم هستش در قسمت کُراس ما چهار بار یک ملودی و آکورد رو ، که فقط متن ترانه تغییر میکنه ، میشنویم انتظار میرفت مثلن جمله ی سوم و چهارم در کراس ، دچار واریاسیون میشد و مقداری فرق میداشت با جمله اول و دوم و خواننده چهار بار پیاپی یک ملودی رو اجرا نمیکرد
  20. درود برادر

    خیر ، متاسفانه زیاد حال خوبی ندارم !

    سورس مورد نظر رو هم ندارم

    از کاربری به اسم Mobin Hashemi درخواست کنید

    چون اون سورس رو اولین بار برای ایشون ساخته بودم

  21. درود برادر

    خیر ، متاسفانه زیاد حال خوبی ندارم !

    سورس مورد نظر رو هم ندارم

    از کاربری به اسم Mobin Hashemi درخواست کنید

    چون اون سورس رو اولین بار برای ایشون ساخته بودم

  22. Violinist

    ???سوال؟؟؟ - با صدای "محمد امیدوار تهرانی"

    واقعن مرسی بسیار زیبا و چقدرهم تاثیرگزار یاد یک نوستالژی افتادم به خودم که اومدم دیدم ساعت ها گذشته و موزیکِ شما بارها ریپیت شده و من غرق در مرورِ خاطرات و خیره به یک عکس بیشترین تاثیر رو ، ابتدا ملودی و سولوی گیتار و هارمونی بر روی من گذاشت سپس اجرای بی نفصِ خواننده و بعد تنظیم و ادامه ی ماجرا هر چند نوازنده یک مقدار بقول معروف شلخته نوازندگی کرده ( در دو/سه لا چنگ ها و نت های تزئینی )، اما حرکتِ کروماتیکی که در 1:52 برای گیتار نایلون نوشته شده ، خیلی تاثیرگزار و روح نواز و چالش برانگیز هستش ممنون از شما و مسعودِ عزیز :flower: کاش کفه ی ترازوی موزیک های پاپ داخلی بیشتر به سمتِ این سبک ها و صداها بود ، تا به دور ازهیاهوی کاذبِ موزیک های مصرفی ، فقط موسیقی گوش میکردیم و لا غیر فقط خودِ موسیقی پ . ن : نمیدونم عمدی بوده یا سهوی ، اما در آخرین میزان از پارتِ گیتار ، یک ضرب به این میزان اضافه شده ، و بجای چهار ضرب ، شده پنج ضرب ! در واقع در کل موزیک ، فقط در این میزان ، ریتم شده 5/4 ! من عادت دارم به این که همیشه در حین موزیک گوش دادن از طریقِ تپِ ( Tap ) انگشتِ شستم به نوکِ سایر انگشتانم ضرب میگیرم . و با توجه به ریتم کار ، که 4/4 هستش ، انتظار داشتم در اون میزان ، از نیمه ی دوم ضرب چهارم ، یعنی از تایم 2:04 , خواننده وارد بشه ( بیا بار سفر رو ما ببندیم . . . ) اما برخلافِ روند و الگوی ریتمیک ، موزیک یک ضرب دیگه ادامه پیدا کرد ! از مسعود و یا خودتون تقاضا دارم این مورد رو توضیح بدید
  23. Violinist

    درخواست اموزش فاصله سوم

    با تشکر از وحید عزیز یه نکته رو هم من اضافه کنم در موزیک های پاپ معمولن برای ساز های سیمی / زخمه ای و وکال ، فاصله ی سوم درست رو نسبت به ملودی اصلی اجرا میکنن و یا اگر نت های فاصله خیلی زیر و تیز شد ، منفی 6 درست رو اجرا میکنن
×
×
  • اضافه کردن...