رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





violet

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    89
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

9 دنبال کننده

درباره violet

  • تاریخ تولد تعیین نشده

Converted

  • Location
    Array

Converted

  • Interests
    Array

Converted

  • Occupation
    Array

Converted

  • نرم افزار من
    Array

Converted

  • سبک
    Array

Converted

  • تخصص من
    Array

Converted

  • تحصیلات
    Array
  1. سلام مسعود عزیزم فقط میتونم تبریک بگم به شما برای خلق تمامی آثار و فضاهای ارزشمندت. یکی از یکی زیبا تر. این کار بسیار جالب بود و تشکر ویژه از استاد امیدوار برای همکاری دراین کار ارزشمند.بزودی هم سورپرایزی برایت خواهم داشت.
  2. سلام دوست عزیز اون حالت خیلی کلیشه ای هست و البته برای درک و تثبیت تنالیته لازم هست که در معمول ترین حالت میگن هارمونی رو با آکورد تنیک و ملودی رو با یکی از عواملش شروع کنین. درک و شعور هارمونیک شما هرچقدر بالا تر بره میتوانید با یک توجیه مناسب خیلی فراتر ازون بروید. تسلط به نت های غیر هارمونیک همچنین تسلط به آلتراسیون ها و آکورد های قرضی همه و همه خیلی کمک میکنه. مثلا آهنگ معروف "سوغاتی" یا همون "وقتی میای" از ساخته های آقای ناصر چشم آذر قسمت اصلی بعد از پاساژ ابتداییش با یک نت آپاجیاتور شروع میشه که ظاهرا ربطی هم به هارمونی جاری در لحظه نداره مثلا برای آکورد دو دیز مینور در ملودی حرکت پایین رونده از لا به سل دیز داریم که با درجه 6 شروع شده ولی هارمونی اون لحظه تنیک هست و اون نت لا در درجه 5 آکورد حل میشه و میبینیم که این شروع ملودی از درجه 6 چقدر هم زیبا صدا میده و در نهایت با حل روی درجه 5 گام آهنگساز همون قانون کلیشه ای رو به شکلی دیگر و با نوعی تزئین رعایت کرده.
  3. سلام شما دعوتید به اهنگ جدیدم خوشحال میشم سر بزنید و راهنمایی کنیدflower.gif

    باتشکرفراوانflower.gif

    http://cubase.ir/thread618242/%D8%A7...%86%D9%87.html

  4. violet

    اهمیت آکورد های اصلی یا تنال

    با سلام خدمت دوستان هنرمند و هنر دوست موضوعی که میخواهیم در موردش صحبت کنیم اهمیت آکرد های ساخته شده روی درجات تنال گام هست که معروف به آکرد های تنال یا اصلی میباشند. یعنی درجات 1 و 4 و 5 در گام ماژور و مینور (معمولا مینور هارمونیک)،که به ترتیب آکورد پایه یا تونیک (I)، زیر نمایان یا سابدومینانت (IV) و نمایان یا دومینانت (V) نام دارند. فرضا در گام دو با مد ماژور آکورد های دو ماژور - فا ماژور و سل ماژور و در گام لا با مد مینور هارمونیک آکورد های لا مینور - ر مینور و می ماژور رو داریم. چرا به اینها میگن آکورد های اصلی یا تنال ؟ 1: مهمترین آکورد گام آکورد تنیک هست چون پایه آن آکرد درجه تنیک (نت مرکز) گام و دارای شخصیت کلی اون گام و مدی که داره هست و مهمترین آکورد بعد از تنیک نمایان هست که وجود آن قبل تنیک باعث تثبیت تنالیته میشود. 2: در مد ماژور هر 3 آکورد تنال آکردی ماژور هستند که با طبیعت مد همخوانی دارند. در مینور هم به طور معمول (و نه همیشه )همگی آکوردها به استثناء نمایان مینور هستند. (در گام مینور طبیعی هر 3 آکورد مینور و در گام مینور ملودیک درجه 4 و 5 ماژور هستند) 3: پیوند آکرد نمایان به تنیک و بلعکس جزو نیرومند ترین پیوند ها در موسیقی تنال هستند. I___V , V____I 4: نت های درجه های 4 و 5 گام که باس آکورد های 4 و 5 میباشند مانند وزنه ای نسبت به نت تنیک قرار دارند و آن را پشتیبانی میکنند. 5: درجات 3 و 6 که درجاتی مدال نام دارند ،تاثیر کمتری بر تثبیت تنالیته دارند و برای تنوع بکار میروند و بیشتر عاملی برای تفاوت مدهای مینور و ماژور هستند. استفاده بیش از حد از انها باعث ابهام و اشتباه گرفته شدن قطعه با گام و مد دیگری میشود. 6: از آکورد های تنال در کادانس ها که منجر به تثبیت تنالیته میشوند استفاده میشود. در صورت نیاز مبحث کادانس ها رو در آینده توضیح خواهم داد. منبع: هارمونی 1 والتر پیستون برای جلوگیری از سوء تفاهم لازم به ذکر هست که بنده این مطلب رو در سایت دیگری نیز نوشته ام.
  5. violet

    بازخوانی تصنیف ماندگار" شد خزان"

    واقعا صداتون برازنده این آهنگ میباشد و به زیبایی تمام اجرا شده و تشکر از کیان عزیز. حیف کیفیت پایین هست. فکر میکنم شما گفته بودین میکروفون دارین چرا با موبایل ضبط کنین ؟
  6. سلام ممنون میشم سر بزنید

     

    http://cubase.ir/thread612806/hami3d-not-your-kind-people.html

     

    با احترام

  7. درود و تشکر از شما بابت یاد آوری این بدیهی ترین موضوعات ابتدایی موسیقی که بعضا جدی گرفته نمیشه. متاسفانه هنوز بابه که افرادی تمام گام ها و آکورد هارو اعم از دیز دار و بمل دار با دیز نشان میدهند و نتیجه خروجی ش هم میشه خیلی از موسیقی های امروز ! که البته تاریخ مصرفشان هم در حد چند ثانیه اول قطعه و سپس گزینه Next هست !!!
  8. در ضمن در هیچ گام بمل داری مثل فا ماژور و... در حالت طبیعی آکورد دیز دار وجود نداره. این یکی از بدیهی ترین مشکلات معمول دوستانی هست که تئوری و روش علمی با نت رو جدی نمیگیرن و شروع به آهنگسازی با رول اف ال میکنن .
  9. سلام دوست عزیز پیشنهاد من اینه که یک کتاب یا جزوه تئوری موسیقی بخونین و تمریناتش رو حل کنین. زیاد چیز عجیب و سختی نیست آکورد های طبیعی هر گام ماژور و مینور یک چرخه ثابت داره. مثلا در همه ی ماژور ها درجه 1 و 4 و 5 ماژور هستن و بقیه مینور هستند به جز آکورد درجه هفتم که آکوردی کاسته هست. در مورد مد مینور اینایی که نوشتین فقط مینور طبیعی رو شامل میشه. در حالی که مینور هارمونیک و ملودیک رو که بسیار هم پرکاربرد هستند شامل نمیشه باور کنین روش علمی و تئوری خیلی منطقی تر و بهتره تا این روش که بخواین بالای 150 تا آکورد رو حفظ کنین که به احتمال زیاد حفظ هم نخواهید کرد و همیشه محتاج این جدول خواهید بود!
  10. تسلط به سلفژ با فیگور های ریتمی سخت تر و همچنین دانش هارمونی و شناختن نت ها و آکورد های آلتره و غریبه با تنالیته و حل اونها و...
  11. سلام دوست عزیز فکر میکنیم صندوق ورودی تون پر شده و پیام ها به دستتون نرسیده

  12. سلام اون علامت استاکاتو هست. یعنی روی هر نتی قرار گرفت نصف ارزش زمانی اون نت باید اجرا بشه. یعنی سیاه در اینجا چنگ میشه و بقیه ی ضرب سکوت داریم. از سایت ویکی پدیا مطالب تئوری موسیقی خوبی میشه مطالعه کرد. https://en.wikipedia.org/wiki/Staccato
  13. ببخشید دوست عزیز این کار واقعا تنظیم شماست ؟ چون من حدود سال 83 این فایل میدی رو از مجموعه از کار های گوگوش که در همه ی سایتها موجود هست شنیده بودم فقط گویا تنها تغییری که کرده به سمپل وصل شده.
×
×
  • اضافه کردن...