رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





vahidnajafy

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    275
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

تمامی مطالب نوشته شده توسط vahidnajafy

  1. vahidnajafy

    ترانه "اما نشد" از Roya

    سلام سمیه جان ... خواندم . زیبا بود . مصرع اول ت یک رکن اضافه داره . با توجه به وزن ریتمیک این ترانه دو بیت پایانی مصارع دومشان نیز همین مشکل را دارد . از این ها که بگذریم ردیف خوبی انتخاب کرده بودی . بسیار بهتر از دیروزها می نویسی . امیدوارم همین مسیر را ادامه دهی ... موفق باشی .
  2. سلام دوست عزیز ... کلمه ی دشوار در محیط زبان معیار است و نه زبان ترانه . خونه و خوبه قافیه نیستند . در اواسط اثر نیز با قافیه برخرود نکردم که باعث ضعف موسیقی در اثرت می شه ... موفق باشی ...
  3. سلام دوست عزیز .... یکی از اشکالات شاعران و ترانه سرایان امروز اینجاست که وقتی به مفاهیم عرفانی در ترانه و شعر روی میارن ناخودآگاه زبان اثرشون زبانی آرکائیک و به شدت کلیشه ای می شه . د رآثار موضوعی و بالاخص عرفانی نیاز مند به زبانی امروزین و نگاهی معاصر است . عرفان می بایست عرفان امروزی باشد چنانکه چرایی فلسفه ی امروز با چرایی دوران یونانیگری و قرون وسط و ....بسیار متفاوت است . عجز و نیاز دیگر کلیشه ای شده اند و بایستی رویکردی نو در این زمینه داشته باشیم . این رویکرد نو احترام گذاشتن به مخاطب است و باعث خلاقیت در اثر شما می شود ... موفق باشی ...
  4. vahidnajafy

    ترانه ی خدافظی از Roya

    سلام سمیه جان ... خواندم . وزن خوب و کوتاهی را برایر سرودن انتخاب کردی . وقتی از ترکیب ساعت شنی استفاده می کنی مطمئنا باید دلیل خاصی داشته باشی چرا که امروزه چندان کاربردی جز در موارد خاص این ساعت نداره . مثلا میتونستی با آوردن کویر در مصرع قبل یا بعدش کمی معنا رو به تاخیر بندازی . ترکیب رنگ دروغ بسیار انتزاعی و غیر تصویری ست و اگر نیم نگاهی به قسمت آموزش داشته باشیم این ترکیب جزو پدیده های عقلی هست که مخاطب نمی تونه از اون تصوری رو داشته باشه و به همین علت از تررانه ت دور می شه . وقتی از کلمه یی استفاده میکنی باید توجیهی برای اون لااقل در همون بیت داشته باشی که به نظر نرسه تنها برای پرکردن وزن اومده . مثلا چشمای مریض در اون بند کاملا تنهاست و هیچ کارکرد دیگری ازش نکشیدی ... لذت بردم از خواندنش با تمام اشکالاتی که گرفتم ... موفق باشی ...
  5. سلام دوست عزیز خواندم . زیبا بود . وزن ررا بیشتر بخوانید و سعی کنید که در هر بیت از معنای ارائه شده در همان بیت خارج نشوید. دریغم کردی از عشقت ... کلمه ی دریغ آن معنارا که شما در ذهن خود دارید را به اصطلاح نمی رساند و بیت را دچار ضعف تالیف کرده است ... موفق باشید .
  6. سلام دوست عزیز .... خواندم . زیبا بود . ابتدا عروض را یاد بگیرید و بعد به عمد و آگاهی از آن عدول کنید ... سپاس....
  7. سلام دوست عزیز ... زیبا بود . خواندم . به معنا خوب توجه کردی و بیشتر دقتت رو به لفظ بگذار و طرز بیان ... موفق باشی ...
  8. vahidnajafy

    ترانه "اما نشد" از Roya

    سلام سمیه جان ... خواندم . زیبا بود . اما نشد ها به اثرت خیلی کمک کرده بود . این مصرع خارج شده از وزن : شدم سودای دل بهونه گیر تو غصه هات ...
  9. سلام دوست عزیز ... خواندم . بسیار و بسیار زیبا بود . همه چیز آنطوری بود که می خواستم . کاملا با ترانه ت ارتباط برقرار کردم ... آفرین . موسیقی آن هم بسیار خوب بود . فقط دل تو زیر نگاه کی رفت ترانه را کمی اذیت کرده و اینکه باید جزییی تر نگاه کنی می شود چند بیت دیگر هم برای تکمیل افزود ... موفق باشی ...
  10. سلام دوست عزیز. .. خواندم . معنا در بیت بیت اثر ضعیف بود . آثار روزبه بمانی از معاصران و چنتی عطایی را از قبل از از او مطالعه بفرمائید ... موفق باشی ...
  11. سلام دوست عزیز ... تنت بحران ِ بی نفتی ؟؟؟؟ هر چند معتقدم که مبتکر بودن بهتر از مقلد بودن است اما این تکه را در ترانه ات نپسندیدم . منظور شما منظور خوبی بود اما آن را در زبان معیار فرموده اید نه در زبانی که ترانه در آن نفس می کشد . ضمنا وقتی شما به موتیفی مثل غریبگی می پردازی می بایست این کلمه چون شمعی چه از لحاظ لفظ و چه معنی محوریت اثر قرار بگیرد ... موفق باشی ...
  12. سلام دوست عزیز .... خوب است از لحاظ وزنی ... شمع و پروانه بسیار ترکیب آرکائیکی ست و البته در معنای ان ها دست می بردی و چیز تازه ای به ما از آن دو نشان میدادی قابل قبول بودو پسندیده . داشتن غبار از وهم شب برای ترانه ی امروز واضح نیست معنایش و با توجه به اینکه بایستی به سوی ساده گوی و عمیق اندیشی پیش می رفتی دقیقا برعکس شده در این اثر ... موفق باشی ...
  13. 1) آهنگ : بهار من خواننده : عماد رام چرا تو جلوه ساز این بهار من نمی شوی چه بوده آن گناه من که یار من نمی شوی بهار من گذشته شاید شکوفه ی جمال تو ، شکفته در خیال من چرا نمی کنی نظر ، به زردی جمال من بهار من گذشته شاید تو را چه حاجت نشانه من تویی که پا نمی نهی به خانه من چه بهتر آن که نشنوی ترانه من نه قاصدی که از من آرد ، گهی به سوی تو سلامی نه رهگذاری از تو آرد ، گهی برای من پیامی بهار من گذشته شاید غمت چو کوهی به شانه ی من ولی تو بی غم از غم شبانه ی من چو نشنوی فغان عاشقانه ی من خدا تو را از من نگیرد ، ندیدم از تو گر چه خیری ... 2) نام ترانه : بردی از یادم ترانه سرا : پرویز خطیبی بردی از یادم دادی بر بادم با یادت شادم دل به تو دادم در دام افتادم از غم آزادم دل به تو دادم فتادم به بند ای گل بر اشک خونینم بخند سوزم از سوز نگاهت هنوز چشم من باشد به راهت هنوز چه شد آن همه پیمان که از آن لب خندان بشنیدم و هرگز خبری نشد از آن کی آیی به برم ای شمع سحرم در بزمم نفسی بنشین تاج سحرم تا از جان گذرم پا به سرم نه جان به تنم ده چون به سرآید عمر خبرم ده نشسته بر دل غبارغم زانکه من در دیارغم گشته ام غمگسارغم امید اهل وفا تویی رفته راه خطا تویی آفت جان ما تویی بردی از یادم دادی بر بادم با یادت شادم دل به تو دادم در دام افتادم از غم آزادم دل به تو دادم فتادم به بند ای گل بر اشک خونینم بخند سوزم از سوز نگاهت هنوز چشم من باشد به راهت هنوز... 3) نام ترانه : گل یخ خواننده : کورش یغمائی غم میون دوتا چشمون قشنگت لونه کرده شب تو موهای سیاهت خونه کرده دوتا چشمون سیاهت مثل شبهای منه سیاهی های دو چشمت مثل غم های منه وقتی بغض از مژه هام پایین میاد بارون میشه سیل غم آبادیمو ویرونه کرده وقتی با من میمونی تنهاییمو باد میبره دوتا چشمام بارون شبونه کرده بهار از دست های من پر زد و رفت گل یخ توی دلم جوونه کرده تو اتاقم دارم از تنهایی آتیش می گیرم ای شکوفه توی این زمونه کرده چی بخونم جوونیم رفته صدام رفته دیگه گل یخ توی دلم جوونه کرده چی بخونم جوونیم رفته صدام رفته دیگه گل یخ توی دلم جوونه کرده..... 4) نام ترانه : گرفتار ترانه سرا : فرهنگ قاسمی وقتی که دستای باد قفس مرغ گرفتارو شکست شوق پروازو نداشت وقتی که چلچله ها خبر فصل بهارو میدادن عشق و آوازو نداشت دیگه آسمون براش فرقی با قفس نداشت بایه پرواز بلند تو پرش هوس نداشت نقش پرواز توی ابرای سو جنگلای دور دیگه از خیال اون پرنده ی صبور اما لحظه ای رسید لحظه پریدن و رها شدن میون بیم و امید لحظه ای که پرگرفت بغض دیوارو شکست نقش آُمون صافمیون چشاش نشست مرغ خسته پرکشید و افق روشن و دید تو هوای تازه ی دشت به ستاره ها رسید... 5) خواننده : فریدون فروغی ترانه سرا : فرهاد شیبانی دلم از خیلی روزا با کسی نیست تو دلم فریاد و فریادرسی نیست شدم اون هرزه گیاهی که گلاش پرپر دستای ♫♫♫ و خسی نیست دیگه دل با کسی نیست دیگه فریادرسی نیست آسمون ابری شده دیگه ♫♫♫ و خسی نیست بارون از ابرا سبک تر می پره هر کسی سر به سوی خودش داره مثل لاک پشت تو خودم قایم شدم دیگه هیچ .. دلمو نمی بره دیگه دل با کسی نیست دیگه فریادرسی نیست آسمون ابری شده دیگه ♫♫♫ و خسی نیست ماهی از پاشوره بیرون افتاده شاپرکها پراشون زخمی شده نکنه تو گله بره هامون گذر گرگ بیابون افتاده دیگه دل با کسی نیست دیگه فریادرسی نیست آسمون ابری شده دیگه ♫♫♫ و خسی نیست ...
  14. سلام دوست عزیز ... خواندم . زیبا بود ... بیت 10 قافیه شایگان است و بایستی تغییر کند . در بیت پایانی قافیه ی اخر نیز تغییر شکل کلمه جایز نیست جهت دور زدن قافیه ... موفق باشی ....
  15. سلام دوست عزیز ... خواندم زیبا بود . ترانه اگر تنها به سوی عاشقانه سرایی های سطحی و مویه های یک طرفه پیش برود از ترانه های روز جلو نخواهد زد . موفق باشی ...
  16. سلام دوست عزیز ... .خواندم .این پنجمین ترانه است که از کاربران این سایت می خوانم و هر چهار کاربر آن هنوز قافیه را در ترانه درست به کار نمی برند لطفا به مبحث آموزش سایت مراجعه کنید ...
  17. سلام دوست عزیز .. شما تا اصول اولیه ترانه را رعایت نکنید ما منمی توانیم در باره ی مسایل دیگر صحبت کنیم .. زبان ترانه را بیاموزید و اینکه قافیه را هم خوب بشناسید ... موفق باشی ...
  18. سلام دوست عزیز ... متاسفانه ما بدون اینکه ابزار ترانه را بشناسیم ترانه می گوییم . از اصول اولیه یا گیری ردیف و قافیه و وزن است .. ضمنا بیگانه از زبان ترانه خارج است .... موفق باشی..
  19. سلام دوست عزیز ... وزن را بشناسید تا مخاطب با شما همراه شود . عمیق اندیشی حتی درسطحی ترین روابط اثر را فربه می کند ... دقت بفرمائید ترانه تان محتوا و معنا عمیقی داشته باشد . مردم و مخاطبان در ترانه سراغ چیزی می گردند که ریه در درونشان دارد . . . موفق باشی ...
  20. سلام دوست عزیز ... همانطور که سمیه خانم فرمودند مشکل قافیه در کل اثر مشهوده . . . موفق باشی ...
  21. سلام دوست عزیز ... خواندم . خوب بود مصرع پایانی ترانه از زبان محاوره ی تررانه خارج شدی ... موفق باشی
  22. سلام دوست عزیز .... حس بسیار خوبی در اثرت بود . بسیار پسندیدم و نکته اینکه در بعضی بیت ها مثلا جاییی که قافیه ی مرد و سرد هست دچار ضعف تالیف شدی . . . مواظب معنا در اثرت باش .. موفق باشی .
  23. سلام دوست عزیز خواندم ... خوب بود . واما : کلمات شیوه و جنبش از جنس محتوا و ترانگی ِ این ترانه نبودند . با ترکیباتی مثل ِ بغضِ نگاه به شدت مخالفم چرا که اثر رو تا سطح ِ یک سانتیمانتالیسم ِ سطحی پایین می کشه . در بعضی از بیت ها درگیر صنعتگری شده بودی که می تونست بهتر نوشته بشه مثلِ : دس کشیدم از تموم آدما/تا دسات رو صورتم کشیده شه ....و یا : من توی عاشقی خودخواه شدم واسه من کل ِ جهان، یه کم : کم ه! موفق باشی ....
  24. سلام دوست عزیز ... عدم رعایت قافیه ها در بعضی بیت ها به ترانه ضربه زده بود . ترانه ات با حضور چند کلمه ببین زیبان معیار و زبان محاوره در تلاطم بود و این برای ترانه و ترانگی سم است ... موفق باشی ...
  25. vahidnajafy

    ترانه ی خط بزن از Roya

    سلام سمیه جان ... خواندم ...بند اول چرا قایه نداره ؟ مصرع سوم بند آخر پرا از وزن خارجه ؟ صفت سرد و بی گناه برای تاریخ مناسب نیست چررا که از دو صفت یا موصوف کارکرد نکشیدی . اکثر مصرع ها به هم بی ربط هستند و می شه جای هر کدوم مصرعی دیگه گذاشت که مرتبط تر باشه با مصرع قبل یا بعد . مصرع روی تابوتای چوبی می برن به زبن اثرت یه خورده سانتیمانتال شده و به طرف شعار رفته. به تصویر در این ترانه ت بی توجه بودی و چیزی رو هم جایگزین اون نکردی . احساس در اثرت به دلیل ضعف معنا منتقل نشده ... سپاس
×
×
  • اضافه کردن...