رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





F-Li

مدیر بـازنشسته
  • تعداد ارسال ها

    2,028
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    2

آخرین بار برد F-Li در 12 اردیبهشت 1398

F-Li یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره F-Li

  • درجه
    مدیر بـازنشسته
  • تاریخ تولد 24 بهمن 1364

Converted

  • Biography
    Array

Converted

  • Location
    Array

Converted

  • Interests
    Array

Converted

  • Occupation
    Array

Converted

  • نرم افزار من
    Array

Converted

  • نام مستعار
    Array

Converted

  • سخت افزار من
    Array

Converted

  • سبک
    Array

Converted

  • تخصص من
    Array

Converted

  • تحصیلات
    Array
  1. اول از همه، ازینکه بعد مدتها یک تاپیک پر بحث و جدل رو در انجمن میبینم خیلی خوشحالم:38: دوم اینکه ، خب دقیقا به همین دلیل که هر سری فکری داره، من هم کلام شما رو به منظور گرفتم و ازین بابت از شما عذر خواهی میکنم! شاید بهتر باشه یه خورده در نوشتن تجدید نظر یا دقت بیشتری بکنین تا سو برداشت نشه. خب با چیزی که من از شما شنیدم و شما از من و امثال من که در این انجمن حضور دارند، خواستید، طبیعتا طبق گفته خود شما روی همین یک کار من قضاوت میکنم شما رو! ( به استناد حرفی که به آرتین زدید و گفتید من شما رو از روی نوشته تان در فضای مجازی میشناسم --- شناخت شخصی برابر است با قضاوت ذهنی ) هرچند دوستان میگفتن که کارهای قبل نیز به همین منوال بوده، حالا بهر حال... در مورد پخش کثیف من افراد زیادی رو میشناسم که میتونین مستقیم با اونها ارتباط بر قرار کنید. روش کار هم به این صورت هست شما در بازار سیاه موسیقی اول معروف و محبوب میشید و بعد برای کسب مجوز اقدام میکنید . اونجاس که سرمایه گذاران سمت شما میان و میتونید راحت به سهمی که از هنرتون طلبکار هستید برسید! اما ، شرایط در زمانی سخت میشه که نه تنها سبک موزیک شما رو مردم عام نمیپسندن، بلکه امکان این هست که شما رو پس بزنن و قطعا هم همینطور هست ( من به نمایندگی از مردم این حرف رو نمیزنم، این گفته رو به شخص تا اعماق وجود درک کردم ، در زمانی که با توان هرچه تمام سعی بر ساخت قطعات خوب برای مشتریان استودیو ام داشتم اما روز به روز وضع بد تر میشد و اسم استودیو بنده بعنوان یکی از استودیو های بد مشهد داشت جا می افتاد که با یک حرکت _ تغییر نام و مکان _ تونستم تقریبا از نو شروع کنم و کار رو پیش ببرم هرچند به سختی ) و شما باید ... تاکید میکنم... باید در بازار سیاه پخش موسیقی با حداقل تنظیم های به روز تر ( اگر بلد نیستید به شخص کاردان بسپارید براتون انجام بده و این کار سختی نیست ... حتی با دخالت سلیقه خودتان تا جایی که به عامه بودن لطمه نزند ) و بعد از اینکه 50 تا 70 درصد مردم شما رو شناختن، بعد به طور خیلی تدریجی سعی به تغییر شرایط هنری به نفع خودتون باشید ... شیب این تغییر باید بسیارملایم ( مثلا در طول دو تا چهار آلبوم ) که طبیعتا زمان زیادی مصرف میکنه باشه تا بتونید به ایده ال خودتون برسید.... نمونه بسیار بارز این داستان ، آقای محسن چاوشی هست. این شخص با تنظیم های کاملا بازاری ، و البته سابقه کاری طولانی و جا خشک کردن در گوش مردم تقریبا یک سال هست دست به تغییرات زده و انصافا ساز بندی کاملا متفاوت ( راک / هارد راک / آلترناتیو ) رو در کارهای خودش با حتی تغییر ترانه ها و مضمون ها، به ایده آل خودش رسیده. حتی برای این کار نیازی نیست شما آهنگسازی کارها رو تغییر بدید... گوش مردم به تنظیم مریض شده نه آهنگسازی... هنوز هم ملودی تاثیر مهمی توی یک اثر داره و خب به طبع هارمونی غنی، گستره ملودی وسیع تری رو در اختیار داره که این پوهن مثبت بزرگی هست برای بزرگ شدن یک اثر... پس هر چی بیشتر از این بر روی این مساله پافشاری کنید به نفع شماست همشهری ! درمورد قیاس اندی و داریوش هم مثال جالبی بود... البته که نظر ها متفاوت است . اما وقتی شما در یک قالب قرار میگیرید خیلی سخت هست که ازش خارج بشید . مثل این دو شخص... نه مثل خود شما حالا ... کاری که دقیقا شما باید انجام بدید تغییر قالب به صورت برنامه ریزی شده و از پیش تعیین شده است. برای قدم به سوی محبوبیت. به طبع طرفداران یک درصدی شما در بین مردم هستند. پس تا شما پخش نشوید یک درصد هم نه یک هزارم درصد هم نمیشنوند شما رو... ( پاسخ : تا زمانی که شما بخواید خودتونو گول بزنید، مطمئن باشید بیست سال که نه ، دویست سال دیگر هم راه به جایی نخواهید برد ) پس انعطاف رو شروع کنید. توی اجتماعی که تمام مردم راه به سمت پراید دارند، تولید یک ابر ماشین کار بس بیهوده و خطاییست. هرچند تمام مکانیک های چیره ، کاملا به عمق ابر ماشین شما پی میبرند اما در باطن، شما هیچکاری نکردید چون فقط کسی که سوار این مرکب شده خود سازنده بوده... اما با پراید تولید کردن و کم کم بردن داستان به سمت ابر ماشین، این سیر به بار میشینه و این اصل طبیعته... موسیقی ما یکروزه به این روز نیفتاده که با هفتاد اثر بخواد دوباره به دوران خوب برگرده آقای تهرانی عزیز... ! من هم دوست دارم یک قطعه کاملا جز ... بلوز که بوی منهتن بده بسازم... اما، واقعا من نمیخوام کارمو کسی گوش بده؟ طبیعتا چرا چکار میکنم؟ خیلی زیر پوستی توی کارهای ایرانی ( اسپنیش منسوخ ) در یک سیکل مناسب، ملودی پنتاتونیک خودم رو ، یا در مرکز کار یا آخر کار جا میدم تا هرکس اسم منو شنید این نوع ملودی ها در ذهنش نقش ببنده بعد ازینکه این شخصیت محبوب شد به مرور تنظیم ها و آهنگسازی ها هم تغییر میکنه ... هارمونی ها هم تغییر میکنه و اونوقته که این زمین زراعی موقع برداشتش میشه... همیشه در مقابل تغییر ناگهانی جبهه گرفته شده . نمونه بزرگش محسن نامجو که خیلی ها بهش نقد منفی زدند در صورتی که این بشر تا جایی که ازش خبر داشتم بالغ بر 4 هزار کتاب مطالعه کرده بود. یا ... خود شما... که در کمال ناباوری با نقد های منفی پشت سر هم مواجه شدین و جبهه کوچکی گرفتین... و من الله توفیق هم یعنی توفیق از خدا است. بیشتر نمینویسم... هم شما خسته میشید هم خودم. شماره تماس اون اشخاص رو هم براتون میفرستم...
  2. عرض ادب مجدد اولین اصل هنرمندی ُ. اخلاق ُ رفتار و گفتار مناسب و در شان این پست است... همچنین انتقاد پذیری... بسیار از آشنایی با شما خوشحال شدم و درس بزرگی گرفتم که مثل شما زندگی نکنم! در ضمن... من هیچکسی نیستم . یه شخص ناشناس هستم که صرفا برای شما چند خط نوشتم و خب ... نمیدونم، اما شما واقعا پاسخی که دادید واقعا لحن نامناسبی داشت و کاملا جبهه گرفتید اگر شما موسیقی دیگری بلد نیستید، و به این واسطه محبوب نمیشوید، ضعف شماست... خواه قبول کنید خواه نکنید. اگر علاقه به محبوب شدن ندارید، پس نشر آثار به چه دلیل است؟ اگر نیاز به دیده شدن دارید ، چرا از روش های تبلیغاتی نوین استفاده نمیکنید؟؟؟ بلد نیستید؟ بسیار خوب... افرادی هستند که هزینه دریافت میکنند و این کار رو برای شما انجام میدن... اما تا زمانی که شما بخواید خودتونو گول بزنید، مطمئن باشید بیست سال که نه ، دویست سال دیگر هم راه به جایی نخواهید برد. "" در ضمن من کارتون رو هم گوش دادم که نظر دادم و نظر من سراسر در مورد کاری بود که شما انجام میدید. یک بار دیگه پیامی که نوشتم رو خوب بخونید. ( این پیام در زمانی تایپ شده که کار شما از هدفون بنده در حال پخش بود ) "" رفتار شما مورد پسند من نبود. ( جمله ای که دوست دارید بشنوید مثل " هنر شما مورد پسند من نبود " ) و من الله توفیق آقای تهرانی.
  3. سلام من فکر میکنم یه سری اونیسون خوندن ها ( چند لایه وکال گرفتن با یک ملودی ثابت ) و یا افکتی مثل افکت Chorus هست و میکس اونها
  4. بحث جالبی بود. چیز های جالبی یاد گرفتیم... خیلی وقته سایت نبودم. الان هم اومدم یه سر بزنم یه چیزی همیشه توی ذهن من بوده و هست و خواهد بود... کاری ندارم قبلا در چه سطحی کار موسیقی میکردم و الان در چه سطحی ام و چقدر اطلاعات موسیقیایی دارم یا چقدر بی سوادم ولی من با همین بی سواد خودم اینو درک میکنم که، کار خوب ساختن واقعا نه به علم کار داره، نه به اجرام آسمانی و کائنات و غیره و ذالک... چه بسا اسطوره های موسیقی کلاسیک چند صد سال پیش... حتی نصف ادراکیات تئوریایی امروزی ما رو هم نداشتن. علم برداشتی از تجربیات انسان هست که به صورت مکتوب درامده... کار خوب ساختن... نیاز به دریافت خوب داره... وقتی من نوعی نتونستم دریافت خوبی از اجتماعم داشته باشم، هیچوقت نمیتونم کار خوب بسازم. مثل همین که دریافت شما از الان نیست... از گذشته ای هست که واقعا رو به پایان هستش... استاد بنده حرف بسیار جالبی میزد... میگفت ما هارمونی فلانی رو میخونیم که بفهمیم در دویست سال پیش چی شده، فلانی که بعدش اومده میخونیم تا باز بفهمیم... دیگه اون کارها رو نکنیم!!! نه که بد باشه نه... ما بتونیم فراتر بریم و خلق کنیم... . ( ایشون در حال حاضر سخت مشغول تحقیق و تالیف در زمینه ددکافنیک هستند ، موسیقی ای که شاید از نظر قواعد کلاسیک حرام بنظر برسد ! ) واقعا برای شنونده من چه اهمیتی داره از کدوم نوع کنترپوان استفاده کردم و یا حتی اونو زیر کانتوس نوشتم یا بالای اون یا موازی یا سری یا هر چیزی که هست !؟ بحث زیبایی شناسی جدا از تکنیک و قواعد هست... واقعا وقتی میشینیم نگاه میکنیم خطا هایی که در هارمونی یا کنترپوان هم نوشته شده صرفا برای زیبایی کار هست و نه چیز دیگری... هنر فقط خلق زیبایی ست. ( حتی کاری که یک کورد کنسونانس هم نداشته باشد) من چندتا از اسطوره های دنیا رو مثال میزنم که بدون هیچگونه تئوری موسیقی خیلی زیاد انقدر بزرگ شدن و مردم دوستشان داشتن ( که اتفاقا سبک غیر مردمی هم کار کردند ) در حدی که کارهایشان کتاب شده و تدریس میشه... اسلش... ( گروه گانز ن روزز ) " ( که حتی در مصاحبه تلویزیونی نقاد موسیقی و محققی جلوش بهش گفت از فلان حرکتت در فلان کار که این نت رو اینطوری کردی وووو داشت حرف میزد که اسلش حرفشو قطع کرد و گفت: جناب مهندس ... من از حرفای شما هیچی سر در نمیارم... از مجری درخواست دارم، یه گیتار به من بدین لطفا... ) " دیوید گیلمور ( گروه پینک فلوید ) گروهی که با یک ترک The Wall تونستند سیستم آموزشی یک کشور به عظمت انگلیس رو در هم بشکنند و اون رو بازسازی کنند... در مورد جیمی پیج اطلاع زیادی ندارم اما همینقدر میدونم که گروهLed zeppelin در ترک معروف Stairway to heaven برترین سولو گیتار الکتریک جهان رو ( که همچنان برترین هست با اینکه اینهمه کار اومده ) روی سیکل ، لا مینور - سل ماژور - فا ماژور - سل ماژور زدن... اسم این سیکل رو هرچی دوست دارید بذارید. اسم سبک راک رو هم هرچی دوست دارید بذارید... ولی به نظر من، کار خوب ساختن، صرفا هزاران تئوری بازی و مدولاسیون و ... نمیخواد... کار خوب، یک هنرمند با گیرنده های قوی میخواد. همین... دوران بتهوون ها و موزارت ها و شوپن ها و باخ ها گذشته... هرچند با گذشت این همه زمان شاید سرود آله لویا هم خوشایند باشه اما ... چند آله لویا تولید شد؟ قطعا یکی... اون هم خلق شد... ! تمام! این ها رو نگفتم که منظورم این باشه تئوری خواندن بی فایده س ... نه این ها رو گفتم که موضع ما که اسم خودمون رو هنرمند میذاریم، مشخص باشه... کاری که ما انجام میدیم در وهله اول ، حس است نه علم... علمی که برای هنر تجویز میشه صرفا برای اتو کشیدن ، و درست کار کردن هست ، در هر هنری علم های زیادی نشسته، اما تمامی علوم هنری ، در مقابل احساسات هنرمند ، هیچ بزرگی ای از خود ندارند. مصداق این که شما بهترین پارت نویس جهان و همچنین آهنگساز ... تا زمانی که درون شما خلق شده و بر روی کاغذ باشد، به درد هیچ احدی نخواهد خورد حتی یک آهنگساز دیگر. با کمال احترامی که برای هنر سالم شما آقای تهرانی دارم، با نظرات دوستان ، کاملا موافق هستم . بعنوان یک بی سواد، نظر من رو ببینید و قضاوت کنید . :flower::flower::flower:
  5. سلام. تسلیت عرض میکنم و امیدوارم خداوند تحمل فقدان ما در رو به خانواده شما عطا کنه و غم آخرتون باشه
  6. ضمن عرض تبریک سال جدید میلادی به عزیزان و هنرمندان دوست داشتنی، خواستم عرض کنم استودیو در حال حاضر آماده کار هست و فعالیت خودش رو شروع کرده اتاق سکوت بزرگ جهت تمرین گروه های موسیقی ( 17متر مربع ) و همچنین گروه های تئاتر ( حداکثر 8 نفره ) پذیرای دوستان عزیز هست. منتظرشما هستیم telegram.me/karkiamusic ایمیل هم در پست اول پیوست شده.
  7. محمدرضا جان برات شمارم رو فرستادم توی تلگرامی پیام کوتاهی چیزی خبر بهم بده که پیاممو خوندی:flower:

  8. سلام محمدرضا جان

    خوبی برادر عزیزم؟

    والا من چند دفعه بهت زنگ زدم. جواب ندادی گفتم شاید دیگه نمیخوای تحویل بگیری مارو اصلا؟

    من با حسین جهانی الان در ارتباطم و هنوز باهم کانکتیم. ولی خب شما بعد از اون زمستون سردی که باهم تلفنی حرف زدیم دیگه خبری ازت نداشتم واقعا :(

    اگه کوتاهی کردم منو ببخش.

    شماره تلفنمم عوض نکردم من اگه داری. اگه هم نداری برات پیغام خصوصی کردم الان

    :8::8::8::8:

  9. سلام دوستان. بعد از مدتها دلم راضی شد اینجا تاپیک بزنم دوستانی که در مشهد کار موسیقی میکنن میتونن تشریف بیارن استودیو ساین رکورد و کار موسیقیایی و یا ضبط ها و فعالیتهای استودیویی شون رو انجام بدن. کسایی که این حقیر رو میشناسن داخل سایت که لطف دارن به بنده و جهت اطلاع هنرمندانی که نمیشناسند ما یک تیم هستیم که در تیم ما نوازنده های گیتار و ویولن و ... آهنگساز ( کلاسیک)، میکس/مسترینگ ، تنظیم کننده ، بیت ساز و شاعرحضور دارن هم اکنون در حال جا بجایی استودیو و استقرار در مکان جدید هستیم که باید کارهای آکوستیکش تمام بشه و به زودی آماده کار خواهد شد. همچنین بیشتر آموزش های مربوط به تولید و یا نواختن موسیقی نیز آموزش داده میشود. مواردی از قبیل: آموزش موسیقی/آهنگسازی/تنظیم ( به صورت نیمه حرفه ای )/ ساز ( تعداد محدود ) / نرم افزار/ صدابرداری و اصول آن/ میکس و مسترینگ هنرمندانی که مایل به همکاری هستن میتونن از دو هفته دیگه با ایمیل Karkiamusic@outlook.com و یا Karkia.music@Gmail.com یا با آیدی تلگرام karkiamusic تماس بگیرند. با تشکر، تیم ساین رکورد. پی نوشت یک: اکثر سبکهای موسیقی توسط تیم ما کار میشود. پی نوشت دو: نمونه کارها در فضای مجازی ( طبق رسم کپی رایت و اصل امانت داری ) منتشر نخواهد شد و دوستانی که مایل به شنیدن اثر های ما هستند به صورت حضوری در خدمت عزیزان هنرمند خواهیم بود.
  10. از دست رفیقان چه بگویم گله ای نیست ، گرهم گله ای هست دگر حوصله ای نیست

  11. دوست عزیزم این مورد یعنی تاخیر صدا مربوط به اصل یا غیر اصل بودن پلاگین نیست و این پدیده چیزیست به نام pdc که در همه داو ها اتفاق میفته و میشه با ابزارهای تعبیه شده اونارو جبران کرد pdc یک اتفاق دیجیتالیه که معمولا با سنگین شدن پروژه نمایان میشه مخصوصا موقع رکورد... این پست رو زدم که ناخواسته کسی گمراه نشه... یا حق.
×
×
  • اضافه کردن...