رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Roshan.J

عضو جدید انجمن
  • تعداد ارسال ها

    1,120
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    18

آخرین بار برد Roshan.J در 27 آذر 1392

Roshan.J یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره Roshan.J

  • درجه
    هنــرمنـد انجمن
  • تاریخ تولد 4 شهریور 1365

Converted

  • نرم افزار من
    Array

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

  1. مخلص-همین!

    راستی سال نو هم مبارک.

  2. درود بر شما استاد گرامی

    با احترام به عرضتون می رسونم که تصنیف آسمانی شد خزان رو که من جسارت کردم خوندم ، بزودی رو سایت قرار می گیره ، همینجا بصورت اختصاصی از حضرتعالی دعوت میکنم که ملاحظه فرمایید و ما رو از نظر گرامیتون بی بهره نگذارید .

    سپاس بیکران:flower:

  3. Roshan.J

    شروع یادگیری پیانو

    عرض ِ ادب و احترام . من نمی دانم این دوست ِ عزیز ِ ما پیمان 57 چه اصراری به نظر دهی دارد ؟ آن هم نصفه و نیمه و بعضن نا درست . اگر این یک مورد بود می شد نا دیده گرفت اما در تاپیک های کنترپوان و هارمونی و ارکستراسیون هم کاربران را به فیض رسانده . عزیز ِ من ! یعنی چه شما به ساز احتیاج ندارید ؟! به کتاب و استاد نیاز ندارید ؟! اصلن متوجه هستی چه می گویی ؟! چرا از خود ات روش پایه گذاری می کنی و متد های آموزشی ِ 400 ساله را زیر ِ سوال می بری ؟! نظر ات چیست مانند ِ این حقیر و خیلی های دیگر صرفن به دانلود ِ نرم افزار و بانک ِ صدا و غیره بپردازی و پاسخ دادن به سوالات ِ علمی ِ این عزیزان را به اهل اش بسپاری ؟ آن هم بعد از دو ماه ! نت خوانی و سلفژ و دشیفر و ما بقی ِ ماجرا های این چنینی همه گی هم نیاز به معلم دارند هم ساز و هم کتاب . کمی تفکر کن بعد بنویس . نوشته می ماند . . .و اگر خلاف ِ نوشته ات ثابت شود کسی که آسیب می بیند از لحاظ ِ شخصیتی ، خود ات هستی . آن عزیزی هم که سوال پرسیده که نمی خواهد موسیقی دان شود ولی می خواهد آهنگساز و تنظیم کننده ی خوبی باشد ، سوال اش از اساس بی مورد و اشتباه است . بعضی سوال ها و نوع ِ مطرح کردن اِشان از کلیت ِ ماجرا هم حیرت انگیز تر است . عزیز ِ دل ِ برادر ! تو اگر بخواهی آهنگساز و تنظیم کننده و نوازنده ی ( خوبی ) شوی ، خود به خود موسیقی دان خواهی شد ( اگر از روش ِ درست و با معلمانی درست این مسیر را پیش بروی ) و اگر نه با کیبورد به جایی نخواهی رسید . حتمن نزد ِ یک معلم ِ خوب و دل سوز و آگاه برو تا بیش تر از این وقت ات به بطالت و نا امیدی نگذرد. شاد و آرام باش همواره ارادت مند . پی نوشت : از مدیران تقاضا دارم به سخنان ِ این بزرگواران هم توجه کنند ، راه ِ دوری نمی رود . انجمن فقط پزوتولز ِ 12 کرک شده و 4 خط شعر نیست .
  4. عرض ِ ادب و احترام برادر ...

    اختیار داری شما ! بزرگواری !

    خصوصی که می نویسم ، خصوصی جواب بده پسر جان !!! :21:

    فدای تو ... و

    شاد و آرام باش همواره ...

    ارادت مند ات ... :8:

  5. چاکرم!

    گفتم فکر نکنی ندیدمت و میتونی بپیچونی بری!:21::21:

    تقدیم به شما:8::8::8::8:

  6. Roshan.J

    اجرای " اشک من هویدا شد" از jale

    عرض ِ ادب و احترام سپاس از دعوت آن هم برای هم چنین تصنیف ِ شاه کاری که از جمله مروارید های درخشان ِ موسیقی ِ ایرانی ست . خُب بنا به شرایط و حواشی ِ پیش آمده ، اصولن دیگر چیزی نمی نویسم مگر برای چیزی خیلی خاص ... مقدمه به کفایت عرض کردیم . اصل را عرض کنیم ... آفرین ... خیلی وقت بود این کلمه را به شخصی نگفته بودم و کم کم داشتم فراموش می کردم ... همواره شاد و آرام باش . ارادت مند ات . پی نوشت : همایون ِ خُرّم این قطعه را در همایون و در گوشه ی بیداد ساخته بود ... جدا از مباحث ِ تنظیم که دوست ِ عزیز اِمان سولوی ویولن را که شاهد ِ همایون بود ، حذف کردند ... انتقال ِ این قطعه به درجه ای پایین تر از جهت ِ هم آهنگی با محدوده ی آوازی ِ شما ، حسابی کمک کرده که این فضای همایون کم رنگ شده و در نتیجه ... شما خیلی از درجات ِ اصلی ِ آواز را گم کنید از جمله درجه ی دومی که کُرُن می شود و درجه ی سومی که دیز می شود ... نتیجتن فاصله ی بین این دو نت را رعایت نمی کنید . سخت است ، بله متوجه ام . این ربع پرده با آن نیم پرده ... اما برای من ِ مخاطب مهم نیست ! تمرین کن آن قدر تمرین کن که این فواصل را بی هیچ علامت ِ سوالی اجرا کنی ... چرا انتهای هر مصرع را این چنین با دی کرشندو محو می کنید ؟ خود ِ مرضیه هم در صوت آوا آن هم تحت ِ شرایطی خاص برای کلماتی که به سکون های آکسان دار می رسند ، این کار را انجام می داد آن هم نه با دی کرشندوی دینامیکی ، بلکه با لطیف تر کردن ِ تلفظ ِ آن که چون از شدت ِ تلفظ می کاست پنداری دینامیک را دی کرشندو کرده . در تلفظ ِ حرف ِ ( ش ) خیلی خیلی دقت کنید . همه چیز را برای جبران ِ این شین شین بر عهده ی نرم افزار های کامپیوتری نگذارید . و متعاقبن عمیقن معتقد ام که به فراخور ِ عشق و علاقه و تکرار و بازخوانی ِ زیاد ِ قطعات ِ این چنینی از بزرگانی چون مرضیه و دلکش و الهه و عهدیه و امثالهم به این باور رسیده اید که یک ( باز خوان ) ِ آثار ِ قدیمی گشته اید . آهنگساز و تنظیم کننده ای متخصص به موسیقی ِ ملّی ایرانی و قدیمی پیدا کن و با انتخاب ِ شعری عمیق و تاثیر گذار ... به او سفارش ِ کار بده تا بدین سان هم از زیر ِ سایه ی این بزرگان خارج شوی و هم راه ِ خود ات را بسازی ... این صدا حیف است قدر اش را بدان و عمر و زندگی را به باز خوانی مگذران ... برگردیم به اصل اما ... در انتهای قطعه مرضیه آوازی را در بیداد اجرا می کند که بخش ِ مهم ِ این قطعه ست و از آن برای فرودی دوباره به همایون استفاده می کند ، آن چه شد دقیقن ؟! عملن این موسیقی ابهام ِ مایه دارد ... در واقع منظور ام آواز است که ابهام ِ مایه دارد ... چون من نه شاهدی تاکیدی از درجه ی دوم می شنوم و نه حتی درجه ی شش اُمی که به بالا رفته برای فرود روی تنیک ... عملن آواز برای اَم مبهم گشته ... و خود اَت هم به عنوان ِ خواننده از زیاد شنیدن و بازخوانی ست که تصور می کنی مایه را رعایت می کنی در عمل برای مخاطب این اتفاق نمی اُفتد . در این موسیقی ... نه ایرادی در تکنیک ِ باز خوانی داری و نه مشکلی در تحریر و غیره و غیره ... باید کار های دیگر را شنید و بررسی کرد ... اما در شکل و فرم ِ دهان و لب در کلمه ی ( من ) در انتهای موسیقی ... وقتی در حرکتی پایین رونده ناگهان به بالا پرش می کنی برای تلفظ ِ ( من ) صدا را از نه از دیافراگم و نه حتی از حنجره ، بلکه از دو گوشه ی ( فَک ) خارجی میکنی که آن را بی کنترل و خام رها می سازی ... در نتیجه همه ی آن روند ِ زیبای پایبن رونده به جهت ِ این عدم ِ کنترل ِ پرش با دهانی باز بر روی کلمه ی ( من ) از بین می رود . فکر کنم بیش تر از این بنویسم دوستان دوباره یورش می آورند برای بحث ... چون در همه ی زمینه ها صاحب نظر داریم ... نتیجه گیری .... بر روی دینامیک و آکسان گذاری ها تمرین کن شب ها قبل از خواب نیم ساعت رو به بالا دراز بکش و فقط با شکم و دیافراگم نفس بکش صدا را یا از سر خارج کن یا از دیافراگم ... خروج ِ صدا از فَک و دهان آن را خام و بی ارزش می سازد زحمات ات را از زیر ِ سایه ی مرضیه و سایر ِ بزرگان خارج شو با سفارش ِ قطعاتی مناسب و همکارانی با آهنگسازانی که کم هم نداریم در این زمینه بحمدالله نکته ای حاشیه ای ... افکت ِ delay که به صدا داده و باعث ِ تکرار ِ بسیار زیاد ِ آن در گوش ِ راست شده ، از شفافیت و زیبایی ِ صدای اصلی کاسته .. هر چیزی اندازه ای دارد ... ( متوجه ام که این به میکس و مستر کننده مربوط است . به شما عرض گردم که به ایشان یاد آوری کنید ) در پایان لذت بُردم ... اما نا راضی ام ... نا راضی ام چون تا طبقه ی سوم آمده ای پس می توانی بالا تر هم بیایی... با تمرین ... تا می توانی متد ها و اتود های آواز را تمرین کن سلفژ کار کن و گوش ات را تقویت کن ... با ربع پرده های موسیقی ِ ما با احترامی بیش تر برخورد کن ... این ها تاج ِ مُرصّعی هستند که الهه ی موسیقی بر سر ِ موسیقی ِ ما نهاده ... و ما با این تاج ِ مقدس ، متفاوت هستیم نسبت به همه ی عالم ... شاد باش همواره ... و آرام ... ارادت مند .
  7. با درود و عرض ادب خدمت شما استاد جعفر زاده گرامی ..

    بله .. فرمایش شما کاملا درسته ... از همون پست اولی که داده بودن ما در تاپیک مربوط به مدایران در این مورد بحث داشتیم و متوجه شدیم که این موسیقی ساخته شده توسط ایشون نیست ..

    فقط قصد بنده از زدن پست برای ایشون این بود که هم خودشون و هم دیگران متوجه این موضوع بشن که ما دقیقا میدونیم این موزیک ساخته شده ی ایشون نیست ..

    حالا هر طور شما صلاح بدونید برای تاپیک ایشون اقدامات لازم رو انجام بدید ..

  8. عرض ِ ادب و احترام .

    به شخصه معتقد ام آن موسیقی برای آن بزرگوار نیست

    و قسمتی از موسیقی ِ یک بازی ساخته ی تام تایکور به غارت رفته ...

    حتی اگر خود ِ موسیقی هم نباشد ... ایده و ساختمان ِ کار غارت شده .

    این جوان با این سطح ِ فاجعه بار ِ معلومات ، قدرت ِ ساخت ِ این موسیقی را ندارد .

     

    شاد و آرام باش همواره .

    ارادت مند ات .

  9. سلام بی معرفت!

    میای و میری !یک سری هم که نمیزنی :46:

    چکار کنیم انقدر دوست داریم :33:

  10. عرض ِ ادب و احترام علی ِ عزیز ام نظرات ِ دوستان را که می خواندم درست متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده در صحبت ایشان و موزیک ِ شما . . . اصولن بررسی ِ کار کمی متفاوت از چیزی ست که می پنداریم . اول از همه ارکستراسیون هیچ دلیلی ندارد وقتی برای پیانو ایده ای نداری صرفن برای خالی نبودن ِ عریضه آن را کار بیاوری تاکید می کنم اشاره ی مستقیم ام به ابتدای کار است که پیانو را با گیتار هم راه کرده ای . این دو ساز را هیچ کنار ِ هم به کار نبر . . . موضوع فقط مشکلات ِ میکس نیست . یک ذهنیت ِ خوب ِ آهنگساز یا تنظیم کننده می تواند هر دوی این ها را فقط در یکی از این ساز ها به مطلوب برساند . عمیقن پیشنهاد می کنم که به مبحث ِ ارکستراسیون بپردازی تا این موضوع را به درجه ای بالا تر از چیزی که هست برسانی . هارمونی هارمونی ِ عاری از خلاقیت ِ این کار را نمی توانم با دیده ی اغماض از سر بگذرانم . چون تو به عنوان ِ تنظیم کننده باید قدرت و خلاقیت ِ خود ات را اینجا نشان بدهی . استفاده از آکورد های جذاب و قدرت مند ... تکنیک های ایجاد و حل ِ این آکورد ها و الی آخر . . . پس دقیقن از تنظیم چه ذهنیتی داری آقا جان ؟ فقط خلاقیت است . . . انجام دادن ِ کار هایی که آهنگساز یا ملودیسین ِ اصلی به ذهن اش نرسیده . ملودی عمیقن معتقد ام کار بی ملودی ست . هیچ ملودی ای نیست که من آن را با خود ام زمزمه کنم حتی ابتدای کار هم مجموعه ی چند آرپژ و گذر های ( پاپ ) گونه ست که طبیعتن آن قدر شنیده شده که دیگر تاثیر گذار نیستند . و حتی نمی توان به ملودی ِ بخش ِ خواننده دل خوش بود که آن قدر صدای او محدود و ملودی ِ نوشته شده بی تنوع است که به یک تکرار ِ نا خوش آیند می رسد . به خصوص که نمونه ی بهتر اش را یکی از خواننده گان ِ آن طرفی از خود بروز می دهد ( به قول ِ سام ِ عزیز ! ) ریتم خُب به هر حال ترنس زیاد جایی برای خلاقیت ِ ریتمیک نمی گذارد اما وقتی با پاپ تلفیق کردی حتمن باید از این موقعیت استفاده کنی و به چیزی بیشتر از سکوت های ضد ِ ضربی و پاساژ های آ ریتمیک ِ به دفعات استفاده شده پیدا کنی . خواننده بهتر است زیاد در ماجرا ریز نشویم فقط با محدوده ی 4 یا 5 نت نباید خواننده شد خیلی خطرناک است . خیلی . . . شعر همان دوست داشتن ها و تو نمی خواهی و من همه کار می کنم و تو فقط اشاره کن . . . عملن قدرت ِ بررسی را گرفته و طوری خلع ِ سلاح می کند که نمی شود چیزی گفت . نتیجه ببین ! ما به نوعی هم دیگر را از گذشته ها می شناسیم . و می دانی که زیاد اهل ِ لایک و قربان صدقه رفتن نیستم یا حرفی نمی زنم یا اگر بخواهم چیزی بگویم فقط نکات ِ منفی را می گویم . مثبت ها خود ات می دانی و دوستان آن قدر به تو می گویند که نیازی به تکرار ِ من نیست . پس ! گیتار و پیانو را با هم به کار نبر ! خلاقانه تر هارمونی بنویس فقط ماژور و مینور نیست موسیقی .. عنصر ِ ریتم را خلاقانه تر به کار ببر . فقدان ِ ملودی . . . این بزرگ ترین مشکل ِ آهنگسازان ِ امروز است که فکر می کنند با شعر و صدا و 4 آکورد می توانند ضعف ِ فقدان ِ ملودی را بپوشانند . خواننده را هم کمی به زحمت بیانداز تا چند نت بیشتر بخواند تا حداقل تفاوتی در دو بخش ورس و کراس پدید آید . علی ! من تو را می شناسم . . . اگر نمی شناختم نا دیده می گرفتم . اما این کار با توجه به عقبه ای که من از تو سراغ دارم نمره ی قبولی نمی گیرد . ( جدا از ناراحت شدن ات که به جان می خرم اش ! ) اگر جایی از آهنگ مانده که از زیر ِ تیغ ِ تیز ِ انتقاد نگذرانده باشم بگو تا انجام ِ وظیفه کنم . همواره شاد و آرام باش . ارادت مند ات .
  11. عرض ِ ادب و احترام قربان . بلی در تمامی ِ موارد حق با شماست . امید که در کار های بعدی راهی برای پیش رفت داشته باشیم . تلاش می کنیم . باز هم سپاس مند ام از لطف و توجه ات . با هم کاران ام نیز ادیتی که شما لطف کرده اید را مطرح خواهم کرد . ممنون ام از مهربانی و توجه ات . همواره شاد و آرام باش ارادت مند ات .:flower:
×
×
  • اضافه کردن...