رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





FL studio

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    85
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره FL studio

  • تاریخ تولد تعیین نشده
  1. FL studio

    ترنس جدید از دی جی نوریا (Full Mix & Masterin )

    پاساژت سمپل بود یا خودت ساختی چون خیلی عالی بود نوریا جان اشکال این ساخته ات از نظر من اینه که ملودی خیلی صداش بلندتر از اجزای دیگه اهنگ هست و درام و اکورد و لید و پد توی اهنگ گم شدند اگه روی میکسش وقت گذاشتی باید ولوم کشی رو خوبتر انجام میدادی البته من با لپ تاپ گوش دادم باند و هدفون الان نداشتم شاید اشکال از مانیتور نداشتن من هست حالا دوستان دیگه نظر بدن ببینم اونها نظرشون چیه ملودی و ریتم اهنگت خیلی قشنگ بود ریتمش رو دستی ساختی یا لوپ بود؟
  2. FL studio

    يه مشكل بزرگ با cubase!

    وی اس تی هایی که بانک صداشون رو نمیشناسه رو اسمشون رو بگید البته من فکر نمیکنم مربوط به وی اس تی ها باشه چون از کرک شده استفاده میکنید و دمو نیست حتما اما ضرری نداره نام ببرید ورژن کیوبیس شما 5 هست یا 5.1.2؟
  3. لوپهای گیتار اسپانیایی هستند با فرمت ویو و میشه درون یک سمپلر اونها رو چید و استفاده کرد یا به صورت تک تک هم میشه روی ترک صوتی وارد کرد کیفیتش هم خوبه 44khz و 16 بیت
  4. :39: دوست خوب من تست کردم اونموقع شما میگی فک نکنم ! فکری نیستش که من خودم تستش کردم بعد لینک گذاشتم هر پارتش 400 و خورده ای مگ هست و میشه دانلود کرد و تست شده است
  5. FL studio

    دانلود ارگ کلیسایی Master Hammond B3 VSTi 2.21

    ارگ کلیسیایی پیشرفته تقدیم به دوستان خوبم در سایت کیوبیس http://download1us.softpedia.com/dl/1cb69278a3cb8ec73f1605ca87836529/4e6614d9/100025476/software/multimedia/audio/master_hammond_b3.zip
  6. نام انگلیسیش رو بگید بگردم
  7. اینم هم یه سری لینک سالم که من پیدا کردم هر کی میخواد زودتر دانلود کنه تا سالم هست باز 2 ماه دیگه میان میگن خرابه :4: هر کسی دنبال لینک سالم باشه روی هوا اینها رو میزنه چون تضمینی نیست تا کی لینکها سالم بمونن [url="http://www.filesonic.com/file/751834724/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part01.rar"]http://www.filesonic.com/file/751834...iGN.part01.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751846044/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part02.rar"]http://www.filesonic.com/file/751846...iGN.part02.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751862384/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part03.rar"]http://www.filesonic.com/file/751862...iGN.part03.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751871994/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part04.rar"]http://www.filesonic.com/file/751871...iGN.part04.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751846184/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part05.rar"]http://www.filesonic.com/file/751846...iGN.part05.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751908124/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part06.rar"]http://www.filesonic.com/file/751908...iGN.part06.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751901134/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part07.rar"]http://www.filesonic.com/file/751901...iGN.part07.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751900574/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part08.rar"]http://www.filesonic.com/file/751900...iGN.part08.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751905254/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part09.rar"]http://www.filesonic.com/file/751905...iGN.part09.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751912634/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part10.rar"]http://www.filesonic.com/file/751912...iGN.part10.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751927144/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part11.rar"]http://www.filesonic.com/file/751927...iGN.part11.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751927244/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part12.rar"]http://www.filesonic.com/file/751927...iGN.part12.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751967014/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part13.rar"]http://www.filesonic.com/file/751967...iGN.part13.rar[/url] [url="http://www.filesonic.com/file/751923144/MeldaProduction.MDrummer.Large.4.STANDALONE.VSTi.VST3.v4.00.x86.x64-ASSiGN.part14.rar"]http://www.filesonic.com/file/751923...iGN.part14.rar[/url]
  8. FL studio

    سبک بلوز چیست؟

    در یک شب گرفته در سال ۱۹۰۳، و.سی هندی (W.C.Handy) که رهبر یک ارکستر موسیقی جاز بود در یک ایستگاه قطار کاملاً خلوت در نزدیکی میسی سیپی منتظر قطار نشسته بود. به دلیل تاخیر چند ساعته قطار، هندی روی نیمکت چوبی ایستگاه قطار به خواب رفت. ناگهان با صدایی از خواب بیدار شد و خود را یکه و تنها رودررو با سیاه پوست قوی هیکلی دید که در کنار او نشسته و ترانه ای در مورد رفتنش به جنوب، بصورت فی البداهه می خواند. مرد لبه چاقو را روی سیمهای گیتارش می لغزاند و گیتار می نواخت. او یک خط از شعرش را سه مرتبه و با آکوردهای مختلف میخواند و با گیتار به آن جواب می داد. هَندی بعدها اذعان کرد:" این عجیب ترین و مرموزترین چیزی بود که تا به آن روز شنیده بودم" و آنچه مرد سیاه پوست می خواند چیزی نبود جز Blues. در ۱۹۱۲، هندی که شیفته موسیقی بلوز شده بود، آغاز به جمع آوری، تدوین و انتشار نتهای موسیقی بلوز کرد. انتشار دو اثر "Memphis Blues" در این سال و در پی آن "St.Louis Blues" (در سال ۱۹۱۴) با پذیرش همگانی مردم روبرو شد و موجب محبوبیت بیشتر آن در چرخه موسیقی امریکا شد.به این ترتیب موسیقی بلوز رسماً زاده شد و به جرئت می توان گفت که تولد رسمی خویش را مدیون هندی بود. طی سالهای اولیه سده بیستم، موسیقی بلوز به تدریج به تگزاس، لویزیانا، میسی سیپی و حتی سواحل غربی گسترش یافت به گونه ای که ناحیه دلتای میسی سیپی تبدیل به مهد شکل گیری سبکی از موسیقی بلوز شد که به بلوز دلتا (Delta Blues) معروف است و امروزه اصیل ترین و تأثیرگذارترین سبک بلوز بشمار می آید. در سال ۱۹۲۰، Mamie Smith که اولین خواننده زن بلوز بود، با اجرای ترانه ای به نام بلوز دیوانه (Crazy Blues) این سبک موسیقی را بیشتر مطرح نمود. (هرچند که هنوز فرم کلی بلوز تحت تأثیر جاز بود). در ماه اول ۷۵۰۰۰ نسخه از صفحه این آهنگ فروش رفت و این موفقیت سبب شد شرکت ریس رکوردز (Race Records) به عنوان اولین شرکت ضبط آثار بلوز اقدام به انتشار آثاری از Ma Rainey و Bessie Smith نماید و در ادامه آثار خواننده هایی مثل Blind Lemon Jefferson و Charley Patton و ... موسیقی بلوز را به گوش شنوندگان عادی رساند. هرچند در آغاز سیاه پوستان طرفداران پر و پا قرص این موسیقی بودند، ولی رفته رفته و با پیدایش گونه های تازه بلوز که سازهایی چون گیتار برقی، ساز دهنی و حتی سازهای بادی را به کار می گرفت، طیف مخاطبین این نوع موسیقی نیز گسترده تر شد.
  9. FL studio

    سبک بلوز چیست؟

    از دیدگاه تاریخ پیدایش، موسیقی بلوز در آغاز در میانه های سده ۱۹ توسط سیاهان مهاجر از افریقا که عمدتاً به نواحی جنوب و جنوب شرقی امریکا مهاجرت می کردند پدید آمد. گفته می شود که در کشتزارهای جنوب، زمانی که سیاهان برده از طلوع خورشید تا غروب به کارهای سخت و طاقت فرسا مشغول بودند، ناراحتی خود را با سر دادن ملودیهای خود ساخته بصورت فریاد ابراز می کردند که این آوازهای دسته جمعی بصورت پرسش و پاسخ بین دو یا چند گروه از کارگران را فریادهای مزرعه ای (Field Hollers) می گفتند. (اصولا به همین دلیل، یکی از بارزترین شناسه های موسیقی بلوز، پرسش و پاسخی بودن ترانه و ساز و همچنین فی البداهه بودن نوازندگی در آن است.) بعدها و پس از آزادی برده ها این آوازخوانی در اجتماعات و حتی در کلیسا دنبال شد و به تدریج با آشنا شدن با سازهای اروپایی آنها گیتار، ساز دهنی و پیانو را در موسیقی خود به کار بردند تا به موسیقی خود شکل و فرم بیشتری بدهند.
  10. FL studio

    سبک بلوز چیست؟

    بلوز گونه موسیقی سازی و آوازی است که ریشه در آوازهای مذهبی و آوازهای کار و فریادها و همخوانی های سیاهان آمریکا دارد و اصل آن به فرهنگ و موسیقی غرب افریقا می رسد. برخی از موسیقی شناسان برای این سبک موسیقی تعریف ساده ای ارائه می کنند: "توالی آکوردهای I، IV و V در یک قالب ۱۲ تایی که معمولا ریتم ۴/۴ دارد و از گام خاصی به نام پیمانه بلوز (Blues Scale) استفاده می کند." باید اضافه کرد که گونه های متفاوتی از این گام وجود دارد و نوع متداول آن معمولاً یک گام پنج مایه ای است که در آن نتهای معروف به Blue notes وجود دارد. برخی نیز بلوز را موسیقی رنج و درد و حرمان سیاهان مهاجر افریقا به امریکا میدانند. ولی حقیقت این است که هیچ یک از اینها تعریف مناسبی برای موسیقی بلوز نیست و برای طرفداران و شنوندگان موسیقی که شناخت آنها نسبت به موسیقی از ادراک شخصی شان حاصل می شود، موسیقی بلوز تعریف دشوار و پیچیده ای دارد. شیفتگی مارتین اسکورسیزی فیلمساز بزرگ امریکایی که اتفاقآ اخیرآ یک مستند هفتگانه در مورد موسیقی بلوز و تاریخ آن (با کمک کارگردانان بزرگی مثل کلینت ایستوود و ریچارد پیرس) ساخته است، در مورد این موسیقی آنقدر است که می گوید: "واقعا اگر می توانستم گیتار [بلوز] بنوازم، هرگز فیلمساز نمی شدم. وقتی بچه بودم، اطرافم پر بود از صدای موسیقی. آن زمان می شد همه نوع موسیقی راشنید. از ترانه های فولکوریک ایتالیایی گرفته تا ترانه های کانتری و وسترن ... اما وقتی به صدای خوانندگانی چون Lead Belly، John Lee Hooker، Muddy Waters و یا Blind Lemon Jefferson گوش می دهی، با آن به حرکت در می آیی، قلبت به تپش می افتد و تحت تأثیر مایه های عاطفی نیرومند و بی پیرایه آن قرار میگیری که درست اعماق روح و روان تو را نشانه رفته است. بلوز یعنی همین".
  11. FL studio

    **فهرست سبکهای موسیقی **

    سبک موسیقی یا گونهٔ موسیقی یک مقوله یا نام است که برای توصیف صفات یک گروه از آهنگ.ها که با هم عناصر مشترکی نشان می.دهند بکار می.رود. برخی سبک.ها مانند موسیقی ایرانی، هندی، غربی و جز اینها تعریفی جغرافیایی دارند و برخی دیگر مثلآ موسیقی باروک و سنتی تعریفی مربوط به زمان و دوره دارند. همچنین دسته.ای دیگر از موسیقی.ها مانند سبکی به نام موسیقی آرایشگاهی بنا به نیازمندی.های دقیق فنی تعریف می.گردند. سبک.های موسیقی برخی از سبک.های اصلی موسیقی عبارت.اند از: موسیقی کلاسیک موسیقی امپرسیونیسم موسیقی رمانتیک موسیقی باروک موسیقی مینیمال موسیقی اصیل (ایرانی) موسیقی پاپ ریتم و بلوز (آر اند بی) جاز سوینگ رگتایم بلوز موسیقی راک (راک ایرانی) موسقی پانک موسیقی متال موسیقی کانتری (روستایی آمریکایی) موسیقی الکترونیک موسیقی الکترونیک رقصی الکترونیکا موسیقی نغمه.ای رگه، داب و سبکهای وابسته موسیقی پانک هیپ.هاپ / رپ بوسانوا
  12. FL studio

    **فهرست سبکهای موسیقی **

    اپرا اپرا کمیک اراتوریو اسپید متال اسید تکنو اسید جاز - آمیزه.ای از جاز با سول، هیپ.هاپ و فانک اسید راک اسید هاوس الکترو الکتروپاپ الکترونیک الکترونیکا باسانوا بلک متال بلوز - موسیقی آفریقایی-آمریکایی بلوز راک بلوگراس - موسیقی کانتری آمریکایی آمیخته با اسکاتلندی و ایرلندی بوگی وگی بولرو - رقص و موسیقی اسپانیایی و کوبایی بیس پاپ پاپ پانک پانک پانک راک پاور متال پراگرسیو الکترونیک پراگرسیو بلوگراس پراگرسیو ترنس پراگرسیو راک پراگرسیو متال پراگرسیو هاوس پولکا پیانو بلوز پیانو راک ترش متال ترنس تکنو توربوفولک جاز جاز بلوز جاز رپ جاز-فانک جاز فیوژن دنس - هر نوع موسیقی قابل رقص دنس.هال دث راک دث متال دیسکو راک راک اند رول راگه راک رایم رپ رکوکو رگا رگ.تایم رومبا ریتم ریکی تیک ریو سافت راک سالسا سالتارلو سامبا سایکدلیک ترنس سکا سلتیک سلتیک راک سلتیک رگا سلتیک فیوژن - آمیزه.ای از راک و جاز سلتیک متال سمفونی سمفونیک بلک متال سمفونیک متال سول سول بلوز سول جاز عصر جدید فادو فانک فانک متال فولک فولک پاپ فولک پانک فولک راک فولک متال کابوکی کالیپسو کانتری کانتری بلوز کانتری راک کلاسیک کوادریل گاسپل گاوات گوتیک راک لاتین لاتین جاز لایت ماریاچی ماریمبا مازورکا مامبو متال مرنگا موج نو هوی متال انگلیسی مزراحی موج جدید موزک موسیقی عامه.پسند موسیقی متن (ساندترک) مینوات نئو-کلاسیکال متال وکال هارد راک هاوس هوی متال هیپ.هاپ یوروپاپ یوروترنس یورودنس
  13. FL studio

    آشنایی با موسیقی رمانتیک

    موسیقی رمانتیک : منابع و مشخصات سبک رمانتیک با خارج شدن آهنگسازان از زیر سلطه اشراف و آزادی که از این طریق کسب کردند، فرم.های دقیق و ترکیبات موزون و مطبوع اصوات نیز دگرگون شد. در حقیقت اصول کلی کلاسیک.ها مثل هارمونی و بسط و گسترش موتیفی از بین نرفت بلکه به شکل دیگری تکمیل شد. در این دوران بود که انواع مختلف و جدید موسیقی به وجود آمد. سال.های ۱۸۳۰ از نظر ظهور قطعات کوتا پیانویی اهمیت خاصی دارند و این یکی از مهم.ترین خصوصیات موسیقیدانان رمانتیک بود که توجه فوق العاده.ای به قطعات مجزا و مینیاتوروار داشتند نه به کل قطعه. به عبارت دیگر آهنگسازان رمانتیک احساسات شدید درونی خود را بیشتر در بیانی کوتاه و تعزلی عرضه می.کردند نه در قالب.های پیچیده و بزرگی چون فرم سونات. اکثر اثار آهنگسازان قرن هجدهم، در فرمهای چند مومانی، سونات، سمفونی و کوارتت بود در حالی که بیشتر آثار ارکستری رمانتیک.ها در یک مومان (مانند پوئم سمفونی.ها، قطعات کوتاه پیانویی، قطعات لیریک پیانویی و آوازهای سلو - لید)تصنیف می.شد. از جمله عواملی که باعث شد آهنگسازان رمانتیک به فرم.های کوتاهی که دارای تقارن و توازن ساختمانی موسیقیایی هستند گرایش پیدا کنند، تأثیر فراوان ترانه.ها، رقص.های محلی و ملودی.های اپرای ایتالیا بود. موسیقی رقص به طور طبیعی دارای فرازها و جملات متقارن است و به همین دلیل بیشتر ملودی.های دمانتیک از یک تقارن جمله.ای (اغلب جملات هشت میزانی) برخوردارند. مهم.ترین نمونه این تأثیرات را در آثار پیانوئی شوپن مثل مازورکاها، پولونزها و والس.ها می.توان به خوبی مشاهده کرد. بنابراین فرم اشعار ترانه.ها و رقص.های محلی تأثیر کلی در ساختمان ملودی دارد. ملودی.های اغلب آثار شومان از یک تقارن که نتیجه تأثیر ادبیات در موسیقی اوست برخوردار است. برای نمونه تم اصلی تریو در رمینور او دارای تقسیم بندی.های مساوی و برابری است که از لحاظ ساختمانی کاملاً بر فرم بندبند شعر منطبق است. آوازهای شومان نمونه کاملی از ترکیب موسیقی و شعر است که در موسیقی سازی او نیز تأثیر بسزائی به جای گذاشته.اند. همین رابطه شعر و موسیقی را در آثار لیست خصوصاً قطعه پیانوی سونته دل پتارکا و پوئم سمفونی.های او می.توان مشاهده کرد. موسیقی کلاسیک و رمانتیک، تالیف فردریخ بلوم) همانند موسیقی کلاسیک، اغلب ملودی.های رمانتیک.ها بر روی اکمپانیمان با جمله بندی.های مشخص و متقارن بنا شده.اند ولی ملودی.های رمانتیک چه از جملات تصنیف شده باشند و چه از موتیف.ها طولانی تر از کلاسیک.ها هستند. یکی دیگر از مشخصات مهم ملودی.های موسیقی رمانتیک خصوصاً در اواخر این دوره استفاده از پرش.های بزرگی چون فواصل ششم، هفتم، کاسته یا افزوده در ملودی برای بیان موسیقایی هر چه بیشتر است. در نتیجه وسعت صوتی ملودی.ها بیشتر شد. آهنگسازان به رنگ آمیزی ملودی.ها نیز توجه خاصی داشتند، به طوری که یک ملودی در مناطق صوتی مختلف و در میان رنگ آمیزی.های مختلف سازها تقسیم می.شد. (موسیقی در عصر رمانتیک، آلفرید آینستاین، ۱۹۴۷) در نتیجه گرایش.های ناسیونالیستی، ملودی.های فولکوریک با جمله بندی.های بی قاعده و تبادل گامهای ماژور - مینور و مدال در موسیقی و ملودی.های رمانتیک تأثیر عمیقی گذاشت. آزادی و قابل انحناء بودن ریتم یکی از بارزترین مشخصاتی است که موسیقی رمانتیک را از کلاسیک جدا می.سازد. انواع ریتم.های متقاطع دوتایی در مقابل سه تایی و پاساژهای سریع بی قاعده دست راست پیانو در مقابل ضرب.های منظم و قوی دست چپ از مشخصات برجسته آثار برامس، لیست و شوپن است. یکی دیگر از مهم.ترین مشخصات موسیقی رمانتیک، وحدت و پیوستگی در کل قطعه.است که به وسیله تکنیک تغییر و انتقال تمی و به کار بردن آن در تمام مومان.ها و مکان.های مختلف اثر به دست می.آید. لیست در تمام پیئم سمفونی.هایش از این تکنیک جدید استفاده کرده.است، بدین صورت که یک تم مشخص به صورت اصلی یا اشکال مختلف و تغییر یافته ش به منظور ایجاد وحدت و یکپارچگی در اکثر مومان.ها و یا که یکی از ویژگی.های موسیقی رمانتیک است بعدها تأثیرات فراوانی در لایت موتیف واگنر به جای گذاشت. (تاریخ موسیقی، تالیف لوست مارتیروسیان، ترجمه سیروس کرباسی) از دیگر دستاوردهای رمانتیک بسط و گسترش هارمونی (آزادی بیشتر در به کارگیری کروماتیسم و دیسونانس.ها) و رنگ آمیزی ارکستری و توجه به سونوریته.های جدید است. هارمونی.های کروماتیک، محسوس.های کروماتیک، مدولاسیون.های درو، تونالیته.های مبهم، آکوردهای پیچیده، استفاده آزادانه از نت.های غیر هارمونیک و کادانس.های غیر مشخص و نامعلوم از جمله عواملی هستند که آهنگسازان رمانتیک برای محو و تاریک کردن تونالیته به کار می.گرفتند. برخلاف کلاسیک.ها که اکثراً از تولیته.های محدودی استفاده می.کردند، رمانتیک.ها تمامی تنالیته.های موجود را به کار گرفتند و حتی تنالیته فادیز - مینور به تنالیته رمانتیک موسوم شد. بکارگیری تنالیته.های مینور و عموماً از مشخصات بارز موسیقی رمانتیک است، زیرا در حالی که فقط پنج درصد از آثار سمفونیک کلاسیک در تنالیته مینور نوشته شده.است، در نیمه دوم قرن نوزدهم بیش از ۷۰ درصد از آثار سمفونیک در تنالیته مینور است. طبق تعریف واگنر، ملودی به صورت نمای ظاهری هرمونی در آمده بود و یک جزء ترکیب دهنده آکورد محسوب می.شد. همانطور که می.دانیم، آهنگسازان در قرن هجدهم هرگز در هارمونی و ملودی گامی فراتر از بکارگیری آکوردهای معمولی و هفتم.ها برنداشتند. در نتیجه انقلاب صنعتی، اصطلاحات فراوانی در ساختمان سازهای بادی و هم چنین ساز پیانو به وجود آمد. بنابراین سونوریته.های جدیدی در پیانو کشف شد و از همه مهم تر ترکیبات جدید ارکستری با رنگ آمیزی جدید به وجود آمد. مهم.ترین ویژگی رنگ آمیزی ارکستر در این دوره توجه به کلارینت، کلارینت باسف هورن انگلیسی و فرانسوی و هم چنین هارپ است. (تاریخ جامع موسیقی، ترجمه بهزاد باشی) گروه سازهای زهی، بادی چوبی و بادی برنجی وسیع تر شدند و هر بخش از آنها با تقسیمات جداگانه.ای به صورت دویز مورد استفاده قرار گرفتند. بالطبع ارکستراسیون رمانتیک.ها کامل تر و رنگین تر از کلاسیک تر شد و سازهایی نیز به ارکستر افزودند. برای مثال بتهون در سمفونی پنجم، سازهای پیکولو و کنتراباسون (کنتراناگوت) را به سزاهای ارکستر افزود و واگنر که اهمیت فوق العاده برای سازهای بادی قایل بود توبای واگنری و کرآنگله را نیز به ارکستر اضافه کرد. برلیوز برای اجرای آثارش ارکستر بسیار عظیمی تشکیل داد و در این رابطه بود که کتاب سازشناسی معروف خود را نیز در سال ۱۸۴۴ منتشر کرد. همان گونه که گفته شد، حدود سال ۱۸۰۰ بود که اغلب فرم.های کلاسیک، مانند سونات، سمفونی، کوارتت و واریاسیون و غیره اهمیت خود را از دست دادند و آهنگسازان بیشتر به تصنیف قطعات کوتاه و مستقل پیانویی و هم چنین لید پرداختند. در واقع این دو فرم موسیقیایی از مهم.ترین ویژگی.های دوره رمانتیک به شمار می.آیند. (تاریخ موسیقی، اثر لوست مارتیروسیان، ترجمه سیروس کرباسی) قطعات کوتاه پیانویی در کل به دو دسته تقسیم می.شوند: الف) قطعات ورتئوزیته که توسط شوپن در سالن.ها و لیست در کنسرت.ها (اولین بار در کنسرت رم اجرا شد) ارایه شدند. ب) قطعات لیریک عنوان دار که هر یک بیانگر حالت به خصوصی یا ایده توصیفی اند و در مجموع و یا به صورت جداگانه، دارای اسامی هستند. این قطعات به چند دسته تقسیم می.شوند. ۱- موسیقی رقص، نمونه بارز آن والس.های شوبرت و شوپن است. ۲- نکتورن، که مبدع آن جان فیلد بوده و بعدها توسط شوپن توسعه یافت. ۳- آوازهای بدون کلام، که معرف آن مندلسون است. ۴- اتودهای لیریک، که بانی آن شوپن است. ۵- قطعاتی توصیفی عنوان دار، که مهم.ترین نمونه آن کارناوال اثر شومان است که هر یک از قطعات آن نیز جداگانه دارای اسامی مختلف بوه و بیانگر حالت یا ایده به خصوصی هستند. (تاریخ موسیقی غرب، اثر گراوت دونالد، نیویورک ۱۹۶۰) یکی دیگر از مشخصات مهم رمانتیک.ها اهمیت دادن به فرم آوازی لید است و آن عبارت است از آوازی سلو به همراهی اکمپانیان ساز پیانو. لید نویسی یکی از محبوب.ترین فرم.های آهنگسازی بود که در اوایل قرن نوزدهم رایج بود و تقریباً اکثر آهنگسازان رمانتیک در این زمینه آثاری به وجود آورده.اند. آهنگسازان قرن نوزدهم به صورت زیر تقسیم بندی می.شوند. سالهای ۱۸۱۰ تا ۱۸۳۰ (دوره قبل از رمانتیک): شپر، روسینی، اواخر بتهون، شوبرت، کارل ماریان فن و بر، هوفمان سالهای ۱۸۳۰ تا ۱۸۵۵ (دوره رمانتیک): شومان، مندلسون، برلیوز، شوپن، لیست، بلینی، دونی زتی. سالهای ۱۸۵۵ تا ۱۸۹۰ (عظمت رمانتیک): اواخر لیست، برامس، واگنر، بروکنر، هوگوولف، جوزپه وردی، آهنگسازان ملی. سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۹۱۰(نسل تریستان): اواخر برامس، کلود دبوسی، مالر، ریچارد اشتراوس، موریس راول، مکتب وریسم. (موسیقی کلاسیک و رمانتیک، تالیف هوشنگ کامکار، تهران، ۱۳۸۰، دانشگاه هنر) [ویرایش] موسیقی.دانان بزرگ دوره رمانتیک کارل ماریا ون وبر فرانتز شوبرت روبرت شومان هکتور برلیوز یوهانس برامس یوهان اشتراوس فردریک شوپن آنتوان بروکنر فلیکس مندلسون فرانتس لیست ریچارد واگنر ژرژ بیزه آنتوان بروکنر ریمسکی کورساکف پیتر ایلیچ چایکوفسکی سرگئی راخمانینف کامیل سی-ساس
  14. FL studio

    آشنایی با موسیقی کلاسیک

    موسیقی کلاسیک موسیقی کلاسیک به موسیقی هنری اروپا گفته می.شود. شروع این موسیقی را از سده.های میانه در حدود سال ۵۰۰ پس از میلاد می.دانند. محتویات [نهفتن] ۱ دوره.های موسیقی کلاسیک ۱.۱ موسیقی سده.های میانه ۱.۲ موسیقی رنسانس ۱.۳ موسیقی باروک ۱.۴ دوره کلاسیک ۱.۵ دوره رمانتیک ۱.۶ موسیقی قرن بیستم ۱.۷ موسیقی کلاسیک معاصر [*]۲ نمودار دوره زمانی آهنگسازان و سبک آنها [*]۳ منابع دوره.های موسیقی کلاسیک [ویرایش] موسیقی کلاسیک را از نظر سبک و تحول تاریخی آن به چند دوره کوچک.تر تقسیم کرده.اند. موسیقی سده.های میانه [ویرایش] این دوره با سقوط امپراتوری روم شروع و تا رنسانس در اروپا ادامه می.یابد. این دوره دوره شروع و آغازین گام.های موسیقی کلاسیک است. موسیقی رنسانس [ویرایش] در این دوره که شامل سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی می.شود. موسیقی کلاسیک به طور عمده در ایتالیا شکل گرفته.است و بیشتر قطعات آثار آوازی هستند. موسیقی باروک [ویرایش] نوشتار اصلی: موسیقی دوره باروک این دوره از سال ۱۶۰۰ میلادی شروع وتا حدود ۱۷۶۰ میلادی ادامه می.یابد. لغت باروک در عالم هنر(نه فقط موسیقی) معادل استادانه زینت دادن و یا ماهرانه درست کردن به کار می.رود که از مشخصات بارز هنر این سالها بوده.است. موسیقی این دوره همانند سایر هنرهای هم عصر خود بیانگر اشرافیت و قدرت حکومتهای اروپایی بوده.است. نیاز کلیسا برای جذابتر کردن نیایش نیز در گسترش این سبک تاثیر بسیاری داشته.است. یکپارچگی در حالت موسیقی از ویژگی.های موسیقی این دوره.است. از معروفترین موسیقیدانان این سبک می.توان باخ و ویوالدی را نام برد. دوره کلاسیک [ویرایش] نوشتار اصلی: موسیقی دوره کلاسیک دوره کلاسیک سالهای ۱۷۳۰ تا ۱۸۲۰ میلادی را شامل می.شود. قرن هجدهم مصادف بود با جریان روشنی فکر، یا آزادی اندیشه از بند خرافات، که در آن طغیانی علیه متافیزیک و به نفع احساسات معمولی و روانشناسی تجربی و عملی، علیه آیین و مراسم تشریفاتی اشرافی و به نفع زندگی طبیعی و ساده، علیه خودکامگی و به نفع آزادی فردی، علیه امتیازات و حق ویژه و به نفع حقوق مساوی مردم و تعلیم و تربیت همگانی.در این دوره برای اولین بار در موسیقی این فکر ظهور کرد که موسیقی در حقیقت همانند دیگر هنرها مقصود و هدفی ندارد، بلکه صرفاً به خاطر خودش وجود دارد، یعنی موسیقی به خاطر خود هنر موسیقی. پس از دوره کلاسیک با هنر موسیقی بر پایه ایده «هنر به خاطر هنر» برخورده می.شد. هنر در این دوران بیشتر متوجه سادگی است تا تزئینات ماهرانه دوران باروک، ولی در زمینه موسیقی این رویکرد به عکس اتفاق می.افتد. بر خلاف دورهٔ باروک در دوران کلاسیک حالت.های مختلف و متضادی در ارائه احساس در موسیقی وجود دارد. بافت موسیقی کلاسیک نیز بیشتر هموفونیک است تا پلی فنیک. از هنرمندان این دوره می.توان از هایدن، موتزارت و بتهوون نام برد. دوره رمانتیک [ویرایش] نوشتار اصلی: موسیقی دوره رمانتیک سبک رمانتیک سالهای ۱۸۲۰ تا ۱۹۱۰ را شامل می.شود.دراین دوره، احساسات نقش بسزایی در موسیقی پیدا می.کند. موسیقی در این دوره بصورت ابزاری در دست آهنگساز مطرح کردن احساسات شخصی اوست. موسیقی قرن بیستم [ویرایش] این دوره را دوره مدرنیسم یا نوگرایی موسیقی کلاسیک می.دانند.آهنگسازان این دوره هرچه بیشتر سعی کردند تا کارهای خودشون را از سبکهای گذشته متمایز و از باورها و قانونهای گذشته عبور کنند. موسیقی کلاسیک معاصر [ویرایش] موسیقی کلاسیک معاصر از سال ۱۹۷۰ میلادی آغاز شده.است و تاکنون ادامه دارد.آهنگسازان معاصر کلاسیک بیشتر به ساختن موسیقی مینیمال و آوانگارد روی آورده.اند. نمودار دوره زمانی آهنگسازان و سبک آنها [ویرایش]
  15. انواع سبک های موسیقی علی رغم آنکه در دنیای موسیقی سبک های بی شماری وجود دارند، با این وجود این امکان نیز وجود دارد تا این سبک ها را در چهار چوب مقولات بسیار کلی تری طبقه بندی کنیم، در اینحا به اختصار چند نوع از این سبک ها و زیر سبک های رایج در موسیقی را مورد بحث قرار داده ایم: Classic Music / Art Music عبارت موسیقی کلاسیک به طور عام به مجموعه عظیمی از سبک ها و فرم های مختلف اما در ارتباط با هم اشاره دارد. موسیقی کلاسیک در حالت کلی خود تنها به معنای موسیقی کلاسیک اروپایی می باشد. البته در پاره ای از موارد از این اصطلاح برای اشاره به موسیقی سنتی دیگر ملل نیز استفاده می گردد و ترکیباتی چون Indian Classical Music یا Chinese Classical Music ابداع می گردد. از موسیقی کلاسیک نمی توان تعریف دقیقی ارئه کرد، اما به طور خلاصه باید گفت آثار این سبک همگی توسط موسیقیدانانی خلق می شود که به طور ویژه و بسیار تخصصی در ارتباط با علم موسیقی آموزش دیده اند. اثر موسیقی کلاسیک همگی بر اساس قواعد علمی موسیقی پدید می آیند. Art Music اصطلاح دیگری است که به شکل گسترده ای برای توصیف موسیقی کلاسیک و دیگر شیوه های جدی و هنرمندانه به کار می رود. این عبارت به خصوص در اواسط قرن بیستم رواج یافت و از آن برای توصیف هر نوع موسیقی اعم از غربی یا شرقی استفاده می شود. در باور عامه عبارت موسیقی کلاسیک عموما با آثار ارکسترال اشاره دارد. Jazz Jazz فرم ویژه ای در موسیقی است که ریشه اصلی آن به سبک های Folk Blues و Regtime و موسیقی اروپایی باز می گردد. این سبک را می توان اولین فرم هنری مهمی دانست که در ایالات متحده پا به عرصه وجود گذاشت. این موسیقی از زمان پیدایش خود در اوایل قرن بیستم تا امروز شاهد پیشرفا های چشمگیری بوده است و سبک های بسیاری چون Bop, Cool Jazz, Jazz Fusion Bebop, Hard و ... از آن منشعب گشته اند. موسیقی Jazz در ابتدا سبکی سازی Instrumenal بود. از مهمترین سازهای مورد استفاده در این سبک میتوان به ساکسیفون و ترومپت اشاره کرد. از دیگر سازهای اصلی این سبک می توان به ترومبوم، پیانو، کنترباس، گیتار و درامز اشاره کرد. در فرم های قدیمی تر Jazz استفاده از سازهایی چون بانجو و کلارینت نیز مرسوم بود. علی رغم آنکه در سال های بعد خوانندگان نیز به این موسیقی راه یافتند و اشعار بسار معروفی نیز در چهار چوب این سبک ارئه شد، با این وجود سبک Jazz همچنان به عنوان یک موسیقی Instrumental معروف است. دوران اوج موسیقی Jazz فاصله سال های 1920 تا 1950 بود و طی این سال ها این سبک محبوب ترین موسیقی در میان عامه مردم بود. حتی موسیقی پاپ در آن سال ها تاثیرات بسیاری از سبک Jazz گرفته بود. موسیقیدان های Jazz عموما از ساختارهای آکوردی پیچیده و هارمونی پیشرفته ای در آثار خود بهره می بردند. ساخت و اجرای قطعات Jazz عموما به دانش بالایی نیاز دارد. این سبک تاثیرات بسیاری بر سبک های جدید موسیقی همچون Rock, Hip Hop و Electronica گذاشته است. این سبک تاثیرات بسیار نیز بر موسیقی Rhythem And Blues داشته است. امروزه آهنگسازان شاخه Art Music استفاده بسیاری از عناصر موسیقی Jazz در آثار خود می برند. Blues Blues سبکی آوازی و سازی است که ریشه آن به اجتماعات آفریقایی – آمریکایی در ایالات متحده باز می گردد. منشا اصلی این موسیقی به مراسم مذهبی در آفریقا، ترانه های کارگران سیاه پوست و دیگر عناصری باز می گردد که همگی ریشه در مناطق غربی قاره آفریقا دارند. این سبک بیشتر تاثیر را بر سبک های جدیدی که امروزه به عنوان Pop Music در آمریکا و اروپا شناخته می شوند داشته است. تاثیرات این سبک را به خوبی می توان در سبک هایی چون Roll, Ragtime & Jazz, Rock و ... مشاهده کرد. این سبک همچنین الهام بخش آهنگسازان بسیاری در عرصه موسیقی کلاسیک بوده است. با در نظر گرفتن این تاثیرات قدرتمند می توان Blues را به عنوان مادر کلیه سبک های Popular در آمریکا معرفی کرد. Rhythm And Blues Rhythm And Blues نامی برای موسیقی های عامه پسند سیاهپوستان بود. به کار بردن عبارت B&R در واقع اشاره به شاخه ای از موسیقی Pop دارد که در فاصله سال های 1940تا 1960 در اوج محبوبیت بود. این موسیقی نه Jazz بود و نه Blues و بسیار سبکتر از سبک های قبلی اجرا می شد. در اوایل دها 1950 این موسیقی به موفقیت بسیاری چخ در میان سیاه پوستان و چه در بین سفید پوستان دست یافت. صفحات این موسیقی با حجمی بسیار زیاد در همه جا به فروش می رسید و به تدریج زمینه را برای پیدایش Rock & Roll فراهم می کرد. یکی از مهمترین زیر سبک های این موسیقی Doo Wop نام داشت. در این شاخه از B&P تاکید بسیار زیادی بر پلی فونی در آواز وجود داشت که با تاثیر از سبک Gospel بوجود آمده بود. B&R تاثیرات بسیاری نیز بر سبک Soul داشته است. موسیقی Funk در اواخر دهه شصت میلادی از سبک Soul نشات گرفت و خود بدل به یکی زا پیچیده ترین زیر سبک های این موسیقی گردید. ریتم های موسیقی Funk از جمله مهمترین عناصر موسیقی Pop به شمار می آیند. Country Music Country Music در واقع همان موسیقی محلی است که به شکل ساده به بیان سنت ها و عواطف می پردازد. موسیقی کانتری سبکی بسیار ساده می باشد و موضوعات، ملودی و اشعار آن شباهت هایی نیز با موسیقی Blues دارد. اکثر ترانه های این سبک بر اساس چند آکورد ساده و یک ملودی خطی ساده می باشند. این شکل از موسیقی علی رغم سادگی باعث پیدایش Style های بسیار متفاوتی گشته است. موسیقی Country سبکی بود که در میان ساکنان جنوبی ایالات متحده گسترش یافت. موسیقی اولیه Country به شکل بسیار ساده از گیتار و فیدل تشکیل شده بود. اما با گسترش این موسیقی به تدریج ریتم های این سبک از حالت ساده گذشته خارج شده و به تدریج بستر مناسبی را برای پیدایش سبک هایی چون Swing در دیگر شاخه های Pop و Rock فراهم آورد. Hip Hop / Rap / Rapcore این موسیقی را می توان به عنوان زیر سبکی از موسیقی سنتی B&R نیز در نظر گرفت. جریان اولیه این موسیقی از اوایل دهه هفتاد و در شهرهای ایالات متحده آغاز شد. نخستین آثار Rap در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هستاد پا به عرصه گذاشتند. این ترانه ها امروزه به نام Old School Hip Hop شناخته می شوند. موسیقی Rap چه در نواحی شرقی و چه نواحی غربی پیشرفت بسیاری داشت و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی گردید. مرکز اصلی این موسیقی در شرق شهر نیویورک و در غرب شهر لس آنجلس است. در سال های آغازین این موسیقی، نواحی شرقی تاثیر بیشتری در این سبک داشتند اما به تدریج و در اوایل دهه نود این جریان به سوی غرب منتل شد. به سرعت و با گسترش این سبک زیر شاخه های بسیار زیادی از آن منشعب شدند که برخی بر مبنای فرم و برخی دیگر نیز بر اساس تقسیم بندی های جغرافیایی و نژادی بودند. موسیقی Alternative Hip Hop از جمله سبک هایی بود که در اواخر دهه نود به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت و زمینه را برای پیدایش سبک Jazz Rap نبز فراهم کرد. این موسیقی به سرعت هر چه تمام از مرزهای آمریکا خارج شد و پایگاه های قدرتمندی در کشورهایی چون بریتانیا، فرانسه، آلمان، ترکیه، مکزیک و ... یافت. این موسیقی با سبک های گوناگونی چون Heavy Metal و Electronica نیز ترکیب شده است که هر کدام زیر شاخه های بسیاری ایجاد کرده اند. Hardcore نیز یکی دیگر از شاخه های این موسیقی است که با اقبال بسیاری مواجه گشته است. Electronica این شاخه از موسیقی به سبک های Disco و Funk در اوایل دهه هفتاد باز می گردد. در این سبک ها برای نخستین بار به شکل گسترده ای از سازهای الکترونیک برای اجرای موسیقی استفاده شد و این روند به گونه ای ادامه یافت که سر انجام فرم کاملا جدیدی از دل این سبک ها بیرون آمد. شهرهای شیکاگو، دیتریت و نیویورک نخستین مناطقی هستند که برای نخستین بار شاهد اجرای سبک هایی چون Techno در اواخر دهه هستاد بودند. این سبک از موسیقی در بریتانا نیز گسترش چشم گیری یافته است و امروزه به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی Pop تبدیل گشته. علی رغم اینکه این سبک در ابتدا نوعی موسیقی رقص بود اما به تدریج تهیه کنندگان برای نفوذ بیشتر به خانه، سبک های ملایم تر و آرام تری را نیز در آثار خود تجربه کردند. Rock / Roch & Roll موسیقی Rock گستره بسیار بزرگی را سامل می شود و می توان این سبک را پر طرفدارترین سبکی که در دهه پنحاه میلادی پدید آمده است اطلاق کرد. نخستین گونه های Rock & Roll در اواخر دهه چهل پدید آمدند. از نخستین کسانی که این سبک موسیقی را به همگان معرفی کردند می توان از Chuck, Elvis Presley, Berry, Bill Haley و Buddy Holly نام برد. ریشه های اصلی این موسیقی از سویی به سبک هایی چون Country و Rockablly و از سوی دیگر به سبک های Gospel و B&R باز می گردد. این سبک به سرعت توانست یه محبوبیت بالایی در آمریکا و اروپا دست پیدا یابد و به زودی زیر شاخه های بسیاری از آن منشعب گشت. در دهه شصت زمانی که این موسیقی به بریتانیا راه یافت، هنرمندانی چون Beatles, Rolling و Stones تاثیر بسیار زیادی بر این موسیقی گذاردند و آنرا از حالت ساده پیش خارج کردند. با گذشت چند سال به تدریج سبک های Heavy Metal و Punk نیز از این موسیقی پدیدار گشتند. از دیگر زیر شاخه های مهم موسیقی راک می توان به Progressive Rock اشاره کرد که با الهام از موسیقی کلاسیک تاثیر بسزایی بر آینده موسیقی راک گذاشت. گروه هایی مانند: Yardbirds و Who از نخستین گروه هایی بودند که به تدریج آثار راک را با خشونت بالایی اجرا کردند و باعث پیدایش شاخه مختلف Hard Rock گشتند. سبک های Grunge و Alternativ نیز از دیگر زیر شاخه هایی بودند که با موفقیت بسیاری رو به رو شدند. New Age New Age سبکی در موسیقی است که تاکید بسیار زیادی بر بیان عواطف و اخساسات درونی دارد. این موسیقی معمولا از درون مایه آرام و آرامش بخش برخوردار است. آنجه در این آثار بسیار شاخص می باشد نوعی تاکید ویژه بر معنویت و مسائل روحی است. حتی برخی از آثار این سبک را می توان در مواردی چون موسیقی درمانی نیز به کار برد. موسیقی دان های این سبک معمولا از دانش و توانایی بسیاری بر خوردار هستند و به خوبی می توانند شنوندگان را جذب آثار خود کنند. Pop تعریف برای موسیقی پاپ بسیار است، ولی آن چه که بهترین تعریف می تواند باشد، "موسیقی بر گرفته از بطن جامعه و دل مردم" است. ویژگی شاخص موسیقی پاپ، درون مایه پر از نشاط و شادی و جنبه آرامش بخش آن است. زیرا می دانیم که همه مردم در یک سطح نیستند اما وقتی قرار است قطعه ای با عنوان پاپ ساخته شود و برای آنکه بتوان آنرا پاپ نامید، باید نوعی باشد که ضمن شادی آور بودن آن و یا حتی اگر غمگین باشد، باید بر گرفته از بطن اجتماع و دل مردم باشد تا وقتی که متن قطعه آن به صورت موسیقی به گوش مردم می رسد به آنها احساس شادی و یا اگر غمگین هستند مایه تسکین و امیدواری و دل داری آنها باشد. در تعریفی دیگر بر گرفته از تعریف ابتدایی این سبک، می توان گفت که پاپ سبکی است مشتمل بر چندین سبک از موسیقی، زیرا در آهنگ های پاپ به وفور شاهد این موضوع هستیم که سازها و فواصل دیگر سبک ها در آن گنجانده شده است بدیهی است باید دقت نمود که سازهای همراه مکمل کار باشند، نه اینکه باعث هیجان های روحی کاذب با تحریک دروغین و غیر حقیقی تبدیل شود و نتیجه ای جز ضرر و زیان را در داشته باشد.
×
×
  • اضافه کردن...