رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





ahoora8000

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    25
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

تمامی مطالب نوشته شده توسط ahoora8000

  1. Review SC 208 Eve Audio Nearfield Monitor از کمپانی Eve Audio ………………………………………………………………………………………………. کمپانی تازه تاسیس Eve Audio که در سال 2011 در برلین آلمان توسط مدیر کمپانی خود آقای Roland stenz که قبلا مدیر کپانی Adam Audio بوده شروع به تولید محصولات خود کرده و هرچند که. چندسالی از تولید محصولاتش نمیگذرد توی دل خیلی از میکسمن و مسترینگمن های دنیا جا باز کرده است وقتی که اولین بار صدای این مانیتور 8 اینچی را شنیدم من رو محسور صدای بی نظیر خودش کرد و بیش از حدانتظارات من ظاهر شد.البته من هم معطلش نگذاشتم و سریعا یک جفت اون رو تهیه کردم. و همین دلیل مقدمه ای شد تا نقد و نظرخودم را نسبت به این بلندگوی استودیوی تقدیم شما عزیزان و علاقه مندان این حرفه کنم. امیدوارم که مفید واقع بشود این مانیتورینگ نیرفیلد 8 اینچی Tow-way با ابعاد 255*390*330 میلیمتر وبا وزن 10.9 کیلو گرمی همانطور که از اسمش پیداست دارای ووفر 8 میباشد که دارای دو تقویت کننده از نوع (Pwm (Pulse Width Modulation و کلاس D میباشد جنس تویتر از ریبان که به منظور باز تولید بهترو دقیق تر فرکانسهای بالا و پخش یک خطی تراین فرکانس ها تهیه شده است که با میل و سلیقه بنده هم همخوانی دارد توان آن معادل با 50 وات میباشد. در درایور ووفر هم از تکنولوژی Silver Cone که به گفته خود کمپانی به منظور دقت بیشتر وبالاتر بر روی فرکانسهای پایینی طراحی شده که به درستی هم گفته شده نظر خیلی از صدابرداران جهانی را به خود جلب کرده است. توان درایور ووفر هم معادل 150 وات میباشد Eve Audio به جای مدار آنالوگ از تکنولوژی DSP برای تمامی قطع کننده ها و پردازش توابع که به اعنقاد شرکت برای صدا دهی بهتر استفاده میکند و تمامی تنظیمات این مانیتور به صورت دیجیتال میباشد این تنظیمات از قبیل تنظیم فرکانس بم و زیر به صورت High shelve filter & Low Shelve Filter زیر 300 هرتز و بالای 3 کیلو هرتز از -5 تا +3 دسیبل و همچنین برای جبران بازتاب از پترن Desk به دو روش Desk Filter Cut & Desk Filter Boost بهره میبرد که در حالت Desk Filter Cut فرکانس 160 هرتز را به صورت Narrow-Band تا 5 دسیبل کاهش و در فرکانس 80 هرتز تا3 دسیبل میتوان تقویت کرد. همچنین تنظیم نور LED و تنظیماتی که از آنها یاد شد همگی را از طریق پیچ جلوی مانیتور به راحتی میتوان انجام داد. این مانیتور دارای 112 دی بی اس پی ال(شدت تراز صدا) بر فاصله یک متر میباشد که Loudness- Distortion قابل قبولی را از خود برجای میگذارد البته با نگاه کردن نمودار Distortion میتوان حدس زد که بیشترین دیستروشن در کدام محدوده رخ میدهد.( 60 تا 100 هرتز) فرکانس قطع این باند Crossover Frequancy بر روی 2800 هرتز و هچنین نمودار پاسخ فرکانسی Frequency Response از 36 هرتز تا 21 کیلوهرتز همانطور که در کاتالوگ به نمایش داده شده به خوبی پخش میشود این مانیتور هر دو ورودی بالانس و آنبالانس راساپورت میکند که با امپدانس Impedance 10 k ohm به خوبی قانون برایدینگ را رعایت کرده است خروجی هوا هم از پشت و بالای آن به روش( بازتاب_بم) تدارک دیده شده با نگاه به Polar Response این بلندگو به راحتی میتوان حدس زد که کاربرد آن برای فضاهای کوچک مناسب نیست و مشکلاتی از قبیل Over-Power شدن Standing Waves را به همراه خواهند داشت پس سعی کنید اگر قصد خرید همچین هیولایی رو دارین حتما حتما اتاق مهندسی شده مناسبی را طراحی کرده باشین و یا بهتره از متخصص این امر بهره مندشین (البته اگر پیدا کردید تست شنیداری : این مانیتورها بسیار خوب و عالی صدا میدهند. فرکانسهای بم با دقت بالاو فرکانسهای میانی دست نخورده صدا میدهند و خیال صدابردار را از این بابت راحت میکند فرکانسهای بالا HIgh Fereqancy هم با وضوح و تمبر ریبان به خوبی قابل لمس می باشد که البته من و یاد صدای مانیتور های آدام انداخت هر چند که از رنگ آمیزی و اغراق کمتری برخوردار هستند و قدرت و دقت تشخیص مهندس صدا را برای جراحی فرکانسی دراین محدوده از فرکانسها بالا می برد البته به دلیل خاصیت ریبان گوش میتواند به سرعت Separation Frequency کند که شاید برای خیلی ها از جمله بنده یک مزیت به شمار آید و سلیقه بنده هم به این سمت رفته است. Impulse ها تقریبا با سرعت بالا و فضای Stereo Imaging به گوش من بسیار خوشایند و دقیق آمد شاید ایرادی که به Adam Audio به لحاظ جهتوری وارد بود را در این سری از محصولات Eve Audio به لحاظ جهتوری کنترل شده تر و تقریبا رفع گردیده است که به دلیل مدل جدید تویتر ریبان AMT RS2 که از یک صفحه جلو بزرگتر و یک موتور مغناطیسی قوی تری بهره می برد در مجموع این یک مانیتورینگ 8 اینچی همه چی تمام است(به نظر بنده) وبه جرات میتوان گفت که این بلندگوی استودیوی میدان نزدیک رقیب بسیار جدی برای هم رده های قیمتی خود و حتی یک سر و گردن بالاتر از آنها دانست واگر به دنبال یک مانیتور با صدای توییتر یک خطی ریبان و دقت وفر Silver Cone وصدایی صادق با ظاهر کاملا جدی با کاراکتر ساخت آلمان هستید این مانیتورینگ ها میتواند گزینه بسیار مناسبی برای شما به شمار بیاید البته این کمپانی در ساخت مانیتورهای 5-7-10و 12 اینچی و همچنین در ساخت مانیتورینگهای Midfield –tree-way & For-Way هم عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است به یاری مزدا اگه عمری باشه Review SC407 &408 این دو هیولا روتقدیم وجود شما عزیزان خواهم کرد میکس خوبی داشته باشین روزگار به شادی ,ایام به کام منصور عامریان https://www.facebook.com/MBrothersRecording
  2. Review SC 208 Eve Audio Nearfield Monitor از کمپانی Eve Audio ………………………………………………………………………………………………. کمپانی تازه تاسیس Eve Audio که در سال 2011 در برلین آلمان توسط مدیر کمپانی خود آقای Roland stenz که قبلا مدیر کپانی Adam Audio بوده شروع به تولید محصولات خود کرده و هرچند که. چندسالی از تولید محصولاتش نمیگذرد توی دل خیلی از میکسمن و مسترینگمن های دنیا جا باز کرده است وقتی که اولین بار صدای این مانیتور 8 اینچی را شنیدم من رو محسور صدای بی نظیر خودش کرد و بیش از حدانتظارات من ظاهر شد.البته من هم معطلش نگذاشتم و سریعا یک جفت اون رو تهیه کردم. و همین دلیل مقدمه ای شد تا نقد و نظرخودم را نسبت به این بلندگوی استودیوی تقدیم شما عزیزان و علاقه مندان این حرفه کنم. امیدوارم که مفید واقع بشود این مانیتورینگ نیرفیلد 8 اینچی Tow-way با ابعاد 255*390*330 میلیمتر وبا وزن 10.9 کیلو گرمی همانطور که از اسمش پیداست دارای ووفر 8 میباشد که دارای دو تقویت کننده از نوع (Pwm (Pulse Width Modulation و کلاس D میباشد جنس تویتر از ریبان که به منظور باز تولید بهترو دقیق تر فرکانسهای بالا و پخش یک خطی تراین فرکانس ها تهیه شده است که با میل و سلیقه بنده هم همخوانی دارد توان آن معادل با 50 وات میباشد. در درایور ووفر هم از تکنولوژی Silver Cone که به گفته خود کمپانی به منظور دقت بیشتر وبالاتر بر روی فرکانسهای پایینی طراحی شده که به درستی هم گفته شده نظر خیلی از صدابرداران جهانی را به خود جلب کرده است. توان درایور ووفر هم معادل 150 وات میباشد Eve Audio به جای مدار آنالوگ از تکنولوژی DSP برای تمامی قطع کننده ها و پردازش توابع که به اعنقاد شرکت برای صدا دهی بهتر استفاده میکند و تمامی تنظیمات این مانیتور به صورت دیجیتال میباشد این تنظیمات از قبیل تنظیم فرکانس بم و زیر به صورت High shelve filter & Low Shelve Filter زیر 300 هرتز و بالای 3 کیلو هرتز از -5 تا +3 دسیبل و همچنین برای جبران بازتاب از پترن Desk به دو روش Desk Filter Cut & Desk Filter Boost بهره میبرد که در حالت Desk Filter Cut فرکانس 160 هرتز را به صورت Narrow-Band تا 5 دسیبل کاهش و در فرکانس 80 هرتز تا3 دسیبل میتوان تقویت کرد. همچنین تنظیم نور LED و تنظیماتی که از آنها یاد شد همگی را از طریق پیچ جلوی مانیتور به راحتی میتوان انجام داد. این مانیتور دارای 112 دی بی اس پی ال(شدت تراز صدا) بر فاصله یک متر میباشد که Loudness- Distortion قابل قبولی را از خود برجای میگذارد البته با نگاه کردن نمودار Distortion میتوان حدس زد که بیشترین دیستروشن در کدام محدوده رخ میدهد.( 60 تا 100 هرتز) فرکانس قطع این باند Crossover Frequancy بر روی 2800 هرتز و هچنین نمودار پاسخ فرکانسی Frequency Response از 36 هرتز تا 21 کیلوهرتز همانطور که در کاتالوگ به نمایش داده شده به خوبی پخش میشود این مانیتور هر دو ورودی بالانس و آنبالانس راساپورت میکند که با امپدانس Impedance 10 k ohm به خوبی قانون برایدینگ را رعایت کرده است خروجی هوا هم از پشت و بالای آن به روش( بازتاب_بم) تدارک دیده شده با نگاه به Polar Response این بلندگو به راحتی میتوان حدس زد که کاربرد آن برای فضاهای کوچک مناسب نیست و مشکلاتی از قبیل Over-Power شدن Standing Waves را به همراه خواهند داشت پس سعی کنید اگر قصد خرید همچین هیولایی رو دارین حتما حتما اتاق مهندسی شده مناسبی را طراحی کرده باشین و یا بهتره از متخصص این امر بهره مندشین (البته اگر پیدا کردید تست شنیداری : این مانیتورها بسیار خوب و عالی صدا میدهند. فرکانسهای بم با دقت بالاو فرکانسهای میانی دست نخورده صدا میدهند و خیال صدابردار را از این بابت راحت میکند فرکانسهای بالا HIgh Fereqancy هم با وضوح و تمبر ریبان به خوبی قابل لمس می باشد که البته من و یاد صدای مانیتور های آدام انداخت هر چند که از رنگ آمیزی و اغراق کمتری برخوردار هستند و قدرت و دقت تشخیص مهندس صدا را برای جراحی فرکانسی دراین محدوده از فرکانسها بالا می برد البته به دلیل خاصیت ریبان گوش میتواند به سرعت Separation Frequency کند که شاید برای خیلی ها از جمله بنده یک مزیت به شمار آید و سلیقه بنده هم به این سمت رفته است. Impulse ها تقریبا با سرعت بالا و فضای Stereo Imaging به گوش من بسیار خوشایند و دقیق آمد شاید ایرادی که به Adam Audio به لحاظ جهتوری وارد بود را در این سری از محصولات Eve Audio به لحاظ جهتوری کنترل شده تر و تقریبا رفع گردیده است که به دلیل مدل جدید تویتر ریبان AMT RS2 که از یک صفحه جلو بزرگتر و یک موتور مغناطیسی قوی تری بهره می برد در مجموع این یک مانیتورینگ 8 اینچی همه چی تمام است(به نظر بنده) وبه جرات میتوان گفت که این بلندگوی استودیوی میدان نزدیک رقیب بسیار جدی برای هم رده های قیمتی خود و حتی یک سر و گردن بالاتر از آنها دانست واگر به دنبال یک مانیتور با صدای توییتر یک خطی ریبان و دقت وفر Silver Cone وصدایی صادق با ظاهر کاملا جدی با کاراکتر ساخت آلمان هستید این مانیتورینگ ها میتواند گزینه بسیار مناسبی برای شما به شمار بیاید البته این کمپانی در ساخت مانیتورهای 5-7-10و 12 اینچی و همچنین در ساخت مانیتورینگهای Midfield –tree-way & For-Way هم عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است به یاری مزدا اگه عمری باشه Review SC407 &408 این دو هیولا روتقدیم وجود شما عزیزان خواهم کرد میکس خوبی داشته باشین روزگار به شادی ,ایام به کام منصور عامریان https://www.facebook.com/MBrothersRecording
  3. درود به شما دوستان عزیزم. . چند نکته ای رو لازم دیدم که در مورد استفاده از ماکسیمایزر ها در آدیو مسترینگ رو تقدیم شما عزیزان کنم و حیفم اومد که این مطلب به صورت جدا گانه تقدیمتون نکنم امیدوارم که مفید واقع بشود در هنگام استفاده از پراسسور هایی از قبیل فاینال لیمیتر ها یا همون Maximaizer ها حتما و حتما با دانش به سمت این گونه پراسسورها برید تا خدای ناکرده باعث خرابی و لطمه جبران ناپذیر به سیگنالتون نشه. . اولین چیزی که در این نوع پراسسورهای دیجیتالی حائز اهمیت هستند درصد هارمونیکهای ناخواسته ای می باشند که به سیگنال شما اضافه میشوند و موجب تغییر در جنس هارمونیکهای صدای شما میشوند سعی کنید که هارمونیک های اضافه شونده رو همچنان در حالت سیف قرار دهید البته سیاست یکسری از کمپانیهای بزرگ هم بر همین این اصل می باشد که سیگنالی که قراره در مرحله آخر و یا همان ایستگاه پایانی مسترینگ عبور کند بر حسب شدت هارمونیک های اضافه شونده و سلامتی سیگنال میباشد که اجازه میک آپ گین بیشتری رو بنا به روند هارمونیکی صدا به شما نمیدهند البته قصد یکسری از کمپانیها و دیجیتال پراسسورها برای رسیدن به صدای در رده دیجیتالی خودشون صدای ترنسپرنت بودن رو دنبال میکنند که متاسفانه افراد آماتور با گوشهای تعلیم ندیده و تربیت نشده به خروجی Hard Ciliping و دیستروشن داخلی یا Invisible Distortion سیگنال همراه با اور پاور شدید میرسند که که متاسفانه توی کشورمون گاها از این مشکلات به دلیل عدم فراگیری این علم به چشم میخوره (گاها حتی در استودیو های تجاری بزرگ و...) :)))) بر خلاف این نوع پراسسور ها , آنالوگ لیمیتر. پراسسورهای کلاس Aجهانی که برای رسیدن به صدایی با گرمای آنالوگ و نهایتا خروجی با چند دسیبل Soft_ Clipping ونگاه داشتن سیگنال در محدوده سیف آنالوگی خودشون هست که برای رسیدن به چنین صداهای اسطوره ای مانند CARTEC AUDIO افسانه ای هزینه گزافی رو هم باید متحمل شد. و اما اگر قصد این رو دارید که از این نوع پردازشگرهای سیگنال(یعنی دیجیتال پراسسورها) در مرحله آدیو مسترینگ خود بهره ببرید حتما و حتما دقت به سبک مورد نظر یکی از پایه های اصلی اینگونه پراسسورها میباشند مثل الکترونیک موزیکها و ... فقط این رو هم در نظر داشته باشید که در اگر در سبکهای الکترونیک از این نوع پردازشگرها میخواهید استفاده کنید و گاها برای رسیدن به یک صدایی با لودنس رنج بالا دقت بفرمایین که داینامیک صداها حفظ شوند و سیگنال زیر بار چکش لیمیتر له نشوند و برای رسیدن به لودنس بالا مرز بین ترنسپرنتی و هارد کیلیپی رو که عملا دو چیز مجزا از هم هستند و مرز بین این دو شاید به باریکی مرز بین کفر و ایمان هست رو با گوشهای تعلیم دیده و تربیت شده خودتون رعایت فرمایید که موجب قتل عام فرکانسی نشین. البته این رو هم عرض کنم خدمتتون که حتی در موزیک های الکترونیک هم صدابرداران کلاس جهانی معمولا برای جلو گیری از صدایی کاملا خشک و بی روح دیجیتالی خروجی کار رو نهایتا از پراسس های آنالوگ به منظور پولیشی برای دیجیتالیزه بودن صورت میدن نمونه کارهای Infected Mushroom از این دسته کارها به شمار میروند و با استفاده از کانورتورهای Hi END ADC/DAC به دین صورت به تعامل بین آنالوگ و دیجیتال میرسند و نهایتا از هردو استفاده میکنندو تفاوت به وضوح نمایان خواهد شد... پیشنهاد بنده هم اینه که قصد رسیدن به صدای در لول جهانی رو دارین و این تمبر و رنگ رو خواهان هستید و اگر امکان این رو هم دارین از پراسس آنالوگ ها بهره ببرین به این سمت حرکت کنید هر چند که بنده حقیر هم میدونم که قیمت هر یک از این پراسسور ها ده ها برابر نوع دیجیتالی اون هست ولی خب هر که طاووس خواهد جر هندوستان کشد... و رسیدن 100 درصد به این صداها با قیمت پایین تر در رده دیجیتالی امممم... یکمقدار دور از ذهن میباشد. هر چند که امروزه نوع پلاگینهایی هم هستند که قصد رسیدن به این صداها روهم دارندو روند خوبی رو هم طی کردند مانند کمپانی یونیورسال آدیو و... , هرچند که قیمت اون ها هم کمتر از قیمت آنالوگیشون نیست ‎wink emoticon‎ البته یخورده کمتر :)))))) خب ولی وقتی که پای یک سیگنال پراسسور آنالوگ حرفه ای بنشینید متوجه تفاوتها میشین سرتون رو درد میارم ولی بزارین با یه مثال ساده برای درک این مطلب خدمت شما عزیزان عرض کنم که حتی اگر تفاوت آنالوگ و دیجیتال رو فقط 10 در صد بدونیم البته در خوشبینانه ترین حالت ممکن حال با استفاده از چندتا از آنالوگ پراسسور مثلا 5 تا تفاوت به 50 درصد و بیش از 10 تا به بالای 100 درصد میرسه خوب حالا یکمی داستان عوض شد نه!؟؟ ‎wink emoticon‎ در جمع بندی آخر و ماه عسل کلام این حقیر و سردرد شما عزیزان این شد که: در استفاده از پراسسورهای دیجیتال از قبیل Maximaizer ها که هدفشون رسیدن به صدای ترنسپرنت میباشند که عملا با نوع آنالوگ فرق دارند عناصر مهمی چون در صد هارمونیک های اضافه شونده به سیگنال با دقت به اون بپردازین برای رسیدن به یک صدای سیف Threshold را تاجایی تایین کنید که موجب قتل عام فرکانسی نشین و داینامیک سازها و موسیقیتون رو از بین نبره حتما در آخر فاکتورهایی نظیر MAX &MAIN RMS. AVERAGE. PEAK. TRU PEAK. LOUDNESS RANGE. CREST FACTOR و... چک بفرمایید نکته خیلی مهم دیگه ای که باید مد نظر داشت تعیین کردن عددهای ATTACK . RELEASE هست ATTACK . RELEASE فست و سریع و نزدیک به صفر باعث ایجاد دیستروشن و اعمالی چون Hard Cliping همراه با صدای dry و اسکوئر شدن ساین ویوتون خواهد شد پس با حوصله پای مانیتورهای حرفه اییتون در محیط حرفه ای و کالیبره به این اعمال بپردازین. برای جلوگیری از خشکی صدای دیجیتال و خلق یک فضای آنالوگی زیبا اگر امکانش رو دارید حتما از پراسسورهای آنالوگی بهرهمند شین که غیر از عملکرد دقیقتر و بهتر بر روی سیگنال تقریبا مثل یک روکش جلا خورده و پولیشی نرم و دل انگیز به صدای دنده دنده دیجیتالتون عمل میکنند. البته این نوع پراسسورهای حرفه ای با خروجی HOT! و بسیار داغ و بالا از کارت صداهایی با D.R و Maximum Input & Out put Voltage بالا و Signal-to-Noise Ratio . Total Harmonic Distortion مناسب و convertor های HI END ADC/ DAC کوالیتی بالا و نسبت به Balance-Unbalance از کانکتورها و جکهای مناسب باید استفاده شوند این رو هم اضافه کم که یک میکس بد رو حتی بهترین مسترینگ من های دنیا نمیتوانند کاری برای اون بکنند البته در مسترینگ به عقیده بنده عناصری چون Bus compressor /Multi Band compressor/ Eq / Exciters ها وظیفه خیلی خیلی مهمتری رو نسبت به Limiter ها که عملا کار خط کشی روی سیگنال رو دارند و یدک میکشند رو به عهده دارند . .به یاری مزدا روزی برسه که پای آنالوگ پراسسور های حرفه ای خودتون بنشینید و لذت هر چه تمام تر این نوع پراسسورها رو تجربه کنید مسترینگ خوبی داشته باشید... ایام به کام. . منصور عامریان https://www.facebook.com/MBrothersRecording
  4. Nearfield Monitor درود به دوستان عزیز و بزرگوارم سوالی که بیشتر وقت ها دوستان و علاقه مندان صدا با آن در گیرند اینه که چه مانیتورینگی خوبه که تهیه کنند .این برند چطوره خوبه؟ اون یکی چی؟ چون این سوال هم از بنده زیاد پرسیده میشود از این جهت گفتم که برم سر اصل مطلب و فاکتورهای انتخاب مانیتورینگ مناسب استودیویی روالبته تا جایی که ذهنم یاری کنه رو خدمت شما بزرگواران بگم شاید تا حدی جوابگوی اون دسته از عزیزانی باشه که با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند امیدوارم که مفید واقع بشود اندازه اتاقی که در آن مهندس میکس ویا مسترینگ مشغول به فعالیت است دارای اهمیت زیادی هست از این جهت باید پاسخ قطبیت باند polar response را در نظر گرفت که شما را وادار به انتخاب مانیتورینگهای 5 اینچ و یا 8 اینچ می کند. در مرحله بعد نگاهی به پاسخ نمودار خطی اسپیکر frquancy response کنید .هرچه این نمودار خطی تر باشد به طبع صدایی واقعی تری را تداعی میکنند معمولا در بلندگوهای استودیویی حرفه ای فرکانسهای پخش از 45هرتز تا 20 کیلو هرتزرا دارا میباشند +_3دسی بل خطا قابل قبول است المان مهم دیگری که باید در نظر گرفت قدرت توان درایور تویتر و وفر هست که بر حسب وات است این فاکتور بستگی به اندازه مانیتور هم داره یعنی هر چه اندازه مانیتور بزرگتر باشد به طبع خروجی آنها نیز بیشتر است. حداقل توان لازم برای تویتر ها 30w و وفرها 100w (وات) است البته در کمپانی های حرفه ای جنس تویتر ها فرق میکند به طور مثال جنس تویترهای Focal از برلیوم که به گفته خود شرکت صدایی یک خطی در hi frequancey رو عرضه میکنه ولی خوب این برند به دلیل ضعف در فرکانسهای مادینس تا حدی باب میل بنده نیست و درایور مید و باس اون نتونسته به خوبی این فرکانسها رو اونطور که باید به درستی پخش کنه . در ADAM Audio و EVE Audio جنس تویتر از ریبون The X-ART tweeterاست که رنگ آمیزی رو به کمترین درصد رسانده است و سلیقه من هم به این سمت از Monitoring ها رفته است. نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود جهت وری در مانیتورهای صداست بعضی از برندها به مانند ADAM Audio تقریبادارای جهت وری خاصی هستند و با تغییر در محل شنیدن این جهت وری نمایان میگردد مخصوصا در فرکانسهای بالا. و این یکی از مشکلاتی است که من نتونستم با این برند خوش نام کنار بیام هرچند که از s2x به بالا این مشکل کاهش پیدا کرده ولی کسانی که به دنبال نسل جدید صدای آدام ها هستند بنده Eve Audio رو پیشنهاد میکنم با این که این برند تازه تاسیس آلمانی کمتر از 3 . 4 سال از فعالیتش در ضمینه مانیتورها نمیگذرد ولی خودش رو توی دل خیلی از میکسمن و مسترینگمن های دنیا باز کرده و نقدهای مثبتی رو تا کنون دریافت کرده دیگر فاکتور مهمی که باید در نظر داشت crossover Frequancy هست این فاکتور تقسیم کننده بسامدهای بالا و پایین می باشد و نقطه ای که باعث این قطع میگردد را بسامد قطع و یا همان crossover Frequancy می نامند crossover Frequancey در مانیتورهای دو راههTwo-way از1500 تا 2000 هرتز ودر مانیتورهای سه راهه Three-way از 2400 هرتز به بالا ایده آل می باشند Distortion فاکتور مهم دیگری است که باید در نظر گرفت و در چند شکل ظاهر میشود 1_ IMD . Inter modulation Distortion که معمولا مقدار .5 درصد یا کمتر از آن در Monitor های حرفه ای ایده آل است. البته در Monitor های غیر حرفه ای این فاکتور گاها ذکر نمیشود 2_THD . total harmonic Distortion یا واپیچ هماهنگ کل که به مقدار واپیچ هماهنگ harmonic Distortion که به سیگنال اضافه میشود گفته میشود 3_Loudness Distortion یا همان فرا بار شدن بلندی صدا . زمانی رخ میدهد که مقدار سیگنال با تراز بلندی که خارج از عهده سیستم صوتی باشد و باعث کلیپ شدن سیگنال در اثرLoudness- Distortion میشود که صدا dry همراه با هارشن میشود. فاکتور مورد نظر دیگر قدرت خروجی (Peak SPL) که بر حسب فاصله یک متر لحاظ میگردد این عدد در Monitor کلاس حرفه ای از Peak SPL 110 دسی بل به بالا قابل قبول است و باعث میشود که بلندگو توانایی پخش صداهای بلند رو هم داشته باشه حساسیت Sensitiviti مانیتور هم معمولا مقدار آن از 80. 85 db تا 100 dbدر فاصله 3/3 فوت با توان وات) باشد حال با در نظر گرفتن فاکتورهایی که عرض کردم و بنا به نیاز و بودجه مورد نظرتون و با گوش کردن موزیک رفرنس در فضای آکوستیکی مناسب(که البته توی ایران کمتر جایی هست که بتوان شرایط تست رو گیر آورد) خودتون میتونید مانیتورینگ مناسب رو انتخاب کنید در صورت نبود چنین امکاناتی در سایت و مجله های معتبر صدا مانند sos نقدها و مقایسه هایی بین برندهای حرفه ای صورت گرفته که میتونه کمک کنه به انتخاب در نوع مانیتور مورد نظر شما. و فک نمی کنم که حداقل دیگه نیاز به گرفتن نظر غیر حرفه ای کسانی باشید که برای فروختن جنس خودشون به شما کالای مد نظرشون رو ارائه میکنند میکس خوبی داشته باشید منصور عامریان https://www.facebook.com/MBrothersRecording?ref=bookmarks M.Brothers_Recording
  5. سپاس از مهر شما فرشاد جان و ممنون از این که خودتونو معرفی فرمودید و برای شما و آرش خان عزیز همواره آرزوی پیشرفت دارم. در جواب شما بزرگوار باید عرض کنم که گفتار شما کاملا نیک هست و صددرصد با کلام شما موافق هستم . از اونجایی که متاسفانه ذهنیت بیماری که جامعه ما بهش دچار شده و اگر اندک تجربه و دانشی هم که داریم نمی خواهیم انتقال بدیهم از ضعف فرهنگی و شخصیتی به ضعم بنده نشات میگیره و چیزی هست که متاسفانه امروزه داریم میبینیم و نظاره گر اون هستیم. در ادامه باید عرض کنم خدمت شما که در روز پیغام های زیادی از دوستان به بنده حقیر میدن که هر کدوم سوالاتی رو به همراه داره و این حقیر به ناچار به دلایل مختلفی نمیتونم و نمیرسم که بخوام جواب تک تک دوستانو بدم از این حیث سوالهایی که بیشتر مد نظر دوستان هست رو چه در فیسبوک و چه در جاهای دیگه که پاسخگو هستم رو سعی میکنم که به صورت پست جداگانه ای در اختیار دوستان در همین سایت قرار یدم. در پناه اورمزد
  6. درود به شما جناب دولتخواه از اونجایی که بنده در جواب شما این نوشته رو در فیسبوک گذاشتم / گفتم شاید بد نباشه که حاصل پرگویی های بنده در این سایت که خانواده بزرگتری از دوستان علاقه مند صدابرداری رو شامل میشه هم بزارم و از اونجایی که شما فرمودید که بحث به جایی نرسید باد عرض کنم خدمت شما که ماه عسل کلام بنده نقدی کلی بود که در جواب شما بر مسترینگ نوشتم و حقیقتا نمیشه این مبحث مهم (میکس و مسترینگ)رو در چند سطر بخوام واسه شما بنویسم که مشکل شما و دوستان بزرگوار دیگرم حل بشود. هر کدوم از مراحل( فرضا Exciter ها )شامل حاصل ساعتها گفتگو و نوشتن هست و مسترینگ فقط و فقط در چند پلاگین اوزون خلاصه نمیشه / . وگرنه غیر از این شما میتوانید با رجوع به فایل هایی که در یوتوب هم پیدا میشه که اکثرا نتیجه تجربه کاربرانی هست که تجربه خودشون رو به اشتراک میزارن و اکثرا به جایی ختم نمیشوند(غیر از آموزشهای تصویری کمپانی های معتبرمثل waves) نتیجه چیزی جز این نمیشه که داریم میبینیم و آهی عمیق وجودمون رو فرا میگیره موفق باشید/ مسترینگ خوبی داشته باشید.
  7. درود به شما دوست عزیزم .شما بزرگوار به بنده حقیر لطف و محبت دارید . از اونجایی که بنده هنوز در حال یادگیری هستم خودمو کوچکتر از اون می بینم که بخوام در مقام تدریس در بیام . استادان بزرگتری چون مایکل بیرلو . باب لودیگ . باب کلیر مونتایین . راب ویلیامز و بزرگانی دیگری بودند و هستند که این حقیر افتخار شاگردی اونهارو داشتم و دارم اگه دوستانی که شرایطشو دارن می تونم معرفی کنم. هر چند که شاید این امر برای بسیاری از دوستان بزرگوارم نتونه تحقق پیدا کنه بدین سان دانش ناچیزی رو که از این دوستان و بزرگان رو فرا گرفته ام را سعی میکنم در تاپیک های مختلف در اختیار شما بزرگواران و سروران عزیزم قرار بدهم. از اونجایی که مطالبی خیلی خیلی زیادی هست و بنده متاسفانه به علت مشکلات زمانی و کاری که دارم شاید تهیه و جمع آوری این اطلاعات نیاز به زمان کافی داشته باشد و مقداری طول بکشد تا بتونم این مطالب رو در اختیار دوستان نازنینم قرار بدم از این بابت پوزش میخوام / عزیز دل این انتظار بیجایی نیست که شما حق دانستن علمی رو داشته باشید و بنده به گفته شما نه از سر لطف بلکه از سر وظیفه باید این علم محدودی رو که دارم بتوانم انتقال بدم . به امید پیشرفت و موفقیت.
  8. درود بر شما دوست عزیز. شرط اول مسترینگ دانش و علم و تجهیزات خوب می باشد.نداشتن تجهیزات مثل این میمونه که شما بخواهید مسیری رو طی کنید نقشه هم بلد هستید ولی بدون وسیله نقلیه این راه هموار نمی باشد . در صورت داشتن وسیله نقلیه اگر دانش استفاده از اون مثالاچه طور راندن اتومبیل را بلد نباشید باید با پای پیاده راه را طی کنید که شاید ماه ها و سالها به طول انجامد. پس سعی کنید که حداقل سیستم حرفه ای برودکستینگ را تهیه بفرماییید. در جواب سوال شما که مثالا نمودار فرکانسی کارهای خود را با رفرنسهای موزیکهای خارجی مقایسه میکنید این کار از لحاظ دیداری تا حد کمی میتواند موثر واقع بشود ولی باور بفرمایید مسترینگ فقط اون چیزی که در مقالات و سایتها میگذارند نیست بلکه یک علم خیلی وسیعی که سالها باید کسب شود این علوم هم در کالج های بزرگ مثل کمبریج. برکلی که بنده حقیر در اونجا این علوم رو فرا گرفته ام و دیگر دانشگاه های بزرگ دنیا تدریس میشود البته اینکه خیلی از دوستان عزیز هم در این سایت زحمت میکشند و همگی استاد بنده هستند نباید چشم پوشی کرد .. ولیکن درکشور ما متاسفانه جایی که این علم رو بصورت تخصصی و حرفه ای انتقال بدن نیست و یا بنده اطلاعی از اونها ندارم. در مورد استفاده از فاینال لیمیترها و یا همون ماکسیمایزری که شما فرمودید این سبک و سیاق موسیقی و نوع لیمیتر و است که مجاب میکنه که شما از چه نوعی از لیمیتری استفاده کنی. مثالا از analoge limiter ها با atack و releaase ملایم میتونید سیگنال و طوری پردازش کنید که هم داینامیک سازها از بین نره و هم موسیقی با چند دسی بل soft clip یک حس زیبا یی رو خلق کنه که از لحاظ شنیداری طبق جدول فلنچر مانسون به گوش شنونده زیبا برسه... ولی به طور مثال در سبک هایی مثل الکترونک ها مانند progressive trance . progressive house . متال و... شما میتونید از یک brick wall limiter استفاده کنید ولی هنگام تعیین مادرید در این نوع موسیقی حتما باید عددRMS رو چک کنید و اونو در حالت سیف قرار بدین و فاکتور هایی چون true peak . loudness range و... در نظر داشته باشیم و ده ها چیز دیگر که باید رعایت شوند که از حوصله این حقیر خارجه . و پارامترها خیلی خیلی مهمتر در مسترینگ از جمله multiband comperssor . eqlizer هستند که لیمیترها در مقابل اینها کار خاصی رو انجام نمیدن . استفاده اشتباه از لیمیترها مث این میمونه که شما یک خط کش رو وسط فرکانسها بزارین و همه فرکانسهاتونو قطل عام کنید در مرد مبحث مهم Audio Reverbration هم نکاتی نوشته ام که شما میتونید از اینجا مطالعه بفرمایید. http://cubase.ir/thread354113/%D9%85%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D9%85%D9%87%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-audio-reverbration.html . در مورد کلاس پلاگین ها و سخت افزارها هم کلی مطب هست که به امید اورمزد اگه وقتی بود به طور کامل در موردشون بحث میکنم و در سایت قرار خواهم داد .بیشتر از این سر شما بزرگوار رو درد نمیارم .موفق و پیروز باشید.
  9. ahoora8000

    مبحث مهمی به نام Audio Reverbration

    [Audio Reverbration چندی پیش یکی از دوستان سوالی را مطرح کرده بودند که از چه نوع ریوربی وبرای چه کاری استفاده میکنید.؟ بنده حقیر هم در جواب این بزرگوار مطلبی رو نوشتم و گفتم که تقدیم شما دوستان عزیز هم کنم . امیدوارم که مفید واقع بشود. Audio Reverbration reverb یک روح وجلای تازه به موسیقی میدهد و اشتباه و به کار گیری نادرست اون می تواند منجر به نابودی میکس و موسیقی شود. هر ریوربی برای کار و سبک مخصوص خودش بکار گرفته میشه . صرفا نمیشه گفت که مثالا بنده از reverb lexi plate vocal برای تمامی سبک ها وهمه وکال ها استفاده میکنم . صرف این که میکس من ها باید از نوع و سبک موسیقی درک درستی داشته باشند در کنار اون باید به سلیقه تنظیم کننده موزیک هم توجه داشت. مثالا بنده برای سبک موسیقی ارکسترال از الگوریتم های /tc6000 . Large Hall /Medium String Hall/Large Hall Clear و preset .concert hall های دیگه استفاده میکنم که البته همه این preset ها صرفابرای این سبک از موسیقی گاها خوب جواب نمی دن و گاهی اوقات مجبور به کج کردن و دستکاری اونها میشم و حتیperesets رکهای گران قیمت مانند tc6000. bricasti m7 . lexicon 960 صرفا به تنهایی خود جواب گوی کارها نمی باشند و گاها بسیاری از صدابرداران بزرگ دنیا به Manipulation آنها می پردازند. به عنوان مثال بنده برای سبک راک شاید یک لایه نازکی از ریورب plate یک حس زیبایی به کار بده و یا حتی شما می تونید از حالت plate به رووم تغییر بدید. البته بنده برای سبک هایی مانند rock music & blues & jazz . از یک ریورب room با size متوسط و revretion نسبتا کوتاه و گا هی اوقات از الگوریتم های lexi 480 که حس یک ریورب نرم و عمق داری و به بنده میدن استفاده می کنم که هم چنین حس رووم بودن درام رو هم بیشتر میکنه. البته شما میتونین از overhead و over room که فضای آمبانس محیط رو رکورد کردن به عنوان یک ambience reverb. room استفاده کنید .جالبه بدونین در بسیاری از سبکهای موسیقی بر خلاف باور عمومی اصلا هیچ ریوربی روی وکال اعمال نمیشه و باز جالبه بدونین درکه بسیاری از صدابرداران نامی جهان واژه ریورب جای خودش رو به ambient داده . و همه اینها بسته به نوع سبک موسیقی سلیقه میکس من و تنظیم کننده ودرک و زیبایی شناسی از Audio Reverbration و موسیقی رو به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال دوستان عزیز میتونن آهنگ ( alison (.krauss youre just a country که Mike Shipley میکس من این music track بوده با EMT 140 چه فضای زیبایی و Depth مناسبی را خلق نموده... منصور عامریان میکس خوبی داشته باشید
  10. دوست عزیز همینطور که قبلا هم عرض کردم چون بحث مسترینگ یک بحث خیلی مفصل و طولانی می باشد به امید خدا طی چندین پست سعی میکنم به صورت تخصصی دانش محدود خودم رو چه در ضمینه پراسسهای مسترینگ از سخت افزارها و نرم افزارها و چه از الگوریتم های استودیوهای بزرگ دنیا به دوستان ارائه خواهم کرد.
  11. درود به شما دوست عزیزم در مورد مراکز آموزش علوم صدا باید عرض کنم که درحال حاضرچندین مرکز رسمی با دریافت هزینه هایی بسیار بالا چند سالی هست که فعالیت دارن و بعد از اتمام دوره ها مدرک فنی و حرفه ای .هم گاها اعطا میکنن ... حقیقتا بنده نمیتونم که این مراکز رو تکذیب و یا تایید کنم ولی این نکته رو هم باید در نظر داشت که در طی دوره های آکادمیک دانشگاه های بزرگ دنیا در علوم صدابرداری یک دانشجو چندین سال وقت خودشو صرف یادگیری علوم پایه و پیشرفته زیر نظر اساتید بزرگ می کند و این در حالیه که بنده حقیر شاهد اون هستم که بعضا در آگهی هایی میبینم که تبلیغاتی چون آموزش میکس و مستر. در یک دوره چند ماهه یا حتی کمتر صورت میگیرد .شگفتا!!! . پس تحقیق و بررسی رو به عهده خود دوستان عزیر میزارم که آیا هزینه که انجام میگیرد بازخورد و خروجی آن چه چیزی می باشد...
  12. در بسیاری از استودیو هایaudio mastering دنیا. مسترینگ به عنوان یک نوع زیبایی شناسی شناخته میشود . دیده شده که حتی در این استودیو های تجاری عظیم مانند : young money cash money /def jam studios / nashville / abbey road و... که هر کدام دارای یک تیم چند نفره از بزرگ ترین مستر من های دنیا هستند به این باور اند که هر نوع موزیک و هر سبکی مسترینگ خودش رو می طلبه و بر اساس زیبایی شناسی( aesthetics )که باید از هر نوع موسیقی و سبک و سیاق اون داشت رو به تحقق رسوند. و برای زیباتر شنیده شدن موسیقی و بهتر به گوش رساندن آن برای مردم تلاش میکنند. اما متاسفانه توی کشور ماجدا از بحث این که توی کارهای تنظیم موزیک کم مشکل نداریم و این مشکل رو بر روی دوش صدا بردار میزارن . ازین مبحث بگذریم ما هنوز درک درستی از علم صدا برداری نداریم و هنوز درک درستی از سبکهای موسیقی نداریم چه برسه این که زیبایی شناسی از موسیقی خاصی مثالا جاز . یا ترنس و ... داشته باشیم با لود کردن چنتا Presets و قرار دادن اون روی تمامی کارها از بزرگترین استودیو ها در ایران با تمامی تجهیزات گران قیمت خود بگیرین تا خیلی افراد صدابردار دیگر برای مثال هنوز که هنوزه بنده شاهد این بوده ام که بالای 99 درصد میکسهایی که از استودیو x میاد بیرون ریوربی که از tc6000 این استودیو خارج میشه Preset EMT 250 Nice Vocal هست. (البته بحث ریورب رو که مبحث کاملا تخصصی هست رو به صورت جدا گانه در اختیار دوستان قرار خواهم داد) یا حتی attack time/ratio/release channel stripهایی چون avalon و universal audio و.. . روی یک عدد متمرکز بوده و تنها کاری که انجام میدن پایین آوردن threshold به اندازه ای که سیگنال له میشه بعد میگن چرا این پری آمپ خوب صدا نمیده ؟؟!!! . البته جای سوال داره که حتی رنگ پری آمپی که استفاده شده در این استودیو هست اصلا با اسم و سبک این استودیو هم هم خونی نداره!!! چه بسا استودیو هایی که به رنگ وظاهر وقیمت بالای رکشون فلان سخت افزار و در استودیو های خود گذاشتن... و در کل واقعا این چنین هست که تا وقتی میکس خوبی نداشته باشیم مسترینگ خوبی هم از آب در نمیاد. به قول یکی از دوستان عزیزم مسترینگ مثل قرار دادن یک کوزه سفالی خوش ساخت ( مرحله میکس ) در کوره برای پخته شدنه ( مرحله مسترینگ )! هرگز فکر نکنین اگه یه کوزه کج و معوج رو تو کوره بذارین بعد پخته شدن صاف و بی نقص میشه حتی اگه بهترین کوره دنیا رو داشته باشین ! البته مسترینگ مرحله بسیار بسیار مهمیه اما به همون اندازه که مرحله میکس هست. خدای ناکرده بنده قصد تخریب کسی رو ندارم و جسارت هم نمی کنم. ولیکن ما از پایه مشکل توی انتخاب سازها نوع صدا دهی ساز .دسته بندی اونها. از نوع تنظیم گرفته تا شناخت درست سخت افزار های رکورد . فضای آکوستیکی مناسب. میکس ومسترینگ مشکل داریم و ادایی که داریم بماند. البته دوستانی هم هستند که بی ادعا علم خودشون رو در اختیار علاقه مندان میگذارند. در بیشتر مواقع بزرگترین میکسمن های دنیا کارهای خودشون رو به دست مهندس مسترینگ میسپارن و همیشه از نتیجه کارها هم راضی هستند و به این دلیله که تمامی وقت خودشون رو صرف یک میکس حرفه ای میکنند و ساعتها و ساعتها وقت میزارن تا نتیجه لخواه بدست بیاد. ولی بنده شاهد این بودم و هستم چه در کلاس آماتور و چه در کلاس استودیوهای تجاری که هنوز چند ساعتی که از میکس یک کار گذشته به سراغ پراسسهای مسترینگ میپردازن بدون کوچکترین دانش واطلاعی در این مقعوله و نتیجه هم همین چیزیست که شاهد اون هستیم. در ضمینه مسترینگ بنده پیشنهاد میکنم دوستانی که امکان این رو دارند که بتونند کارهاشون رو دراستودیو. آدیومسترینگ های بزرگ دنیا انجام بدن و نتیجه کار رو هم مقایسه کنند با نمونه کارهاشون متوجه تفاوت زیادی خواهند شد . البته اگه دوستان اطلاعی از Hardware و نوع رنگینش این رکها و نوع ودانش استفاده از اونها برای هر سبک موسیقی داشته باشند از طریق روشهای چون Convolution و ... جایگزین رکهای سخت افزاری و گاها کلاس plugins حتی میتوانند تا 90% شبهات این استودیوهای عظیم رو بدست بیارن . بنده این راه و انجام دادم حتی گاها در بعضی موارد نتیجه بهتر و دلنشین تری هم بدست آوردم. البته چون بحث مسترینگ یک بحث خیلی مفصل و طولانی می باشد به امید خدا طی چندین پست سعی میکنم به صورت تخصصی دانش محدود خودم رو چه در ضمینه پراسسهای مسترینگ از سخت افزارها و نرم افزارها و چه از الگوریتم های استودیوهای بزرگ دنیا به دوستان ارائه خواهم کرد. موفق باشید https://www.facebook.com/MBrothersRecording منصور عامریان
  13. درود دوست عزیز. اول چیزی که منو یکم اذیت میکرد توی کار تو بخش میکس کار interference frequency شدن توی محدوده low frequency و low mid frequency بود همچنین و ماسکینگ فرکانسی توی hi mid که کارو کثیف کرده بود و نکته دیگه این هست که هنوز میکس تموم نشده شما رفتین سراغ پراسس های مسترینگ از قبیل maximizer با سطح rms و average بالا پیشنهاد بنده این هست که حتما میکستون یه نگاهی بکنین و توی لول بندی هاتون یه تجدید نظر کنین. بعد به سراغ مسترینگ اون هم با دانش بر نوع موزیک و سبکش برین. براتون آرزوی موفقیت دارم میکس خوبی داشته باشید.
  14. ahoora8000

    مشکل در کارت صدای Alesis Firewire در ویندوز 7

    دوست عزیز کارت فایروایر (FireWire) ( texas instruments) هست و من درایور جدید کارت صدام رو هم نصب کردم ولی بازم مشکل دارم؟؟؟؟؟:7:
  15. ahoora8000

    مشکل در کارت صدای Alesis Firewire در ویندوز 7

    دوستان عزیز من هم یه همچین مشکلی با کارت صدای presonus firestudio mobile دارم. بیشتر وقت کارت صدا میپره و باید کابلشو در بیارم و یه 10 دقیقه وایسم بعد باز وصلش کنم تا باز صدام بیاد ولی باز بعد 10 . 15 دقیقه دیگه میپره. نمی دونم مشکل از کجاست همه چیزم چک کردو ولی... ویندوزمم 7هست. ممنون میشم راهنماییم کنید.
  16. ahoora8000

    کمک در نصب Fire Wire

    دوست عزیزم firewire1394 چینی مشکل دارن. ولی اول از همه برو driver کار صداتو با update جدید دانلود کن احتمال زیاد driver سی دی کارت صداتون مشکل داره
  17. ahoora8000

    چنتا سوال در مورد میکس (مهم)

    :3: 100% صحیح ولی وقتی که شما یک پردازنده سگینال استریو بر روی لاینتون قرار میدین . اونوقت قضیه فرق میکنه
  18. ahoora8000

    نمونه کار جدید ترنس از ddddjj

    با درود دوست عزیزم. جدا از بحث ملودی. و تنظیم پیشنهاد میکنم که یه نگاهی توی میکس کار بندازی از اونجایی که کارو گوش کردم از لحاظ جنس سازها از قبیل کیک. پد و ... یه تجدید نظر کنی به قول مهندسین انگلیسی (garbage in=garbage out. ) در بخش مسترینگ هم حتما از پراسس Multiband Compressor حتما دامنه فرکانسی (ساب باس ) رو از (لوو مید .) برای پردازش جدا بفرمایین . ابتدا تعیین کنین که میخواین ساب باس رو بر عهده Kick بذارین یا Bass تا بتونین برای فرکانسهای 60 تا 80 هرتز و 120 تا 130 هرتز درست تصمیم بگیرین که به نظر بنده توی این نوع موزیک ساب باس رو به عهده kick بزارین به همین جهت میگم جنس kick رو عوض کنید. توی همین بخش سعی کنید که توی فرکانسهای 200 تا 400 هم یه تجدید نظر کنید که توی کار دچار مادینس صدا نشوید. حتما اگر از پراسس لیمیتر استفاده میکنید. (با دانش لازم بر این مقوله). حتما این پراسس بعد از میکسر اعمال شود. با آرزوی کارهای بهتر و موفقیت شما.
  19. با درود به همه دوستای و اساتید خوبم در ادامه صحبتهای شما اساتید و بزرگواران باید این نکته رو هم اضافه کنم که چطور میشه برای این همه موسیقی با ده ها خصوصیت علمی و حسی مختلف اون هم نشنیده یک پارامتر ثابت برای پردازش پیشنهاد کرد ؟ مثل اینه که یه دکتر بره همه بیماریها یه دارو تجویز کنه. نکته بسیار مهم اینه در بخش مسترینگ اکولایزر و مولتی بند کمرپسور مهمترین و تصمیم گیرنده ترین مراحل مسترینگ هستند . درست.ولی این سوال که (تو مستر تریبل رو زیاد کنیم) باز هم میگم به نوع موسیقی و میکس. کار بستگی داره و بنده حفیر نمی تونم بدون این که موسیقی و رو گوش کرده باشم واسش. نسخه بپیچم.
  20. .اما جاهایی به هیچ وجه نه کمپرس بهتون کمک میکنه نه لیمیتر!!! اینجا باید از اکولایزر کمک بگیرید اعم از پیک داعم یا موقت!.فقط زمانی کاملا متوجه منظورم میشید که برای مستر موزیکتون واسه دهم دسیبل مشکل پیدا کنید! 100% با حرف دوستمون موافقم . بلی حتی توی میکستون شاید .5db مثلا کیک یا بیس بالا یا پایین باشه. که توی مستر مشکل ساز میشه. ولی اینجا که می فرمایید که ..(اما جاهایی به هیچ وجه نه کمپرس بهتون کمک میکنه نه لیمیتر!!! اینجا باید از اکولایزر کمک بگیرید) حتی اکولایزر بعضی مواقع هم کاری از دستش بر نمیاد به دلیل record و میکروفن گذاری یا حتی مشکل از نوازنده و یا ساز بد می باشد. که در اینجور مواقع میگم خدا به داد اون میکس کار برسه... :4:
  21. درود به همه دوستای گلم یکی از دوستای خوبم چتد وقت پیش یه سوال ازم پرسید که . (تو مستر تریبل رو زیاد کنیم اشکال داره؟؟؟؟؟ با اجازه دوستای خوبم چیزی که بنده به ذهنم رسید و میگم شاید سوال بعضی از دوستای دیگمونم باشه. مستر کار به قول استادم rob williams مثل عکس میمونه. اگه عکس خیلی روشن باشه. خوب (یعنی تریبل hi fq) کار . شنونده از لحاظ شنوایی مشکل پیدا میکند. . اگه عکس تیره باشه (یعنی بیس baas) کار زیاد باشه بازم کار مشکل داره.. عکست (کار میکست) باید طوری باشه که وضوح داشته باشه اما نه زیاد روشن Bright باشه نه زیاد تیره opaque... خوب حالا اگه کارش مشکل داره یعنی کدره پس به نظر من تو میکسش یه تجدید نظر کنه تا تو مسترش چون به قول معروف مستر خیلی پیچیده تر از این حرفاست که من بخوام بگم بده یا نه... اونم اول باید آهنگشو گوش کنم . ببینم مشکل از کجاست بعد واسش نسخه بپیچم...
  22. ahoora8000

    چنتا سوال در مورد میکس (مهم)

    البته ادامه صحبتهای جناب احمدزاده عزیز باید بگم که اگه بخوایم سازی به صورت سولو قرار بگیره و سنتر هم باشه میتونیم اونو توی لاین استریو قرار بدیم...
  23. ahoora8000

    گرون ترین میکروفن

    Telefunken Ela M 251 يكي از بهترين و گرون ترين ميكروفن دنيا محسوب ميشه https://www.google.com/shopping/product/9887530495048146450?biw=1280&bih=625&sclient=psy-ab&q=telefunken&btnG=&sa=X&ei=g520Uff0EYzn7AaM-4DwAw&ved=0CIkBEPMCMAA / البته من خودم صداي u47 telefunken از همه ميكروفن ها بيشتر ميپسندم.
  24. ahoora8000

    تاپیک سوالات در مورد مسترینگ

    دوستان عزيزمن تو مسترم وقتي از استريو ايميجر استفاده ميكنم صداي كيكم نابود ميشه. حتي به مقدار خيلي كم. شنيدم اين مشكل و با استريو وايت ميشه حل كرد. درسته؟؟؟ بعد از چه پلاگيني ميشه استفاده كنم كه كواليتي خوبي بهم بده. ممنونم .
×
×
  • اضافه کردن...