رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





hadismirfeizi

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    187
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

11 دنبال کننده

درباره hadismirfeizi

  • درجه
    کاربر معمولی
  • تاریخ تولد 31 مرداد 1372

Converted

  • Biography
    Array

Converted

  • نام مستعار
    Array

Converted

  • نام پروژه ی خود را وارد کنید
    Array

Converted

  • تخصص من
    Array
  1. سلام عزیز خوشحال میشم سر بزنید

     

    http://cubase.ir/thread587259/no-one-cares-about-us.html

  2. http://cubase.ir/thread30570/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B6%DB%8C.html

    اینم خوبه ها به نظرم ، حجم مصراع اش خوبه یه شعر مثل فمجون مفهومی ولی تو حدود این تعداد کلمه (یکم بیشتر یا کمتر) خیلی متشکرم

  3. من از این ترانتون خیلی خوشم اومد ولی حجم بیت ها زیاده

    یعنی تعداد کلمات اگه شعر مفهومی به این صورت بازم دارید بی زحمت معرفی کنید

     

    http://cubase.ir/thread33015/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AF-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B6%DB%8C.html

  4. سلام.ببخشید گویا صندوق پیغامتون پر شده بود.اینجا جواب رو میذارم براتون.شما کدوم ترانه رو مد نظر دارید؟بخشی از اون رو بذارید.در مورد اصلاح هم ممنون میشم به خودم بگید ،ویرایش میکنم یا تغییر میدم چون قبلا یک بار به خواننده ای این اجازه رو دادم کلا مفهوم ترانه رو عوض کرد.و من این موضوع که مفهوم اصلی ترانه م منتقل بشه خیلی برام مهمه.ممنون

  5. مشکل بیشتر این کار ساده نویسی ه بیش از حد و سطحی بودن هست اما همینکه ذوق نوشتن رو دارید شروع خوبیه
  6. hadismirfeizi

    درخواست همکاری

    سلام اقای الهی.خسته نباشید.ممنون از دعوتتون.حقیقتش من در قانون خودم معمولا کار سفارشی رو مجانی نمینویسم اما باید بگم صدای شما من رو واقعا تحت تاثیر قرار داد و به نظرم این صدا توقع مخاطب رو به سمت شنیدن اهنگ پاپ ایرانی می بره. بله باید بگم واقعا میشه به صداتون امیدوار بود.برای ترانه میتونم باهاتون همکاری کنم فقط یک عرض بسیار کوچیک وجود داره اون هم اینه که همونطور که بقیه دوستان بنا به تخصصشون درمورد نوع خوندن اهنگ اجازه ی دادن نظر دارند من ه ترانه سرا هم داشته باشم چون به طور مثال مثلا من میدونم حس ترانه م چیه و شاه بیت کارم کجاست و مثلا انتظار دارم کجای ترانه م گام صدای خواننده بالا بره.از این نظر خواستم بگم اگر کار تیمی هست کار ترانه سرا فقط نوشتن ترانه و رفتن نباشه.براتون ارزوی موفقیت دارم
  7. دوست عزیز شاید بتونیم این صحبت شما رو هم از تعاریف ترانه بدونیم اگرچه من به نظر شخصیم ترانه رو همچنان شعری محاوره میدونم که وابستگی به اهنگ نداره.اما تعریفی که من ارائه کردم هم یکی از تعاریف ترانه ست و به هیچ وجه غلط نیست.من تعریف شما رو رد نمیکنم چون هنوز برای ترانه تعریف یکتایی ارائه نشده اما در مورد اینکه تعریفی که من گفتم هم یکی از تعاریف ترانه ست اطمینان کامل دارم.صرفا این رو نظر شخصی بدونید ولی فکر کنم همین فکر که هر چیزی که خوانده شد ترانه است داره ما رو می رسونه به اینکه "هر چیزی" بنویسیم و مدام برسیم به تکرار و تکرار و تکرار
  8. -------------------------------------- در پاسخ به صحبتتون بسیار کوتاه میگم.که هر کار اجرا شده ای ترانه نمیشه.اگر از نظر شما شعر سپیدی که اهنگ درونی داشته باشه رو میشه اجرا کرد باید بگم پس دقیقا میشه "شعر سپیدی که اجرا شده " و اسم اون کار ترانه نیست.بعضا حتی مواقعی تصنیف هایی خونده میشه که به اشتباه ترانه در نظر گرفته میشه در حالی که بحثی جدا داره.همونطور که گفتم هر کار اجرا شده رو نمیشه گفت ترانه مثلا "خوشگلا باید برقصن" بیشتر از اینکه ترانه باشه یک افتضاح ه وزن دار با روکش ادبیاتی ه :) مثال بهتری به ذهنم نیومد.موفق باشید :)
  9. راستش این تاپیک خیلی قبل تر ها شروع شده بود و به دلیل اینکه نبودم نتونستم این بحث رو ببندم .پس بنا به وظیفه ی خودم سعی میکنم یک جمع بندی داشته باشم.اول از همه بهتر میدونم بگم سوال اینکه "آیا استفاده از قافیه الزامیست یا نه " به این معنی نیست که ما استفاده از قافیه رو رد یا تکذیب کردیم.این سوال به این دلیل اختلاف سلیقه هایی مطرح شد که گاه به اشتباه در بین ترانه سراها جا افتاده بود .تا اونجایی که هر جا از عناطر شعری کم میگذاشتند میگفتند خب این "ترانه "ست.اما در حقیقت چیزی که باید به عنوان ساختار اصلی از ترانه شناسایی بشه شعریست محاوره.ترانه بدون آهنگ ،ذاتی مستقل داره.یعنی الزاما برای خوانده شدن نیست و ترانه سرا بدون نیاز به خواننده هم میتونه مخاطب خودش رو داشته باشه مثل بسیاری از ترانه سراهای توانایی که کارهاشون خونده نشده اما کتاب هایی با فروش بالا در سطح کشور دارن.و الزام شروع این بحث این بود که در پاسخ به این سوال باید بگیم"بله" رعایت قافیه لازم ه..اگر چه در بعضی سبک ها یک سری قافیه ها به عنوان قافیه "آوایی" در نظر گرفته میشن اما اجازه ی استفاده از اون به راحتی نیست که ما این روزها داریم میبینیم.این نوع قافیه ها عموما در کار ترانه سراهایی دیده میشه که اول توانایی خود رو در سرودن "اثری سالم" (از لحاظ قواعد) به اثبات می رسونند و بعد می روند سراغ برهم زدن عادت ها. اون هم در مواقعی که نمیخوان مفهوم رو فدای قافیه کنند.نه اینکه هر کسی توانایی سرودن کار با قافیه سالم رو نداشت بیاد و هر کلمه ای رو قرار بده و بگه "کار ترانه است".(اگر چه به طور کلی استفاده از قافیه آوایی هم پیشنهاد نمیشه)ترانه مثل شعر ذاتی ست مستقل و نیازمند رعایت قوانین.تنها با این تفاوت که رویکرد ترانه عموما با زبانی محاوره ست و به آهنگ درونی کار نگاه ویژه تری میشه.این توضیحات صرفا در مورد مبحث قافیه در ترانه ست و ما در این تاپیک به وزن یا تعریف کلی ترانه و یا جزئیات دیگه فعلا کار نداریم.اگر در مورد قافیه چیزی رو از قلم انداختم اساتید اضافه کنند.امیدوارم مفید واقع شده باشه
×
×
  • اضافه کردن...