رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





ایمان احمدزاده

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    704
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    6

آخرین بار برد ایمان احمدزاده در 18 بهمن 1398

ایمان احمدزاده یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره ایمان احمدزاده

  • درجه
    کاربر پیـشرفته
  • تاریخ تولد 4 بهمن 1366

فیلد کاربر

  • درجه
    Array

Converted

  • نرم افزار من
    Array

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

  1. به به اکثر المانهای اصلیش همون بود مرسی موفق باشی
  2. اختلاف فاز توی فرکانسهای پایین خودش رو بیشتر نشون میده و برای اینکه این مشکل به حداقل برسه این کارو میکنن اگه بتونید توی میکس این مشکل رو برطرف کنید نتیجه خیلی رضایت بخش تره این مشکل میتونه یکپارچه نبودن موزیک و تفاوت شنیداری توی سیستمهای صوتی مختلف باشه به هر حال هرچی میکس بهتری داشته باشید توی مسترینگ نیاز به تغییرات کمتری وجود داره
  3. هیچ بایدی در کار نیست٬ هر طوری که راحت تره براتون همون رو انجام بدید میتونید بدون اینکه اکسپورت بگیرید توی همون پروژه که سکوئنس کردید میکس کنید (البته اگه سیستمتون قدرت لازم رو داره) من ر دو راه رو امتحان کردم٬.قدیما اکسپورت میگرفتم و میکس و مستر میکردم ولی الآن هم به خاطر وقت هم راحتی کار ترجیح میدم توی همون پروژه همه ی کارها رو انجام بدم
  4. ایمان احمدزاده

    راهنمایی خرید میدی کنتلر

    با این بودجه پیشنهاد من خرید دست دومه یه مدل دو اکتاو از Behringer سری UMX میتونید پیدا کنید یه زمانی قبل از گرونی با این بودجه میتونستید ۵ اکتاوش رو آکبند بخرید تازه موقع خرید براتون چایی هم میاوردن
  5. اگه میخواید با شیب تند کات کنید به نظر من بهترین نتیجه رو میتونید از اکولایزر Izotope Ozone بگیرید در حالت Brickwall میتونید Low Pass کنید و نتیجه رو توی آنالایزر ببینید من تنها استفاده ای که از ایزوتوپ ازن میکنم (سالی یه بار) برای همین کاره
  6. اگه از میکستون مطمئن هستید که بعداً نیازی به تغییر نداره میتونید اکسپورت بگیرید و توی پروژه ی دیگه مستر کنید ولی یه نفر مثل من ِ مبتدی٬ هیچ وقت از میکسش راضی نیست و ترجیح میده موقع مسترینگ گاهی یه سری هم به میکسش بزنه و یه سری تغییرات بده خلاصه از لحاظ کیفیت تفاوتی نداره شما توی مسترینگ با جزء کاری ندارید٬ هر پروسسی که اعمال کنید بر روی صدای کلی انجام میشه توی مسترینگ میتونید تا حدودی با اکولایزر و مولتیبند کامپرسور بعضی از اجزاء رو (بر اساس محدوده ی فرکانسیشون) تا حدودی پر رنگ تر یا کمرنگ تر کنید ولی این تغییرات باز روی مجموعه اعمال میشه که نتیجه اش تغییرات کوچیک توی یه جزء از موزیکه (این قسمت رو فکر کنم باید چند بار بخونید٬ خیلی پیچ در پیچ شد) توصیه ی من این هست که توی همون پروژه ای که میکس انجام شده مسترینگ هم انجام بشه چون در اینصورت میتونید بعضی از مشکلات میکس که بعداً مشاهده کردید رو توی همون پروژه اصلاح کنید موفق باشید
  7. بله٬ میکسر و پلاگینهای خوبی هم برای این کار داره اگه سیستم قوی و اعصاب آروم و روحیه ی هماهنگ با شلوغی دارید میتونید توی همون پروژه میکس و مسترینگ رو انجام بدید وقتی تنظیم٬.میکس و مسترینگ با یه نفر هست و سیستم هم قدرت لازم رو داره میتونید توی همون پروژه که تنظیم کردید میکس کنید میتونید خروجی Wave بگیرید و توی یه پروژه ی جدید میکس و مسترینگ کنید میتونید بعد از میکس باز خروجی بگیرید و مسترینگ رو توی یه پروژه ی جدید انجام بدید خلاصه تفاوتی که محسوس باشه بین اینها به چشم نمیخوره ولی خیلی از دوستان به خاطر اینکه از لحاظ روحی و شلوغی پروژه خیالشون راحت باشه اکسپورت ویو میگیرن و توی پروژه ی جدید و یا حتی نرم افزار دیگه میکس میکنن نمیشه به هیچکدوم خرده گرفت چون مهم خروجیه توی سایت دیگه ای یکی از دوستانم یه منبعی (مجله ی تخصصی صدابرداری) رو گذاشته بود که توی یه مقاله با دلیل و مدرک ثابت کرده بود میکس توی همون پروژه ی تنظیم بهتر هست (دلیلش هم سمپلینگهای چندین باره موقع اکسپورت بوده) ولی تجربه ی شخصی میگه تفاوت محسوسی نداره من کارهایی که خودم تنظیم کرده باشم رو توی همون پروژه میکس و مستر میکنم٬ سیستمم میکشه اعصابم نمیکشه ولی به خاطر تسریع توی کار ترجیح میدم همونجا میکس کنم این بحث جنجالیه٬.هر کدوم طرفدارای خودشون رو دارن که میتونن توی بحث دیگری رو سرکوب کنن ولی نتیجه همیشه این هست که اونی که شما باهاش کار میکنید بهترین نرم افزاره سوالی بود در خدمتم
  8. گفتنی ها رو دوستان گفتن من فقط اضافه میکنم که انتخاب صدای خوب و با کیفیت و همچنین مجموعه ای کم نقص یا بی نقص از مهمترین حداقل هایی هست که برای میکس نیاز داریم مثلاً اگه صدای کیک مناسب نباشه نمیتونیم توی میکس انتظار داشته باشیم که بی نقص صدا بده یا مثلاً وکالی که ضبط خوبی نداشته باشه توی میکس نمیشه انتظار داشت 100% عالی صدا بده خلاصه که صدای درست انتخاب کنید، درست ضبط کنید در رابطه با افکتها هم یه صدا افکت ریورب میگیره یکی دیگه دیلی میگیره یکی دیگه فلنج میگیره و همه ی اینها تا زمانی که میکس از چهارچوب اصلی خودش خارج نشه سلیقه ای هست موفق باشید
  9. از دست تو lol تو مو بینی و من پیچش مو چیزی نیست که لو بدم برادر من٬ عصری بیا دفتر باز کن پروژه ها رو ببین چی هست و چی نیست (البته بعدش یه مهره ی سوخته ای:19:) چه ۱۵۰۰۰ چه ۱۶۰۰۰ چه ۱۸۰۰۰ و چه عدم رول آف همش یه هدف داره حالا یا میشه بهش رسید یا نمیشه بسته به خود طرف داره به هر حال نظر من هم مسیر نظر شماست!! باید شنید و تصمیم گرفت! البته باید آپدیت هم بود ولی.... از راه نرسیده انقدر اذیت نکن مارو :)
  10. ممنون ولی اتفاقاً این بحث ها خوبه٬ اولین بحث کاملاً تخصصیی هست که اینجا دیدم و همیشه هم دوست داشتم باشه ولی عمومی نبودش خیلی بهتر از بودنشه من تاکید به رو هیچ متدی ندارم٬ حتی خودم توی استودیو خیلی وقتها پیش میاد که کات کنم٬ خیلی وقتها هم میزارم باقی بمونه ولی چند ماه پیش توی بحثی در رابطه با همین موضوع با آ.پ به این نتیجه رسیدم هر کسی شیوه و روشی که میپسنده باید کار کنه٬ حالا چه با بهترین پلاگین ها و تجهیزات سخت افزاری و چه با تجهیزات خانگی و ... مهم سلیقه است پ.ن ------------------ از اونجا که من همیشه بیشتر روی میکس خوب تاکید دارم تا مسترینگ پر درد سر توصیه میکنم اگه قراره کنترل داینامیک ترنزینت ها و یا حتی حذف اونها توی هر محدوده ای صورت بگیره٬ بهتره که توی میکس انجام بشه تا مسترینگ!
  11. بزارید از آخر پست ها جواب بدم که تکرار مطلب نباشه این پست تقریباً برای یک سال و چند روز پیش بود که من هم از مند قدیمی استفاده میکردم (البته الآن رنگ دیگ ای از میکس رو دوست دارم نسبت به اون زمان) و باز هم تاکید دارم برای آموزش متد های قدیمی آسون تر و مفهوم تر هستن اگه دقت کنید توی بحثی که با عرفان داشتیم بحث کنترل این محدوده بوده٬ یعنی این محدوده باید کنترل بشه نه که ساخته بشه توی گفته های پست اولم هم عرض کردم که هرکسی با هر متدی که کار میکنه توجیه خاص خودش رو داره٬ من میتونم هم از این متد و هم از متد جدید دفاع کنم در حالی که هیچکدوم نمیتونه بایدی برام میکسم بسازه توی چند صفحه قبل توی یه بحث دیگه ای یادمه گفتم یه سری مطالب گفتنی هستش و جزئی از مطالب آموزشی شده و خیلی وقتها توی بحث تکنیک و رقابت حرفه ای خیلی از اونها نادیده گرفته میشه و به نظر من نباید توی محافل آموزشی مقدماتی درباره اشون صحبت بشه چون هم مطالب پایه رو در بعضی موارد نقض کنه و هم اینکه دچار گنگی مطلب بشه٬ این بحث یکی از همون بحثهاست مثلاً جایی ننوشته که ساید چین کیک و بیس بایدی هست ولی میدونیم که یکی از ترفندهای مورد استفاده توی محدوده است٬ قبلاً شناخته شده نبود کارهای دیگه میکردن٬ الآن خیلیا از این روش استفاده میکنن در آینده هم شاید راهکارهای دیگه ای پیشنهاد بشه اگه بخوام حرفی بزنم که بعد ها هم خوده بشه و اشتباه تعبیر نشه باید بگم گوش کنید اگه نیاز داشت که حذف بشه کات کنید وگرنه دلیلی نداره حذف بشه بعد دوستان گلایه میکنن که چرا شما کلی حرف میزنید و اجزا رو توضیح نمیدید چون وقتی مطلبی مکتوب میشه باید مواظبش بود که بعد ها هم بشه ازش دفاع کرد کسی کاری نداره که این مطلب در چه رابطه ای بوده که به اینجا کشیده شده فقط میگن این حرف رو شما زدید٬ در حالی که سلیقه ها روز به روز تغییر میکنه و همچنین متدهای مختلف کاری با هم متفاوت هست
  12. چرا ۱۶۰۰۰؟ چرا ۱۵۸۴۱ یا مثلاً ۱۶۰۲۵نباشه و دقیقاً ۱۶ باشه؟ توصیه میکنم خودتون رو پایبند اعداد نکنید٬ عرفان یه حرف خوبی زد گفت میشنوم اگه تغییری نخواست میزارم بمونه این یعنی جای حفظ کردن اعداد و ارقام٬ صحیح تر و دقیق تر گوش کنیم و تصمیم بگیریم هر چیزی که من یا شخص دیگه ای میگه دلیل نداره درست باشه٬ خودت تست کن نتیجه رو ببین اگه دوست داشتی انجام بده اگه مورد پسندت نبود انجام نده خیلیا هستن که ابزارهای میکس و مسترینگ رو کاملاً میشناسن ولی میکسهاشون با هم متفاوت صدا میده و این دلیلش اینه که سلیقشون فرق میکنه٬ اون ایده آلی که دارن برای صدا دادن موزیکهاشون با هم متفاوت هست
  13. عزیزی برادر٬ رسیدن بخیر استاد هم خودتی اون سوالت بیشتر جنبه ی نظرسنجی داشت تا رفع اشکال دیگه٬ از اول میگفتی :45: واسه EQ بالای 16000 پلاگین FabFilter ProQ خیلی خوبه٬ من EQ نمیکنم٬ معمولاً با تقسیم بندی باندها ولومش رو تغییر میدم و البته سچوریشن با Tone که توی اون حدود باشه زحل (ع) :D فرکانسهای آزار دهنده توی هر محدوده ای موقع میکس حذف میشن پس آزاری برای شنونده ها توی سیستمهای مختلف نداره ببینید توی متد های قدیمی این کار انجام میشد ولی توی موزیک الکترونیکِ روز این فرکانسها میتونه به شفافیت فرکانسهای High خیلی کمک کنه البته خیلیا همچنان با همون متد قدیمی کار میکنن که نمیشه ایرادی بهشون گرفت و توجیخ خودشون رو هم دارن ولی به هر حال بعضیا ترجیح میدن به روز باشن و متدهای روز رو الگوبرداری کنن البته برای کسایی که تازه شروع کردن بهترین متد یادگیری همون متدهای قدیمی هست چون مطالب ساده تر و مفهوم تره
  14. چه اسم مستعار آشنایی!!! اشتباه میکنم آیا؟ چجور کنترلی مد نظرتون هست؟ Dynamic؟ Transient؟ یا ...؟؟؟؟ برای اکولایز این محدوده اصلاً سری Q رو پیشنهاد نمیدم٬ ترفندهای دیگه ای هم هست
  15. این تاپیک برای فروردین ماه هست گویا این مشکل!!! همچنان ادامه داره
×
×
  • اضافه کردن...