رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





AUTUMNAL

تاپیک سوالات در مورد میکس

پست های پیشنهاد شده

Owais.S    29,933

کاربر سایت

چرا باید اول 24 48000 خروجی بگیریم بعد دیترمو بذارم رو 16 و اکسپورت ویو 44100 بگیرم بعد با یه کانورتور تبدیلش کنم به mp3??????

خوب تو همون پروزه میکسم یه خروجی mp3 320 میگیرم...

مسترمم تو همون پروزه میکس میکنم

ببخشید زیاد سوال پرسیدم ولی تو رو خدا جواب بدین...میخام کامل این قضیه رو بفهمم

ببینید شما باید مشخص کنید کارتون کجا پخش خواهد شد.

با وجود اینترنت و همینطور فایلهای mp3 واقعا نیازی به بالاتر از 16 44100 نیست.

شما از همون از اول هم خروجی mp3 یا ویو 16 44100 بگیرید مشکلی نداره(با اعمال دیتر).

من شخصا هردو روش رو امتحان کردم و تفاوتی احساس نکردم.

این رو در نظر بگیرید که قضاوت نهایی به عهده گوش شماست اگه اکسپورت میگیرید و افت کیفیت ندارید کارتون درست بوده.

همه این اعداد و ارقام به اندازه یک صدم یه میکس خوب و اصولی توی کار تاثیر ندارن.

متاسفانه همین باعث میشه که خیلی از عزیزان مبتدی تصور کنن مشکل کارشون این تنظیماته در صورتی که در اکثر مواقع اینطور نیست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Owais.S    29,933

کاربر سایت

خب این یه روش ولی واسه من ماکسیمم صدا مهمه ؛ ماکسیمم حدی که میشه که صدا در بیاد ؛ چون خیلی دیدم ؛ مالتی بند کامپرسور هم داشتم از یکی گوش میکردم واسه این گفت هست که اگه یه فرکانسی زیاد شد فرکانسای دیگه واسه اون فرکانس کامپرس نشن بنده الان چنتا پروژه هست که خیلی قشنگ در اومدن واقعا وقتی میشنومشون (مال من نیست ولی یا سورسشو دیدم یا سورسش دستم رسیده)

مثلا تو یکیش دوتا لید و دوتا صدای مختلف که در آخر پراسس آمپ و ریوربب و الی غیر روش انجام شده قبل این پراسس ها یکی از این صداها مثلا صدای Saw که -24 نوت هست (ینی دو اکتاو پایین تر میشه) با کیک ساید شده ؛ ینی کیک میخوره صدا کم نمیشه تغییر میکنه اگه میخواین سورسشو بهتون بدم ...

 

 

دقیقا اکولایزر ثابت منطورتونه ؛ خوب یه سوال ! وقتی ساز های دیگه نیستن (مثلا وقتی یه نت پیانو میخوره و نت بعدیش کمی با فاصله میخوره) چرا باید صدای ویولنی که یکم تغییر کرده(اکولایز شده) بشنویم ؟

 

 

فرمایش شما متین یه بخش اعزمی از پاسخمو از حرف های شما گرفتم ؛ و اونم اینه که تصمیم با خودمونه ؛ داشتم رو یه موسیقی الکترونیک کار میکردم ؛ میزارمش کنار یه خورده ایدش سبکه :flower:

 

 

 

پیمان جان ممنون از راهنماییت خیلی بهم تو این دوتا پست کمک شد :flower:

همونطور که گفتم شما میتونید از این روش استفاده کنید اما اینم در نظر بگیرید که وقتی ما میایم صدای بیس رو بصورت مولتی بند ساید چین میکنیم دلیلش اینه که اون صدا علاوه بر اینکه خیلی پامپینگ نشه با کیک هم تداخل نداشته باشه.

چون تداخل توی فرکانسهای پایین خیلی بدتره تا سایر فرکانسها.

به همین خاطر میایم فرکانسهای لو بیس رو فقط ساید چین میکنیم(یا متفاوت ساید چین میکنیم)

اینم باز قانون نیست که حتما باید مولتی بند ساید چین کنیم یه روشیه.(گاهی پامپینگ کل سیگنال اتفاقا زیبایی خاصی داره)

اما وقتی شما مثلا میاید یه ناحیه خاصی از صدای ویولون رو وقتی پیانو وارد میشه کات میکنید صدای ویولون غیر طبیعی میشه و همش در حال تغییره.

من شخصا ترجیح میدم صدا اون موقع بیاد پایین تر تا اینکه ماهیتش همش عوض بشه.(حالا شاید روی صداهای الکترونیکی خیلی تو ذوق نزنه اما صداهای اکوستیک...)

در مورد اینکه چرا همیشه باید صدای تغییر کرده ویولون رو بشنویم:خب شما باید اون صدا رو بصورت اصولی تغییر بدید که همیشه خوب صدا بده.

حالا هر چقدر میکس شلوغ تر باشه ممکنه میزان این تغییر هم بیشتر بشه(البته این هنر میکس کنندست که یه میکس خوب انجام بده)

به نظر من اول سعی کنید میکس تون به صورت استاتیک خوب صدا بده بعد بیاید روش کارهای داینامیک انجام بدید که دستتون هم بازتر باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
navidbarbod    152

کاربر سایت

دقیقا...یعنی همون توی پروژه میکس و مسترم توی کانال مستر یه دیتر بزارم و رو 16 تنظیمش کنم (معمولا از دیتر پک wave استفاده میکنم)

بعد مستقیم از خود برنامه کیوبیس یه خروجی mp3 بگیرم و بعد تموم؟؟

یا اینکه اول یه خروجی ویو 44100 با بیت 16 و دیتر 16 بگیرم بعد با کانورتور تبدیلیش کنم به mp3 ؟یا اینکه این دو روش فرقی نداره از هر دو میتونم استفاده کنم...ببخشیدد مررسی ❤❤

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
saeedss362    1,140

کاربر سایت

سلام

اتک تایم اهسته تر تو میکس وکال باعث میشه کلمات با وضوح بالتری شنیده بشن؟

ریلیز چه تاثیری روی وضوح کلمات داره؟

 

علاوه بر اینکه اتک تو وضوح و کدری صدا میتونه تاثیر گذار باشه ریلیز هم میتونه ....مثلا ریلیز اگه از حدی که باید باشه بیشتر باشه میتونه کمپرسور رو بیشتر تو مدار نگه داره و ممکنه قسمت هایی کمپرس بشن که خیلی احتیاج نباشه به کمپرس شدن....یه مثال بهتر میزنم مثلا شما یه لاین وکال داری که در بیشتر جاها خواننده با داینامیک رنج نرمالی خونده و ضبط شده اما فقط بعضی جاها یه دفعه به صورت لحظه ای و گذرا یه کلمه رو خیلی بلند گفته و خیلی کشیده نخونده اونجا رو....خوب تو این مواقع ما نیاز به یه کمپرس سریعی داریم و میخواییم بیشتر فقط اون قسمت های کوچیک کمپرس بشن و کمپرسور به بعد از اون قسمت کاری نداشته باشه واسه همین ریلیز رو کم میکنیم که بعد از اینکه صدا کمپرس شد زود از مدار خارج بشه....و وقتی هم که یه صدای کشیده داریم مثل یه بیس که بعضی جاها به صورت کشیده هست اونموقع شاید نیاز باشه که ریلیز رو زیاد کنیم چون صدا ممکنه 1 یا 2 ثانیه کشیده شده باشه و از حد معمولش بلند تر باشه ولومش پس ما در اینجا باید ریلیز رو زیاد کنیم که کمپرسور بیشتر در مدار بمونه و صدا بیشتر کمپرس بشه....

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
aboozar68    6,043

کاربر سایت

سلام

زمانی که داریم ریورب میدیم، مثلا به صدا خواننده

باید ریوربم مثل اکولایزر اصلی صدا، اکولایزر کنم یا نه ربطی نداره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

سلام

زمانی که داریم ریورب میدیم، مثلا به صدا خواننده

باید ریوربم مثل اکولایزر اصلی صدا، اکولایزر کنم یا نه ربطی نداره

 

در مواقعی بله (خیلی از پلاگین های ریورب داخل خودشون اکولایزر دارن اصلا مثل Fruity reverb 2 )

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
aboozar68    6,043

کاربر سایت

در مواقعی بله (خیلی از پلاگین های ریورب داخل خودشون اکولایزر دارن اصلا مثل Fruity reverb 2 )

در چه مواقعی بله مثلا وقتی ما تو یه محدوده ای فرکانس نداریم اون قسمت ریورب باشه اشکالی نداره؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Mahan SBD    40,512

کاربر سایت

سلام

زمانی که داریم ریورب میدیم، مثلا به صدا خواننده

باید ریوربم مثل اکولایزر اصلی صدا، اکولایزر کنم یا نه ربطی نداره

درود دوست عزیزم؛

سوالت خیلی کلیه! و ذکر هم نکردی ریورب رو به صورت AUX میخوای روی وکال اعمال کنی یا به صورت Direct، اما خب اگر به صورت مستقیم روی وکال اعمال کنی که داستانش فرق میکنه. و به صورت AUX هم اگر استفاده میکنی بهتره حروف Se و اینا رو با EQ کنترل کنی ، این نکته آخر نکته ـیه که میبینم دوستان رعایت نمیکنن و اضافه شدن ریورب با کلی سِ و شِ کل کارکتر وکال رو میریزه به هم.

اما نکته ـی که در جواب سوالت میتونم بگم اینه که : "هیچ بایدی وجود نداره و واسه سوال تنها یک جواب وجود نداره!"

 

پیروز باشی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

در چه مواقعی بله مثلا وقتی ما تو یه محدوده ای فرکانس نداریم اون قسمت ریورب باشه اشکالی نداره؟؟

 

اها گرفتم چیشد ! محدوده که فرکانس نداره ولی صدای ریورب ازش در میاد درواقع فرکانس داره فرکانسش کمه که ما نمیبینیم درواقع مثل این میمومه wet ریورب رو بیاریم پایین واسه وکال convolution استفاده نمیکنن ینی من ندیدم ولی اگه اون ریورب های ضبط شده رو میخواین از اون استفاده کنید صدای قبل ریورب رو Eq روش انجام میدن فرکانس های بالا و پایینش تا حدودی کات میکنن تا صداهای اضافی اش بپره با گوش هم اون ریورب رو گوش کنی با کل اهنگ معلومه حذف بشه بهتره یا بمونه به نظر بنده این یک مورد رو گوشی انجام بدین صدای بعد ریورب هم من ندیدم ایکیو کنن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
saeedss362    1,140

کاربر سایت

سلام

زمانی که داریم ریورب میدیم، مثلا به صدا خواننده

باید ریوربم مثل اکولایزر اصلی صدا، اکولایزر کنم یا نه ربطی نداره

 

بستگی به موقعیتش داره.ممکنه تو یه اهنگ که شلوغ هست و قسمت low و mid اهنگ پر باشن از لحاظ فرکانسی و همچنین به اون ساز ها ریورب داده شده باشه

دیگه وقتی به کال ریورب میدیم به احتمال زیاد قسمت بم ریورب وکال ممکنه باعث کثیفی میکس بشه پس ما میتونیم در اینجا با اکولایزر قسمت بم ریورب رو یه low shelf بدیم .

شاید یه جا وکال اکولایز شده و رفته پی کارش اما شما میگی کاش یه کم وکالم شفاف تر بود در اینجا شما میتونید با اکولایز قسمت hi ریورب رو کمی boost کنید و فزایش بدید

تا شاید یه خورده وکالی که حس میکنید اون شفافیت مورد نظر رو نداره شفاف بشه...ولی در کل همه چی برمیگرده به گوش شما که قضاوت باید کنه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
aboozar68    6,043

کاربر سایت

درود دوست عزیزم؛

سوالت خیلی کلیه! و ذکر هم نکردی ریورب رو به صورت AUX میخوای روی وکال اعمال کنی یا به صورت Direct، اما خب اگر به صورت مستقیم روی وکال اعمال کنی که داستانش فرق میکنه. و به صورت AUX هم اگر استفاده میکنی بهتره حروف Se و اینا رو با EQ کنترل کنی ، این نکته آخر نکته ـیه که میبینم دوستان رعایت نمیکنن و اضافه شدن ریورب با کلی سِ و شِ کل کارکتر وکال رو میریزه به هم.

اما نکته ـی که در جواب سوالت میتونم بگم اینه که : "هیچ بایدی وجود نداره و واسه سوال تنها یک جواب وجود نداره!"

 

پیروز باشی.

من بعضی وقتا که اکولایزر میکنیم و به اون نتیجه دلخواه نمیرسم به صورت دایرکت رو وکالم ریورب اکولایز اعمال میمکنم و یکسری محدوده هار افزایش میدم

تو کانل Send یا AUX دقیقا عین وکالم اکولایزر میکنم ولی خیلی به اون نتیجه دلخواهم نمیرسم

ولی درکل مثلا زمانی که به صورت دایرکت از ریورب اکولایزر استفاده کنم حس میکنم نتیجه بهتری میگیرم تا زمانی که اکولایزر میکنیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
santu    15,596

عضو جدید انجمن

من بعضی وقتا که اکولایزر میکنیم و به اون نتیجه دلخواه نمیرسم به صورت دایرکت رو وکالم ریورب اکولایز اعمال میمکنم و یکسری محدوده هار افزایش میدم

تو کانل Send یا AUX دقیقا عین وکالم اکولایزر میکنم ولی خیلی به اون نتیجه دلخواهم نمیرسم

ولی درکل مثلا زمانی که به صورت دایرکت از ریورب اکولایزر استفاده کنم حس میکنم نتیجه بهتری میگیرم تا زمانی که اکولایزر میکنیم

 

سلام دوست عزیز

 

در ادامه ی صحبت های دوستان باید بگم که وقتی که شما ریورب رو به صورت مستقیم به لاین وکال میدید ریورب با وکال ادغام میشه

 

ولی موقعی که شما به صورت غیر مستقیم ریورب میدید به وکال.ریورب با وکال همراه میشه و دیگه ادغام نمیشه که شما باید حتما تو این مورد dry ریوربتون رو به کل ببندید

 

تا بتونید نتیجه ی بهتری بگیرید در هر صورت مهم نیست به چه روشی باشه مهم نتیجه ی کار هستش که خوب باشه

 

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Mahan SBD    40,512

کاربر سایت

من بعضی وقتا که اکولایزر میکنیم و به اون نتیجه دلخواه نمیرسم به صورت دایرکت رو وکالم ریورب اکولایز اعمال میمکنم و یکسری محدوده هار افزایش میدم

تو کانل Send یا AUX دقیقا عین وکالم اکولایزر میکنم ولی خیلی به اون نتیجه دلخواهم نمیرسم

ولی درکل مثلا زمانی که به صورت دایرکت از ریورب اکولایزر استفاده کنم حس میکنم نتیجه بهتری میگیرم تا زمانی که اکولایزر میکنیم

 

درود مجدد ابوذر عزیزم، خب والا من دقیقن نمیدونم ایده آل توی ذهنت چیه و اینکه چطور عمل میکنی که به اون نمیرسی، شاید اگر از اون ایده آل نمونه ای قرار بدی و Chain ریورب رو بذاری تا ببینم شاید بتونم کمکی بکنم بهت.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
wilad    4,592

کاربر سایت

سلام دوستان

من همیشه با شدت صدای کم کار میکنم ولوم کانال هارو کم میکنم

اصن استانداردی واسه مواقع تنظیم هست

حجم صدای آهنگ کمه و ضعیفه

این مشکل با مستر باید برطرف شه یا حتما باید موقع تنظیم صداهارو زیاد کنم؟

همیشه م همزمان با تنظیم میکس میکنم کارو

حجم صوتی خروجی رو زیاد کنم کیفیت کم میشه؟

 

بهترین پیشنهادتون و یا درست ترین و استانداردِ کار چیه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
saeedss362    1,140

کاربر سایت

سلام دوستان

من همیشه با شدت صدای کم کار میکنم ولوم کانال هارو کم میکنم

اصن استانداردی واسه مواقع تنظیم هست

حجم صدای آهنگ کمه و ضعیفه

این مشکل با مستر باید برطرف شه یا حتما باید موقع تنظیم صداهارو زیاد کنم؟

همیشه م همزمان با تنظیم میکس میکنم کارو

حجم صوتی خروجی رو زیاد کنم کیفیت کم میشه؟

 

بهترین پیشنهادتون و یا درست ترین و استانداردِ کار چیه؟

 

با ولوم کم توصیه نمیکنم چون جزئیات صدا رو نمیونید بشنوید در حدی ولوم صدا رو بالا ببرید که خوب بتونید صدا رو بشنوید و واسه خودون آنالیز کنید صدا....شاید موقع تنظیم

شما دو تا صدای کیک دم دستتون باشه اما چون ولوم پایینه خیلی متوجه تفاوت اون دو تا کیک نشید و انتخاب خوبی تو انتخاب صدا ها نداشته باشید ...برای میکس هم نیازی نیست

حتما همزمان با تنظیم میکس هم کنید اما لازمه یه سری مواقع مثلا فرکانس های پایین پد اذیت میکنه یه خورده اونو امولایز کنید تا موقع تنظیم اذیتون نکنه در این حد..............

بعد که تنظیم تموم شد با خیال راحت بشینید میکس کنید.....بالا بردن ولوم هم و مستر همیشه کیفیت رو کم نمیکنه اول بستگی داره که آیا میکس خوبی داشتید یا نه؟!بعد بستگی

به خود مستر کردن هم داره خوب میکس و مستر کنید از این اتفاقا نمیفته ولی اگه قرار باشه الکی ولوم رو تو مستر بالا ببرید فقط بدی های کار بیشتر معلوم میشه.....

کم حجم بودن و ضعیف بودن اهنگ هم به نظرم برمیگرده به این که یا باند خوب ندارید و خوب گوش نمیدید یا تجربتون به حد کافی نیست(به خاطر این میگم که برای خودم این اتفاق قبلا

افتاده بود و حجم آهنگم بعد از میکس به 10 دی بی میرسید و به خاطر همون دلایلی بود که گفتم)....

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
wilad    4,592

کاربر سایت

با ولوم کم توصیه نمیکنم چون جزئیات صدا رو نمیونید بشنوید در حدی ولوم صدا رو بالا ببرید که خوب بتونید صدا رو بشنوید و واسه خودون آنالیز کنید صدا....شاید موقع تنظیم

شما دو تا صدای کیک دم دستتون باشه اما چون ولوم پایینه خیلی متوجه تفاوت اون دو تا کیک نشید و انتخاب خوبی تو انتخاب صدا ها نداشته باشید ...برای میکس هم نیازی نیست

حتما همزمان با تنظیم میکس هم کنید اما لازمه یه سری مواقع مثلا فرکانس های پایین پد اذیت میکنه یه خورده اونو امولایز کنید تا موقع تنظیم اذیتون نکنه در این حد..............

بعد که تنظیم تموم شد با خیال راحت بشینید میکس کنید.....بالا بردن ولوم هم و مستر همیشه کیفیت رو کم نمیکنه اول بستگی داره که آیا میکس خوبی داشتید یا نه؟!بعد بستگی

به خود مستر کردن هم داره خوب میکس و مستر کنید از این اتفاقا نمیفته ولی اگه قرار باشه الکی ولوم رو تو مستر بالا ببرید فقط بدی های کار بیشتر معلوم میشه.....

کم حجم بودن و ضعیف بودن اهنگ هم به نظرم برمیگرده به این که یا باند خوب ندارید و خوب گوش نمیدید یا تجربتون به حد کافی نیست(به خاطر این میگم که برای خودم این اتفاق قبلا

افتاده بود و حجم آهنگم بعد از میکس به 10 دی بی میرسید و به خاطر همون دلایلی بود که گفتم)....

 

ممنون ازجواب و توجهت

مشکلی که هست اینه با هدفون همیشه کار میکنم واسه این ولوم کانال هارو کم میکنم بنظرم

حالا من یه آهنگی رو تنظیم کردم،همزمان میکس هم کردم ،میکسشم تا جایی که گوشم و علمم از میکس یاری میکنن ای بد نیس...

اما صدا کمه

پیشنهادتون چیه؟

افکت های میکسو میوت کنم خروجی بگیرم با ولوم بیشتر بعد میکس کنم؟یا میشه ولوم همینو زیاد کرد؟

مثلا با یه پلاگین، دقیق یادم نیس اسمش،مث ماکسیمایزر waves صدا زیاد میشه ، اینجوری کیفیت و استاندارد ها تغییری میکنن؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
saeedss362    1,140

کاربر سایت

ممنون ازجواب و توجهت

مشکلی که هست اینه با هدفون همیشه کار میکنم واسه این ولوم کانال هارو کم میکنم بنظرم

حالا من یه آهنگی رو تنظیم کردم،همزمان میکس هم کردم ،میکسشم تا جایی که گوشم و علمم از میکس یاری میکنن ای بد نیس...

اما صدا کمه

پیشنهادتون چیه؟

افکت های میکسو میوت کنم خروجی بگیرم با ولوم بیشتر بعد میکس کنم؟یا میشه ولوم همینو زیاد کرد؟

مثلا با یه پلاگین، دقیق یادم نیس اسمش،مث ماکسیمایزر waves صدا زیاد میشه ، اینجوری کیفیت و استاندارد ها تغییری میکنن؟

 

کلید حل تمام مشکلاتتون اینه :

.

.

.

.

هدفون رو بزارید کنار .

نه برای تنظیم

نه برای میکس

و نه برای مستر به هیچ عنوان استفاده نکنید .اینو که میگم از روی تجربه بهم ثابت شده و ضرر های استفاده ی مطلق از هدفون رو دیدم.

چون تو هدفون صدا ها خیلی به گوشتون نزدیکن باعث میشه ولوم صدا به نظرتون زیاد بیاد و مجبور به کم کردن ولوم بشید .بزرگترین مشکل

من قبلا همین بود که تو هدفون ولوم بندی میکردم اما وقتی میبردم استودیوی استادم میدیدم اون ولومی که تو هدفون به نظرم کم میومد

تو مانیتورینگ ها میدیدم که ولومش زیاده خلاصه همه چی یه جور دیگه بود.اونقدی با هدفون کار کرده بودم که دلم نمیومد هدفون رو رها کنم و

با اسپیکر کار کنم.اما از اون وقت که هدفونو فروختم و اسپیکر مانیتورینگ گرفتم کلا دیدم عوض شد .(اینم بگم هدفونم dt 880 pro بود دیگه از این بهتر)

بد ترین اسپیکر رو بگیرید به نظرم بهتر از یه هدفون 2 میلیونی میتونه کمکتون کنه.هدفونو بزارید برای چک کردن میکس و مستر.

پس

.

.

.بدون تردید هدفون رو بزارید کنار و به فکر تهیه ی اسپیکر مانیتورینگ خوب بیفتید.اون موقع وقتی میبینید چقد مفیده صلوات بر پدر و .... من میفرستید:4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
vahidzad    208

کاربر سایت

با توجه ب نمودار فلچر مانسون میتونین از دستگاه های اس پی ل سنج یا اپلیکیشن ساند متر استفاده کنین و در حالتی ک اون میتر هشتادو پنج تا نود رو نشون میده تنظیم کنین گین خروجی رو

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
vahid800    628

کاربر سایت

توی میکس من با کامپرس کردن معمولا مشکل دارم همیشه با ازمون و خطا از کامپرسور استفاده میکنم که بعضی وقتا نتیجه خوبی داره و بعضی وقتا اصلا نتیجه مطلوبی نمیگیرم.

یه تصویر اماده کردم تا بتونم سوالمو بهتر بپرسم.

توی تصویر با خط قرمز استانه فرکانس رو مشخص کردم که این برای من مشکل ساز شده بدلیل بیرون زدگی و اختلاف زیاد با قسمتهای دیگه صدا مانع شده از اینکه کارم loudness بالایی داشته باشه چون با بالا بردن loudness کارم Distortion میشه ٍ توی پروژه Mix کاملا مشخص هست که باید اصلا ح میشده این حد بالای استانه تا در Master برای داشتن loudness بالا دچار مشکل نشم.

شدت صدا در پائین ترین حد خودش 6.77db - هست و بالاترینش که با خط قرمز در تصویر مشخص کردم 3.51db - هست.

ممنون میشم تا به صورت کاملا علمی توضیح بدین تا برای همیشه مشکلم حل بشه.

oam8_no_compressor.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Rmanhidden    220

کاربر سایت

توی میکس من با کامپرس کردن معمولا مشکل دارم همیشه با ازمون و خطا از کامپرسور استفاده میکنم که بعضی وقتا نتیجه خوبی داره و بعضی وقتا اصلا نتیجه مطلوبی نمیگیرم.

یه تصویر اماده کردم تا بتونم سوالمو بهتر بپرسم.

توی تصویر با خط قرمز استانه فرکانس رو مشخص کردم که این برای من مشکل ساز شده بدلیل بیرون زدگی و اختلاف زیاد با قسمتهای دیگه صدا مانع شده از اینکه کارم loudness بالایی داشته باشه چون با بالا بردن loudness کارم Distortion میشه ٍ توی پروژه Mix کاملا مشخص هست که باید اصلا ح میشده این حد بالای استانه تا در Master برای داشتن loudness بالا دچار مشکل نشم.

شدت صدا در پائین ترین حد خودش 6.77db - هست و بالاترینش که با خط قرمز در تصویر مشخص کردم 3.51db - هست.

ممنون میشم تا به صورت کاملا علمی توضیح بدین تا برای همیشه مشکلم حل بشه.

oam8_no_compressor.jpg

 

پاسخت رو خودت گفتی. توی قسمت هایی که از آستانه صدا بالاتر میره باید تو میکس کمپرس اعمال کنی. ولی این عکسی که قرار دادی احتمالا صدای یه پرکاشنه که زیاد از حد بلنده.

یه مساله مهم هم اینه که اگر برای مسترینگ با پلاگین ایزوتوپ کار میکنی، حتمن بجای Maximizer از Vintage Limiter استفاده کن چون مکسیمایزرش یه سری دیستورشن های بی مورد به همین صداهای بالاتر از آستانه صدا اضافه میکنه.

در ضمن کار دیستورشن نمیشه دیستورت میشه داش :3::9:

ویرایش شده توسط Rmanhidden

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Rmanhidden    220

کاربر سایت

ممنون ازجواب و توجهت

مشکلی که هست اینه با هدفون همیشه کار میکنم واسه این ولوم کانال هارو کم میکنم بنظرم

حالا من یه آهنگی رو تنظیم کردم،همزمان میکس هم کردم ،میکسشم تا جایی که گوشم و علمم از میکس یاری میکنن ای بد نیس...

اما صدا کمه

پیشنهادتون چیه؟

افکت های میکسو میوت کنم خروجی بگیرم با ولوم بیشتر بعد میکس کنم؟یا میشه ولوم همینو زیاد کرد؟

مثلا با یه پلاگین، دقیق یادم نیس اسمش،مث ماکسیمایزر waves صدا زیاد میشه ، اینجوری کیفیت و استاندارد ها تغییری میکنن؟

 

داداش اولن که میکس همزمان با تنظیمو بزار کنار. حتمن خروجی بدون افکت از همه لاین هات بگیر بعد با هم با بهترین وضعیت میکس کن.

دوم اینکه تو میکس یه موضوعی وجود داره به نام Headroom. یعنی بهتره سعی کنی Gain کار بین -3dB تا -6dB باشه. که تو مسترینگ دستت باز باشه برای اعمال افکت که دیستورشن تحویل نگیری.

در نهایت اگر دنبال استاندار کار هستی، باید با رعایت هدروم، صدارو در آخرین مرحله.ی مسترینگ، مکسیمایز کنی و به سطح استاندارد برسونی.

:8:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
vahid800    628

کاربر سایت

پاسخت رو خودت گفتی. توی قسمت هایی که از آستانه صدا بالاتر میره باید تو میکس کمپرس اعمال کنی. ولی این عکسی که قرار دادی احتمالا صدای یه پرکاشنه که زیاد از حد بلنده.

یه مساله مهم هم اینه که اگر برای مسترینگ با پلاگین ایزوتوپ کار میکنی، حتمن بجای Maximizer از Vintage Limiter استفاده کن چون مکسیمایزرش یه سری دیستورشن های بی مورد به همین صداهای بالاتر از آستانه صدا اضافه میکنه.

در ضمن کار دیستورشن نمیشه دیستورت میشه داش :3::9:

 

ممنون از اینکه وقت گذاشتین،به قول خودتون پاسخ خودمو دادم و میدونم اشکال کار کجاس و فقط توسط کامپرس کردن مشکلم حل میشه.

چیزی که هست اینه که من با کامپرسور مشکل دارم یعنی نمیتونم باهاشون کار کنم به همین دلیل مقدار عددی شدت صدارو هم اینجا قرار دادم تا راهنمایی کنید چطور با بکار بردن استانداردهای استفاده از کامپرسور این مقدار (استانه) رو که از قسمتهای دیگه بیرون زده و فاصله گرفته با فشرده کردن به هم نزدیک کنم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohamad7    62

کاربر سایت

توی میکس من با کامپرس کردن معمولا مشکل دارم همیشه با ازمون و خطا از کامپرسور استفاده میکنم که بعضی وقتا نتیجه خوبی داره و بعضی وقتا اصلا نتیجه مطلوبی نمیگیرم.

یه تصویر اماده کردم تا بتونم سوالمو بهتر بپرسم.

توی تصویر با خط قرمز استانه فرکانس رو مشخص کردم که این برای من مشکل ساز شده بدلیل بیرون زدگی و اختلاف زیاد با قسمتهای دیگه صدا مانع شده از اینکه کارم loudness بالایی داشته باشه چون با بالا بردن loudness کارم Distortion میشه ٍ توی پروژه Mix کاملا مشخص هست که باید اصلا ح میشده این حد بالای استانه تا در Master برای داشتن loudness بالا دچار مشکل نشم.

شدت صدا در پائین ترین حد خودش 6.77db - هست و بالاترینش که با خط قرمز در تصویر مشخص کردم 3.51db - هست.

ممنون میشم تا به صورت کاملا علمی توضیح بدین تا برای همیشه مشکلم حل بشه.

oam8_no_compressor.jpg

 

سلام دوست عزیز . برای رفع این مشکل شما احتیاج به تنظیم کردن کمپرسور به صورتی دارین که پیک های ناخواسته رو براتون حذف کنه با کمترین آسیب به کل ترک . خب برای اینکار ابتدا مقدار ریشیو رو بیشینه ی خودش قرار بدین این بیشینه نسبت به نوع پلاگینی که استفاده می کنین متفاوته و حالا مقدار اتک رو در کمترین حالت ممکن کمپرسورتون قرار بدین ( با این تنظیمات شما دارین از کمپرسورتون به عنوان یه لیمیتر استفاده می کنین ) و حالا نسبت به تمپوی پروژه مقدار ریلیز رو بین 50 میلی ثانیه تا 100 میلی ثانیه تنظیم کنین و دقت داشته باشین که طولانی بودن زمان ریلیز گین ریداکشن بیشتری در عمل کمپرس به شما می ده پس حواستون باشه . حالا دیگه می مونه ترشولد . هم میتونین با vu meter کمپرسور یا گین ریداکشن مقدار مورد نظر رو پیدا کنین (بیش از 4 دسی بل نشه ) هم می تونین با استفاده از منحنی شدت صوت بر حسب زمان مثل همون عکسی که گذاشتین میانگین شدت صدا رو پیدا کنین و ببنین از چه دسی بلی به بعد پیک دارین . نکته ی تکمیلی که باید بگم چون ریشیو توی حالت ماکسیموم خودش هست مقدار گین ریداکشن از رابطه ی ورودی منحای ترشولد به دست می آد ( گین ریداکشن هم ماکسیموم مقدار خودشه ) و بواسطه ی مقدار کم اتک احتمال اعوجاج یا دیستورت در فرکانس پایین به خصوص زیاده برای همین از پلاگین های خوب استفاده کنین .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Farhood72    1,414

کاربر سایت

دوستان سلام. اگه بخوایم همزمان که خواننده داره کارشو ضبط میکنه، به صداش ریورب بدیم که در حین ضبط کردن صداش رو با افکت بشنوه باید چیکار کرد؟ آیا نیاز به ابزار خاصیه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...