رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Playerno.03

مشكلي تو سبك رپ داريد بيان كنيد تا راهنمايي شويد .

پست های پیشنهاد شده

Playerno.03    94

کاربر سایت

از شروع نوشتن و ساخت موزيك رپ تا انتهاي كار اشكال يا ابهامي داريد بيان كنيد .

در خدمتيم دوستان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
vahidgeneral    356

کاربر سایت

دوست خوبم ممنون بابت تاپیک خوبتون:) من راستیتش چند وقتی هست آهنگسازی هیپ هاپ رو شروع کردم کلی ملودی و ضرب توی سرم دارم ولی اون طور که میخوام پیاده نمیشه! و یا ضرب رو میچینم ملودی نمیتونم خوب بزنم و کارها یه جورایی یکنواخت میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید و اگه منبعی هستش معرفی کنید:)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Playerno.03    94

کاربر سایت

اگر ساختار يه اهنگ رو به يه ساختمان مثال بزنيم ،ميبينيم كه اولاً همه چيز با توجه به كاربرد ساختمان طراحي ميشه و اجراي اون هم از يه سري اصول و قوانين پيروى ميكنه. پس ما هم قبل از هر چيزى بايد بدونيم كه اگه مي خوايم با ايده ها و تزهايى كه تو فكرمون داريم بيت بسازيم ، خيلى مهم هستش كه مثل همون ساختمان كاربردش رو بدونيم. تو اين شرايطِ كه شما مى تونيد تازه از اون ملودى ها و ضرب هايي كه تو سرتون داريد به طور صحيح و به موقع استفاده كنيد. شايد تو ذهنِ خيلى ها بيت يه چيزِ ساده بياد و اصلاً اون رو موسيقى به شمار نيارن اما اين طور نيست و اگر مواردِ بالارو بهش دقت كنيم ميتونيم از بيتى كه بوسيله ى يكى دوتا ملودىِ ساده و يه درامِ درست كرديم ، طى يه سرى مراحل يه آهنگ خوب و حرفه اى ايجاد كنيم. ...٩٠ ٪ ساختمان ها تو مرحله ى تيرريزى يا همون اسكلت شبيه هم هستند و شايد يكنواخت به چشم بيان ، اما شما بايد با ايجادِ فضاهاى هم نوع ولى متمايز اين يكنواختى رو از بين ببريد.

اگر منبع خوبى پيدا كردم حتماً معرفى ميكنم.

اگر هم خواستين مباحث جزئى ترم بيان كنيد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Playerno.03    94

کاربر سایت

اگر ساختار يه اهنگ رو به يه ساختمان مثال بزنيم ،ميبينيم كه اولاً همه چيز با توجه به كاربرد ساختمان طراحي ميشه و اجراي اون هم از يه سري اصول و قوانين پيروى ميكنه. پس ما هم قبل از هر چيزى بايد بدونيم كه اگه مي خوايم با ايده ها و تزهايى كه تو فكرمون داريم بيت بسازيم ، خيلى مهم هستش كه مثل همون ساختمان كاربردش رو بدونيم. تو اين شرايطِ كه شما مى تونيد تازه از اون ملودى ها و ضرب هايي كه تو سرتون داريد به طور صحيح و به موقع استفاده كنيد. شايد تو ذهنِ خيلى ها بيت يه چيزِ ساده بياد و اصلاً اون رو موسيقى به شمار نيارن اما اين طور نيست و اگر مواردِ بالارو بهش دقت كنيم ميتونيم از بيتى كه بوسيله ى يكى دوتا ملودىِ ساده و يه درامِ درست كرديم ، طى يه سرى مراحل يه آهنگ خوب و حرفه اى ايجاد كنيم. ...٩٠ ٪ ساختمان ها تو مرحله ى تيرريزى يا همون اسكلت شبيه هم هستند و شايد يكنواخت به چشم بيان ، اما شما بايد با ايجادِ فضاهاى هم نوع ولى متمايز اين يكنواختى رو از بين ببريد.

اگر منبع خوبى پيدا كردم حتماً معرفى ميكنم.

اگر هم خواستين مباحث جزئى ترم بيان كنيد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
a3eman    7,402

کاربر سایت

درود،

 

ممنونم بابت تاپیک خوبتون.

 

من به شدت در استایل مشکل دارم. کمی پیشرفت داشتم ولی هنوز رو بیتها چیره نشدم. برای ابداع یک استایل خاص و مختص به خودم باید چه مراحلی رو طی کنم؟

 

 

مرسی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Playerno.03    94

کاربر سایت

ببين دوست عزيز يك استايل خوب و خاص امكان داره طوري نباشه كه راحت با شنيدنش متوجه شد كه اين استايل به خاطر اين و ان و ... است.

اين استايل خوب و ايدال كه هم قراره براي گوشهاي قوي توي هيب هاپ تكراري نباشه و هم حداكثر شباهت به گفتار روزانه رو داشته باشه (عاميانه) ، از تركيب چند نكته به وجود مياد و چيز ديگه يي نيست. استفاده از قافيه هاي خيلي خوب و عا ميانه ، تنوع توي ضرب و ضد ضرب خوندن و غيره .... .

يه نكته ي خيلي مهم ديگه اينِ كه كسي كه قراره تو رپ حرفه اي بشه و بتونه حتي استايل هاي مختلف بخونه ، حتما و حتما بايد هم خيلي موزيكهِ رپ گوش داده باشه ( به جز پرشين رب) و هم با استايل و طرز فكر بهترين هاي دنيا آشنا باشه تا بتونه با تمرين زياد و گذاشتن وقت مضاعف مخصوصا روي قافيه ها ، به مرور زمان به اون چيزي كه ميخواد نزديك و نزديكتر بشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
dcraplove    396

کاربر سایت

یه سوالی که دارم اینه که؟

چون ر....ب با بقیه سبکا فرق داره

حتما آهنگسازیشم فرق داره

تو باب بیشتر ملودی به چشم میخوره

ولی تو رب ضرب

میخاستم یه سوال از آهنگسازی این سبک بکنم

تو این سبک اول باید ضرب آهنگ ساخته بشه یا ملودیش؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Vahidb    162

کاربر سایت

یه سوالی که دارم اینه که؟

چون ر....ب با بقیه سبکا فرق داره

حتما آهنگسازیشم فرق داره

تو باب بیشتر ملودی به چشم میخوره

ولی تو رب ضرب

میخاستم یه سوال از آهنگسازی این سبک بکنم

تو این سبک اول باید ضرب آهنگ ساخته بشه یا ملودیش؟

 

بستگی به سبک رپ داره تو دیس لاو و لاو ملودی خیلی مهمه ... تو کارای گنگ و پارتی و فان هم ضرب آهنگ و ریتمش مهمه که بازم تو رپ باید رو ملودی هم کار شد و گرنه تکراری میشه .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Playerno.03    94

کاربر سایت

مطمئنا نياز به تمرين كه داره. اما شما بايد قبل اينكه به تمرين موضوعى بپردازيد ، اهداف و نتيجه اى كه ميخوايد ازش بدست بياريد هم خوب بدونيد و آناليزش كنيد. ببينيد فلو خوندن روى بيت رپ تو اكثر مواقع قشنگ تر و بهترهستش. حالا چه موقع اين حالت صورت ميگيره ؟ وقتى كه كلمه ها و صامت و مصوت هاى تكستون روى بيت سوار باشه و يه تركيب خيلى خوب هم با هم داشته باشن. به عبارت ديگه تكست شكسته شكسته نباشه و كلمات درعين خوب و واضح بيان شدن ، به هم يه اتصال منظم هم داشته باشن. البته هميشه هم فلو خوندن خوب نيست. يه جاهايي حتى همين حالت شكسته شكسته خوندن باعث قشگى هم ميشه ولى خوب فلو خوندن بيشتر لازمه و كار حرفه اى تريه. اينم ناگفته نمونه كه يه مكمل خوب هم بعد از رعايت اين نكته ها ، استفاده از صداهايي هست كه خود اون صداها حالتى فلو و معلق داشته باشن كه يه تضاد قشنگى هم با درام كيت شما پيدا ميكنه كه باعث بيشتر نمايان شدن فلو خوندن شما بشه.

اميدوارم با تمرين به چيزى كه ميخواين برسين

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
K 1    682

کاربر سایت

چیزی که من میدونم اینه که در کل ینی روش . طریقه خوندن.روش کمو زیاد کردن صدا.روش زیرو بم کردن صدا.روش اینکه چجوری روی ضرب بخونه طرف.در کل چیزی نیست که بشه ساده بیان کرد.این چیزی بود که میدونستم.اگه کسی میدونه این دوستمون رو بیشتر راهنمایی کنه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pocket    70

کاربر اخراجی

دوست خوبم ممنون بابت تاپیک خوبتونsmile.png من راستیتش چند وقتی هست آهنگسازی هیپ هاپ رو شروع کردم کلی ملودی و ضرب توی سرم دارم ولی اون طور که میخوام پیاده نمیشه! و یا ضرب رو میچینم ملودی نمیتونم خوب بزنم و کارها یه جورایی یکنواخت میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید و اگه منبعی هستش معرفی کنیدsmile.png

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
silente    2,491

کاربر سایت

سلام وی اس تی یا سمپل برای ریتم میخوام بیشتر چیزای گنگ معرفی کنید

درام کیت های زیادی موجوده چه به صورت سمپل که توسط شرکت هایی مثل Diginoiz ---primeloops و .... عرضه و تولید می شوند که می تونید بنا به نیازتون از اون ها استفاده کنید

لینک برخی توی سایت موجوده برای اطلاعات بیشتر هم می تونید توی نت جستجو کنید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
vahidgeneral    356

کاربر سایت

یه تعریف کلی از فالش بودن نت ها بهم بگید! آخه من رو آکورد میچینم اما بعدش میگن که مثلا فلان قسمت فالشه.ممنون میشم راهنماییم کنید:)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
silente    2,491

کاربر سایت

یه تعریف کلی از فالش بودن نت ها بهم بگید! آخه من رو آکورد میچینم اما بعدش میگن که مثلا فلان قسمت فالشه.ممنون میشم راهنماییم کنید:)

 

برای تشخیص فالش بودن باید تئوری بدونید اما اکثر نت های فالش را می شود به صورت شنیداری تشخیص داد که این بستگی داره گوشتون چقدر با نت ها آشنا باشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
M sol    434

کاربر اخراجی

یه تعریف کلی از فالش بودن نت ها بهم بگید! آخه من رو آکورد میچینم اما بعدش میگن که مثلا فلان قسمت فالشه.ممنون میشم راهنماییم کنید:)

سلام.وقتی نتی روی گام نباشه میگن نت فالشه.مثلا رو گام Am نت #C فالشه.بنابر این تو هر گام باید از آکوردایی استفاده بشه که نت های آکورد تو گام باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
M sol    434

کاربر اخراجی

یه سوال درباره تکنیک سمپلینگ داشتم میخواستم بدونم قطعه ای که ما میخوایم سمپل کنیم محدویت زمانیش چه وقته؟ یعنی حداقل برای چند سال پیش باید باشه..خودم فکر میکنم بستگی به فضا داره و کم کم باید 7و8 سالی ازش گذشته باشه...شاید ما یه قطعه ای رو که برای 50 سال پیش هستو برداریم سمپل کنیم شاید اون روحیه هیپ هاپی رو پیدا نکنه تا قطعه ای که برای 10 سال پیشه...میخواستم نظر دوستانو بدونم...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
raminstar    182

کاربر سایت

سلام ممنون از ایجاد تاپیک خوبتون

چطور باید روی یه بیت ملودی برای شعرمون پیدا کنیم؟

گاهی دیده میشه روی یه بیت آروم ملودی تندو بلندی رو میخونن و گاهی هم خیلی آروم

واینکه به کلاس سلفژ چه نقاطی رو تقویت میکنه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
silente    2,491

کاربر سایت

یه سوال درباره تکنیک سمپلینگ داشتم میخواستم بدونم قطعه ای که ما میخوایم سمپل کنیم محدویت زمانیش چه وقته؟ یعنی حداقل برای چند سال پیش باید باشه..خودم فکر میکنم بستگی به فضا داره و کم کم باید 7و8 سالی ازش گذشته باشه...شاید ما یه قطعه ای رو که برای 50 سال پیش هستو برداریم سمپل کنیم شاید اون روحیه هیپ هاپی رو پیدا نکنه تا قطعه ای که برای 10 سال پیشه...میخواستم نظر دوستانو بدونم...

بحث سمپلینگ یک بحث مفصل و پیچیده است اما سوالتون به نظرم یک کم عجیبه چون در بحث سمپلینگ فرقی نمیکنه که از اثری که می خواهید استفاده کنید 1 دقیقه گذشته یا یک قرن (ترشی که نیست هر چی قدیمی باشه بهتر بشه)

اما معمولا در ایران از قطعه هایی سمپل گرفته میشود که تعداد شنونده های زیادی داشته و قدیمی هستند اما اصل این کار بستگی به بازه زمانی نداره و یک آهنگ ساز بسته به نیازی که داره ممکنه یک اثر از 20 سال پیش را استفاده کنه یا اثری که جدید هست

البته خود سمپلینگ هم دارای اصولی است که باید چهارچوب آن رعایت شود تا تاثیر مخرب نداشته باشد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
silente    2,491

کاربر سایت

سلام ممنون از ایجاد تاپیک خوبتون

چطور باید روی یه بیت ملودی برای شعرمون پیدا کنیم؟

گاهی دیده میشه روی یه بیت آروم ملودی تندو بلندی رو میخونن و گاهی هم خیلی آروم

واینکه به کلاس سلفژ چه نقاطی رو تقویت میکنه؟

متوجه منظورتون نشدم

اگه منظورتون ملودی آهنگ هست یک بحث داره

اما گفتید ملودی را می خونن

منظورتون از این استایل بوده؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
M sol    434

کاربر اخراجی

سلام ممنون از ایجاد تاپیک خوبتون

چطور باید روی یه بیت ملودی برای شعرمون پیدا کنیم؟

گاهی دیده میشه روی یه بیت آروم ملودی تندو بلندی رو میخونن و گاهی هم خیلی آروم

واینکه به کلاس سلفژ چه نقاطی رو تقویت میکنه؟

یا سوالتون مربوط به سبک رپ نیست...

یا خوب بیانش نکردید ....

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
sensi_reza    584

کاربر سایت

سلام ممنون از تاپیک خوبتون

میخاستم بدونم طریقه روی ضرب خونده یعنی چی اگه کسی میدونه بهم بگه

اخه هر بار من یه اهنگی میخونم یه سری میگن رو ضرب نیس

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ardeshir81    3,010

کاربر سایت

سلام ممنون از تاپیک خوبتون

میخاستم بدونم طریقه روی ضرب خونده یعنی چی اگه کسی میدونه بهم بگه

اخه هر بار من یه اهنگی میخونم یه سری میگن رو ضرب نیس

 

لازمه ی این که آهنگی رو ضرب باشه اینه که تکسش رو ضرب باشه .

برای این که تکست رو ضرب باشه قانون خاصی وجود نداره ، ساده ترین تکس هایی که رو ضربن تکست هایی هستن که از نظر هجا تعداد یکسانی دارن و لازم نیست که برخی واژه ها رو تند تر بخونی و برخی رو بکشی .

ولی همونطور که گفتم ، هیچ کدوم از اینا قانون ثبت شده نیست و کمتر تکستی رو پیدا خواهید کرد که تعداد هجاهای مصراعش یکی باشه .

ولی بهترین راه برای این که مطمئن شین سر ضرب هست تکستتون اینه که هم با کله و هم با بشکن تمپوی تکستتونو همراهی کنین .

اگه رو ضرب نباشه خودش بهتون میگه . :4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...