رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Roshan.J

تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

پست های پیشنهاد شده

Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

سلام روشن !

تمرين سوم ديگه واقعا يه ديسونانس به تمام معنا بود و تقريبا تمام ميزان ها آكوردها ديسونانس بودن .

البته خيلي هم خوبه، هنرمند واقعي در محدوديت ها خودش رو نشون ميده .

واقعا مشكل ترين ملودي اي بود در طول عمر آهنگسازيم داشتم براي يه هارموني از پيش تعيين شده مينوشتم !

نميدونم چرا هارموني هايي كه در اين سه تمرين نوشتي، ملودي نويس رو به سمت جز ، بلوز و پنتاتونيك مي بره .

البته شايد من بخاطر علاقه ي زيادم به اين سبك هاست كه اينگونه فكر ميكنم !

در هر صورت اين هم از درس سوم :

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

سلام روشن !

تمرين سوم ديگه واقعا يه ديسونانس به تمام معنا بود و تقريبا تمام ميزان ها آكوردها ديسونانس بودن .

البته خيلي هم خوبه، هنرمند واقعي در محدوديت ها خودش رو نشون ميده .

واقعا مشكل ترين ملودي اي بود در طول عمر آهنگسازيم داشتم براي يه هارموني از پيش تعيين شده مينوشتم !

نميدونم چرا هارموني هايي كه در اين سه تمرين نوشتي، ملودي نويس رو به سمت جز ، بلوز و پنتاتونيك مي بره .

البته شايد من بخاطر علاقه ي زيادم به اين سبك هاست كه اينگونه فكر ميكنم !

در هر صورت اين هم از درس سوم :

 

عرض ِ ادب و احترام برادر جان .

بله دیسونانس ِ خالص بود و به چالش کشیدن ِ شما نیز هدف ِ ما بود !!!

خوشحال ام که تمرین ِ سختی بود !!! و از این به بعد سخت تر نیز خواهم نوشت ! خواهی دید !!!

می دانی در نوشتن ِ این آکورد ها ذهنیت ام بیشتر کلاسیک و نهایتن امپرسیون است که این امپرسیون به شکل ِ عجیبی

علاقه ای خاص به پنتاتونیک دارد ! درست حدس زدی .

 

اما بپردازیم به ملودی ات

هوممممم ! می بینم که شاهکار کرده ای ! گفته بودم که تمرین را تغییر ندهید !

اما تو باز آن لا یمل را حذف کردی تا به زور ملودی ِ خود ات را از لا بمل آغاز کنی !

خیالی نیست برادر به موقع اش خدمت ِ این حرکات ِ شما هم خواهیم رسید قطعن !!!

شروع ِ ملودی ات از درجه ی سوم گام باعث شده از همان ابتدا دست ِ خود ات را برای حرکات ِ نا متعارف باز بگذاری

من جمله پرش ِ ششم ِ بزرگ ات در میزان ِ چهارم که آن را ختم ِ به آرپژ کرده ای

این پرش ِ ششم ِ بزرگ را قبلن بررسی کرده بودیم که حرکت ِ اشتباهی ست نه ؟

می توانی با توجه به اختلاف ِ زمانی ِ زیاد با نت ِ بعد چند نت ِ دیگر نیز به آن اضافه کنی تا

این پرش ِ ششم ِ بزرگ کمتر شود .

اما ان آرپژ درست است که در ملودی آرپژ خوب نیست

اما این یکی آن قدر خوب و به جا هست که ما سکوت کنیم ( بر خلاف ِ میل امان ! )

اما خواهش می کنم در ملودی ، آرپژ ننویس لطفن !

پیشنهاد می کنم از ضرب ِ سوم ِ میزان ِ هشتم و همینطور میزان های نهم و دهم را یا حذف کنی و سکوت بگذاری

یا تغییری سترگ در آن ایجاد کنی . چون خارج از روند ِ هارمونیک است

و البته خارج از روند ِ ملودی ای که خود ات نوشته ای نیز .

اما میزان ِ یازدهم . . .

نمی دانم این حرکت چگونه به ذهن ات رسید اما واقعن خیلی خوب بود .

اصلن انتظار چنین برخوردی را با چنین آکورد ِ مه آلودی نداشتم آفرین .

اما دوباره پیشنهاد ام بر این است که از میزان ِ سیزدهم تا ضرب ِ چهارم ِ میزان ِ بعد را حذف کنی یا تغییر بدهی

به همان دلیل ِ پیش گفته شده . و هم چنین حرکت ِ قبل در میزان ِ قبلی آن قدر خوب است

که تاثیر اش بر شنونده تا حداقل دو یا سه میزان بماند . پس نیازی به اضافه کاری نیست .

اما ضرب ِ چهارم ِ میزان ِ سیزدهم و سه ضرب ِ اول ِ میزان ِ بعد خیلی خوب هستند

به خصوص آن حرکت ِ کروماتیک ات .

ان دو نتی که به شکل ِ سه لا چنگ در آخرین ضرب ِ میزان ِ پانزدهم نوشته ای حرکت ِ جالبی ست .

که به هر حال تاثیر اش را بر شنونده می گذارد . اما در تضاد ِ خاصی با ریتم و هارمونی هستند

که نمی توانم در مورد اش اظهار ِ نظر کنم می دانی چرا ؟

چون وارد مبحث ِ سلیقه ی شخصی ِ شنونده می شود که هر کسی یک برخوردی با آن دارد .

و من هم نمی توانم در این جا نظر ِ شخصی ام را بگویم .

پس از این دو نت ِ ( سه لا چنگ ) می گذرم .

و اگر این حرکت را با ادامه اش در میزان های پانزدهم و شانزدهم در نظر بگیری ، حرکت ِ بسیار خوب و

( در روند ِ ساختمان ِ ملودی ) ات است .

در پایان ِ میزان ِ شانزدهم و همین طور میزان ِ هفدهم ، ملودی اصلی را به فاصله ی سوم تقویت کرده ای

که باعث شده ( خالی ) صدا ندهد . آفرین خیلی خوب است اما . . .

از این بهتر جواب های ات به این دو بخش است . . . که دو جواب ِ عالی به دو سوال ِ ملودی ِ هارمونی داده ای .

واقعن حیرت انگیز بود این کار ات .

قبلن در تمرین های قبلی هم دیده بودم که قدرت / تکنیک و استعداد ِ خاصی در استفاده از سوال و جواب های ملودیک داری

اما این دیگر نقطه ی اوج ِ ان ها بوده تا الان . آفزین برادر .

در پایان ِ میزان ِهجدهم نیازی به آن نت ِ پیشای می بمل نبود چون خارج از کادر ِ ملودیک است .

اما در میزان بعد یعنی نوزدهم هم سه نت ِ اول یعنی می بمل و فا و سل کافی بودند بقیه را حذف کن .

می بینی که ادامه ی ملودی ِ خود ات را در جایی دیگر خواهی شنید . و بعد از آن هم در میزان ِ بیستم

نت ِ دو شنیده می شود و پایان ِ کار .

 

پس نتیجه این شد که

روند / کادر / ساختمان ِ ملودی ات را مشخص کنی . چون کمتر شنونده ای نقطه ی اوج ِ قطعه ات را یاد اش می ماند .

حرکات ِ کروماتیک ِ خوبی داری که نه کم است نه زیاد . اندازه را نگاه داشته ای آفرین .

آن میزان هایی را که اشاره کردیم حتمن باز نگری کن و تغییراتی بهتر در ان ایجاد کن .

میزان ِ یازدهم ات خیلی خوب بود آفرین .

جواب هایی که به ملودی می دهی واقعن عالی ست .

مانند ِ میزان های هفدهم و هجدهم .

و همین طور خواهش کرده بودیم که تمرینات را عوض نکنید لطفن !!!

اگر نیازی به این کار بود حتمن در توضیحات ِ تمرین خواهیم گفت !

 

خب پیشرفت ات حیرت انگیز است . و قطعن باعث می شود من تمرینات ِ بعد را با نگاهی خاص تر طرح کنم !

( یعنی خدا به شما رحم کند ! )

عرض ِ ادب و احترام ام را بپذیر برادر ام .

همواره شاد و آرام باش .

ارادتمند ات .

ویرایش شده توسط Roshan.J

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

روشن ! در حيرتم از اينكه چگونه ذهنم رو ميخوني !

دقيقا به چيزهايي كه فكر كرده بودم اشاره كردي .

بنده استادان بسيار زيادي در موسيقي داشتم، و به جرات ميتونم بگم كه هيچكدوم مثل تو اينقدر ريزبين و زيرك نبودن و نميتونستن براحتي ذهنم رو بخونن .

آفرين ، جدا آفرين !

موزيك مدرن و الكترونيك و بيشتر از اون بيزينس در موسيقي، اندكي منو از موزيك كلاسيك دور كرده . البته هنوز هم روزي براي چند دقيقه هم كه شده ويلن و گيتار كلاسيك ميزنم و مواردي كه عرض ميكني رو در نت هايي كه ميزنم مشاهده ميكنم .

البته بيشتر از اينكه در سبك كلاسيك آهنگساز خوبي باشم، نوازنده ي خوبي هستم !

ولي براي جز ، بلوز ، راك اندرول و كانتري تا دلت بخواد ميتونم ملودي هاي متنوع بنويسم ، دليلش رو هم نميگم، چون خودت بهتر از من دليلش رو ميدوني !

سپاسگذارم دوست گرانقدرم .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

روشن ! در حيرتم از اينكه چگونه ذهنم رو ميخوني !

دقيقا به چيزهايي كه فكر كرده بودم اشاره كردي .

بنده استادان بسيار زيادي در موسيقي داشتم، و به جرات ميتونم بگم كه هيچكدوم مثل تو اينقدر ريزبين و زيرك نبودن و نميتونستن براحتي ذهنم رو بخونن .

آفرين ، جدا آفرين !

موزيك مدرن و الكترونيك و بيشتر از اون بيزينس در موسيقي، اندكي منو از موزيك كلاسيك دور كرده . البته هنوز هم روزي براي چند دقيقه هم كه شده ويلن و گيتار كلاسيك ميزنم و مواردي كه عرض ميكني رو در نت هايي كه ميزنم مشاهده ميكنم .

البته بيشتر از اينكه در سبك كلاسيك آهنگساز خوبي باشم، نوازنده ي خوبي هستم !

ولي براي جز ، بلوز ، راك اندرول و كانتري تا دلت بخواد ميتونم ملودي هاي متنوع بنويسم ، دليلش رو هم نميگم، چون خودت بهتر از من دليلش رو ميدوني !

سپاسگذارم دوست گرانقدرم .

 

خواهش می کنم برادر . من فقط کاری که می توانم را انجام می دهم همین . . .

تاره اگر دو تا چشم داشتم چیز های بیشتری می دیدم که در نتیجه بیشتر هم تو را به چالش می کشیدم !

چون به شکل ِ عجیبی انتظار ام را بالا برده ای به خصوص با این تمرین ِ آخر !

چون باعث شد برای تمرین بعدی ِ شما یک مسئله ای طرح کنم که خود ام هم دل ام برای شما بسوزد !

منتظر ام همه ی دوستان این تمرین ها را حل کنند تا نکته ی بعد را مطرح کنم .

اما پیشنهاد ام بر این است که از موسیقی کلاسیک فاصله نگیر . نیازی نیست حتمن در ان مشغول باشی

همین که از آن دور نباشی کافی ست . چون خیلی به تو کمک می کند در گسترده شدن ِ نگاه و عمیق تر شدن تفکر ات

در ملودی نویسی و آهنگسازی .

واقعن خیلی خوب است که نوازنده ی خوبی هستی و تا می توانی تمرین کن

چون به شکل ِ انکار نا پذیری با آهنگسازی در ارتباط است .

و فراموش نکن از این که در همه ی سبک ها می توانی ملودی و موسیقی بنویسی باید خوشحال باشی.

چون اولین وظیفه ی آهنگساز نیز همین است که در هر فرمی و برای هر آنسامبلی بتواند موسیقی بنویسد .

( این که نخواهد با آن که نتواند فرق دارد ) او باید بتواند پاپ / رپ / جز / بلوز / و عیره هم بنویسد اما شاید دل اش نخواهد .

که این مسئله ای کاملن شخصی ست .

اما خوشحال ام برای تو برادر ام . . .خیلی خوشحال . . .

دوست ات می دارم بسیار .

آرام و شاد باش همواره .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
laminor    15,648

کاربر سایت

سلام دوست عزیز. / خدمت شما / ولی انصافا حرکات هارمونی و تطبیق ملودی با هارمونی با این حال که به نظر ساده زده شده اما واقعا پیچیدست. نمیشه خیلی از تکنیکهارو اجرا کرد. فضای ملودی تغییر هرمونی ضربها اینها همش دقت میخواد. سعی خودمو کردم امیدوارم پیشرفت کرده باشم/ چند میزان اخر فاصله نیم پردهای با هارمونی زدم که به نظرم بد نمیومد در هر صورت تشخیص با شماست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

سلام دوست عزیز. / خدمت شما / ولی انصافا حرکات هارمونی و تطبیق ملودی با هارمونی با این حال که به نظر ساده زده شده اما واقعا پیچیدست. نمیشه خیلی از تکنیکهارو اجرا کرد. فضای ملودی تغییر هرمونی ضربها اینها همش دقت میخواد. سعی خودمو کردم امیدوارم پیشرفت کرده باشم/ چند میزان اخر فاصله نیم پردهای با هارمونی زدم که به نظرم بد نمیومد در هر صورت تشخیص با شماست

 

 

عرض ِ ادب و احترام برادر جان .

شک نکن که پیشرفت ِ خیلی خیلی خوبی داشته ای که در ادامه برای ات توضیح می دهم .

بله خوش حال ام که یک تمرین به این شکل صدای شما را در آورد که سخت است !! خیلی خیلی خوشحال ام !

 

اما بپردازیم به ملودی ات .

 

برادر چهار میزان ِ اول ات به اضافه ی نت ِ سل در میزان ِ پنجم ، رمانتیک ترین / عاشقانه ترین و زیبا ترین جوابی بود

که تا الان برای این تمرین گرفته ام ! واقعن بار عاطفی اش بالاست . که بر خلاف ِ تصور ات به جای اینکه بگویم خوب است

باید بگویم خوب نیست ! چون انتظار ِ شنونده را به شکل ِ غیر ِ قابل ِ تحملی بالا می برد که در ادامه چه خواهد شنید ؟

میزان های ششم و هفتم و هشتم اگر جدا بررسی شوند خیلی خوب و منطقی هستند هر چند کمی پرش دارند اما چیز ِ بدی وجود ندارد

اما یک مشکلی هست !

به علت ِ بیش از حد زیبا بودن ِ چهار میزان ِ اول ات این بخش کلن جدا و ناخوشایند صدا می دهد .

ببین همه ی شنونده های این ملودی که قشر ِ تحصیل کرده و نکته سنج نیستند ، انسان های معمولی هم هستتند

که نمی توانند این دو بخش ِ مختلف را درک کنند . در حالی که بنده ی حقیر به عنوان ِ آنالیزور هیچ مشکلی با آن ندارم

پس تو باید میزان های شش / هفت / هشت را به همان ِ زیبایی ِ میزان های قبلی بنویسی .

( و من این را از تو حتمن و با تاکید ِ بسیار می خواهم )

حرکت ِ کروماتیک ات در انتهای میزان ِ نهم و ادامه ی آن به شکل ِ فضای کروماتیک در میزان های دهم و ابتدای یازدهم

واقعن عالی ست . اما در ادامه اش در میزان ِ دوازدهم انگار روند ِ ملودی را گم کرده ای و نمی دانی به کدام سمت

می خواهی بروی تا زمانی که نت ِ دو را نوشتی و خود ات را نجات دادی .

سکوت ِ خوبی بین ِ دو بخش ِ ملودی ات قرار داده ای که مقدمه ی خوبی برای آغاز ِ بخش ِ بعد است واقعن آفرین .

و از میزان ِ چهاردهم دوباره همان فضای دوست داشتنی و رمانتیک و به شکل ِ افراطی عاشقانه ی موسیقی ات شنیده می شود

همان فضای زیبایی که به واسطه ی یک بخش ِ تکنیکی از دیگر بخش ِ زیبای ملودی ات جدا افتاده بود

و شنونده نمی تواند آن را درک کند ولی وقتی این بخش ِ آخر را می شنود دوباره آرام می شود . خیلی خوب است برادر آفرین .

حرکات ِ کروماتیک ات در میزان های چهاردهم الی شانزدهم واقعن خوب است و تکمیل کننده ی ان فضا .

نه بد صداست و نه از زمینه ی هارمونی بیرون زده است . درست در جای خود اش .

این که میزان چهاردهم را از ضرب ِ دوم و در جواب ِ هارمونی آغاز کردی واقعن نشان از حرفه ای شدن ات دارد آفرین .

سکوت های سنکوپ واری که در میزان های اخر به ملودی داده ای یک نکته ی جالبی دارد

آن هم اینکه هم زمان با آن سکوت ها صدای ملودی در بخش ِ دیگر شنیده می شود ! که شنونده را

غرق ِ در لذت ِ این سکوت می کند .

 

پس نکته این شده که

بخش ِ اول ات واقعن زیباست و رمانتیک .اما بخش ِ دوم ات که این زیبایی را فدای تکنیک ِ آهنگسازی کرده ای

برای من طبیعی و لذت بخش است اما برای شنونده ی معمولی خوب نیست . حتمن یک تغییری در ان ایجاد کن در جهت ِ زیبا تر شدن اش .

حرکات ِ کروماتیک ات خیلی خیلی خیلی بهتر از قبل شده واقعن آفرین .

اما میزان های یازدهم و دوازدهم انگار روند ِ ملودی را گم کرده اند . یک بازنگری در آن ها داشته باش لطفن .

شروع ِ میزان ِ چهاردم یک نقطه ی عطف در این ملودی است . خیلی خوب است . آفرین برادر .

همراهی ِ هارمونی در میزان های هفدهم و هجدهم خیلی خوب است اما این حرکت همیشه ِ مطمئن نیست

سعی کن تا آنجا که می توانی ( هارمونی های ملودیک ) را با ملودی همراهی نکنی .

چون باعث ِ ایجاد فضای خالی بین ِ دو بخش می شوی که خوشایند نیست .

پیشرفت ات خیلی خیلی خیلی خوب بوده و بیش از انتظار برادر . آفرین

اما به نکاتی که ذکر کردم دقت کن تا تمرین ِ بعد را بهتر بنویسی چون سخت تر از قبلی ست !

همواره آرام و شاد باش

سپاس از مهر ات .

ارادتمند .

 

پی نوشت :

امشب تمرین ها را ادامه می دهیم . تمرین ِ بعد ِ ما

خیلی خیلی خیلی سخت است . لطفن برای جواب دادن به آن عجله نکنید خوب و با آرامش هارمونی را بررسی کنید .

ارادتمند .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
laminor    15,648

کاربر سایت

سلام دوباره دوست گرامی/ خدمت شما/ قسمتهایی که گفتید درست کردم.فقط میزان پنجم نت فا دیز زدم که خیلی دو دل بودم برش دارم یا نه به هر حال گزاشتم

سپاس

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

سلام خدمت استاد روشن عزیز

تمرین 1 با ملودی جدید و تمرین 2 و 3

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

سلام دوباره دوست گرامی/ خدمت شما/ قسمتهایی که گفتید درست کردم.فقط میزان پنجم نت فا دیز زدم که خیلی دو دل بودم برش دارم یا نه به هر حال گزاشتم

سپاس

 

عرض ادب و احترام غزیز ِ دل ام .

سپاس از لطف ات .

کار را بررسی کردم .

خب فرم ِ رمانتیک اش خیلی قوی تر شده و با توجه به هارمونی ها

یک شنونده با این ملودی ارتباط ِ بهتری برقرار می کند .

اما یک مشکلی وجود دارد هنور

یه غیر از میزان ِ اول باقی ِ میزان ها و ملودی همه در یک اکتاو از سی بمل تا سی بمل محدود شده اند

( به اضافه ی یک لا بمل در اواخر ملودی ) و هیچ

صعود و سقوطی شکل نگرفته . خب این کار را کمی یک نواخت می کند .

شاید برای یک بار یا دو بار عالی باشد اما برای بی شمار شنیدن ِ این قطعه خوب نیست .

پیشنهاد ام بر این است که جست و خیز ملودیک را به کار ات بیاوری .

اما منطقی و به دور از افراط و تفریط .

نکته ی جالبی که وجود دارد هم چنان و هم چنان اصرار ِ تو بر سکوئنس نوشتن است !

برای مثال از میزان ِ چهارم این سکوئنس ها شروع شده و تا میزان دوازدهم ادامه یافته

و فقط شکل ِ این رفتار ِ آهنگسازی عوض شده است .

برای اینکه خود ات هم مطمئن شوی پیشنهاد می کنم ریتم ِ ملودی ات را بنویسی تا ببینی

چه قدر یک سان است . در همین محدوده که عرض کردم اگر نگاه کنی می بینی نیمه ی اول ِ

میزان نت های کشیده دارد و نیمه ی دوم ِ آن پر از نت های چابک است .

خب حداقل نکته ی جالب اش آن جاست که تو در این محدوده تمام ِ اقسام ِ سکوئنس را به کار گرفته ای !

ریتمیک . ملودیک . هارمونیک . معکوس . آینه ای و . . . همه را نشان داده ای . حالا چه خود آگاه چه نا خود آگاه

با این که خیلی خوب است اما زیاد است به خصوص این که شروع ِ هر میزان نت ِ کشیده است .

این کمی یک نواخت کننده است .

ایده ات خیلی خوب است . خیلی رمانتیک و با احساس است .

اما چون در به جز میزان ِ اول همه ی قطعه در یک محدوده ی اکتاوی مانده کار به سمت ِ یک نواخت شدن می رود .

 

پس نتیجه این شد که

ملودی ات رمانتیک تر شده .هر چند تغییرات ات خیلی خیلی کم بوده ( چون این دو را با هم مقایسه نیز کردم )

اما تاثیر اش حیرت انگیز بوده . هم چنان تاکید می کنم که استفاده ات از کروماتیک خیلی خیلی بهتر و منطقی تر شده .

اما باز هم تکرار ِ سکوئنسی داری به شکل های مختلف . درست است که مدل های مختلف را ایجاد کرده ای

اما هم چنان سکوئنس است برادر !!! به غیر از میزان ِ اول همه ی ملودی را در یک محدوده ی صوتی مانده ای و

بی هیچ تنو.ع ِ ملودیکی تا انتهای قطعه نیز پیش رفته ای که خوب نیست .

 

پس اگر به این نکات توجه کنیم تمرین ِ بعد بهتر از این خواهد شد .

سپاس از لطف ات برادر

همواره شاد و آرام باش .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

با تشکر از آقای روشن عزیز و دیگر دوستان عزیز تمرین شماره 3

 

عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .

سپاس از لطف ات .

خب کار ات را بررسی کردم مشکلات ِ زیادی وجود دارد که باعث شده هم چنان از ملودی بودن فاصله داشته باشد .

می دانی ؟ این کار بیشتر به شکل ِ یک تلاش برای به زور همراه کردن ِ یک ملودی با هارمونی است .

نه ملودی ای که بر اساس ِ هارمونی نوشته شده باشد .

از جمله رفتار های ناخوشایند ِ آهنگسازی در آن می توان به سکوئنس های زیاد و اشتباه اشاره کرد .

به کروماتیک های نا خوشایند که در جای درست ایجاده نشده اند اشاره کرد .

مثل ِ میزان ِ سوم در حالی که آکورد فا مینور هفت است و هیچ اثری از ر بمل نیست

ولی تو شروع ِ ملودی ات را ر بمل قرار داده ای که این اختلاف ِ نیم پرده ای بین ِ ملودی

و هارمونی یک اشتباه ِ ملودی نویسی ست .

پرش های بسیار زیادی داری که با همراهی ِ سکوت های نا به جا این اشتباه را بیشتر

نشان می دهند . تو پیوسته نوشتن در ملودی را عملن با اختلاف ِ زیادی از آن چه باید باشد

به کار می بری . در اطراف ِ یک محدوده ی صوتی مانده ای و آن را به شکل های مختلف تکرار می کنی

این اصلن خوب نیست . میزان های هفدهم تا بیستم می شود گفت نا مناسب ترین جواب ها را به هارمونی داده ای

که هم آن را از بین برده هم روند ِ ملودی ِ خود ات را خراب کرده .

خب نیاز به باز نگری ِ بسیاری در آن دیده می شود .

و هم چنان تاکید می کنم که این کار فاصله ی بسیار زیادی تا آن دارد که بتوان آن را ملودی نامید .

پیشنهاد می کنم تمرین ها و مباحث ِ این بحث را از اول بخوانی و انجام دهی .

و به توضیحاتی که بین ِ من و دوستان رد و بدل شده خوب دقت کنی و آن ها را مطالعه کنی .

و دوباره این تمرینات را با دقت ِ بیشتری انجام بدهی .

همواره شاد و آرام باش .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
laminor    15,648

کاربر سایت

عرض ادب و احترام غزیز ِ دل ام .

سپاس از لطف ات .

کار را بررسی کردم .

خب فرم ِ رمانتیک اش خیلی قوی تر شده و با توجه به هارمونی ها

یک شنونده با این ملودی ارتباط ِ بهتری برقرار می کند .

اما یک مشکلی وجود دارد هنور

یه غیر از میزان ِ اول باقی ِ میزان ها و ملودی همه در یک اکتاو از سی بمل تا سی بمل محدود شده اند

( به اضافه ی یک لا بمل در اواخر ملودی ) و هیچ

صعود و سقوطی شکل نگرفته . خب این کار را کمی یک نواخت می کند .

شاید برای یک بار یا دو بار عالی باشد اما برای بی شمار شنیدن ِ این قطعه خوب نیست .

پیشنهاد ام بر این است که جست و خیز ملودیک را به کار ات بیاوری .

اما منطقی و به دور از افراط و تفریط .

نکته ی جالبی که وجود دارد هم چنان و هم چنان اصرار ِ تو بر سکوئنس نوشتن است !

برای مثال از میزان ِ چهارم این سکوئنس ها شروع شده و تا میزان دوازدهم ادامه یافته

و فقط شکل ِ این رفتار ِ آهنگسازی عوض شده است .

برای اینکه خود ات هم مطمئن شوی پیشنهاد می کنم ریتم ِ ملودی ات را بنویسی تا ببینی

چه قدر یک سان است . در همین محدوده که عرض کردم اگر نگاه کنی می بینی نیمه ی اول ِ

میزان نت های کشیده دارد و نیمه ی دوم ِ آن پر از نت های چابک است .

خب حداقل نکته ی جالب اش آن جاست که تو در این محدوده تمام ِ اقسام ِ سکوئنس را به کار گرفته ای !

ریتمیک . ملودیک . هارمونیک . معکوس . آینه ای و . . . همه را نشان داده ای . حالا چه خود آگاه چه نا خود آگاه

با این که خیلی خوب است اما زیاد است به خصوص این که شروع ِ هر میزان نت ِ کشیده است .

این کمی یک نواخت کننده است .

ایده ات خیلی خوب است . خیلی رمانتیک و با احساس است .

اما چون در به جز میزان ِ اول همه ی قطعه در یک محدوده ی اکتاوی مانده کار به سمت ِ یک نواخت شدن می رود .

 

پس نتیجه این شد که

ملودی ات رمانتیک تر شده .هر چند تغییرات ات خیلی خیلی کم بوده ( چون این دو را با هم مقایسه نیز کردم )

اما تاثیر اش حیرت انگیز بوده . هم چنان تاکید می کنم که استفاده ات از کروماتیک خیلی خیلی بهتر و منطقی تر شده .

اما باز هم تکرار ِ سکوئنسی داری به شکل های مختلف . درست است که مدل های مختلف را ایجاد کرده ای

اما هم چنان سکوئنس است برادر !!! به غیر از میزان ِ اول همه ی ملودی را در یک محدوده ی صوتی مانده ای و

بی هیچ تنو.ع ِ ملودیکی تا انتهای قطعه نیز پیش رفته ای که خوب نیست .

 

پس اگر به این نکات توجه کنیم تمرین ِ بعد بهتر از این خواهد شد .

سپاس از لطف ات برادر

همواره شاد و آرام باش .

سلام دوست عزیز/ دوباره ذهن منو خوندید!!!!/ تموم نتها و حرکات حساب شده بود! درست گفتید من با به کار گرفتن اقسام مختلف سکونس از ادامه ملودی دست کشیدم( تنبلی کردم وباید با حوصله تر کار میکردم) همونطور که گفتید نت کشیده شروع هر میزان خیلی در این یکنواختی تاثیر گزار بود. هارمونی و تطبیق فضا رعایت شده ولی یکنواخت شده دقیقا همینطور که گفتید!/

سپاس

ویرایش شده توسط laminor

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

سلام خدمت استاد روشن عزیز

تمرین 1 با ملودی جدید و تمرین 2 و 3

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .

سپاس از لطف و مهربانی ات .

بنده فقط روشن هستم همین .

اما چون کار ِ سه بخشی ات را یک جا فرستادی بنده هم مجبور ام یک به یک آن ها را بررسی کنم

و در یک پست ان را جواب بدهم .

 

اما تمرین ِ اول ات .

 

در سه میزان ِ اول سکوئنس و تکرار نوشته ای که خوب نیست .

شروع ِ ملودی ات را با تاکید ِ زیاد بر روی نت ِ سی بکار قرار داده ای که

با توجه به دو مینور بودن ِ آکورد زیاد خوب نیست ( برای شروع ِ ملودی منظور ام است )

اگر بد صدا نمی دهد به این علت است که تو شدت ِ صدای ملودی را بلند تر از هارمونی تنظیم کرده ای .

اگر هر دو را یک اندازه تنظیم کنی می بینی که چقدر بد صداست .

جواب هایی که در اکتاو ِ پایین به ملودی داده ای کاملن اضافه و خارج از نیاز است .

چون آخر ملودی ات در هر میزان با سکوت مواجه شده تصمیم به نوشتن ِ این جواب گرفته ای که خوب نیست .

و البته این کار را شش میزان انجام داده ای که منجر به یکنواختی و خسته شدن ِ شنونده می شود .

و هنوز همان مشکلِ قبلی را نیز اینجا داری که از میزان ِ چهارم شروع می شود و تا میزان ِ دوازدهم ادامه پیدا می کند .

یعنی سکوئنس های بسیار زیاد که کمترین میزان ِ تنوع در آن به کار رفته .

ریتم ِ ملودی ات ثابت است و تو بسیار کم آن را در هر میزان تغییر داده ای .

در میزان های دهم و یازدهم آن حرکتی که در ملودی و خارج از هارمونی انجام داده ای

به خودی ِ خود خوب است و قدرتمند اما هیچ ارتباطی به هارمونی ندارد

و همین طور هیچ ازتباطی به ساختمان ِ ملودی ِ خود ات .

پیشنهاد ام بر این است که این ملودی را با تغییراتی جدی و به جز این ها که تا الان انجام داده ای دوباره بنویسی

. حتمن به نداشتن ِ تکرار و همین طور مشخص بودن ِ نقطه ی اوج در ملودی و هم چنین روند ِ همراهی ات با هارمونی دقت کنی .

نیاز به باز نگری در کل ِ ملودی احساس می شود .

 

تمرین دوم ات .

 

این تمرین مشکل ِ تکرار ِ نقطه ی اوج را دارد .

در این ملودی نگاه کن ببین نقطه ی اوج کجاست و چند بار آن را تکرار یا تا نزدیکی ِ آن رفته ای ؟

خب این تکرار اصلن مناسب نیست .

نت ِ سل در ملودی ات که نقطه ی اصلی ست اصلن مناسب نیست ( چه جای اجرای اش و چه شکل ِ اجرای اش )

و ما اگر می بمل را نقطه ی اوج در نظر بگیریم

سه بار آن را تکرار کرده ای و پنج بار هم تا نزدیکی اش رفته ای . ( یعنی نت ِ ر )

این که سکوئنس نداری خیلی خوب است . ولی تکرار ِ نقطه ی اوج این احساس را به شنونده می دهد

که همه اش دارد یک ایده را می شنود .

جنس ِ صدایی که برای این ملودی انتخاب کرده ای به تنهایی شاید جالب باشد و لی برای این فضا مناسب نیست .

شاید ارکستر ِ زهی بیشتر تو را کمک کند .

پس بهتر است نقطه ی اوج را مناسب تر بیان کنی

جنس ِ ساز ات را خوش صدا تر و هماهنگ تر .

در ملودی نیز سکوت را همواره در نظر داشته باشی .

( نه فقط در میزان ِ اول و در شروع )

 

تمرین ِ سوم .

 

سه میزان ِ اول ات با اینکه به نوعی هارمونی را تکرار کرده ای اما نتیجه ی خوبی گرفته ای آفرین .

سکوت در شروع خوب بود . اما میزان ِ چهار و پنج ات ارتباطی به ملودی ندارد .

باید بیشتر تغییر دهی و بیشتر تمرکز کنی روی آن .

فاصله ای که بین ِ بخش ها و جمله های ملودی ات با سکوت ایجاد شده عملن آن را از دایره ی تاثیر گذاری خارج کرده

و نمی توان اسم ِ ملودی بر روی اش گذاشت . به نوعی می شود گفت سکوت های بین ِ جملات نا مناسب است .

میزان های شش و هفت با هشتم و نهم تکرار های سکوئنسی هستند که هیچ نکته و جوابی هم در ملودی ندارند و

مناسب ِ هارمونی ها در آن لحظه نیستند . باید آن ها را باز نگری کنی .

میزان های دهم و یازدهم و دوازدهم به نوعی افراط در رفتار های آهنگسازی دیده می شود که مناسب ِ این فضا نیست

و همین ملودی از محدوده ی صوتی ِ ممکن و درست اش خارج شده که باعث شده اگر ملودی زیبایی ای هم داشته باشد به واسطه ی

این خارج شدن ِ صوتی تاثیر اش را از دست بدهد .

میزان های دوازده / سیزده و چهارده نیز تکرار ِ یک الگوی ملودیک هستند

که چندان هم در تعریف ِ ملودی برای آن هارمونی نمی گنجند .

در میزان های شانزده و هفده و هجده عملن نیازی به تکرار ِ ملودی ِ هارمونی نبود چون هم تکرار است و

هم زیبایی ِ ملودی را با صدایی دیگر که ایجاد ِ فضای خالی کرده است از بین برده ای .

میزان های هجده / نوزده و بیست با این که به شکل ِ عادی پایان های نرمال و طبیعی به نظر می رسند

اما مناسب ِ این فضا و این قطعه نیستند . و نیازمند ِ تغییری بسیار .

 

اما نکات ِ مهمی که تو در مجموع باید در نظر بگیری و روی آن تمرکز و تمرین ِ کافی داشته باشی

نقطه ی اوج در ملودی را گم نکن / تکرار نکن / پیوسته نیز نزدیک اش نرو.

به جواب های ملودیکی که به هارمونی های ملودیکی می دهی دقت کن

سعی کن هارمونی را در ملودی تکرار نکنی .

تکرار های ملودیک و ریتمیک نداشته باش .

ساز های ملودی را درست انتخاب کن و از محدوده ی صوتی ِ مناسب ِ آن ها نیز خارج نشو

که این کار نیاز به دانش ِ ارکستراسیون دارد .

در سکوت افراط و تفریط نداشته باش .

و مهم ترین نکته این است که

همیشه وقتی یک ملودی برای یک هارمونی می نویسید

چند بار هم آن ملودی را بدون ِ همراهی ِ هارمونی و به سکل ِ تک صدایی بشنوید

و ببینید آیا هنوز نام اش ملودی است ؟ آیا همان تاثیر را دارد ؟

چیزی اضافه و یا کم نیست ؟

سکوت ها و کشش های ملودی درست انتخاب شده اند ؟

این اشتباه ِ بزرگی ست که عیب و ایراد های ملودی را پشتِ زیبایی های هارمونی پنهان کنید .

این ضعف ِ شما را در آهنگسازی و ملودی نویسی مشخص خواهد کرد .

چه با هارمونی چه بی هارمونی و چه با ارکستری عظیم و یا بدون آن

ملودی باید همواره ملودی بماند .

 

پس در تمرین های بعد به این نکات اگر دقت کنیم نتایجی بهتر خواهیم گرفت .

همواره شاد و آرام باش

و سپاس از لطف ات .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

اول از همه عذرخواهی مرا بپذیرید برای این تاخیر .

مشکلاتی با مهمان های ناخوانده پیش می آید !!!

اما بپردازیم به تمرینی که قرار بود دیشب با آن اشک ِ ملودی نویسان را در بیاورم و این کار

با تاخیر الان انجام می شود !

این تمرین در گام ِ سی بمل مینور نوشته شده است با مد گردی های واقعن پیچیده .

هارمونی اش در حالی که باز و فراخ نوشته شده اما به سختی اجازه ی نفوذ ِ ملودی را می دهد .

فاصله های بیش از هفتم نیز در آن بسیار زیاد است . حدف ها و تغییرات ِ بسیاری زبادی در هارمونی اتفاق افتاده .

اما برای اینکه روند ِ ملودی نویسی را از دست ندهید من در بخش هایی نا منظم نت هایی به شکل ِ راهنمای ملودی نویسی

قرار داده ام که شما متوجه ِ فضای مورد ِ نیاز و روند ِ ملودی باشید .

به قدری هارمونی اش پیچیده است و سخت برای درک کردن که بنده مجبور شدم این راهنمای ملودیک را در نظر بگیرم .

اما نکته ای که مهم است را باید ذکر کنم که اگر این تمرین خوب انجام شود عملن یعنی ما مشکلی برای

نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم نداریم و بعد از آن وارد ِ آکورد های نهم و یازدهم می شویم .

اما به علت ِ سخت بودن ِ این هارمونی من از دوستانی که این تمرین را انجام می دهند درخواستی هم دارم .

این تمرین در هشت میزان به اضافه ی یک میزان کشش ِ پایانی نوشته شده

به شکل ِ سه ضربی .

خواهش می کنم دوستانی که این تمرین را انجام می دهند تمام ِ آکورد ها را در تمرین برای ام نام ببرند

تا من مطمئن شوم که در این تمرین بسیار تحقیق کرده اید .

تاکید می کنم که همراه با سورس ِ کار اتان در پستی که قرار می دهید نام ِ آکورد ها را در هر ضرب بنویسید .

تا من خیال ام راحت شود . چون آخرین تمرین وسخت ترین تمرین برای این مبحث است

هم در آکورد شناسی هم در ملودی نویسی .

لطفن عجله نکنید

تحقبق ، تفکر و تمرکز کنید

تمام ِ مباحث و نکات ِ پیشین را ذهن اتان مرور کنید

مراقب ِ خطاهای پیش گفته شده باشید .

آکورد ها را هم نام ببرید .

همواره شاد باشید و آرام

ارادتمند .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
MOHSEN AKBARI    414

کاربر سایت

سلام تمرین شماره 3 خدمت عزیز دل آقای روشن امیدوارم این دفعه مشکلات قبلی را نداشته باشه ویا کمتر داشته باشم و اگر ممکن است نام آکوردهایی که استفاده کردید را بفرمایید سپاسگذار میشم 2 یا 3 تا از اکورد ها را توی شناسایی شک وتردید داشتم که چه آکوردی می شود .

با سپاس فراوان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

سلام تمرین شماره 3 خدمت عزیز دل آقای روشن امیدوارم این دفعه مشکلات قبلی را نداشته باشه ویا کمتر داشته باشم و اگر ممکن است نام آکوردهایی که استفاده کردید را بفرمایید سپاسگذار میشم 2 یا 3 تا از اکورد ها را توی شناسایی شک وتردید داشتم که چه آکوردی می شود .

با سپاس فراوان

 

عزیز ِ دل ام ترتیب ِ آکورد ها در آن تمرینی که شما نوشته اید چنین است :

فا مینور

دو مینور هفت

فا مینور هفت

فا مینور

دو مینور

سی بمل ماژور

سی بمل ماژور

دو ماژور با هفتم ِ مینور

فا مینور

سی بمل مینور با هفتم مینور

دو بمل ماژور با هفتم ِ ماژور و نهم ِ ماژور

می بمل مینور با هفتم ِ مینور

سی بمل مینور با هفتم ِ مینور و نهم ماژور

سل مینور

دو ماژور

فا مینور ( با هفتم ِ تاخیری در ملودی )

سی بمل مینور

لا بمل ماژور با هفتم ِ ماژور

سل مینور

و فا مینور در پایان .

 

عزیز ِ دل ام کار ات را بررسی کردم

متاسفانه مشکلات اش عمیق تر از قبل شده اند .

چون خواسته ای به شکل ِ شخصی و خارج از برنامه و با نوازندگی ات برای اش ملودی بنویسی

که این هم ریتم و هم دینامیک را به هم ریخته . و هیچ چیز در جای خود اش قرار ندارد.

عملن ملودی ننوشته ای .

فضایی که در میزان های 12 و 13 ایجاد کرده ای خوب است و مناسب با آن لحظه ی هارمونیک .

حتمن نت ها را در برنامه بنویس و اجرا نکن چون مشخص است

که در نوازندگی آن چنان قدرتمند نیستی که به دینامیک و ریتم توجه کنی .

در نتیجه به نت ها و ارزش های واقعی آن توجه نمی کنی .

و به همین دلیل در میزان ِ هفتم ات در تکرار ِ اکتاوی ِ ملودی ، می بمل را با می بکار اجرا کرده ای .

( پرش به فاصله ی پنجم ات در ابتدای میزان ِ دوم خوب است اما در اشتباهات ِ ملودی نویسی ات پنهان شده اند. )

پس باید به این نکات توجه کنی تا مشکلات ات کمتر شوند .

به دینامیک توجه کن

به روند ِ ملودی ات دقت کن

تا زمانی که نوازنده ی خوبی نشدی اجرای نت ها را به نرم افزار بسپار .

نقطه ی اوج و فرود را مشخص کن .

به جواب هایی که به ملودی می دهی دقت کن .

و همانطور که خواهش کرده بودم اگر به هارمونی و آکورد شناسی آشنا هستید

اقدام به نوشتن ِ ملودی کنید وگرنه نمی توانید کاری مفید برای خود اتان انجام بدهید.

همواره شاد و آرام باش.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

به نوعی می شود گفت سکوت های بین ِ جملات نا مناسب است .

 

 

سلام جناب روشن عزیز

در مورد سکوتها

بین بعضی میزان ها که سکوت قرار دادم به خاطر این بود که میخواستم ملودی که توی هارمونی هست به خوبی شنیده بشه

موفق باشی:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

خدمت دوستان :

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

عرض ِ ادب و احترام .

و من هیچ وقت درک نمی کنم که چرا دوستان این چنین هر ملودی و یا تمرینی که به ذهن اشان برسد

مستقیمن به گام ِ لا مینور می روند ؟!

مثلن همین تمرینی که شما نوشته اید ! واقعن دو مینور مشکل اش چه بود ؟

در برخورد با تمرین به ویژه تمرین ِ هارمونی به هیچ وجه اجازه ی برخورد ِ ( سلیقه ای ) ندارید .

( چه در دانشگاه چه در کتاب ِ تمرینی و چه در دور افتاده ترین آموزشگاه ِ موسیقی در ایران )

پس قدم ِ اول ، تغییر ندادن ِ صورت ِ مسئله است .

در ابتدای ملودی تاکیدی که بر نت ِ دو صورت پذیرفته بی مورد است . چون حالت ِ مقدمه و دلیلی بر

شکل گیری یک ملودی شده ، نه ملودی ای که ساختمان و برنامه ی مشخصی داشته باشد .

( یعنی شما این نت را با تاکید نوشته اید تا بتوانید بقیه ی ملودی اتان را بنویسید )

در میزان ششم به هفتم با توجه به روند ملودی ، پرش ِ اکتاوی که بین ِ دو نت ِ می انجام داده اید ناخوشایند است

اگر روند ِ ملودی را از اول درست در نظر می گرفتید نیازی به این پرش نبود .

از میزان ِ اول تا ششم الگوی همه ی میزان ها یک سفید ِ نقطه دار و یک سیاه است .

این یعنی سکوئنس و تکرار ، نه ملودی . که خوب نیست قطعن .

و از میزان ِ هفت تا سیزده آن الگو جای خود اش را به یک سفید و دو سیاه در هر میزان می دهد .

یعنی عملن باز هم تکرار ِ بی وقفه در سیزده میزان با یک پرش ِ اکتاوی .

شش میزان ِ اول پرش کم دارد .

اما بعد از آن عملن دیگر آرپژ نویسی صورت گرفته نه ملودی نویسی .

که این رفتار ِ آهنگسازی نیز در محدوده ی ملودی نویسی قرار نمی گیرد .

در میزان ِ هفتم در حالی که آکورد می مینور هفت است شما فا را به کار گرفته اید

که قبلن ذکر کردم از نوشتن نت هایی با اختلاف ِ نیم پرده بین ِ ملودی و هارمونی خود داری کنید .

چون به قدر ِ کافی در ملودی نویسی قدرتمند نیستید تا آن را در جای درست ِ خود اش و با حل های

هارمونیک ِ درست اش به کار بگیرید .

تمرین ِ شما چون ملودی ِ مشخصی ندارد و در واقع بیشتر شبیه به همراهی هارمونی است

در نتیجه نقطه ی اوج ِ مشخصی نیز ندارد . و عملن این ملودی به هیچ وجه در ذهن ِ شنونده باقی نمی ماند .

پس برای بهتر شدن هم به این نکات توجه کنید هم به صحبت هایی که از قبل بین دوستان صورت گرفته .

شاد باشید همواره .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

می پرسند که آیا آکورد های هفت کاریردی هم دارند ؟!

وقتی انقدر بد صداست چرا باید به کار ببریم این ها را ؟!

خب من نمی دانم شما چه کرده اید با این آکورد ِ هفت ولی می ترسم از برخورد ِ شما با آکورد های نهم و یازدهم . . . !

هر چقدر آکورد های شما رنگی تر و گسترده تر و عمیق تر باشند ، دست ِ شما برای ملودی نویسی باز تر است .

نمونه و بخشی کوتاه را برای شما قرار می دهم که مربوط به یکی از قطعات ِ پیانویی ام است بر مبنای

آکورد های هفتم / نهم / یازدهم / سیزدهم و در اشاره ای ضعیف نیز پانزدهم .

دیگر تصمیم با خود اتان که علاقه مند به کاربرد ِ این آکورد ها باشید یا خیر .

شاد باشید همواره .

 


به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

استاد یه سوال

توی این تمرین آخر که آکوردای 9 قرار دادین اکثر آکوردها شامل 7 نت یا 8 نت هستند، اینارو چجوری روی پیانو باید بگیریم؟ با دست چپ که بخوایم بگبریم انگشت کم میاد!!:39:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

استاد یه سوال

توی این تمرین آخر که آکوردای 9 قرار دادین اکثر آکوردها شامل 7 نت یا 8 نت هستند، اینارو چجوری روی پیانو باید بگیریم؟ با دست چپ که بخوایم بگبریم انگشت کم میاد!!:39:

 

عزیز ِ دل ام بنده نام ام روشن است !

دقت کن که این تمرین برای ملودی نویسی و آهنگسازی ست نه نوازندگی !

شما آن را مطالعه می کنید و می شنوید . روی آن ملودی می نویسید همین .

شاد باش .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...