رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





ارزیابی شما از آموزش تئوری کاربردی موسیقی الکترونیک؟  

129 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. ارزیابی شما از آموزش تئوری کاربردی موسیقی الکترونیک؟



پست های پیشنهاد شده

mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

در این درس آکوردهای گام مینور رو بررسی میکنیم.

 

مانند گام ماژور روی هر درجه گام مینور نیز آکوردی قرار میگیره.

 

آکوردایی که روی درجات گام مینور قرار میگیره بصورت زیر هست:

 

درجه اول: مینور

درجه دوم: کاسته

درجه سوم: ماژور

درجه چهارم: مینور

درجه پنجم: مینور

درجه ششم: ماژور

درجه هفتم: ماژور

 

اصلا نیازی به حفظ کردن این نیستید که روی هر درجه گام چه آکوردی قرار میگیره، مثل درس قبل برای گام مینور توضیح میدم

 

 

روی هر درجه گام که بخوایم آکورد بذاریم کافیه نت پایه آکورد (نت اول) رو روی همان درجه قرار بدیم و بعد بصورت یک در میان از درجه ها بریم بالا و نت آکورد رو قرار بدیم.

 

در تصویر زیر من الگوی گام مینور رو بعنوان مثال روی گام ر قرار دارم و روی درجه اول، آکورد گذاشتم.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 38

 

همانطور که دیدین من میخواستم روی درجه اول آکورد بذارم، نت پایه آکورد روی درجه اول قرار دادم، نت دوم آکورد روی درجه سوم و نت سوم آکورد روی درجه پنجم. (بصورت یک در میان نت های آکورد رو قرار میدیم روی درجات گام)

 

دیدید که روی درجه اول گام، آکورد مینور بوجود اومد. حال با توجه به اینکه نت پایه آکورد ر هست نام آکورد میشه ر مینور

 

 

در تصویر زیر من روی درجه دوم گام، آکورد گذاشتم، ببینید:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 39

 

میبینید که نت اول آکورد رو روی درجه دوم گام قرار دادم، نت دوم آکورد روی درجه چهارم گام و نت سوم آکورد روی درجه ششم گام. (بصورت یک در میان نت های آکورد رو قرار میدیم روی درجات گام)

 

میبینید که روی درجه دوم گام، آکورد کاسته بوجود اومد. (می کاسته)

 

 

در تصویر زیر آکورد روی درجه سوم گام رو میبینید:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 40

 

دیدید که روی درجه سوم گام، آکورد ماژور بوجود اومد. (فا ماژور)

 

 

در تصویر زیر آکورد روی درجه چهارم گام رو میبینید:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 41

 

دیدید که روی درجه چهارم گام، آکورد مینور بوجود اومد. (سل مینور)

 

 

در تصویر زیر آکورد روی درجه پنجم گام رو میبینید.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 42

 

دیدید که روی درجه پنجم گام، آکورد مینور بوجود اومد. (لا مینور)

 

 

در تصویر زیر آکورد روی درجه ششم گام رو میبینید.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 43

 

دیدید که روی درجه ششم گام، آکورد ماژور بوجود اومد. (لا دیز ماژور)

 

 

در تصویر زیر آکورد روی درجه هفتم گام رو میبینید.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 44

 

دیدید که روی درجه هفتم گام، آکورد ماژور بوجود اومد. (دو ماژور)

 

 

من در این درس گام ر مینور رو مثال زدم شما میتونید روی گام های دیگه مینور هم تمرین کنید میبینید که الگوی قرار گرفتن آکوردها روی درجات گام به همین صورت هست.

 

روی درجات گام مینور 3 آکورد ماژور، 3 آکورد مینور و 1 آکورد کاسته قرار گرفت. آکوردهای مینور روی درجات اول، چهارم و پنجم گام قرار گرفت که به این آکوردها، آکوردهای اصلی میگن.

 

در کل آکوردهای درجات اول، چهارم و پنجم آکوردهای اصلی و بقیه آکوردها آکوردهای فرعی گام هستن.

بعنوان مثال در گام ر مینور آکوردهای Dm, Gm, Am آکوردهای اصلی هستن که بیشتر استفاده میشن.

 

به آکوردی که روی درجه اول گام ساخته میشه آکورد "تونیک"، آکورد روی درجه چهارم "ساب دومینانت" و آکورد روی درجه پنجم "دومینانت" میگن.

 

میتوان تصور کرد که آکورد تونیک مهمترین آکورد و صاحب اصلی گام هست، دومین آکورد مهم دومینانت هست که حکم مدیر داره و بعد ساب دومینانت که حکم معاون مدیر داره.

 

هر آهنگی با آکورد تونیک شروع میشه و با همین آکورد نیز به پایان میرسه، که در درس بعد در مورد توالی آکوردها بحث میکنیم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
فرشاد علیزاده    22,974

کاربر سایت

کسر میزان های با مخرج 4 از نوع میزان های ساده هستند که در آنها هر نت سیاه یک ضرب است. (ضرب همان بخش از موسیقی است که هر کسی خواه موسیقی بداند یا نه، ناخودآگاه سر یا دست و یا پایش با آن حرکت کرده و ضرب میگیرد یا حتی بشکن میزند). یعنی در این میزانها ما خود بخود بعد از هر یک نت سیاه یا هر 2 نت چنگ یا ... یک بار پا میزنیم و یا سر تکان میدهیم. در این میزانها 3/4 یک میزان 3 ضربی است (در هر میزان آن 3 بار پا به زمین میخورد).

اما کسر میزان های با مخرج 8 از نوع میزان های ترکیبی هستن. یعنی درآنها هر سیاه نقطه دار(معادل 3 چنگ) یک ضرب است. پس در این میزانها ما خود بخود بعد از هر یک نت سیاه نقطه دار یا هر3نت چنگ یا ... یک بار پا میزنیم و یا سر تکان میدهیم . در این میزانها 6/8 یک میزان 2 ضربی است.. (با اینکه در شمارش ممکن است تا 6 بشمریم. معنی شمارش با ضرب فرق میکند. ضرب چیزی حقیقی است ولی شمارش تنها برای محاسبه راحتتر ضربها)

 

بر این اساس برای محاسبه ابتدا می بینید که در هر ضرب یعنی جایی که ناخودآگاه پا میزنید میتوانید توالی 2 یا 4 تایی داشته باشید یا نه(یعنی بین هریکبار پا زدن شما میتوانید بصورت 1؛2؛3؛4 یا 1؛2 پشت سر هم و بدون قطع بشمارید). در اینصورت شما میزانی با مخرج 4 دارید. بعد میبینید در هر میزان چند بار پا میزنید(ابتدا و انتهای میزان بر حسب توالی و تکرار ریتم مشخص است). اگر 2 بار پا زدید 2/4 ،اگر 3 بار پا زدید 3/4 و). اگر4 بار پا زدید.4/4 است. (برای تمرین روی آهنگ هایی که کسر میزانشان را میدانید تمرین کنید)

اما اگر دیدید که در هر ضرب یعنی جایی که ناخودآگاه پا میزنید میتوانید توالی 3 یا 6 تایی داشته باشید(یعنی بین هریکبار پا زدن شما میتوانید بصورت 1؛2؛3 بشمارید). در اینصورت شما میزانی با مخرج 8 دارید. بعد می بینید در هر میزان چند بار پا میزنید(ابتدا و انتهای میزان بر حسب توالی و تکرار ریتم مشخص است). اگر 2 بار پا زدید 6/8،اگر 3 بار پا زدید 9/8 و. اگر4 بار پا زدید.12/8 است. (باز برای تمرین روی آهنگ هایی که کسر میزانشان را میدانید تمرین کنید)

 

 

سلام دوست عزیز خسته نباشید

واقعا هم خسته نباشی عالی

فوق العاده ای شما

واقعا ازت تشکر میکنم

 

فقط در رابطه با تشخیص دادن میزان یک آهنگم بشه توضیح بدی فوق العاده میشه

مثلا چرا میگن آهنگ 24 ساعت بهرام 2/4 هستش

اگه میشه از هرمیزان آهنگای معروفو معرفی کن و بگو چرا میگن اون میزانه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

گاهی اوقات برای اینجا هارمونی بهتر در آهنگ، ما یک یا چندتا از نت های آکورد رو یک اکتاو بالا یا پایین میبریم، که به این آکوردها آکوردهای معکوس میگیم.

 

بعنوان مثال در تصویر زیر آکورد لا مینور (Am) رو داریم که از نت های A_C_E تشکیل شده، حالا نت E رو یک اکتاو میاریم پایین، نت های آکورد بصورت E_A_C میبینید، به این آکورد معکوس اول لامینور میگن که با Am/E نیز نمایش میدن.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 45

 

 

حال اگر نت C نیز یک اکتاو پایین بیاریم، معکوس دوم بوجود میاد. نت های آکورد بصورت C_E_A میبینید، به این آکورد معکوس دوم لامینور میگن که با Am/C نیز نمایش میدن.

 

در تصویر زیر معکوس دوم آکورد لامینور رو میبینید.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 46

 

 

در تصویر زیر آکورد سل ماژور و معکوس های اول و دوم آن را میبینید.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 47

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

گاهی اوقات برای ایجاد هارمونی بهتر در آهنگ یک یا چندتا از نت های آکورد رو در اکتاو بالا یا پایین تکرار میکنیم.

 

بعنوان مثال در تصویر زیر انواع آکوردهای می مینور (Em) رو میبینید.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

تصویر شماره 48

 

 

با توجه به ملودی و فضای آهنگ و احساسی که میخوایم به آهنگ وارد کنیم در هر میزان یکی از این نوع آکوردها رو استفاده میکنیم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

سلام

از همه عزیزانی که آموزشهارو دنبال کردن تشکر میکنم، امیدوارم مفید بوده باشه

تمام درسها به لطف دوست خوبم آقای یاسین اسدنژاد لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link. پی دی اف شد و دوستان میتونن از لینکهای زیر دانلود کنن

 

 

دانلود کتاب آموزش تئوری کاربردی موسیقی الکترونیک در نرم افزار اف ال استودیو

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

 

 

اگر سوالی در مورد آموزشها دارید همینجا بپرسید

 

دوستان در نظر سنجی بالای صفحه هم شرکت کنید

 

ممنون از همه عزیزان:flower:

ویرایش شده توسط mohsen_f_206

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

دوستان این ویدئو هم نحوه چیدن آکورد و خط بیس رو آموزش میده

دانلودش ضرر نداره

 


به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

سلام رفیق....ممنونم ازت تاپیک بسیار مفیدیه....من که اینا رو خودم با بد بختی یاد گرفته بودم ......بچه های تازه کار..... قدر زحمات این دوستمونو بدونید که این تاپیک دسته کم دوسال شما رو جلو میندازه.......

فقط یه سوال دارم:

چرا گام های مینور و ماژور تقریبا یکین....مثلا گام لا مینور همون دو ماژوره؟؟؟؟

یا اصلا کلا بهم بگو فرقشون چیه؟؟؟؟؟

 

سلام دوست عزیز

درسته گام های ماژور و مینور نسبیشون نت های یکسان دارن ولی از روی حس و حال آهنگ میشه تشخیص داد که گام مینور هست یا ماژور

همونطور که توی درس آکوردها توضیح دادم مهمترین آکوردهای هر گام روی درجه های اول، چهارم و پنجم تشکیل میشه که آکوردای اصلی هستن که توی آهنگ نسبت به بقیه آکوردا بیشتر استفاده میشن

در گام های ماژور این 3 آکورد اصلی ماژور و در گام های مینور آکوردای اصلیش مینور هستن، پس طبیعتا این آکوردای اصلی حس آهنگ رو بوجود میارن که باعث میشه که بعنوان مثال گام دو ماژور و لا مینور با وجودی که نت های یکسانی دارن ولی از نظر احساس با هم تفاوت داشته باشن

موفق باشی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Mortal    152,317

مدیر بـازنشسته

خسته نباشی آقا محسن عزیز.

 

تو این پروژه از چند تا فایل میدی استفاده کردم.

ب نظرتون آکورد هاش درست چیده دشه.چون من خودم یکم شک کردم.

خوشحال میشم یه توضیح کوچولو بدید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

خسته نباشی آقا محسن عزیز.

 

تو این پروژه از چند تا فایل میدی استفاده کردم.

ب نظرتون آکورد هاش درست چیده دشه.چون من خودم یکم شک کردم.

خوشحال میشم یه توضیح کوچولو بدید

 

سلام محمد جان

سورستو بررسی کردم، بعضی آکوردا اشتباه بود و همچنین 2 تا از نت های ملودی هم اشتباه بود که تصحیح شد

 

بفرمایید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

عرض ِ ادب و احترام

امیدوار ام حال ِ شما خوب باشد .

 

محمد ِ عزیز سورسی را برای بررسی و تصحیح قرار داده بود

که محسن جان زحمت اش را کشیدند .

صبر کردم تا نتیجه ی کار ِ او را ببینم تا بعد توضیحاتی را اضافه کنم به رسم ِ شاگردی . . .

 

محسن جان می دانی نتیجه ی کار ِ تو چه شد ؟!

تو از من هم محافظه کار تر هستی ! تکنیک ِ اثر را کلن از بین بردی .

ضد ِ ضرب های هارمونیک را کاملن خنثی کردی و کار حالتی یک نواخت پیدا کرد .

این خوب نیست برادر . نترس بگذار فضا خارج از ریتمی باشد که تو در ذهن ات پرورش داده ای و انتظار اش را داری .

هر دوی شما خطا های پنجم و اکتاو ِ موازی در هارمونی داشته اید . که این خوب نیست باعث ِ خالی صدا دادن ِ بخش ِ هارمونی می شود .

نکته ی بعد محسن جان برادر ، تغییری ست که در ملودی ِ محمد ایجاد کردی . . .

در میزان ِ سوم خلاقیت ِ دیسونانس وجود داشت که تو باز هم به خاطر ِ محافظه کار بودن ات آن را تغییر دادی .

در حالی که او از سی بمل به سل پریده بود و آکورد اش سی بمل ماژور بود

تو از ر به لا پریده ای و آکورد ات ر مینور شده است . . .

چرا این میزان ِ کار ِ محمد را آکورد ِ سل مینور هفت ( ملودی و هارمونی با هم ) در نظر نگرفتی ؟!

با نت های سل / سی بمل / ر / فا

این مگر بد بود ؟ سل که پایه هارمونی بود با پرشی تاکیدی در ملودی شنیده می شود . . .

این مگر بد است ؟!

برادر جان هیچ وقت ملودی و هارمونی را جدا از هم بررسی نکن . . .

آن ها را مکمل و تکمیل کننده ی یک دیگر بدان . . .

میزان ِ چهارم و به تناوب اش میزان ِ هشت را نگاه کن . . .

دو آکورد اش به پشتوانه ی تغییر باس و سه بخش بالایی در جهت ِ مخالف ِ هم بسیار خوب صدا داده و

باعث ِ از بین رفتن ِ خطای حرکت های هارمونیک ( در پیانو ) شده است .

اما تو با تغییر اش به فا ماژور و حرکت ِ موازی و هم چهت در همه ی بخش ها باعث ِ یک نواخت شدن و خطای روند ِهارمونیک شده ای . . .

 

به هر تقدیر هیچ وقت خلاقیت های هارمونیک و ملودیک یک هنرجو را از بین نبر . . .

در آهنگسازی و هارمونی هیچ وقت شاگرد را به سمتی که خود ات می خواهی هدایت نکن

بلکه کمک اش کن تا منظور اش را راحت تر بیان کند و کار اش نزدیک به آن چیزی بشود که در ذهن اش است .

آن وقت تو هم بهتر می توانی مشکلات ِ کار اش را به او نشان دهی تا برطرف کند .

سورس ِ تو ایرادی ندارد بلکه خیلی محافظه کارانه است و این خوب نیست . . . نترس . . . هر چه دوست داری بنویس .

 

پی نوشت :

محمد جان سورس ات ایرادی ندارد و هارمونی ها نیز مناسب هستند .

به میزان ِ سوم هم شک نکن بلکه آن را آکورد ِ سل مینور هفت در نظر بگیر که از ترکیب ِ ملودی و هارمونی به دست می آید . . .

همواره شاد و آرام باشید .

ارادتمند .

ویرایش شده توسط Roshan.J

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Mortal    152,317

مدیر بـازنشسته

مشکل اینجاس این ملودی و آکوردش میدی بودن.به هر حال ممنون.

 

فقط یه سوالی که ذهنمو خیلی مشغول کرده محسن جان اسنه که تو این عکس قسمت هایی که با آبی دورشون خط کشیدم،احساس میکنم آکوردشون مشکل داره.

چون روی نت ملودی توی هر میزان نیست.(یکم گیج شدی:43:)

مثلا تو میزان دوم،اولین نت ملودی روی می هستش ولی آکورد روی دو زده شده...

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

مشکل اینجاس این ملودی و آکوردش میدی بودن.به هر حال ممنون.

 

فقط یه سوالی که ذهنمو خیلی مشغول کرده محسن جان اسنه که تو این عکس قسمت هایی که با آبی دورشون خط کشیدم،احساس میکنم آکوردشون مشکل داره.

چون روی نت ملودی توی هر میزان نیست.(یکم گیج شدی:43:)

مثلا تو میزان دوم،اولین نت ملودی روی می هستش ولی آکورد روی دو زده شده...

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

 

آکورد گذاری یه چیز سلیقه ای هست، مهم اینه که در هر میزان آکوردی بذاری که اون احساسی که مد نظرت هست رو بوجود بیاره (البته آکورد باید در چارچوب گام باشه)

شما به 10 نفر بگید با حروف ( م ن ا س ی ) یه کلمه بسازن، هر 10 نفر کلمات متفاوتی میسازن

شما یه ملودی به چندتا آهنگساز بدید هر کدام ممکنه آکوردایی که روی ملودی قرار دادن با بقیه متفاوت باشه، چون هر کدام احساسی متفاوت از ملودی گرفتن

مهم اینه که سعی کنیم نت های آکورد جزء نت های ملودی باشه، مثلا توی میزان دوم آکورد لا مینور هست و نت های e رو که مشخص کردید در واقع جزئی از نت های آکورد هست (نت سوم آکورد) منتها توی 1 اکتاو بالاتر

 

بازم سوالی بود در خدمتم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pouya babaei    7,573

کاربر سایت

سلام محسن جان من دارم کتاب مفیدتو میخونم میخواستم ببینم من وقتی این کتابوتموم کننم چند درصد از تئوریه موسیقی یادمی گیرم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohsen_f_206    23,813

کاربر سایت

سلام محسن جان من دارم کتاب مفیدتو میخونم میخواستم ببینم من وقتی این کتابوتموم کننم چند درصد از تئوریه موسیقی یادمی گیرم

 

سلام دوست خوبم

من سعی کردم مطالبی که مهمتر و یادگیریشون مشکل تره رو بیان کنم، بحث فاصله ها، گام ها و آکوردا

خیلی مباحث دیگه وجود داره که توی کتابهای تئوری هست که من به اونا اشاره ای نکردم

همین مباحثی که عرض کردم باز هم ادامه داره و بصورت پیشرفته تر توی کتابهای تئوری میتونید بخونید

مهم اینجاست که الان شما بحث فاصله ها، گام ها و آکوردا رو از روی شکل و مفهومی یاد گرفتید و وقتی کتاب تئوری موسیقی رو باز میکنید ادامه مباحث رو خیلی راحت فرا میگیرید و گیج نمیشید

ویرایش شده توسط mohsen_f_206

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Mortal    152,317

مدیر بـازنشسته

آکورد گذاری یه چیز سلیقه ای هست، مهم اینه که در هر میزان آکوردی بذاری که اون احساسی که مد نظرت هست رو بوجود بیاره (البته آکورد باید در چارچوب گام باشه)

شما به 10 نفر بگید با حروف ( م ن ا س ی ) یه کلمه بسازن، هر 10 نفر کلمات متفاوتی میسازن

شما یه ملودی به چندتا آهنگساز بدید هر کدام ممکنه آکوردایی که روی ملودی قرار دادن با بقیه متفاوت باشه، چون هر کدام احساسی متفاوت از ملودی گرفتن

مهم اینه که سعی کنیم نت های آکورد جزء نت های ملودی باشه، مثلا توی میزان دوم آکورد لا مینور هست و نت های e رو که مشخص کردید در واقع جزئی از نت های آکورد هست (نت سوم آکورد) منتها توی 1 اکتاو بالاتر

 

بازم سوالی بود در خدمتم

 

پس این قوانین:

آکوردای گام ماژور:

درجه 1: ماژور

درجه 2: مینور

درجه 3: مینور

درجه 4: ماژور

درجه 5: ماژور

درجه 6: مینور

درجه 7: کاسته

 

آکوردای گام مینور:

درجه 1: مینور

درجه 2: مینور

درجه 3: ماژور

درجه 4: مینور

درجه 5: مینور

درجه 6: ماژور

درجه 7: ماژور

 

میشه یه جاهایی زیر پا گذاشتشون؟!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...