رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Roshan.J

موسیقی ِ تلفیقی . از شرق تا غرب ( روشن )

نظر سنجی  

14 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. نظر سنجی

    • A
      12
    • B
      2
    • C
      0


پست های پیشنهاد شده

Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

عرض ِ ادب و احترام .

 

همواره اعتقاد ام بر این است که هر آهنگسازی باید یک بار تلاش اش

را به کار ببندد تا ببیند می تواند پیوندی بین ِ موسیقی ِ شرق و غرب برقرار کند یا خیر ؟!

امری که خیلی ها توانستند و خیلی ها نتوانستند و کار را خراب کرده اند و عرصه را بر دیگران تنگ !

تصمیم گرفتم یک بار هم که شده تیزی ِ شمشیر ِ انتقاد را نسبت به این حرکت بر جان ام تحمل کنم و

ببینم نتیجه ی کار چه باز خوردی خواهد داشت .

به هر روی نیاز به توضیح هم قطعن وجود دارد هم پیرامون ِ ساز ها و نرم افزار های به کار رفته

و هم پیرامون ِ حال و هوای قطعه .

ساز ها به این صورت هستند که :

از نرم افزار :

BFD 2 به عنوان ِ درامز

Broomstik bass به عنوان ِ گیتار باس

A K PIANO به عنوان ِ پیانو

PHILLARMINIK به عنوان ِ فلوت

PHILLARMINIK تک نواز ِ ویولن

PHILLARMINIK ارکستر ِ زهی ( متشکل از کنترباس/ ویلنسل / ویولا / ویولن های یک و دو )

RA به عنوان ِ سنتور

Symphonic Choir به عنوان ِ دو گروه ِ کـُـر

Omnisphere از برخی صدا های پس زمینه برای تقویت ِ گروه ِ کـُـر

Xtreme FX به عنوان ِ افکت گذاری در کنتراست های هارمونیک .

و هم چنین از FL Slayer به عنوان ِ گیتار الکتریک ِ تغییر ِ شکل یافته

( که جنس ِ صدای اش به آن چیزی که می خواستم نزدیک تر شود . )

و همین طور سینت سایزر ِ Sytrus در چند صدای مختلف برای فضا سازی و پاساژ های مختلف .

 

در زمینه ی آهنگسازی هم نکاتی را بگویم تا اگر خواستید گوش فرا دهید تعجب نکنید و دل زده نشوید !

برای همین خواهش می کنم اول به توضیحات ِ آهنگسازی اش دقت کنید و بعد آن را بشنوید .

 

اصولن برای موسیقی ِ تلفیقی نوشتن باید از هر دو گروه ِ شرق و غرب مواردی را وارد کرد و مواردی را خارج کرد .

تا بتوان آن ها را مکمل ِ یک دیگر ساخت .

برای مثال در این قطعه به غیر از ساز ِ سنتور همه ی ساز ها غربی هستند اما . . .

گام ِ موسیقی یک گام ِ کلیسایی ست به نام ِ فریژین .

که بسیار در موسیقی ِ شرقی پر کار برد است .

این گام چون بر خلاف ِ گام های دیگر از بالا به پایین حل می شود در نتیجه شباهت ِ زیادی

به موسیقی ِ شرقی و هندی و حتی موسیقی ِ دستگاهی ِ ایران دارد که بیشتر بر نمایان و شاهد

و نحوه ی حرکت ِ خط ِ ملودی در بخش های مختلف تاکید دارد

تا محسوس و درجه ی هفتم و این موضوعات ِ خاص ِ موسیقی ِ آکادمیک و غربی .

به همین روی این قطعه پر از هارمونی های زوج و فواصل ِ خاص ِ دوم و چهارم است

که برای شنونده ی عادی کمی عجیب و نا آشنا ست .

پس از شنیدن اش تعجب نکنید و یا از همان اول آن را کنار بگذارید

و یا بی تعصب آن را مورد ِ بررسی قرار دهید .

در زمینه ی میکس و مستر مانند ِ همیشه کاری صورت نگرفته به جز

چند افکت هم چون ریورب و دیلـِـی که برای حجم بخشی به صدا ها بوده است .

تاکید ام بیشتر بر آهنگسازی ِ تلفیقی و ملودی نویسی و هارمونی نویسی برای این فضا بوده است .

همواره شاد باشید .

ارادتمند .

 


به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
R.Taheri    12,032

کاربر سایت

سلام روشن جان عزیز...

فقط میتونم بگم که فوق العاده بود...

تنوع حیرت انگیزی داشت...

تنظیم و آهنگسازی ، عالی بود...

تلفیق خیلی خوب صورت گرفته بود...

فقط:

استاد روشن,

حتما مبحث میکس و مستر هم دنبال کنید...

به جرات میتونم بگم اگه این کار میکس و مستر بشه ؛ از بهترین ها خواهد شد...

بهتون تبریک میگم بابت خلق این اثر زیبا :flower::flower::flower:

و از صممیم قلب ، آرزوی موفقیت دارم :flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
parsasaberi    120

کاربر سایت

چقد قشنگ بود :13::13::13::13::13::13::13::13::13::13::13::13: چه همه علم موسیقیایی دارین بابا شماااااااااااااا این اهنگ اگه رو تیتراژ یه فیلم گذاشته بشه فروش فیلم 100000000000000 برابر میشه باور کنین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

سلام روشن جان عزیز...

فقط میتونم بگم که فوق العاده بود...

تنوع حیرت انگیزی داشت...

تنظیم و آهنگسازی ، عالی بود...

تلفیق خیلی خوب صورت گرفته بود...

فقط:

استاد روشن,

حتما مبحث میکس و مستر هم دنبال کنید...

به جرات میتونم بگم اگه این کار میکس و مستر بشه ؛ از بهترین ها خواهد شد...

بهتون تبریک میگم بابت خلق این اثر زیبا :flower::flower::flower:

و از صممیم قلب ، آرزوی موفقیت دارم :flower::flower::flower:

 

عرض ِ ادب و احترام برادر جان .

سپاس از لطف ات که آن را شنیدی .

ممنون از آن همه لطف که بنده آن نیستم .

راست می گویی برادر مشکل ِ میکس و مستر را من همیشه گردن گرفته ام

باور کن این چیزی نیست که خود ام هم خواسته باشم .

اما ضعف ِ هفتاد درصدی ِ شنوایی اجازه ی این کار را به من نمی دهد .

و عملن با سی درصد شنوایی خود ات بهتر می دانی که میکس و مستر درست نخواهد بود .

مرا برای این همه ضعف و کاستی در کار های ام ببخش .

و باور کن من هم دوست دارم که یک قطعه ی درست بنویسم

اما وقتی نمی شود خب نمی شود دیگر چه کنم ؟

باز هم سپاس از تحمل ات برای شنیدن ِ آن .

پی نوشت :

برادر باور کن در شناسنامه نوشته شده : روشن جعفرزاده !

خبری از کلمه ی استاد نیست ! ( متاسفانه ! )

همان روشن بگویید از سر ام هم زیادی ست .

همواره شاد و آرام باش .

ارادتمند ات .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
SHAYAN67    1,718

کاربر سایت

you presented the beautiful song as you mentioned above it is a combination from east and west and somehow it rememberd me a movie (az karkheh ta rein)and the actor (parviz parastoee)and the war between iran and iraq .congratulation.one thing you have to care about was the spase between fl and studio that you have forgotten

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

you presented the beautiful song as you mentioned above it is a combination from east and west and somehow it rememberd me a movie (az karkheh ta rein)and the actor (parviz parastoee)and the war between iran and iraq .congratulation.one thing you have to care about was the spase between fl and studio that you have forgotten

عرض ِ ادب و احترام .

سپاس از لطف ات که این قطعه را شنیدی و تحمل اش کردی .

برای ام جالب است که شما را یاد ِ از کرخه تا راین انداخت با بازی ِ پرویز پرستویی و ( داستان ِ جنگ ِ ایران و عراق )

فکر کنم منظور ِ شما از spase در واقع space است ، درست است ؟

به هر حال مشکلات ِ زیادی دامن گیر ِ کار های این حقیر است و منکر اش نمی شوم !

.سپاس از تبریک ات و توجه ِ دوستانه ات .

پی نوشت :

برادر جان متاسفانه یا خوشبختانه در این انجمن اجازه ی مکالمه به زبان های خارجی را نداریم .

چون ایرانی هستیم و در ایران هستیم و زبان امان هم پارسی ست .

قطع ِ یقین بنده به علم و دانش ِ بالای شما در زبان های خارجی واقف هستم و آن را بسیار دوست می دارم.

و برای شما آرزوی پیشرفت ِ بیشتر و بی انتها دارم .

اما ما موظف ایم به رعایت ِ قانون و پارسی صحبت کردن .

باز هم سپاس از لطف ات .

همواره شاد و آرام باش .

ارادتمند ات .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
SHAYAN67    1,718

کاربر سایت

آقا ما هیچ ادعایی نداریم.و شاگرد شما هستیم.بیشتر می خواستم از حرف تعریف the استفاده کنم.قطعا ایراد های این بنده حقیر از حسن های شما بیشتره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mythicalgirl    9,370

عضو جدید انجمن

مثل همیشه زیبا فقط یه پیشنهاد داشتم جنس صدای آوا رو تغییر بدین بهتره

و همچنین برای سنتور اگه از تکنیک هاش استفاده می کردین به حد انداره ،بنظرم جالبتر می شد مثل نت های ریز همون تریموله

در هر صورت زیباست

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

مثل همیشه زیبا فقط یه پیشنهاد داشتم جنس صدای آوا رو تغییر بدین بهتره

و همچنین برای سنتور اگه از تکنیک هاش استفاده می کردین به حد انداره ،بنظرم جالبتر می شد مثل نت های ریز همون تریموله

در هر صورت زیباست

موفق باشید

 

عرض ِ ادب و احترام .

راست می گویید . گروه ِ کر را باید تغییر دهم و کمی هم خلاقیت

برای اش به خرج دهم .

برای سنتور هم کاملن حق با شماست . باید تکنیک و انعطاف پذیری اش

را بالا ببرم و آن را طبیعی تر نشان دهم . چون در زمینه ی

نوازنده گی اش تجربه ای ندارم و کتابی هم به شکل ِ ( ارکستراسیون و شیوه های نوازنده گی )

در مورد اش نیافته ام حقیقتن می ترسم خطر کنم و چیزی بنویسم که در واقعیت امکان ِ اجرای اش نباشد !

اما به زودی کتاب های ساز شناسی ِ ایرانی اثر ِ محمدرضا درویش را خواهم گرفت

که مرجعی عظیم از آن ها ( معرفی / تکنیک ها / نمونه ها و . . . .) و هم چنین لازم برای هر آهنگسازی ست .

تذکر ِ شما باعث شد زود تر دنبال اش بروم .

سپاس از توجه و لطف ِ شما . دستورات ِ شما در ذهن ام است .

همواره شاد و آرام باشید .

ارادتمند .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pe32_64    36,709

مدیر بـازنشسته

خیلی قشنگ بود.واقعا لذت بردم.ممنون واقعا روشن خان.:merci:

اینکه فرد یا افرادی از موزیکتون لذت ببرن،موهبتی هستش که نصیب افراد زیادی نمیشه.از جمله شما و یه تعداد از دوستان دیگه.که واقعا لایقش هستید.:8::8:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

خیلی قشنگ بود.واقعا لذت بردم.ممنون واقعا روشن خان.:merci:

اینکه فرد یا افرادی از موزیکتون لذت ببرن،موهبتی هستش که نصیب افراد زیادی نمیشه.از جمله شما و یه تعداد از دوستان دیگه.که واقعا لایقش هستید.:8::8:

 

عرض ِ ادب و احترام برادر جان .

خواهش می کنم . سپاس از لطف و مهربانی ات و این که

تحمل کردی این سر و صدا را !!!

خدا را شکر که نگفتید کوتاه است ! استرس اش مرا داشت می کشت !

باز هم سپاس از این همه لطفی که همواره به این حقیر داری .

دوست ات می دارم .

همواره شاد و آرام باش .

ارادتمند ات .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
laminor    15,648

کاربر سایت

سلام روشن عزیز دوست و استاد بزرگوارم خسته نباشید/ کار بسیار زیبایی شده. جای ایراد نداره! مخصوصا حس و حال ویولین.لذت بردم

دوست دار شما

سپاس

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

سلام روشن عزیز دوست و استاد بزرگوارم خسته نباشید/ کار بسیار زیبایی شده. جای ایراد نداره! مخصوصا حس و حال ویولین.لذت بردم

دوست دار شما

سپاس

 

عرض ِ ادب و احترام برادر جان .

مرا یا روشن بخوان یا همان دوست و برادر کافی ست . ( استاد ؟! )

برادر جان می دانی که انتظار ام از تو خیلی بیشتر از این هاست ؟

از من تعریف نکن لطفن ایرادات ام را بگو .

تو دیگر باید از من خطای ملودی نویسی بگیری

وگرنه فکر می کنم داری تعارف می کنی و مراعات ِ حال ام را .

به تو ایمان دارم .

عرض ِ ارادت ام را بپذیر .

همواره شاد و آرام باش .

ارادتمند ات .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
laminor    15,648

کاربر سایت

عرض ِ ادب و احترام برادر جان .

مرا یا روشن بخوان یا همان دوست و برادر کافی ست . ( استاد ؟! )

برادر جان می دانی که انتظار ام از تو خیلی بیشتر از این هاست ؟

از من تعریف نکن لطفن ایرادات ام را بگو .

تو دیگر باید از من خطای ملودی نویسی بگیری

وگرنه فکر می کنم داری تعارف می کنی و مراعات ِ حال ام را .

به تو ایمان دارم .

عرض ِ ارادت ام را بپذیر .

همواره شاد و آرام باش .

ارادتمند ات .

روشن جان این از بزرگواری شماست./ممنونم بابت لطفت اما بنده کمترین کجا و شما کجا روشن عزیز/ چندین و چند بار متوالی کارو گوش دادم. به جد کار زیباست./ یک سری مسایل سلیقست و من هیچوقت سلیقمو تحمیل نمیکنم گرچه که هیچ چیدمان بدی در کار نیست و هیچ جای حرفی حتی برای سلیقه هم نزاشته/ درام نویسی عالی/ های هت نویسی خلاقانه! واقعا خوبه/ دقیقه 1.34 که ملودی شروع به زدن میکنه خلاقیت نوشتن های هت واقعا بیشتر حس میشه / موزیک ملودیهای غیر منتظره و همینطور ملودی نویسی غیر منتظره داشت.ملودی های مختلف اما جهت دار که واقعا کسی نمیتونه دربارش بد بگه.../ فقط یک مساله سلیقه ای! این را تازه یادم امد: برای گروه کر ثانیه 20 فاصله سوم یا پنجم میگرفتید احساس کار دو برابر میشد.جای فاصله در کار خالیست/روشن عزیز باور کنید کار کوچکترین مشکلی از نظر بنده کمترین داشته باشه حتما خواهم گفت.

سپاس از بزرگواری و مهربانیت

سپاس:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

روشن جان این از بزرگواری شماست./ممنونم بابت لطفت اما بنده کمترین کجا و شما کجا روشن عزیز/ چندین و چند بار متوالی کارو گوش دادم. به جد کار زیباست./ یک سری مسایل سلیقست و من هیچوقت سلیقمو تحمیل نمیکنم گرچه که هیچ چیدمان بدی در کار نیست و هیچ جای حرفی حتی برای سلیقه هم نزاشته/ درام نویسی عالی/ های هت نویسی خلاقانه! واقعا خوبه/ دقیقه 1.34 که ملودی شروع به زدن میکنه خلاقیت نوشتن های هت واقعا بیشتر حس میشه / موزیک ملودیهای غیر منتظره و همینطور ملودی نویسی غیر منتظره داشت.ملودی های مختلف اما جهت دار که واقعا کسی نمیتونه دربارش بد بگه.../ فقط یک مساله سلیقه ای! این را تازه یادم امد: برای گروه کر ثانیه 20 فاصله سوم یا پنجم میگرفتید احساس کار دو برابر میشد.جای فاصله در کار خالیست/روشن عزیز باور کنید کار کوچکترین مشکلی از نظر بنده کمترین داشته باشه حتما خواهم گفت.

سپاس از بزرگواری و مهربانیت

سپاس:flower:

 

عرض ِ ادب و احترام برادر جان .

شما کمترین نیستی بلکه تاج ِ سر ِ ما هستی .

اگر بخواهم به تکنیک ِ ملودی نویسی ِ یک نفر فسم بخورم حتمن باید نام ِ تو در میان باشد

و اگر نه کار ِ ما راه نمی افتد !

جدا از آن همه لطف و محبتی که همواره به این حقیر داشته ای و هم چنین در شنیدن ِ این قطعه نیز ،

آن جا که گفتی در حوالی ِ ثانیه ی 20 یک فاصله ی سوم یا پنجم نیز اضافه کنم . راست می گویی باید یک بار امتحان کنم

چون فاصله ی سوم که طبیعتن ایرادی در اش نیست فاصله پنجم هم که ( خالی ) صدا می دهد در نتیجه فضای

تاثیر گذار تری خواهد داشت . . . .هووووممممم ! برادر راست می گویی ! حالا ما از تو یک چیزی یاد گرفتیم .

هم نکته های تو را و هم مدیر ِ محترم mythicalgirl را باید اجرایی کنم و بعد دوباره آن را همین جا قرار خواهم داد .

برادر علم و دانش ِ خود ات را از ما دریغ نکن !

دوست ات می دارم .

همواره شاد و آرام باش .

ارادتمند ات .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
D@lt0N    2,647

کاربر سایت

سلام. خسته نباشید میگم

فوق العاده اس این کار!! من که خیلی لذت بردم! دانش تئوریتون واقعا قابل تحسینه. :41:

صدای ویلونش رو خیلی دوست دارم. اینتروی کار هم خیلی منو جذب کرد.

امیدوارم موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
MRA_KING    338

کاربر سایت

اثر بسیار زیباتون رو گوش دادم و بسیار لذت بردم...

 

از شهامت در ملودی سرایتون خوشم اومد...

 

به امید روزهای بهتر و موفقیت های روز افزون...

 

پاینده باشید...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
KurDJ    510

کاربر سایت

عرض ِ ادب و احترام .

 

همواره اعتقاد ام بر این است که هر آهنگسازی باید یک بار تلاش اش

را به کار ببندد تا ببیند می تواند پیوندی بین ِ موسیقی ِ شرق و غرب برقرار کند یا خیر ؟!

امری که خیلی ها توانستند و خیلی ها نتوانستند و کار را خراب کرده اند و عرصه را بر دیگران تنگ !

تصمیم گرفتم یک بار هم که شده تیزی ِ شمشیر ِ انتقاد را نسبت به این حرکت بر جان ام تحمل کنم و

ببینم نتیجه ی کار چه باز خوردی خواهد داشت .

به هر روی نیاز به توضیح هم قطعن وجود دارد هم پیرامون ِ ساز ها و نرم افزار های به کار رفته

و هم پیرامون ِ حال و هوای قطعه .

ساز ها به این صورت هستند که :

از نرم افزار :

BFD 2 به عنوان ِ درامز

Broomstik bass به عنوان ِ گیتار باس

A K PIANO به عنوان ِ پیانو

PHILLARMINIK به عنوان ِ فلوت

PHILLARMINIK تک نواز ِ ویولن

PHILLARMINIK ارکستر ِ زهی ( متشکل از کنترباس/ ویلنسل / ویولا / ویولن های یک و دو )

RA به عنوان ِ سنتور

Symphonic Choir به عنوان ِ دو گروه ِ کـُـر

Omnisphere از برخی صدا های پس زمینه برای تقویت ِ گروه ِ کـُـر

Xtreme FX به عنوان ِ افکت گذاری در کنتراست های هارمونیک .

و هم چنین از FL Slayer به عنوان ِ گیتار الکتریک ِ تغییر ِ شکل یافته

( که جنس ِ صدای اش به آن چیزی که می خواستم نزدیک تر شود . )

و همین طور سینت سایزر ِ Sytrus در چند صدای مختلف برای فضا سازی و پاساژ های مختلف .

 

در زمینه ی آهنگسازی هم نکاتی را بگویم تا اگر خواستید گوش فرا دهید تعجب نکنید و دل زده نشوید !

برای همین خواهش می کنم اول به توضیحات ِ آهنگسازی اش دقت کنید و بعد آن را بشنوید .

 

اصولن برای موسیقی ِ تلفیقی نوشتن باید از هر دو گروه ِ شرق و غرب مواردی را وارد کرد و مواردی را خارج کرد .

تا بتوان آن ها را مکمل ِ یک دیگر ساخت .

برای مثال در این قطعه به غیر از ساز ِ سنتور همه ی ساز ها غربی هستند اما . . .

گام ِ موسیقی یک گام ِ کلیسایی ست به نام ِ فریژین .

که بسیار در موسیقی ِ شرقی پر کار برد است .

این گام چون بر خلاف ِ گام های دیگر از بالا به پایین حل می شود در نتیجه شباهت ِ زیادی

به موسیقی ِ شرقی و هندی و حتی موسیقی ِ دستگاهی ِ ایران دارد که بیشتر بر نمایان و شاهد

و نحوه ی حرکت ِ خط ِ ملودی در بخش های مختلف تاکید دارد

تا محسوس و درجه ی هفتم و این موضوعات ِ خاص ِ موسیقی ِ آکادمیک و غربی .

به همین روی این قطعه پر از هارمونی های زوج و فواصل ِ خاص ِ دوم و چهارم است

که برای شنونده ی عادی کمی عجیب و نا آشنا ست .

پس از شنیدن اش تعجب نکنید و یا از همان اول آن را کنار بگذارید

و یا بی تعصب آن را مورد ِ بررسی قرار دهید .

در زمینه ی میکس و مستر مانند ِ همیشه کاری صورت نگرفته به جز

چند افکت هم چون ریورب و دیلـِـی که برای حجم بخشی به صدا ها بوده است .

تاکید ام بیشتر بر آهنگسازی ِ تلفیقی و ملودی نویسی و هارمونی نویسی برای این فضا بوده است .

همواره شاد باشید .

ارادتمند .

 


 

واقعا جالب بود! منو برد تو یه عالم دیگه... نمیتونم چطور حسمو نسبت به این هنر بزرگ بیان کنم... ممنون از زحماتت.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Soobhaan    408

کاربر سایت

سلام دوست خوبم کار خوبی بود تاحالا تو این سبک کار نشنیده بودم زحمت زیادی کشیدی ایشالا موفق و پیروز باشی . . .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
A_lord    284

کاربر سایت

عرض ِ ادب و احترام .

 

همواره اعتقاد ام بر این است که هر آهنگسازی باید یک بار تلاش اش

را به کار ببندد تا ببیند می تواند پیوندی بین ِ موسیقی ِ شرق و غرب برقرار کند یا خیر ؟!

امری که خیلی ها توانستند و خیلی ها نتوانستند و کار را خراب کرده اند و عرصه را بر دیگران تنگ !

تصمیم گرفتم یک بار هم که شده تیزی ِ شمشیر ِ انتقاد را نسبت به این حرکت بر جان ام تحمل کنم و

ببینم نتیجه ی کار چه باز خوردی خواهد داشت .

به هر روی نیاز به توضیح هم قطعن وجود دارد هم پیرامون ِ ساز ها و نرم افزار های به کار رفته

و هم پیرامون ِ حال و هوای قطعه .

ساز ها به این صورت هستند که :

از نرم افزار :

BFD 2 به عنوان ِ درامز

Broomstik bass به عنوان ِ گیتار باس

A K PIANO به عنوان ِ پیانو

PHILLARMINIK به عنوان ِ فلوت

PHILLARMINIK تک نواز ِ ویولن

PHILLARMINIK ارکستر ِ زهی ( متشکل از کنترباس/ ویلنسل / ویولا / ویولن های یک و دو )

RA به عنوان ِ سنتور

Symphonic Choir به عنوان ِ دو گروه ِ کـُـر

Omnisphere از برخی صدا های پس زمینه برای تقویت ِ گروه ِ کـُـر

Xtreme FX به عنوان ِ افکت گذاری در کنتراست های هارمونیک .

و هم چنین از FL Slayer به عنوان ِ گیتار الکتریک ِ تغییر ِ شکل یافته

( که جنس ِ صدای اش به آن چیزی که می خواستم نزدیک تر شود . )

و همین طور سینت سایزر ِ Sytrus در چند صدای مختلف برای فضا سازی و پاساژ های مختلف .

 

در زمینه ی آهنگسازی هم نکاتی را بگویم تا اگر خواستید گوش فرا دهید تعجب نکنید و دل زده نشوید !

برای همین خواهش می کنم اول به توضیحات ِ آهنگسازی اش دقت کنید و بعد آن را بشنوید .

 

اصولن برای موسیقی ِ تلفیقی نوشتن باید از هر دو گروه ِ شرق و غرب مواردی را وارد کرد و مواردی را خارج کرد .

تا بتوان آن ها را مکمل ِ یک دیگر ساخت .

برای مثال در این قطعه به غیر از ساز ِ سنتور همه ی ساز ها غربی هستند اما . . .

گام ِ موسیقی یک گام ِ کلیسایی ست به نام ِ فریژین .

که بسیار در موسیقی ِ شرقی پر کار برد است .

این گام چون بر خلاف ِ گام های دیگر از بالا به پایین حل می شود در نتیجه شباهت ِ زیادی

به موسیقی ِ شرقی و هندی و حتی موسیقی ِ دستگاهی ِ ایران دارد که بیشتر بر نمایان و شاهد

...


بخاطر تلاشی که در این امر یعنی تلفیق داشتید شما رو تحسین میکنم.این موضوعی بوده که من همیشه بهش علاقه داشتم...

فکر میکنم هارمونی کار خیلی خوب بود اما در بحث تنظیم جای کار داره . صداهایی که انتخاب کردید و تکنیک های نوازندگی ضعیف بود . مثل صدای ویولن یا سنتور یا کر و... که جا داشت از صداهای طبیعی تر استفاده کرد یا همینطور نت ولوسیتی ها تا کار از حالت خشک بودن خارج شه

موفق و معید باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • مطالب مشابه

    • توسط DJ_YA30N
      امکان فروش آموزش سورس و پروژه ها و شعر در سایت به صورت آنلاین
      برای اولین بار در ایران امکان فروش سورس ها و پروژه ها و شعر ها و ملودی ها و سمپل ها و پرست ها و هرچیزی که مربوط به حوزه هنر موسیقی است به صورت اینترنتی در سیستم جدید وبسایت کیوبیس دات آی آر برای همه کاربران فراهم گردید. 
      لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.
      در این لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link. شما می توانید هر نوع فایلی (آموزش و سورس و پروژه و شعر و ملودی و... ) را با فرمت zip یا rar برای دانلود به فروش بزارید و هر کاربری جهت دانلود فایل شما باید مبلغی که شما تعیین می کنید را به صورت آنلاین پرداخت میکند و سپس آن فایل را بلافاصله دانلود خواهد کرد
      یعنی اگه یک سورس بزارید برا فروش و مبلغ هر دانلود رو مثلا ۵ هزار تومن تعیین کنید و با فرض اینکه فایل شما ۱۰۰ بار خریداری شده شما صاحب ۵۰۰ هزار تومن پول خواهید شد . البته ده درصد هم هزینه کارمزد سایت هست که از شما کسر خواهد شد. 
      قوانین هم به این شکل هست :‌
      ۱. هنگام ثبت فایل حتما توضیحات لازم را بنویسید.
      ۲. دمویی از کارتون رو تو توضیحات بزارید تا کاربران قبلا از خرید با کارتون آشنا بشوند.
      ۳. فرمت فایل هایی که جهت فروش میزارید حتما باید zip یا rar باشند.
      ۴. دموی فایل شما باید در آپلود سنتر رسمی سایت آپلود شود . لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.
      قوانین تکمیلی نیز به زودی پیوست خواهد شد. 
      راهنمای ارسال فایل :
      ۱. ابتدا به این لینک (بخش فایل ها) مراجعه فرمایید. لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

      ۲. سپس بر روی دکمه ارسال یک فایل کلیک نمایید و سپس در پنجره باز شده نوع فایل را انتخاب نمایید.

      ۳. سپس در صفحه ای که باز می شود که شامل سه مرحله هست .
      ۴. در مرحله اول فایل خودتان را می توانید انتخاب کنید. 

      ۵. در مرحله دوم یک عکس برای فایلتان جهت نمایش انتخاب کنید.

      ۶. در مرحله سوم عنوان فایل و متن توضیحات به همراه دمویی از فایل مورد نظرتان را ثبت می کنیدو

      ۷. در مرحله آخر هم گزینه پولی را انتخاب کنید و سپس مبلغ مورد نظر به ازای هر دانلود (ریال) را وارد نمایید. 

      ۸. سپس در پایین دکمه ذخیره و ارسال را میزنید.
       
       
       
       
       
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...