رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Roshan.J

معرفی ِ کتاب های مفید برای ارکستراسیون .

پست های پیشنهاد شده

Roshan.J    43,884

عضو جدید انجمن

عرض ِ ادب و احترام

 

هدف بر این است که انجمن را در تمامی ِ بخش ها به سطحی بالا تر از آن چه

در قبل بوده برسانیم ، در این راه هیچ تخفیف و چشم پوشی ِ خاصی وجود نخواهد داشت !

شما نیز به عنوان ِ آهنگساز موظف به افزودن بر علم ِ خویش هستید .

گر نه بعد از مدتی کم رنگ شده و زود فراموش می شوید .

 

پیش تر کتاب های مفید برای تئوری و هارمونی و کنترپوان را معرفی کرده ایم .

 

حالا چند کتاب درباره ی ارکستراسیون نام می بریم که همه ی آهنگسازان در هر

فرم و سبکی موظف به خواندن اش هستند .

 

شاید بگویید چه نیازی به این مطلب است ؟

تا به حال نشده است که بخواهید در موسیقی اتان از تیمپانی استفاده کنید ؟!

نشده است از ارکستر ِ زهی استفاده کنید ؟!

نشده است از بادی برنجی ها مانند ِ هورن و ترومبون استفاده کنید ؟!

نشده است از بادی چوبی ها مانند ِ فلوت و کلارینت و ابوآ استفاده کنید ؟!

نشده است از پیانو و گیتار استفاده کنید ؟!

آیا می دانید هر کدام از این ها اصول و تکنیک های خاص ِ خود را برای

نوشتن و اجرای موسیقی دارند ؟!

آیا می دانید هر سازی محدودیت ها و توانایی های خاص ِ خود اش را در زمینه ی

آکورد نویسی و صدا دهی دارد که باید آن ها را حتمن مراعات کرد ؟!

آیا می دانید اگر یک ملودی یا یک قطعه ی اشتباه برای هر کدام از این ساز ها بنویسید

هم باعث ِ ضعیف شدن ِ موسیقی اتان خواهید شد و هم بزرگان برای هنر اتان ارزشی قائل نخواهند شد ؟!

این ها کم ترین دلایل ِ اجباری برای یادگیری ِ این مبحث ِ عظیم است .

در نتیجه آن را نا دیده نگیرید .

چند کتاب را با کمی توضیحات معرفی خواهم کرد تا آن ها را برای پیشرفت ِ خود اتان مطالعه کنید .

 

اصول ِ ارکستراسیون برلیوز / اشتراوس

 

این کتاب را می توان اولین منبع ِ این درس در تاریخ اش دانست . برلیوز در زمانی که

رهبر ِ ارکستر بود این ها را به شکل ِ جزوه و کاغذ هایی بی سر و ته نوشته بود تا

راهنمای خود اش باشد برای کار با ارکستر . بعد ها دوستان و شاگردان اش آن را

گردآوردی کرده و منتشر می سازند . اما در گذر ِ زمان خاک ِ قدیمی بودن بر آن می نشیند

که ریچارد اشتراوس تصمیم می گیرد آن را به روز سازد و حاشیه هایی بر آن اضافه کند .

این کتاب بسیار خوب است و مفید .

 

ارکستراسیون ِ ریمیسکی کورساکف

 

خب به هر حال این آهنگساز به قدرت ِ ارکستراسیون اش معروف است و در همه ی کتاب های

ارکستراسیون مثال های بسیاری از کار های او وجود دارد . کتابی که خود اش در این زمینه

نوشته و منتشر ساخته هنوز که هنوز است یک مرجع ِ بدون ِ جای گزین در این رشته محسوب می شود .

 

ارکستراسیون ِ شارل کوکلن

 

بین ِ کتاب های پیش گفته و بعد گفته ! این کتاب حجیم ترین و بزرگ ترین کتاب ِ ارکستراسیون است .

چهار جلد در اندازه ی آ چهار و هر جلد بیش از 400 - 500 صفحه

خُب کمی ترسناک است ! اما منبع ِ بسیار خوبی برای این دانش است که مرتضی حنانه ی کبیر

در جهت ِ ترجمه اش کوشید اما عمر اش کفاف نداد . و در حال ِ حاضر با ترجمه ی

آقای الهامیان در دسترس است .

شاید تنها خرده ای که به این کتاب بشود گرفت این است که نسبت به امروز قدیمی است

و بسیاری از اصول و تکنیک هایی که در آن غیر ِ ممکن و سخت نام گذاری شده

در حال ِ حاضر به لطف ِ پیشرفت ِ علم و ساختن ِ ساز های قوی تر ممکن و آسان گشته است .

 

ارکستراسیون ِ کنت کنان

 

در حال ِ حاضر به روز ترین و مفید ترین و منطقی ترین کتابی که با ترجمه ی پارسی در

دسترس ِ هنرجویان است همین کتاب است .نوشته ی کنت کنان و ترجمه ی هوشنگ ِ کامکار .

می توان برای آن ارزش و جای گاه ِ والایی را متصور شد و هر آهنگسازی باید آن را بخواند .

 

ارکستراسیون ِ والتر پیستون ( زبان ِ انگلیسی )

 

به حق این کتاب ِ کامل ترین و بهترین و به روز ترین کتاب ِارکستراسیون در تاریخ ِ موسیقی است

نوشته ی غول ِ بی چون و چرای موسیقی یعنی والتر پیستون که کتاب هایی هم چون هارمونی و

کنترپوان ِ آن را به عنوان ِ منابع ِ مهم ِ آن درس معرفی کرده ایم .

و در حال ِ حاضر هم ارکستراسیون اش مد ِ نظر ِ ماست .

دوستانی که به زبان ِ انگلیسی مسلط هستند آن را از دست ندهند .

فراموش نکنید که این کتاب در بزرگ ترین مراکز ِ آموزش ِ موسیقی ِ معتبر ِ جهان

از جمله جولیارد در آمریکا کتاب ِ مرجع و منتخب است .

 

امیدوار ام دوستان با یاد گیری ِ علوم ِ خاص ِ موسیقی که لازمه و شرط ِ واجب ِ کار ِ خود اشان است

در جهت ِ بهتر شدن و عمیق تر و تکنیکی تر شدن ِ کار های خود اشان قدم بردارند

و قدمی هر چند کوچک نیز برای

فرهیخته تر شدن ِ قشر ِ جوان ِ ما که هنرجویان ِ اصلی ِ موسیقی هستند .

از خواندن و یاد گیری نترسید و فرار نکنید ! کاری که شما انجام می دهید شرط ِ واجب اش همین است .

فرا گیری ِ علم اول از همه برای خود اتان ثمر بخش خواهد بود .

 

شاد و آرام باشید .

ارادتمند .

ویرایش شده توسط Roshan.J

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,884

عضو جدید انجمن

سلام روشن عزیز

ممنون از زحماتتون

این کتابهارو از کجا میشه تهیه کرد؟

 

عرض ِ ادب و احترام .

 

سپاس از لطف ات .

شما و همه ی دوستان دقت کنید که در سر تا سر ِ ایران فقط دو فروشگاه ِ اصلی و معتبر وجود دارد

که اگر این ها کتابی را نداشته باشند دیگر هیچ کجا نمی توانید آن ها را تهیه کنید .

 

انتشارات ِ پارت در تهران / انقلاب / رو به روی در ِ دانشگاه ِ تهران .

انتشارات ِ رهام در تهران / انقلاب / خیابان ِ 12 فروردین . ( کمی قبل تر از دانشگاه ِ تهران و انتشارات ِ پارت )

 

شاد و آرام باشید .

ارادتمند .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
violet    624

کاربر سایت

با سلام و عرض ادب

کتاب ارکستراسیون کورساکف ترجمه آقای کامکار متاسفانه برای خرید در بازار موجود نیست و از نشر چنگ و حتی خود آقای کامکار هم پرسیدم که گویا از دهه 60 تا امروز این کتاب دیگر چاپ نشده است !

اگر دوستان فایل پی دی اف ازین کتاب رو داشتند ممنون میشم در اختیار ما و دیگر دوستان بگذارند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
peyman57    2,072

کاربر سایت

عرض ِ ادب و احترام

 

هدف بر این است که انجمن را در تمامی ِ بخش ها به سطحی بالا تر از آن چه

در قبل بوده برسانیم ، در این راه هیچ تخفیف و چشم پوشی ِ خاصی وجود نخواهد داشت !

شما نیز به عنوان ِ آهنگساز موظف به افزودن بر علم ِ خویش هستید .

گر نه بعد از مدتی کم رنگ شده و زود فراموش می شوید .

 

پیش تر کتاب های مفید برای تئوری و هارمونی و کنترپوان را معرفی کرده ایم .

 

حالا چند کتاب درباره ی ارکستراسیون نام می بریم که همه ی آهنگسازان در هر

فرم و سبکی موظف به خواندن اش هستند .

 

شاید بگویید چه نیازی به این مطلب است ؟

تا به حال نشده است که بخواهید در موسیقی اتان از تیمپانی استفاده کنید ؟!

نشده است از ارکستر ِ زهی استفاده کنید ؟!

نشده است از بادی برنجی ها مانند ِ هورن و ترومبون استفاده کنید ؟!

نشده است از بادی چوبی ها مانند ِ فلوت و کلارینت و ابوآ استفاده کنید ؟!

نشده است از پیانو و گیتار استفاده کنید ؟!

آیا می دانید هر کدام از این ها اصول و تکنیک های خاص ِ خود را برای

نوشتن و اجرای موسیقی دارند ؟!

آیا می دانید هر سازی محدودیت ها و توانایی های خاص ِ خود اش را در زمینه ی

آکورد نویسی و صدا دهی دارد که باید آن ها را حتمن مراعات کرد ؟!

آیا می دانید اگر یک ملودی یا یک قطعه ی اشتباه برای هر کدام از این ساز ها بنویسید

هم باعث ِ ضعیف شدن ِ موسیقی اتان خواهید شد و هم بزرگان برای هنر اتان ارزشی قائل نخواهند شد ؟!

این ها کم ترین دلایل ِ اجباری برای یادگیری ِ این مبحث ِ عظیم است .

در نتیجه آن را نا دیده نگیرید .

چند کتاب را با کمی توضیحات معرفی خواهم کرد تا آن ها را برای پیشرفت ِ خود اتان مطالعه کنید .

 

اصول ِ ارکستراسیون برلیوز / اشتراوس

 

این کتاب را می توان اولین منبع ِ این درس در تاریخ اش دانست . برلیوز در زمانی که

رهبر ِ ارکستر بود این ها را به شکل ِ جزوه و کاغذ هایی بی سر و ته نوشته بود تا

راهنمای خود اش باشد برای کار با ارکستر . بعد ها دوستان و شاگردان اش آن را

گردآوردی کرده و منتشر می سازند . اما در گذر ِ زمان خاک ِ قدیمی بودن بر آن می نشیند

که ریچارد اشتراوس تصمیم می گیرد آن را به روز سازد و حاشیه هایی بر آن اضافه کند .

این کتاب بسیار خوب است و مفید .

 

ارکستراسیون ِ ریمیسکی کورساکف

 

خب به هر حال این آهنگساز به قدرت ِ ارکستراسیون اش معروف است و در همه ی کتاب های

ارکستراسیون مثال های بسیاری از کار های او وجود دارد . کتابی که خود اش در این زمینه

نوشته و منتشر ساخته هنوز که هنوز است یک مرجع ِ بدون ِ جای گزین در این رشته محسوب می شود .

 

ارکستراسیون ِ شارل کوکلن

 

بین ِ کتاب های پیش گفته و بعد گفته ! این کتاب حجیم ترین و بزرگ ترین کتاب ِ ارکستراسیون است .

چهار جلد در اندازه ی آ چهار و هر جلد بیش از 400 - 500 صفحه

خُب کمی ترسناک است ! اما منبع ِ بسیار خوبی برای این دانش است که مرتضی حنانه ی کبیر

در جهت ِ ترجمه اش کوشید اما عمر اش کفاف نداد . و در حال ِ حاضر با ترجمه ی

آقای الهامیان در دسترس است .

شاید تنها خرده ای که به این کتاب بشود گرفت این است که نسبت به امروز قدیمی است

و بسیاری از اصول و تکنیک هایی که در آن غیر ِ ممکن و سخت نام گذاری شده

در حال ِ حاضر به لطف ِ پیشرفت ِ علم و ساختن ِ ساز های قوی تر ممکن و آسان گشته است .

 

ارکستراسیون ِ کنت کنان

 

در حال ِ حاضر به روز ترین و مفید ترین و منطقی ترین کتابی که با ترجمه ی پارسی در

دسترس ِ هنرجویان است همین کتاب است .نوشته ی کنت کنان و ترجمه ی هوشنگ ِ کامکار .

می توان برای آن ارزش و جای گاه ِ والایی را متصور شد و هر آهنگسازی باید آن را بخواند .

 

ارکستراسیون ِ والتر پیستون ( زبان ِ انگلیسی )

 

به حق این کتاب ِ کامل ترین و بهترین و به روز ترین کتاب ِارکستراسیون در تاریخ ِ موسیقی است

نوشته ی غول ِ بی چون و چرای موسیقی یعنی والتر پیستون که کتاب هایی هم چون هارمونی و

کنترپوان ِ آن را به عنوان ِ منابع ِ مهم ِ آن درس معرفی کرده ایم .

و در حال ِ حاضر هم ارکستراسیون اش مد ِ نظر ِ ماست .

دوستانی که به زبان ِ انگلیسی مسلط هستند آن را از دست ندهند .

فراموش نکنید که این کتاب در بزرگ ترین مراکز ِ آموزش ِ موسیقی ِ معتبر ِ جهان

از جمله جولیارد در آمریکا کتاب ِ مرجع و منتخب است .

 

امیدوار ام دوستان با یاد گیری ِ علوم ِ خاص ِ موسیقی که لازمه و شرط ِ واجب ِ کار ِ خود اشان است

در جهت ِ بهتر شدن و عمیق تر و تکنیکی تر شدن ِ کار های خود اشان قدم بردارند

و قدمی هر چند کوچک نیز برای

فرهیخته تر شدن ِ قشر ِ جوان ِ ما که هنرجویان ِ اصلی ِ موسیقی هستند .

از خواندن و یاد گیری نترسید و فرار نکنید ! کاری که شما انجام می دهید شرط ِ واجب اش همین است .

فرا گیری ِ علم اول از همه برای خود اتان ثمر بخش خواهد بود .

 

شاد و آرام باشید .

ارادتمند .

 

استاد روشن.

آخرین اجرای برنستاین با ارکستر بوستون

که حال برنستاین بد میشه و آخرین اجرایِ ایشون بود

 

اون اثر به چه دلیل به لحاظ کمپوزیسیون ساختار شکن بود در تاریخ موسیقی تا به اون لحظه؟؟

 

این سوال رواحتمالا فقط شما میتونید پاسخ بگید

سالهاست که ذهنِ منو مشغول کرده

((اگر)) اطلاعی دارید بفرمایید.

:32:

ویرایش شده توسط peyman57

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
peyman57    2,072

کاربر سایت

عرض ِ ادب و احترام

 

هدف بر این است که انجمن را در تمامی ِ بخش ها به سطحی بالا تر از آن چه

در قبل بوده برسانیم ، در این راه هیچ تخفیف و چشم پوشی ِ خاصی وجود نخواهد داشت !

شما نیز به عنوان ِ آهنگساز موظف به افزودن بر علم ِ خویش هستید .

گر نه بعد از مدتی کم رنگ شده و زود فراموش می شوید .

 

پیش تر کتاب های مفید برای تئوری و هارمونی و کنترپوان را معرفی کرده ایم .

 

حالا چند کتاب درباره ی ارکستراسیون نام می بریم که همه ی آهنگسازان در هر

فرم و سبکی موظف به خواندن اش هستند .

 

شاید بگویید چه نیازی به این مطلب است ؟

تا به حال نشده است که بخواهید در موسیقی اتان از تیمپانی استفاده کنید ؟!

نشده است از ارکستر ِ زهی استفاده کنید ؟!

نشده است از بادی برنجی ها مانند ِ هورن و ترومبون استفاده کنید ؟!

نشده است از بادی چوبی ها مانند ِ فلوت و کلارینت و ابوآ استفاده کنید ؟!

نشده است از پیانو و گیتار استفاده کنید ؟!

آیا می دانید هر کدام از این ها اصول و تکنیک های خاص ِ خود را برای

نوشتن و اجرای موسیقی دارند ؟!

آیا می دانید هر سازی محدودیت ها و توانایی های خاص ِ خود اش را در زمینه ی

آکورد نویسی و صدا دهی دارد که باید آن ها را حتمن مراعات کرد ؟!

آیا می دانید اگر یک ملودی یا یک قطعه ی اشتباه برای هر کدام از این ساز ها بنویسید

هم باعث ِ ضعیف شدن ِ موسیقی اتان خواهید شد و هم بزرگان برای هنر اتان ارزشی قائل نخواهند شد ؟!

این ها کم ترین دلایل ِ اجباری برای یادگیری ِ این مبحث ِ عظیم است .

در نتیجه آن را نا دیده نگیرید .

چند کتاب را با کمی توضیحات معرفی خواهم کرد تا آن ها را برای پیشرفت ِ خود اتان مطالعه کنید .

 

اصول ِ ارکستراسیون برلیوز / اشتراوس

 

این کتاب را می توان اولین منبع ِ این درس در تاریخ اش دانست . برلیوز در زمانی که

رهبر ِ ارکستر بود این ها را به شکل ِ جزوه و کاغذ هایی بی سر و ته نوشته بود تا

راهنمای خود اش باشد برای کار با ارکستر . بعد ها دوستان و شاگردان اش آن را

گردآوردی کرده و منتشر می سازند . اما در گذر ِ زمان خاک ِ قدیمی بودن بر آن می نشیند

که ریچارد اشتراوس تصمیم می گیرد آن را به روز سازد و حاشیه هایی بر آن اضافه کند .

این کتاب بسیار خوب است و مفید .

 

ارکستراسیون ِ ریمیسکی کورساکف

 

خب به هر حال این آهنگساز به قدرت ِ ارکستراسیون اش معروف است و در همه ی کتاب های

ارکستراسیون مثال های بسیاری از کار های او وجود دارد . کتابی که خود اش در این زمینه

نوشته و منتشر ساخته هنوز که هنوز است یک مرجع ِ بدون ِ جای گزین در این رشته محسوب می شود .

 

ارکستراسیون ِ شارل کوکلن

 

بین ِ کتاب های پیش گفته و بعد گفته ! این کتاب حجیم ترین و بزرگ ترین کتاب ِ ارکستراسیون است .

چهار جلد در اندازه ی آ چهار و هر جلد بیش از 400 - 500 صفحه

خُب کمی ترسناک است ! اما منبع ِ بسیار خوبی برای این دانش است که مرتضی حنانه ی کبیر

در جهت ِ ترجمه اش کوشید اما عمر اش کفاف نداد . و در حال ِ حاضر با ترجمه ی

آقای الهامیان در دسترس است .

شاید تنها خرده ای که به این کتاب بشود گرفت این است که نسبت به امروز قدیمی است

و بسیاری از اصول و تکنیک هایی که در آن غیر ِ ممکن و سخت نام گذاری شده

در حال ِ حاضر به لطف ِ پیشرفت ِ علم و ساختن ِ ساز های قوی تر ممکن و آسان گشته است .

 

ارکستراسیون ِ کنت کنان

 

در حال ِ حاضر به روز ترین و مفید ترین و منطقی ترین کتابی که با ترجمه ی پارسی در

دسترس ِ هنرجویان است همین کتاب است .نوشته ی کنت کنان و ترجمه ی هوشنگ ِ کامکار .

می توان برای آن ارزش و جای گاه ِ والایی را متصور شد و هر آهنگسازی باید آن را بخواند .

 

ارکستراسیون ِ والتر پیستون ( زبان ِ انگلیسی )

 

به حق این کتاب ِ کامل ترین و بهترین و به روز ترین کتاب ِارکستراسیون در تاریخ ِ موسیقی است

نوشته ی غول ِ بی چون و چرای موسیقی یعنی والتر پیستون که کتاب هایی هم چون هارمونی و

کنترپوان ِ آن را به عنوان ِ منابع ِ مهم ِ آن درس معرفی کرده ایم .

و در حال ِ حاضر هم ارکستراسیون اش مد ِ نظر ِ ماست .

دوستانی که به زبان ِ انگلیسی مسلط هستند آن را از دست ندهند .

فراموش نکنید که این کتاب در بزرگ ترین مراکز ِ آموزش ِ موسیقی ِ معتبر ِ جهان

از جمله جولیارد در آمریکا کتاب ِ مرجع و منتخب است .

 

امیدوار ام دوستان با یاد گیری ِ علوم ِ خاص ِ موسیقی که لازمه و شرط ِ واجب ِ کار ِ خود اشان است

در جهت ِ بهتر شدن و عمیق تر و تکنیکی تر شدن ِ کار های خود اشان قدم بردارند

و قدمی هر چند کوچک نیز برای

فرهیخته تر شدن ِ قشر ِ جوان ِ ما که هنرجویان ِ اصلی ِ موسیقی هستند .

از خواندن و یاد گیری نترسید و فرار نکنید ! کاری که شما انجام می دهید شرط ِ واجب اش همین است .

فرا گیری ِ علم اول از همه برای خود اتان ثمر بخش خواهد بود .

 

شاد و آرام باشید .

ارادتمند .

 

 

درود.

روشن عزیز.

 

سوالی دارم ازت پسر جان ( به سیاقِ ادبیات نوشتاریِ خودتان)

در والسِ No 2

یوهان اشترواس

در اکسپوزیشن

کلارینت دوم

و ویولن سوم دارن تم اجرا میکنن یا آکومپانیمان

نقشِ التو چیست؟؟

 

ویولن اول ها چرا تم اجرا نمیکنن؟

 

 

برایِ راهنمایی عرض کنم خدمتت که اینو از رویِ جلد ِ کتابهایی که اسم بردی پسر جان

نمیشه جواب داد.

 

ببخش اینجوری نوشتم

گفتم با ادبیاتِ خودت بنویسم که ببینی وقتی این سبک می نویسی در مخاطبت در وهله ی اول حسِ خودمونی بودن القا میشه یا چیزِ دیگه.

 

در جوابش هم عجله نکن چون به قولِ خودت هر چی جواب بدی

بعدها خودت سربلند یا شرمنده میشی.

 

 

پیوست:

 

نسلِ آینده قطعا از ما بهتر فکر خواهند کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
artinviolin    6,009

کاربر سایت

درود.

روشن عزیز.

 

سوالی دارم ازت پسر جان ( به سیاقِ ادبیات نوشتاریِ خودتان)

در والسِ No 2

یوهان اشترواس

در اکسپوزیشن

کلارینت دوم

و ویولن سوم دارن تم اجرا میکنن یا آکومپانیمان

نقشِ التو چیست؟؟

 

ویولن اول ها چرا تم اجرا نمیکنن؟

 

 

برایِ راهنمایی عرض کنم خدمتت که اینو از رویِ جلد ِ کتابهایی که اسم بردی پسر جان

نمیشه جواب داد.

 

ببخش اینجوری نوشتم

گفتم با ادبیاتِ خودت بنویسم که ببینی وقتی این سبک می نویسی در مخاطبت در وهله ی اول حسِ خودمونی بودن القا میشه یا چیزِ دیگه.

 

در جوابش هم عجله نکن چون به قولِ خودت هر چی جواب بدی

بعدها خودت سربلند یا شرمنده میشی.

 

 

پیوست:

 

نسلِ آینده قطعا از ما بهتر فکر خواهند کرد.

بنده همچین برداشتی از صحبتهای ایشون نداشتم کاملا محترمانه و کامل توضیح دادند

اما شما...........!

لااقل به توضیحات ایشون و وقتی ک گذاشتند احترام بزارید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
peyman57    2,072

کاربر سایت

بنده همچین برداشتی از صحبتهای ایشون نداشتم کاملا محترمانه و کامل توضیح دادند

اما شما...........!

لااقل به توضیحات ایشون و وقتی ک گذاشتند احترام بزارید

 

 

 

پس میپذیرید که محترمانه نیست لفظ پسر جان.

 

پست های ایشونو تماما بخونید اول بعد به من اعتراض کنید.

ثانیا مبحث

سوالی هست که پرسیدم در موردِ ارکستراسیون از ایشون.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
artinviolin    6,009

کاربر سایت

پس میپذیرید که محترمانه نیست لفظ پسر جان.

 

پست های ایشونو تماما بخونید اول بعد به من اعتراض کنید.

ثانیا مبحث

سوالی هست که پرسیدم در موردِ ارکستراسیون از ایشون.

قطعا نامحترمانس. بخصوص اگر مخاطب قرار داده بشه شخص خاصی..

ولی من پیدا نکردم ادرس دقیق بدید:43:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...