رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





DJ_YA30N

آهنگ بیکلام ترنس به نام Martyr / تنظیم : محسن Dmmd و YA30N

نظرتون در مورد سطح کار  

17 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. نظرتون در مورد سطح کار

    • a
      9
    • b
      7
    • c
      1


پست های پیشنهاد شده

hipp    6,106

کاربر سایت

میکس

جالب نیـــس

1/51 ملودی .

اجزا های کوچک میتونست در خور تر باشه .

در کل بسیار زیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبا .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mehdiattar    654

کاربر سایت

درود

کارایی که محسن عزیز میزنه کلا معلومن و با گوش کردن میشه فهمید که کار محسن هست

ترک خوبی شده همکاری خوبی بین شما صورت گرفته. به امید پیشرفت همه

:41::41:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ_YA30N    41,225

کاربر سایت

درود

کارایی که محسن عزیز میزنه کلا معلومن و با گوش کردن میشه فهمید که کار محسن هست

ترک خوبی شده همکاری خوبی بین شما صورت گرفته. به امید پیشرفت همه

:41::41:

 

ممنون برادر

آکورد ها و ملودی از محسن بوده

تنظیم و ملودی پیانو که از ثانیه 58 به بعد هست از خودم بوده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
MehrdadShevaa    4,128

کاربر سایت

عالی بود

فقط روی میکس بیس 2 بیشتر کار کنی بهتر میشه(داینامیک کم شه)

 

اون جاهایی هم که صدای شکستن شیشه میاد رو سعی کن توی کل آهنگ مکس داشته باشی

 

مرسی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .

 

خب این کار بررسی شد .

ما با موضوعی رو به رو هستیم به نام ِ یک نواختی ِ هارمونیک / ریتمیک و ملودیک .

درست است که این سبک به عنصر ِ تکرار در ریتم خیلی علاقه دارد اما به ندرت دیده شده آهنگسازان ِ این سبک مخالف ِ خلاقیت ِ ریتمیک باشند .

روند ِ هارمونیک ات و استفاده ی محافظه کارانه ات از آکورد ها نمی تواند تضمین کننده ی تنوع در آن باشد .

دقت کنید که ملودی نیز در بند ِ رفتار های هارمونیک ات مانده و اسیر ِ آن شده است ،

به بیانی دقیق تر شما اول آکورد را نوشته اید بعد از درون ِ ان ها ملودی را پیدا کرده اید .

شاید در این سبک این کاری متداول باشد ولی خلاقانه نخواهد بود . شما در آکورد نویسی و هارمونی گذاری مشخصن محدودیت دارید

ولی در خلق ِ ملودی هیچ محدودیتی ندارید .خب در نتیجه وقتی آکورد نویسی می کنید و ملودی را از آن پیدا می کنید

دو بخش ِ مهم ِ موسیقی یعنی ملودی و هارمونی را در بند ِ محدودیت قرار داده اید .

می دانید ؟ این از آن کار هایی ست که همیشه شنیده می شود و ( خلاقیت ِ جذب کننده ) ندارد .

خلاقیتی که شنونده را مجبور به دوباره شنیدن اش کند در ان وجود ندارد . چون بسیار محافظه کارانه و یک نواخت است .

 

بخش ها را جدا گانه بررسی کنید :

ملودی

هارمونی

ریتم

در کدام یک از آن ها خلاقیت وجود دارد ؟

همه ی آن ها بار ها و بار ها شنیده شده است . پس نتیجه می گیریم که موسیقی ِ محافظه کارانه همیشه راه ِ مطمئنی برای

فرار از خطاهای ممکن در موسیقی نویسی نیست .

به تصور ام جسارت را در خود اتان از بین برده اید .

نترسید ، هر چه دوست دارید بنویسید . چیز های جدید را امتحان کنید

واکنش های اطرافیان را نسبت به این جسارت ها بررسی کنید .

اگر ضعف در ملودی نویسی دارید آن را با جسارت و خلاقیت ِ هارمونیک و ریتمیک پوشش بدهید

نه این که این ترس را به بخش های دیگر منتقل کنید !

پس نیاز به کمی جسارت وجود دارد . آینده از آن شماست اگر خلاق باشید .

 

همواره شاد و آرام باشید.

ارادت مند .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ_YA30N    41,225

کاربر سایت

عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .

 

خب این کار بررسی شد .

ما با موضوعی رو به رو هستیم به نام ِ یک نواختی ِ هارمونیک / ریتمیک و ملودیک .

درست است که این سبک به عنصر ِ تکرار در ریتم خیلی علاقه دارد اما به ندرت دیده شده آهنگسازان ِ این سبک مخالف ِ خلاقیت ِ ریتمیک باشند .

روند ِ هارمونیک ات و استفاده ی محافظه کارانه ات از آکورد ها نمی تواند تضمین کننده ی تنوع در آن باشد .

دقت کنید که ملودی نیز در بند ِ رفتار های هارمونیک ات مانده و اسیر ِ آن شده است ،

به بیانی دقیق تر شما اول آکورد را نوشته اید بعد از درون ِ ان ها ملودی را پیدا کرده اید .

شاید در این سبک این کاری متداول باشد ولی خلاقانه نخواهد بود . شما در آکورد نویسی و هارمونی گذاری مشخصن محدودیت دارید

ولی در خلق ِ ملودی هیچ محدودیتی ندارید .خب در نتیجه وقتی آکورد نویسی می کنید و ملودی را از آن پیدا می کنید

دو بخش ِ مهم ِ موسیقی یعنی ملودی و هارمونی را در بند ِ محدودیت قرار داده اید .

می دانید ؟ این از آن کار هایی ست که همیشه شنیده می شود و ( خلاقیت ِ جذب کننده ) ندارد .

خلاقیتی که شنونده را مجبور به دوباره شنیدن اش کند در ان وجود ندارد . چون بسیار محافظه کارانه و یک نواخت است .

 

بخش ها را جدا گانه بررسی کنید :

ملودی

هارمونی

ریتم

در کدام یک از آن ها خلاقیت وجود دارد ؟

همه ی آن ها بار ها و بار ها شنیده شده است . پس نتیجه می گیریم که موسیقی ِ محافظه کارانه همیشه راه ِ مطمئنی برای

فرار از خطاهای ممکن در موسیقی نویسی نیست .

به تصور ام جسارت را در خود اتان از بین برده اید .

نترسید ، هر چه دوست دارید بنویسید . چیز های جدید را امتحان کنید

واکنش های اطرافیان را نسبت به این جسارت ها بررسی کنید .

اگر ضعف در ملودی نویسی دارید آن را با جسارت و خلاقیت ِ هارمونیک و ریتمیک پوشش بدهید

نه این که این ترس را به بخش های دیگر منتقل کنید !

پس نیاز به کمی جسارت وجود دارد . آینده از آن شماست اگر خلاق باشید .

 

همواره شاد و آرام باشید.

ارادت مند .

 

ممنون از حضور گرمتون که خوشحالم کردید

بله دقیقا حق باشماست من از روی آکورد ها ملودی نویسی کردم

و اینم بگم خیلی دلم میخواست خلاقیت ها و چیزایی که تو ذهنم بود، رو پروژه انجام بدم که به قول شما ترسیدم

ترس از اینکه باز خورد منفی داشته باشم و کاربران و اونایی که نظر میدن کارمو قبول نکنن و اینکه فکر کنند یه کار بد تو کارنامم دارم

پروژه بعدی مصممتر میشم و خلاقیت هایی که تو ذهنم هست رو، رو پروژه اعمال میکنم

همواره شاد و موفق باشید

با تشکر و ارادتمند شما

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

سلام ياسين جان .

منم ميخواستم يكنواخت بودن آكوردبندي رو خدمتت عرض كنم، كه روشن عزيز مفصلا راجبش صحبت كردن .

پيرو صحبت هاي استاد روشن عرض كنم كه : لااقل اگه اول آكوردها رو مشخص ميكني و بعد روي اونها ملودي ميسازي، سعي كن آكوردبندي متنوع تري به كار ببري .

ما تو اين موزيكه شما مدام داريم سه آكورد " مي مينور ، فاماژور، ر مينور " رو پشت سرهم و بدون هيچ وقفه اي ميشنويم .

مثلا ميتونستي در ادامه ي كارت با اضافه كردن آكورد " لامينور " تا حد زيادي در هارموني كارت تحول ايجاد كني، جوري كه احساس شنونده رو به بازي بگيره .

و يا چه اشكالي داشت تو بعضي از قسمت هاي كارت بعد از مي مينور آكورد سل ماژور رو استفاده كني .

آكورد " مي سون ماژور " هم ميتونست كمك زيادي بكنه براي فرار از يكنواختي .

جدا از بحث هاي تيوريك، حقيقتا ميكس و قاعدتا مستر رو نپسنديدم .

Clip شدن در بيشتر قسمتهاي كارت به گوش ميرسه .

روي صداها از لحاظ ميكس كار نشده و فكر ميكنم صداها رو با همون افكتهاي ديفالتي كه رو خود وي اس تي هست استفاده كردي .

در تنظيم كار هم بيشتر از صداهاي آماده و مخصوصا آرپ هاي آماده استفاده شده .

وقتي يه صدايي رو باز ميكني براي استفاده، هيچوقت از تنظيماتي كه خود اون برنامه براي اون صدا به كار برده استفاده نكن . تمام افكتها و تنظيمات رو خاموش كن و خودت رو اون صدا تغييرات رو با توجه به سليقه ي خودتت اعمال كن .

در ضمن تايم 1:35 زير پيانو يه ملودي با آرپ زدي، كه در اصل چند تا از نت هاش فالش هست و با گام موزيكت همخوني نداره و تو يك گام ديگه اي هست .

در كل غير از اين مواردي كه در بالا عرض كردم، بقيه ي قسمتهاي موزيكت خوبه .

موفق باشي :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ_YA30N    41,225

کاربر سایت

سلام ياسين جان .

منم ميخواستم يكنواخت بودن آكوردبندي رو خدمتت عرض كنم، كه روشن عزيز مفصلا راجبش صحبت كردن .

پيرو صحبت هاي استاد روشن عرض كنم كه : لااقل اگه اول آكوردها رو مشخص ميكني و بعد روي اونها ملودي ميسازي، سعي كن آكوردبندي متنوع تري به كار ببري .

ما تو اين موزيكه شما مدام داريم سه آكورد " مي مينور ، فاماژور، ر مينور " رو پشت سرهم و بدون هيچ وقفه اي ميشنويم .

مثلا ميتونستي در ادامه ي كارت با اضافه كردن آكورد " لامينور " تا حد زيادي در هارموني كارت تحول ايجاد كني، جوري كه احساس شنونده رو به بازي بگيره .

و يا چه اشكالي داشت تو بعضي از قسمت هاي كارت بعد از مي مينور آكورد سل ماژور رو استفاده كني .

آكورد " مي سون ماژور " هم ميتونست كمك زيادي بكنه براي فرار از يكنواختي .

جدا از بحث هاي تيوريك، حقيقتا ميكس و قاعدتا مستر رو نپسنديدم .

Clip شدن در بيشتر قسمتهاي كارت به گوش ميرسه .

روي صداها از لحاظ ميكس كار نشده و فكر ميكنم صداها رو با همون افكتهاي ديفالتي كه رو خود وي اس تي هست استفاده كردي .

در تنظيم كار هم بيشتر از صداهاي آماده و مخصوصا آرپ هاي آماده استفاده شده .

وقتي يه صدايي رو باز ميكني براي استفاده، هيچوقت از تنظيماتي كه خود اون برنامه براي اون صدا به كار برده استفاده نكن . تمام افكتها و تنظيمات رو خاموش كن و خودت رو اون صدا تغييرات رو با توجه به سليقه ي خودتت اعمال كن .

در ضمن تايم 1:35 زير پيانو يه ملودي با آرپ زدي، كه در اصل چند تا از نت هاش فالش هست و با گام موزيكت همخوني نداره و تو يك گام ديگه اي هست .

در كل غير از اين مواردي كه در بالا عرض كردم، بقيه ي قسمتهاي موزيكت خوبه .

موفق باشي :flower:

ضمن سلام و عرض ادب

ممنون مهرزاد جان

خوشحالم کردی

حق با توعه البته اینم بگم چون آکورد و ملودی از محسن بود، من زیاد نخواستم چیزایی رو که تو ذهنم بود به خاطر ترس از خراب شدن پروژه اضافه کنم

در مورد اینکه افکت های وی اس تی رو خاموش کنم یه نکته خوبی بود که یاد گرفتم

در کل خیلی ممنونم

با تشکر و ارادتمند شما

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
zoban    3,462

کاربر سایت

یاسین عزیز قشنگ بود

همون طور که استادان گفتند ملودی یکنواخت بود

بنظر من تداخل فرکانسی خیلی داشت

ولی جدی ترین مشکل کیفیت بسیار پایین آهنگ هست

صدا هاتو بهتر انتخاب کن

خیلی گوش خراشن

بهر حال من اشکالاتو بنظر خودم گفتم

ولی خب از جهتهایی هم خوب بود

مثلا همون پیانویی که خودت ساختی خیلی قشنگه

موفق باشی یاسین عزیز

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Peyman Jabbari    2,122

کاربر سایت

سلام یاسین جان خسته نباشی

کار بسیار پر انرژی بود.

ساز بندیو اصلا دوس نداشتم یاسین بیشتر از این ازت انتظار داشتم

کرش و کیک باید کلا عوض بشه.باید رو میکسش خیلی وقت بذاری

ولی در کل اهنگ جالبی بود

موفق باشی:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ_YA30N    41,225

کاربر سایت

سلام یاسین جان خسته نباشی

کار بسیار پر انرژی بود.

ساز بندیو اصلا دوس نداشتم یاسین بیشتر از این ازت انتظار داشتم

کرش و کیک باید کلا عوض بشه.باید رو میکسش خیلی وقت بذاری

ولی در کل اهنگ جالبی بود

موفق باشی:flower:

ممنون پیمان جان

لطف داری گلم

کرش و کیک رو میشه عوض کرد

ولی پیانو رو از بین بهترینا انتخاب کردم که این یکی بیشتر میخورد

در مورد اون یکی سازها هم زیاد بد نبود خوب بود ولی بهتر از این هم میشد

ولی جنس بیس ها رو بیشتر دوست دارم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
dmmd    5,556

کاربر سایت

ممنون از همه دوستان مهرزاد داداش گلم استاد روشن عزیز و باقی دوستان گلم اگه تو تعوری کوتاهی شده ببخشید ولی فالش بودن قبول ندارم

ولی موافق اکورد بندی هستم کار عجله زدم من کارم تو بازاره امروزه ام که اوضاع اشفته هست دلی کار میکنم نه حرفه ای ولی کار بعدی که یه کار هوس هست تنوع میدم

این کار از ملودی اکورد استارت زدم بعد بیسا ارپ ملودی ها وکلا پترن را ساختم باقی کارا یاسین انجام داده که به نظره خودم کاره خوبی شده ممون یاسین جان درمورد تکرار الان بیشتر اینجور کارا همش تکراره بخصوص تنظیم کنندهای که میلیونی دارن پول میگیرن

نیم دق اول ورس وکروس تا یکو چهل کروس ترجیع بند یک وچهل به بعد ملودی شروع میشه سکوت یا ترجیع بند ورس دوم وباز ترجیع بند ملودی دوم تکرار قسمت اول کل اهنگ سازی که تو البوما دیدم یک ونیم دق است ویه دوره اکورد 4تایی که حی تکرار میشه بعد ملودی و تکرار ولی سعی میکنم کاستیا جبران شن وتعوری قوی تر

به امید روزهای روشن

پاییزه برگه درختا میریزه

خدا کنه امیدو ارزومون نریزه

ممنون از همتون

dmmd:flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower:تقدیم همه شما که گلید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ_YA30N    41,225

کاربر سایت

ممنون از همه دوستان مهرزاد داداش گلم استاد روشن عزیز و باقی دوستان گلم اگه تو تعوری کوتاهی شده ببخشید ولی فالش بودن قبول ندارم

ولی موافق اکورد بندی هستم کار عجله زدم من کارم تو بازاره امروزه ام که اوضاع اشفته هست دلی کار میکنم نه حرفه ای ولی کار بعدی که یه کار هوس هست تنوع میدم

این کار از ملودی اکورد استارت زدم بعد بیسا ارپ ملودی ها وکلا پترن را ساختم باقی کارا یاسین انجام داده که به نظره خودم کاره خوبی شده ممون یاسین جان درمورد تکرار الان بیشتر اینجور کارا همش تکراره بخصوص تنظیم کنندهای که میلیونی دارن پول میگیرن

نیم دق اول ورس وکروس تا یکو چهل کروس ترجیع بند یک وچهل به بعد ملودی شروع میشه سکوت یا ترجیع بند ورس دوم وباز ترجیع بند ملودی دوم تکرار قسمت اول کل اهنگ سازی که تو البوما دیدم یک ونیم دق است ویه دوره اکورد 4تایی که حی تکرار میشه بعد ملودی و تکرار ولی سعی میکنم کاستیا جبران شن وتعوری قوی تر

به امید روزهای روشن

پاییزه برگه درختا میریزه

خدا کنه امیدو ارزومون نریزه

ممنون از همتون

dmmd:flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower:تقدیم همه شما که گلید

ممنون محسن جان

دقیقا

الان من دقت کردم اکثرا آهنگ از 2 الی 4 آکورد تشکیل شده اند

ولی انصافا یکی از بهترین کارام بود

خیلی قشنگ در اومده - به آدم انرژی میده

خودم که هرچقدر گوش میدم سیر نمیشم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
starl3oy    2,662

کاربر سایت

سلام و خسته نباشید...

ممنونم بابت دعوت

کار خوبی بود ساز بندی هم خوب بود

در رابطه با میکس و مستر کار هم با نظر دوستان موافقم

ولی در کل کار استانداردی بود و خسته نباشید میگم به شما دو دوست عزیز

موفق باشید

یاعلیflower.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ_YA30N    41,225

کاربر سایت

سلام و خسته نباشید...

ممنونم بابت دعوت

کار خوبی بود ساز بندی هم خوب بود

در رابطه با میکس و مستر کار هم با نظر دوستان موافقم

ولی در کل کار استانداردی بود و خسته نباشید میگم به شما دو دوست عزیز

موفق باشید

یاعلیflower.gif

 

ممنون سید علی جان

خوشحالم کرد :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • مطالب مشابه

    • توسط DJ_YA30N
      امکان فروش آموزش سورس و پروژه ها و شعر در سایت به صورت آنلاین
      برای اولین بار در ایران امکان فروش سورس ها و پروژه ها و شعر ها و ملودی ها و سمپل ها و پرست ها و هرچیزی که مربوط به حوزه هنر موسیقی است به صورت اینترنتی در سیستم جدید وبسایت کیوبیس دات آی آر برای همه کاربران فراهم گردید. 
      لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.
      در این لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link. شما می توانید هر نوع فایلی (آموزش و سورس و پروژه و شعر و ملودی و... ) را با فرمت zip یا rar برای دانلود به فروش بزارید و هر کاربری جهت دانلود فایل شما باید مبلغی که شما تعیین می کنید را به صورت آنلاین پرداخت میکند و سپس آن فایل را بلافاصله دانلود خواهد کرد
      یعنی اگه یک سورس بزارید برا فروش و مبلغ هر دانلود رو مثلا ۵ هزار تومن تعیین کنید و با فرض اینکه فایل شما ۱۰۰ بار خریداری شده شما صاحب ۵۰۰ هزار تومن پول خواهید شد . البته ده درصد هم هزینه کارمزد سایت هست که از شما کسر خواهد شد. 
      قوانین هم به این شکل هست :‌
      ۱. هنگام ثبت فایل حتما توضیحات لازم را بنویسید.
      ۲. دمویی از کارتون رو تو توضیحات بزارید تا کاربران قبلا از خرید با کارتون آشنا بشوند.
      ۳. فرمت فایل هایی که جهت فروش میزارید حتما باید zip یا rar باشند.
      ۴. دموی فایل شما باید در آپلود سنتر رسمی سایت آپلود شود . لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.
      قوانین تکمیلی نیز به زودی پیوست خواهد شد. 
      راهنمای ارسال فایل :
      ۱. ابتدا به این لینک (بخش فایل ها) مراجعه فرمایید. لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

      ۲. سپس بر روی دکمه ارسال یک فایل کلیک نمایید و سپس در پنجره باز شده نوع فایل را انتخاب نمایید.

      ۳. سپس در صفحه ای که باز می شود که شامل سه مرحله هست .
      ۴. در مرحله اول فایل خودتان را می توانید انتخاب کنید. 

      ۵. در مرحله دوم یک عکس برای فایلتان جهت نمایش انتخاب کنید.

      ۶. در مرحله سوم عنوان فایل و متن توضیحات به همراه دمویی از فایل مورد نظرتان را ثبت می کنیدو

      ۷. در مرحله آخر هم گزینه پولی را انتخاب کنید و سپس مبلغ مورد نظر به ازای هر دانلود (ریال) را وارد نمایید. 

      ۸. سپس در پایین دکمه ذخیره و ارسال را میزنید.
       
       
       
       
       
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...