رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Savan II

برسی و کاربرد پلاگین های میکس و مسترینگ

پست های پیشنهاد شده

Savan II    36,932

مدیر بـازنشسته

سلام دوستان عزیز و گرامی.

نظر به ایجاد این تاپیک برسی پلاگین های میکس و مسترینگ به صورت گروهی و تبادل اطلاعات هست.

هرچند که خیلی از پلاگین ها برسی و توضیح داده شده اند اما علم میکس و مسترینگ همچنان در حال ارتقاء و پیشرفت هست که امیدوارم در این تاپیک به نکات و اصولات و نتیجه ی خوبی برسیم.

دوستان تمام درخواست برسی پلاگین ها در نظر گرفته میشه.پلاگین ها رو طبق نظم قرار گیری و کاربرد برسی خواهیم کرد .

توجه کنید:

تا پایان برسی هر کدام از پلاگین ها لطفا نتیجه گیری نفرمایید.

سعی کنید به صورت عملی برسی ها رو در پروزه ی و ...انجام دهید

کاربرد عملی به عهده کاربران .

سربلند و هنرمند باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Savan II    36,932

مدیر بـازنشسته

سلام

برای اولین پلاگین می پردازیم به:

 

اکولایزر:

با نام لاتین Equalizer

اكولايزر در كل عبارت است از تعدادي فيلتر كه به بيان ساده زير و بمي صداي آهنگ شما رو تغيير ميده ولي عملكرد اون خيلي دقيقتر و بهتر از ولومهاي باس (Bass)(بم) و تريبل (Treble)(زير) ميباشد.

اکولایزرها به صورت سخت افزاری و نرم افزار(پلاگین) تعبیه و موجود هستند

پلاگینهای اکولایزر شبیه سازی شده نمونه سخت افزاری هستند با تم ها متفاوت.

با درک درست کاربرد و اعمال در فرکانس ها میشه به متد مورد نظر رسید

front-view-eqs_e69e5.jpg

اکولایزرها دارای محدوده بندی ها از قبل تعریف شده هستند که در هر محدوده فرکانس ها رو شناسایی (طبق استاندارد) می کنند

در قدیم این محدوده ها رو به طور کلی در بیشتر دستگاه سخت افزاری به محدوده های تریبل /مید/بیس شناسایی می کردیم ولی به صورت تخصصی تر باید به صورت عددی محدوده بندی فرکانس ها پرداخت.

بارها در مورد محدوده بندی فرکانس ها صحبت شد.

هر ساز و یا صدایی دارای فرکانس مشخصی در نمایش گر و طیف اکولایزر می باشد.

چون ما به دنبال برسی پلاگین ها (اکولایزر) در میکس و مستر هستیم نمونه ای از یک اکولایزر رو مشاهده می کنیم.

 

در تصویری که دوست خوب تهییه کردند میشه به سادگی محدوده ها رو به صورت تقسیم بندی شده و مشخص دید.

این عکس الگو و اصول نیست بلکه به صورت تقریبی هست.

main-chart_3b35b.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

خوب میبینیم که هر فرکانس در کدام جایگاه هستند در طیف فرکانسی. و قابل استفاده در اکولایزر.

eq.jpg

کادر سبز رنگ همون سطح و شدت فرکانس هاست با قیاس db.

کادر آبی نام محدوده ها و محدوده بندی کارکتری و قرمز رنگ هم که محدوده بندی فرکانس ها عددی.

خوب ما در این تصویر اکولایزر اف ال استیدو حدودا 9 محدوده مشاهده می کنیم و محدوده فرکانس ها.

خوب بریم سرقت کاربرد اون و جزئیاتی که شاید بیشتر کاربران بدونن اما نکات خوبی هست.

اولین کار ما با اکولایزرها فرکانس ها رو در محدوده های مورد نظر می تونیم تضعیف و یا تقویت کنیم.

ویا تصحیح نحوه تلفظ در ضبط

یکی از عمده ترین مصارف ما در اکولایزر Roll OFF هست که میتونیم قرکانس های بین زیر20 و بالای 16000 رو کات کنیم که در پرستهای 1/3/4/5 اکولایزر2 اف ال استدیو هست

خخ.jpg

 

خوب یکم هم نحوده کاربرد اکولایزر بر روی صدا صحبت کنیم

به صورت تقریبی محدوده صدای خواننده زیر 100 هرتز و بالای 15000هرتزهست که می توانیم کات کنیم.

با اکولایزر به صورت مشخص تقریبی می تونیم صدا رو شفاف تر و تمیز ترکرد .به اصطلاخ برای گرمی دادن گرمی به صدای خواننده بین 2 تا 4 db یا دسی بل فرکانس 160 هرتز را بالاا دسی بل فرکانس 160 هرتز را بالا میبریم()

خوب فعلا به این اطلاعات بسنده میشویم.

دوستان هر مطلبی در مورد برسی اکولایزر که به ذهنشون با توجه به اطلاعاتشون دارند رو ممنون میشم استراک گذاری فرمایند

سربلند و هنرمند باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Savan II    36,932

مدیر بـازنشسته

مرسی از شما دوست عزیز.چشم حتما ادامه خواهم داد.برای تشکر همون سپاس و + خوشایندتر هست.

پیشاپیش تشکر می کنم از رعاییت قوانین از سمت شما.

 

یک مطلب دیگه در مورد اکولایزرها

مشکل 70درصد دوستان در میکس اکولایزر ها و کمپرس کردن و محدوده بندی توسط ریورب و....هست.

;برسی کنیم مشکلات رو در اکولایزر

همیشه برای اکولایزر خوب نیاز به تجربه و سیستم صوتی خوب که محدوده ها رو به صورت خوب منعکس کنه داریم

همیشه نمیشه به نمایشگر طیف فرکانس ها در اکولایزر اعتماد کرد و برعکس. اینجاست که سیسنم صوتی خوب و تجربه و نمایشگر با هم نتیجه ی مطلوبی خواهند داد.

بارها بنده دیدم کاربران در سورس هاشون که از اکولایزر2 استفاده کردند امدن فرکانس هایی رو تقویت کردند که اصلا اون جنس (ساز-وکال.و.......) در اون محدودهی تقویت شده هیچ فرکانسی نداره و یا خیلی خیلی ضعیف هست.

این کار باعث افت کیفیت و نامطلوب بودن میکس میشه.

چاره چیه؟؟

استفاده از جنس مناسب و مطلوب مورد نیاز در محدوده ی مد نظر.

در انتخاب جنس خیلی ظرافت و دقت به خرج بدهید چون با اکولایزر نمیشه به صورت خیلی خیلی خوب از صدایی که طیف کاملی نداره صدای مد نظر رو ساخت

خیلی ساده است.

وقتی از متریال خوب و سیستم صوتی خوب بهرهمند باشیم به سادگی میتونیم یک فرکانس شفاف و با کیفیت ایجاد کنیم.

در مورد وکال:

در مورد گرمی صدا در صدای مطلوب و محدوده گرمی در پست قبلی کمی توضیح دادیم.

مورد دیگه که میشه گفت برای چفت خوب و بالا بردن سطح کار میشه توجه به اکولایزر در میکس و اکولایزر صدا(وکال) هست.

اگر در کارهای با کیفیت دقت کنید همیشه صدای خواننده دقیقا چفت و شفاف هستند در کنار اجزای یک موزیک.

یک مثال:

وقتی که اجزا یک موزیک بدون وکال دارای اکولایزر بیس هست محدوده وکال در LOw MId & Mid بسیار عالی در کنار سازها شنیده میشه.

شما تصور کنید موزیک(سازها و دیگر اجزاء بدون وکال) در محدوده MID هست و دقیقا وکال هم در همون محدوده MID.

خوب در این صورت هرچند که بُعد بندی هم که انجام داده باشید صدای وکال باکیفیت و شفاف شنیده نمیشه که طبیعی هست چون شما در اکولایزر به این نکته ها توجه نکردید.

یکی از نکته های دیگه اینه که خیلی از دوستان فکر میکنند گرمی فرکانس صدا همون محدوده بیس هست که میشه گفت اشتباه هست.

همون قدر که بیس در کار مهم هست همون قدر هم مید و تریبل و......

نکته مهم دیگه که بازهم در کار دوستان تو ذوق میزنه از استفاده از تیون و بالابردن محدوده تریبل هست که توصیه می کنم وقتی از تیون زیاد استفاده می کنید در وکال محدوده ی تریبل رو سعی کنید تضعبف کنید چون تیون رو کمتر در معرض شنیده شدن قرار میده.

ادامه دارد.

سربلند و هنرمند باشید

ویرایش شده توسط Savan II

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Savan II    36,932

مدیر بـازنشسته

به علت دسته یندی مطالب پست ها رو جدا از هم میزارم که بیشتر دقت کنید.

در میکس این اکولایزر نقش خیلی مهمی رو ایفا میکنه و همچنین مهمتر از اکولایزر کردن نجوه قزاز گیری این پلاگین نسبت به پلاگین های دیگه هست

باید خیلی توجه به این نکته کرد.

بالا بودن اکولایزر و پایین بودن کمپرسور و یا هر پلاگین دیگه در یک اینسرت پلاگین و بر عکس که خیلی نکته مهمی هست در خروجی فرکانس

تصویر کنید یک صدا وقتی در اینسرت پلاگین ها در میکسر اول ریورب میدید بعد اکولایزر بدونید که فرکانس تحت تاثیر ریورب رو شما دارید اکولایزر می کنید و برعکس که

این نکته رو خیلی از دوستان اصلا رعایت نمی کنند .در مورد ریورب در مطلب بعدی حرف خواهیم زد.

پی نوشت:

نکته ها رو حتما رعایت فرمایید و عملی برسی فرمایید تا مشاهده فرمایید همین ریزه کاری ها و یا نکته ها چقدر در روند بهبود و کیفیت کار شما تاثیر گذار هست.

 

دوستان منتطر مطالب و تجربیات مفید شما دوستان عزیز هستم

لطفا سوالات رو در بخش سوالات مربوط به میکس و یا مسترینگ مطرح فرماییند تا مطالب اموزنده و تجربیات به صورت پیوسته باشند.

امیدوارم بتونم تا حدودی در فضای مجازی کمکی به دوستان هنرجو انجام بدهم

مطلب بعدی ریورب

سربلند و هنرمند باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Savan II    36,932

مدیر بـازنشسته

سلام خدمت دوستان گل.

موضوع امروز رو به برسی یکی از پلاگین های خیلی کارامد و پیچیده به نام ریورب با نام لاتین Reverb دنبال خواهیم کرد که امیدوارم به نکات و نتیجه ی خوبی برسیم.

 

ریورب چیست؟

 

ریورب در واقع به انعکاس و برخورد صدا به سطوح و حرکت به سمت ها بعد از ایجاد فرکانس توسط منبع فرکانس را به عبارتی ریورب گفته می شود

اگه بخواهیم این تعریف رو به صورت کلی تر بیان کنیم:

ریورب ارتباط مستقیمی با مبحث اکوستیک داره. در جاهایی که دارای اکوستیک مناسب هست به علت رعایت پوشش و جذب صدا مانع بازگشت صدا می شود.

در جاهایی که اکوستیک مناسب وجود ندارد مثلا در یک سالن بدون هیچ پوششی وقتی صدایی از منبعی ایجاد می شود شاهد پیچش صدا در محل می شود به این پیچش صدا و بازگشت به عبارتی ریورب گفته می شود

تا حالا پیش امده که در هر فضای بدون اکوستیک و پوشش صدای منعکس شده توسط منبع صوتی به حالت های متفات این انعکاس به گوش میرسد که در واقغ ارتباط مستقیمی با زمان و ابعاد فضا دارد.

هرچه فضا بزرگتر باشد زمان انغکاس (ریورب) صدا بیشتر خواهد بود.

یعنب وقتی در یک فضای بزرگ و دریک فضای کوچک بدودن اک.ستیک صدا از طریق منبع صوت پخش می شود در فضای بزرگ عمق و زمان انعکاس صدای بیشتری رو شاهاد خواهیم بود تا در مکان کوچکتر.

 

دوستان توجه فرمایید که ریورب و اکو با هم تو ایتم کاملا مجزا هستند.

اکو تکرار صدا است یعنی وقتی کلمه رو مثلا کیوبیس توسط منبع فریاد زده میشه این کلمه به صورت پشت سر هم با توجه به قضا تکرار خواهد شد اما ریورب مجموعه ای از چندین صدای منعکس شده است که تداوم صدای اولیه را می سازند و به تدریج کاهش یافته و میرا میشوند.

زمان ریورب در یک فرکانس تولید شده توسط منبع دارای اهمیت و کارایی بالایی هست.

ما با ایتم تنظیم زمان ریورب ویژگی هایی همچون تاخیر در انعکاس وبا تعویق صدا رو می توانیم تنظیم کنیم.

بهترین تعریف زمان در ریورب رو با تعریف زیر می توان درک کرد :

تعریف زمان ریورب:زمانیکه در موقع انعکاس صدا اینتنسیونست صدا به مقدار میلیون بار ۱۰ به توان ۶ کاهش پیدا می.کنه و فشار اینتنسیونست صدایی که از نقطهٔ اول برگشت خورده به مقدار ۶۰ دسیبل کاهش پیدا می.کنه

اینتنسیونست:شاخصهٔ مقدار متوسطه قدرت یا تراکم فشار موج، عمود بر جهت انتشار صوت .

شاخص های Reverb که در آنها شدت سیگنالهای تاخیری زیاد است نسبت به شاخص هایی که شدت سیگنالهای تاخیری در آنها کم است، صدای صافتری دارند.

نکته:

فرکانسهای بالای 5 کیلوهرتز را وقتی که کات کنیم صدا را همچون اتاقهای واقعی، طبیعی تر میکند واین امر در داشتن انعکاس طبیعی تر با ما کمک می کند.

 

ریوب به جا و صحیح برای نرم تر کردن و فضا بندی و ایجاد عمق بسیار کارامد است.

کارایی ریورب به همین جا ختم نمی شود.

ریورب دارای حالت های معمولی هستند که هر کدام برای ایجاد فضا و تصحیح و کارایی مربوط به خودشان هستند که در پست های بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

مبحث بعدی:

برسی ایتم های ریورب در پلاگین

کاربرد ریورب در میکس و مسترینگ

ادامه دارد

ویرایش شده توسط Savan II

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Savan II    36,932

مدیر بـازنشسته

سلام

ببخشید بابت تاخیرم

موضوع امروز برسی ایتم های پلاگین ریورب اف ال

Low Cut:تضعیف و تقویت فرکانس های پایین(مهم)

Hight Cut:تضعیف و تقویت فرکانس های بالا(مهم)

RoomSize: حجم و اندازه ی اتاقی که انعکاس صدا به صورت مجازی درونش جریان داره و تنظیم میشود با این ایتم(مهم)

Pre Delay:تنظیم فرکانس قبل از تاخیر

diffusion:جهت و حجم انتشار انعکاس

decay: پوشیدگی و ایجاد فاصله و عمق فضای ریورب(مهم)

dry:صدای خام وخشک بدون اعمال ریورب

high damping: تنظیم نوسانات پایین و بالا فرکانس(وضوح زیر و بمی نوسانات فرکانس)

color:شکل شفافیت به اصلاح رنگ دادن به فرکانس هایی که تحت اعمال ریورب فرار میگیرند که دارای حالت های warm.flat& .....

11112.jpg

دوستان نوجه داشته باشند سعی کنند نسبت به اعمال این پلاگین نهایت ظرافت و حوصله رو خرج بدهند زیرا یکی از پلاگین های کلیدی میکس و مسترینگ هست.

در مورد استفاده از ریورب در مسترینگ:

وقتی از ریورب در مسترینگ استفاده می کنید سعی کنید نسبت به فضا و سبک تا حد مناسب(کم) اعمال کنید چون میکس کارتون رو اگه بد ریورب بدهید میتونه خراب کنه.

مسترینگ ریورب یکی از حالت ها مسترینگ هست که دیگه کمتر کسی از مسترنگ ریورب کار میکشه .

نکته دیگه سعی کنید در میکس همیشه ریورب رو سند کنید از اینسرت و ریورب رو در کانال سند به فرکانس هاتون اعمال کنید

یکی از دلایل مهم این کار اثر نذاشتن پلاگین ریورب بر رو دیگر پلاگین هاست و دلیل دیگه اعمال دقیق تر ریورب بر روی فرکانس اصلی هست.چون ریوربی که در سند داده میشه مستقیم بر روی کپی گرفته شده از اینسرت در سند اعمال میشه.

بعضی از ریورب ها دارای اکولایزر انعکاس برگستی صدا هست که همین LowCut و HighCut هست اما به صورت اکولایزر.

باز هم برای شنیدن ریورب خوب و اندازه ریورب باید سیستم صوتی خوبی داشته باشیم

ویرایش شده توسط Savan II

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Savan II    36,932

مدیر بـازنشسته

کمپرسور:

به معنای فشرده سازی هست که میشه گفت در فرکانس های اصوات هم به همین صورت هست که فشرده سازی می کنه .(یک تعریف کاملا ابتدایئ)

یکی از تعاریف خوب برای کمپرس ها.

کم کردن حجم صدای خروجی هنگامی حجم صدای ورودی بیش از حد بالا باشد و بالا بردن حجم صدای خروجی هنگامی حجم صدای ورودی بیش از حد پایین باشد

خوب ما در کمپرس کردن پارامترهایی داریم که اصل کمپرس کردن فرکانس ها بر روی دوش این ایتم ها هستند که توجه خاصی لازم هست برای تنظیم این ایتم ها.

خوب.

چند معیار در کمپرس ها به روال زیر عبارتند از :

 

ATTACK

 

DECAY

 

SUSTAIN

 

RELEASE

که این ایتم ها در کمپرس کرئن نقش به سزایی دارند

تعریف هر کدوم از پارامترها عبارتند از:

 

ATTACK

 

این پارامتر تعیین کننده شتاب موج برای رسیدن به حداکثر شدت اون موج هست .

 

هرقدر مقدار این پارامتر بیشتر باشد ، مدت زمان بیشتری طول میکشد تا موج صدا به بالاترین مقدار خودش برسد .

 

به زبان آمیانه هرچقد این پارامتر را افزایش بدیم صدا کش دارتر میشود .

 

DECAY

 

وقتی موج صدا به بالاترین حد خودش رسید مقداری کاهش میابد و سپس مقداری را باهمان شدت طی میکند .

 

هرچقدر این پارامتر بیشتر باشد بدین معتا هست که مدت زمان بیشتری طول میکشد که شدت اولیه کاهش یابد .

 

 

SUSTAIN

 

مدت زمانی که موج در فاز تداو هست را SUSTAIN مینامیم . هرچقدر مقدار این پارامتر بیشتر باشد مدت دوام شدت صدا بیشتر میشود .

 

بذارید یک مثال بزنم . گیتاریست های عزیز دیدید که زمانی که یک نت گیتار به صدا در میاد مقداره زیادی در فاز ثابت میمونه یا مثلا بیشتر صدا های درام زمان بسیار بسیار کوناهی در این فاز هستند .

 

 

RELEASE

 

پارامتر کشش صدا .

-------------------------------------------

با مشاهده تصاویر متوجه خواهیم شد که عملکرد این پارامترها به چه شکل هست.

13742413901.jpg

13742413913.png

ادامه دارد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Savan II    36,932

مدیر بـازنشسته

سلام دوست عزیز خیلی ازت متشکرم بابته آموزش خوب و مفیدت فقط اگر میشه میکس و مسترینگ رو کلا با پلاگین های اف ال آموزش بده .....با تشکر:flower:

 

سلام

امیدوارم خوب باشید.

ببینید وقتی شما کلیت و اصطلاحات رو یاد بگیرید فرقی نمی کنه به چه برنامه و چه پلاگینی(مثلا کدام ریورب.اکولایزر و... از کدام شرکت و...) سعی در اعمال پلاگین دارید.

البته بله بعضی از شرکت های سازنده کمی برتر هستند در بعضی از پلاگین ها ولی باز این مسئله بر میگرده به شما و کاربرد و سلیقتون.

پس بنده نظری نمیدم در این مورد.

وقتی گه شما ایتم ها /کاربرد / نحوه استفاده رو بلد باشید پس با هر پلاگینی در این خصوص کار کنید چون کلیت رو بلد هستید انچنان تفاوتی نخواهد داشت.

.موفق باشید.

 

از اشکان جان هم بابت جواب تشکر و قدر دانی میکنم.

در پناه حق.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
norouzi    1,536

کاربر سایت

سلام گوش چقد در مسترینگ مهمه ایا ما بیشتر به گوش مون تکیه کنیم یا به اعداد و ارقام و فرکانسها

 

100 در 100 به گوش . البته گوش موسیقیایی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Gear    3,726

کاربر سایت

سلام گوش چقد در مسترینگ مهمه ایا ما بیشتر به گوش مون تکیه کنیم یا به اعداد و ارقام و فرکانسها

گوش مهمترین مسئله است

جایی دقیق ننوشته چند درصد مهمه :43: ولی همین کافیه که یاداوری بشه که هرچقدر اعداد و ارقام و قوانین و متد های مختلف توی میکس پیاده بشه، نهایتاً میکس باید به گوش درست و دقیق بیاد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Owais.S    29,933

کاربر سایت

سلام گوش چقد در مسترینگ مهمه ایا ما بیشتر به گوش مون تکیه کنیم یا به اعداد و ارقام و فرکانسها

قبل از اینکه بخوایم به گوشامون اعتماد کنیم باید سیستم پخش مطمعنی داشته باشیم.

اگه سیستم هم خوب باشه باز شرایطی داره مثلا اینکه گوش سریع به یک صدا عادت میکنه و باید بعد از چند دقیقه کار در مرحله میکس ومسترینگ اصطلاحا گوشمون رو fresh کنیم.

درسته که قضاوت نهایی با شنیداره ولی هیچ موقع قدرت یک انالایز رو دست کم نگیرید.

با استفاده از انالایزر ها علاوه بر اینکه میکس و مسترینگ بهتری انجام میدیم به تربیت گوشهامون هم کمک میکنیم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
kokab2    268

کاربر سایت

قبل از اینکه بخوایم به گوشامون اعتماد کنیم باید سیستم پخش مطمعنی داشته باشیم.

اگه سیستم هم خوب باشه باز شرایطی داره مثلا اینکه گوش سریع به یک صدا عادت میکنه و باید بعد از چند دقیقه کار در مرحله میکس ومسترینگ اصطلاحا گوشمون رو fresh کنیم.

درسته که قضاوت نهایی با شنیداره ولی هیچ موقع قدرت یک انالایز رو دست کم نگیرید.

با استفاده از انالایزر ها علاوه بر اینکه میکس و مسترینگ بهتری انجام میدیم به تربیت گوشهامون هم کمک میکنیم.

باید چیکار کنیم با آنالیزور چه نتیجه ای ازش بگیریم؟من اصن نمیدونم آنالیزور چه کمکی میکنه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Owais.S    29,933

کاربر سایت

باید چیکار کنیم با آنالیزور چه نتیجه ای ازش بگیریم؟من اصن نمیدونم آنالیزور چه کمکی میکنه

با انالایزر شما میزان بلندی کار رو میبینید.اگه نسبت به اهنگهای مرجع کارتون ضعیف باشه میتونید با ماکسیمایزر اونو بالا بکشید.

میتونید شکل فرکانسی کار رو با چند اهنگ مرجع مقایسه کنید و اگه تفاوت فاحشی داشت با اکولایزر و مولتی بند کمپرسور اونو اصلاح کنید.

همینطور میتونید شکل استریو کار و خیلی پارامترهای دیگه رو با انالایزر مقایسه و اونهارو اصلاح کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
c-rokh    56

کاربر سایت

Savan جان مرسی بابت توضیحاتی که دادی، اما من اینجور مباحث زیاد دیدم ولی فقط توش توضیح دادن!! الان شما میگی واسه صدای خواننده باید زیر 100 و بالای 15000 رو کات کنیم. خب چه جوری؟!! در مورد گرم کردن صدای خواننده گفتین اما اینو چه جوری با اکولایزر اف ال انجام بدیم؟ ازتون خواهش میکنم این بحثای با ارزشو عملیشو نشون بدین تا بتونیم کاربردیش کنیم.

ممنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
vahid800    628

کاربر سایت

به علت دسته یندی مطالب پست ها رو جدا از هم میزارم که بیشتر دقت کنید.

در میکس این اکولایزر نقش خیلی مهمی رو ایفا میکنه و همچنین مهمتر از اکولایزر کردن نجوه قزاز گیری این پلاگین نسبت به پلاگین های دیگه هست

باید خیلی توجه به این نکته کرد.

بالا بودن اکولایزر و پایین بودن کمپرسور و یا هر پلاگین دیگه در یک اینسرت پلاگین و بر عکس که خیلی نکته مهمی هست در خروجی فرکانس

تصویر کنید یک صدا وقتی در اینسرت پلاگین ها در میکسر اول ریورب میدید بعد اکولایزر بدونید که فرکانس تحت تاثیر ریورب رو شما دارید اکولایزر می کنید و برعکس که

این نکته رو خیلی از دوستان اصلا رعایت نمی کنند .در مورد ریورب در مطلب بعدی حرف خواهیم زد.

پی نوشت:

نکته ها رو حتما رعایت فرمایید و عملی برسی فرمایید تا مشاهده فرمایید همین ریزه کاری ها و یا نکته ها چقدر در روند بهبود و کیفیت کار شما تاثیر گذار هست.

 

دوستان منتطر مطالب و تجربیات مفید شما دوستان عزیز هستم

لطفا سوالات رو در بخش سوالات مربوط به میکس و یا مسترینگ مطرح فرماییند تا مطالب اموزنده و تجربیات به صورت پیوسته باشند.

امیدوارم بتونم تا حدودی در فضای مجازی کمکی به دوستان هنرجو انجام بدهم

مطلب بعدی ریورب

سربلند و هنرمند باشید

 

ممنون از توضیحاتتون

یه سوال برام پیش اومده:

اینکه افکتها و وپلاگینها باید با ترتیب استفاده بشن ایا نحوه چیدنشون توی میکسر مهم هست مثلا توی پنجمین کانال اکولایزرو قرار بدیم و در اولین کانال ریورب باشه و مثلا سومی کمپرسور اما اول از همه اکولایزر کارو انجام بدیم.

منظورم اینه که ترتیب چیدنشون توی میز میکسر تاثیر میزاره یا اینکه فقط ترتیب استفاده کردنشون مهمه و تاثیر میزاره؟

 

ممنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Shahrooz Mican    19,572

کاربر سایت

ممنون از توضیحاتتون

یه سوال برام پیش اومده:

اینکه افکتها و وپلاگینها باید با ترتیب استفاده بشن ایا نحوه چیدنشون توی میکسر مهم هست مثلا توی پنجمین کانال اکولایزرو قرار بدیم و در اولین کانال ریورب باشه و مثلا سومی کمپرسور اما اول از همه اکولایزر کارو انجام بدیم.

منظورم اینه که ترتیب چیدنشون توی میز میکسر تاثیر میزاره یا اینکه فقط ترتیب استفاده کردنشون مهمه و تاثیر میزاره؟

 

ممنون

 

 

با سلام

 

 

بله دوسته عزیز

چیدمان تاثیری بسیاری داره

خودتون اگه گوش کالیبره داشته باشید

شاید این تغییرات خواهید شد

در مسترینگ هم چیدمان پلاگین ها در سبک های مختلف عوض میشه

بی تاثیر نیست

 

 

 

موفق باشید :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
vahid800    628

کاربر سایت

با سلام

 

 

بله دوسته عزیز

چیدمان تاثیری بسیاری داره

خودتون اگه گوش کالیبره داشته باشید

شاید این تغییرات خواهید شد

در مسترینگ هم چیدمان پلاگین ها در سبک های مختلف عوض میشه

بی تاثیر نیست

 

 

 

موفق باشید :flower:

ممنونم اقا شهروز

این ترتیب چیدمان پلاگین و افکت ها معمولا به چه صورت هست؟

لطف میفرمایید به این مورد هم اشاره کنید تا بدونم اولین پلاگین یا افکت در هر اینسرت تا اخرین ورودی چه مواردی هست؟

مثلا الان fl 12 تعداد 10 عدد افکت یا پلاگین میشه به هر اینسرت داد حالا این 10 تا به ترتیب باید چه چیزایی باشند؟

 

با سپاس فراوان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
edrisrezaifar    9,734

کاربر سایت

ممنونم اقا شهروز

این ترتیب چیدمان پلاگین و افکت ها معمولا به چه صورت هست؟

لطف میفرمایید به این مورد هم اشاره کنید تا بدونم اولین پلاگین یا افکت در هر اینسرت تا اخرین ورودی چه مواردی هست؟

مثلا الان fl 12 تعداد 10 عدد افکت یا پلاگین میشه به هر اینسرت داد حالا این 10 تا به ترتیب باید چه چیزایی باشند؟

 

با سپاس فراوان

معمولا

اول اکولایزر

دوم اکزیستر

سوم افکت دیسورت و درایو

چهارم مولتی باند کامپرسور

پنجم استریو ایمیجینگ

ششم کامپرسور

هفتم لیمیتر

هشتم انالیزر

 

در بعضی موارد جاهای اکولایزر و مولتی باند تغییر میکنه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
vahid800    628

کاربر سایت

معمولا

اول اکولایزر

دوم اکزیستر

سوم افکت دیسورت و درایو

چهارم مولتی باند کامپرسور

پنجم استریو ایمیجینگ

ششم کامپرسور

هفتم لیمیتر

هشتم انالیزر

 

در بعضی موارد جاهای اکولایزر و مولتی باند تغییر میکنه

 

ادریس جان ممنونم

میشه در رابطه با موارد دوم و سوم کمی بیشتر توضیح بدید متوجه نشدم دقیقا چی هستن؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
edrisrezaifar    9,734

کاربر سایت

ادریس جان ممنونم

میشه در رابطه با موارد دوم و سوم کمی بیشتر توضیح بدید متوجه نشدم دقیقا چی هستن؟

این دو گزینه حتما نباید در کنار هم باشند میتونه فقط یکیش باشه

به طور خلاصه کارشون گرما بخشیدن و انالوگ کردن مسترینگ هست که از حالت دیجیتالی در بیاد

بستگی به سبک و موزیک داره که کدومشون استفاده بشه

البته اینم بگم این پلاگین ها بیشتر برای موزیک های استفاده میشه صداها دیجیتالی و سمپل هست

در اهنگ های که کلا لایو زده شده کاربردی انچنانی نداره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
fxm20    22

کاربر سایت

چه جوری باید ریورب رو از تو send اعمال کنیم؟ مثلا من وکالم تو اینسرت 5 هستش، چه جوری باید این کارو بکنم؟ مرسی

روی اینسرت پنج کلیک کن بعد به لاینی که میخوای سند کنی لینک کن یعنی پایین لاین جدید کلیک کن بعد پلاگین ریورب و اونجا باز کن,,

الان چون برنامه جلوم نیست اسم اونجایی که باید کلیک کنی یادم نیست ولی خودت میتونی پیداش کنی نتونستی بگو برات عکس بفرستم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
srime    18

کاربر سایت

سلام .من یه پلاگین میخواستم برای 3 بعدی کردن صدا ک فک کنم زیر مجموعه استریو ایمجینگ بشه.

پن کننده نمیخوام باشه که فقط از یه باند صدا بیاد!!!میخوام از دو تا باند پخش بشه ولی ناحیه هایی که خودم میخام مثلا از ناحیه پایین گوشه به سمت بیرون یا ناحیه وسط.ببخشیداگه یکم منظورمو بد رسوندم .امیدوارم منظورمو متوجه شده باشید:1:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...