رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





afsane delouei

غزل من عاشقم از afsane delouei

پست های پیشنهاد شده

afsane delouei    2,371

کاربر سایت

ان شب که من رسوا شدم

با عشق تو پیدا شدم

ان شب تمام شهر را

با چشم تر جویا شدم

ان شب به هر جا سر زدم

با عطر تو پویا شدم

درگیر ِ رنگ چشم تو

آوار ِ رویاها شدم

ان شب تمام لحظه ها

با یاد تو شیدا شدم

خواستم نباشم عاشقت

بی اذن ِ من، اما شدم

ترسی به جانم بوسه زد

پیش ِ دلم رسوا شدم

دل در قفس نهادم ُ

اما و اما پا شدم

از آن به بعد، من شاهدم

تو ساحل و دریا شدم

هر شب به دنبال تو ُ

بی خبر از دنیا شدم

مجنون شدم ، مجنون شدم

من عاشقم ، رسوا شدم

 

 

این غزل رو قصد دارم به کسی تقدیم کنم لطفا ایراداتش رو حتما بگید

ممنونم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
deramer    3,812

کاربر سایت

سلام

خیلی وقته که نبودم و سری به سایت نمیزدم اخه حسابی در گیر کارامم...غزل زیبایی نوشتین ولی سه بیت اخر کمی ضعف داره ولی در کل عالی بود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

عرض ِ ادب و احترام .

 

ایده ای که در ذهن دارید بی شک بیان ِ خوبی داشته .

خُب به هر حال نکات ِ ریزی هم گاهی از دقت دور می ماند که در بلند مدت و یا از نگاه ِ شخصی دیگر خود اش را نشان می دهد .

تکرار ِ چهار باره ی ( آن شب ) که سه بار اش بی وقفه بوده قطع ِ یقین مخاطب را متعجب می کند .

تاکید ِ بیش از حد بر عنصر ِ زمان در حالی که تلاش بر توصیف ِ زیبایی ِ های دیگری دارید نمی تواند کمک ِ شایانی به آن کند .

این شعر به شکل ِ عجیبی شبیه ِ شعر های مولانا ست . . . به خصوص شعری که آقای شهرام ِ ناظری با آهنگسازی و رهبری ِ لوریس چکناواریان

اجرا کرده اند . . .

این قطعه را تماشا کنید . . .

 

 


 

ایمان دارم که از این همه شباهت شما هم مانند ِ این حقیر متعجب شده اید !

اصلن بد نیست . . . و اصلن هم کسی نمی گوید ( کپی برداری ) صورت گرفته . چون هیچ ارتباطی از لحاظ ِ ساختار و فرم و

هم چنین ِ تمی که در نظر گرفته شده ، وجود ندارد . . .

اما عنصر ِ شباهت اش واقعن قدرتمند است .

بر خلاف ِ تصور اما مایل ام آن را یک ظرافت در استفاده از کلماتی مشابه اما در موضوعی متفاوت بدانم .

نکته ای که مهم است . . .

آیا مخاطب ِ عام و حتی مخاطب ِ خاص ِ نا آگاه هم ، همین را می پندارد ؟

بعید می دانم .

این شباهتی که بین ِ دو شعر وجود دارد یک شمشیر ِ دو لبه است . . .

حضور ِ کلماتی هم چون پیدا شدم . شیدا شدم .مجنون شدم . رسوا شدم . این ها به سختی در شعر می توانند به کار بروند .

چون بار ِ عاطفی و توصیفی ِ بسیار بالایی را طلب می کنند .

می دانید ؟

وجود ِ توصیفاتی که هم بوی گذشته را می دهند و هم بوی امروز را ، باعث شده این غزل از منظر ِ

رفتار شناسی ِ تاریخی با مشکل رو به رو شود . یعنی نمی توان نه آن را کلاسیک ِ خالص دانست و نه امروزی ِ خالص . . .

این به تصور ام کمی خطرناک است که شعر در خود اش گُم شده باشد .

مخاطب نیز سر در گُم می شود .

در بیت ِ ( از آن به بعد من شاهد ام / تو ساحل و دریا شدم ) حذف ِ فاعل ِ ( من ) در قسمت ِ دریا شدم ، یکی از غیره منتظره ترین حذف هاست . . .

که لبخندی از سر ِ رضایت و حیرت ِ مخاطب را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

اما در این کار افراط نکنید . . . اندازه نگاه دارید که اندازه نکوست . این جا که بسیار عالی جواب داده ست .

به شکل ِ کلی نیاز به یک نتیجه گیری ِ کلی داریم . .

 

تکرار و تاکید بر روی عنصر ِ زمان به خصوص ( آن شب ) کمی خطرناک است ، اگر امکان اش بود باز نگری کنید .

عدم ِ ثبات در استفاده از کلمات ِ مشخص کننده ی سبک و دوره ی غزل کمی نگران کننده ست مخاطب را . . .

هم چنین شباهت اش با شعر ِ مولانا نیز جالب است .

برای تقدیم کردن ِ یک اثر ِ هنری هیچ وقت عجله نکنید . . . خوب بر روی آن تمرکز کنید .

قرار است آن هدیه ی شما یک برگ ِ سبز در افکار ِ مخاطب ِ شما باشد . پس ،

صبور باش دختر جان . . . صبور باش . . .

 

شاد و آرام باشید

ارادتمند .

ویرایش شده توسط Roshan.J

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
afsane delouei    2,371

کاربر سایت

عرض ِ ادب و احترام .

 

ایده ای که در ذهن دارید بی شک بیان ِ خوبی داشته .

خُب به هر حال نکات ِ ریزی هم گاهی از دقت دور می ماند که در بلند مدت و یا از نگاه ِ شخصی دیگر خود اش را نشان می دهد .

تکرار ِ چهار باره ی ( آن شب ) که سه بار اش بی وقفه بوده قطع ِ یقین مخاطب را متعجب می کند .

تاکید ِ بیش از حد بر عنصر ِ زمان در حالی که تلاش بر توصیف ِ زیبایی ِ های دیگری دارید نمی تواند کمک ِ شایانی به آن کند .

این شعر به شکل ِ عجیبی شبیه ِ شعر های مولانا ست . . . به خصوص شعری که آقای شهرام ِ ناظری با آهنگسازی و رهبری ِ لوریس چکناواریان

اجرا کرده اند . . .

این قطعه را تماشا کنید . . .

 

 


 

ایمان دارم که از این همه شباهت شما هم مانند ِ این حقیر متعجب شده اید !

اصلن بد نیست . . . و اصلن هم کسی نمی گوید ( کپی برداری ) صورت گرفته . چون هیچ ارتباطی از لحاظ ِ ساختار و فرم و

هم چنین ِ تمی که در نظر گرفته شده ، وجود ندارد . . .

اما عنصر ِ شباهت اش واقعن قدرتمند است .

بر خلاف ِ تصور اما مایل ام آن را یک ظرافت در استفاده از کلماتی مشابه اما در موضوعی متفاوت بدانم .

نکته ای که مهم است . . .

آیا مخاطب ِ عام و حتی مخاطب ِ خاص ِ نا آگاه هم ، همین را می پندارد ؟

بعید می دانم .

این شباهتی که بین ِ دو شعر وجود دارد یک شمشیر ِ دو لبه است . . .

حضور ِ کلماتی هم چون پیدا شدم . شیدا شدم .مجنون شدم . رسوا شدم . این ها به سختی در شعر می توانند به کار بروند .

چون بار ِ عاطفی و توصیفی ِ بسیار بالایی را طلب می کنند .

می دانید ؟

وجود ِ توصیفاتی که هم بوی گذشته را می دهند و هم بوی امروز را ، باعث شده این غزل از منظر ِ

رفتار شناسی ِ تاریخی با مشکل رو به رو شود . یعنی نمی توان نه آن را کلاسیک ِ خالص دانست و نه امروزی ِ خالص . . .

این به تصور ام کمی خطرناک است که شعر در خود اش گُم شده باشد .

مخاطب نیز سر در گُم می شود .

در بیت ِ ( از آن به بعد من شاهد ام / تو ساحل و دریا شدم ) حذف ِ فاعل ِ ( من ) در قسمت ِ دریا شدم ، یکی از غیره منتظره ترین حذف هاست . . .

که لبخندی از سر ِ رضایت و حیرت ِ مخاطب را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

اما در این کار افراط نکنید . . . اندازه نگاه دارید که اندازه نکوست . این جا که بسیار عالی جواب داده ست .

به شکل ِ کلی نیاز به یک نتیجه گیری ِ کلی داریم . .

 

تکرار و تاکید بر روی عنصر ِ زمان به خصوص ( آن شب ) کمی خطرناک است ، اگر امکان اش بود باز نگری کنید .

عدم ِ ثبات در استفاده از کلمات ِ مشخص کننده ی سبک و دوره ی غزل کمی نگران کننده ست مخاطب را . . .

هم چنین شباهت اش با شعر ِ مولانا نیز جالب است .

برای تقدیم کردن ِ یک اثر ِ هنری هیچ وقت عجله نکنید . . . خوب بر روی آن تمرکز کنید .

قرار است آن هدیه ی شما یک برگ ِ سبز در افکار ِ مخاطب ِ شما باشد . پس ،

صبور باش دختر جان . . . صبور باش . . .

 

شاد و آرام باشید

ارادتمند .

 

 

سلام و عرض ادب

ممنون از وقتی که گذاشتید و ریز بینانه نقد کردید

راستش تا به حال این اهنگ رو گوش نداده بودم ،برام بشدت جالب بود ، استفاده از لغات مشترک ولی در مضمون متفاوت ولی نمیدونم این حسن هستش یا اشکال من؟

سعی میکنم برای ان شب هم جایگزینی بذارم تا تکرار نداشته باشه و دوباره خوشحال میشم نظر بدید

سپاس گذارم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
afsane delouei    2,371

کاربر سایت

با عرض ادب

 

اصلاح کردم نمدونم خوب شده یا ن :

 

ان شب که من رسوا شدم

با عشق تو پیدا شدم

تنها تمام شهر را

با چشم تر جویا شدم

 

غمگین (باغم) به هرجا سر زدم

با عطر تو پویا شدم

...

 

منتظرم ...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

 

ان شب که من رسوا شدم

با عشق تو پیدا شدم

تنها تمام شهر را

با چشم تر جویا شدم

 

غمگین (باغم) به هرجا سر زدم

با عطر تو پویا شدم

...

 

 

عرض ِ ادب و احترام .

 

خب مورد ِ اول که جای گزین شده ، خوب شده و بهتر از قبل . . .

اما برای جای گزینی ِ ( غمگین و یا با غم ) هنوز آن را مطلوب نمی دانم . . .

چون این جای گزینی بیش تر از سر ِ رفع ِ تکلیف و ( به زور ) قرار دادن ِ یک عنصر ِ ساده

در یک جای نا درست است .

طبیعتن با غم و یا غمگین کلمه ی نا درستی نیست . . . اما مناسب ِ آن لحظه و آن قسمت نیست .

و شاید حتی اگر بخواهم سخت گیری کنم ، جای گزین ِ اول یعنی تنها هم هنوز جای کار دارد .

اما چون مورد ِ دوم واجب تر است ترجیحن در اولویت قرار بگیرد بهتر است . . .

اگر آن را به نحوی بهتر انجام دادید دوباره به سراغ ِ مورد ِ اول می آییم . . .

شاد و آرام باش

ارادتمند ات .

پی نوشت :

عرض کردم که عجله نکن . . . صبور باش . . . تفکر کن و مطالعه . . .

گزینه های بهتری خواهی داشت . . . ایمان داشته باش .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ساقی خمار    5,280

کاربر سایت

سلام

کاری شور انگیز و زیبا بود

هیچ اشکال نداره که به شعر مولانا شبیهه این نشون میده

شما ذاتا شاعری نه مثل خیلی ها که با کپی زدن از کار دیگران

شعر و ترانه میسازن فقط باید تا میتونی شعر بخونی و شعر بگی

و مطالعات زیادی داشته باشی به نظر من همه چی بخون فلسه منطق

روانشناسی و جامعه شناسی این ها باعث میشه نکته بین شی

و یکدفعه یه بیت شعر بگی که به تخیل حافظ هم نرسیده باشه

چون شاعر همیشه در لحظه شعر میگه ذهنتو خالی کن

شعر خودش میاد سراغت فقط همیشه کاغذ و قلم همرات باشه

تا چیزی امد در نظرت بنویس کاری به وزن نداشته بعد درست میشه

لصل شعر همون لحظه ای هست که شروع به جوشیدن میکنه

 

موفق باشید:23::23:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
En Music    3,114

کاربر سایت

ان شب که من رسوا شدم

با عشق تو پیدا شدم

ان شب تمام شهر را

با چشم تر جویا شدم

ان شب به هر جا سر زدم

با عطر تو پویا شدم

درگیر ِ رنگ چشم تو

آوار ِ رویاها شدم

ان شب تمام لحظه ها

با یاد تو شیدا شدم

خواستم نباشم عاشقت

بی اذن ِ من، اما شدم

ترسی به جانم بوسه زد

پیش ِ دلم رسوا شدم

دل در قفس نهادم ُ

اما و اما پا شدم

از آن به بعد، من شاهدم

تو ساحل و دریا شدم

هر شب به دنبال تو ُ

بی خبر از دنیا شدم

مجنون شدم ، مجنون شدم

من عاشقم ، رسوا شدم

 

 

این غزل رو قصد دارم به کسی تقدیم کنم لطفا ایراداتش رو حتما بگید

ممنونم

 

واقعا خیلی جالبه ...

ایشون یه ترانه گذاشتن عالم وآدم به وزن وقافیش گیر دادن...

اون که ترانه بود ومیشد زیر سبیلی ردش کرد...

ولی این غزله غزل.... باید سخت گیرانه تر به قافیش نگاه کرد...

رسوا--پیدا--جویا--رویاها--شیدا--اما--رسوا--پا--دریا-- دنیا--رسوا

نظرخودتون راجع به قافیه ها چیه خانم دلوئی...؟؟؟

این دیگه ترانه نیس شعره...وتاکید بیشتری رو فرم میشه...

لازم به یادآوری نیست حتما میدونیدکه غزل به لحاظ فرم خیلی روی قافیه

تکیه داره...شما که نمیخواین فردی که قراره شعر بهش تقدیم بشه این همه

مشکل قافیه ببینه توکارتون...

یقینا وقت کمتری روش گذاشتید وگرنه همه میدونن:

همشهری های من همیشه بهترینند21.gif

آخری محض خنده بود

التماس دعا...flower.gifflower.gifflower.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
hamed_kh    44,974

عضو جدید انجمن

واقعا خیلی جالبه ...

ایشون یه ترانه گذاشتن عالم وآدم به وزن وقافیش گیر دادن...

اون که ترانه بود ومیشد زیر سبیلی ردش کرد...

ولی این غزله غزل.... باید سخت گیرانه تر به قافیش نگاه کرد...

رسوا--پیدا--جویا--رویاها--شیدا--اما--رسوا--پا--دریا-- دنیا--رسوا

نظرخودتون راجع به قافیه ها چیه خانم دلوئی...؟؟؟

این دیگه ترانه نیس شعره...وتاکید بیشتری رو فرم میشه...

لازم به یادآوری نیست حتما میدونیدکه غزل به لحاظ فرم خیلی روی قافیه

تکیه داره...شما که نمیخواین فردی که قراره شعر بهش تقدیم بشه این همه

مشکل قافیه ببینه توکارتون...

یقینا وقت کمتری روش گذاشتید وگرنه همه میدونن:

همشهری های من همیشه بهترینند21.gif

آخری محض خنده بود

التماس دعا...flower.gifflower.gifflower.gif

عرض ادب و احترام دوست عزیزم

مصوت بلند "آ" در انتهای کلمات به تنهایی قافیه ساز است

لطفا" اصول عروض و قافیه را مطالعه نمایید

سپاسگزارم

 

 

ارادتمند شما ، حامد خلیلی

سرسبز و ماندگار باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ersanpaydar    688

کاربر سایت

بسیار عالی بود به شخصی میتونم بگم یکی از بهترین شعرایی بود که خوندم

مخصوصا این قسمت

خواستم نباشم عاشقت

بی اذن ِ من، اما شدم

موفق باشی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...