رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





شعله

غزل >>>> به باغ دل تو <<<< از شعله

پست های پیشنهاد شده

hamed_kh    44,974

عضو جدید انجمن

سلام و عرض ادب شعله جان

از غزل ترانه ی زیبات جا خوردم:8:

آفرین:41:

ادامه بده و بیشتر از این سبک برایمان بسرا....:flower:

 

سرسبز و ماندگار باشی:8:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
شعله    8,466

کاربر سایت

سلام و عرض ادب حامد جان

 

مرسی از محبتت... خودمم تعجب کردم حامد جان... چون اولین باره که این گونه می نویسم

سعی می کنم... اما فکر نمی کنم موفق بشوم ...

به قول معروف این غزل ترانه از دستم در رفته.....

 

از لطف و حضورت سپاسگزارم عزیزم :8:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
shadmehrs    910

کاربر سایت

سلام و عرض ادب پیشرفت خوبی داشتی افرین......

داره بارون میباره اما چه فایده داره

وقتی تورو ندارم که بشینی کنارم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
M.Hosseini    113,831

مدیـر ارشـد سایت

سلام و عرض ادب

اگر بتوانی سرعت شتاب بنده را وقتی به تاپیک شعر و ... دعوتم میکنید اندازه بگیرید

آن وقت یک هنرمند واقعی هستید.

آفرین...آفرین

به جرات میگویم که در بدنم سرما و گرما را احساس کردم...:flower: :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ashkan.B    38,311

کاربر سایت

عرض ادب شعله عزیز...

فوق العاده بود!! روان و زیبا! اصلا برای خوانده شدن نوشته شده و خودش دارای موسیقی است!! فوق العاده بود!!

اگر اجازه میدهی میخواهم ملودی روی این بسازم و برایت بفرستم...

فقط برای روان تر خوانده شدن در بیت زیر:

اشک تنهایی من در همه عالم میریزه

"در" با کلمه ای مثل "نوو" یا "رو" تعویض بشه بهتر هست (فقط برای روان تر شدن بر روی ملودی ذهنی من، نه اینکه ایرادی باشد!!) که در این مورد با خودت صحبت خواهم کرد و تصمیم میگیریم که چگونه اجرا شود.

باز هم میگویم کار فوق العاده هست و خواهش میکنم در این سبک نوشتن فعالیت کن و باز بنویس!! خیلی خوب است... خیلی!

 

دوست دار و ارادتمند ات/ ♥:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
شعله    8,466

کاربر سایت

عرض ادب شعله عزیز...

فوق العاده بود!! روان و زیبا! اصلا برای خوانده شدن نوشته شده و خودش دارای موسیقی است!! فوق العاده بود!!

اگر اجازه میدهی میخواهم ملودی روی این بسازم و برایت بفرستم...

فقط برای روان تر خوانده شدن در بیت زیر:

اشک تنهایی من در همه عالم میریزه

"در" با کلمه ای مثل "نوو" یا "رو" تعویض بشه بهتر هست (فقط برای روان تر شدن بر روی ملودی ذهنی من، نه اینکه ایرادی باشد!!) که در این مورد با خودت صحبت خواهم کرد و تصمیم میگیریم که چگونه اجرا شود.

باز هم میگویم کار فوق العاده هست و خواهش میکنم در این سبک نوشتن فعالیت کن و باز بنویس!! خیلی خوب است... خیلی!

 

دوست دار و ارادتمند ات/ ♥:flower:

سلام و عرض ادب اشکان عزیزم

 

نیازی برای اجازه گرفتن نبود .

افتخاری ِ برای من که روی این کار ملودی گذاشته بشود. چه کسی بهتر از شما ....

مطمئنم که ملودی ِ زیبایی می سازید و بی صبرانه منتظرم تا نتیجه ی کار را بشنوم.

در مورد

اشک تنهایی من در همه عالم میریزه

اگه در برداشته بشود معنی تغییر می کند ..

با این حال هر کاری که صلاح می دانید انجام بدهید ....

برای لطف و محبتت بی نهایت سپاسگزارم:8:

 

پی نوشت اول

این غزل برایم فوق العاده خاص ِ و مربوط به پی نوشت دوم می باشد.

پی نوشت دوم

Larjovib,ash quie,Mi

:flower::flower::flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
majid-mas    4,288

کاربر سایت

سلام و خسته نباشید به خورشید این سایت

شعرت اونقدر زیبا و روان بود که یک دفعه با یک ریتمی از اول تا آخرشو بدون مکس خوندم دلم میخواد این شعرو با آهنگ بخونم.زیبا بود .زیبا بود..............

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roshan.J    43,885

عضو جدید انجمن

عرض ِ ادب و احترام .

 

عذرخواهی ام را بپذیرید که با تاخیر برای عرض ِ ارادت و بنده گی ام خدمت ِ شما می رسم بانو شعله موافق .

به هر حال ایراد و مشکل از این حقیر بود امید به بخشش دارم . . .

 

بپردازیم به کار . . .

 

خب این غزل ِ امروزی که زبانی روان در خود اش دارد شاید در نگاه ِ اول خواننده را متعجب کند ( با توجه به سابقه ی شما در سرودن ِ غزل های کلاسیک )

اما خب از جهتی هم می توان خوش حال بود که شما در این زمینه هم نیز دستی توانا دارید !

برای ما که بسی جای خوش حالی و افتخار است .

چند نکته ای در مورد ِ نحوه ی خوانش ِ این غزل عرض کنم که دوستان یک وقت دچار ِ لغزش ِ ریتمیک نشوند .

مثلن مصرع ِ دوم ِ بیت ِ اول شما می توانید بعد از علامت ِ ایست ( ، ) کسری از زمان را توقف کرده و نفس بکشید

اما در مصررع ِ دوم ِ بیت ِ دوم و کلن بیت ِ سوم چنین اتفافی نباید رخ دهد به خصوص مصرع ِ دوم ِ بیت ِ دوم

باید کاملن یک نفس خوانده شود .

بعد از این کنتراست های شدید ِ ریتمیک ِ این بخش تازه در بیت ِ چهار اُم دوباره به حالت ِ عادی ِ بیت ِ اول باز می گردیم .

که خیلی تضاد ِ جالبی دارد و خواننده را در یک تنوع ِ خوانش و ساخت و پرداخت ِ ذهنی اش درگیر می کند . به معنای واقعی لذت بخش است .

بیت ِ پنج اُم اش اما برای این حقیر خیلی لذت بخش است . . .

چون عنصر ِ ریتم در آن خیلی عمیق تر مورد ِ توجه قرار گرفته است و با ایستی که بعد از خنده و شادی به وجود می آید ،

مخاطب با خواندن ِ بخش ِ ( غم و درد ) به استقبال ِ بخش ِ گسترده ی مصرع ِ بعد می رود .

بیت ِ شش اُم هم که در تصویر پردازی بی شک یک بخش ِ جداگانه و درخشان است . . .

می دانید ؟ این جنبه ی خاص اش از طرف ِ خواننده و مخاطب بود .

اما از نظر ِ معنایی راحت تر می توان آن را بررسی کرد چون روان است و امروزی و با درون مایه ای به دور از ابهام در

به چالش کشیدن ِ یک ایده ی ذهنی .

از این جهت بسیار خوب درک می شود . بسیار خوب پذیرفته می شود و بسیار خوب نیز مخاطب را مجبور به ادامه دادن و ( هِی ) خواندن اش می کند .

کما این که می بینیم دوستان ِ بسیاری علاقه مند به خواندن و اجرای آن شده اند .

مثلن ( ؟! )

از این بابت بسیار خوش حال ام و تبریک عرض می کنم .

 

اما مایل ام یک صحبتی هم با مدیر ِ محترم و ارشد ِ انجمن آقای اشکان بختیار داشته باشم .

که برادر جان !

درست است که کلمه ی ( در ) باعث ِ کتابی شدن و رسمی تر شدن ِ این قسمت نسبت به سایر ِ بخش ها شده است

اما دقت کن که با کلماتی هم چون ( توو ) و یا ( رو ) ما کار را بهتر نساخته ایم بلکه آن را از روانی و سلیسی خارج ساخته ایم .

ببین !

بعد از کلمه ی ( در ) ما ساکن می شویم و می توانیم ِ کلمه ی نرم و روان ِ ( همه ) را بخوانیم که این تضاد در ایست ِ کلمه ی قبل و روانی ِ کلمه ی بعد

باعث ِ جذابیت ِ این بخش می شود که یک علامت ِ سوال ِ تکنیکی هم برای مخاطب ایجاد می کند .

اما اگر ما از ( توو ) و یا ( رو ) استفاده کنیم به دلیل ِ صدا دار بودن و کشیده بودن ِ حرف های ذکر شده و همین طور نرم و روان بودن ِ کلمه ی ( همه )

ما به یک افراط در خوانش ِ نرم و سلیس رو به رو می شویم که باعث می شود ریتم و معنا از دست و یا ذهن ِ خواننده خارج شود .

این داستان ِ همان مثالی ست که می گویند :

آمد ابروی اش را درست کند زد چشم اش را کور کرد !

به تصور ام اگر در این بخش و برای این غزل از یک موسیقی ِ مناسب و یک خواننده ی خوب و مسلط استفاده کنیم

می توانیم بدون ِ مشکل از پس ِ اجرای آن بر بیاییم . . .

و من به تو ایمان دارم برادر جان . . .

منتظر ِ اثر ِ تو بر این غزل ِ زیبا خواهم بود .

شاد و آرام باشید بانو شعله و برادر ام اشکان . . .

خاک ِ پای شما . flower.gif

پی نوشت :

دوستان تقاضای اجرا و خواندن ِ این ترانه را نداشته باشند که تا الان هم کلی مشتری برای اش صف کشیده اند !

مثلن ( ؟! )

دگر باره ارادتمند . flower.gif

ویرایش شده توسط Roshan.J

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
شعله    8,466

کاربر سایت

عرض ِ ادب و احترام .

 

عذرخواهی ام را بپذیرید که با تاخیر برای عرض ِ ارادت و بنده گی ام خدمت ِ شما می رسم بانو شعله موافق .

به هر حال ایراد و مشکل از این حقیر بود امید به بخشش دارم . . .

 

بپردازیم به کار . . .

 

خب این غزل ِ امروزی که زبانی روان در خود اش دارد شاید در نگاه ِ اول خواننده را متعجب کند ( با توجه به سابقه ی شما در سرودن ِ غزل های کلاسیک )

اما خب از جهتی هم می توان خوش حال بود که شما در این زمینه هم نیز دستی توانا دارید !

برای ما که بسی جای خوش حالی و افتخار است .

چند نکته ای در مورد ِ نحوه ی خوانش ِ این غزل عرض کنم که دوستان یک وقت دچار ِ لغزش ِ ریتمیک نشوند .

مثلن مصرع ِ دوم ِ بیت ِ اول شما می توانید بعد از علامت ِ ایست ( ، ) کسری از زمان را توقف کرده و نفس بکشید

اما در مصررع ِ دوم ِ بیت ِ دوم و کلن بیت ِ سوم چنین اتفافی نباید رخ دهد به خصوص مصرع ِ دوم ِ بیت ِ دوم

باید کاملن یک نفس خوانده شود .

بعد از این کنتراست های شدید ِ ریتمیک ِ این بخش تازه در بیت ِ چهار اُم دوباره به حالت ِ عادی ِ بیت ِ اول باز می گردیم .

که خیلی تضاد ِ جالبی دارد و خواننده را در یک تنوع ِ خوانش و ساخت و پرداخت ِ ذهنی اش درگیر می کند . به معنای واقعی لذت بخش است .

بیت ِ پنج اُم اش اما برای این حقیر خیلی لذت بخش است . . .

چون عنصر ِ ریتم در آن خیلی عمیق تر مورد ِ توجه قرار گرفته است و با ایستی که بعد از خنده و شادی به وجود می آید ،

مخاطب با خواندن ِ بخش ِ ( غم و درد ) به استقبال ِ بخش ِ گسترده ی مصرع ِ بعد می رود .

بیت ِ شش اُم هم که در تصویر پردازی بی شک یک بخش ِ جداگانه و درخشان است . . .

می دانید ؟ این جنبه ی خاص اش از طرف ِ خواننده و مخاطب بود .

اما از نظر ِ معنایی راحت تر می توان آن را بررسی کرد چون روان است و امروزی و با درون مایه ای به دور از ابهام در

به چالش کشیدن ِ یک ایده ی ذهنی .

از این جهت بسیار خوب درک می شود . بسیار خوب پذیرفته می شود و بسیار خوب نیز مخاطب را مجبور به ادامه دادن و ( هِی ) خواندن اش می کند .

کما این که می بینیم دوستان ِ بسیاری علاقه مند به خواندن و اجرای آن شده اند .

مثلن ( ؟! )

از این بابت بسیار خوش حال ام و تبریک عرض می کنم .

 

اما مایل ام یک صحبتی هم با مدیر ِ محترم و ارشد ِ انجمن آقای اشکان بختیار داشته باشم .

که برادر جان !

درست است که کلمه ی ( در ) باعث ِ کتابی شدن و رسمی تر شدن ِ این قسمت نسبت به سایر ِ بخش ها شده است

اما دقت کن که با کلماتی هم چون ( توو ) و یا ( رو ) ما کار را بهتر نساخته ایم بلکه آن را از روانی و سلیسی خارج ساخته ایم .

ببین !

بعد از کلمه ی ( در ) ما ساکن می شویم و می توانیم ِ کلمه ی نرم و روان ِ ( همه ) را بخوانیم که این تضاد در ایست ِ کلمه ی قبل و روانی ِ کلمه ی بعد

باعث ِ جذابیت ِ این بخش می شود که یک علامت ِ سوال ِ تکنیکی هم برای مخاطب ایجاد می کند .

اما اگر ما از ( توو ) و یا ( رو ) استفاده کنیم به دلیل ِ صدا دار بودن و کشیده بودن ِ حرف های ذکر شده و همین طور نرم و روان بودن ِ کلمه ی ( همه )

ما به یک افراط در خوانش ِ نرم و سلیس رو به رو می شویم که باعث می شود ریتم و معنا از دست و یا ذهن ِ خواننده خارج شود .

این داستان ِ همان مثالی ست که می گویند :

آمد ابروی اش را درست کند زد چشم اش را کور کرد !

به تصور ام اگر در این بخش و برای این غزل از یک موسیقی ِ مناسب و یک خواننده ی خوب و مسلط استفاده کنیم

می توانیم بدون ِ مشکل از پس ِ اجرای آن بر بیاییم . . .

و من به تو ایمان دارم برادر جان . . .

منتظر ِ اثر ِ تو بر این غزل ِ زیبا خواهم بود .

شاد و آرام باشید بانو شعله و برادر ام اشکان . . .

خاک ِ پای شما . flower.gif

پی نوشت :

دوستان تقاضای اجرا و خواندن ِ این ترانه را نداشته باشند که تا الان هم کلی مشتری برای اش صف کشیده اند !

مثلن ( ؟! )

دگر باره ارادتمند . flower.gif

 

سلام وعرض ادب مهربان

 

خوشحالم که از این غزل خوشتان آمده. و این چنین با دقت آن را بررسی کرده اید. هیچ چیز از چشمان تیزبین شما دور نمی ماند.

جای بسی خوشحالی دارد که مدیر ارشد سایت، اشکان عزیزم این افتخار را به من داده تا ملودی برای غزلم بسازد.

برای خوشحالی ام چه چیز زیباتر از این میافتم؟؟

از شما هم تشکر می کنم مهربان که بانی نوشتن این غزل شده اید...

حال می گویم که این بیت پنجم در اینجا معنی پیدا می کند.

 

از لطف و محبتت و از حضور همیشه گرم ات بی نهایت سپاسگزارم:flower:

دل ات همچون خورشید گرم و راه ات نوارانی باشد مهربان:flower:

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
saeid.rahimiyan    5,730

مدیر بـازنشسته

میخواستم ترانتون رو به صورت کامل نقد کنم ولی به خاطر این لحن تند و روحیه لطیف خانم ها به کم بسنده میکنم

نکته مثبت ترانه شما نوع وزن روانش بود و ریتمش ولی بیتها تکان دهنده نبودن و به قول معروف آن لازمه رو نداشتن

مثلا ترکیبهایی مثل

دل من عاشق درده، هنوزم کم میریزه

گلای پَرپَر عشقِت همه با هم میریزه

خوب نیست یا قدرت بیتهای یه ترانه قوی رو نداره

مثلا اگر به صورت ملموس بگم فاصله این بیت با یک ترانه معمولی از روزبه بمانی و تصویری که در بیت هست:

اشک تنهایی من در همه عالم میریزه

شب به شب رو صورت من،گریه نقطه چین نمیشد

 

موفق باشید

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...