رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





flasherx

بهترین daw برای میکس و مسترینگ

بهترین daw برای میکس و مسترینگ از نظر شما؟؟  

48 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. بهترین daw برای میکس و مسترینگ از نظر شما؟؟

    • Studio one
      11
    • Cubase 8
      11
    • Cubase 5
      5
    • Fl Studio 12
      14
    • Pro tools 12
      7


پست های پیشنهاد شده

Swag    1,734

کاربر سایت

نرم افزار های همشون یه کارو انجام میدن :|

 

بستگی داره شما با کدوم راحت باشی...

 

خیلی از بزرگان با کیوبیس میکس و مستر میکنن و خیلی هم از اف ال استفاده میکنند !

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
aboozar68    6,043

کاربر سایت

شاید این سوال از اونجایی تو ذهن ادم ایجاد شه که مثلا شما وقتی با یه سینگل باند اف ال وکالو کمپرس میکنی یا سینگل باند ادوب ادیشن یا فاب فیلتر یه تفاوت هایی باهم داشته باشن

اینم می تونه بخاطر مکانیسم عملشون باشه

کسایی که نرم افزارو طراحی میکنن چجوری اینکارو انجام دادن مثلا شما وقتی از ریورب استفاده میکنین بعضی ریورب ها ممکنه طنین خاصی داشته باشن (اینو تو یه فیلم اموزیشی که پکیج ویو توضیح میده شنیدم )

این ها ممکنه یه تفاوت هایی ایجاد کنه ولی اینکه شما فک کنی اگه با کیوبیس یه میکس مستر بزنی معجزه میشه یا با اف ال بزنی افتضاح میشه این شکل وجود نداره

علم خودت نشون میده چیکار میکنی

راجب ضبط صدا فک نکنم از لحاظ کیفیت فرقی داشته باشن شاید از لحاظ ابزار ویرایش صدا باهم فرق داشته باشن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ashkan.B    38,311

کاربر سایت

نرم افزار های همشون یه کارو انجام میدن :|

 

بستگی داره شما با کدوم راحت باشی...

 

خیلی از بزرگان با کیوبیس میکس و مستر میکنن و خیلی هم از اف ال استفاده میکنند !

 

حقیقت من بزرگی رو ندیدم که با اف ال استودیو اصلا کاری انجام بده!!

منظورم از بزرگ یک دی جی یا رپر نیست که خودش کار خودش رو با یک برنامه میسازه! منظورم از بزرگ مهندس های صدا و تهیه ک... ها و میکس انجینیر های واقعی هست که آلبوم های خواننده هایی که گرمی میبرن مثل Adel و ... رو درست میکنن و یا موسیقی متن فیلم هایی که اسکار میبرن رو میسازن! یعنی بحث رکورد و میکس یک ارکستر کامل با بیش از 30 میکروفت هم زمان برای رکورد هست نه یک پروژه الکترونیک!

میتونم با اطمینان بگم 90% میکس و رکورد انجینیر ها از پروتولز استفاده میکنن!

البته اینکه پروتولز داو استانداردی هست که در دانشگاه های صدا و موسیقی تدریس شده و میشه هم بی تاثیر نیست!

بقیه بین لاجیک و کیوبیس تقسیم میشن... استودیو وان و کلا شرکت پریسنون جای خودش رو خیلی خوب داره چه توی نرم افزار چه توی سخت افزار باز میکنه

پای کار الکترونیک و دی جی و کلاب هم وسط باشه میرسه به ایبلتون...

 

واقعا فکر میکنم اف ال توی ایران فقط انقدر حرفه ای بهش نگاه میشه اف ال رو من توی هیچ استودیوی حرفه ای خارجی زیر دست یک مهندس صدا ندیدم و فقط مصرف خانگی داره!!

 

من تمام بزرگان رو دنبال میکنم هر ماه هم مجله های خارجی مثل میکس و کامپیوتر آدیو رو میخونم واقعا خبری از اف ال نیست به عنوان یک برنامه واسه میکس چه به صورت ITB چه به صورت OTB!!

 

 

پی نوشت: در اینجا بحث مهندس های صدای حرفه ای هست نه هنرمندان توی مهندسی صدا یک سری استاندارد هایی وجود داره ولی برای یک هنرمند میتونه با هر چیزی هنرش رو بسازه و محدودیتی جز هنر خود هنرمند وجود نداره.

 

پی نوشت دوم: برای آهنگ سازی برنامه reason و cubase و logic و ableton در حال حاضر بیشتر از پروتولز استفاده میشن مثلا هانس زیمر برای آهنگ سازی از کیوبیس استفاده میکنه .

ویرایش شده توسط Ashkan.B

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Swag    1,734

کاربر سایت

حقیقت من بزرگی رو ندیدم که با اف ال استودیو اصلا کاری انجام بده!!

منظورم از بزرگ یک دی جی یا رپر نیست که خودش کار خودش رو با یک برنامه میسازه! منظورم از بزرگ مهندس های صدا و تهیه ک... ها و میکس انجینیر های واقعی هست که آلبوم های خواننده هایی که گرمی میبرن مثل Adel و ... رو درست میکنن و یا موسیقی متن فیلم هایی که اسکار میبرن رو میسازن! یعنی بحث رکورد و میکس یک ارکستر کامل با بیش از 30 میکروفت هم زمان برای رکورد هست نه یک پروژه الکترونیک!

میتونم با اطمینان بگم 90% میکس و رکورد انجینیر ها از پروتولز استفاده میکنن!

البته اینکه پروتولز داو استانداردی هست که در دانشگاه های صدا و موسیقی تدریس شده و میشه هم بی تاثیر نیست!

بقیه بین لاجیک و کیوبیس تقسیم میشن... استودیو وان و کلا شرکت پریسنون جای خودش رو خیلی خوب داره چه توی نرم افزار چه توی سخت افزار باز میکنه

پای کار الکترونیک و دی جی و کلاب هم وسط باشه میرسه به ایبلتون...

 

واقعا فکر میکنم اف ال توی ایران فقط انقدر حرفه ای بهش نگاه میشه اف ال رو من توی هیچ استودیوی حرفه ای خارجی زیر دست یک مهندس صدا ندیدم و فقط مصرف خانگی داره!!

 

من تمام بزرگان رو دنبال میکنم هر ماه هم مجله های خارجی مثل میکس و کامپیوتر آدیو رو میخونم واقعا خبری از اف ال نیست به عنوان یک برنامه واسه میکس چه به صورت ITB چه به صورت OTB!!

 

 

پی نوشت: در اینجا بحث مهندس های صدای حرفه ای هست نه هنرمندان توی مهندسی صدا یک سری استاندارد هایی وجود داره ولی برای یک هنرمند میتونه با هر چیزی هنرش رو بسازه و محدودیتی جز هنر خود هنرمند وجود نداره.

 

پی نوشت دوم: برای آهنگ سازی برنامه reason و cubase و logic و ableton در حال حاضر بیشتر از پروتولز استفاده میشن مثلا هانس زیمر برای آهنگ سازی از کیوبیس استفاده میکنه .

 

درود

 

عزیز از بزرگان من منظورم دی جی یا عاقای مهران عباسی نبود !!!!!!!

شما چرا حرفو میپیچونی؟

 

باپروتولز و لاجیک اهنگ میسازن و میکس و مستر میکنن و با اف ال هم میتونن همین کارو انجام بدن !

ینی چی حرفی که شما میزنی؟ مثلا چون پروتبز یکم پیچیده تره , از اول برنامه قوی تریه؟؟

 

اینو کاملا قبول دارم که یه سری ایده ها تو یه سری برنامه ها راحت تر پیدا میشن

اما توجیهه خوبی نیست که بگیم همیچین ایده ای رو نمیشه با اف ال یا سونار یا هر چیز دیگه ای زد

 

پیانو رول اف ال که من میبینم واقعا تو هیچ برنامه ای ندیدم خیلی خیلی خب و ساده و تر تمیزه و بهتر از لاجیک و...

حالا دلیل نمیشه من بیام بگم که چون پیانو رول اف ال بهتره من فقط با اف ال میتونم ملودی تو گام فلان براش بسازم و با لاجیک نمیشه :|

 

حرف از گرمی زدید...

 

اهنگسازای بزگ سبک ارندبی و الکترونیک و هیپ هاپ اف ال استفاده میکنند ! امثال مایک ویل و مستد...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ashkan.B    38,311

کاربر سایت

درود

 

عزیز از بزرگان من منظورم دی جی یا عاقای مهران عباسی نبود !!!!!!!

شما چرا حرفو میپیچونی؟

 

باپروتولز و لاجیک اهنگ میسازن و میکس و مستر میکنن و با اف ال هم میتونن همین کارو انجام بدن !

ینی چی حرفی که شما میزنی؟ مثلا چون پروتبز یکم پیچیده تره , از اول برنامه قوی تریه؟؟

 

اینو کاملا قبول دارم که یه سری ایده ها تو یه سری برنامه ها راحت تر پیدا میشن

اما توجیهه خوبی نیست که بگیم همیچین ایده ای رو نمیشه با اف ال یا سونار یا هر چیز دیگه ای زد

 

پیانو رول اف ال که من میبینم واقعا تو هیچ برنامه ای ندیدم خیلی خیلی خب و ساده و تر تمیزه و بهتر از لاجیک و...

حالا دلیل نمیشه من بیام بگم که چون پیانو رول اف ال بهتره من فقط با اف ال میتونم ملودی تو گام فلان براش بسازم و با لاجیک نمیشه :|

 

حرف از گرمی زدید...

 

اهنگسازای بزگ سبک ارندبی و الکترونیک و هیپ هاپ اف ال استفاده میکنند ! امثال مایک ویل و مستد...

 

توی پی نوشت گفتم هنرمندا میتونن با هر چیز ی کار کنن این بحث ایده پردازی و ساخت مربوط به میکس و مستر نهایی نیست.

قدرت و بهتری ام کاری ندارم فقط بحث مهندسی و رکورد و میکس و مستر هست نه آهنگ سازی .

کاری ام اصلا به اینکه کدوم نرم افزار بهتر هست ندارم ولی میگم زیر دست یک مهندس صدا من تا به حال اف ال رو ندیدم (هنرمندای زیادی از اف ال استفاده میکنن) و 90% مهندسا پروتولز رو استفاده میکنن.

اون افرادی هم که شما نام میبرید مطمئنید تمام کار از اول تا آخر از صدا برداری و ... و میکس و تولید نسخه نهایی که در آلبوم قرار میدن رو با اف ال ساختن یعنی خودشون پرودیوسر خودشون بودن و بعد از ساخت آهنگ اون رو برای تکمیل کردن دست یک تهیه کننده ندادن که کار رو کامل کنه؟!

 

باز هم میگم بحث خوبی و بدی نیست فقط میگم اکثریت مهندسای معروف (نه هنرمندان) دنیا از پروتولز استفاده میکنن و اف ال رو زیر دست یک مهندس صدا و میکس ندیدم.

دلیلش هم گفتم شاید همین باشه که در دانشگاه های موسیقی پروتولز داو استانداردی هست که تدریس میشه به خاطر نزدیک بودن عملکرد میکسر اش به میکسر های سخت افزاری و آنالوگ و ...

 

به هیچ عنوان نمیگم که پرو تولز مناسب هست یا اف ال... فقط اکثریت رو گفتم.

 

در مورد آهنگ سازی یک حقیقت اینه که داو برای آهنگ سازی نبوده و در گذر زمان این امکان بهشون اضافه شده یا به خاطر سادگی در استفاده بیشتر مورد استفاده قرار گرفتن!!

برنامه های اصلی و سنتی و کلاسیک composition و نت نویسی مثل sibelius و finale هست و البته قبل از اون یک ساز و قلم و کاغذ بوده!

البته باز هم برای یک هنرمند مشکلی نیست هنرمند آزاده با هر چیزی که میتونه کار کنه و استفاده از روش ها و ابزار های جدید هم هست که این همه خلاقیت رو به موسیقی های روز (موسیقی های ماندگار روز) اضافه کردن اگر نه که هنوز هم ما همون موسیقی های کلاسیک قدیمی و ارکستر رو داشتیم این همه سبک از راک و متال و الکترونیک و هیپ هاپ و آر اند بی خلق نمیشد.

 

کلا من به تکنولوژی موسیقی علاقه زیادی دارم خود بحث اش برام جالبه و به این دید نگیرین که میخوام داو ای رو ضعیف یا داو دیگری رو قوی تر نشون بدم... تمام داو ها ضعف ها و قدرت های خودشون رو دارن و اکثریت از حداقل 2 داو استفاده میکنن که ضعف ها رو پوشش بند... همین باعث شد که rewire به وجود بیاد که داو ها رو به هم متصل کنه. :4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ S2S    16,684

کاربر سایت

دوستان عزیز خسته نباشین .

این چیزی که میگم از لحاظ علمی ثابت شده و اگه مدرکش رو میخواین بهم بگید بذارم

 

مه برنامه های میزبان یا DAW که همه باهاش کار میکنیم از یه روش ساخته شده به اسم دیجیتال (0و1) . این باعث میشه هیچ کدوم از برنامه ها نسبت ب هم برتری نداشته باشن .

اینجا یه نکته میمونه و اونم این هستش که ( شما به چه برنامه ای راحت تر کار میکنید و محیط کدوم برنامه به دل شما بیشتر میشینه )

البته اینم اضافه کنم خروجی همه برنامه ها یکسان هستش و این مسئله برمیگرده به همون قضیه ساخت نرم افزار ها .

منکر این نمیشم که برنامه ها با هم تفاوت دارن ولی تفاوت اونها توی پلاگین ها ، محیط کاربری و میزان مصرف سی پی یو هستش .

 

امیدوار مطلبی که گفت به درد همه بخوره . برای منبع حرف هام ، میتونید ویدیو های استاد رامین پیر رو نگاه کنید . ایشون کسی هستن که دارن توی دانشگاه ای خارج از کشور تحصیل میکنه ، دوست صمیمی آرش پاکزاد هستش و یکی از مهندسین صدای بنام هستن .

فدای همه ایام بکام :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ S2S    16,684

کاربر سایت

دوستان عزیز خسته نباشین .

این چیزی که میگم از لحاظ علمی ثابت شده و اگه مدرکش رو میخواین بهم بگید بذارم

 

مه برنامه های میزبان یا DAW که همه باهاش کار میکنیم از یه روش ساخته شده به اسم دیجیتال (0و1) . این باعث میشه هیچ کدوم از برنامه ها نسبت ب هم برتری نداشته باشن .

اینجا یه نکته میمونه و اونم این هستش که ( شما به چه برنامه ای راحت تر کار میکنید و محیط کدوم برنامه به دل شما بیشتر میشینه )

البته اینم اضافه کنم خروجی همه برنامه ها یکسان هستش و این مسئله برمیگرده به همون قضیه ساخت نرم افزار ها .

منکر این نمیشم که برنامه ها با هم تفاوت دارن ولی تفاوت اونها توی پلاگین ها ، محیط کاربری و میزان مصرف سی پی یو هستش .

 

امیدوار مطلبی که گفت به درد همه بخوره . برای منبع حرف هام ، میتونید ویدیو های استاد رامین پیر رو نگاه کنید . ایشون کسی هستن که دارن توی دانشگاه ای خارج از کشور تحصیل میکنه ، دوست صمیمی آرش پاکزاد هستش و یکی از مهندسین صدای بنام هستن .

فدای همه ایام بکام :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohamad7    62

کاربر سایت

با سلام خدمت دوستان خوب و هنرمندان عزیز . من با توجه به تجربه هایی که در ساخت موزیک داشتم متاسفانه به این مساله برخورد کردم که خیلی از عزیزانی که صاحب استودیو هم هستن و حرفه ی تولید موسیقی رو انتخاب کردن دید درستی نسبت به واژه ی daw ندارن . daw یعنی digital audio workstaion دوستان وقتی ما این واژه رو ابتدای هرچیزی بذاریم یعنی اساس کارسیستم دیجیتال هست . دیجیتال هم یکسری الگوریتم و دستور هست که اجرا می شه و همه ی دستور ها و الگوریتم ها در کل دنیا یکسانه .همه جای دنیا بسط دو جمله ای (a+b)به توان دو یک فرمل داره همه جای دنیاحل معادله ی درجه دو به روش دلتایک فرمول داره و تبعا تابع چند ضابطه ای کمپرسور یک فرمول داره . امپدانس و ادمیتانس فیلترهای لوپس و های پس اکولایزر ها یک فرمول داره و تو تمام daw ها لحاظ شده . وقتی ما توی یک daw با پلاگین کمپرسور پیش فرض خودش سیگنال -9 دسی بل رو می دیم وریشیو رو 3:1 تنظیم می کنیم مقدار ترشولد هم -12 می ذاریم توی هر daw دیگه ای خروجی -11 می شه همینطور اکولایزر ها و ... توی سیستم دیجیتال daw تاثیری در کیفیت نداره و هیچ کدومشون با هم فرقی ندارن فقط بسته به نیاز شما و راحتی خودتون و امکانات جانبی که برای سهولت کار دارن ارزش گذای می شن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Swag    1,734

کاربر سایت

توی پی نوشت گفتم هنرمندا میتونن با هر چیز ی کار کنن این بحث ایده پردازی و ساخت مربوط به میکس و مستر نهایی نیست.

قدرت و بهتری ام کاری ندارم فقط بحث مهندسی و رکورد و میکس و مستر هست نه آهنگ سازی .

کاری ام اصلا به اینکه کدوم نرم افزار بهتر هست ندارم ولی میگم زیر دست یک مهندس صدا من تا به حال اف ال رو ندیدم (هنرمندای زیادی از اف ال استفاده میکنن) و 90% مهندسا پروتولز رو استفاده میکنن.

اون افرادی هم که شما نام میبرید مطمئنید تمام کار از اول تا آخر از صدا برداری و ... و میکس و تولید نسخه نهایی که در آلبوم قرار میدن رو با اف ال ساختن یعنی خودشون پرودیوسر خودشون بودن و بعد از ساخت آهنگ اون رو برای تکمیل کردن دست یک تهیه کننده ندادن که کار رو کامل کنه؟!

 

باز هم میگم بحث خوبی و بدی نیست فقط میگم اکثریت مهندسای معروف (نه هنرمندان) دنیا از پروتولز استفاده میکنن و اف ال رو زیر دست یک مهندس صدا و میکس ندیدم.

دلیلش هم گفتم شاید همین باشه که در دانشگاه های موسیقی پروتولز داو استانداردی هست که تدریس میشه به خاطر نزدیک بودن عملکرد میکسر اش به میکسر های سخت افزاری و آنالوگ و ...

 

به هیچ عنوان نمیگم که پرو تولز مناسب هست یا اف ال... فقط اکثریت رو گفتم.

 

در مورد آهنگ سازی یک حقیقت اینه که داو برای آهنگ سازی نبوده و در گذر زمان این امکان بهشون اضافه شده یا به خاطر سادگی در استفاده بیشتر مورد استفاده قرار گرفتن!!

برنامه های اصلی و سنتی و کلاسیک composition و نت نویسی مثل sibelius و finale هست و البته قبل از اون یک ساز و قلم و کاغذ بوده!

البته باز هم برای یک هنرمند مشکلی نیست هنرمند آزاده با هر چیزی که میتونه کار کنه و استفاده از روش ها و ابزار های جدید هم هست که این همه خلاقیت رو به موسیقی های روز (موسیقی های ماندگار روز) اضافه کردن اگر نه که هنوز هم ما همون موسیقی های کلاسیک قدیمی و ارکستر رو داشتیم این همه سبک از راک و متال و الکترونیک و هیپ هاپ و آر اند بی خلق نمیشد.

 

کلا من به تکنولوژی موسیقی علاقه زیادی دارم خود بحث اش برام جالبه و به این دید نگیرین که میخوام داو ای رو ضعیف یا داو دیگری رو قوی تر نشون بدم... تمام داو ها ضعف ها و قدرت های خودشون رو دارن و اکثریت از حداقل 2 داو استفاده میکنن که ضعف ها رو پوشش بند... همین باعث شد که rewire به وجود بیاد که داو ها رو به هم متصل کنه. :4:

 

عزیز اینجا کسی حرف مهندسی صدا اصن نزده که شما بگی با کدوم نرم افزار کار میکنن :|

 

جواب اصلی رو دی جی اس تو اس داد :|

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ihiphop    1,080

کاربر سایت

سلام خدمت دوستان عزیز و هنرمندم.من با همه نرم افزارها به صورت تخصصی کار نکردم ولی اونها رو نصب کردم و باهاشون کار کردم ولی چون برنامه نویسی تا حدودی کار کردم باید بگم این درست نیست که همه نرم افزارها در یک سطح هستند.چون تموم شرکت ها هر روز دارن با هم رقابت میکنن که از رقباشون جلو بزنن.و بهتر باشن.پس چطور ممکنه بگیم که همه شرکت ها در یک سطح هستن.مثلا یکی از فرق های اساسی نرم افزارها...از لحاظ رابطه کاربری با هم فرق میکنن..(محیط کاربر پسند.شلوغ نبودن محیط نرم افزار..آسان بودن کار با ابزارها..حتی گرافیک نرم افزارها که هر روز بهتر و بهتر میشه..استفاده نکردن بیش از حد نرم افزاها ازمنابع سیستم(بعضی نرم افزارها زیاد از حد از سی پی یو و رم استفاده میکنن)و اینکه در اخر باید بگم باید دو نسخه حرفه ای و آخرین نسخه های نرم افزارها رو با هم مقایسه کنیم تا مقایسه ی ما منصفانه باشه .نه اینکه کیوبیس 5 رو با ابلتون 9 مقایسه کنیم خب مسلما تاریخ ساخت و انتشارشون یکی نیست..و در آخر ... علم کاربر و همچنین امکانات سخت افزاری خیلی مهم هست در کیفیت خروجی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ashkan.B    38,311

کاربر سایت

عزیز اینجا کسی حرف مهندسی صدا اصن نزده که شما بگی با کدوم نرم افزار کار میکنن :|

 

جواب اصلی رو دی جی اس تو اس داد :|

 

میکس و مستر کار مهندس صدا و میکس هست ! واقعا نمیدونید؟!! حتی حرفه ای ترین ها هم کار هاشون رو در نهایت به دست یک مهندس صدا میدن برای مستر !! حتی اگه توی میکس استاد باشن ! مثلا تو ایران میبینید بهترین آهنگ ساز و تنظیم کننده یک کار رو درست کرده ولی چرا در نهایت کار رو میدن به آرش پاکزاد برای میکس؟! چون آرش پاکزاد مهندس میکس هست!

 

برنامه ها از 0 و 1 درست شدن و همشون یکی هستن؟!! درسته...

ولی یک مثال میزنم: همه الان گوشی اندروید دارید و توی مارکت میرید دنبال یک برنامه که یک کار رو انجام بدن میگردید و چند تا نصب میکنید... مشاهده میکنین که از بین چندتا بعضی هاشون هنگ میکنه یا کاری که میخواید رو خیلی کند و به سختی انجام میده اما یکیشون هم خیلی روون کار میکنه و هم کار با کیفیت تری ارائه میده! به نظرتون دلیل چی هست؟! تمام این برنامه ها با اندروید استودیو (حتی از زبان سطح بالای مشترک و کامپایلر مشترک استفاده شده!) و در نهایت 0 و 1 ساخته شدن!! پس طبق این نظریه که ایشون دادن باید همه شون درست کار میکردن!! نیاز به نصب چندتا نبود!! ... علت چی میتونه باشه؟!

 

اینجا به چیزی میرسید به توانایی برنامه نویس در طراحی برنامه و تابع نویسی و الگوریتم ها! این رو در نظر نگرفتن !!

برای همینه که هر داو ضعف و توانایی های خودش رو داره و گفتم هیچ کس از یک داو استفاده نمیکنه و برای همین مجبور شدن rewire رو بسازن که داو ها با هم متصل بشن!

 

درسته تمام شرکت هایی که داو های مهم رو ساختن تیم برنامه نویسی قوی ای دارن و بسیار نزدیک به هم رقابت میکنن اما ذهن آدم ها در حل مسائل کاملا متفاوته! برای همین در بعضی قسمت ها یک داو برنامه نویسش طراحی انجام داده و الگوریتمی ساخته که بهتر جوابگوی یک کار خاص در داو هست و در قسمتی به نسبت برنامه نویس شرکت دیگه ممکنه روشش مناسب نبوده!

پس من به عنوان یک مهندس کامپیوتر نمیتونم این رو قبول کنم که همه برنامه ها مثل هم هستن به 0 و 1 خطم میشن!! وقتی برنامه نویس باشید متوجه میشید که برنامه نویس چقدر تاثیر داره!! پروسس های پشت صحنه هر داو کاملا اختصاصی هست... درسته در نهایت ممکنه به ظاهر یک کار رو انجام بدن اما شیوه انجام اون کار در هر داو متفاوته! همین هم هست که دائم دارن آپدیت میکنن... مثلا به قول مهرزاد عزیز کیفیت ضبط کیوبیس نسخه 5 ( یا تمام داو های اون زمان) با نسخه جدید 8.5 یا پروتولز 12.5 تفاوت میکنه!! اگه فقط 0و1 بود که نباید فرقی میکرد!!

وقتی یک شرکت سازنده میاد یک نسخه جدید از داو خودش رو ارائه میده تمام الگوریتم ها رو تغییر میده و به روز میکنه برای همین کیفیت و پایداری داو ها روز به روز بهتر میشه...

وقعا اینکه بگیم 0 و1 هستن همه برنامه ها پس فرقی نمیکنن از دید من که رشته اصلیم کامپیوتر بوده و الان هم دارم به صورت آموزش از راه دور در رشته صدا در دانشگاه های خارج دوره میبینم کمی خنده دار هست... میتونیم بگیم به هم خیلی نزدیک هستن و همه شرکت ها کار خوبی رو انجام دادن برای طرفدار ها شون و کیفیت استانداردی رو ارائه میدن... اما اینکه دقیقا یکی باشن ؟! نه!!

 

سعی کنید همه چیز رو با دانش خودتون بررسی کنید و تحقیق داشته باشین مهم نیست چه کسی حرفی رو میزنه کور کورانه پیروی نکنین!... یک دانشجوی موسیقی میتونه بگه من یک کار رو با تمام داو ها انجام دادم و نتیجه یک سان گرفتم پس همه شون یکی هستن!! ولی از دید یک برنامه نویس مطمئنان جزئیات بیشتری مد نظر هست ...!

 

در نهایت با هر نرم افزاری که فکر میکنید اون نتیجه و خروجی دلخواه شما رو میده کار کنید قبلا هم گفتم محدودیتی وجود نداره...

موفق باشید!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

میکس و مستر کار مهندس صدا و میکس هست ! واقعا نمیدونید؟!! حتی حرفه ای ترین ها هم کار هاشون رو در نهایت به دست یک مهندس صدا میدن برای مستر !! حتی اگه توی میکس استاد باشن ! مثلا تو ایران میبینید بهترین آهنگ ساز و تنظیم کننده یک کار رو درست کرده ولی چرا در نهایت کار رو میدن به آرش پاکزاد برای میکس؟! چون آرش پاکزاد مهندس میکس هست!

 

برنامه ها از 0 و 1 درست شدن و همشون یکی هستن؟!! درسته...

ولی یک مثال میزنم: همه الان گوشی اندروید دارید و توی مارکت میرید دنبال یک برنامه که یک کار رو انجام بدن میگردید و چند تا نصب میکنید... مشاهده میکنین که از بین چندتا بعضی هاشون هنگ میکنه یا کاری که میخواید رو خیلی کند و به سختی انجام میده اما یکیشون هم خیلی روون کار میکنه و هم کار با کیفیت تری ارائه میده! به نظرتون دلیل چی هست؟! تمام این برنامه ها با اندروید استودیو (حتی از زبان سطح بالای مشترک و کامپایلر مشترک استفاده شده!) و در نهایت 0 و 1 ساخته شدن!! پس طبق این نظریه که ایشون دادن باید همه شون درست کار میکردن!! نیاز به نصب چندتا نبود!! ... علت چی میتونه باشه؟!

 

اینجا به چیزی میرسید به توانایی برنامه نویس در طراحی برنامه و تابع نویسی و الگوریتم ها! این رو در نظر نگرفتن !!

برای همینه که هر داو ضعف و توانایی های خودش رو داره و گفتم هیچ کس از یک داو استفاده نمیکنه و برای همین مجبور شدن rewire رو بسازن که داو ها با هم متصل بشن!

 

درسته تمام شرکت هایی که داو های مهم رو ساختن تیم برنامه نویسی قوی ای دارن و بسیار نزدیک به هم رقابت میکنن اما ذهن آدم ها در حل مسائل کاملا متفاوته! برای همین در بعضی قسمت ها یک داو برنامه نویسش طراحی انجام داده و الگوریتمی ساخته که بهتر جوابگوی یک کار خاص در داو هست و در قسمتی به نسبت برنامه نویس شرکت دیگه ممکنه روشش مناسب نبوده!

پس من به عنوان یک مهندس کامپیوتر نمیتونم این رو قبول کنم که همه برنامه ها مثل هم هستن به 0 و 1 خطم میشن!! وقتی برنامه نویس باشید متوجه میشید که برنامه نویس چقدر تاثیر داره!! پروسس های پشت صحنه هر داو کاملا اختصاصی هست... درسته در نهایت ممکنه به ظاهر یک کار رو انجام بدن اما شیوه انجام اون کار در هر داو متفاوته! همین هم هست که دائم دارن آپدیت میکنن... مثلا به قول مهرزاد عزیز کیفیت ضبط کیوبیس نسخه 5 ( یا تمام داو های اون زمان) با نسخه جدید 8.5 یا پروتولز 12.5 تفاوت میکنه!! اگه فقط 0و1 بود که نباید فرقی میکرد!!

وقتی یک شرکت سازنده میاد یک نسخه جدید از داو خودش رو ارائه میده تمام الگوریتم ها رو تغییر میده و به روز میکنه برای همین کیفیت و پایداری داو ها روز به روز بهتر میشه...

وقعا اینکه بگیم 0 و1 هستن همه برنامه ها پس فرقی نمیکنن از دید من که رشته اصلیم کامپیوتر بوده و الان هم دارم به صورت آموزش از راه دور در رشته صدا در دانشگاه های خارج دوره میبینم کمی خنده دار هست... میتونیم بگیم به هم خیلی نزدیک هستن و همه شرکت ها کار خوبی رو انجام دادن برای طرفدار ها شون و کیفیت استانداردی رو ارائه میدن... اما اینکه دقیقا یکی باشن ؟! نه!!

 

سعی کنید همه چیز رو با دانش خودتون بررسی کنید و تحقیق داشته باشین مهم نیست چه کسی حرفی رو میزنه کور کورانه پیروی نکنین!... یک دانشجوی موسیقی میتونه بگه من یک کار رو با تمام داو ها انجام دادم و نتیجه یک سان گرفتم پس همه شون یکی هستن!! ولی از دید یک برنامه نویس مطمئنان جزئیات بیشتری مد نظر هست ...!

 

در نهایت با هر نرم افزاری که فکر میکنید اون نتیجه و خروجی دلخواه شما رو میده کار کنید قبلا هم گفتم محدودیتی وجود نداره...

موفق باشید!!

 

 

احسنت !

با قلم بسیار شیوا و ملموس ، نکات جالبی رو گفتی

شخصن استفاده کردم از گفته هات

واقعن نمیدونم چرا برخی اینقدر اصرار به این دارند که کیفیتِ ریکورد و خروجیِ مثلن کیوبیس 5 فرقی با کیوبیس 8 و پروتولز 12 نداره

یعنی واقعن مهندسینِ شرکت اشتینبرگ در این 8 سالی که از عرضه ی کیوبیس 5 گذشته هیچ پیشرفتی نکردن و فقط درجا زدن ؟!

یعنی چون زبان تمامه Daw ها صفر و یک هست ، پس تا ابد هیچ پیشرفتی در دنیای Daw ها اتفاق نخواهد افتاد ؟! ( پیشرفت از لحاظ کیفیت خروجی ، نه از لحاظ ظاهر و ابزارها )

یکی از دلایلش میتونه این باشه چون کیوبیس فقط تا نسخه 5 کرک شده ، بنابراین این افراد میخوان خودشون رو قانع کنن که کیوبیس 8 هیچ فرقی با کیوبیس 5 نداره و همون هست از لحاظ کارایی و کیفیت !

نمیدونم اگر اقای رامین پیر اون ویدیوی معروف رو منتشر نمیکرد ، دوستان چه مدرکی میخواستن رو کنن ؟!

پس گوشِ خودمون و صدایی که داریم از مانیتور.مون میشنویم چی میشه این وسط ؟

هرچقدر هم در اینگونه ویدیوها دلایل علمی آورده بشه باز محکم تر از صدایی نیست که با گوشِ خودمون و کاملن مستقیم داریم میشنویم

سوالی که ازت دارم اینه که :

و یا واقعن امکانش هست که خروجیِ میکسِ یک Daw قوی تر از یک Daw دیگه باشه ؟!

یا این فقط یک خطای شنیداری و یا یک جور تاثیرِ روانی هست؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
EMIA    9,304

عضو جدید انجمن

میکس و مستر کار مهندس صدا و میکس هست ! واقعا نمیدونید؟!! حتی حرفه ای ترین ها هم کار هاشون رو در نهایت به دست یک مهندس صدا میدن برای مستر !! حتی اگه توی میکس استاد باشن ! مثلا تو ایران میبینید بهترین آهنگ ساز و تنظیم کننده یک کار رو درست کرده ولی چرا در نهایت کار رو میدن به آرش پاکزاد برای میکس؟! چون آرش پاکزاد مهندس میکس هست!

 

برنامه ها از 0 و 1 درست شدن و همشون یکی هستن؟!! درسته...

ولی یک مثال میزنم: همه الان گوشی اندروید دارید و توی مارکت میرید دنبال یک برنامه که یک کار رو انجام بدن میگردید و چند تا نصب میکنید... مشاهده میکنین که از بین چندتا بعضی هاشون هنگ میکنه یا کاری که میخواید رو خیلی کند و به سختی انجام میده اما یکیشون هم خیلی روون کار میکنه و هم کار با کیفیت تری ارائه میده! به نظرتون دلیل چی هست؟! تمام این برنامه ها با اندروید استودیو (حتی از زبان سطح بالای مشترک و کامپایلر مشترک استفاده شده!) و در نهایت 0 و 1 ساخته شدن!! پس طبق این نظریه که ایشون دادن باید همه شون درست کار میکردن!! نیاز به نصب چندتا نبود!! ... علت چی میتونه باشه؟!

 

اینجا به چیزی میرسید به توانایی برنامه نویس در طراحی برنامه و تابع نویسی و الگوریتم ها! این رو در نظر نگرفتن !!

برای همینه که هر داو ضعف و توانایی های خودش رو داره و گفتم هیچ کس از یک داو استفاده نمیکنه و برای همین مجبور شدن rewire رو بسازن که داو ها با هم متصل بشن!

 

درسته تمام شرکت هایی که داو های مهم رو ساختن تیم برنامه نویسی قوی ای دارن و بسیار نزدیک به هم رقابت میکنن اما ذهن آدم ها در حل مسائل کاملا متفاوته! برای همین در بعضی قسمت ها یک داو برنامه نویسش طراحی انجام داده و الگوریتمی ساخته که بهتر جوابگوی یک کار خاص در داو هست و در قسمتی به نسبت برنامه نویس شرکت دیگه ممکنه روشش مناسب نبوده!

پس من به عنوان یک مهندس کامپیوتر نمیتونم این رو قبول کنم که همه برنامه ها مثل هم هستن به 0 و 1 خطم میشن!! وقتی برنامه نویس باشید متوجه میشید که برنامه نویس چقدر تاثیر داره!! پروسس های پشت صحنه هر داو کاملا اختصاصی هست... درسته در نهایت ممکنه به ظاهر یک کار رو انجام بدن اما شیوه انجام اون کار در هر داو متفاوته! همین هم هست که دائم دارن آپدیت میکنن... مثلا به قول مهرزاد عزیز کیفیت ضبط کیوبیس نسخه 5 ( یا تمام داو های اون زمان) با نسخه جدید 8.5 یا پروتولز 12.5 تفاوت میکنه!! اگه فقط 0و1 بود که نباید فرقی میکرد!!

وقتی یک شرکت سازنده میاد یک نسخه جدید از داو خودش رو ارائه میده تمام الگوریتم ها رو تغییر میده و به روز میکنه برای همین کیفیت و پایداری داو ها روز به روز بهتر میشه...

وقعا اینکه بگیم 0 و1 هستن همه برنامه ها پس فرقی نمیکنن از دید من که رشته اصلیم کامپیوتر بوده و الان هم دارم به صورت آموزش از راه دور در رشته صدا در دانشگاه های خارج دوره میبینم کمی خنده دار هست... میتونیم بگیم به هم خیلی نزدیک هستن و همه شرکت ها کار خوبی رو انجام دادن برای طرفدار ها شون و کیفیت استانداردی رو ارائه میدن... اما اینکه دقیقا یکی باشن ؟! نه!!

 

سعی کنید همه چیز رو با دانش خودتون بررسی کنید و تحقیق داشته باشین مهم نیست چه کسی حرفی رو میزنه کور کورانه پیروی نکنین!... یک دانشجوی موسیقی میتونه بگه من یک کار رو با تمام داو ها انجام دادم و نتیجه یک سان گرفتم پس همه شون یکی هستن!! ولی از دید یک برنامه نویس مطمئنان جزئیات بیشتری مد نظر هست ...!

 

در نهایت با هر نرم افزاری که فکر میکنید اون نتیجه و خروجی دلخواه شما رو میده کار کنید قبلا هم گفتم محدودیتی وجود نداره...

موفق باشید!!

 

آفرین ، یکی از قانع کننده ترین جوابها رو دادی ، خود منو کاملا توجیح کردی ، همیشه احساس میکردم خروجی که اف ال به من میده با خروجی استودیو وان ، زمین تا آسمون فرق داره ، وقتی با اف ال خروجی میگیرم ، همیشه احساس میکنم این اون کاری نیست که من ساختم و راضیم نمیکرد

اما علتش برام قابل توجیح نبود.

ممنونم ، خیلی قشنگ قضیه رو توضیح دادی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
EMIA    9,304

عضو جدید انجمن

احسنت !

با قلم بسیار شیوا و ملموس ، نکات جالبی رو گفتی

شخصن استفاده کردم از گفته هات

واقعن نمیدونم چرا برخی اینقدر اصرار به این دارند که کیفیتِ ریکورد و خروجیِ مثلن کیوبیس 5 فرقی با کیوبیس 8 و پروتولز 12 نداره

یعنی واقعن مهندسینِ شرکت اشتینبرگ در این 8 سالی که از عرضه ی کیوبیس 5 گذشته هیچ پیشرفتی نکردن و فقط درجا زدن ؟!

یعنی چون زبان تمامه Daw ها صفر و یک هست ، پس تا ابد هیچ پیشرفتی در دنیای Daw ها اتفاق نخواهد افتاد ؟! ( پیشرفت از لحاظ کیفیت خروجی ، نه از لحاظ ظاهر و ابزارها )

یکی از دلایلش میتونه این باشه چون کیوبیس فقط تا نسخه 5 کرک شده ، بنابراین این افراد میخوان خودشون رو قانع کنن که کیوبیس 8 هیچ فرقی با کیوبیس 5 نداره و همون هست از لحاظ کارایی و کیفیت !

نمیدونم اگر اقای رامین پیر اون ویدیوی معروف رو منتشر نمیکرد ، دوستان چه مدرکی میخواستن رو کنن ؟!

پس گوشِ خودمون و صدایی که داریم از مانیتور.مون میشنویم چی میشه این وسط ؟

هرچقدر هم در اینگونه ویدیوها دلایل علمی آورده بشه باز محکم تر از صدایی نیست که با گوشِ خودمون و کاملن مستقیم داریم میشنویم

سوالی که ازت دارم اینه که :

و یا واقعن امکانش هست که خروجیِ میکسِ یک Daw قوی تر از یک Daw دیگه باشه ؟!

یا این فقط یک خطای شنیداری و یا یک جور تاثیرِ روانی هست؟؟

 

کاملا باهات موافقم ، ((هرچقدر هم در اینگونه ویدیوها دلایل علمی آورده بشه باز محکم تر از صدایی نیست که با گوشِ خودمون و کاملن مستقیم داریم میشنویم))

راجع به سوالت ، همیشه برا منم همین سوال هست ، من که شخصا فکر میکردم ، تاثیر روانیه ، ولی با هزار بار گوش دادن ، الان مطمئنم که فرق داره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ S2S    16,684

کاربر سایت

میکس و مستر کار مهندس صدا و میکس هست ! واقعا نمیدونید؟!! حتی حرفه ای ترین ها هم کار هاشون رو در نهایت به دست یک مهندس صدا میدن برای مستر !! حتی اگه توی میکس استاد باشن ! مثلا تو ایران میبینید بهترین آهنگ ساز و تنظیم کننده یک کار رو درست کرده ولی چرا در نهایت کار رو میدن به آرش پاکزاد برای میکس؟! چون آرش پاکزاد مهندس میکس هست!

 

برنامه ها از 0 و 1 درست شدن و همشون یکی هستن؟!! درسته...

ولی یک مثال میزنم: همه الان گوشی اندروید دارید و توی مارکت میرید دنبال یک برنامه که یک کار رو انجام بدن میگردید و چند تا نصب میکنید... مشاهده میکنین که از بین چندتا بعضی هاشون هنگ میکنه یا کاری که میخواید رو خیلی کند و به سختی انجام میده اما یکیشون هم خیلی روون کار میکنه و هم کار با کیفیت تری ارائه میده! به نظرتون دلیل چی هست؟! تمام این برنامه ها با اندروید استودیو (حتی از زبان سطح بالای مشترک و کامپایلر مشترک استفاده شده!) و در نهایت 0 و 1 ساخته شدن!! پس طبق این نظریه که ایشون دادن باید همه شون درست کار میکردن!! نیاز به نصب چندتا نبود!! ... علت چی میتونه باشه؟!

 

اینجا به چیزی میرسید به توانایی برنامه نویس در طراحی برنامه و تابع نویسی و الگوریتم ها! این رو در نظر نگرفتن !!

برای همینه که هر داو ضعف و توانایی های خودش رو داره و گفتم هیچ کس از یک داو استفاده نمیکنه و برای همین مجبور شدن rewire رو بسازن که داو ها با هم متصل بشن!

 

درسته تمام شرکت هایی که داو های مهم رو ساختن تیم برنامه نویسی قوی ای دارن و بسیار نزدیک به هم رقابت میکنن اما ذهن آدم ها در حل مسائل کاملا متفاوته! برای همین در بعضی قسمت ها یک داو برنامه نویسش طراحی انجام داده و الگوریتمی ساخته که بهتر جوابگوی یک کار خاص در داو هست و در قسمتی به نسبت برنامه نویس شرکت دیگه ممکنه روشش مناسب نبوده!

پس من به عنوان یک مهندس کامپیوتر نمیتونم این رو قبول کنم که همه برنامه ها مثل هم هستن به 0 و 1 خطم میشن!! وقتی برنامه نویس باشید متوجه میشید که برنامه نویس چقدر تاثیر داره!! پروسس های پشت صحنه هر داو کاملا اختصاصی هست... درسته در نهایت ممکنه به ظاهر یک کار رو انجام بدن اما شیوه انجام اون کار در هر داو متفاوته! همین هم هست که دائم دارن آپدیت میکنن... مثلا به قول مهرزاد عزیز کیفیت ضبط کیوبیس نسخه 5 ( یا تمام داو های اون زمان) با نسخه جدید 8.5 یا پروتولز 12.5 تفاوت میکنه!! اگه فقط 0و1 بود که نباید فرقی میکرد!!

وقتی یک شرکت سازنده میاد یک نسخه جدید از داو خودش رو ارائه میده تمام الگوریتم ها رو تغییر میده و به روز میکنه برای همین کیفیت و پایداری داو ها روز به روز بهتر میشه...

وقعا اینکه بگیم 0 و1 هستن همه برنامه ها پس فرقی نمیکنن از دید من که رشته اصلیم کامپیوتر بوده و الان هم دارم به صورت آموزش از راه دور در رشته صدا در دانشگاه های خارج دوره میبینم کمی خنده دار هست... میتونیم بگیم به هم خیلی نزدیک هستن و همه شرکت ها کار خوبی رو انجام دادن برای طرفدار ها شون و کیفیت استانداردی رو ارائه میدن... اما اینکه دقیقا یکی باشن ؟! نه!!

 

سعی کنید همه چیز رو با دانش خودتون بررسی کنید و تحقیق داشته باشین مهم نیست چه کسی حرفی رو میزنه کور کورانه پیروی نکنین!... یک دانشجوی موسیقی میتونه بگه من یک کار رو با تمام داو ها انجام دادم و نتیجه یک سان گرفتم پس همه شون یکی هستن!! ولی از دید یک برنامه نویس مطمئنان جزئیات بیشتری مد نظر هست ...!

 

در نهایت با هر نرم افزاری که فکر میکنید اون نتیجه و خروجی دلخواه شما رو میده کار کنید قبلا هم گفتم محدودیتی وجود نداره...

موفق باشید!!

 

سلام . همین توضیحات رو منم چند پست بالاتر گفتم :11:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ S2S    16,684

کاربر سایت

احسنت !

با قلم بسیار شیوا و ملموس ، نکات جالبی رو گفتی

شخصن استفاده کردم از گفته هات

واقعن نمیدونم چرا برخی اینقدر اصرار به این دارند که کیفیتِ ریکورد و خروجیِ مثلن کیوبیس 5 فرقی با کیوبیس 8 و پروتولز 12 نداره

یعنی واقعن مهندسینِ شرکت اشتینبرگ در این 8 سالی که از عرضه ی کیوبیس 5 گذشته هیچ پیشرفتی نکردن و فقط درجا زدن ؟!

یعنی چون زبان تمامه Daw ها صفر و یک هست ، پس تا ابد هیچ پیشرفتی در دنیای Daw ها اتفاق نخواهد افتاد ؟! ( پیشرفت از لحاظ کیفیت خروجی ، نه از لحاظ ظاهر و ابزارها )

یکی از دلایلش میتونه این باشه چون کیوبیس فقط تا نسخه 5 کرک شده ، بنابراین این افراد میخوان خودشون رو قانع کنن که کیوبیس 8 هیچ فرقی با کیوبیس 5 نداره و همون هست از لحاظ کارایی و کیفیت !

نمیدونم اگر اقای رامین پیر اون ویدیوی معروف رو منتشر نمیکرد ، دوستان چه مدرکی میخواستن رو کنن ؟!

پس گوشِ خودمون و صدایی که داریم از مانیتور.مون میشنویم چی میشه این وسط ؟

هرچقدر هم در اینگونه ویدیوها دلایل علمی آورده بشه باز محکم تر از صدایی نیست که با گوشِ خودمون و کاملن مستقیم داریم میشنویم

سوالی که ازت دارم اینه که :

و یا واقعن امکانش هست که خروجیِ میکسِ یک Daw قوی تر از یک Daw دیگه باشه ؟!

یا این فقط یک خطای شنیداری و یا یک جور تاثیرِ روانی هست؟؟

 

مهرزاد جان سلام پاسخ این سولای آخر ت بر میگرده به یه تکنولوژی به اسم متادیتا

من و دوستام به آموزش ها و فیلم ها و قالات بسنده نکردیم و خودمون یه تست انجام دادیم . یک سمپل کیک ، یک اکولیزر از شرکت فب فیلتر با پریستی که ساختم ، توی همه نرم افزار ها م 6 دسیبل اسلایدر ها رو پایین آوردم که اگه تو هر قسمت (سخت افزاری و نرم افزاری ) daw ها تغییراتی برای قدرت بیشتر به کار بدهند رو ما توجه بشیم .

با کمال تعجب دیدیم که خروجی ها عوض شد و این قضیه علم دیجیتال رو نقض کرد :13: . اما بعد دیدی تا یک قسمت به فایل اصلی ما اضافه شده بوده که بعضی نر افزار ها اونو سپورت میکنن و بعضی ها این رو ساپورت نمیکنن . مثلا توی اون بخش تمپو ، نوع فایل (اسید , ...) ، میزان کشش نت اون سمپل و ... اضافه شده بود . هر نر افزاری که این اطلاعات رو میخواند خروجی بهتری ارائه میداد . اما وقتی فایل رو تبدیل به یک فایل خام کردی این مشکل برطرف شد و خروجی ه یکسان شد .

بحث متادیتا خیلی مفصل هستش و اگه دوست دارید میتونید توی اینترنت درباره اون مطالعه داشته باشید .

امیدوارم جواب سوالتون رو گرفته باشید :8::26:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

آقا اجازه هست بنده یک سوالی بپرسم ؟

گفتم تاپیک جدا نزنم برای این اومدم اینجا ؛ میخواستم بدونم کدوم پلاگین ها یا داو ها برای میکس و مستر امکانات بیشتری دارن ؟

 

خب الان که صحبت از امکانات شد ؛ بنده یک سوال دارم ؛ مثلا چطور قبل Reverb میتونیم EQ بزاریم ، مثلا تو اف ال واقعا داستان داره باید ده تا کلیک اضافه بکنیم تا اون EQ اضافه بشه :22:

 

خب من که مهندس صدا نیستم ، من فقط میخوام ملودیمو بنویسم بدم دست تنظیم کننده ، و برای اینکه اونموقعی که دارم ملودی مو مینویسم صدا با کیفیت باشه باید یه حرکتی به سمت میکس و یا مستر بزنم که وقتمو میگیره

 

خب برای من که با یه غول الکترونیک به اسم SunVOX شروع کردم ، این داستان ها یکم واسم وقت گیره ، یکم چون با ساز های طبیعی داستان داره ولش کردم (کلا الکترونیکه) مگرنه این کاریه که باهاش زده میشه :

 

 

اینم محیطش :

ta4vnq2krtgi.jpg

 

f4ie6a7m8f0w.jpg

 

خب ببینین اون بالا ها خوندم یکی نوشته بود سیبلوس اولین نرم افزار بوده و قبلش هیچی نبوده ! اما من فکر کنم قبل اینکه تو ایران پیانو بیاد این نرم افزار ساخته شده ؛ همونطور که خود سایتشون نوشتن

 

اونموقع که کامپیوتر ها به دنیا HelloWorld گفتن این متولد شد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ashkan.B    38,311

کاربر سایت

آقا اجازه هست بنده یک سوالی بپرسم ؟

گفتم تاپیک جدا نزنم برای این اومدم اینجا ؛ میخواستم بدونم کدوم پلاگین ها یا داو ها برای میکس و مستر امکانات بیشتری دارن ؟

 

خب الان که صحبت از امکانات شد ؛ بنده یک سوال دارم ؛ مثلا چطور قبل Reverb میتونیم EQ بزاریم ، مثلا تو اف ال واقعا داستان داره باید ده تا کلیک اضافه بکنیم تا اون EQ اضافه بشه :22:

 

خب من که مهندس صدا نیستم ، من فقط میخوام ملودیمو بنویسم بدم دست تنظیم کننده ، و برای اینکه اونموقعی که دارم ملودی مو مینویسم صدا با کیفیت باشه باید یه حرکتی به سمت میکس و یا مستر بزنم که وقتمو میگیره

 

خب برای من که با یه غول الکترونیک به اسم SunVOX شروع کردم ، این داستان ها یکم واسم وقت گیره ، یکم چون با ساز های طبیعی داستان داره ولش کردم (کلا الکترونیکه) مگرنه این کاریه که باهاش زده میشه :

 

 

اینم محیطش :

ta4vnq2krtgi.jpg

 

f4ie6a7m8f0w.jpg

 

خب ببینین اون بالا ها خوندم یکی نوشته بود سیبلوس اولین نرم افزار بوده و قبلش هیچی نبوده ! اما من فکر کنم قبل اینکه تو ایران پیانو بیاد این نرم افزار ساخته شده ؛ همونطور که خود سایتشون نوشتن

 

اونموقع که کامپیوتر ها به دنیا HelloWorld گفتن این متولد شد

 

من گفتم که اصل آهنگ سازی با قلم و کاغذ بوده و آلان به جای قلم و کاغذ آهنگ ساز هایی که کار های آکوستیک انجام میدن و میخوان ساز ها زنده رکورد شه از برنامه ها نت نویسی مثل سیبلیوس استفاده میکنن چون قرار هست نت رو به نوازنده بدن و از vsti قرار نیست استفاده بشه اما توی کار الکترونیک که دیگه نیازی نیست نتی به نوازنده داده بشه خب مستقیم توی همون داو شروع به ساختن میکنن. توی موسیقی دیجتال که میدی سکونسر ها اول بودن و با کامپیوتر توانایی ضبط صدا نبوده خیلی برناهم های قدیمی داریم و یکی از قدیمی ترین هاش همین کیوبیس بوده!

این عکسش هست برای خودم که خیلی جالب بود !!

qbmain.gif

 

پروتولز اولین برنامه مالتی ترک صوتی بود که امکان ضبط و ویرایش صدا رو میداد.

در کل تاریخچه جالبی دار این تکنولوژی موسیقی.

 

 

حالا سوالتون.

این سوال رو توی تاپیک مشکلات و سوالات میکس میتونید بپرسید و پیدا کنید روش هاشو...

ولی ریورب رو بهتر هست براش یک ترک send ایجاد کنید و 100% wet کنیدش و ترک اصلی رو به این ترک سند کنید و ولوم میزان سند شدن ترک اصلی به ترک افکت رو تغییر بدید تا میزان ریورب که روی ترک باشه رو کنترل کنید... ایجا برای اضافه کردن اکولایزر به ریورب کارتون راحت هست کافی هست در روی اون ترک ریورب قبل از افکت ریوربتون از insert ها یک اکولایز بیارید و high pass و low pass رو تائیین کنید...

البته خیلی از افکت های ریورب داخل خودشون الان اکولایزر هم دارن برای high pass و low pass و کار رو راحت کردن.

 

بخش خیلی مهم میکس این هست که شما ابزار هایی که در اختیار دارید رو کاملا بشناسید و از امکاناتشون آگاهی کامل داشته باشید.

اصول کلی ریورب دادن این هست حالا ایجاد ترک سند و افکت توی هر داو متفاوت هست... توی استودیو وان برای من این کار خیلی راحت هست خیلی سریع یک ترک افکت ایجاد میکنه و هر تعداد پلاگین که نیاز باشه رو میتونم insert کنم به قولی کار سیم کشی و روتینگ رو اتوماتیک و راحت برای من انجام میده.

شما بخواید توی اف ال این کار رو انجام بدید باید دنبال روش این کار توی داو مورد نظرتون بگردید و بر میگرده به workflow داو ها.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pe32_64    36,709

مدیر بـازنشسته

احسنت !

با قلم بسیار شیوا و ملموس ، نکات جالبی رو گفتی

شخصن استفاده کردم از گفته هات

واقعن نمیدونم چرا برخی اینقدر اصرار به این دارند که کیفیتِ ریکورد و خروجیِ مثلن کیوبیس 5 فرقی با کیوبیس 8 و پروتولز 12 نداره

یعنی واقعن مهندسینِ شرکت اشتینبرگ در این 8 سالی که از عرضه ی کیوبیس 5 گذشته هیچ پیشرفتی نکردن و فقط درجا زدن ؟!

یعنی چون زبان تمامه Daw ها صفر و یک هست ، پس تا ابد هیچ پیشرفتی در دنیای Daw ها اتفاق نخواهد افتاد ؟! ( پیشرفت از لحاظ کیفیت خروجی ، نه از لحاظ ظاهر و ابزارها )

یکی از دلایلش میتونه این باشه چون کیوبیس فقط تا نسخه 5 کرک شده ، بنابراین این افراد میخوان خودشون رو قانع کنن که کیوبیس 8 هیچ فرقی با کیوبیس 5 نداره و همون هست از لحاظ کارایی و کیفیت !

نمیدونم اگر اقای رامین پیر اون ویدیوی معروف رو منتشر نمیکرد ، دوستان چه مدرکی میخواستن رو کنن ؟!

پس گوشِ خودمون و صدایی که داریم از مانیتور.مون میشنویم چی میشه این وسط ؟

هرچقدر هم در اینگونه ویدیوها دلایل علمی آورده بشه باز محکم تر از صدایی نیست که با گوشِ خودمون و کاملن مستقیم داریم میشنویم

سوالی که ازت دارم اینه که :

و یا واقعن امکانش هست که خروجیِ میکسِ یک Daw قوی تر از یک Daw دیگه باشه ؟!

یا این فقط یک خطای شنیداری و یا یک جور تاثیرِ روانی هست؟؟

درود بر مهرزاد عزیز

ببین چند تا چیز بگم.

1- در هنگام مقایسه daw ها باید مراقب تمام موارد پنهان باشی.

مثلا باید مطمعن باشی pan law ها یکی هستش تا مقایسه اعتبار داشته باشه.

sampling rate و bit depth و تنظیمات دیتر باید یکی باشند.

واحد های نمایشی (میترینگ)یکسان باشند.

پلاگین ها خروجی های یکسانی رو تولید کرده باشند .

و ... .

و مهم تر از همه اینکه باید بلندی دو صدا دقیقا یکسان باشد .منظور پیک نیستش .

اگر صدایی نیم یا یک دسیبل بلند تر به نظر برسد، گوش اون رو بهتر تشخیص میده و شما تفاوتی رو حس میکنی. در صورتی که واقعا جز بلندی صدا تفاوتی نبوده.

گوش و مغز خیلی راحت از اونی که فکر بکنی انسان رو فریب میده و این برای همه ی افراد از مبتدی تا حرفه ای ترین در دنیا صادق هستش.

2- سیستم سمپلینگ دیجیتالی (ضبط صدا و خروجی گرفتن) از روش pcm استفاده میکنه.درسته که daw ها پیشرفت میکنند و بهتر میشن ، اما معنیش این نیست که در اون روش استاندارد حق دستکاری و تغییر داشته باشند. و هیچ نرم افزاری بدون خطا(bug) نیستش.

به این راحتی نمیشه حرف از تغییر در کیفیت خروجی زد :

چون گوش شدیدا تحت عوامل محیطی و Psychoacoustics هستش. Fletcher–Munson و masking

و اون مواردی که در قسمت اول نوشتم باعث میشه که مقایسه درست برا انسان کار آسونی نباشه.

خیلی موارد هم تبیغات تجاری هستش نه موارد علمی.

3- کیفیت اخریت مرحلش daw هستش.

یک شرکت نرم افزاری سعی میکنه تا نرم افزارش هیچ تغییری در صدا نده .چون دیگه کسی ازش نرم افزار رو نمیخره !

کی دوست داره صداش به صورت نامشخصی دستکاری بشه ؟

این تغییر در صدا اونوقت خوبه یا بده ؟

این مورد در انالوگ(tape) تفاوت داره چون انالوگ در صدا تغییر میده.

فرض کن daw اف ال خروجیش از همه قوی تر باشه .اونوقت بقیه daw به فروش میرن؟

ببین daw ها در خیلی جاها تفاوت دارن . از الگوریتم های time stretching و دیتر گرفته تا امکانات و محیط کاریشون ولی خروجی و ورودی رو تغییر نمیدن، چون نمیتونند .1+1 چند تا جواب داره ؟

این برنامه ها برا خروجی گرفتن تمام ترک ها رو جمع میزنن و در یک فایل ذخیره میکنند .تنها شما میتونی در ترک ها تغییر بدی ، نه این daw ها .

سیستم انالوگ نیست که تحت تاثیر محدودیت های فیزیک و محیط در سیگنال تغییر ایجاد کنه.دیجیتال فقط تحت تاثیر ریاضیات هستش و بس .

اگر تغییری هم در خروجی ببینی معنیش تفاوت در سیستم خروجی daw ها نیست عوامل دیگه ای هستند . شاید دلیل خطای انسانی هستش.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pe32_64    36,709

مدیر بـازنشسته

آفرین ، یکی از قانع کننده ترین جوابها رو دادی ، خود منو کاملا توجیح کردی ، همیشه احساس میکردم خروجی که اف ال به من میده با خروجی استودیو وان ، زمین تا آسمون فرق داره ، وقتی با اف ال خروجی میگیرم ، همیشه احساس میکنم این اون کاری نیست که من ساختم و راضیم نمیکرد

اما علتش برام قابل توجیح نبود.

ممنونم ، خیلی قشنگ قضیه رو توضیح دادی

داداش مسعود عزیز

دلایلی زیادی هستند که میتونند این حس رو به وجود بیارند.

تغییر در ولوم صدا .

تفاوت تنظیمات .مثل pan law

شرایط محیط که در اون می شنوید

و ... .

گوش خیلی مستعد هستش که تحت تاثیر Psychoacoustics چیزهای متفاوت و مختلفی رو بشنوه.من خودم شده بارها یک چیز رو شنیدم اما بعد از مدتی فهمیدم اون چیز اصلا وجود نداشته و برعکسش .تفاوت خیلی ریز بین این موارد اگر واقعا باشه ممکنه اصلا برا گوش قابل تشخیص نباشه.

مطمعن باش یک سیستم که سالهاست تو همه ی دنیا استفاده میشه همچین مشکلاتی تابلویی که قابل تشخیص توسط هرکسی باشه رو نداره .

علم پشت تکنولوژی دیجیتالی همون علم تکنولوژی انالوگ هستش.اگر چیزی هستش معمولا اشتباه خودمون هستش.

موفق باشی جناب کروبی عزیز دل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

من گفتم که اصل آهنگ سازی با قلم و کاغذ بوده و آلان به جای قلم و کاغذ آهنگ ساز هایی که کار های آکوستیک انجام میدن و میخوان ساز ها زنده رکورد شه از برنامه ها نت نویسی مثل سیبلیوس استفاده میکنن چون قرار هست نت رو به نوازنده بدن و از vsti قرار نیست استفاده بشه اما توی کار الکترونیک که دیگه نیازی نیست نتی به نوازنده داده بشه خب مستقیم توی همون داو شروع به ساختن میکنن. توی موسیقی دیجتال که میدی سکونسر ها اول بودن و با کامپیوتر توانایی ضبط صدا نبوده خیلی برناهم های قدیمی داریم و یکی از قدیمی ترین هاش همین کیوبیس بوده!

این عکسش هست برای خودم که خیلی جالب بود !!

[iG]لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link. [/img]

پروتولز اولین برنامه مالتی ترک صوتی بود که امکان ضبط و ویرایش صدا رو میداد.

در کل تاریخچه جالبی دار این تکنولوژی موسیقی.

حالا سوالتون.

این سوال رو توی تاپیک مشکلات و سوالات میکس میتونید بپرسید و پیدا کنید روش هاشو...

ولی ریورب رو بهتر هست براش یک ترک send ایجاد کنید و 100% wet کنیدش و ترک اصلی رو به این ترک سند کنید و ولوم میزان سند شدن ترک اصلی به ترک افکت رو تغییر بدید تا میزان ریورب که روی ترک باشه رو کنترل کنید... ایجا برای اضافه کردن اکولایزر به ریورب کارتون راحت هست کافی هست در روی اون ترک ریورب قبل از افکت ریوربتون از insert ها یک اکولایز بیارید و high pass و low pass رو تائیین کنید...

البته خیلی از افکت های ریورب داخل خودشون الان اکولایزر هم دارن برای high pass و low pass و کار رو راحت کردن.

بخش خیلی مهم میکس این هست که شما ابزار هایی که در اختیار دارید رو کاملا بشناسید و از امکاناتشون آگاهی کامل داشته باشید.

اصول کلی ریورب دادن این هست حالا ایجاد ترک سند و افکت توی هر داو متفاوت هست... توی استودیو وان برای من این کار خیلی راحت هست خیلی سریع یک ترک افکت ایجاد میکنه و هر تعداد پلاگین که نیاز باشه رو میتونم insert کنم به قولی کار سیم کشی و روتینگ رو اتوماتیک و راحت برای من انجام میده.

شما بخواید توی اف ال این کار رو انجام بدید باید دنبال روش این کار توی داو مورد نظرتون بگردید و بر میگرده به workflow داو ها.

الان اون قسمت قرمز رنگ رو بنده دقیقا بلدم ، فقط مشکلم اینه که ده تا کلیک اضافه میخواد ؛ مثلا اگر یک وی اس تی یا پلاگین ریورب بود که تو خودش یک پیش EQ داشت عالی میشد !

و بنده منظورم از امکانات همین بود ؛ الان دوستانی که اینجا کار کردن ؛ آیا پرو تولز ریورب اش پیش EQ داره یا نه ؟

یا مثلا همین EQ بنده یک پلاگینی دارم که میتونه مثلا فلان صدا رو که پخش میشه رو آنالیز کنه و اونو از یک ساز دیگه Subtract کنه ! یعنی حذف تداخل فرکانس ! اونم اتوماتیک (البته به کار من نمیاد اصلا )

اما فرض کنیم این پلاگین نیست و باید دوتا EQ باز بشه زیر هم و دستی کم کنیم اینا رو از هم .

یا مثلا Delay ها ، یا مثلا افکت های دیگه ای که اصلا تو اف ال نیست (تو بخش میکسر) مثلا ویبراتو !

به نظر بنده اگر یک محیط Modular وجود داشت که سیم های افکت ها رو به هم وصل میکردیم عالی میشد ! مثلا فلان پارامتر فلان افکت پارامتر دیگری از پلاگین دیگری رو کنترل کنه !

میدونم تو اف ال هست ! ولی حرفه ای نیست !

و... کیوبیس ظاهرا اونموقع یه sampler بیش نبوده :50:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pe32_64    36,709

مدیر بـازنشسته

مهرزاد جان سلام پاسخ این سولای آخر ت بر میگرده به یه تکنولوژی به اسم متادیتا

من و دوستام به آموزش ها و فیلم ها و قالات بسنده نکردیم و خودمون یه تست انجام دادیم . یک سمپل کیک ، یک اکولیزر از شرکت فب فیلتر با پریستی که ساختم ، توی همه نرم افزار ها م 6 دسیبل اسلایدر ها رو پایین آوردم که اگه تو هر قسمت (سخت افزاری و نرم افزاری ) daw ها تغییراتی برای قدرت بیشتر به کار بدهند رو ما توجه بشیم .

با کمال تعجب دیدیم که خروجی ها عوض شد و این قضیه علم دیجیتال رو نقض کرد :13: . اما بعد دیدی تا یک قسمت به فایل اصلی ما اضافه شده بوده که بعضی نر افزار ها اونو سپورت میکنن و بعضی ها این رو ساپورت نمیکنن . مثلا توی اون بخش تمپو ، نوع فایل (اسید , ...) ، میزان کشش نت اون سمپل و ... اضافه شده بود . هر نر افزاری که این اطلاعات رو میخواند خروجی بهتری ارائه میداد . اما وقتی فایل رو تبدیل به یک فایل خام کردی این مشکل برطرف شد و خروجی ه یکسان شد .

بحث متادیتا خیلی مفصل هستش و اگه دوست دارید میتونید توی اینترنت درباره اون مطالعه داشته باشید .

امیدوارم جواب سوالتون رو گرفته باشید :8::26:

درود

دوست عزیز meta data تغییراتی رو ایجاد می کنه و در daw هایی که پشتیبانی نمی شه باعث مشکل میشه .منم قبول دارم این رو .

ولی این از بحث تاپیک کمی جداست ، چون اگر همه daw ها پشتیبانی بکنند دیگه نتیجه یکی میشه - مثل همون مثالی که خودتون زدید.و درکل قبول دارم .

البته این ها زیاد اهمیتی نداره .حیف وقتی که میتونید باهاش موزیک بسازیم رو با بررسی چند باره این چیزا تلف کنیم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pe32_64    36,709

مدیر بـازنشسته

الان اون قسمت قرمز رنگ رو بنده دقیقا بلدم ، فقط مشکلم اینه که ده تا کلیک اضافه میخواد ؛ مثلا اگر یک وی اس تی یا پلاگین ریورب بود که تو خودش یک پیش EQ داشت عالی میشد !

و بنده منظورم از امکانات همین بود ؛ الان دوستانی که اینجا کار کردن ؛ آیا پرو تولز ریورب اش پیش EQ داره یا نه ؟

یا مثلا همین EQ بنده یک پلاگینی دارم که میتونه مثلا فلان صدا رو که پخش میشه رو آنالیز کنه و اونو از یک ساز دیگه Subtract کنه ! یعنی حذف تداخل فرکانس ! اونم اتوماتیک (البته به کار من نمیاد اصلا )

اما فرض کنیم این پلاگین نیست و باید دوتا EQ باز بشه زیر هم و دستی کم کنیم اینا رو از هم .

یا مثلا Delay ها ، یا مثلا افکت های دیگه ای که اصلا تو اف ال نیست (تو بخش میکسر) مثلا ویبراتو !

به نظر بنده اگر یک محیط Modular وجود داشت که سیم های افکت ها رو به هم وصل میکردیم عالی میشد ! مثلا فلان پارامتر فلان افکت پارامتر دیگری از پلاگین دیگری رو کنترل کنه !

میدونم تو اف ال هست ! ولی حرفه ای نیست !

و... کیوبیس ظاهرا اونموقع یه sampler بیش نبوده :50:

 

خوب از یک ریورب دیگه استفاده کن!

اگه مثل خودم تنبلی از template استفاده کن!

اف ال هم ریوربش اکولایزر داره .

اونی که میخوای فکرکنم تو ریزن میشه انجام دادش.البته تحقیق کن چون خودم نداشتمش .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ S2S    16,684

کاربر سایت

آقا اجازه هست بنده یک سوالی بپرسم ؟

گفتم تاپیک جدا نزنم برای این اومدم اینجا ؛ میخواستم بدونم کدوم پلاگین ها یا داو ها برای میکس و مستر امکانات بیشتری دارن ؟

 

خب الان که صحبت از امکانات شد ؛ بنده یک سوال دارم ؛ مثلا چطور قبل Reverb میتونیم EQ بزاریم ، مثلا تو اف ال واقعا داستان داره باید ده تا کلیک اضافه بکنیم تا اون EQ اضافه بشه :22:

 

خب من که مهندس صدا نیستم ، من فقط میخوام ملودیمو بنویسم بدم دست تنظیم کننده ، و برای اینکه اونموقعی که دارم ملودی مو مینویسم صدا با کیفیت باشه باید یه حرکتی به سمت میکس و یا مستر بزنم که وقتمو میگیره

 

خب برای من که با یه غول الکترونیک به اسم SunVOX شروع کردم ، این داستان ها یکم واسم وقت گیره ، یکم چون با ساز های طبیعی داستان داره ولش کردم (کلا الکترونیکه) مگرنه این کاریه که باهاش زده میشه :

 

 

اینم محیطش :

ta4vnq2krtgi.jpg

 

f4ie6a7m8f0w.jpg

 

خب ببینین اون بالا ها خوندم یکی نوشته بود سیبلوس اولین نرم افزار بوده و قبلش هیچی نبوده ! اما من فکر کنم قبل اینکه تو ایران پیانو بیاد این نرم افزار ساخته شده ؛ همونطور که خود سایتشون نوشتن

 

اونموقع که کامپیوتر ها به دنیا HelloWorld گفتن این متولد شد

 

ببینید توی هه داو ها استپ بندی افکت ها یکسانه . مثلا ترتیب اثر کردن افکت ها در اف ال از بالا به پایین هستش یعنی مثلا اگه میخوای اول صدا اکولایز بشه بعد ریورب بخوره و اون اکولایزر روی ریورب تاثیر نذاره باید یک اکولایزر بذارید و بعد از اون (پایین تر) یک ریورب قرار بدید . توی ابلتون لایو این قضیه از چپ به راست تغییر کرده . توی پروتولز ، لاجیک و ... هم از بالا به پایین هستش (البته من با نرم افزار های دیگه کار نکردم فقط توی فیلم ها دیدم) ولی تاثیرات یکنواخت هستن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...