رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





ahoora8000

ایستگاه آخر مسترینگ. Maximaizer ها

پست های پیشنهاد شده

ahoora8000    418

کاربر سایت

درود به شما دوستان عزیزم.

.

چند نکته ای رو لازم دیدم که در مورد استفاده از ماکسیمایزر ها در آدیو مسترینگ رو تقدیم شما عزیزان کنم و حیفم اومد که این مطلب به صورت جدا گانه تقدیمتون نکنم امیدوارم که مفید واقع بشود

در هنگام استفاده از پراسسور هایی از قبیل فاینال لیمیتر ها یا همون

Maximaizer ها

حتما و حتما با دانش به سمت این گونه پراسسورها برید تا خدای ناکرده باعث خرابی و لطمه جبران ناپذیر به سیگنالتون نشه.

.

اولین چیزی که در این نوع پراسسورهای دیجیتالی حائز اهمیت هستند درصد هارمونیکهای ناخواسته ای می باشند که به سیگنال شما اضافه میشوند و موجب تغییر در جنس هارمونیکهای صدای شما میشوند سعی کنید که هارمونیک های اضافه شونده رو همچنان در حالت سیف قرار دهید

البته سیاست یکسری از کمپانیهای بزرگ هم بر همین این اصل می باشد که سیگنالی که قراره در مرحله آخر و یا همان ایستگاه پایانی مسترینگ عبور کند بر حسب شدت هارمونیک های اضافه شونده و سلامتی سیگنال میباشد که اجازه میک آپ گین بیشتری رو بنا به روند هارمونیکی صدا به شما نمیدهند

البته قصد یکسری از کمپانیها و دیجیتال پراسسورها برای رسیدن به صدای در رده دیجیتالی خودشون صدای ترنسپرنت بودن رو دنبال میکنند که متاسفانه افراد آماتور با گوشهای تعلیم ندیده و تربیت نشده به خروجی

Hard Ciliping

و دیستروشن داخلی یا Invisible Distortion سیگنال همراه با اور پاور شدید میرسند که که متاسفانه توی کشورمون گاها از این مشکلات به دلیل عدم فراگیری این علم به چشم میخوره (گاها حتی در استودیو های تجاری بزرگ و...) :))))

بر خلاف این نوع پراسسور ها , آنالوگ لیمیتر. پراسسورهای کلاس Aجهانی که برای رسیدن به صدایی با گرمای آنالوگ و نهایتا خروجی با چند دسیبل

Soft_ Clipping

ونگاه داشتن سیگنال در محدوده سیف آنالوگی خودشون هست که برای رسیدن به چنین صداهای اسطوره ای مانند

CARTEC AUDIO

افسانه ای هزینه گزافی رو هم باید متحمل شد.

و اما اگر قصد این رو دارید که از این نوع پردازشگرهای سیگنال(یعنی دیجیتال پراسسورها) در مرحله آدیو مسترینگ خود بهره ببرید حتما و حتما دقت به سبک مورد نظر یکی از پایه های اصلی اینگونه پراسسورها میباشند مثل الکترونیک موزیکها و ... فقط این رو هم در نظر داشته باشید که در اگر در سبکهای الکترونیک از این نوع پردازشگرها میخواهید استفاده کنید و گاها برای رسیدن به یک صدایی با لودنس رنج بالا دقت بفرمایین که داینامیک صداها حفظ شوند و سیگنال زیر بار چکش لیمیتر له نشوند و برای رسیدن به لودنس بالا مرز بین ترنسپرنتی و هارد کیلیپی رو که عملا دو چیز مجزا از هم هستند و مرز بین این دو شاید به باریکی مرز بین کفر و ایمان هست رو با گوشهای تعلیم دیده و تربیت شده خودتون رعایت فرمایید که موجب قتل عام فرکانسی نشین.

البته این رو هم عرض کنم خدمتتون که حتی در موزیک های الکترونیک هم صدابرداران کلاس جهانی معمولا برای جلو گیری از صدایی کاملا خشک و بی روح دیجیتالی خروجی کار رو نهایتا از پراسس های آنالوگ به منظور پولیشی برای دیجیتالیزه بودن صورت میدن نمونه کارهای

Infected Mushroom

از این دسته کارها به شمار میروند و با استفاده از کانورتورهای

Hi END ADC/DAC

به دین صورت به تعامل بین آنالوگ و دیجیتال میرسند و نهایتا از هردو استفاده میکنندو تفاوت به وضوح نمایان خواهد شد...

پیشنهاد بنده هم اینه که قصد رسیدن به صدای در لول جهانی رو دارین و این تمبر و رنگ رو خواهان هستید و اگر امکان این رو هم دارین از پراسس آنالوگ ها بهره ببرین به این سمت حرکت کنید

هر چند که بنده حقیر هم میدونم که قیمت هر یک از این پراسسور ها ده ها برابر نوع دیجیتالی اون هست ولی خب هر که طاووس خواهد جر هندوستان کشد... و رسیدن 100 درصد به این صداها با قیمت پایین تر در رده دیجیتالی

امممم... یکمقدار دور از ذهن میباشد.

هر چند که امروزه نوع پلاگینهایی هم هستند که قصد رسیدن به این صداها روهم دارندو روند خوبی رو هم طی کردند مانند کمپانی یونیورسال آدیو و... , هرچند که قیمت اون ها هم کمتر از قیمت آنالوگیشون نیست ‎wink emoticon‎ البته یخورده کمتر :)))))) خب ولی وقتی که پای یک سیگنال پراسسور آنالوگ حرفه ای بنشینید متوجه تفاوتها میشین

سرتون رو درد میارم ولی بزارین با یه مثال ساده برای درک این مطلب خدمت شما عزیزان عرض کنم که حتی اگر تفاوت آنالوگ و دیجیتال رو فقط 10 در صد بدونیم البته در خوشبینانه ترین حالت ممکن حال با استفاده از چندتا از آنالوگ پراسسور مثلا 5 تا تفاوت به 50 درصد و بیش از 10 تا به بالای 100 درصد میرسه خوب حالا یکمی داستان عوض شد نه!؟؟ ‎wink emoticon‎

در جمع بندی آخر و ماه عسل کلام این حقیر و سردرد شما عزیزان این شد که:

در استفاده از پراسسورهای دیجیتال از قبیل

Maximaizer ها

که هدفشون رسیدن به صدای ترنسپرنت میباشند که عملا با نوع آنالوگ فرق دارند عناصر مهمی چون در صد هارمونیک های اضافه شونده به سیگنال با دقت به اون بپردازین

برای رسیدن به یک صدای سیف Threshold را تاجایی تایین کنید که موجب قتل عام فرکانسی نشین و داینامیک سازها و موسیقیتون رو از بین نبره

حتما در آخر فاکتورهایی نظیر

MAX &MAIN RMS. AVERAGE. PEAK. TRU PEAK. LOUDNESS RANGE. CREST FACTOR و...

چک بفرمایید

نکته خیلی مهم دیگه ای که باید مد نظر داشت تعیین کردن عددهای ATTACK . RELEASE

هست

ATTACK . RELEASE

فست و سریع و نزدیک به صفر باعث ایجاد دیستروشن و اعمالی چون

Hard Cliping

همراه با صدای

dry

و اسکوئر شدن ساین ویوتون خواهد شد پس با حوصله پای مانیتورهای حرفه اییتون در محیط حرفه ای و کالیبره به این اعمال بپردازین.

برای جلوگیری از خشکی صدای دیجیتال و خلق یک فضای آنالوگی زیبا اگر امکانش رو دارید حتما از پراسسورهای آنالوگی بهرهمند شین که غیر از عملکرد دقیقتر و بهتر بر روی سیگنال تقریبا مثل یک روکش جلا خورده و پولیشی نرم و دل انگیز به صدای دنده دنده دیجیتالتون عمل میکنند.

البته این نوع پراسسورهای حرفه ای با خروجی

HOT!

و بسیار داغ و بالا از کارت صداهایی

با D.R و Maximum Input & Out put Voltage

بالا و

Signal-to-Noise Ratio . Total Harmonic Distortion

مناسب و

convertor های

HI END ADC/ DAC

کوالیتی بالا و نسبت به

Balance-Unbalance

از کانکتورها و جکهای مناسب باید استفاده شوند

این رو هم اضافه کم که یک میکس بد رو حتی بهترین مسترینگ من های دنیا نمیتوانند کاری برای اون بکنند

البته در مسترینگ به عقیده بنده عناصری چون

Bus compressor /Multi Band compressor/ Eq / Exciters

ها وظیفه خیلی خیلی مهمتری رو نسبت به

Limiter ها

که عملا کار خط کشی روی سیگنال رو دارند و یدک میکشند رو به عهده دارند

.

.به یاری مزدا روزی برسه که پای آنالوگ پراسسور های حرفه ای خودتون بنشینید و لذت هر چه تمام تر این نوع پراسسورها رو تجربه کنید

مسترینگ خوبی داشته باشید... ایام به کام.

.

منصور عامریان

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

 

fx_clip1.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...