رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





پست های پیشنهاد شده

Last fight    654

کاربر سایت

سلام به دوستای عزیزم.

ما تو تئوری ی بخشی داریم به اسم تقسیم دو بر سه و سه بر دو.

تقسیماتی به اسم تریوله و ...توله و دوئوله و کوادروپله.

میخواستم ببینم چرا مثلا دو نت را به سه نت تبدیل میکنن اما با ارزش زمانی همون دو نت؟

و سوال مهم تر این که کاربردش تو موزیک و اهنگ چیه؟مثالی هست عملی متوجه بشم؟

ممنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Reza Dehghan    62,187

مدیر بـازنشسته

سلام به دوستای عزیزم.

ما تو تئوری ی بخشی داریم به اسم تقسیم دو بر سه و سه بر دو.

تقسیماتی به اسم تریوله و ...توله و دوئوله و کوادروپله.

میخواستم ببینم چرا مثلا دو نت را به سه نت تبدیل میکنن اما با ارزش زمانی همون دو نت؟

و سوال مهم تر این که کاربردش تو موزیک و اهنگ چیه؟مثالی هست عملی متوجه بشم؟

ممنون

 

پروژه می خوایید یا توضیح ؟:22:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Reza Dehghan    62,187

مدیر بـازنشسته

سلام رضا جان.میگم اگه عملی باشه بهتر تفهیم میشه.باز هر جور خودت صلاح میدونی .ممنونتم

 

الان حس پروژه ساختن رو ندارم ببخشید

ببین این ها کلا بر میگردن به تقسیم های نت

یعنی یک نت رو با توجه به دیرند بودنشون تقسیم رو انجام میدن .

کجا به درد می خوره ؟! خب ما گفتمم ارزش زمانی !!!

مثلا ارزش زمانی نت چهارلاچنگ 1/16 ضرب هست

و برعکس نت سفید 2 ضرب و ...

با توجه به ارزش زمانی (دیرند) تقسیم بندی نت ها انجام میگیره

 

واسه این که این بحث ارزش زمانی و نت ها دولاچنگ و وو رو قشنگ متوجه بشی یکی از دوستان توی سایت آموزش تئوری کاربردی گذاشته که دقیقن روی اف ال و پیانو رول با نوشته فارسی گذاشتن یک بار دیگه اون تاپیک رو مطالعه کن دقیقا نحوه پیاده سازی رو متوجه میشی ...

این از این !!!

میمونه چرا این کار شکل میگیره !!!

یه وقتایی ضرب یا اون واحدای کوچیکتر میزانمون به سه تا 6 قسمت تقسیم میشن (دارای تقسیم دوتایی)

چون تو حالت عادی دارای تقسیم دوتایی و به صورت 3 یا شیش تایی تقسیم میشن خب میگن تریوله یا سه بر دو ...

تا جایی که یادم هست کشش اون سه نتی که سه بر دو با جمع کشش دوتایی ها که تقسیم میشن مساویه .شاید حالت های مختلفی داشته باشه نمیدونم ولی مجمموع کشش ها یکیه .!!!

و الی اخر .

 

حالا واسه این که قشنگ تر متوجه بشی من نمیدونم چه کتابی یا چجور بگم که قشنگ جا بیوفته .

ما تیو تئوری یه بحثی داریم که تبدیل نت ها مثل دو تا نت سیاه که به هم متصل میشن چه طور میشن و ....

که خب به برای این موضوع میتونی یه سرچی بزنی یا دوستانی که بهتر میتونن توضیح بدن برات بهتر میشه

چون واقعا این مورد رو نمیدونم چطور بگم قشنگ متوجهش بشی

 

موفق و سبز باشی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Last fight    654

کاربر سایت

ممنون رضا جان اما من اینایی که گفتی رو میدونم و ارزش تمامی نت ها رو هم میدونم.مشکل من تقسیمات نیست.من میخوام بدونم چرا این کار رو میکنن و کاربردش کجاست تو موزیک؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Reza Dehghan    62,187

مدیر بـازنشسته

ممنون رضا جان اما من اینایی که گفتی رو میدونم و ارزش تمامی نت ها رو هم میدونم.مشکل من تقسیمات نیست.من میخوام بدونم چرا این کار رو میکنن و کاربردش کجاست تو موزیک؟

:21: خب میدونی ؟ یه پروژه بزن خودت متوجه فرقشون میشی خب ..

الان دقیقن یه نکته !!!

شما یا نمیدونی یا میدونی و در این جواب اخری هر دو مورد هست .

چون اگه میدونین پس باید توی پروژه پیاده می کردین تا متوجه بشین به چ دردی می خوره و دو اینکه خب منم گفتم چرا ...یک بار دیگه بخونی به جواب میرسی که چرا این کار رو می کنن ...

 

ببین :

واحد های تقسیم بندی سه تاست (ضرب، میزان و جمله)

شما یه اهنگی که گوش میدی همراه اون اگه پا بزنی رو ضرب ها ، اینجا شما داری با ضرب اون آهنگ رو پا میزنی که این یعنی ضرب اون آهنگه ، فرقی نمی کنه چه نتی زده میشه مهم اینه شما داری رو ضرب که میزنی رو پات میزنی که سر ضرب ها دستت باشه ، درست ؟!

از اون تایمی که روی پات میزنی تا زدن رو پای بعدی (یعنی فاصله دو ضرب)، دیرند ضرب هستش

 

الببته فقط اینا نیست چون ما اینجا میزان داریم ، انواع میزان ، میزان ساده ، ترکیبی و ...

این ها باعث میشن که نوازنده موقع نواختن نت ها بدونه چطور باید بنوازه ..

حالا شما با این تفاسیر یک بار خودت که میگی بلدی ، بزن و فرقشون رو ببین .

کشش نت رو شما در نظر داشته باش حالا با این تعاریف ، روی اون کشش ها پیاده کن و بنواز اونوقت فرق رو که دیدی متوجه میشی چرا توی موزیک استفاده میشه .

میشه گفت یه جور نوازندگی هست که بر اساس این اصول هست .

یا علی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
violet    624

کاربر سایت

سلام به دوستای عزیزم.

ما تو تئوری ی بخشی داریم به اسم تقسیم دو بر سه و سه بر دو.

تقسیماتی به اسم تریوله و ...توله و دوئوله و کوادروپله.

میخواستم ببینم چرا مثلا دو نت را به سه نت تبدیل میکنن اما با ارزش زمانی همون دو نت؟

و سوال مهم تر این که کاربردش تو موزیک و اهنگ چیه؟مثالی هست عملی متوجه بشم؟

ممنون

سلام

دوست عزیز همونطور که ما میتونیم آهنگ رو با تقسیمات یک ضرب به 2 ، 4 ، 8 و ... تقسیم کنیم میتونیم از تقسیمات دیگه ای استفاده کنیم که هرکدوم افه ی خاص خودشو داره و باید بشنوین یا اجرا کنین تا درک کنین مثلا فرض کنیم در 4/4 ضرب دوم به سه چنگ مساوی تقسیم شه و بقیه ضرب ها هر کدام یک سیاه یا دو چنگ باشند یا میلیون ها مدل مختلف دیگه. کلا واسه ملودی نوشتن در بخشها میتونه تنوع خیلی خوبی ایجاد کنه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alireza.rezayi    620

کاربر سایت

سلام دوست عزیز.برای اینکه کاربرد تریوله رو متوجه بشین من دوتا ملودی براتون اپلود کردم که یکیش ملودی برای من خانم گوگوش هست و دیگری شب اخر داریوش.

لینک دانلود:لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ties1    9,256

کاربر سایت

سلام به دوستای عزیزم.

ما تو تئوری ی بخشی داریم به اسم تقسیم دو بر سه و سه بر دو.

تقسیماتی به اسم تریوله و ...توله و دوئوله و کوادروپله.

میخواستم ببینم چرا مثلا دو نت را به سه نت تبدیل میکنن اما با ارزش زمانی همون دو نت؟

و سوال مهم تر این که کاربردش تو موزیک و اهنگ چیه؟مثالی هست عملی متوجه بشم؟

ممنون

 

سلام .

تکنیک تریوله هم مثل خیلی از تکنیک های دیگه برای زیبا تر کردن موزیک و خارج کردنش از یکنواختی استفاده میشه .

دلیل خاصی نداره که چرا این تکنیک این طوریه اون تکنیک نه ؟

خاصیت این تکنیک اینه که تعداد ضرب ها رو تو موزیک از دوتایی به سه تایی تغییر میده بدون اینکه میزان عوض بشه .

این تکنیک بیشتر تو بحث ریتم شناسی مطرحه و اگه شما این بحث رو تو تئوری موسیقی دنبال کنید ابهامات تون برطرف میشه .

ارادتمند .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...