رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





blacky

هیلاری هان، ویولونیست، درباره تمرین و تفسیر

پست های پیشنهاد شده

blacky    55,366

مـعاونت کل

درود به کیوبیسی ها

 

 

 

در جونِ ۲۰۱۲ هیلاری هان ویولونیست میهمان ویژه گفت...ای استراد بود. پنج نقل قولی که در ادامه درباره اجرا و تفسیر می.آید، از آن بحث استخراج شده. است.

 

• آداب تمرین و اجرا

 

من آداب معینی برای تمرین داشتم اما با وجود سفرهایی که باید داشته باشم، آنها به حاشیه رفتند. هر روز متفاوت است، اما من کارهایی را بی. آنکه بدانم از سر عادت انجام می.دهم. جهت تمرین، مسئله بیش.تر این است که سعی دارم به اسلوب فکری.ای دست یابم. کار روی روال خودبه.خود ایجاد نمی.شود. من دوست دارم که تقریبا هر روز چیدمان متفاوتی برای تمرین داشته باشم. اگر در جای متفاوتی باشم، بهتر فکر می.کنم. در روزهای کنسرت سعی می.کنم خواب کوتاهی پیش از آماده شدن برای اجرا داشته باشم. مشخصا این به یک آیین بدل شده.ست که به من می.گوید چیزی در راه است.

 

• دست یافتن به تفسیر شخصی

 

آن.چه بر آن متمرکزم خلق یک تفسیر با قطعاتی تثبیت. شده است، یعنی معنایی که می.خواهم برسانم. البته که قطعه. دارای معناست، امّا می.توان آن را به اشکال مختلفی درآورد. شما باید فکر کنید: “دارم چه می.گویم؟” من در ۱۹ سالگی فارغ.التحصیل شدم و زمانی که برای خودم شروع به کار کردم، مدتی طول کشید تا غرایزم را درک کنم. حالا وقتی سراغ قطعه.ای می.روم، می.روم سروقت نُت آن، به ضبط.ها گوش می.دهم، با مردم درباره تجربیات و برداشت..هاشان حرف می.زنم و تلاش می.کنم تفسیر خودم را از پایه بسازم.

 

وقتی برای اولین بار قطعه را [در کنسرت] اجرا می.کنم، به اشکالی غیرقابل پیش.بینی تغییر می.کند. بعد از اولین اجرا احساس می.کنم که بالاخره فهمیدم که قطعه چیست. اثر می.تواند روی صحنه به هر نوع قطعه.ای تبدیل بشود، اما مقدّرست که نشان دهد حقیقتاً چگونه می.خواهد باشد و همان.گونه نیز می.شود.

 

 

• تمرین روحی در برابر جسمی

 

 

وقتی دانش.آموز بودم تا پنج یا شش ساعت در روز تمرین می.کردم. حالا می.توانم هشت ساعت تمرین کنم اما نوازندگی.ام کم.تر شده است. نسبت.ها جابه.جا شده است. کمی ساز می.زنم، چیزی در متن موسیقی می.نویسم، مقداری تمرینات کششی انجام می.دهم، درباره قطعه فکر می.کنم و دوباره به سراغ آن می.روم. کارهای زیادی می.کنم اما مقدار واقعی نوازندگی شاید هرگز از چهار ساعت نگذرد. این همه.ی آن چیزی است که من به شکل فیزیکی می.توانم انجام دهم.

 

 

• جای حس موسیقی

 

 

عواطف در دستان است؛ ابزارهای عاطفی برای رساندنِ یک تفسیر را باید در آن.ها سراغ گرفت. برای من اما همچنین درون پاهایم است. مردم این را نمی.بینند زیرا معمولا من لباس.های بلندی می.پوشم، اما وقتی ایستاده می.نوازم، پاهایم را با موسیقی تکان می.دهم. تنه و پشت نیز اهمیت دارند در ایجاد امکان عبورِ این احساس به بازوها.

 

 

• یافتن تعادل میان کار و استراحت

 

 

باید به یاد داشته باشم که هیچ.یک از جنبه.های ساز زدن را مغفول نگذارم. بزرگترین چالش این روزهای من یافتن اسلوب فکری کارآ در میانه.ی تغییرات مستمرّ زندگیِ در سفر است. این عجیب است که از یک طرف تلاش می.کنم تعادلی منطقی میان کار و استراحت برقرار کنم و از طرف دیگر کار همواره پسِ ذهنم حضور دارد. هر آن.چه می.بینم یا می.شنوم یادآور چیزی می.شود که روی آن کار می.کرده.ام یا ایده جدیدی درباره یک پروژه به من می.دهد. من این کش.وقوس را دوست دارم.

 

منبع :

thestrad.com

 

conversation harmonic

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...