رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





alone_composer

پرنده ... (با صدای: محمد امیدوار تهرانی)

پست های پیشنهاد شده

alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

درود بر دوسان فرهیخته و عزیزم؛

 

در اینجا افتخار دارم تا آخرین اثری که خوانده ام را تقدیم شما بزرگواران هم وطنم نمایم.

آهنگ پرنده کاری است با ترانه ی زیبای آقای حامد شریفی عزیز و با آهنگسازی و تنظیم دوست و هنرآموز با استعداد و عزیزم جناب آقای امید سنجر موسوی و بنده ی حقیر نیز آن را اجرا کرده ام.

 

می دانیم که با شنیدن نام پرنده اولین چیزی که در ذهن ما می آید "پرواز کردن" است. در اوج ها و فرودهای این آهنگ خیلی جلسه گذاشتیم و بحث کردیم که لحن بیان بنده از نظر فن بیان و صدا سازی باید به گونه ای باشد که در عین حس معصومیت در اوجها قدرت و پرواز را به نمایش بگذارد. آهنگ نیز آهنگی پر حادثه است که بارها باید شنیده شود تا بتوان اتفاقات بعدی را پیش بینی کرد.

 

این کار را در استودیوی خودم ضبط کردم و میکس و مستر نیز بر عهده ی بنده بوده است. پارتی تور اثر با نرم افزار Encore نوشته شده و بعد از نت نویسی در Cubase5 تا مرحله ی ماکت اولیه پیش رفته. از هایپرسونیک وی سمپلر ای زد درامر و برخی سمپل های تحت کانتکت بهره گرفته شده است. میکروفون B2 به همراه میکسر Alesis و پری امپ میک 2200 در ضبط کار مورد استفاده قرار گرفته اند. در آهنگسازی اثر دو مدولاسیون وجود دارد که اولی از نوع آکورد محوری و دومی ناگهانی است که آکورد درجه ی ششم گام مبدا (به عنوان کادانس گول زننده و غیر منتظره) به جای دومینانت گام مقصد جا ده می شود و ذهن را منحرف می کند. همچنین از آکوردهای مینور پرالل در بخشی از کار به عنوان نوعی پاراللیسم و در جهت تضعیف تنالیته ی جاری قبل ازمدولاسیون اول استفاده شده است.

 

در پایان جا دارد تا از آقایان مسعود یزدی نژاد عزیز، رامین ابراهیمی گرامی، فرهاد هوشیار نازنین و همه ی دوستانی که در این آهنگ نقشی بر عهده داشتند یک دنیا سپاس گزارم و تنها امیدوارم مورد قبول شما عزیزانم واقع گردد.

 

با تشکر فراوان

 

محمد امیدوار تهرانی 19/9/1394

 

لینک دانلود نسخه 128 :

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

ویرایش شده توسط Violinist

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Mahan SBD    40,512

کاربر سایت

درود بر دوسان فرهیخته و عزیزم؛

 

در اینجا افتخار دارم تا آخرین اثری که خوانده ام را تقدیم شما بزرگواران هم وطنم نمایم.

آهنگ پرنده کاری است با ترانه ی زیبای آقای حامد شریفی عزیز و با آهنگسازی و تنظیم دوست و هنرآموز با استعداد و عزیزم جناب آقای امید سنجر موسوی و بنده ی حقیر نیز آن را اجرا کرده ام.

 

می دانیم که با شنیدن نام پرنده اولین چیزی که در ذهن ما می آید "پرواز کردن" است. در اوج ها و فرودهای این آهنگ خیلی جلسه گذاشتیم و بحث کردیم که لحن بیان بنده از نظر فن بیان و صدا سازی باید به گونه ای باشد که در عین حس معصومیت در اوجها قدرت و پرواز را به نمایش بگذارد. آهنگ نیز آهنگی پر حادثه است که بارها باید شنیده شود تا بتوان اتفاقات بعدی را پیش بینی کرد.

 

این کار را در استودیوی خودم ضبط کردم و میکس و مستر نیز بر عهده ی بنده بوده است. پارتی تور اثر با نرم افزار Encore نوشته شده و بعد از نت نویسی در Cubase5 تا مرحله ی ماکت اولیه پیش رفته. از هایپرسونیک وی سمپلر ای زد درامر و برخی سمپل های تحت کانتکت بهره گرفته شده است. میکروفون B2 به همراه میکسر Alesis و پری امپ میک 2200 در ضبط کار مورد استفاده قرار گرفته اند. در آهنگسازی اثر دو مدولاسیون وجود دارد که اولی از نوع آکورد محوری و دومی ناگهانی است که آکورد درجه ی ششم گام مبدا (به عنوان کادانس گول زننده و غیر منتظره) به جای دومینانت گام مقصد جا ده می شود و ذهن را منحرف می کند. همچنین از آکوردهای مینور پرالل در بخشی از کار به عنوان نوعی پاراللیسم و در جهت تضعیف تنالیته ی جاری قبل ازمدولاسیون اول استفاده شده است.

 

در پایان جا دارد تا از آقایان مسعود یزدی نژاد عزیز، رامین ابراهیمی گرامی، فرهاد هوشیار نازنین و همه ی دوستانی که در این آهنگ نقشی بر عهده داشتند یک دنیا سپاس گزارم و تنها امیدوارم مورد قبول شما عزیزانم واقع گردد.

 

با تشکر فراوان

 

محمد امیدوار تهرانی 19/9/1394

 

لینک:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

درود جناب تهرانی عزیز و بسیار هنرمند و صد البته استاد ؛

بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار لذت بردم ؛

قسمتی که موزیک مود میشه هم بسیار غیرمنتظره اما زیبا بود .

تنها ایرادی که میشه به کار گرفت میکس و مسترینگ ـه ، میتونست خیلی بهتر باشه .

اما همینطوری هم اینقدر موزیک کار زیباست که باعث میشه از شدت لذت بردن چشم پوشید از میکس کار .

 

امیدوارم همیشه بهروز باشید و موفق :flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

درود جناب تهرانی عزیز و بسیار هنرمند و صد البته استاد ؛

بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار لذت بردم ؛

قسمتی که موزیک مود میشه هم بسیار غیرمنتظره اما زیبا بود .

تنها ایرادی که میشه به کار گرفت میکس و مسترینگ ـه ، میتونست خیلی بهتر باشه .

اما همینطوری هم اینقدر موزیک کار زیباست که باعث میشه از شدت لذت بردن چشم پوشید از میکس کار .

 

امیدوارم همیشه بهروز باشید و موفق :flower::flower::flower:

 

درود بر دوست هنرمند و بسیار عزیزم.

 

ممنونم از نظر لطف شما.

 

بله کاملا حق با شماست. راستش برخی از ایرادها بر می گردد به فرمتی که فایلهای تراک را از هنرجوی عزیزم دریافت کرده بودم با این وجود سعیم بر تفکیک خوب و قابل قبول سازها با همین شرایط موجود بوده.

 

نظرتان در مورد اجرای بنده چی بود؟ آیا کار را خوب خوانده بودم؟

 

بی نهایت ممنونم از لطف شما :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Mahan SBD    40,512

کاربر سایت

درود بر دوست هنرمند و بسیار عزیزم.

 

ممنونم از نظر لطف شما.

 

بله کاملا حق با شماست. راستش برخی از ایرادها بر می گردد به فرمتی که فایلهای تراک را از هنرجوی عزیزم دریافت کرده بودم با این وجود سعیم بر تفکیک خوب و قابل قبول سازها با همین شرایط موجود بوده.

 

نظرتان در مورد اجرای بنده چی بود؟ آیا کار را خوب خوانده بودم؟

 

بی نهایت ممنونم از لطف شما :flower:

 

اجرای استادی چون شما مگه میشه بد باشه ؟ :42:

فوق العاده ـست و میتونم بگم امشب بار ها و بار ها کار رو گوش دادم و لذت بردم . :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
saeid.rahimiyan    5,730

مدیر بـازنشسته

در اصولی بودن و درست بودن موزیک شما شکی نیست،همینطور هم موزیک لذت بخشیه و من با گوش کردنش لذت میبریم

ولی نقد من روی ملودی شماست

به نظر من این شکل ملودی،و این حال هوا تکراری شده و نیاز به تغییر داره.این خط ملودی و این فراز و فرود ها رو انگار قبلا شنیدیم در آهنگهای آهنگسازان گذشته و خواننده های چند دهه قبل،مطمئنا با تغییر در جزئیات(نه در ساختار)میشه به اثرهایی رسید که هم فضای عمومی جامعه اون رو بپسنده و هم سبک اثر حفظ شده باشه

البته من نظر شخصی خودم رو گفتم و بابت جسارتی که کردم پوزش میخوام:flower:

یاد من باش وقتی بی من،شعر عاشقانه ساختی.........

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
OVEIS0911    2,918

کاربر سایت

دوست عزیز

کارت قابل تحسینه فقط یه نکته میمونه اینه که موقع خوندن صدا را نوسان سریع پیدا میکنه مثل اینکه که یه نفر می خواد اولین بار بخونه- امیدوارم که از نظر من دلگیر نباشی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

درود به استاد عزیز

موزیک تاثیرگزار و زیبایی شده

و مثل همه آثارتون ،

ملودی فضای نوستالژیک داره و آدمو یاد خاطرات ِ خوب یا بد گذشته میندازه

و همچنین مثل آثار قبلی تون ، در این قطعه هم آکورد N6 یا همون " ناپولی تَــن 6 " رو میشنونم ( تایم ِ 2:22 )

که با توجه به گام قطعه که سی مینور هست ، آهنگساز از آکورد دوماژور استفاده کرده

یعنی نت ِ درجه ی دوم گام رو بمل کرده و یک اکورد ماژور ازش ساخته

و در ادامه آکورد فا دیز ماژور و بعد فرود روی سی مینور

استفاده از آکورد ماژوری که روی درجه هفتم گام ی مینور ساخته میشه هم یکی از امضاهای مهم قطعاتتون هست

مثلا در گام اولیه ی این قطعه که سی مینور هست ، در تایم ِ 1:26 آکورد دو دیز ماژور رو گرفتید

و در همچنین بعد از مودلاسیون به گام دو دیز مینور ، در تایم 2:59 آکورد می بمل ماژور رو گرفتید

خودم شخصا این فرم هارمونی نویسی رو بسیار می پسندم و علاقه زیادی دارم بهش

و در قطعات کلاسیک به کرات میشنوم این فرم هارمونی رو

در پایان هم مودلاسیون ِ ناگهانی از گام دو دیز مینور به رِ مینور و استفاده از آکورد می بمل ماژور به عنوان ششم ناپولیتن

در ضمن جسارتن میکس و مسترینگ جای کار داره

درام خوب به گوش نمیرسه و کلا جنس درام جالب نیست

من ایزدرامر رو نصب کردم و بلافاصله حذف کردم از بس صدای نخراشیده ای داشت :)

و بجاش برای درام اکوستیک از اد اکنیو درام 2 استفاده میکنم

کارای قبلیتون که از اداکتیو درام استفاده کردین خیلی صدای درام بهتر و دلنشین تر بود

در مسترینگ هم محدوده ی های رو باید یکمقدار افزایش بدین و لودنس رو هم چند دسی بالاتر ببرین

کلا دقت که کردم ف همه اثارتون یکمقدار بم شنیده میشهو لودنس هم از حد استاندارد پایین هست

پیشنهاد میکنم برای افزایش لودنس از ماکسیمایزر ِ ایزوتوپ اوزون 6 یا 7 استفاده کنید

کیفیت خیلی خوبی داره

 

موفق باشید دوست بسیار عزیزم :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

در اصولی بودن و درست بودن موزیک شما شکی نیست،همینطور هم موزیک لذت بخشیه و من با گوش کردنش لذت میبریم

ولی نقد من روی ملودی شماست

به نظر من این شکل ملودی،و این حال هوا تکراری شده و نیاز به تغییر داره.این خط ملودی و این فراز و فرود ها رو انگار قبلا شنیدیم در آهنگهای آهنگسازان گذشته و خواننده های چند دهه قبل،مطمئنا با تغییر در جزئیات(نه در ساختار)میشه به اثرهایی رسید که هم فضای عمومی جامعه اون رو بپسنده و هم سبک اثر حفظ شده باشه

البته من نظر شخصی خودم رو گفتم و بابت جسارتی که کردم پوزش میخوام:flower:

یاد من باش وقتی بی من،شعر عاشقانه ساختی.........

 

درود دوست عزیزم و ممنون بابت انتقاد شما

 

راستش همان طوری که در پست اول عرض کردم آهنگسازی و تنظیم این کار بر عهده ی بنده نبوده و هنرجوی عزیزم این کار را ساخته اند و من صرفا خواننده بودم. دوست داشتم نظظر شما را پیرامون اجرای خودم نیز می دانستم.

 

با تشکر از شما. :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

دوست عزیز

کارت قابل تحسینه فقط یه نکته میمونه اینه که موقع خوندن صدا را نوسان سریع پیدا میکنه مثل اینکه که یه نفر می خواد اولین بار بخونه- امیدوارم که از نظر من دلگیر نباشی

 

درود بر شما دوست عزیزم. خیر بنده از انتقاد دلگیر نمی شوم بلکه از آن استقبال می کنم. فقط جسارتا با توجه به این که سالهای زیادی است که مشغول تدریس آواز کلاسیک و صداسازی هستم و بیش از 8 آلبوم موسیقی خوانده ام، ولی متوجه منظور شما از نوسان سریع نشدم! شاید منظور شما ویبراتو هست که تکنیکی در آواز و صدا سازی است؟؟ بهر روی خوشحال می شوم چنانچه بیشتر توضیح بدهید.:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

درود به استاد عزیز

موزیک تاثیرگزار و زیبایی شده

و مثل همه آثارتون ،

ملودی فضای نوستالژیک داره و آدمو یاد خاطرات ِ خوب یا بد گذشته میندازه

و همچنین مثل آثار قبلی تون ، در این قطعه هم آکورد N6 یا همون " ناپولی تَــن 6 " رو میشنونم ( تایم ِ 2:22 )

که با توجه به گام قطعه که سی مینور هست ، آهنگساز از آکورد دوماژور استفاده کرده

یعنی نت ِ درجه ی دوم گام رو بمل کرده و یک اکورد ماژور ازش ساخته

و در ادامه آکورد فا دیز ماژور و بعد فرود روی سی مینور

استفاده از آکورد ماژوری که روی درجه هفتم گام ی مینور ساخته میشه هم یکی از امضاهای مهم قطعاتتون هست

مثلا در گام اولیه ی این قطعه که سی مینور هست ، در تایم ِ 1:26 آکورد دو دیز ماژور رو گرفتید

و در همچنین بعد از مودلاسیون به گام دو دیز مینور ، در تایم 2:59 آکورد می بمل ماژور رو گرفتید

خودم شخصا این فرم هارمونی نویسی رو بسیار می پسندم و علاقه زیادی دارم بهش

و در قطعات کلاسیک به کرات میشنوم این فرم هارمونی رو

در پایان هم مودلاسیون ِ ناگهانی از گام دو دیز مینور به رِ مینور و استفاده از آکورد می بمل ماژور به عنوان ششم ناپولیتن

در ضمن جسارتن میکس و مسترینگ جای کار داره

درام خوب به گوش نمیرسه و کلا جنس درام جالب نیست

من ایزدرامر رو نصب کردم و بلافاصله حذف کردم از بس صدای نخراشیده ای داشت :)

و بجاش برای درام اکوستیک از اد اکنیو درام 2 استفاده میکنم

کارای قبلیتون که از اداکتیو درام استفاده کردین خیلی صدای درام بهتر و دلنشین تر بود

در مسترینگ هم محدوده ی های رو باید یکمقدار افزایش بدین و لودنس رو هم چند دسی بالاتر ببرین

کلا دقت که کردم ف همه اثارتون یکمقدار بم شنیده میشهو لودنس هم از حد استاندارد پایین هست

پیشنهاد میکنم برای افزایش لودنس از ماکسیمایزر ِ ایزوتوپ اوزون 6 یا 7 استفاده کنید

کیفیت خیلی خوبی داره

 

موفق باشید دوست بسیار عزیزم :flower:

 

درود بر شما دوست هنرمند و عزیزم. در مورد نوع صداها قبول دارم و حق کاملا با شماست مخصوصا بحث ای زد درامر.

 

من در پست اول تاپیک اشاره کردم که آهنگسازی و تنظیم اثر بر عهده ی من نبوده و هنرجوی عزیزم این کار را برای صدای من ساخته اند.

 

در حقیقت تنها خواننده ی کار بوده ام و در خواندن اثر از تکنیک های مختلفی بهره گرفته شده. خوشحال می شوم نظر تان را در مورد اجرای بنده نیز بنویسید چرا که من صرفا خواننده ی این اثر هستم. ممنونم از شما بزرگوار :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Yo3fM    11,438

کاربر سایت

درود بر دوسان فرهیخته و عزیزم؛

 

در اینجا افتخار دارم تا آخرین اثری که خوانده ام را تقدیم شما بزرگواران هم وطنم نمایم.

آهنگ پرنده کاری است با ترانه ی زیبای آقای حامد شریفی عزیز و با آهنگسازی و تنظیم دوست و هنرآموز با استعداد و عزیزم جناب آقای امید سنجر موسوی و بنده ی حقیر نیز آن را اجرا کرده ام.

در پایان جا دارد تا از آقایان مسعود یزدی نژاد عزیز، رامین ابراهیمی گرامی، فرهاد هوشیار نازنین و همه ی دوستانی که در این آهنگ نقشی بر عهده داشتند یک دنیا سپاس گزارم و تنها امیدوارم مورد قبول شما عزیزانم واقع گردد.

 

با تشکر فراوان

 

محمد امیدوار تهرانی 19/9/1394

 

سلام آقای امیدوار:flower: بنده خیلی ارادت دارم به شما و آثارتون:8:

ما که طبق معمول عددی نیستیم بخوایم در مورد خواندن شما آقای باتجربه و حرفه ای نظر بدیم. ولی جای یک شنونده ی معمولی خیلی پسندیدم.

در مورد موزیک و غیره هم گفتید کار شما نیست و نظری در موردش نمیدیم ولی کاملا مشخصه آهنگساز مانند خود شما از علم و هنر برخورداره. چون تنظیم اصلا مثل کارای بی محتوای امروزی نیست که یه ملودی بی هدف و یه پد معمولی باشه و درامز! بلکه مشخصه کاملا از علوم آهنگسازی آگاه هست.

ولی همونطورکه میدونید و خودتون هم قبلا اشاره کردید (و البته ضربه هم خوردید) متاسفانه امروزه اینکارارو نمیپسندن! اگرچه خیلی خیلی زحمت کشیده میشه پای اینکارا.

ولی من از طرفداران این سبک هستم اگرچه خودم هنوز قادر نیستم چنین کارایی خلق کنم:46:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

درود بر شما دوست هنرمند و عزیزم. در مورد نوع صداها قبول دارم و حق کاملا با شماست مخصوصا بحث ای زد درامر.

 

من در پست اول تاپیک اشاره کردم که آهنگسازی و تنظیم اثر بر عهده ی من نبوده و هنرجوی عزیزم این کار را برای صدای من ساخته اند.

 

در حقیقت تنها خواننده ی کار بوده ام و در خواندن اثر از تکنیک های مختلفی بهره گرفته شده. خوشحال می شوم نظر تان را در مورد اجرای بنده نیز بنویسید چرا که من صرفا خواننده ی این اثر هستم. ممنونم از شما بزرگوار :flower::flower::flower::flower:

 

درود مجدد برادر امیدوار عزیز

بله من قبل از ارسال پستم میدونستم که شما فقط خواننده ی اثر هستید

ولی من موظف هستم کلیت ِ چیزی که میشنوم رو آنالیز و نقد کنم !

چون هنرجوی های زیادی در این سایت هستند که وقتی به یک موزیک خاصی مثل کار شما گوش میدن ، خیلی قسمت هاش رو ممکنه درک نکن از لحاظ مثلا هارمونی

من با باز کردن ِ اثر میتونم باعث بشم که با دید بازتر و یک پیش زمینه ی قبلی کارتون رو بشنوند !

بنابراین مخاطب ِ من در آنالیز ِ قطعه ، شخص خاصی نبود و هدفم این نبود که حتمن باید آنالیزم به گوش آهنگساز برسه

و همچنین اینجا انجمن پروژه ها است

یک موزیک که در این بخش ارسال میشه از همه لحاظ باید بررسی بشه

کاربرانی که مایل باشن فقط خوانندگیشون بررسی بشه ، کارشون رو در انجمن خوانندگی ارسال میکنن !

 

در مورد اجرای شما ،

من در ابتدای پست قبلیم کلیت کار رو زیبا و نوستالژیک عرض کردم

که یعنی قطعن اجرای شما هم جزو این کلیت قرار میگیره

شخصن آدمی هستم از موزیک هایی که حس نوستالژیک رو در من ایجاد میکنن خیلی لذت میبرم

اجرای شما هم حرفه ای و زیبا و تاثیرگزار شده

مخصوصن تایم ِ 2:09 تحریری که روی کلمه " سخته " زدین رو خیلی زیاد دوست داشتم و بی نهایت حرفه ای و حساب شده هست این تحریر

اما من حقیقتن دوس دارم در یک کار پاپ از خواننده هم صدای پاپ تری بشنوم

شما تقریبا خیلی از تکنیک های آواز کلاسیک ِ صِرف و اپرا بهره میبرید تو آثارتون که قاعدتا پاپیولار هستن

شاید اگر اون شکست های صدا و پرتاب های مدل پاوارتی و بوچلی رو کمتر کنید در صداتون طیف ِ بیشتری از مخاطب ِ ایرانی رو بتونید پوشش بدید

چون هم من و هم شما میدونیم که ملودی ها و جنس صدای شما در این دوره از موسیقی ِ ایران ، یک موزیک و صدای خاص محسوب میشه و مخاطبین عام موسیقی زیاد به گوش دادن این سبکها علاقه نشان نمیدن

منم منظورم این نیست که آرمان هاتون رو بذارید گکنار و یک صدای تین ایج از خودتون تولید کنید !

منظورم اینه یه جور بخونید که نه سیخ بسوزه و نه کباب !

هم خاص پسندها رو راضی نگه دارید و هم عام پسندها رو

و یا هیچ اشکالی نداره برخی آثارتون رو در ملودی های به روز و ریتم های امروزی مثل ترنس ، الکترو هاوس و ... بسازید

همونطور که در این 40 / 50 سال تکنولوژی پیشرفت کرده ، چه اشکالی داره موزیک هم پیشرفت کنه و به روز بشه

مطمئنم صدای قدرتمند شما همراه با یک موزیک الکترونیک و اکتیو یک موزیک فوق العاده رو رقم میزنه

من هم چند سال پیش میگفتم موسیقی فقط کلاسیک و لا غیر !!

اونم نه پاپ / کلاسیک !

بلکه کلاسیک ِ خالص و بتهوونی !

ولی میدیدم که دارم تو انزوا فرو میرم و موزیکم جز دو سه تا از اساتیدم هیچ مخاطبی نداره !

عدم کسب درآمد هم به کنار

بنابراین کشیده شدم سمت الکترونیک

و واقعن دیدم که در سبک های الکترونیک هم میشه موزیک خوب و فاخر ساخت

مثلا همون هارمونی های پیچیده ی کلاسیک رو میشه مثلا در یک کار ترنس و با یه صدای سینت اجرا کرد

چون باید واقعیت رو قبول کنیم که مخاطب امروزی موزیک های الکترونیک رو بیشتر از قطعاتی که با یک ارکستر 500 نفره نواخته شدن دوست داره

البته نمیگم علایق شخصی مون رو کامل کنار بذاریم

من خودم تعادل بین این دو سبک برقرار کردم

برای خلوت خودم شوبرت ، چایکفسکی و . . . گوش میدم و در این سبک ها موزیک میسازم

برای مارکت هم موزیک های مدرن و عوامپسند تر

به شما هم پیشنهاد میکنم این وسواس رو کنار بگذارید و اجازه بدید که صدای زیباتون رو طیف ِ عظیم تری بشنوه

و آثارتون فقط خلاصه نشه در به به / چه چه گفتن ِ یک قشر معدود و کم !

بگذارید تمامه طیف های سنی و تمامه سلیقه ها قطعاتتون رو گوش بدن ، با آپدیت کردن ِ سبک ِ آثارتون

 

:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

:flower:

درود مجدد برادر امیدوار عزیز

بله من قبل از ارسال پستم میدونستم که شما فقط خواننده ی اثر هستید

ولی من موظف هستم کلیت ِ چیزی که میشنوم رو آنالیز و نقد کنم !

چون هنرجوی های زیادی در این سایت هستند که وقتی به یک موزیک خاصی مثل کار شما گوش میدن ، خیلی قسمت هاش رو ممکنه درک نکن از لحاظ مثلا هارمونی

من با باز کردن ِ اثر میتونم باعث بشم که با دید بازتر و یک پیش زمینه ی قبلی کارتون رو بشنوند !

بنابراین مخاطب ِ من در آنالیز ِ قطعه ، شخص خاصی نبود و هدفم این نبود که حتمن باید آنالیزم به گوش آهنگساز برسه

و همچنین اینجا انجمن پروژه ها است

یک موزیک که در این بخش ارسال میشه از همه لحاظ باید بررسی بشه

کاربرانی که مایل باشن فقط خوانندگیشون بررسی بشه ، کارشون رو در انجمن خوانندگی ارسال میکنن !

 

در مورد اجرای شما ،

من در ابتدای پست قبلیم کلیت کار رو زیبا و نوستالژیک عرض کردم

که یعنی قطعن اجرای شما هم جزو این کلیت قرار میگیره

شخصن آدمی هستم از موزیک هایی که حس نوستالژیک رو در من ایجاد میکنن خیلی لذت میبرم

اجرای شما هم حرفه ای و زیبا و تاثیرگزار شده

مخصوصن تایم ِ 2:09 تحریری که روی کلمه " سخته " زدین رو خیلی زیاد دوست داشتم و بی نهایت حرفه ای و حساب شده هست این تحریر

اما من حقیقتن دوس دارم در یک کار پاپ از خواننده هم صدای پاپ تری بشنوم

شما تقریبا خیلی از تکنیک های آواز کلاسیک ِ صِرف و اپرا بهره میبرید تو آثارتون که قاعدتا پاپیولار هستن

شاید اگر اون شکست های صدا و پرتاب های مدل پاوارتی و بوچلی رو کمتر کنید در صداتون طیف ِ بیشتری از مخاطب ِ ایرانی رو بتونید پوشش بدید

چون هم من و هم شما میدونیم که ملودی ها و جنس صدای شما در این دوره از موسیقی ِ ایران ، یک موزیک و صدای خاص محسوب میشه و مخاطبین عام موسیقی زیاد به گوش دادن این سبکها علاقه نشان نمیدن

منم منظورم این نیست که آرمان هاتون رو بذارید گکنار و یک صدای تین ایج از خودتون تولید کنید !

منظورم اینه یه جور بخونید که نه سیخ بسوزه و نه کباب !

هم خاص پسندها رو راضی نگه دارید و هم عام پسندها رو

و یا هیچ اشکالی نداره برخی آثارتون رو در ملودی های به روز و ریتم های امروزی مثل ترنس ، الکترو هاوس و ... بسازید

همونطور که در این 40 / 50 سال تکنولوژی پیشرفت کرده ، چه اشکالی داره موزیک هم پیشرفت کنه و به روز بشه

مطمئنم صدای قدرتمند شما همراه با یک موزیک الکترونیک و اکتیو یک موزیک فوق العاده رو رقم میزنه

من هم چند سال پیش میگفتم موسیقی فقط کلاسیک و لا غیر !!

اونم نه پاپ / کلاسیک !

بلکه کلاسیک ِ خالص و بتهوونی !

ولی میدیدم که دارم تو انزوا فرو میرم و موزیکم جز دو سه تا از اساتیدم هیچ مخاطبی نداره !

عدم کسب درآمد هم به کنار

بنابراین کشیده شدم سمت الکترونیک

و واقعن دیدم که در سبک های الکترونیک هم میشه موزیک خوب و فاخر ساخت

مثلا همون هارمونی های پیچیده ی کلاسیک رو میشه مثلا در یک کار ترنس و با یه صدای سینت اجرا کرد

چون باید واقعیت رو قبول کنیم که مخاطب امروزی موزیک های الکترونیک رو بیشتر از قطعاتی که با یک ارکستر 500 نفره نواخته شدن دوست داره

البته نمیگم علایق شخصی مون رو کامل کنار بذاریم

من خودم تعادل بین این دو سبک برقرار کردم

برای خلوت خودم شوبرت ، چایکفسکی و . . . گوش میدم و در این سبک ها موزیک میسازم

برای مارکت هم موزیک های مدرن و عوامپسند تر

به شما هم پیشنهاد میکنم این وسواس رو کنار بگذارید و اجازه بدید که صدای زیباتون رو طیف ِ عظیم تری بشنوه

و آثارتون فقط خلاصه نشه در به به / چه چه گفتن ِ یک قشر معدود و کم !

بگذارید تمامه طیف های سنی و تمامه سلیقه ها قطعاتتون رو گوش بدن ، با آپدیت کردن ِ سبک ِ آثارتون

 

:flower:

 

درود بر دوست هنرمند و عزیزم و ممنون از عنایت و توجه و پاسخ خوب شما

 

ابتدا عرض کنم که بنده برای شما، هنر ارزشمند و شخصیت والای شما ارزش بسیاری قائل هستم هم به عنوان یک دوست خوب و هم به عنوان یک استاد و هنرمند بزرگ، با سواد و دوست داشتنی. بنابراین اصلا نمی خواهم تا خدای ناکرده سوء تفاهمی هر چند کوچک بین ما وجود داشته باشد چون این عدم شناخت و سوء تفاهم ها خدای نکرده منجر به کدر شدن روابط و دوستی خواهد شد که برای من بسیار بسیار ارزشمند است. :flower:

 

با توجه به پاسخ شما احساس می کنم در برخی موارد اندکی سوء تعبیر ها و سوء تفاهم هایی وجود دارد، لذا احساس نیاز می کنم که در همین راستا نکاتی را خدمت شما دوست بزرگوارم توضیح بدهم.

 

اول اینکه با توجه به توضیحات شما این طور برداشت کردم که شما احساس کردید بنده در پست قبلم گفتم: چون من خواننده ی اثر هستم پس موسیقی را نقد نکنید و در مورد صدا و اجرایم "فقط" برایم بنویسید. دوست خوبم معلوم است و قبول دارم که در اینجا کار بایستی از جنبه های علمی نقد همه جانبه شود. من که عرض نکرده چرا شما موسیقی را دارید نقد می کنید! چون شما نوشته بودید: نوع درام و لودنس و ... مسائلی داشته، بنده توضیحا عرض کردم که من در این پروژه خواننده بودم. چون خطاب شما به من بود من این توضیح را عرض کردم! وگرنه من هرگز ننوشتم که چرا شما دارید صرفا به نقد آهنگ می پردازید. من فقط از شما درخواست کردم که چون من صرفا خواننده ی اثر هستم، لطفا در مورد اجرای بنده "نیز" نر ارزشمندتان را برایم بنگارید همین! خدای نکرده جسارت نکردم که چرا موسیقی را دارید نقد می کنید. امیدوارم در این مورد رفع سوء تفاهم شده باشد.

 

نکته ی بعدی این است که اگرچه د در صد حق با شماست و من قطعا در این مورد اششتباه می کنم، اما من به هیچ عنوان نگاه مبتنی بر "سبک" را بر موسیقی نمی پسندم. این که چون در یک پارتی تور کلاسیک صرفا از ساز درامز نیز استفاده شده آن کار ناگهان دیر کلاسیک نیست و می شود پاپ و ... این سبک بندی ها و دسته بندی ها هنر موسیقی را به نظظر بنده ی حقیر -که عرض کردم قطعا اشتباه است- محدود و بسته می کند! به نظرم ما فقط دو نوع موسیقی داریم: موسیقی فاخر و موسیقی غیر آن! هر سبکی که می خواهد باشد. در واقع شما هم در بخشی از نوشتارتان به زیبایی به این موضوع اشاره کردید که: می توان کاری در سبک و سیاق الکترونیک ساخت اما فاخر هم باشد. بله صد در صد همین طور است دوست هنرمند و عزیزم. سوء تفاهم دیگر درست در همین جا شکل می گیرد که شما تور می کنید بنده بر روی "سبک خاصی" از موسیقی تعصب دارم! خیر به هیچ عنوان این طور نیست! موسیقی که قوانین علمی درست در تار و پود آن جاری است قطعا فاخر است حال می خواهد با ارکستر 500 نفره اجرا گردد و یا سمپل و سازهای الکترونیک. اتفاقا من نیز در همین آلبوم هایم کارهایی دارم که دارای تنظیم و صداهای الکترونیکی هستند که اگر عمری بود در این سایت وزین و خوب نیز با اجازه ی دوستان و با افتخار قرار خواهم داد. پس تعصبی در کار نیست.

 

در مورد اینکه فرمودید در این 40 50 سال اخیر که تکنولوژی انقدر پیشرفت کرده، پس چه اششکالی دارد که موسیقی نیز پیشرفت کند؟ دوست خوبم هیچ کسی نمی تواند مخالف پیشرف باشد اما باید پیشرفت واقعا پیشرفت و حرکت رو به جلو باشد! این که موسیقی پاپ ایران از فضاهای زیبای آلتراسیونی از هارمونی های غنی و کنترپوان های زیبای دهه ی 50 و 60 تبدیل شده به یک سیکل نخ نما و هزار بار تکراری شده ی اسپنیش که تازه از آن سیلک هم صرفا دو آکورد اولش را استفاده می کنند نشان از پسرفت دارد و نه پیشرفت! این که موسیقی ساده و خالی از نت ها ی آلتره شده این که دیگر صدای یک خواننده نباید خوب باشد بلکه صرفا یک صدای تو دماغی و ناله ای شده سمیل موسیقی روز (!!) این ها هیچ یک نشان از پیشرفت نیست! این ها پسرفت است به سمت سقوط رفتن است. این که در گام مینور تئوریک هزار بار از آکورد v (بکار) استفاده می کنند و روی آن ناله سر می دهند نشان از سقوط موسیقی است نه پیشرفت وگرنه هیچ کس با جلو رفتن با به روز شدن با پیشرفت مشکلی ندارد اما این که تعریف خوانندگی الان تا سطح توانایی تکلم پایین آمده فاجعه می باشد. وگر نه بنده نیز در هر کارم به دنبال خلق ایده های نو هستم مطالعه دارم و سعی می کنم در روند کاری خودم پیشرفت کنم و به روز باشم.

 

اما در مورد این که باید کاری بسازیم که عموم هم لذت ببرند جسارتا با عذرخواهی تمام و امیدوارم بی ادبی بنده را ببخشایید، من مخالف هستم. این هنرمند نیست که وظیفه داشته باشد خودش را همرنگ جماعت بکند بلکه این جامعه هستند که باید در پی شنیدن و دیدن هنر فاخر باشند. من و شما که هنرمند هستیم همانند معلم برای این مردم و جامعه می باشیم همانطور که دانشمندان و محققین و ... نیز به نوعی دیگر معلم جامعه ی خویش هستند. پس من و شما و مای هنرمند باید با ساخت آثار فاخر و درست کاری بکنیم که سطح فکر مردم بالا رود به هر قیمتی حتی به قیمت درآمد صفر! شخصا درآمدم را از راه تدریس هر چند اندک است بدست می آورم اما در هنگام تولید اثر فقط به این می اندیشم که چه بسازم و چه بخوانم که فکر مخاطبم را به سطح بالاتری تا حد توان خود سوق بدهم. می دانم شما هم قطعا همین نظر را دارید و نیت شما نیز چیزی جز این نیست.

 

اگر می بینید وضع سلیقه ی شنیداری مردم ما چنین شده است که باید بحال آن تاسف خورد، این نه خود به خود به وجود آمده و نه تقصیر این مردم است. این تقصیر مسئولینی است که نمی گذارند هنرمند واقعی به جایگاهی که لیاقتش را دارد دست یابد. اگر بنده و شمای نوعی نیز رسانه ای داشتیم اگر برج میلاد و تلویزیون داشتیم، کم کم مردم می دانستند که تفاوت کار فاخر ا کار غیر آن چیست. کی تلویزیون کمر همت بسته و از پشت صحنه های مششقت بار تولید یک اثر فاخر (در هر سبکی که می خواهد باشد) یک مستند تهیه کرده؟ هیچ وقت! کی سیستم آموزش و پرورش بحثی هرچند کوتاه را در آموزش موسیقی نو نهالان در مدارس تدوین کرده؟ هیچ وقت! از چنین نسلی که موسیقی دوران کودکیشان را "عمو پورنگها" می سازند چه توقعی باید داشته باشیم؟ آیا ما باید پا به پای این مسیر و روند غلط پیش برویم؟ طبیعتا خیر ما باید به گوش این مردم سیلی بزنیم حتی اگر طرد شویم مهم نیست اما گاهی سیلی یک معلم (هنرمند) بهتر است از تشویق او برای رفتارهای زشت دانش آموز. من می دانم و یقین دارم که دیدگاه شما نیز در این مورد به سمت و سوی مثبت است و این را صد در صد مطمئن هستم دوست خوبم این توضیحات را نوشتم که فقط سوءتفاهم های احتمالی برطرف شود وگرنه من نه قصدم رسیدن به شهرت است و نه کسب معروفیت اگر می نالم از این که چرا "نمی گذارند" آثارم منتشر شود نه برای شهرت و .. است بلکه فقط می خواهم بگذارند تا بنده با همین سبک و سیاق کارم را پخش کنم تا شاید این کار فقط بر دل یک نفر بنشیند. این که نمی گذارند نشان از عدم وجود عدالت دارد و من برای آن مبارزه می کنم.

 

با تشکر از توجه شما:flower:

 

پ.ن:

 

عذرخواهم از این بابت که کیبورد کامپیوترم شدیدا خراب است و برخی کاراکترها را نمی زند و برخی دیگر را نیز چندبار تکرار می کند.

ویرایش شده توسط alone_composer

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

سلام آقای امیدوار:flower: بنده خیلی ارادت دارم به شما و آثارتون:8:

ما که طبق معمول عددی نیستیم بخوایم در مورد خواندن شما آقای باتجربه و حرفه ای نظر بدیم. ولی جای یک شنونده ی معمولی خیلی پسندیدم.

در مورد موزیک و غیره هم گفتید کار شما نیست و نظری در موردش نمیدیم ولی کاملا مشخصه آهنگساز مانند خود شما از علم و هنر برخورداره. چون تنظیم اصلا مثل کارای بی محتوای امروزی نیست که یه ملودی بی هدف و یه پد معمولی باشه و درامز! بلکه مشخصه کاملا از علوم آهنگسازی آگاه هست.

ولی همونطورکه میدونید و خودتون هم قبلا اشاره کردید (و البته ضربه هم خوردید) متاسفانه امروزه اینکارارو نمیپسندن! اگرچه خیلی خیلی زحمت کشیده میشه پای اینکارا.

ولی من از طرفداران این سبک هستم اگرچه خودم هنوز قادر نیستم چنین کارایی خلق کنم:46:

 

درود بی پایان بر شما دوست عزیزم. خواهش می کنم، شما لطف دارید و بنده نه با تجربه هستم در مقابل شما و دوستان و اساتید گرامی و نه حرفه ای. بسیار خوشحالم که کار را دوست داشتید ولی فقط به یاد داشته باشید که مهم نیست چند نفر به کار خوب و فاخر گوش می دهند همیشه اکثریت نشان از درست بودن و بر حق بودن نیست. اتفاقا بازخورد کارها نشان می دهد که مردم چنین سبک هایی را می توانند دوست داشته باشند اما چه کنند که به این آهنگ ها از کانال های رسمی دسترسی ندارند. چه کنند که موسیقی در انحصار عده ای است که اجازه ی انتشار آثار خوب را در مقیاس بزرگ نداده و نمی دهند. پس این مردم مقصر نیستند ما نباید تسلیم شویم مطمئنا ساخت موسیقی پر زحمت از جانب ما بر جامعه کم تاثیر است اما "بی تاثیر نیست"...

 

پیروز باشید و پاینده. :flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Yo3fM    11,438

کاربر سایت

درود بی پایان بر شما دوست عزیزم. خواهش می کنم، شما لطف دارید و بنده نه با تجربه هستم در مقابل شما و دوستان و اساتید گرامی و نه حرفه ای. بسیار خوشحالم که کار را دوست داشتید ولی فقط به یاد داشته باشید که مهم نیست چند نفر به کار خوب و فاخر گوش می دهند همیشه اکثریت نشان از درست بودن و بر حق بودن نیست. اتفاقا بازخورد کارها نشان می دهد که مردم چنین سبک هایی را می توانند دوست داشته باشند اما چه کنند که به این آهنگ ها از کانال های رسمی دسترسی ندارند. چه کنند که موسیقی در انحصار عده ای است که اجازه ی انتشار آثار خوب را در مقیاس بزرگ نداده و نمی دهند. پس این مردم مقصر نیستند ما نباید تسلیم شویم مطمئنا ساخت موسیقی پر زحمت از جانب ما بر جامعه کم تاثیر است اما "بی تاثیر نیست"...

 

پیروز باشید و پاینده. :flower:

 

با نظرات و تفکر شما کاملا موافقم.. همین که ما باید سعی کنیم کار خوب انجام دهیم، نه اینکه همرنگ جماعت بشیم.

چیز دیگری هم که در اینمورد هست بحث مُد هست. متاسفانه خیلی از جوانهامون ملاک انتخاب موسیقی ای که گوش میدند خوب بودن اون موسیقی نیست بلکه مُد بودنشه. مثالی هم میتونم بزنم که اینجا جاش نیست. ولی به هر حال، منظورم اینه که بعضیا هم هستن میدونن کاری که انجام میدن خوب و درست نیست ولی اینکه یه عده با نیت قبلی و برنامه ریزی شده کاری کردن که مُد بشه، دیگه یه جوان خجالت میکشه بگه فلان آهنگ رو گوش میدم(یه اثر فاخر)، چون کسر شأن میدونه.

بالعکسش هم هست که یه دسته خیلی کمتر نسبت به دسته ی قبلی هستن که کلاسیک محض و تخصصی کار میکنن یا گوش میکنن، ولی شرمشون میاد لو بدن که مثلا سیاوش قمیشی هم گوش میکنن. چون کلاسیک کار کردن رو فقط باکلاس بودن و اشراف زادگی میدونن. ولی همه ی ما پاپ هم گوش میکنیم ولی بقول شما فاخر بودن اثر مهمه. نه کلاسیک یا پاپ و ... بودن:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

درود بر دوست هنرمند و عزیزم و ممنون از عنایت و توجه و پاسخ خوب شما

 

ابتدا عرض کنم که بنده برای شما، هنر ارزشمند و شخصیت والای شما ارزش بسیاری قائل هستم هم به عنوان یک دوست خوب و هم به عنوان یک استاد و هنرمند بزرگ، با سواد و دوست داشتنی. بنابراین اصلا نمی خواهم تا خدای ناکرده سوء تفاهمی هر چند کوچک بین ما وجود داشته باشد چون این عدم شناخت و سوء تفاهم ها خدای نکرده منجر به کدر شدن روابط و دوستی خواهد شد که برای من بسیار بسیار ارزشمند است. :flower:

 

با توجه به پاسخ شما احساس می کنم در برخی موارد اندکی سوء تعبیر ها و سوء تفاهم هایی وجود دارد، لذا احساس نیاز می کنم که در همین راستا نکاتی را خدمت شما دوست بزرگوارم توضیح بدهم.

 

اول اینکه با توجه به توضیحات شما این طور برداشت کردم که شما احساس کردید بنده در پست قبلم گفتم: چون من خواننده ی اثر هستم پس موسیقی را نقد نکنید و در مورد صدا و اجرایم "فقط" برایم بنویسید. دوست خوبم معلوم است و قبول دارم که در اینجا کار بایستی از جنبه های علمی نقد همه جانبه شود. من که عرض نکرده چرا شما موسیقی را دارید نقد می کنید! چون شما نوشته بودید: نوع درام و لودنس و ... مسائلی داشته، بنده توضیحا عرض کردم که من در این پروژه خواننده بودم. چون خطاب شما به من بود من این توضیح را عرض کردم! وگرنه من هرگز ننوشتم که چرا شما دارید صرفا به نقد آهنگ می پردازید. من فقط از شما درخواست کردم که چون من صرفا خواننده ی اثر هستم، لطفا در مورد اجرای بنده "نیز" نر ارزشمندتان را برایم بنگارید همین! خدای نکرده جسارت نکردم که چرا موسیقی را دارید نقد می کنید. امیدوارم در این مورد رفع سوء تفاهم شده باشد.

 

برادر امیدوار عزیز ،

در این مورد کاملن مطمئن باشید که من هیچ برداشتی از گفته ی شما نکردم و کاملن در کمال آرامش داشتم اون گفته رو میگفتم بهتون

من به این علت شما رو مخاطب قرار دادم در مورد ملودی و تنظیم ، چون این قطعه به نام شما و توسط شما قرار داده شده در اینجا و همچنین در توضیحاتم در مورد تنظیم و هارمونی اشاره به ضمیر غایب کردم و از کلمه ی " آهنگساز " استفاده کردم

بنابراین از ابتدا هم هیچ سوتفاهمی در کار نبوده و من کاملن منظور شما رو گرفتم

 

نکته ی بعدی این است که اگرچه د در صد حق با شماست و من قطعا در این مورد اششتباه می کنم، اما من به هیچ عنوان نگاه مبتنی بر "سبک" را بر موسیقی نمی پسندم. این که چون در یک پارتی تور کلاسیک صرفا از ساز درامز نیز استفاده شده آن کار ناگهان دیر کلاسیک نیست و می شود پاپ و ... این سبک بندی ها و دسته بندی ها هنر موسیقی را به نظظر بنده ی حقیر -که عرض کردم قطعا اشتباه است- محدود و بسته می کند! به نظرم ما فقط دو نوع موسیقی داریم: موسیقی فاخر و موسیقی غیر آن! هر سبکی که می خواهد باشد. در واقع شما هم در بخشی از نوشتارتان به زیبایی به این موضوع اشاره کردید که: می توان کاری در سبک و سیاق الکترونیک ساخت اما فاخر هم باشد. بله صد در صد همین طور است دوست هنرمند و عزیزم. سوء تفاهم دیگر درست در همین جا شکل می گیرد که شما تور می کنید بنده بر روی "سبک خاصی" از موسیقی تعصب دارم! خیر به هیچ عنوان این طور نیست! موسیقی که قوانین علمی درست در تار و پود آن جاری است قطعا فاخر است حال می خواهد با ارکستر 500 نفره اجرا گردد و یا سمپل و سازهای الکترونیک. اتفاقا من نیز در همین آلبوم هایم کارهایی دارم که دارای تنظیم و صداهای الکترونیکی هستند که اگر عمری بود در این سایت وزین و خوب نیز با اجازه ی دوستان و با افتخار قرار خواهم داد. پس تعصبی در کار نیست.

 

در این مورد منظور من از کلاسیک قطعاتی مثل ِ آثار بتهوون ، موتزارت ، باخ و . . . هست که کلاسیک ِ محض هستند

خب این قطعه ی شما کلاسیک ِ محض نیست و از لحاظ سبک شناسی و تخصصی ( نه عامیانه و عُــرف ) رگه های زیادی از پاپ درش وجود داره

منظور من این بود که اگر قطعه ی شما کلاسک ِ محض بود ، استفاده از تکنیک ها و اصول ِ آواز کلاسیک در اجرای شما کاملن برای من قابل قبول بود

اما چون در ملودی ِ این کار فواصل ِ پاپ رو بسیار میشنویم ، بخاطر همین عرض کردم که بهتر بود از تکنیک های کلاسیک کمتر بهتره می بردید

سبک ِ یک موسیقی ( از لحاظ ملودی و هارمونی ) مسلمن ربطی به نوع ِ ارکستر و سازبندی نداره

مثلا اگه سمفونی شماره 5 بتهوون رو بجای سازهای ارکستر سمفونیک تمامن با صداهای الکترونیک و در ریتم ترنس اجرا کنیم ، باز هم از لحاظ ملودی و هارمونی سبک ِ کار کلاسیک هست

و نمیتونیم بگیم چون از درام الکترونیک و سینت سایزر استفاده کردیم ، پس سبک ِ این سمفونی میشه پاپ !

در این کار شما هم اگر تمامن از سازهای ارکستر سمفونیک و بجای درام از تیمپانی هم استفاده میکردید ، باز هم از لحاظ ملودی بیشتر به سمت پاپ گرایش داره

البته یک پاپ ِ شریف و خاص

 

در مورد اینکه فرمودید در این 40 50 سال اخیر که تکنولوژی انقدر پیشرفت کرده، پس چه اششکالی دارد که موسیقی نیز پیشرفت کند؟ دوست خوبم هیچ کسی نمی تواند مخالف پیشرف باشد اما باید پیشرفت واقعا پیشرفت و حرکت رو به جلو باشد! این که موسیقی پاپ ایران از فضاهای زیبای آلتراسیونی از هارمونی های غنی و کنترپوان های زیبای دهه ی 50 و 60 تبدیل شده به یک سیکل نخ نما و هزار بار تکراری شده ی اسپنیش که تازه از آن سیلک هم صرفا دو آکورد اولش را استفاده می کنند نشان از پسرفت دارد و نه پیشرفت! این که موسیقی ساده و خالی از نت ها ی آلتره شده این که دیگر صدای یک خواننده نباید خوب باشد بلکه صرفا یک صدای تو دماغی و ناله ای شده سمیل موسیقی روز (!!) این ها هیچ یک نشان از پیشرفت نیست! این ها پسرفت است به سمت سقوط رفتن است. این که در گام مینور تئوریک هزار بار از آکورد v (بکار) استفاده می کنند و روی آن ناله سر می دهند نشان از سقوط موسیقی است نه پیشرفت وگرنه هیچ کس با جلو رفتن با به روز شدن با پیشرفت مشکلی ندارد اما این که تعریف خوانندگی الان تا سطح توانایی تکلم پایین آمده فاجعه می باشد. وگر نه بنده نیز در هر کارم به دنبال خلق ایده های نو هستم مطالعه دارم و سعی می کنم در روند کاری خودم پیشرفت کنم و به روز باشم.

 

:)

بنده هم با نظر شما کاملن موافقم در این مورد !

منظور من هم از پیشرفت ، استفاده از لوپ های آکوردی ِ نخ نما و تکرارای و تقلید از خوانندگانی مثل شادمهر نیست !

منظور من اینه :

استفاده از همان هارمونی ها و ملودی های غنی و ماندگار در کنار ریتم های به روز و آپدیت تر

مثلا من میتونم دقیقن همین ملودی و هارمونی که در این قطعه بکار بردید رو جوری تنظیم کنم که هم مخاطبین ِ خاص از قطعه لذت ببرن و هم مخاطبین ِ عام

که البته خودتان هم اشاره کردید که مخالف ِ ریتم های امروزی و جوان پسند نیستید

حالا که نمیتونیم و یا سخته که با سازهای آکوستیک مخاطب عام رو به سمت ِ گوش سپردن به ملودی ها و هارمونی غنی و ماندگار ببریم

بجاش میتونیم همون ملودی و هارمونی های فاخر رو با ریتم های امروزی ترکیب کنیم تا مخاطب عام به به موزیکمون اتهام ِ قدیمی بودن هم نتونه بزنه :)

 

اما در مورد این که باید کاری بسازیم که عموم هم لذت ببرند جسارتا با عذرخواهی تمام و امیدوارم بی ادبی بنده را ببخشایید، من مخالف هستم. این هنرمند نیست که وظیفه داشته باشد خودش را همرنگ جماعت بکند بلکه این جامعه هستند که باید در پی شنیدن و دیدن هنر فاخر باشند. من و شما که هنرمند هستیم همانند معلم برای این مردم و جامعه می باشیم همانطور که دانشمندان و محققین و ... نیز به نوعی دیگر معلم جامعه ی خویش هستند. پس من و شما و مای هنرمند باید با ساخت آثار فاخر و درست کاری بکنیم که سطح فکر مردم بالا رود به هر قیمتی حتی به قیمت درآمد صفر! شخصا درآمدم را از راه تدریس هر چند اندک است بدست می آورم اما در هنگام تولید اثر فقط به این می اندیشم که چه بسازم و چه بخوانم که فکر مخاطبم را به سطح بالاتری تا حد توان خود سوق بدهم. می دانم شما هم قطعا همین نظر را دارید و نیت شما نیز چیزی جز این نیست.

 

در این مورد هم باز اشتباه منظور من رو متوجه شدید !

چون بنده کاملن با این نظر شما موافقم و اه... ِ هر دوی ما در این مورد به یک سو هست

برای این مورد پاسخ بالایی بنده رو در مورد ترکیب ِ ملودی و هارمونی های غنی با ریتم های امروزی مطالعه کنید

 

 

اگر می بینید وضع سلیقه ی شنیداری مردم ما چنین شده است که باید بحال آن تاسف خورد، این نه خود به خود به وجود آمده و نه تقصیر این مردم است. این تقصیر مسئولینی است که نمی گذارند هنرمند واقعی به جایگاهی که لیاقتش را دارد دست یابد. اگر بنده و شمای نوعی نیز رسانه ای داشتیم اگر برج میلاد و تلویزیون داشتیم، کم کم مردم می دانستند که تفاوت کار فاخر ا کار غیر آن چیست. کی تلویزیون کمر همت بسته و از پشت صحنه های مششقت بار تولید یک اثر فاخر (در هر سبکی که می خواهد باشد) یک مستند تهیه کرده؟ هیچ وقت! کی سیستم آموزش و پرورش بحثی هرچند کوتاه را در آموزش موسیقی نو نهالان در مدارس تدوین کرده؟ هیچ وقت! از چنین نسلی که موسیقی دوران کودکیشان را "عمو پورنگها" می سازند چه توقعی باید داشته باشیم؟ آیا ما باید پا به پای این مسیر و روند غلط پیش برویم؟ طبیعتا خیر ما باید به گوش این مردم سیلی بزنیم حتی اگر طرد شویم مهم نیست اما گاهی سیلی یک معلم (هنرمند) بهتر است از تشویق او برای رفتارهای زشت دانش آموز. من می دانم و یقین دارم که دیدگاه شما نیز در این مورد به سمت و سوی مثبت است و این را صد در صد مطمئن هستم دوست خوبم این توضیحات را نوشتم که فقط سوءتفاهم های احتمالی برطرف شود وگرنه من نه قصدم رسیدن به شهرت است و نه کسب معروفیت اگر می نالم از این که چرا "نمی گذارند" آثارم منتشر شود نه برای شهرت و .. است بلکه فقط می خواهم بگذارند تا بنده با همین سبک و سیاق کارم را پخش کنم تا شاید این کار فقط بر دل یک نفر بنشیند. این که نمی گذارند نشان از عدم وجود عدالت دارد و من برای آن مبارزه می کنم.

 

با تشکر از توجه شما:flower:

 

فعلن شرایط این چنین هست و کاری از من و شما که ابزار و مسئولیتی در اختیار نداریم بر نمیاد

متاسفانه به موزیک ضعیف و گیشه ای بیشتر از موزیک واقعی و حرفه ای بها داده میشه

یه سری آهنگساز نما و خواننده نما و مسئول نما برای منافع خودشون دارن تیشه به ریشه ی موسیقی ِ واقعی میزنن و مردم رو از نظر سلیقه ی موسیقی به سطوح خیلی پایین میکشند

 

پ.ن:

 

عذرخواهم از این بابت که کیبورد کامپیوترم شدیدا خراب است و برخی کاراکترها را نمی زند و برخی دیگر را نیز چندبار تکرار می کند

 

اختیار داری امیدوار جان

مهم منظورتون بود که کاملن متوجه اش شدم

 

:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
M.Hosseini    113,835

مدیـر ارشـد سایت

سلام دوست عزیز

خوشحالم که امثال شما به انجمن ملحق شدند

و کاربران دیگه رو هم توی این راه همراهی میکنند

به قدری از آهنگسازی این قطعه لذت بردم که نمیتونم بیان کنم

تنظیم رو هم معمولی رو به خوب در نظر میگیریم

دوتا نکته رو مهرزاد گفت

منم یاد آوری میکنم

مودلاسیون هیچوقت نباید به صورت ناگهانی اعمال بشه

بلکه باید پل داشته باشه و شنونده رو شوک نکنه(البته شوک ِ بد)

و اینکه من اول فکر کردم هت ها خوب میکس نشدن

بعد دیدم های وکال هم کمی خفه شده

پس ایراد همونطوری که مهرزاد گفت در مسترینگ هستش کلا

البته به اون شدت جدی نیست

اما میدونی که در صورتی که این موزیک به گوش شنونده برسه این موزیک رو با چه کارایی

مقایسه میکنه؟

بسیار خوشحال شدم

و برات آرزوی موفقیت میکنم

در پناه حق

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

سلام دوست عزیز

خوشحالم که امثال شما به انجمن ملحق شدند

و کاربران دیگه رو هم توی این راه همراهی میکنند

به قدری از آهنگسازی این قطعه لذت بردم که نمیتونم بیان کنم

تنظیم رو هم معمولی رو به خوب در نظر میگیریم

دوتا نکته رو مهرزاد گفت

منم یاد آوری میکنم

مودلاسیون هیچوقت نباید به صورت ناگهانی اعمال بشه

بلکه باید پل داشته باشه و شنونده رو شوک نکنه(البته شوک ِ بد)

و اینکه من اول فکر کردم هت ها خوب میکس نشدن

بعد دیدم های وکال هم کمی خفه شده

پس ایراد همونطوری که مهرزاد گفت در مسترینگ هستش کلا

البته به اون شدت جدی نیست

اما میدونی که در صورتی که این موزیک به گوش شنونده برسه این موزیک رو با چه کارایی

مقایسه میکنه؟

بسیار خوشحال شدم

و برات آرزوی موفقیت میکنم

در پناه حق

 

درود دوست خوب و عزیزم من از شما ممنونم که نسبت به تیم ما لطف و محبت دارید آهنگسازی را هنرجوی با استعداد و عزیزم آقای امید سنجر موسوی انجام داده اند.

 

خواندن کار با من بوده. در مورد مدولاسیون عرض کنم هیچ یک از مدولاسیون ها بدون پل نیستند در مدولاسیون اول از فرمول هارمونیک مینورهای پارالل (مرتبط با بحث پاراللیسم) استفاده شده تا بنیان تونالیته در ذهن شنونده سست شود سپس از آکورد محوری و بعد دومینانت مقصد در طراحی پل بهره گرفته شده و در نهایت یک مرحله وصل دومینانت سونت به تونیک به شکل کادانس پرفکت رخ داده که تونالیته ی جدید را تثبیت کرده است

 

در مدولاسیون پایانی اثر پل کوتاه است ولی حذف نشده (مدولاسیون ناگهانی و بدون پل نیست) در واقع اتفاق جالبی که می افتد این است که ملودی قبل از مدولاسیون به سمت درجه ی تونیک می رود همزمان هارمونی نیز می خواهد وصل دومینانت ه تونیک را تداعی کند اما به جای آکورد تونیک از آکورد درجه ی ششم (vi) بهره گرفته شده (کادانس گول زننده) ذهن شنونده از اینجا فریب می خورد زیرا این آکورد vi در حقیقت حالا سونت می شود و به عنوان دومینانت سونت گام جدید جا زده می شود بنا براین به سادگی از پل مدولاسیونی خارج شده و گام آهنگ نیم پرده به بالاتر می رود.از این رو هر دو مدولاسیون ذکر شده دارای پل هستند.

 

با تشکر از توجه شما دوست بزرگوارم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کیبوردیست 660    1,218

کاربر سایت

فوق العاده بود دوست عزیز من از پاساژها و آکوردهای زیباتون ووووصدای برستون وووو مدولاسیون واقعا لذت بردم...کدای موزیکم که عالی بود...تمام اجزای یک موزیکو رعایت کردید و مشخص آهنگساز هستید...سمپل استارت ماشینم زیبا بود و البته بجا:3:هیچ نقدی نمیتونم بکنم فقط میتونم بگم پرفکت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

فوق العاده بود دوست عزیز من از پاساژها و آکوردهای زیباتون ووووصدای برستون وووو مدولاسیون واقعا لذت بردم...کدای موزیکم که عالی بود...تمام اجزای یک موزیکو رعایت کردید و مشخص آهنگساز هستید...سمپل استارت ماشینم زیبا بود و البته بجا:3:هیچ نقدی نمیتونم بکنم فقط میتونم بگم پرفکت

درود بر دوست عزیزم.

 

بی نهایت سپاس از لطف و محبت شما و خوشحالم که آهنگ پرنده به دل شما نشسته.

 

با تشکر فراوان.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • مطالب مشابه

    • توسط DJ_YA30N
      امکان فروش آموزش سورس و پروژه ها و شعر در سایت به صورت آنلاین
      برای اولین بار در ایران امکان فروش سورس ها و پروژه ها و شعر ها و ملودی ها و سمپل ها و پرست ها و هرچیزی که مربوط به حوزه هنر موسیقی است به صورت اینترنتی در سیستم جدید وبسایت کیوبیس دات آی آر برای همه کاربران فراهم گردید. 
      لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.
      در این لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link. شما می توانید هر نوع فایلی (آموزش و سورس و پروژه و شعر و ملودی و... ) را با فرمت zip یا rar برای دانلود به فروش بزارید و هر کاربری جهت دانلود فایل شما باید مبلغی که شما تعیین می کنید را به صورت آنلاین پرداخت میکند و سپس آن فایل را بلافاصله دانلود خواهد کرد
      یعنی اگه یک سورس بزارید برا فروش و مبلغ هر دانلود رو مثلا ۵ هزار تومن تعیین کنید و با فرض اینکه فایل شما ۱۰۰ بار خریداری شده شما صاحب ۵۰۰ هزار تومن پول خواهید شد . البته ده درصد هم هزینه کارمزد سایت هست که از شما کسر خواهد شد. 
      قوانین هم به این شکل هست :‌
      ۱. هنگام ثبت فایل حتما توضیحات لازم را بنویسید.
      ۲. دمویی از کارتون رو تو توضیحات بزارید تا کاربران قبلا از خرید با کارتون آشنا بشوند.
      ۳. فرمت فایل هایی که جهت فروش میزارید حتما باید zip یا rar باشند.
      ۴. دموی فایل شما باید در آپلود سنتر رسمی سایت آپلود شود . لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.
      قوانین تکمیلی نیز به زودی پیوست خواهد شد. 
      راهنمای ارسال فایل :
      ۱. ابتدا به این لینک (بخش فایل ها) مراجعه فرمایید. لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

      ۲. سپس بر روی دکمه ارسال یک فایل کلیک نمایید و سپس در پنجره باز شده نوع فایل را انتخاب نمایید.

      ۳. سپس در صفحه ای که باز می شود که شامل سه مرحله هست .
      ۴. در مرحله اول فایل خودتان را می توانید انتخاب کنید. 

      ۵. در مرحله دوم یک عکس برای فایلتان جهت نمایش انتخاب کنید.

      ۶. در مرحله سوم عنوان فایل و متن توضیحات به همراه دمویی از فایل مورد نظرتان را ثبت می کنیدو

      ۷. در مرحله آخر هم گزینه پولی را انتخاب کنید و سپس مبلغ مورد نظر به ازای هر دانلود (ریال) را وارد نمایید. 

      ۸. سپس در پایین دکمه ذخیره و ارسال را میزنید.
       
       
       
       
       
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...