رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





پست های پیشنهاد شده

alirezawilson    38

کاربر سایت

با سلام .

 

من آهنگ سازي هيپ هاپ و رپ انجام ميدم اما مشكل در ساخت ملودي حرفه اي دادم ى فك ميكنم از تئوري و قواعد آكورد و هارموني آهنگ سازي هست و تصميم گرفتم كلاس پيانو برم .

اولين جلسه كه رفتم همراه با تئوري كمي سولفژ كار كرد اما من بعد كلاس شك كردم و فك ميكنم مناسب سبك رپ نبست و باعث ميشه ذهنيت من از رپ كلا پاچيده بشه . و اينكه بيشتر اين كلاس ها فقط كاري ميكنن قطعه خاصي يادبگيري نه بيشتر....

لطفا دوستاني كه تخصصي كار ميكنن نظرشونو بدن..

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
التفات    1,272

کاربر سایت

با سلام .

 

من آهنگ سازي هيپ هاپ و رپ انجام ميدم اما مشكل در ساخت ملودي حرفه اي دادم ى فك ميكنم از تئوري و قواعد آكورد و هارموني آهنگ سازي هست و تصميم گرفتم كلاس پيانو برم .

اولين جلسه كه رفتم همراه با تئوري كمي سولفژ كار كرد اما من بعد كلاس شك كردم و فك ميكنم مناسب سبك رپ نبست و باعث ميشه ذهنيت من از رپ كلا پاچيده بشه . و اينكه بيشتر اين كلاس ها فقط كاري ميكنن قطعه خاصي يادبگيري نه بيشتر....

لطفا دوستاني كه تخصصي كار ميكنن نظرشونو بدن..

 

سلام دوست من .

ببین هیپ هاپچیزی نیست که بگی اگر رفتم مثلا کلاس پیانو ذهنیتم خراب میشه یا دگ نمیتونم هیپ هاپ کار کنم.

درکل ملودی زدن مشکلی با کلاس پیانو رفتنت نداره وبرعکس کمکتم میکنه فقط باید بدون چطور و چگونه باید برای هرسبکی ملودی زد

موفق باشی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alirezawilson    38

کاربر سایت

سلام دوست من .

ببین هیپ هاپچیزی نیست که بگی اگر رفتم مثلا کلاس پیانو ذهنیتم خراب میشه یا دگ نمیتونم هیپ هاپ کار کنم.

درکل ملودی زدن مشکلی با کلاس پیانو رفتنت نداره وبرعکس کمکتم میکنه فقط باید بدون چطور و چگونه باید برای هرسبکی ملودی زد

موفق باشی.

 

بحث خود كلاس پيانو نيست اينكه گفت سه تا شش ماه به بالا زمان نياز داره و بايد تئوري و سولفژ هم همراه با پيانو كار كني بيشتر ميترسم سولفژ مناسبم نباشم .

 

اين كلاس ها ميتونه منو به جايي كه ميخوام برسىونه ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Swag    1,734

کاربر سایت

دورد

 

دوست عزیز ملودی ربطی به علم موسیقی نداره !!!!!!!!!

خیلیا علم بالایی دارن اما نمیتونن ملودی خوبی بسازن

 

همش بستگی به حس و حال و خلاقیت شما داره

 

اهنگساز هیپ هاپ و رپ هیچ محدودیتی نداره در واقع سبکیه که هیچ چارچوبی نداره

و زیاد تلفیق میشه

 

کلاس پیانو رفتن میتونه تورو خیلی جلو بنداسه !!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mehrabani_fm    82

کاربر سایت

دوست عزیزمون درست میگن ، در سبک رپ (لطفا نگید هیپ هاپ) مهم فلوی قوی و شعر مناسب رپره ، نه ملودی قوی مگر اینکه سبک خیلی نزدیک به سبک های دیگه باشه.

شما آهنگهای رپر های معروف امریکایی مثل امینم و نَس و یا توپَک رو گوش کنید که اکثرا آهنگسازش داکتر دری هستش ملودی خاصی نمیشوید و معروف ترین آهنگ رپ دنیا که امینم خونده بنام Lose Yourself آنچنان ملودی نداره که خیلی ها خوششون بیاد اما فلوی قوی باعث موفق شدن کار شده.

راه دور نریم ، هیچکس و بهرام و یا پیشرو از ملودی خاصی پیروری نمیکنن ، البته این موضوع نسبت به "زدبازی" و یا گروه "بزرگ" صدق نمیکنه چون سبک اینا راک و رپ و پاپ و رپ هستش که اون داستانش یکم فرق میکنه.

تشکر.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alirezawilson    38

کاربر سایت

دوست عزیزمون درست میگن ، در سبک رپ (لطفا نگید هیپ هاپ) مهم فلوی قوی و شعر مناسب رپره ، نه ملودی قوی مگر اینکه سبک خیلی نزدیک به سبک های دیگه باشه.

شما آهنگهای رپر های معروف امریکایی مثل امینم و نَس و یا توپَک رو گوش کنید که اکثرا آهنگسازش داکتر دری هستش ملودی خاصی نمیشوید و معروف ترین آهنگ رپ دنیا که امینم خونده بنام Lose Yourself آنچنان ملودی نداره که خیلی ها خوششون بیاد اما فلوی قوی باعث موفق شدن کار شده.

راه دور نریم ، هیچکس و بهرام و یا پیشرو از ملودی خاصی پیروری نمیکنن ، البته این موضوع نسبت به "زدبازی" و یا گروه "بزرگ" صدق نمیکنه چون سبک اینا راک و رپ و پاپ و رپ هستش که اون داستانش یکم فرق میکنه.

تشکر.

مظور بنده هم سبك هاي زدبازي و هيپ هاپ هست . نه بيته خالي

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
التفات    1,272

کاربر سایت

بحث خود كلاس پيانو نيست اينكه گفت سه تا شش ماه به بالا زمان نياز داره و بايد تئوري و سولفژ هم همراه با پيانو كار كني بيشتر ميترسم سولفژ مناسبم نباشم .

 

اين كلاس ها ميتونه منو به جايي كه ميخوام برسىونه ؟

 

بله اگر بخوای فقط با پیانو ملودی بزنی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
blacky    55,366

مـعاونت کل

با سلام .

 

من آهنگ سازي هيپ هاپ و رپ انجام ميدم اما مشكل در ساخت ملودي حرفه اي دادم ى فك ميكنم از تئوري و قواعد آكورد و هارموني آهنگ سازي هست و تصميم گرفتم كلاس پيانو برم .

اولين جلسه كه رفتم همراه با تئوري كمي سولفژ كار كرد اما من بعد كلاس شك كردم و فك ميكنم مناسب سبك رپ نبست و باعث ميشه ذهنيت من از رپ كلا پاچيده بشه . و اينكه بيشتر اين كلاس ها فقط كاري ميكنن قطعه خاصي يادبگيري نه بيشتر....

لطفا دوستاني كه تخصصي كار ميكنن نظرشونو بدن..

 

درودبه شما

سبک هیپ هاپ یه سبک قدیمی و وسعیه

رپ و موسیقی رپی که ما امروز می شنویم خیلی عمر بالایی نداره

.............

هیپ هاپ ریشه در سبک های "فانک و سول" داره

اشخاصی که تو سبک هیپ هاپ به صورت خاص کار میکنند همیشه گریزی به " سول " و " فانک " هم میزنند

.............

حالا اینکه چه فــاکتورهایی به شما تو این سبک کمک می کنه

اینکه شما شناختتون رو از این سبک و شاخه ها و زیر شاخه هاش بالا ببرید

چرا می گم شاخه ها و زیرشاخه ها

چون دست شما رو برای ساخت موزیک های هیپ هاپ با ساختارهای مختلف باز نگه میداره

..................

کلا تئوری بنیادی موسیقی محدود به هیچ سبکی نیست و تمام سبک ها رو در بر می گیره

شما از یادگیری تئوری موسیقی هیچ ضرری نمی کنید

............

پیانو هم همین طور

اگه استاده خوبی داشته باشید خیلی به کارتون میاد و دیده خوبی بهتون میده

............

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Swag    1,734

کاربر سایت

دوستان خواهشا نگید "هیپ هاپ" ، هیپ هاپ یک فرهنگه.

موسیقی که ما گاهی گوش میدیم "رپ" نام داره.

 

مشتی :|

 

وسط این همه حرف خوبی زد این دوستمون شما گیر دادی به هیپ هاپ ؟؟؟؟

 

چ فازیه؟ الکی اسپم میدی

 

رپ زیر شاخه از سبک هیپ هاپ :|

هیپ هاپ هم نوعی فرهنگه از نوع دست دادن و تیپ بگی و این چیزا تا یک نوع سبک غنی موسیقی :|

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

درودبه شما

سبک هیپ هاپ یه سبک قدیمی و وسعیه

رپ و موسیقی رپی که ما امروز می شنویم خیلی عمر بالایی نداره

.............

هیپ هاپ ریشه در سبک های "فانک و سول" داره

اشخاصی که تو سبک هیپ هاپ به صورت خاص کار میکنند همیشه گریزی به " سول " و " فانک " هم میزنند

.............

حالا اینکه چه ...تورهایی به شما تو این سبک کمک می کنه

اینکه شما شناختتون رو از این سبک و شاخه ها و زیر شاخه هاش بالا ببرید

چرا می گم شاخه ها و زیرشاخه ها

چون دست شما رو برای ساخت موزیک های هیپ هاپ با ساختارهای مختلف باز نگه میداره

..................

کلا تئوری بنیادی موسیقی محدود به هیچ سبکی نیست و تمام سبک ها رو در بر می گیره

شما از یادگیری تئوری موسیقی هیچ ضرری نمی کنید

............

پیانو هم همین طور

اگه استاده خوبی داشته باشید خیلی به کارتون میاد و دیده خوبی بهتون میده

............

 

 

 

دوستان خواهشا نگید "هیپ هاپ" ، هیپ هاپ یک فرهنگه.

موسیقی که ما گاهی گوش میدیم "رپ" نام داره.

مشتی :|

 

وسط این همه حرف خوبی زد این دوستمون شما گیر دادی به هیپ هاپ ؟؟؟؟

 

چ فازیه؟ الکی اسپم میدی

 

رپ زیر شاخه از سبک هیپ هاپ :|

هیپ هاپ هم نوعی فرهنگه از نوع دست دادن و تیپ بگی و این چیزا تا یک نوع سبک غنی موسیقی :|

 

مشتی :|

 

وسط این همه حرف خوبی زد این دوستمون شما گیر دادی به هیپ هاپ ؟؟؟؟

 

چ فازیه؟ الکی اسپم میدی

 

رپ زیر شاخه از سبک هیپ هاپ :|

هیپ هاپ هم نوعی فرهنگه از نوع دست دادن و تیپ بگی و این چیزا تا یک نوع سبک غنی موسیقی :|

 

Important :

هیپ هاپ یه ژانر موسیقی هست ،رپ موسیقی نیست تند خوانی رو میگن رپ ، به موسیقی ارتباطی نداره ، رپ اصلا با موسیقی به وجود نیومد ، رپ رو جوانان سیاه پوست امریکایی در حالی که پاهاشون رو رو زمین میکوبیدند بوجود اوردند بعد موسیقی واردش شد که شد ژانر هیپ هاپ ، بعد ها ژانر های الکترونیک هم مثل داب استپ و ترپ برای رپ کردن استفاده شدند ، قابل توجه بعضی ها که میگن فانک و سول ، هیپ هاپ رو وکال بوجود اورد بعد دیجی ها اومدن داخلش ، الان هم اینو من هزار بار گفتم ، شما ببین برای ژانر رپ مسیر بی راهه نرو خواهشا ...

 

اونکه موسیقی رو آکادمیک میگن فکر کنم تا دکترا هم داره ، اگر به بعضی ها بود شما حتما باید مدرک پروفسرای موسیقی دستت باشه تا بتونی کار بدی بیرون ، اما نه ، در زمان جنگ شما به حرکات نمایشی نیاز نداری ،

 

آهنگساز نیازی نداره بصورت زنده نوازندگی کنه که اون کلاس های بی مصرف رو بره :4:

 

از طرفی موسیقی کشورمون در حدی نیست که اون مدارک و مدارج شما رو به جای خاصی برسونه ، اساتید برتر موسیقیایی کشورمون که مویی تو این راه سفید کردن هنوز مقلد سبک های غربی اند اونایی که اومدن تو

 

این راه فقط با سکته زدن خواننده و اینها اومدن بالا ، البته کسانی هم بودند که استعداد ذاتی داشتند مثل گروه 4 تار ، که مستلزم اینه خودت تلاش کنی ، یکم قواعد بدونین به نظر من کافیه تقلید کردن دیگه تو همه چی جالب نیست

هوم اینم بگم در کشور ما متاسفانه موزیسین ها و اهل این صنعت کلا منزوی شدن از نوازندگی چیز خاصی در نمیاد مگر ; نوازندگی برای رستوران یا دیسکو ،اه شیت دیسکو هم نداریم :4: همون رستوران باقی میمونه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
blacky    55,366

مـعاونت کل

Important :

هیپ هاپ یه ژانر موسیقی هست ،رپ موسیقی نیست تند خوانی رو میگن رپ ، به موسیقی ارتباطی نداره ، رپ اصلا با موسیقی به وجود نیومد ، رپ رو جوانان سیاه پوست امریکایی در حالی که پاهاشون رو رو زمین میکوبیدند بوجود اوردند بعد موسیقی واردش شد که شد ژانر هیپ هاپ ، بعد ها ژانر های الکترونیک هم مثل داب استپ و ترپ برای رپ کردن استفاده شدند ، قابل توجه بعضی ها که میگن فانک و سول ، هیپ هاپ رو وکال بوجود اورد بعد دیجی ها اومدن داخلش ، الان هم اینو من هزار بار گفتم ، شما ببین برای ژانر رپ مسیر بی راهه نرو خواهشا ...

 

اونکه موسیقی رو آکادمیک میگن فکر کنم تا دکترا هم داره ، اگر به بعضی ها بود شما حتما باید مدرک پروفسرای موسیقی دستت باشه تا بتونی کار بدی بیرون ، اما نه ، در زمان جنگ شما به حرکات نمایشی نیاز نداری ،

 

آهنگساز نیازی نداره بصورت زنده نوازندگی کنه که اون کلاس های بی مصرف رو بره :4:

 

از طرفی موسیقی کشورمون در حدی نیست که اون مدارک و مدارج شما رو به جای خاصی برسونه ، اساتید برتر موسیقیایی کشورمون که مویی تو این راه سفید کردن هنوز مقلد سبک های غربی اند اونایی که اومدن تو

 

این راه فقط با سکته زدن خواننده و اینها اومدن بالا ، البته کسانی هم بودند که استعداد ذاتی داشتند مثل گروه 4 تار ، که مستلزم اینه خودت تلاش کنی ، یکم قواعد بدونین به نظر من کافیه تقلید کردن دیگه تو همه چی جالب نیست

هوم اینم بگم در کشور ما متاسفانه موزیسین ها و اهل این صنعت کلا منزوی شدن از نوازندگی چیز خاصی در نمیاد مگر ; نوازندگی برای رستوران یا دیسکو ،اه شیت دیسکو هم نداریم :4: همون رستوران باقی میمونه

 

عزیز الان با کی،کار داری،

چه اصراری داری،بیای بگی سواد موسیقیایی بدرد نمی خوره و......

اگه خودت نمی تونی،پیگیر بشی،دیگه چرا بقیه رو وا میداری

اینجا هم میشه،بحث کرد و تبادل،نظر کرد

هر نظر هم محترم

میشه به چالش،کشید تا به یه نتیجه برسه،

حالا تو بیا هر جا بگو نمی دونم سواد موزیکالیت فلانه.....

چه کاریه آخه

اگه نمی خوای سواد موزیکالیتو بالا ببری خود مختاری،کسی جلوتو نگرفته

.....

خلاقیت و استعدادو انگیزه و دانش،همه در کنار هم خوبه

هر کدوم از اینا نباشه

کار آدم می لنگه

وقتی،میگن ریشه داره خیلی چیزها رو در بر میگیره

ربطی به این نداره عین هم باشن

......

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

Important :

هیپ هاپ یه ژانر موسیقی هست ،رپ موسیقی نیست تند خوانی رو میگن رپ ، به موسیقی ارتباطی نداره ، رپ اصلا با موسیقی به وجود نیومد ، رپ رو جوانان سیاه پوست امریکایی در حالی که پاهاشون رو رو زمین میکوبیدند بوجود اوردند بعد موسیقی واردش شد که شد ژانر هیپ هاپ ، بعد ها ژانر های الکترونیک هم مثل داب استپ و ترپ برای رپ کردن استفاده شدند ، قابل توجه بعضی ها که میگن فانک و سول ، هیپ هاپ رو وکال بوجود اورد بعد دیجی ها اومدن داخلش ، الان هم اینو من هزار بار گفتم ، شما ببین برای ژانر رپ مسیر بی راهه نرو خواهشا ...

 

اونکه موسیقی رو آکادمیک میگن فکر کنم تا دکترا هم داره ، اگر به بعضی ها بود شما حتما باید مدرک پروفسرای موسیقی دستت باشه تا بتونی کار بدی بیرون ، اما نه ، در زمان جنگ شما به حرکات نمایشی نیاز نداری ،

 

آهنگساز نیازی نداره بصورت زنده نوازندگی کنه که اون کلاس های بی مصرف رو بره :4:

 

از طرفی موسیقی کشورمون در حدی نیست که اون مدارک و مدارج شما رو به جای خاصی برسونه ، اساتید برتر موسیقیایی کشورمون که مویی تو این راه سفید کردن هنوز مقلد سبک های غربی اند اونایی که اومدن تو

 

این راه فقط با سکته زدن خواننده و اینها اومدن بالا ، البته کسانی هم بودند که استعداد ذاتی داشتند مثل گروه 4 تار ، که مستلزم اینه خودت تلاش کنی ، یکم قواعد بدونین به نظر من کافیه تقلید کردن دیگه تو همه چی جالب نیست

هوم اینم بگم در کشور ما متاسفانه موزیسین ها و اهل این صنعت کلا منزوی شدن از نوازندگی چیز خاصی در نمیاد مگر ; نوازندگی برای رستوران یا دیسکو ،اه شیت دیسکو هم نداریم :4: همون رستوران باقی میمونه

 

 

ببین پسر جان !

شما الان داری به من و امثالِ من توهین میکنی

میدونم ته دلت قصد توهین نداری و ذاتن دلت صافه

اما فقط چون خودت استعدادی در یادگیریِ تئوری و مبانی موسیقی و نوازندگی نداری ، بنابراین این علم رو بی مصرف خطاب میکنی تا تنبلی و بی استعداد بودنِ خودت در یادگیریِ تئوری و نوازندگی رو توجیح کنی !

ولی غیر مستقیم ( شایدم مستقیم ) داری واقعن توهین میکنی به کسانیکه کلی وقت و هزینه گذاشتن تا موزیک رو اصولی و با قوائد یاد بگیرن

چطور یه کسیکه که درسِ جراحی نخونده باشه به هیچوجه نمیتونه یه جراحی ساده رو هم انجام بده و بیمار رو به کشتن میده ،

اما کسیکه درسِ موسیقی رو نخونده به خودش اجازه میده در موسیقی دخالت کنه و موزیکِ کشورش رو به کشتن بده ؟؟

دار توهین میکنی به من و امثالِ من که هر کلاس موسیقی که فکرشو بکنی رفتم و صدها کتاب در موردشون دارم

از تئوری ، هارمونی و کنترپوآن و نوازندگیِ گیتار ، ویلن و پیانو بگیر تاااااااااااا مبانی و اصولِ سبک های کلاسیک ، جز ، بلوز و . . .

خیلی خیلی هم کمک کرده بهم در موزیک ساختن

ولی شما داری میای میگی همه ی اینها باد هوا و کشک هستش !

الان شما موزیک های خودت رو بیا مقایسه کن با کسیکه سوادِ موسیقی داره

کمترین سودش اینه که موزیسینِ با سواد موزیک هاش بی پایه و اساس نیست و خطاهای ملودیک و هارمونیک نداره

حداقل.ش اینه که اگه یه روزی از موزیک ساختن هم نتونم درآمد داشته باشم ، لااقل از تدریسِ نوازندگی و تئوری و هارمونی که میتونم در آمد داشته باشم و بقول معروف گُـشنه نمیمونم

تو تهران تا دلت بخواد شاگرد برای گیتار و ویلن هستش و درآمدِ تدریس هیچوقت قطع نمیشه و تا ابد هنرجو هستش اینجا

رستوران ؟؟!! :44:

پس فیروز ویسانلو و بهنام حکیم دور از جون هویج هستن که روزی حداقل دو تا کار تو استدیو نوازندگی میکنن و هر کار 600 هزار تومن میگیرن ؟؟

اصلن شما تو خواب هم میتونی ببینی روزی 1،200،000 از موزیک ساختن اونم بدون هیچ علم و دانشی فقط با اتکا به اف ال در بیاری ؟!

باور کن اگر خودِ شما نوازنده بودی هیچوقت این حرفو نمیزدی

حالا دیگه کارِ ما نوازنده ها شد فقط تو رستوران ساز زدن ؟!

حتمن شما هم بجای وقت هدر دادن برای یادگیری ِ تئوری و نوازندگی شدی Skrillex و Hardwell ؟؟

تو این چند وقت اخیر داشتم بهت امیدوار میشدم که داری کم کم اصولِ درستِ موزیک کار کردن و کامنت گذاشتن رو متوجه میشی

ولی صد افسوس که دوباره نا امید شدم ازت

داشتیم بهت کمک کردیم که موزیک ساختنِ اصولی رو یاد بگیری و درجا نزنی بخاطرِ اینکه سوادِ تئوریکِ آهنگسازی رو نداری

اما جوابِ اینهمه لطف و کمک رو با توهین دادی

در تاپیک های پروژ های کاربران ، نظراتِ کسانیکه آکادمیک و تئوریک موزیک کار میکنن رو با کسانیکه فقط گوشی و بدون سوادِ آکادمیک موزیک کار میکنن رو تاحالا با هم مقایسه کردی پسر جان ؟!

نظراتِ افرادِ تئوریک و آکادمیک بیشتر در مورد اصول و قوائد مهم و کاربردیِ موسیقی هستش

ولی نظراتِ افرادِ گوشی کار فقط خلاصه میشه به جملاتی مثلِ " کیک رو عوض کن ! بیس رو دوست ندارم ! اسنیر خیلی بَـده ! های هت خیلی صداش زیاده ! و . . . "

قشر دوم هیچوقت نمیگن مثلن " فلان آکورد و فلان نُـت اشتباه هست و بهتره که به جاش فلان آکورد و فلان نُـت زده بشه "

فقط در مورد جنس وی اس تی ها و میکس نظر میدن و در مورد خودِ موسیقی نظر نمیدن !

حالا شما اگه شما اصرار داری از قشر دوم باشی و هیچوقت نتونی یک موزیک رو از پایه و اصول نقد کنی حرفی نیست

بچسب فقط به جنسِ صدای کیک و بیس !

و هیچوقت هم متوجه نشو که فرقِ کاسته و افزوده و فاصله ی بزرگ ، کوچیک و درست چیه !

از کسیکه نوازندگی رو فقط در کافه و رستوران ساز زدن میبینه انتظاری هم بیش از این نمیشه داشت

هرچند همون نوازنده.ی رستورانی ارزشش در اروپا بیشتر از کسی هست که موسیقی براش فقط خلاصه شده در اف ال !!

برای اون نوازنده ی رستورانی و یا خیابانی ( حتی اگر آماتور هم باشه ) بیشتر ارزش و احترام قائل هستند نسبت به کسیکه از موزیک فقط سکوئنسرِ اف ال رو میشناسه . . .

 

پ . ن : اینهمه پست رو برای شما تایپ نکردم پــسر جان !

برای همه کسانیکه ممکنه تئوری رو نوازندگی رو بیهوده بدونن تایپ کردم ، که شاید این حرف های من روشون تاثر بذاره و از راه درست موسیقی رو شروع کنن و ادامه بدن

چون با این کامنتی که دادی کاملن ازت نا امید شدم و صحبت های من هیچ فایده ای نداره برای شخصِ شما !

میگن :

کسیکه واقعن متوجه نمیشه رو میشه کاری کرد که متوجه بشه !

اما کسیکه که خودش نمیخواد متوجه بشه رو هیچوقت نمیشه کاری کرد که متوجه بشه 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

ببین پسر جان !

شما الان داری به من و امثالِ من توهین میکنی

میدونم ته دلت قصد توهین نداری و ذاتن دلت صافه

اما فقط چون خودت استعدادی در یادگیریِ تئوری و مبانی موسیقی و نوازندگی نداری ، بنابراین این علم رو بی مصرف خطاب میکنی تا تنبلی و بی استعداد بودنِ خودت در یادگیریِ تئوری و نوازندگی رو توجیح کنی !

ولی غیر مستقیم ( شایدم مستقیم ) داری واقعن توهین میکنی به کسانیکه کلی وقت و هزینه گذاشتن تا موزیک رو اصولی و با قوائد یاد بگیرن

چطور یه کسیکه که درسِ جراحی نخونده باشه به هیچوجه نمیتونه یه جراحی ساده رو هم انجام بده و بیمار رو به کشتن میده ،

اما کسیکه درسِ موسیقی رو نخونده به خودش اجازه میده در موسیقی دخالت کنه و موزیکِ کشورش رو به کشتن بده ؟؟

دار توهین میکنی به من و امثالِ من که هر کلاس موسیقی که فکرشو بکنی رفتم و صدها کتاب در موردشون دارم

از تئوری ، هارمونی و کنترپوآن و نوازندگیِ گیتار ، ویلن و پیانو بگیر تاااااااااااا مبانی و اصولِ سبک های کلاسیک ، جز ، بلوز و . . .

خیلی خیلی هم کمک کرده بهم در موزیک ساختن

ولی شما داری میای میگی همه ی اینها باد هوا و کشک هستش !

الان شما موزیک های خودت رو بیا مقایسه کن با کسیکه سوادِ موسیقی داره

کمترین سودش اینه که موزیسینِ با سواد موزیک هاش بی پایه و اساس نیست و خطاهای ملودیک و هارمونیک نداره

حداقل.ش اینه که اگه یه روزی از موزیک ساختن هم نتونم درآمد داشته باشم ، لااقل از تدریسِ نوازندگی و تئوری و هارمونی که میتونم در آمد داشته باشم و بقول معروف گُـشنه نمیمونم

تو تهران تا دلت بخواد شاگرد برای گیتار و ویلن هستش و درآمدِ تدریس هیچوقت قطع نمیشه و تا ابد هنرجو هستش اینجا

رستوران ؟؟!! :44:

پس فیروز ویسانلو و بهنام حکیم دور از جون هویج هستن که روزی حداقل دو تا کار تو استدیو نوازندگی میکنن و هر کار 600 هزار تومن میگیرن ؟؟

اصلن شما تو خواب هم میتونی ببینی روزی 1،200،000 از موزیک ساختن اونم بدون هیچ علم و دانشی فقط با اتکا به اف ال در بیاری ؟!

باور کن اگر خودِ شما نوازنده بودی هیچوقت این حرفو نمیزدی

حالا دیگه کارِ ما نوازنده ها شد فقط تو رستوران ساز زدن ؟!

حتمن شما هم بجای وقت هدر دادن برای یادگیری ِ تئوری و نوازندگی شدی Skrillex و Hardwell ؟؟

تو این چند وقت اخیر داشتم بهت امیدوار میشدم که داری کم کم اصولِ درستِ موزیک کار کردن و کامنت گذاشتن رو متوجه میشی

ولی صد افسوس که دوباره نا امید شدم ازت

داشتیم بهت کمک کردیم که موزیک ساختنِ اصولی رو یاد بگیری و درجا نزنی بخاطرِ اینکه سوادِ تئوریکِ آهنگسازی رو نداری

اما جوابِ اینهمه لطف و کمک رو با توهین دادی

در تاپیک های پروژ های کاربران ، نظراتِ کسانیکه آکادمیک و تئوریک موزیک کار میکنن رو با کسانیکه فقط گوشی و بدون سوادِ آکادمیک موزیک کار میکنن رو تاحالا با هم مقایسه کردی پسر جان ؟!

نظراتِ افرادِ تئوریک و آکادمیک بیشتر در مورد اصول و قوائد مهم و کاربردیِ موسیقی هستش

ولی نظراتِ افرادِ گوشی کار فقط خلاصه میشه به جملاتی مثلِ " کیک رو عوض کن ! بیس رو دوست ندارم ! اسنیر خیلی بَـده ! های هت خیلی صداش زیاده ! و . . . "

قشر دوم هیچوقت نمیگن مثلن " فلان آکورد و فلان نُـت اشتباه هست و بهتره که به جاش فلان آکورد و فلان نُـت زده بشه "

فقط در مورد جنس وی اس تی ها و میکس نظر میدن و در مورد خودِ موسیقی نظر نمیدن !

حالا شما اگه شما اصرار داری از قشر دوم باشی و هیچوقت نتونی یک موزیک رو از پایه و اصول نقد کنی حرفی نیست

بچسب فقط به جنسِ صدای کیک و بیس !

و هیچوقت هم متوجه نشو که فرقِ کاسته و افزوده و فاصله ی بزرگ ، کوچیک و درست چیه !

از کسیکه نوازندگی رو فقط در کافه و رستوران ساز زدن میبینه انتظاری هم بیش از این نمیشه داشت

هرچند همون نوازنده.ی رستورانی ارزشش در اروپا بیشتر از کسی هست که موسیقی براش فقط خلاصه شده در اف ال !!

برای اون نوازنده ی رستورانی و یا خیابانی ( حتی اگر آماتور هم باشه ) بیشتر ارزش و احترام قائل هستند نسبت به کسیکه از موزیک فقط سکوئنسرِ اف ال رو میشناسه . . .

 

پ . ن : اینهمه پست رو برای شما تایپ نکردم پــسر جان !

برای همه کسانیکه ممکنه تئوری رو نوازندگی رو بیهوده بدونن تایپ کردم ، که شاید این حرف های من روشون تاثر بذاره و از راه درست موسیقی رو شروع کنن و ادامه بدن

چون با این کامنتی که دادی کاملن ازت نا امید شدم و صحبت های من هیچ فایده ای نداره برای شخصِ شما !

میگن :

کسیکه واقعن متوجه نمیشه رو میشه کاری کرد که متوجه بشه !

اما کسیکه که خودش نمیخواد متوجه بشه رو هیچوقت نمیشه کاری کرد که متوجه بشه 1

 

حتما حتما حتما خوانده شود :

 

وای نه نه ! داداش من قصدم توهین نبود به هیچ وجه !!! من دارم میگم هنرمند رو تو کشور ما اون ارزشی که باید بهش بزارن نمیزارن ، خودایی 1200 پوله واسه هنر مند ؟؟ شما به من بگو پوله ؟ هنر تو کشور ما

 

صنعت نیست چرا ؟ چون دایما اشخاص شدن رئیس روسا و برای هنرمند تعیین تکلیف کردند و کنسرت کنسل کردند که هیچ سر رشته ای از موسیقی نداشتند و بعد هم یک سوال ، بنده داشتم در ارتباط با هیپ هاپ و رپ

 

صحبت میکردم میدونی رپ ا کجا در اومد اصلا ؟ امریکایی های سیاه با تند شعر خوندن رپ رو ابداع کردن ، هیچ علم موسیقی هم درکار نبود ، پا میکوبیدن زمین و دست میزدن

 

بله که کسی که گوشی کار میکنه کار های با ارزش نمیتونه بزنه ، اینم بگم گنده آهنگساز رپ که باشه "میم الف" (اسمش هیلتر میشه ) حتی تئوری کار نمیزنه کاراش سمپل هست با بیت

 

پس تئوری به درد من نمیخوره و من نمیتونم یاد بگیرم

 

داداش هنر رو همش کوبیدن تو سرش ، ما باقی مونده دورانی هستیم که یه نوار کاست مجازات داشته اونموقع راجعبه صنعت موسیقی حرف میزنیم

 

من نمیگم تئوری بده ، یا فلان روش ساخت موسیقی بده ؛ من میگم تو این ژانر کاره ای نیست اصولا ، تو این ژانر یه درام یه وکال ، اینم نبود یه وکال یه دست و پا کوبیدن

 

در ارتباط با رستوران :

 

الان ممکنه تو خارج از این کشور یه سری هنرمند ها بصورت افتخاری تو دیسکو ها یا رستوران ها یا هتل ها برنامه داشته باشن ، در جایگاه منظم و درست ، و کلی هم در آمد داشته باشن ( هنر ارزشش از پول خیلی

 

بیشتره) اما تو کشور ما چی ؟ هه ! اونی که میره مجلس عذا رو کار میکنه (اسم نمیبرم چی کاره است ) از موزیسینی که عمرشو گذاشته پای هنر بیشتر میگیره ؛ هم رسانه نشونش میده هم تو سرش نمیزنن ، هم راجعبه

 

مسایل ریز حکومتی نظر میده ( آقا عباس دستشو داد ؛ ولی دست نداد ) بعد مستقیم تو تلوزیون نشونش میدن ، هیچکی هم نمیگه تو چکاره ای ، بادیگارد هم داره ، به من بگین اون هنرمندای که نامبردید اینقدر تو کشور

 

ما براشون ارزش قائل هستند ؟ شاید برای خودتون سوال بشه چرا ؟ من میگم من میگم ، قوانین همیشه اونطوری که شما میگین و تو کتابا نوشتن نیست ، مثلا فلان بنا با فلان حاجی آشناست ، بنایی اون میشه معماری

 

***می و کلی پول و شهرت پارو میکنه و اون دانشجوی معماری که 4 سال عمرشو گذاشته معماری روز و اصولی یاد گرفته میشه بیکار :\ (مثال بود من معمار اینا نیستم) در صورتی که اون اون آقایونی که تعیین تکلیف

 

میکنن نمیدونن یا نمیخوان بدونن ، که چرا تو کشور های دیگه خیلی چیزا فرق میکنه ، چرا زمان جنگ جهانی اول و دوم انگلیس و المان اونهمه نیرو داشتند دنیا رو چپ و راست کردند ، اونموقع ایرانی ها حاضر نبودن

 

حتی از خودشون دفاع کنند ، قوانین محدود کننده .... 80 درصد اینکه ذهن های تنبل و بی اراده اونها پخته شد عاملش موسیقی های حماسی بود ، احساسات و عواطف صحیح انسان دوستانه عاملش موسیقی هست مگرنه

 

انسان موجود خوبی هم نیست ؛ اما بعضی ها میگن نه ، اونی که بیزنس ما رو به هم نزنه میشه قانون ، بله من اشتباه کردم گفتم اون کلاس ها بدرد نمیخوره ، چون اینطوری یک هنرجو منصرف میشه ، شاید چنتا ، باید

 

میگفتم موسیقی بدرد نمیخوره کلا باید میگفتم استعداد تو مملکت ما له میشه با چکمه باشونو میزارن رو استعداد فقط کافیه از قیافتون خوششون نیاد شما میشین مخالف قانون و منطق اونها حکمتون هم ....

عزیز الان با کی،کار داری،

چه اصراری داری،بیای بگی سواد موسیقیایی بدرد نمی خوره و......

اگه خودت نمی تونی،پیگیر بشی،دیگه چرا بقیه رو وا میداری

اینجا هم میشه،بحث کرد و تبادل،نظر کرد

هر نظر هم محترم

میشه به چالش،کشید تا به یه نتیجه برسه،

حالا تو بیا هر جا بگو نمی دونم سواد موزیکالیت فلانه.....

چه کاریه آخه

اگه نمی خوای سواد موزیکالیتو بالا ببری خود مختاری،کسی جلوتو نگرفته

.....

خلاقیت و استعدادو انگیزه و دانش،همه در کنار هم خوبه

هر کدوم از اینا نباشه

کار آدم می لنگه

وقتی،میگن ریشه داره خیلی چیزها رو در بر میگیره

ربطی به این نداره عین هم باشن

......

 

نمیدونم چمه ! نمیدونم ، فقط میدونم بعضی چیزا باید عوض بشه

 

hd-sad-wallpapers-11.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Yo3fM    11,438

کاربر سایت

چطور یه کسیکه که درسِ جراحی نخونده باشه به هیچوجه نمیتونه یه جراحی ساده رو هم انجام بده و بیمار رو به کشتن میده ،

اما کسیکه درسِ موسیقی رو نخونده به خودش اجازه میده در موسیقی دخالت کنه و موزیکِ کشورش رو به کشتن بده ؟؟

:41::41::41: آره :41: هرکی هرکی شده

رستوران ؟؟!!

حالا دیگه کارِ ما نوازنده ها شد فقط تو رستوران ساز زدن ؟!

هرچند همون نوازنده.ی رستورانی ارزشش در اروپا بیشتر از کسی هست که موسیقی براش فقط خلاصه شده در اف ال !!

برای اون نوازنده ی رستورانی و یا خیابانی ( حتی اگر آماتور هم باشه ) بیشتر ارزش و احترام قائل هستند نسبت به کسیکه از موزیک فقط سکوئنسرِ اف ال رو میشناسه . . .

:merci::41:

نظراتِ افرادِ تئوریک و آکادمیک بیشتر در مورد اصول و قوائد مهم و کاربردیِ موسیقی هستش

ولی نظراتِ افرادِ گوشی کار فقط خلاصه میشه به جملاتی مثلِ " کیک رو عوض کن ! بیس رو دوست ندارم ! اسنیر خیلی بَـده ! های هت خیلی صداش زیاده ! و . . . "

فقط در مورد جنس وی اس تی ها و میکس نظر میدن و در مورد خودِ موسیقی نظر نمیدن !

:4:واقعا حرف دل منو زدی که مدت زیادی بود توی خرخره م گیر کرده بود :41:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
FarhadJeneral    1,254

عضـو ویــژه

برای آهنگسازی تو سبک هیپ هاپ کلاس پیانو میتونه کمکت کنه، اما خیلیا بدونی ک حتی تئوری موسیقی بلد باشن دارن ب صورت تجربی و خیلی حرفه ایی کار میکنن، اگر میخوای ملودی زدنت خوب بشه باید کارای هیپ هاپ خارجیو گوش کنی ،هرچی بیشتر گوش بدی ذهنت واسه زدن ملودی ها باز تر میشه. درپاسخ اون دوستمونم ک گفت آهنگسازی هیپ هاپ هیچ چهارچوبی نداره باید بگم اتفاقا ی سری چهار چوب های خاص خودش رو داره و این حرف اشتباهه اگه بگیم چهارچوب نداره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pouya babaei    7,573

کاربر سایت

Important :

هیپ هاپ یه ژانر موسیقی هست ،رپ موسیقی نیست تند خوانی رو میگن رپ ، به موسیقی ارتباطی نداره ، رپ اصلا با موسیقی به وجود نیومد ، رپ رو جوانان سیاه پوست امریکایی در حالی که پاهاشون رو رو زمین میکوبیدند بوجود اوردند بعد موسیقی واردش شد که شد ژانر هیپ هاپ ، بعد ها ژانر های الکترونیک هم مثل داب استپ و ترپ برای رپ کردن استفاده شدند ، قابل توجه بعضی ها که میگن فانک و سول ، هیپ هاپ رو وکال بوجود اورد بعد دیجی ها اومدن داخلش ، الان هم اینو من هزار بار گفتم ، شما ببین برای ژانر رپ مسیر بی راهه نرو خواهشا ...

 

اونکه موسیقی رو آکادمیک میگن فکر کنم تا دکترا هم داره ، اگر به بعضی ها بود شما حتما باید مدرک پروفسرای موسیقی دستت باشه تا بتونی کار بدی بیرون ، اما نه ، در زمان جنگ شما به حرکات نمایشی نیاز نداری ،

 

آهنگساز نیازی نداره بصورت زنده نوازندگی کنه که اون کلاس های بی مصرف رو بره :4:

 

از طرفی موسیقی کشورمون در حدی نیست که اون مدارک و مدارج شما رو به جای خاصی برسونه ، اساتید برتر موسیقیایی کشورمون که مویی تو این راه سفید کردن هنوز مقلد سبک های غربی اند اونایی که اومدن تو

 

این راه فقط با سکته زدن خواننده و اینها اومدن بالا ، البته کسانی هم بودند که استعداد ذاتی داشتند مثل گروه 4 تار ، که مستلزم اینه خودت تلاش کنی ، یکم قواعد بدونین به نظر من کافیه تقلید کردن دیگه تو همه چی جالب نیست

هوم اینم بگم در کشور ما متاسفانه موزیسین ها و اهل این صنعت کلا منزوی شدن از نوازندگی چیز خاصی در نمیاد مگر ; نوازندگی برای رستوران یا دیسکو ،اه شیت دیسکو هم نداریم :4: همون رستوران باقی میمونه

بحث های دیگر رو اساتید به درستی مطرح کردند

فقط یاد بگیریم تا ریشه یک سبک یا یک زیر شاخه را از هر ژانر موسیقی رو در بارش مطالعه و تحقیق نکردیم در بارش حرف نزنیم و ترشحات مغز خودمون رو تحویل بقیه ندیم باتشکر:3:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

بحث های دیگر رو اساتید به درستی مطرح کردند

فقط یاد بگیریم تا ریشه یک سبک یا یک زیر شاخه را از هر ژانر موسیقی رو در بارش مطالعه و تحقیق نکردیم در بارش حرف نزنیم و ترشحات مغز خودمون رو تحویل بقیه ندیم باتشکر:3:

 

فکر نمیکنم گفتن حقیقت ترشحات مغزی باشه ، اون قسمت رو در ارتباط با بوجود اومدن رپ و هیپ هاپ و ژانر های دیگه که درش رپ خونده میشه میتونید تحقیق کنید ببینید صحیح بوده یا نه ...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mehrabani_fm    82

کاربر سایت

موضوعی که تو سبک هیپ هاپ فراموش داره میشه اینه که از کلاپ خیلی استفاده میشد اما با گذر زمان کلاپ وارد سبک های دیگه شد.البته تا حدی حدس میزنم که اینطور باشه.

در ضمن دوست خوبمون یه حرفی زد که چرا تو جراحی بدون تخصص دخالت کنی اشکال داره اما تو موسیقی نه...

لطفا سعی کنید دو تا رشته هم تراز رو باهم مقایسه کنید ... با دخالت کردن تو موسیقی کسی نمیمیره ، حداقل اگه به من و امثالم توهین میکنید واضح تر بگید ، این خیلی بده که غیر مستقیم گفته شه.

کساییو میبینم که با 16 سال سن از یک آهنگساز تحصیل کرده بهتر آهنگسازی میکنن...

این دلیل نمیشه که چشماتونو ببندید و فقط روی اصول کار هارو اجرا کنید ، اگه همیشه روی اصول باشیم هیچ سبک جدیدی به موسیقی اضافه نمیشه و موسیقی عمرش به پایان میرسه.

تشکر.

 

عزیز الان با کی،کار داری،

چه اصراری داری،بیای بگی سواد موسیقیایی بدرد نمی خوره و......

اگه خودت نمی تونی،پیگیر بشی،دیگه چرا بقیه رو وا میداری

اینجا هم میشه،بحث کرد و تبادل،نظر کرد

هر نظر هم محترم

میشه به چالش،کشید تا به یه نتیجه برسه،

حالا تو بیا هر جا بگو نمی دونم سواد موزیکالیت فلانه.....

چه کاریه آخه

اگه نمی خوای سواد موزیکالیتو بالا ببری خود مختاری،کسی جلوتو نگرفته

.....

خلاقیت و استعدادو انگیزه و دانش،همه در کنار هم خوبه

هر کدوم از اینا نباشه

کار آدم می لنگه

وقتی،میگن ریشه داره خیلی چیزها رو در بر میگیره

ربطی به این نداره عین هم باشن

......

 

 

 

ببین پسر جان !

شما الان داری به من و امثالِ من توهین میکنی

میدونم ته دلت قصد توهین نداری و ذاتن دلت صافه

اما فقط چون خودت استعدادی در یادگیریِ تئوری و مبانی موسیقی و نوازندگی نداری ، بنابراین این علم رو بی مصرف خطاب میکنی تا تنبلی و بی استعداد بودنِ خودت در یادگیریِ تئوری و نوازندگی رو توجیح کنی !

ولی غیر مستقیم ( شایدم مستقیم ) داری واقعن توهین میکنی به کسانیکه کلی وقت و هزینه گذاشتن تا موزیک رو اصولی و با قوائد یاد بگیرن

چطور یه کسیکه که درسِ جراحی نخونده باشه به هیچوجه نمیتونه یه جراحی ساده رو هم انجام بده و بیمار رو به کشتن میده ،

اما کسیکه درسِ موسیقی رو نخونده به خودش اجازه میده در موسیقی دخالت کنه و موزیکِ کشورش رو به کشتن بده ؟؟

دار توهین میکنی به من و امثالِ من که هر کلاس موسیقی که فکرشو بکنی رفتم و صدها کتاب در موردشون دارم

از تئوری ، هارمونی و کنترپوآن و نوازندگیِ گیتار ، ویلن و پیانو بگیر تاااااااااااا مبانی و اصولِ سبک های کلاسیک ، جز ، بلوز و . . .

خیلی خیلی هم کمک کرده بهم در موزیک ساختن

ولی شما داری میای میگی همه ی اینها باد هوا و کشک هستش !

الان شما موزیک های خودت رو بیا مقایسه کن با کسیکه سوادِ موسیقی داره

کمترین سودش اینه که موزیسینِ با سواد موزیک هاش بی پایه و اساس نیست و خطاهای ملودیک و هارمونیک نداره

حداقل.ش اینه که اگه یه روزی از موزیک ساختن هم نتونم درآمد داشته باشم ، لااقل از تدریسِ نوازندگی و تئوری و هارمونی که میتونم در آمد داشته باشم و بقول معروف گُـشنه نمیمونم

تو تهران تا دلت بخواد شاگرد برای گیتار و ویلن هستش و درآمدِ تدریس هیچوقت قطع نمیشه و تا ابد هنرجو هستش اینجا

رستوران ؟؟!! :44:

پس فیروز ویسانلو و بهنام حکیم دور از جون هویج هستن که روزی حداقل دو تا کار تو استدیو نوازندگی میکنن و هر کار 600 هزار تومن میگیرن ؟؟

اصلن شما تو خواب هم میتونی ببینی روزی 1،200،000 از موزیک ساختن اونم بدون هیچ علم و دانشی فقط با اتکا به اف ال در بیاری ؟!

باور کن اگر خودِ شما نوازنده بودی هیچوقت این حرفو نمیزدی

حالا دیگه کارِ ما نوازنده ها شد فقط تو رستوران ساز زدن ؟!

حتمن شما هم بجای وقت هدر دادن برای یادگیری ِ تئوری و نوازندگی شدی Skrillex و Hardwell ؟؟

تو این چند وقت اخیر داشتم بهت امیدوار میشدم که داری کم کم اصولِ درستِ موزیک کار کردن و کامنت گذاشتن رو متوجه میشی

ولی صد افسوس که دوباره نا امید شدم ازت

داشتیم بهت کمک کردیم که موزیک ساختنِ اصولی رو یاد بگیری و درجا نزنی بخاطرِ اینکه سوادِ تئوریکِ آهنگسازی رو نداری

اما جوابِ اینهمه لطف و کمک رو با توهین دادی

در تاپیک های پروژ های کاربران ، نظراتِ کسانیکه آکادمیک و تئوریک موزیک کار میکنن رو با کسانیکه فقط گوشی و بدون سوادِ آکادمیک موزیک کار میکنن رو تاحالا با هم مقایسه کردی پسر جان ؟!

نظراتِ افرادِ تئوریک و آکادمیک بیشتر در مورد اصول و قوائد مهم و کاربردیِ موسیقی هستش

ولی نظراتِ افرادِ گوشی کار فقط خلاصه میشه به جملاتی مثلِ " کیک رو عوض کن ! بیس رو دوست ندارم ! اسنیر خیلی بَـده ! های هت خیلی صداش زیاده ! و . . . "

قشر دوم هیچوقت نمیگن مثلن " فلان آکورد و فلان نُـت اشتباه هست و بهتره که به جاش فلان آکورد و فلان نُـت زده بشه "

فقط در مورد جنس وی اس تی ها و میکس نظر میدن و در مورد خودِ موسیقی نظر نمیدن !

حالا شما اگه شما اصرار داری از قشر دوم باشی و هیچوقت نتونی یک موزیک رو از پایه و اصول نقد کنی حرفی نیست

بچسب فقط به جنسِ صدای کیک و بیس !

و هیچوقت هم متوجه نشو که فرقِ کاسته و افزوده و فاصله ی بزرگ ، کوچیک و درست چیه !

از کسیکه نوازندگی رو فقط در کافه و رستوران ساز زدن میبینه انتظاری هم بیش از این نمیشه داشت

هرچند همون نوازنده.ی رستورانی ارزشش در اروپا بیشتر از کسی هست که موسیقی براش فقط خلاصه شده در اف ال !!

برای اون نوازنده ی رستورانی و یا خیابانی ( حتی اگر آماتور هم باشه ) بیشتر ارزش و احترام قائل هستند نسبت به کسیکه از موزیک فقط سکوئنسرِ اف ال رو میشناسه . . .

 

پ . ن : اینهمه پست رو برای شما تایپ نکردم پــسر جان !

برای همه کسانیکه ممکنه تئوری رو نوازندگی رو بیهوده بدونن تایپ کردم ، که شاید این حرف های من روشون تاثر بذاره و از راه درست موسیقی رو شروع کنن و ادامه بدن

چون با این کامنتی که دادی کاملن ازت نا امید شدم و صحبت های من هیچ فایده ای نداره برای شخصِ شما !

میگن :

کسیکه واقعن متوجه نمیشه رو میشه کاری کرد که متوجه بشه !

اما کسیکه که خودش نمیخواد متوجه بشه رو هیچوقت نمیشه کاری کرد که متوجه بشه 1

 

اقا صلوات بفرستین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Amin-Javdan    2,088

کاربر سایت

کسی میتونه خط قرمزها رو به بهترین شکل ممکن رد کنه و چیز جدید و خوبی بسازه که بدونه داخل اون خط قرمز و اون مرز دقیقا چه خبره و بعد بتونه با دانایی پاشو از خط قرمز فراتر بزاره .

 

اما کسی که یه آهنگی میسازه یا میخونه بعد بهش میگی چرا از ریتم افتادی ، چرا این نت فالشه ، چرا فلانه و چرا بهمدانه . طرف به علت دانایی نداشتن میگه سبک من اینه . در حالی که خودش هم نمیدونه چی کار کرده که این شده .

 

اون فرد 16 ساله شاید بهترین آهنگ جهان رو هم بتونه تولید کنه اما اون نباید ملاک من و شما باشه . شاید اون یه گوش قوی داشته باشه ، یه سلیقه و هنر ذاتی که خب قطعا هر کسی نداره و خیلیا هم فکر میکنن دارن در صورتی که ندارن .

 

ملاک برای کسی که میخواد توی این راه قدم بزاره باید افراد بزرگ این سبک باشه . و خود این فرد بزرگ رو هم انتخاب کردن کلی داستان داره . یکی میگه آقاجانی و آتور و مضراب ، در صورتی که خیلیا اصلا قبولشون ندارن به عنوان آهنگساز !

 

چیزی که مشخصه اینه که " رپ " هم یک موسیقیه . هر نوع موسیقی هم تئوری و علمی پشتش هست . انقدر رپ رو جدا نکنید از باقی سبک های موسیقی . بد تر حقیر تر و خارتر نشون داده میشه .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

کسی میتونه خط قرمزها رو به بهترین شکل ممکن رد کنه و چیز جدید و خوبی بسازه که بدونه داخل اون خط قرمز و اون مرز دقیقا چه خبره و بعد بتونه با دانایی پاشو از خط قرمز فراتر بزاره .

 

اما کسی که یه آهنگی میسازه یا میخونه بعد بهش میگی چرا از ریتم افتادی ، چرا این نت فالشه ، چرا فلانه و چرا بهمدانه . طرف به علت دانایی نداشتن میگه سبک من اینه . در حالی که خودش هم نمیدونه چی کار کرده که این شده .

 

اون فرد 16 ساله شاید بهترین آهنگ جهان رو هم بتونه تولید کنه اما اون نباید ملاک من و شما باشه . شاید اون یه گوش قوی داشته باشه ، یه سلیقه و هنر ذاتی که خب قطعا هر کسی نداره و خیلیا هم فکر میکنن دارن در صورتی که ندارن .

 

ملاک برای کسی که میخواد توی این راه قدم بزاره باید افراد بزرگ این سبک باشه . و خود این فرد بزرگ رو هم انتخاب کردن کلی داستان داره . یکی میگه آقاجانی و آتور و مضراب ، در صورتی که خیلیا اصلا قبولشون ندارن به عنوان آهنگساز !

 

چیزی که مشخصه اینه که " رپ " هم یک موسیقیه . هر نوع موسیقی هم تئوری و علمی پشتش هست . انقدر رپ رو جدا نکنید از باقی سبک های موسیقی . بد تر حقیر تر و خارتر نشون داده میشه .

 

خدایا ! ... رپ موسیقی نیست ! رپ نوع خوندن هست ! و بعد ورود دی جی ها به این نوع خوندن هیپ هاپ و ترپ بوجود اومد ، بعد ببخشید برای فرا گرفتن اون علم عظیم موسیقیایی تون چنسال باید درس خوند ؟

 

یکسال ؟ دوسال ؟ سه سال ؟ ده سال ؟ صد سال ؟ من 5 ساله دارم فقط هیپ هاپ انجام میدم هم تئوری خوندم هم عملی کیبورد میزنم ، آهنگ های God father و requiem motzart و epilogue رو از بحرم ، نت

 

خوانی روون نیستم ولی موزیکی رو تمرین کنم میزنم حالا هر چقدر طول موزیک باشه ، من نمیدونم ای فوت کوزه گری که شما میفرمایید حتما باید از یه نفر تقلید بشه تو دانشگاه ، چطوریه که تو هیچ کتابی نوشته نشده :\

به هر حال بهتره اصطلاحاتی رو که بکار میبریم معنی شو بدونیم ، چون اگر ادعا کنیم بعدش خراب کاری میشه

 

:flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Yo3fM    11,438

کاربر سایت

نوازندگی برای رستوران یا دیسکو ،اه شیت دیسکو هم نداریم :4: همون رستوران باقی میمونه

رستوران ؟؟!!

حالا دیگه کارِ ما نوازنده ها شد فقط تو رستوران ساز زدن ؟!

ببخشید، مگه اجرا در رستوران یا خیابون بد هست؟! :23:

خیلی از بزرگان موسیقی مخصوصا آمریکایی ها، از اجرا در همین جاها اومدن بالا.

بنظرمن، میتونه یه مرحله یا پُل باشه برای رسیدن به جاهای بزرگ.

اگه زشت و کسر شاءن میدونید ، باید بگم با این طرز فکر شاید به پول برسید ولی به موفقیت هنری نمیرسید.

موسیقی فقط توی استدیو نواختن یا در اف ال ضبط کردن نیست! اتفاقا من اونی رو نوازنده یا خواننده میدونم که بتونه زنده اجرا کنه. حتی اگه یه نقص هایی نسبت به نوازنده استدیویی داشته باشه.

موسیقی، روح داره. با این روح هست که زنده ست. روح رو ازش بگیری میشه مثل یه اسباب بازی که باهاش بازی میکنی و فقط فرض میکنی که زنده س!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

ببخشید، مگه اجرا در رستوران یا خیابون بد هست؟! :23:

خیلی از بزرگان موسیقی مخصوصا آمریکایی ها، از اجرا در همین جاها اومدن بالا.

بنظرمن، میتونه یه مرحله یا پُل باشه برای رسیدن به جاهای بزرگ.

اگه زشت و کسر شاءن میدونید ، باید بگم با این طرز فکر شاید به پول برسید ولی به موفقیت هنری نمیرسید.

موسیقی فقط توی استدیو نواختن یا در اف ال ضبط کردن نیست! اتفاقا من اونی رو نوازنده یا خواننده میدونم که بتونه زنده اجرا کنه. حتی اگه یه نقص هایی نسبت به نوازنده استدیویی داشته باشه.

موسیقی، روح داره. با این روح هست که زنده ست. روح رو ازش بگیری میشه مثل یه اسباب بازی که باهاش بازی میکنی و فقط فرض میکنی که زنده س!

 

با حرف شما موافقم ، اتفاقا هنر همینه باید از یه جا شروع بشه و به یه جا برسه ولی تو کشور ما از یه جا شروع میشه و همونجا باقی میمونه اکثر موارد ، من یه رفیق دارم اونموقع که ما دبستان بودیم گیتار میزد ، اونموقع

 

ماها نمیتونستیم با نیمکت دبستان ضرب بزنیم ، الان اون راننده کامیونه :\ هنوزم گیتار میزنه البته صداشم خوبه ، بنده خدا شانس نیورد سکته نکرد دل حضرات آقایون براش بسوزه اینم مشهور کنن :33:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
blacky    55,366

مـعاونت کل

با حرف شما موافقم ، اتفاقا هنر همینه باید از یه جا شروع بشه و به یه جا برسه ولی تو کشور ما از یه جا شروع میشه و همونجا باقی میمونه اکثر موارد ، من یه رفیق دارم اونموقع که ما دبستان بودیم گیتار میزد ، اونموقع

 

ماها نمیتونستیم با نیمکت دبستان ضرب بزنیم ، الان اون راننده کامیونه :\ هنوزم گیتار میزنه البته صداشم خوبه ، بنده خدا شانس نیورد سکته نکرد دل حضرات آقایون براش بسوزه اینم مشهور کنن :33:

عزیزم اصلا مهم نیست تو چه سبکی کار می کنی

مهم اینه تو اون سبک حرف برای گفتن داشته باشی

تئوری و مبانی موزیک هم محدود به هیچ سبکی نمیشه

.....................

چند دسته ادم هستن که تو کار موزیکن

1: کسایی که رو به مبانی مطلق میارن و اصلا کاری به خلاقیت ندارن

2: کسایی که فقط رو به خلاقیت ( حالا معلوم نیست طرف اصلا خلاق هست یا نه ) میارن و مبانی بنیادی موزیک رو مضخرف می دونن

3: کسایی که وقتی پی می برن تو این زمینه استعداد واقعی دارند و خلاق هم هستند . این دسته برای این که به خلاقیتشون سرو شکل و نظم بدن میرن سمت مبانی نظری موسیقی

و رفت و امد متعادلی بین دانش و استعداد دارن

..............

هر طور هم فکر بکنی دسته سوم موفق ترند

حالا تو دوست داری تو هر تاپیک این مساله رو بیان کنی و یه سری اطلاعات بدی و خودتو توجیح کنی اصلا ایرادی نداره

چون اولین نفر خودتی که ضرر می کنی

بحر : دریا

منظورت احتمالا " از برم " بوده احتمالا

اینو شاید اشتباه تایپ کردی!!

در هر صورت این درستشه

کسی میتونه خط قرمزها رو به بهترین شکل ممکن رد کنه و چیز جدید و خوبی بسازه که بدونه داخل اون خط قرمز و اون مرز دقیقا چه خبره و بعد بتونه با دانایی پاشو از خط قرمز فراتر بزاره .

 

اما کسی که یه آهنگی میسازه یا میخونه بعد بهش میگی چرا از ریتم افتادی ، چرا این نت فالشه ، چرا فلانه و چرا بهمدانه . طرف به علت دانایی نداشتن میگه سبک من اینه . در حالی که خودش هم نمیدونه چی کار کرده که این شده .

 

اون فرد 16 ساله شاید بهترین آهنگ جهان رو هم بتونه تولید کنه اما اون نباید ملاک من و شما باشه . شاید اون یه گوش قوی داشته باشه ، یه سلیقه و هنر ذاتی که خب قطعا هر کسی نداره و خیلیا هم فکر میکنن دارن در صورتی که ندارن .

 

ملاک برای کسی که میخواد توی این راه قدم بزاره باید افراد بزرگ این سبک باشه . و خود این فرد بزرگ رو هم انتخاب کردن کلی داستان داره . یکی میگه آقاجانی و آتور و مضراب ، در صورتی که خیلیا اصلا قبولشون ندارن به عنوان آهنگساز !

 

چیزی که مشخصه اینه که " رپ " هم یک موسیقیه . هر نوع موسیقی هم تئوری و علمی پشتش هست . انقدر رپ رو جدا نکنید از باقی سبک های موسیقی . بد تر حقیر تر و خارتر نشون داده میشه .

 

درود به شما

همون چیزی که بارها همه جا توسط خیلی از هنرمندا مطرح شده درسته

وقتی شما خوب و درست کار می کنید دیگه مهم نیست سبک کاریتون چیه

درست و منظم کار کردن هم یعنی تعادل و ارتباط بین دانش و استعداد

............

عزیزانی هم که میان میگن من اهنگساز 16 ساله می شناسم و این حرفا ............ اول بیان معرفی کنند

روی هوا که مثال نمی زنند و اثبات چیزی

.........

اصلا ما یه نابغه اریم که از 16 سالگی موزیک های فاخر می سازه و خیلی از مبانی چیزی سرش نمیشه

همین فرد 16 ساله نابغه وقتی با تئوری اشنا شه تواناییش چند برار میشه

اخه کجای این دلیل میشه که که تئوری بدرد نمی خوره !؟!!!!!!

اخه ما مگه تو هر زمینه چند تا نابغه داریم ؟!!!!

استثنا همه جا و جود داره

الان انیشتین چون نابغه بود نباید فرمول های فیزیک رو می دونست

یا موتزارت که از دوران کودکی موزیک می ساخت نیاز به مبانی اهنگسازی نداره

یا لیونل مسی چون تو فوتبال نابغه است نیاز به تمرین و یادگیری نداره !!!!!!!!!!!!!

.......................

اصلا همین یانی

همه می دونن نت موسیقی نمی دونسته

ولی عوضش رفته به جای نت اشکالی برای خودش درست کرده و نوشته و از خودش به نوعی شکلی از نت ابداع کرده که مختص خودش بوده

هرچن الان دیگه تمام مسائل موسیقی رو یاد گرفته

.................................

با اون حرف شما هم راجع نوازندگی تو مکانی مثل رستوران و یا .... کاملا موافقم

یه پیانیست که توی رستوران داره به زیبایی پیانو می زنه و می دونه چیکار می کنه رو به صدا تا از این ادمایی که همین جوری اومدن تو این رشته ترجیح میدم

.........

راجع "مهرزاد" (violinist) هم شما متوجه منظورش نشدید

من بیشتر از شما می شناسمش

همین الان بیاین بهش بگین پایه هستی بریم تو خیابون گیتار بزنیم و بخونیم صد در صد پایست

خودش عاشقه اینجور حرکاته

............

درکل خودتون خیلی خسته نکنید

کسی که نمی خواد دانشش رو افزایش بده رو که نمیشه به زور واداشت

..............

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
anonymous123    5,164

عضـو ویــژه

عزیزم اصلا مهم نیست تو چه سبکی کار می کنی

مهم اینه تو اون سبک حرف برای گفتن داشته باشی

تئوری و مبانی موزیک هم محدود به هیچ سبکی نمیشه

..............

راجع "مهرزاد" (violinist) هم شما متوجه منظورش نشدید

من بیشتر از شما می شناسمش

همین الان بیاین بهش بگین پایه هستی بریم تو خیابون گیتار بزنیم و بخونیم صد در صد پایست

خودش عاشقه اینجور حرکاته

 

 

الان من یه سوال و دیگه هیچی ، ینی کسی نتونه آهنگ گل مریم و بزنه ، نه نوازندست و نه هنرمند درسته ؟:4:

 

آقا خواستین قرار بزارین من درام کیت دارم منم صدا کنید :)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...