رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





Daniyal

نحوه ی درآوردن آکورد با مبانی هارمونی و تئوری

پست های پیشنهاد شده

malek2020    192

کاربر سایت

سلام دوست عزیز اقای فرسایی فقط یه مترجم هست نه موسیقی دان شما باید کتاب تیوری موسیقی پورتراب با تیوری بنادی استاد مقصودی رو بگیری جواب تمام سوالات اونجاس

ضمنا اکوردی که از یک فاصله سوم بزرگ ویه فاصله پنجم درست تشکیل شده باشه ماژور هست و ااگه از یک فاصله سوم کوچک ویک فاصله پنجم درست تشکیل شده باشه مینور هست ضمنا شما باید مبحث فاصله رو یاد بگیری

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
malek2020    192

کاربر سایت

سلام به همه

 

من خیلی وقته مشکله آکورد دارم در آهنگ هام آکورد میزنم خوب در میاد ولی بازم به دل خودم نمیشینه و تئوری موسیقی رو خوندم ولی متوجه نمیشم که آخرش چجوریاس

حالا اینجا از عزیزان موسیقیدان گرامی خواهش میکنم براساس مبانی و تئوری بهم یاد بدن که چجوری آکورد یه ملودی که دارم رو در بیارم و خیلی ساده یاد بدن ممنون از همه delije

یه سر برو سایت harmonytalk شاید جواب سوالاتت رو گرفتی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
precious    241

کاربر سایت

با سلامی دوباره خدمت دوستان هنرجوی عزیز ،دوباره خدمت شما عزیزان برگشتم و میخوام این بار طراحی جدول جدید رو واستون بزارم که کامل و بی نقص بوده و بسیار جامع و کاربردی ،البته شاید در نگاه اول گنگ به نظر بیاد ولی اگه کمی حوصله کنید میتونید متوجه بشید که نحوه کار به چه صورتی هستش ، بازم اگه مشکلی داشت بگید تا رفعش کنم . و اگه سوالی راجب جدول داشتید در خدمتم ، در صورا استقبال شما جداول دیگه رو هم میزارم موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mehrshad.a90    10

کاربر سایت

سلام خسته نباشید .در پیانو اکوردهای گام دو کاژور چی هست؟؟؟؟؟ ایا این اکوردها با اکوردهای گام دو ماژور در گیتار تفاوتی اصلا دارن؟؟؟یا نه همیشه گام دو ماژور در هر سازی دارایه همون اکوردهاست و عوض نمیشه:flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
do_re_mi    5,097

کاربر سایت

سلام خسته نباشید .در پیانو اکوردهای گام دو کاژور چی هست؟؟؟؟؟ ایا این اکوردها با اکوردهای گام دو ماژور در گیتار تفاوتی اصلا دارن؟؟؟یا نه همیشه گام دو ماژور در هر سازی دارایه همون اکوردهاست و عوض نمیشه:flower::flower::flower:

سلام

دوست عزیزم آکورد به نوع ساز ربطی نداره . سعی کن اینطور آکوردها رو توی گام ماژور یاد بگیری .در هر گام ماژور آکورد روی درجات 1و4و5 ماژوره و روی درجات 2و3و6 آکورد مینور و درجه 7 آکورد کاسته هست .یعنی در گام دو ماژور آکورد روی نتهای (دو،فا، سل) ماژوره و آکورد روی نتهای (ر،می،لا)مینوره و روی نت سی آکورد کاسته هست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
A_lord    284

کاربر سایت

Major - minor - seventh - diminished - augmented CHORDS FOR ALL NOTES

آکورد های ماژور . مینور . افزوده . کاسته . هفتم برای همه نتها در این تصویر روی پیانو مشخصه

امیدوارم به کارتون بیاد

91-mbHXu50L-SL1500-.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

سلام... یه نفر پیدا نمیشه بگه اکوردهای 4 تایی چه موقع تو اهنگ باید استفاد بشن؟

 

آکورد های چهار صدایی معمولا برای ایجاد ِ ساسپند و حالت های دیسوناسی استفاده میشن .

ولی کلا چه موقع و کجا و . . . حرف درستی نیست .

هرجا که آهنگساز احساس کرد که فلان بخش از ملودی ، آکورد چهار صدایی بهتر حس رو منتقل میکنه ، بر اساس ِ دانشی که در هارمونی داره ، یک آکورد چهار صدایی میگیره .

قوانین ِ خاصی برای استفاده از این آکوردها وجود نداره .

یه ملودی رو هم میشه با آکورد های سه صدایی هارمونیزه کرد و هم با آکوردهای چهار صدایی .

ولی برای کادانس ها بهتره که از آکوردهای سه صدایی استفاده بشه .

اینم توجه داشته باشید که آکوردهای چهار صدایی از چهار نت ِ مستقل و غیر هم نام ساخته میشن .

مثلا اگر شما در آکورد لا مینور نت ِ لا رو یه اکتاو بالاتر هم تکرار کنید ، ایت آکورد چهار صدایی لقب نمیگیره و سه صدای هستش .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
artinviolin    6,009

کاربر سایت

آکورد های چهار صدایی معمولا برای ایجاد ِ ساسپند و حالت های دیسوناسی استفاده میشن .

ولی کلا چه موقع و کجا و . . . حرف درستی نیست .

هرجا که آهنگساز احساس کرد که فلان بخش از ملودی ، آکورد چهار صدایی بهتر حس رو منتقل میکنه ، بر اساس ِ دانشی که در هارمونی داره ، یک آکورد چهار صدایی میگیره .

قوانین ِ خاصی برای استفاده از این آکوردها وجود نداره .

یه ملودی رو هم میشه با آکورد های سه صدایی هارمونیزه کرد و هم با آکوردهای چهار صدایی .

ولی برای کادانس ها بهتره که از آکوردهای سه صدایی استفاده بشه .

اینم توجه داشته باشید که آکوردهای چهار صدایی از چهار نت ِ مستقل و غیر هم نام ساخته میشن .

مثلا اگر شما در آکورد لا مینور نت ِ لا رو یه اکتاو بالاتر هم تکرار کنید ، ایت آکورد چهار صدایی لقب نمیگیره و سه صدای هستش .

 

مرسی ک جواب دادین..ولی ایکاش یه مثال ساده وجود دااشت تا من از این گیجی درام.... مثلا من یه اهنگ توی گام دو ماژور ساختم...ولی هر کاری میکنم نمیتونم واسش بجز اکوردهای دو.... ر .... سل اکورد دیگه ای پیدا کنم که از حالت یکنواختی درادحتی اکورد فا که جزئ اصلی ترین اکورد گام هستش و وقتی استفاده میکنم حس فالشی بهم میده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ties1    9,256

کاربر سایت

مرسی ک جواب دادین..ولی ایکاش یه مثال ساده وجود دااشت تا من از این گیجی درام.... مثلا من یه اهنگ توی گام دو ماژور ساختم...ولی هر کاری میکنم نمیتونم واسش بجز اکوردهای دو.... ر .... سل اکورد دیگه ای پیدا کنم که از حالت یکنواختی درادحتی اکورد فا که جزئ اصلی ترین اکورد گام هستش و وقتی استفاده میکنم حس فالشی بهم میده

سلام .

آکوردهای 4 صدایی میتونه فرم های مختلفی داشته باشه .

مثلا آکوردی که ذکر کردید با نت های دو . ر . سل یک آکورد 3 صداییه .

برای استفاده از آکوردهای 4 صدایی میتونید از درجات 7 یا 9 که از موارد دیگه متداول ترن بهره ببرید .

جدا از این مساله میتونید از معکوس این آکوردها هم استفاده کنید برای ایجاد تنوع تو موزیک .

مهم تر از همه این که باید بدونید که کجا باید از آکوردهای 3 صدایی کجا 4 صدایی و کجا از معکوس اونها استفاده کنید تا موزیک تون به بهترین فرم شنیده بشه و این موضوع نیازمند اینه که قبل از تولید موزیک برای آکوردها و فواصلی که میخواید استفاده کنید برنامه داشته باشید نه این که یه آکورد بنویسید و اگه خوب نشد یکی دیگه جایگزینش کنید !

موفق باشید .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
artinviolin    6,009

کاربر سایت

سلام .

آکوردهای 4 صدایی میتونه فرم های مختلفی داشته باشه .

مثلا آکوردی که ذکر کردید با نت های دو . ر . سل یک آکورد 3 صداییه .

برای استفاده از آکوردهای 4 صدایی میتونید از درجات 7 یا 9 که از موارد دیگه متداول ترن بهره ببرید .

جدا از این مساله میتونید از معکوس این آکوردها هم استفاده کنید برای ایجاد تنوع تو موزیک .

مهم تر از همه این که باید بدونید که کجا باید از آکوردهای 3 صدایی کجا 4 صدایی و کجا از معکوس اونها استفاده کنید تا موزیک تون به بهترین فرم شنیده بشه و این موضوع نیازمند اینه که قبل از تولید موزیک برای آکوردها و فواصلی که میخواید استفاده کنید برنامه داشته باشید نه این که یه آکورد بنویسید و اگه خوب نشد یکی دیگه جایگزینش کنید !

موفق باشید .

 

سلام دوست خوبم جواب شما هزلر تا سوال بجود اورد...لطفا اگه اطلاعاتی دارید راهنمایی کوچیکی بکنید... یا یه مثالی چیزی...این اکورد واسه ما شده معزل.. البته منتو اکوردهای 3تایی هیچ مشکلی ندارم و موزیکمو بصورت ساده و دقیق اکورد گذاری میکنم..ولی سوال م همون بود که خودتون اشاره کردید جای استفاده از اکوردهای4 صدایی رو با یه مثال یا شما یا کسی دیگه اگه لطف کنه ممنون میشیم همه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

مرسی ک جواب دادین..ولی ایکاش یه مثال ساده وجود دااشت تا من از این گیجی درام.... مثلا من یه اهنگ توی گام دو ماژور ساختم...ولی هر کاری میکنم نمیتونم واسش بجز اکوردهای دو.... ر .... سل اکورد دیگه ای پیدا کنم که از حالت یکنواختی درادحتی اکورد فا که جزئ اصلی ترین اکورد گام هستش و وقتی استفاده میکنم حس فالشی بهم میده

 

خواهش میکنم .

این یک مثال برای شما در قالب سورس اف ال .

آکوردهای مهم و تاثیرگذاری که میشه در گام دو ماژور استفاده کرد رو زدم تو این سورس .

آکوردهایی که گرفتم به ترتیب اینها هستن :

دو ماژور - ره مینور - سی دیمینیش - لا مینور - سل ماژور - فا ماژور - سی سِوِن ماژور - می ماژور

آکورد " سی سِوِن ماژور " در این سورس یک آکورد چهار صدایی محسوب میشه .

 

البته آکوردهای فرعی ِ زیادی مثل ِ می مینور ، می سون ماژور و می سون مینور ، لا ماژور ، لا سون ماژور ، دو سون ماژور و . . . رو هم در شرایط خاص بسته به سلیقه و دانش ِ آهنگساز میشه در گام ِ دو ماژور استفاده کرد ، که من در این سورس اینها رو فعلا فاکتور گرفتم تا قاتی نکنید !

 

دو پارت این دور آکوردی رو تکرار کردم که در پارت دوم یک ملودی ِ بداهه هم زدی روی این آکوردها که بهتر متوجه بشید .

در ضمن هیچوقت روی آکورد ملودی نسازید .

یعنی اول آکوردها رو مشخص نکنید که بعد روی آکوردهایی که انتخاب کردید ملودی بسازید !

اول ملودی رو بسازید و بعد آکوردهای مناسب با ملودی براش بگیرید .

 

در ضمن به من بگید که به تئوری موسیقی تسلط دارید یا خیر ؟!

اگر ندارید که خب خیلی از توضیحات رو ممکنه متوجه نشید و درک نکنید !

اگر تسلط داشته باشید و به اصطلاحات ِ تئوریک آشنایی داشته باشید بهتر میتونیم با هم کنار بیایم و من به زبان ِ تخصصی میتونم توضیح بدم بهتون .

ویرایش شده توسط Violinist

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ties1    9,256

کاربر سایت

سلام دوست خوبم جواب شما هزلر تا سوال بجود اورد...لطفا اگه اطلاعاتی دارید راهنمایی کوچیکی بکنید... یا یه مثالی چیزی...این اکورد واسه ما شده معزل.. البته منتو اکوردهای 3تایی هیچ مشکلی ندارم و موزیکمو بصورت ساده و دقیق اکورد گذاری میکنم..ولی سوال م همون بود که خودتون اشاره کردید جای استفاده از اکوردهای4 صدایی رو با یه مثال یا شما یا کسی دیگه اگه لطف کنه ممنون میشیم همه

 

ببینید دوست عزیز , آکوردهای 4 صدایی و نحوه ی استفاده از اون پیرو قانون خاصی نیست که بنده بخوام جاش رو بهتون بگم !

آکوردهای 4 صدایی یعنی درجه ی 1 + 3 + 5 بعلاوه ی یک درجه ی دیگه . تو این فرمول درجات 1 و 3 و 5 درجات اصلی تشکیل دهنده ی آکورد هستن اما چهارمین صدا که قراره باعث بوجود اومدن آکورد 4 صدایی بشه جزء درجات فرعیه و در بیشتر موارد جنبه ی تزئین و ایجاد تفاوت تو جریان موزیک رو داره .

مثل 1+3+5+7 یا 1+3+5+9 یا . . .

اگه سوالی بود بنده در خدمتم . موفق باشید .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
artinviolin    6,009

کاربر سایت

مرسی دوست خوبم...ولی من نحوه ساختشونو بلدم... مشکل مکان و زمان استفادشونه...مثلا رو چه حسابی واسه زینت 7؟ چرا9 ن؟ یا چرا ساس ن؟ یا اینکه عشقیه؟ که بعید میدونم...ای بابا پاک روانی شدیم بخدا این موسیقیم واسه شهرستانیها و ادمهای محروم شده بدبختی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
artinviolin    6,009

کاربر سایت

خواهش میکنم .

این یک مثال برای شما در قالب سورس اف ال .

آکوردهای مهم و تاثیرگذاری که میشه در گام دو ماژور استفاده کرد رو زدم تو این سورس .

آکوردهایی که گرفتم به ترتیب اینها هستن :

دو ماژور - ره مینور - سی دیمینیش - لا مینور - سل ماژور - فا ماژور - سی سِوِن ماژور - می ماژور

آکورد " سی سِوِن ماژور " در این سورس یک آکورد چهار صدایی محسوب میشه .

 

البته آکوردهای فرعی ِ زیادی مثل ِ می مینور ، می سون ماژور و می سون مینور ، لا ماژور ، لا سون ماژور ، دو سون ماژور و . . . رو هم در شرایط خاص بسته به سلیقه و دانش ِ آهنگساز میشه در گام ِ دو ماژور استفاده کرد ، که من در این سورس اینها رو فعلا فاکتور گرفتم تا قاتی نکنید !

 

دو پارت این دور آکوردی رو تکرار کردم که در پارت دوم یک ملودی ِ بداهه هم زدی روی این آکوردها که بهتر متوجه بشید .

در ضمن هیچوقت روی آکورد ملودی نسازید .

یعنی اول آکوردها رو مشخص نکنید که بعد روی آکوردهایی که انتخاب کردید ملودی بسازید !

اول ملودی رو بسازید و بعد آکوردهای مناسب با ملودی براش بگیرید .

 

در ضمن به من بگید که به تئوری موسیقی تسلط دارید یا خیر ؟!

اگر ندارید که خب خیلی از توضیحات رو ممکنه متوجه نشید و درک نکنید !

اگر تسلط داشته باشید و به اصطلاحات ِ تئوریک آشنایی داشته باشید بهتر میتونیم با هم کنار بیایم و من به زبان ِ تخصصی میتونم توضیح بدم بهتون .

 

واقعا ممنونم عزیز... خیلی لطف کردی و زحمت افتادی تشکر فراوان.... شانس بد من اف ال ندارم کاش کیوبیس بود یا سونار... ولی مهم نیست همینکه شما لطف کردید یه دنیاس... ضمنا بله تا حدوده خوبی با تئوری اشنایی دارم.. من تو عمرم یه جلسه کلاس موسقی هم نرفتم یعنی کلاسی نبوده ک برم.. ولی کنجکاوی خودم باعث شده که تا حدودی نااگاه نباشم به نادانستنی هام.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

واقعا ممنونم عزیز... خیلی لطف کردی و زحمت افتادی تشکر فراوان.... شانس بد من اف ال ندارم کاش کیوبیس بود یا سونار... ولی مهم نیست همینکه شما لطف کردید یه دنیاس... ضمنا بله تا حدوده خوبی با تئوری اشنایی دارم.. من تو عمرم یه جلسه کلاس موسقی هم نرفتم یعنی کلاسی نبوده ک برم.. ولی کنجکاوی خودم باعث شده که تا حدودی نااگاه نباشم به نادانستنی هام.

 

خواهش میکنم .

الان که دارم میخوابم .

عصر یه خروجی میدی ازش میگیرم میدم بهتون که تو هر برنامه ای خواستید بازش کنید .

البته اگه تا عصر از کاربران و مدیران عزیز کسی این کارو بکنه براتون ممنونش میشم .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
blacky    55,346

مـعاونت کل

واقعا ممنونم عزیز... خیلی لطف کردی و زحمت افتادی تشکر فراوان.... شانس بد من اف ال ندارم کاش کیوبیس بود یا سونار... ولی مهم نیست همینکه شما لطف کردید یه دنیاس... ضمنا بله تا حدوده خوبی با تئوری اشنایی دارم.. من تو عمرم یه جلسه کلاس موسقی هم نرفتم یعنی کلاسی نبوده ک برم.. ولی کنجکاوی خودم باعث شده که تا حدودی نااگاه نباشم به نادانستنی هام.

 

درود برادر

اینم فایل میدی دوست عزیز(violinist)

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

مطلبی که من راجع به اکوردای چهار صدایی میتونم اضافه کنم اینکه آکوردای چهار صدایی سون به 7دسته تقسیم میشن(از لحاظ خوش صدایی)

 

1.اکورد هفتم نمایان : ( اضافه کردن سوم کوچک به بالای آکورد سه صدایی ماژور)

 

2.اکورد هفتم کوچک : (اضافه کردن فاصله سوم کوچک به بالای آکورد سه صدایی مینور)

 

3.اکورد هفتم کوچک وپنجم کاسته : ( اضافه کردن یک فاصله سوم بزرگ به بالای آکورد سه صدایی پنجم کاسته)

 

4اکورد هفتم بزرگ: (اضافه کردن یک فاصله سوم بزرگ به بالای آکورد سه صدایی ماژور)

 

5.آکورد هفتم کاسته: ( اضافه کردن یک فاصله سوم کوچک به بالای آکورد سه صدایی پنجم کاسته)

 

6آکورد هفتم بزرگ با سه صدایی مینور : (اضافه کردن فاصله سوم بزرگ به بالای آکورد سه صدایی مینور)

 

7. آکورد هفتم بزرگ با پنجم افزوده : ( اضافه کردن یک فاصله سوم کوچک به بالای اکورد سه صدایی پنچم افزوده)

 

 

که این آکوردا فقط در بعضی از درجات گام های 6گانه ( مینور تئوریک و هارمونیک و ملودیک)و (ماژور تئوریک و هارمونیک وملودیک) مورد استفاده قرار میگیرند

مثلا آکورد اول هفتم نمایان همونطور که از اسمش پیداست فقط روی درجه 5( اصطلاحا نمایان) گامهای 6گانه( به جز ماژور ملودیک و مینور تئریک) قرار میگیره

بفیه موار رو با توجه به تعاریفشون حل کن اگه به مشکل خوردی تو همین تاپیک مطرح کن تا بتونم کمکت کنم

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ties1    9,256

کاربر سایت

مرسی دوست خوبم...ولی من نحوه ساختشونو بلدم... مشکل مکان و زمان استفادشونه...مثلا رو چه حسابی واسه زینت 7؟ چرا9 ن؟ یا چرا ساس ن؟ یا اینکه عشقیه؟ که بعید میدونم...ای بابا پاک روانی شدیم بخدا این موسیقیم واسه شهرستانیها و ادمهای محروم شده بدبختی

 

دوست عزیز همن طور که گفتم هر درجه ای که به آکوردهای 3 صدایی اضافه بشه لزوما قانونی برای موارد استفاده ش وجود نداره . یعنی تا حدودی سلیقه ایه و شما میتونید با توجه به حس اون آکورد اونو انتخاب کنید .

مثلا آکوردهای M7 یا m7 حس آرامش و رویا رو تلقین میکنه . آکوردهای 9 معمولا حسی عمیق , مبهم و همراه با کمی ترس رو بوجود میاره . آکوردهای ساسپند هم برای تزئین و زیبا کردن نت به کار میره و به صورت کوتاه و گذرا مورد استفاده قرار میگیره .

حالا این بستگی به شما و آهنگی که میخواید بسازید داره که از کدوم یکی از آکوردها استفاده کنید .

موفق باشید .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
TheMReza    132

کاربر سایت

من به شخصه بیشتر اوقات با این برنامه scale و chord های یک ملودی رو پیدا میکنم: لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
naksoka    20

کاربر سایت

سلام

دوستان چرا تو بعضی گام ها بعضی از درجات دیز زده میشه؟ مثلا تو گام می ماژور درجه دوم و سوم و ششم و هفتم یعنی فا مینور ، سل مینور، دو مینور و رکاسته دیز زده میشه؟

اگه مبنای خاصی داره ممنون میشم راهنماییم کنید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
peyman57    2,072

کاربر سایت

ببینید دوست عزیز , آکوردهای 4 صدایی و نحوه ی استفاده از اون پیرو قانون خاصی نیست که بنده بخوام جاش رو بهتون بگم !

آکوردهای 4 صدایی یعنی درجه ی 1 + 3 + 5 بعلاوه ی یک درجه ی دیگه . تو این فرمول درجات 1 و 3 و 5 درجات اصلی تشکیل دهنده ی آکورد هستن اما چهارمین صدا که قراره باعث بوجود اومدن آکورد 4 صدایی بشه جزء درجات فرعیه و در بیشتر موارد جنبه ی تزئین و ایجاد تفاوت تو جریان موزیک رو داره .

مثل 1+3+5+7 یا 1+3+5+9 یا . . .

اگه سوالی بود بنده در خدمتم . موفق باشید .

 

 

با عرض احترام.

آکورد هفتمی که روی درجه پنجم تنالیته

ساخته میشه و فاصله ی هفتمی که این آکورد رو

میسازه نه تنها فرعی نیست

که اصلی ترین و قانونمند ترین فاصله و آکورد تو موسیقی هست. ازین قانونمندتر وجود نداره .

 

رجوع ک به صفحه 80 هارمونی دوبوا

ارادتمند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
peyman57    2,072

کاربر سایت

سلام .

آکوردهای 4 صدایی میتونه فرم های مختلفی داشته باشه .

مثلا آکوردی که ذکر کردید با نت های دو . ر . سل یک آکورد 3 صداییه .

برای استفاده از آکوردهای 4 صدایی میتونید از درجات 7 یا 9 که از موارد دیگه متداول ترن بهره ببرید .

جدا از این مساله میتونید از معکوس این آکوردها هم استفاده کنید برای ایجاد تنوع تو موزیک .

مهم تر از همه این که باید بدونید که کجا باید از آکوردهای 3 صدایی کجا 4 صدایی و کجا از معکوس اونها استفاده کنید تا موزیک تون به بهترین فرم شنیده بشه و این موضوع نیازمند اینه که قبل از تولید موزیک برای آکوردها و فواصلی که میخواید استفاده کنید برنامه داشته باشید نه این که یه آکورد بنویسید و اگه خوب نشد یکی دیگه جایگزینش کنید !

موفق باشید .

 

 

البته بهتر بود که دوست عزیز

ذکر میکردن که اضافه کردن فاصله ی 9

باعث 5 صدایی شدن آکورد میشه نه چهار صدایی.

مگر اینکه فاصله پنجم حذف بشه.

فاصله نهم به تنهایی بر سر هر تریاد

تولید آکورد add 2

میکنه.

ارادتمند

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ties1    9,256

کاربر سایت

با عرض احترام.

آکورد هفتمی که روی درجه پنجم تنالیته

ساخته میشه و فاصله ی هفتمی که این آکورد رو

میسازه نه تنها فرعی نیست

که اصلی ترین و قانونمند ترین فاصله و آکورد تو موسیقی هست. ازین قانونمندتر وجود نداره .

 

رجوع ک به صفحه 80 هارمونی دوبوا

ارادتمند.

عرض ادب .

این مبحث بیشتر مرتبط با آکورد شناسی بود تا گام شناسی .

به همین دلیل بنده از ذکر قوانین مرتبط با گام شناسی و موارد استثنا صرف نظر کردم .

از طرفی وقتی یک کاربر سوالی رو مطرح میکنه بهتره که فرد پاسخگو در حد سوال مطرح شده جوابش رو بده و زیاد از حد فراتر نره و از جهت دیگه بهتره که بخشی از سوالات و ابهامات کاربران رو بزاریم به عهده ی پشتکارشون !

به هر حال سپاس از نکته سنجی تون .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ties1    9,256

کاربر سایت

البته بهتر بود که دوست عزیز

ذکر میکردن که اضافه کردن فاصله ی 9

باعث 5 صدایی شدن آکورد میشه نه چهار صدایی.

مگر اینکه فاصله پنجم حذف بشه.

فاصله نهم به تنهایی بر سر هر تریاد

تولید آکورد add 2

میکنه.

ارادتمند

سلام مجدد .

منظور این دوست عزیز در اصل استفاده از آکوردهای بیش از 3 صدایی بود .

البته شاید بهتر بود به جای آکورد 9 از add 9 استفاده میکردم تا از نظر تئوری صخیخ تر باشه اما به دلیل این که معمولا تو آکوردهای 9 یک درجه حذف میشه و به فرم آکورد 4 صدایی نوشته میشه از ذکر این نکته صرف نظر کردم . (البته فکر کنم منظورتون از آکورد add 2 آکورد sus 2 بود)

ارادتمند .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
peyman57    2,072

کاربر سایت

سلام مجدد .

منظور این دوست عزیز در اصل استفاده از آکوردهای بیش از 3 صدایی بود .

البته شاید بهتر بود به جای آکورد 9 از add 9 استفاده میکردم تا از نظر تئوری صخیخ تر باشه اما به دلیل این که معمولا تو آکوردهای 9 یک درجه حذف میشه و به فرم آکورد 4 صدایی نوشته میشه از ذکر این نکته صرف نظر کردم . (البته فکر کنم منظورتون از آکورد add 2 آکورد sus 2 بود)

ارادتمند .

 

عرض ادب مجدد.

دقیقا منظورم از add 2

همون

add 2 بود.

توی sus2 اولا تونیک تاخیر داده میشه

ثانیا sus2 تریاد هست نه چهار صدایی.

ممنون از پاسخ.

ارادتمند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...