رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





پست های پیشنهاد شده

Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

سلام دوستان و اساتید. آکوردی ک توی ثانیه 4 ام این موزیک هست چ آکوردیه و چطور ساخته میشه؟

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

آکوردهای گرفته شده به ترتیب اینها هستند :

یک میزان دو 7 مینور

یک میزان ره بمل 7 ماژور

نصف میزان فا 7 ماژور

نصف میزان فا ماژور

و در میزان آخر سی بمل مینور

 

نکته : به علت اینکه گام فا مینور در سر کلید با بمل ( 4 تا بمل ) نشانه گذاری میشه ، بنابراین اسامی آکوردها هم با بمل نام گذاری میشن در این گام .

اما چون علامتِ بمل در پیانو رول اف ال تعریف نشده و برای کلیدهای سیاهِ پیانو فقط به نوشتنِ دیز ها اکتفا شده ، میتونید آکورد ره بمل 7 ماژور رو همون دو دیز 7 ماژور و همچنین آکورد سی بمل مینور رو همون لا دیز مینور در نظر بگیرید

هرچند از لحاظ علمی اشتباه هست و در تعریف گام های مختلف ، لا دیز و سی بمل با اینکه صدای دقیقن مشابهی تولید میکنن ، اما با هم فرق دارند !

و این میشه گفت ضعفِ اف ال هست که به بارِ علمیِ گام ها توجهی نکرده و همه ی نت های کروماتیک رو با دیز # نشانه گذاری کرده !

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Vahid Alyani    19,107

مدیـر ارشـد سایت

وقتی در یک گام مینور ، آکورد تونیک ( درجه اول ) گام رو ماژور یا ماژور هفت میکنیم همچین حالتی که در ثانیه 4 این آهنگ بهش اشاره کردید بوجود میاد

گام این آهنگ فا مینور هستش و آکورد تونیک هم قاعدتن فا مینور هست

و برای احساسی تر کردنِ موزیک های مینور ، در اون قسمتی که اشاره کردید آکوردِ فا 7 ماژور و فا ماژور گرفته شده

در سورس زیر کل آکوردهای گرفته شده در این چند ثانیه ای که کات کردید رو با پیانو گرفتم تا روند اش رو بهتر متوجه بشید

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

آکوردهای گرفته شده به ترتیب اینها هستند :

یک میزان دو 7 مینور

یک میزان ره بمل 7 ماژور

نصف میزان فا 7 ماژور

نصف میزان فا ماژور

و در میزان آخر سی بمل مینور

 

نکته : به علت اینکه گام فا مینور در سر کلید با بمل ( 4 تا بمل ) نشانه گذاری میشه ، بنابراین اسامی آکوردها هم با بمل نام گذاری میشن در این گام .

اما چون علامتِ بمل در پیانو رول اف ال تعریف نشده و برای کلیدهای سیاهِ پیانو فقط به نوشتنِ دیز ها اکتفا شده ، میتونید آکورد ره بمل 7 ماژور رو همون دو دیز 7 ماژور و همچنین آکورد سی بمل مینور رو همون لا دیز مینور در نظر بگیرید

هرچند از لحاظ علمی اشتباه هست و در تعریف گام های مختلف ، لا دیز و سی بمل با اینکه صدای دقیقن مشابهی تولید میکنن ، اما با هم فرق دارند !

و این میشه گفت ضعفِ اف ال هست که به بارِ علمیِ گام ها توجهی نکرده و همه ی نت های کروماتیک رو با دیز # نشانه گذاری کرده !

 

درود برادر مهرزاد

 

جسارتا یه سری ابهامات برام ایجاد شد .

 

همونطور ک گفتید :

1 میزان دو 7 مینور

1 میزان ره بمل 7 ماژور

نصف میزان فا 7 ماژور

نصف میزان فا ماژور

و میزان آخر که سی بمل مینور .

 

این سورستونو دانلود و گوش دادم . یه لحظه حواسم پرت آکوردا شد . در نصف میزان سوم ک فرمودید آکورد فا 7 ماژور قرار داره (آکورد فا 7 ماژور : فا .لا.دو.می) . اما تو اون نصفه میزان می شده می بمل .

سوالم اینه که باز هم این فا 7 ماژور خونده میشه ؟

از طرفی نت فایی که تو این آکور اومده میتونه جزو ملودی محسوب شه ؟ مثلا در نصفه میزان بعدی که همونطور ک گفتید آکور فا ماژوره (فا.لا.دو) و نت می بمل تو نامگذاری این آکور نقشی نداره .(جزو آکور نبوده ،جزو ملودی بوده)

تو نصفه میزانی که ذکر کردید آکور فا 7 ماژور گرفته شده ُ اگه نت فا رو تو نامگذاری آکور دخالت ندیم(بگیم جزو ملودیه) ُ می تونیم نام این آکورو لا دیمنیش بذاریم، و اگر بخواهیم نام این آکورو فا 7 ماژور بذاریم . نت می ای در کار نیست . نمی توان نام این آکورو همون لا دیمنیش گذاشت ؟ اگه بگیم می ،آلتر شده ک باز هم فک نکنم تفاوتی ایجاد کنه تو نامگذاری .

 

حقیقتا به مطالبی که آموخته بودم شک کردم گفتم مطرح کنم تا یکم توضیح اضافه بگیرم . لطفا یکم درباره ی این نصفه میزان توضیحات بیشتری بدید .

 

For-Ask.png

 

ممنونم...:8:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
moнamad    64

کاربر سایت

وقتی در یک گام مینور ، آکورد تونیک ( درجه اول ) گام رو ماژور یا ماژور هفت میکنیم همچین حالتی که در ثانیه 4 این آهنگ بهش اشاره کردید بوجود میاد

گام این آهنگ فا مینور هستش و آکورد تونیک هم قاعدتن فا مینور هست

و برای احساسی تر کردنِ موزیک های مینور ، در اون قسمتی که اشاره کردید آکوردِ فا 7 ماژور و فا ماژور گرفته شده

در سورس زیر کل آکوردهای گرفته شده در این چند ثانیه ای که کات کردید رو با پیانو گرفتم تا روند اش رو بهتر متوجه بشید

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

آکوردهای گرفته شده به ترتیب اینها هستند :

یک میزان دو 7 مینور

یک میزان ره بمل 7 ماژور

نصف میزان فا 7 ماژور

نصف میزان فا ماژور

و در میزان آخر سی بمل مینور

 

نکته : به علت اینکه گام فا مینور در سر کلید با بمل ( 4 تا بمل ) نشانه گذاری میشه ، بنابراین اسامی آکوردها هم با بمل نام گذاری میشن در این گام .

اما چون علامتِ بمل در پیانو رول اف ال تعریف نشده و برای کلیدهای سیاهِ پیانو فقط به نوشتنِ دیز ها اکتفا شده ، میتونید آکورد ره بمل 7 ماژور رو همون دو دیز 7 ماژور و همچنین آکورد سی بمل مینور رو همون لا دیز مینور در نظر بگیرید

هرچند از لحاظ علمی اشتباه هست و در تعریف گام های مختلف ، لا دیز و سی بمل با اینکه صدای دقیقن مشابهی تولید میکنن ، اما با هم فرق دارند !

و این میشه گفت ضعفِ اف ال هست که به بارِ علمیِ گام ها توجهی نکرده و همه ی نت های کروماتیک رو با دیز # نشانه گذاری کرده !

سلام دوست عزیز ممنون از پاسخت. ینی زمانیکه در گام مینور بیایم آکورد تونیک رو ماژور کنیم این آکورد بدست میاد؟؟ یعنی اگر من درگام لامینور بجای آکورد لا مینور از لا ماژور استفاده کنم همچین نتیجه ای میده؟؟ میشه با یک سورس دیگه هم مثال بزنین؟؟

سپاس فراوان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

درود برادر مهرزاد

 

جسارتا یه سری ابهامات برام ایجاد شد .

 

همونطور ک گفتید :

1 میزان دو 7 مینور

1 میزان ره بمل 7 ماژور

نصف میزان فا 7 ماژور

نصف میزان فا ماژور

و میزان آخر که سی بمل مینور .

 

این سورستونو دانلود و گوش دادم . یه لحظه حواسم پرت آکوردا شد . در نصف میزان سوم ک فرمودید آکورد فا 7 ماژور قرار داره (آکورد فا 7 ماژور : فا .لا.دو.می) . اما تو اون نصفه میزان می شده می بمل .

سوالم اینه که باز هم این فا 7 ماژور خونده میشه ؟

از طرفی نت فایی که تو این آکور اومده میتونه جزو ملودی محسوب شه ؟ مثلا در نصفه میزان بعدی که همونطور ک گفتید آکور فا ماژوره (فا.لا.دو) و نت می بمل تو نامگذاری این آکور نقشی نداره .(جزو آکور نبوده ،جزو ملودی بوده)

تو نصفه میزانی که ذکر کردید آکور فا 7 ماژور گرفته شده ُ اگه نت فا رو تو نامگذاری آکور دخالت ندیم(بگیم جزو ملودیه) ُ می تونیم نام این آکورو لا دیمنیش بذاریم، و اگر بخواهیم نام این آکورو فا 7 ماژور بذاریم . نت می ای در کار نیست . نمی توان نام این آکورو همون لا دیمنیش گذاشت ؟ اگه بگیم می ،آلتر شده ک باز هم فک نکنم تفاوتی ایجاد کنه تو نامگذاری .

 

حقیقتا به مطالبی که آموخته بودم شک کردم گفتم مطرح کنم تا یکم توضیح اضافه بگیرم . لطفا یکم درباره ی این نصفه میزان توضیحات بیشتری بدید .

 

For-Ask.png

 

ممنونم...:8:

 

درود برادر

اولن مرسی که این بحث رو ادامه دادی

خیلی خوبه که بعضی وقت ها نرم افزارها رو ببندیم و موسیقی رو با قلم و کاغذ هم تمرین کنیم !

 

منظورت اینه که چرا اسم آکورد فا ســون ماژور هستش ، اما خبری از نت ِ فا در آکورد نیست ، درسته ؟!

خب ساز پیانور یه ساز گسترده هستش و در حین ملودی نواختن و آکورد زدن ترکیب گسترده ای از آکوردها شکل میگیره ، سوای آکوردهای اصلی که از قبل مشخص شدن .

در کل جوابت اینه :

چون اون بخش ملودی نتهای کشیده و دو ضربی داره ، من نت فا رو که در آکورد دست چپ وجود نداره انتقال دادم به دست راست !

همانطور که میدونی من در بخش ملودی در این سورس در واقع ملودیِ وکال رو نواختم تا این دوستمون بهتر متوجه تاثیرگذاری آکوردها بشه

البته خواننده این قسمت رو تحریر زده و گیتار هم زیرش آکورد مورد اشاره رو ( با نت فا ) نواخته

اما چون با پیانو نمیشد ااون تحریرها رو اجرا کرد ، بنا براین من در این نصف میزان ها ملودی رو لابلای آکوردها پیش بردم !

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Vahid Alyani    19,107

مدیـر ارشـد سایت

درود برادر

اولن مرسی که این بحث رو ادامه دادی

خیلی خوبه که بعضی وقت ها نرم افزارها رو ببندیم و موسیقی رو با قلم و کاغذ هم تمرین کنیم !

 

منظورت اینه که چرا اسم آکورد فا ســون ماژور هستش ، اما خبری از نت ِ فا در آکورد نیست ، درسته ؟!

خب ساز پیانور یه ساز گسترده هستش و در حین ملودی نواختن و آکورد زدن ترکیب گسترده ای از آکوردها شکل میگیره ، سوای آکوردهای اصلی که از قبل مشخص شدن .

در کل جوابت اینه :

چون اون بخش ملودی نتهای کشیده و دو ضربی داره ، من نت فا رو که در آکورد دست چپ وجود نداره انتقال دادم به دست راست !

همانطور که میدونی من در بخش ملودی در این سورس در واقع ملودیِ وکال رو نواختم تا این دوستمون بهتر متوجه تاثیرگذاری آکوردها بشه

البته خواننده این قسمت رو تحریر زده و گیتار هم زیرش آکورد مورد اشاره رو ( با نت فا ) نواخته

اما چون با پیانو نمیشد ااون تحریرها رو اجرا کرد ، بنا براین من در این نصف میزان ها ملودی رو لابلای آکوردها پیش بردم !

 

ممنونم برادر مهرزاد .

 

همونطور که گفتی قسمتی که مشخص کردم آکورد فا 7 ماژوره .

این آکورد دارای نتهای :

فا.لا.دو.می هستش ، درسته ؟

خوب ما الان فا . لا . دو را داریم همچنین بجای نت می داریم می بمل . آیا این باعث نمیشه که دیگه نتونیم اونو فا 7 ماژور بنامیم ؟(چرا ، همانطور که عرض کردم نتهای این آکورد عبارت است از : فا . لا .دو . می ، اما تو این آکور ، نت می اصلا وجود نداره ، و یجورایی آلتر شده)

 

در این بابت تکلیف چیه ؟

 

ممنون...:8:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

سلام دوست عزیز ممنون از پاسخت. ینی زمانیکه در گام مینور بیایم آکورد تونیک رو ماژور کنیم این آکورد بدست میاد؟؟ یعنی اگر من درگام لامینور بجای آکورد لا مینور از لا ماژور استفاده کنم همچین نتیجه ای میده؟؟ میشه با یک سورس دیگه هم مثال بزنین؟؟

سپاس فراوان

 

بله درسته !

فرقی نمیکنه گام مینوری که داریم اسمش چی باشه

در گام لا مینور ابتدا آکورد فا ماژور رو نصف میزان بگیرید ( چون معمولن بعد از آکورد درجه ی ششم این تکنیک رو انجام میدن ) و نصف میزانِ بعدی رو لا ماژور یا لا هفت ماژور بگیرید و بعد روی رِ مینور فرود بیاید !

دقیقن همین فضا شکل میگیره .

دلیلِ اینکه گفتم نصف میزان لا مینور رو ماژور کنید این هست که در این تکنیک زیاد نباید رو آکورد ماژور شده توقف کرد !

چون هر چه باشه گام.مون مینور هست و اگر زیاد روی این آکورد توفق بشه حسِ شونده از فضای نسبتن غمناکِ مینور خارج میشه و موزیک فضای شاد و بقول معروف ماژوری به خودش میگیره !

در کل برای درکِ کاملِ علم هارمونی ، ابتدا باید تئوری موسیقی رو تسلط کامل داشته باشید

اینم سورس :

آکوردها به ترتیب : لا مینور / سل ماژور / فا ماژور / لا 7 ماژور /ر مینور / سل ماژور / می مینور / دو ماژور / ر مینور / لا مینور

( به لحظه ای ونا محسوس گرفته شدنِ لا 7 دقت کنید )

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

ممنونم برادر مهرزاد .

 

همونطور که گفتی قسمتی که مشخص کردم آکورد فا 7 ماژوره .

این آکورد دارای نتهای :

فا.لا.دو.می هستش ، درسته ؟

خوب ما الان فا . لا . دو را داریم همچنین بجای نت می داریم می بمل . آیا این باعث نمیشه که دیگه نتونیم اونو فا 7 ماژور بنامیم ؟(چرا ، همانطور که عرض کردم نتهای این آکورد عبارت است از : فا . لا .دو . می ، اما تو این آکور ، نت می اصلا وجود نداره ، و یجورایی آلتر شده)

 

در این بابت تکلیف چیه ؟

 

ممنون...:8:

 

خیر !

در آکورد فا 7 ماژور ، نتِ می بمل رو داریم !

نت های این آکورد : فا ، لا ، دو ، می بمل هست

من در سورس این نت ( می بمل ) رو در این آکورد زدم !

فقط چون اف ال علامت بمل رو نداره ، بنابراین مجبور شدم بجای e بمل در واقع d دیز رو بزنم .

اصلن گام فا مینور در سر کلید دیز نداره و با چهار تا بمل علامت گذاری میشه ( رِ بمل ، لا بمل ، می بمل ، سی بمل )

بنابراین آکوردها و نت های این گام هم باید با بمل نام گذاری بشن و علامت دیزی وجود نداره در این گام !

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
moнamad    64

کاربر سایت

بله درسته !

فرقی نمیکنه گام مینوری که داریم اسمش چی باشه

در گام لا مینور ابتدا آکورد فا ماژور رو نصف میزان بگیرید ( چون معمولن بعد از آکورد درجه ی ششم این تکنیک رو انجام میدن ) و نصف میزانِ بعدی رو لا ماژور یا لا هفت ماژور بگیرید و بعد روی رِ مینور فرود بیاید !

دقیقن همین فضا شکل میگیره .

دلیلِ اینکه گفتم نصف میزان لا مینور رو ماژور کنید این هست که در این تکنیک زیاد نباید رو آکورد ماژور شده توقف کرد !

چون هر چه باشه گام.مون مینور هست و اگر زیاد روی این آکورد توفق بشه حسِ شونده از فضای نسبتن غمناکِ مینور خارج میشه و موزیک فضای شاد و بقول معروف ماژوری به خودش میگیره !

در کل برای درکِ کاملِ علم هارمونی ، ابتدا باید تئوری موسیقی رو تسلط کامل داشته باشید

اینم سورس :

آکوردها به ترتیب : لا مینور / سل ماژور / فا ماژور / لا 7 ماژور /ر مینور / سل ماژور / می مینور / دو ماژور / ر مینور / لا مینور

( به لحظه ای ونا محسوس گرفته شدنِ لا 7 دقت کنید )

 

ممنون از توضیحات کامل و زیباتون. واقعن مفید بود. سوال آخرم اینه ک توی گام ماژور چطور باید ازین تکنیک استفاده کرد؟؟

سپاس فراوان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Yo3fM    11,438

کاربر سایت

همونطور که گفتی قسمتی که مشخص کردم آکورد فا 7 ماژوره .

این آکورد دارای نتهای :

فا.لا.دو.می هستش ، درسته ؟

خوب ما الان فا . لا . دو را داریم همچنین بجای نت می داریم می بمل . آیا این باعث نمیشه که دیگه نتونیم اونو فا 7 ماژور بنامیم ؟(چرا ، همانطور که عرض کردم نتهای این آکورد عبارت است از : فا . لا .دو . می ، اما تو این آکور ، نت می اصلا وجود نداره ، و یجورایی آلتر شده)

در این بابت تکلیف چیه ؟

ممنون...:8:

سلام. مهرزاد توضیح خوبی داد. منم یچیز اضافه کنم چون فکرکردم مشکل شما در مورد دیگه ای هست:

آکوردهای 7 فقط یک نوع نیست!

مثلا شما اگر بگید فا لا دو می این آکورد هست فامازور میج سون و علامتش اینطوری هست F maj7 و یا در سبک جَز بجای maj یک مثلث میکشن

اما اگر فا لا دو می بمل باشه. میشه فا ماژور 7 که علامتش میشه به اینصورت F7 که به هفتم دومینانتی هم معروفه و کشش بسیار زیادی به آکورد مازور یا مینور پنجم پایینتر خودش داره و بیشتر اوقات رایجه از این قابلیتش برای مدولاسیون بهره برده میشه .

که میبینید در اینجا هم به پنجم پایینتر یعنی به آکورد سی بمل مینور رفته.

پس هم (فا لا دو می) آکورد 7 هست. و هم (فا لا دو می بمل) آکورد 7 هست. ولی اولی با هفتم بزرگ و دومی با هفتم کوچک.

چون من از نوشته هاتون اینجور برداشت کردم که وقتی می بمل شده گمون کردید که آکورد دیگه آکورد 7 نیست!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
blacky    55,347

مـعاونت کل

درود دوستان

فکر کنم یکم بحث یکمی پیچ خورده

گام فامینور چهار بمل داره ( سی بمل و می بمل و لا بمل و ره بمل )

...........

اکورد های سون به هفت دسته تقسیم میشه

1: اکورد سون نمایان : از اضافه کردن یه فاصله کوچیک به روی اکورد سه صدایی ماژور

2: سون کوچک : از اضافه کردن یه سوم کوچیک روی اکورد مینور

3: امورد سون کوچیک و پنجم کاسته : از اضافه کردن یه سوم بزرگ به اکورد کاسته

4: اکورد سون بزرگ : اضافه کردن یه سوم بزرگ یه سه صدایی ماژور

5: اکورد سون کاسته : از اضافه کردن یه سوم کوچیک سه اکورد سه صدایی کاسته

6: هفتم بزرگ باسه صدایی مینور : اضافه کردن یه سوم بزرگ یه اکورد مینور

7: هفتم بزرگ با پنجم افزوده : اضافه کردن یه سوم کوچیک به اکورد افزوده

.................

این تقسیم بندی هفتگانه اکورد های سون

..................

حالا

فاصله سوم کوچیک : یک فاصله 1/5 پرده ایه

فاصله سوم بزرگ : یه فاصله دو پرده ای

...............

اکورد فا مینور : فا لا بمل دو

حالا اگه بخوایم این اکورد به صورت ماژور بنویسیم : فا لا دو ( یعنی نت لا بکار شده )

خب حالا وقتی می خوایم سون به کار ببریمیش

چند تا داستان داره

.............

اگه می بهش اضافه : خب یعنی نت می رو هم باید بکار کنیم

میشه اضافه کردن یک سوم بزرگ روی اکورد ماژور : این تعریف اکورد هفتم بزرگ هستش تو اون تعاریف هفتگانه

( چون یکی از درجاتی که می تونه هفتم بزگ بشه درجه ی اول هستش البته در گام های ( ماژور طبیعی و ماژور هارمونیک )

توی مینورطبیعی رو درجه سه و شیش

توی مینور هارمونیک فقط درجه شیش

توی گام های دیگه اصلا تشکیل نمیشه ( روی هیچ درجه ای )

.................

حالا می بمل رو اضافه کنیم

میشه اضافه کردن یک فاصله کوچیک روی اکورد سه صدای ماژور

این تعریف اکورد نمایان هستش

البته اکورد نمایان همونطور که از اسمش پیداست فقط رو درجه ی دومینانت یا همون پنجم تشکیل میشه

پس اینجا از لحاظ علمی نمیشه گفت فا لا دو می بمل ( یک اکورد سون در گام فامینوره )

.............

روشن تر بگم

در گام فامینور : فا لا دو می بمل نمی تونه اسم اکورد سون رو با استفاده از تعاریف بالا داشته باشه

برای توجیه استفاده از این اکورد می تونیم اینو بگیم :

تکنیک های مرتبط با التراسینون همه به همین صورت هستن و نمیشه اون ها رو از این لحاظ بررسی کرد

..........

مثلا همین تکنیک پیکاردی : فرض کنیم در لا مینور از اکورد لامینور می خوایم یه پرش به درجه چهارم و اکورد ره مینور داشته باشیم

خب تو این تکنیک میام درجه سوم لا مینور نیم پرده بالا می بریم با اینکار این اکورد تبدیل به لا ماژور میشه

به همین لا ماژور لحظه ای خیلی جاها در این تکنیک یه فاصله کوچیک اضافه می کنند ( نت سل)

اینجا هم همون اتفاق افتاده

در هیچ از تعاریف هفتگانه جای نمیگیره این اکورد : لا دو دیز می سل

ولی چون یک اکورد التراسیون و لحظه ای به شما میره نمیشه اون رو با تعاریف بالا سنجید

برای همین برای راحتی کار بهش می گیم "لا ماژور سون "

..........................

جمع بندی :

اکوردهایی که ساختاری شبیه اکوردهای هفتگانه سون دارند ولی طبق تعاریف در هیچ کدومشون نمی گنجن

این اکوردها رو هم برای نوشتن و گفتن سون نام گذاری می کنند

و عمده کاربردشون هم در التراسیون ها ترانزیسیون ها و مدولاسیون هاست

..............

این مطلب صرفا جهت باز کردن موضوع برای اون دسته از عزیزانی هستش که مطالب بالا رو می خوندن و شاید کمی براشون گنگ و مبهم بوده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...