رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





alone_composer

???سوال؟؟؟ - با صدای "محمد امیدوار تهرانی"

پست های پیشنهاد شده

alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

نام اثر: سوال

 

آهنگساز و تنظیم کننده: مسعود یزدی نژاد

نوازنده ی گیتار: حسام علیزاده

ترانه سرا و خواننده: محمد امیدوار تهرانی

 

امکانات استودیویی:

Mic: B2 Behringer

AMP: Behringer Mic 2200

Sound Card and Mixer: Alesis Firewire MASTER CONTROL

Monitors: Alesis MK2

 

VST:

Edirol Orchestral, Hypersonic

Kontakt VSTs

Piano: Addictive Key

Drums: EZ Drummer, Addictive Drums

 

درود بر فرد فرد شما دوستان و یاوران هنرمند و عزیزم. ضمن تبریک سال جدید 1396 و بعد از مدت زیادی تاخیر امروز می خواهم اثری را تقدیم حضور کنم که آهنگسازی و تنظیم آن بر عهده ی دوست هنرمند و هنرجوی عزیزم جناب آقای "مسعود یزدی نژاد" عزیز هست. ایشان آثار بسیار در خور و شایسته ای را تا کنون ساخته اند که در همین سایت خوب نیز تا کنون بسیاری از کارهای درخشان و خوبشان مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته.

 

ترانه ی این کار و آواز آن توسط بنده اجرا شده است. امیدوارم از شنیدن این کار مشترک لذت ببرید و نظرات خوب خود را برای ما بنگارید.:flower:

 

لینک دریافت اثر:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

پی نوشت:

 

مدت زیادی تلاش کردم که توسط پلیر سایت و در آپلود سنتر سایت کار را قرار دهم متاسفانه موفق نشدم و صفحه ی مربوط به آپلود سنتر پیام EOF را می دهد. بسیار عذرخواهم که ناچار به آپلود در سایت پیکوفایل شدم. در اولین فرصت با راهنمایی های مدیران عزیز اصلاح خواهم کرد.

 

با تشکر فراوان

 

محمد امیدوار تهرانی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
MasoudYazdi    5,397

عضو جدید انجمن

نام اثر: سوال

 

آهنگساز و تنظیم کننده: مسعود یزدی نژاد

نوازنده ی گیتار: حسام علیزاده

ترانه سرا و خواننده: محمد امیدوار تهرانی

 

امکانات استودیویی:

Mic: B2 Behringer

AMP: Behringer Mic 2200

Sound Card and Mixer: Alesis Firewire MASTER CONTROL

Monitors: Alesis MK2

 

VST:

Edirol Orchestral, Hypersonic

Kontakt VSTs

Piano: Addictive Key

Drums: EZ Drummer, Addictive Drums

 

درود بر فرد فرد شما دوستان و یاوران هنرمند و عزیزم. ضمن تبریک سال جدید 1396 و بعد از مدت زیادی تاخیر امروز می خواهم اثری را تقدیم حضور کنم که آهنگسازی و تنظیم آن بر عهده ی دوست هنرمند و هنرجوی عزیزم جناب آقای "مسعود یزدی نژاد" عزیز هست. ایشان آثار بسیار در خور و شایسته ای را تا کنون ساخته اند که در همین سایت خوب نیز تا کنون بسیاری از کارهای درخشان و خوبشان مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته.

 

ترانه ی این کار و آواز آن توسط بنده اجرا شده است. امیدوارم از شنیدن این کار مشترک لذت ببرید و نظرات خوب خود را برای ما بنگارید.:flower:

 

لینک دریافت اثر:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

پی نوشت:

 

مدت زیادی تلاش کردم که توسط پلیر سایت و در آپلود سنتر سایت کار را قرار دهم متاسفانه موفق نشدم و صفحه ی مربوط به آپلود سنتر پیام EOF را می دهد. بسیار عذرخواهم که ناچار به آپلود در سایت پیکوفایل شدم. در اولین فرصت با راهنمایی های مدیران عزیز اصلاح خواهم کرد.

 

با تشکر فراوان

 

محمد امیدوار تهرانی

 

درود و تشکر از استاد عزیزم ..

باعث افتخار من بود باری دیگر در خدمت شما بودم .

امیدوارم دوستان نیز کار را بپسندند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
saeid.rahimiyan    5,730

مدیر بـازنشسته

به عنوان یک مخاطب تنظیم و وکال به دل من نشست و ولی من با توجه به اینکه این نوع ملودی ها رو میپسندم و نمونه هایی ازش رو قبلا شنیدم ترجیح میدم ساختار ملودی حفظ بشه و جزئیات تغییر بکنه و ملودی اینقدر قابل پیشبینی و تکراری نباشه .به شما تغییر وزن ترانه در کورس کارها رو برای ایجاد تغییر در ملودی های بعدی پیشنهاد میکنم

.اگر ترانه اثر رو به عنوان به صورت گذرا بررسی کنیم ضعف شاعرانگی باعث شده ترانه از کلام هنری تاثیر گذار به یک کلام عادی تبدیل بشه.در اثر تلاش قابل توجهی برای ایجاد تصویر و کشف دیده نمیشه.موضوع ترانه هم موضوعی تکراریست و روایتی از شبی تاریک که با نور تو روشن میشود یا اسیر که فقط به دست معشوقه اش از قفس آزاد میشه ست

در بیت سوم بیا با هم بریم تا اوج ابرا.بشوریم غصه رو با موج دریا ارتباط درستی شکل نگرفته و خصوصا وقتی قراره سفر روی بال نرم رویا انجام بشه، نمیشه در اوج ابرها غصه رو در موج دریا شست...

در کل نحوه استفاده از قافیه ها و تعاریف تکراری،روندی کلیشه ای و بدون اینکه اتفاق جدید به وجود بیاد ترانه رو از سطح حرفه ای دور کرده و ترانه تبدیل به اثر روایی مناسبی نشده...

با آرزوی موفقیت ..

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

به عنوان یک مخاطب تنظیم و وکال به دل من نشست و ولی من با توجه به اینکه این نوع ملودی ها رو میپسندم و نمونه هایی ازش رو قبلا شنیدم ترجیح میدم ساختار ملودی حفظ بشه و جزئیات تغییر بکنه و ملودی اینقدر قابل پیشبینی و تکراری نباشه .به شما تغییر وزن ترانه در کورس کارها رو برای ایجاد تغییر در ملودی های بعدی پیشنهاد میکنم

.اگر ترانه اثر رو به عنوان به صورت گذرا بررسی کنیم ضعف شاعرانگی باعث شده ترانه از کلام هنری تاثیر گذار به یک کلام عادی تبدیل بشه.در اثر تلاش قابل توجهی برای ایجاد تصویر و کشف دیده نمیشه.موضوع ترانه هم موضوعی تکراریست و روایتی از شبی تاریک که با نور تو روشن میشود یا اسیر که فقط به دست معشوقه اش از قفس آزاد میشه ست

در بیت سوم بیا با هم بریم تا اوج ابرا.بشوریم غصه رو با موج دریا ارتباط درستی شکل نگرفته و خصوصا وقتی قراره سفر روی بال نرم رویا انجام بشه، نمیشه در اوج ابرها غصه رو در موج دریا شست...

در کل نحوه استفاده از قافیه ها و تعاریف تکراری،روندی کلیشه ای و بدون اینکه اتفاق جدید به وجود بیاد ترانه رو از سطح حرفه ای دور کرده و ترانه تبدیل به اثر روایی مناسبی نشده...

با آرزوی موفقیت ..

 

درود بر دوست عزیزم. بی نهایت سپاسگزارم از شما بابت وقتی که برای شنیدن این اثر گذاشتید و همچنین از بابت انتقاد و نظر فوق العاده خوبتان :flower::flower::flower::flower:

 

کاملا موافقم دوست عزیزم و البته بنده به غیر از خواننده، ترانه سرای این اثر نیز بودم و با این وجود همه ی سخن متین شما را تایید می کنم و سعی بر این دارم تا این نکات را در آثارم رعایت کنم.

 

فقط جهت تکمیل سخنان جامع و خوب شما اگر اجازه بدهید چند نکته را عرض کنم:

 

اول اینکه این آهنگ در ابتدا بر روی یک شعر دیگر ساخته شده بود و کاملا آماده هم بود. یعنی من به عنوان ترانه سرا با اولین محدودیتی که مواجه بودم، این موضوع بود که می بایست بر روی یک آهنگ از پیش ساخته شده به جای شعر قبلی، یک کلام جدید می نوشتم و همان طور که می دانید این کار بسیار دشوار هست، جدا از بحث تلفیق شعر و موسیقی که تقریبا غیر ممکن است بتوان ترانه ای با تلفیق صد در صد درست بر روی ملودی از پیش ساخته شده نوشت، خود مضمون ترانه ی قبلی که با اوج و فرود های آهنگ هماهنگ شده بود نیز دست مرا در انتخاب کلمات می بست چرا که مثلا در اوج آهنگ باید واژه ای قرار می دادم که با بالا رفتن نت های ملودی و تاکیدات آن هماهنگ می شد و به همین ترتیب...

 

اما در مورد مفهوم و مضمون؛ البته قبول دارم که این داستان شب و نور و رهایی از قفس اسارت خیلی تکراری شده اما دوست هنرمند و عزیزم، این دقیقا و دقیقا و تکرار می کنم "دقیقا" حس واقعی من نسبت به شرایط و فضای این آهنگ بود، در حقیقت ترانه ننوشتم که صرفا برای مخاطبان یک سخن تکراری گفته باشم، بلکه بدون نگاه به این موضوع، آنچه را نوشتم که دقیقا منطبق بر احساس واقعی من بود. از بین 69 اثری که تا کنون خوانده ام یکی دو کار دیگر نیز با این مضمون شب عاشقانه بوده اند به عنوان نمونه آهنگ "ماه نقره ای" نیز چنین مضمونی دارد. ولی در مورد اینکه این موضوع در جامعه تکراری شده بله این سخن را قبول دارم.

 

در نهایت دوست خوبم من خودم را به هیچ عنوان در مقام ترانه سرا نمی دانم. کار تخصصی من خوانندگی است اما گاهگاهی قلمی بر می دارم و البته جسارت می کنم به دوستان شاعر و هنرمندانی که خاک پای تک تکشان هستم.

 

از شما و اینکه نسبت به تنظیم آهنگ و صدای بنده لطف داشتید و مورد پسندتان واقع شده بی نهایت ممنونم دوست هنرمند و عزیزم. پاینده باشید. :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
kaveh78    1,220

کاربر سایت

نام اثر: سوال

 

آهنگساز و تنظیم کننده: مسعود یزدی نژاد

نوازنده ی گیتار: حسام علیزاده

ترانه سرا و خواننده: محمد امیدوار تهرانی

 

امکانات استودیویی:

Mic: B2 Behringer

AMP: Behringer Mic 2200

Sound Card and Mixer: Alesis Firewire MASTER CONTROL

Monitors: Alesis MK2

 

VST:

Edirol Orchestral, Hypersonic

Kontakt VSTs

Piano: Addictive Key

Drums: EZ Drummer, Addictive Drums

 

درود بر فرد فرد شما دوستان و یاوران هنرمند و عزیزم. ضمن تبریک سال جدید 1396 و بعد از مدت زیادی تاخیر امروز می خواهم اثری را تقدیم حضور کنم که آهنگسازی و تنظیم آن بر عهده ی دوست هنرمند و هنرجوی عزیزم جناب آقای "مسعود یزدی نژاد" عزیز هست. ایشان آثار بسیار در خور و شایسته ای را تا کنون ساخته اند که در همین سایت خوب نیز تا کنون بسیاری از کارهای درخشان و خوبشان مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته.

 

ترانه ی این کار و آواز آن توسط بنده اجرا شده است. امیدوارم از شنیدن این کار مشترک لذت ببرید و نظرات خوب خود را برای ما بنگارید.:flower:

 

لینک دریافت اثر:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

پی نوشت:

 

مدت زیادی تلاش کردم که توسط پلیر سایت و در آپلود سنتر سایت کار را قرار دهم متاسفانه موفق نشدم و صفحه ی مربوط به آپلود سنتر پیام EOF را می دهد. بسیار عذرخواهم که ناچار به آپلود در سایت پیکوفایل شدم. در اولین فرصت با راهنمایی های مدیران عزیز اصلاح خواهم کرد.

 

با تشکر فراوان

 

محمد امیدوار تهرانی

درودبرشما استاد گرانقدر.

ای کاش در عنوان تاپیک به جای محمدامیدوار تهرانی قید میکردید استاد محمد امیدوار تهرانی به این دلیل که واقعا این پیشوند برازنده شماست.

واقعا میشد با ساخته ی شما ارتباط برقرارکردوآهنگسازی استادیزی نیز بی نظیر بود.

من خودم را حدی نمیدانم که بخواهم ایرادی براین اثر وارد کنم وامیدوارم بازهم صدای گرم وصمیمی شما رابشنوم.پاینده باشید.:flower::flower::flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

درودبرشما استاد گرانقدر.

ای کاش در عنوان تاپیک به جای محمدامیدوار تهرانی قید میکردید استاد محمد امیدوار تهرانی به این دلیل که واقعا این پیشوند برازنده شماست.

واقعا میشد با ساخته ی شما ارتباط برقرارکردوآهنگسازی استادیزی نیز بی نظیر بود.

من خودم را حدی نمیدانم که بخواهم ایرادی براین اثر وارد کنم وامیدوارم بازهم صدای گرم وصمیمی شما رابشنوم.پاینده باشید.:flower::flower::flower::flower::flower::flower:

 

درود بی پایان بر دوست نازنین و ارجمندم.

 

اختیار دارید قربان بنده که هنوز چیزی از دریای بیکران موسیقی نیاموخته ام. این نهایت لطف و محبت و بزرگواری شماست.

 

زیبایی این اثر در درجه ی اول مدیون آهنگسازی و تنظیم فوق العاده ی آقای مسعود یزدی عزیز و در درجه ی دیگر، نوازندگی زیبا و در خور جناب آقای حسام علیزاده ی گرانقدر است. برای من افتخار بزرگی است که هنرمندان شایسته و عزیزی چون شما مخاطب آثار و صدای بنده هستید و امیدوارم با آثارم بتوانم خدمتی هرچند کوچک انجام داده باشم.

 

پیروز باشید و تا همیشه کامیاب. :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کیبوردیست 660    1,218

کاربر سایت

سلام و وقت بخیر عالی بود دوست عزیز فقط خواننده یک مقدار فالش بود صداشون...فالش منظورم روی داینامیکها و کرشندوها و دکرشودوها هستش...یه تن باسی روی میدرنج موزیک خواننده میخواست تولید کنه از ته گلوش اون اذیتم میکرد و دیسونانس میشد از نظر بنده طرفا...میدونی موزیک سخته مخصوصا اوجش باید بیشتر رکورد میشد صدای خواننده تا کوکتر بشه:flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

..میدونی موزیک سخته مخصوصا اوجش باید بیشتر رکورد میشد صدای خواننده تا کوکتر بشهflower.gif

درود دوست عزیزم.


از نظر خوبتان بسیار سپاسگزارم. و نکاتی که در مورد صدایم نگاشتید یک دریا سپاس

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Violinist    159,020

مدیر بـازنشسته

واقعن مرسی

بسیار زیبا

و چقدرهم تاثیرگزار

یاد یک نوستالژی افتادم

به خودم که اومدم دیدم ساعت ها گذشته و موزیکِ شما بارها ریپیت شده و من غرق در مرورِ خاطرات و خیره به یک عکس

بیشترین تاثیر رو ، ابتدا ملودی و سولوی گیتار و هارمونی بر روی من گذاشت

سپس اجرای بی نفصِ خواننده

و بعد تنظیم و ادامه ی ماجرا

هر چند نوازنده یک مقدار بقول معروف شلخته نوازندگی کرده ( در دو/سه لا چنگ ها و نت های تزئینی )، اما حرکتِ کروماتیکی که در 1:52 برای گیتار نایلون نوشته شده ، خیلی تاثیرگزار و روح نواز و چالش برانگیز هستش

ممنون از شما و مسعودِ عزیز :flower:

کاش کفه ی ترازوی موزیک های پاپ داخلی بیشتر به سمتِ این سبک ها و صداها بود ، تا به دور ازهیاهوی کاذبِ موزیک های مصرفی ، فقط موسیقی گوش میکردیم و لا غیر

فقط خودِ موسیقی

 

پ . ن : نمیدونم عمدی بوده یا سهوی ،

اما در آخرین میزان از پارتِ گیتار ، یک ضرب به این میزان اضافه شده ، و بجای چهار ضرب ، شده پنج ضرب !

در واقع در کل موزیک ، فقط در این میزان ، ریتم شده 5/4 !

من عادت دارم به این که همیشه در حین موزیک گوش دادن از طریقِ تپِ ( Tap ) انگشتِ شستم به نوکِ سایر انگشتانم ضرب میگیرم .

و با توجه به ریتم کار ، که 4/4 هستش ، انتظار داشتم در اون میزان ، از نیمه ی دوم ضرب چهارم ، یعنی از تایم 2:04 , خواننده وارد بشه ( بیا بار سفر رو ما ببندیم . . . )

اما برخلافِ روند و الگوی ریتمیک ، موزیک یک ضرب دیگه ادامه پیدا کرد !

از مسعود و یا خودتون تقاضا دارم این مورد رو توضیح بدید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
wilad    4,592

کاربر سایت

خسته نباشید

شروع زیبایی داره واقعا خوشم اومد

صدای پایین خودتون جایی که زیاد بم میشه یه دوست دیگه مونم گفتن، منم نمیپسندم

مسائل ترانه رو هم اشاره کردن و موافقم که انسجام معنایی جالبی ندارن و بعضی استعاره هارو جدا دوس ندارم و بنظرم حتما از ترانه های دیگران استفاده کنید

برای مثال همین شبای تاریک و سیاهو،تو با نور قشنگت شاد کردی،نور قشنگت شدید ناخوشاینده برای من(البته نظر شخصیه)

اما همینجا که میگید شااد کردی،یه نتی میخونید مطمئن نیستم بقیه اجزای موسیقی باهاتون هماهنگ باشن مخصوصا کورد پیانو بهمین دلیل من یکم احساس خارج بودن کردم

و چیزی که منو به پاسخ به پستتون تحریک کرد

گیتار سولو

1.54 اینا جوری از ریتم میوفته که اصلا درکش نمیکنم!یعنی گیج شدم که خودم اشتباه میکنم یا واقعا گیتار؟اما با مترونوم رو تمپو دور و بر 70 که چک کردم واقعا از ریتم میفته گیتار و بعد اون پاساج انتهای سولو که یهو میاد و میره نمیدونم کجا اصن فالش آباد شاید:4: البته شوخی میکنم اما مشخص نیست ته اون پاساژ به کجا میرسه

یه سری نت میزنه که نه صدای خوبی داره نه آغاز یک اوج رو نشون میده نه پایان یک سولو و نه میکسش خوبه!!

صداتون قوی و قشنگه ولی،خودتونم میتونید بهتر ازین ها بشید

درآخرم بگم نظرها شخصی هست و شاید این سلیقه منه و یا من اشتباه میکنم اون مسائلو

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

واقعن مرسی

بسیار زیبا

و چقدرهم تاثیرگزار

یاد یک نوستالژی افتادم

به خودم که اومدم دیدم ساعت ها گذشته و موزیکِ شما بارها ریپیت شده و من غرق در مرورِ خاطرات و خیره به یک عکس

بیشترین تاثیر رو ، ابتدا ملودی و سولوی گیتار و هارمونی بر روی من گذاشت

سپس اجرای بی نفصِ خواننده

و بعد تنظیم و ادامه ی ماجرا

هر چند نوازنده یک مقدار بقول معروف شلخته نوازندگی کرده ( در دو/سه لا چنگ ها و نت های تزئینی )، اما حرکتِ کروماتیکی که در 1:52 برای گیتار نایلون نوشته شده ، خیلی تاثیرگزار و روح نواز و چالش برانگیز هستش

ممنون از شما و مسعودِ عزیز :flower:

کاش کفه ی ترازوی موزیک های پاپ داخلی بیشتر به سمتِ این سبک ها و صداها بود ، تا به دور ازهیاهوی کاذبِ موزیک های مصرفی ، فقط موسیقی گوش میکردیم و لا غیر

فقط خودِ موسیقی

 

پ . ن : نمیدونم عمدی بوده یا سهوی ،

اما در آخرین میزان از پارتِ گیتار ، یک ضرب به این میزان اضافه شده ، و بجای چهار ضرب ، شده پنج ضرب !

در واقع در کل موزیک ، فقط در این میزان ، ریتم شده 5/4 !

من عادت دارم به این که همیشه در حین موزیک گوش دادن از طریقِ تپِ ( Tap ) انگشتِ شستم به نوکِ سایر انگشتانم ضرب میگیرم .

و با توجه به ریتم کار ، که 4/4 هستش ، انتظار داشتم در اون میزان ، از نیمه ی دوم ضرب چهارم ، یعنی از تایم 2:04 , خواننده وارد بشه ( بیا بار سفر رو ما ببندیم . . . )

اما برخلافِ روند و الگوی ریتمیک ، موزیک یک ضرب دیگه ادامه پیدا کرد !

از مسعود و یا خودتون تقاضا دارم این مورد رو توضیح بدید

 

:flower::flower::flower:

 

درود بر دوست نازنین و هنرمند خوب ویولونیست گرانقدر.

 

بسیار ممنونم از لطف و محبت شما و نظر خوبتان. در مورد ریتم که فرمودید آهنگساز اثر جناب یزدی نژاد حتما نظرشان را باید دانست (در صلاحیت بنده نیست توضیح این مساله) اما به نظرم این تغییر ریتمیک شاید باعث می شود که مخاطب نتواند زمان ورود خواننده را پیش بینی کرده و تشخیص دهد که این موضوع شاید هدف آهنگساز بوده و در نوع خود جالب توجه هست.

 

در مجموع از انتقادات بسیار خوب و سازنده ی شما هنرمند بزرگوار بی نهایت سپاسگزارم و بسیار استفاده کردم. با سپاس فراوان و آرزوی بهترین ها در سال جدید :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

خسته نباشید

شروع زیبایی داره واقعا خوشم اومد

صدای پایین خودتون جایی که زیاد بم میشه یه دوست دیگه مونم گفتن، منم نمیپسندم

مسائل ترانه رو هم اشاره کردن و موافقم که انسجام معنایی جالبی ندارن و بعضی استعاره هارو جدا دوس ندارم و بنظرم حتما از ترانه های دیگران استفاده کنید

برای مثال همین شبای تاریک و سیاهو،تو با نور قشنگت شاد کردی،نور قشنگت شدید ناخوشاینده برای من(البته نظر شخصیه)

اما همینجا که میگید شااد کردی،یه نتی میخونید مطمئن نیستم بقیه اجزای موسیقی باهاتون هماهنگ باشن مخصوصا کورد پیانو بهمین دلیل من یکم احساس خارج بودن کردم

و چیزی که منو به پاسخ به پستتون تحریک کرد

گیتار سولو

1.54 اینا جوری از ریتم میوفته که اصلا درکش نمیکنم!یعنی گیج شدم که خودم اشتباه میکنم یا واقعا گیتار؟اما با مترونوم رو تمپو دور و بر 70 که چک کردم واقعا از ریتم میفته گیتار و بعد اون پاساج انتهای سولو که یهو میاد و میره نمیدونم کجا اصن فالش آباد شاید:4: البته شوخی میکنم اما مشخص نیست ته اون پاساژ به کجا میرسه

یه سری نت میزنه که نه صدای خوبی داره نه آغاز یک اوج رو نشون میده نه پایان یک سولو و نه میکسش خوبه!!

صداتون قوی و قشنگه ولی،خودتونم میتونید بهتر ازین ها بشید

درآخرم بگم نظرها شخصی هست و شاید این سلیقه منه و یا من اشتباه میکنم اون مسائلو

 

درود بر دوست هنر مند و عزیزم و تبریک سال جدید به شما :flower::flower::flower::flower:

 

بسیار بسیار ممنونم که کار را شنیدید و نقد خوب و مفید خود را برایم نوشتید.

 

دوست عزیزم در مورد آواز خوب طبیعتا سعی شده تمام اصول صداسازی کلاسیک که تدریس می کنم را رعایت کنم. اما گیتار که فرمودید در هنگام میکس طبیعتا با مترونوم شکل موج تک تک ضرب ها با چشم Quantize شده و دقیقا در جایگاه صحیح خود قرار می گیرند. شاید عمدا در جاهایی برای جلوگیری از القای حس رباتیک بودن نواخت بعضی ضربها آزاد تر در نظر گرفته شوند اما قاعدتا نباید از ریتم جدا شوند. این موضوع در مورد وکال نیز صدق می کند. در مورد هارمونی که فرمودید آکوردهایی که سونت یا ماژور سونت (میج) هستند و ... (به ویژه در بخش استرینگ و دست چپ پیانو) می تواند القا کننده ی این حس باشد که هارمونی ناپایدار است. اما خوب با توجه به پارت قطعه طبیعتا هارمونی و وضعیت آکوردها با نت وکال اشتباه نیست. نکته ی دیگر وضعیت معکوس برخی از آکوردها می باشد که باز به دلیل نت باس که درجه ی دیگری به غیر از پایه ی طبیعی آکورد جاری است (معکوس اول عموماً) ممکن است یه گوش نا آشنا باشد که به نظر من نه تنها بد نیست بلکه این آکورد ها باعث پیشرفت شنیداری مخاطب خواهند بود تا اینکه تماما آکورد های 5/3 یا مستقیم شنیده شوند. اما باز توضیحات تکمیلی در این زمینه را بر عهده ی آهنگساز اثر می گذارم.

 

در مورد ترانه ممنون از نقد خوب شما و البته امیدوارم توضیحی که به دوست دیگرمان دادم را نیز مطالعه بفرمایید. این کار بر روی ترانه ی دیگری و با صدای دیگری ساخته شده بوده و حتی ضبط هم شده بوده و بنده ترانه ی این آهنگ را بر روی ملودی از پیش ساخته شده تغییر دادم و خودتان حتما می دانید که این کار اگر نگوییم غیر ممکن، بسیار سخت است و هیچ گاه نیز بخوبی حالتی نخواهد بود که به طور صحیح و با تلفیق و تقطیع درست بر روی ترانه، آهنگی نوشته شود.

 

از شما دعوت می کنم که سایر آثار بنده را نیز (مجموعا 69 اثر) گوش کنید و نظر خوبتان را که بسیار برایم با ارزش است مرقوم بفرمایید. یکبار دیگر از بابت لطف و محبت شما و انتقادهای خوبتان بی نهایت سپاسگزار هستم دوست خوبم :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
MasoudYazdi    5,397

عضو جدید انجمن

واقعن مرسی

بسیار زیبا

و چقدرهم تاثیرگزار

یاد یک نوستالژی افتادم

به خودم که اومدم دیدم ساعت ها گذشته و موزیکِ شما بارها ریپیت شده و من غرق در مرورِ خاطرات و خیره به یک عکس

بیشترین تاثیر رو ، ابتدا ملودی و سولوی گیتار و هارمونی بر روی من گذاشت

سپس اجرای بی نفصِ خواننده

و بعد تنظیم و ادامه ی ماجرا

هر چند نوازنده یک مقدار بقول معروف شلخته نوازندگی کرده ( در دو/سه لا چنگ ها و نت های تزئینی )، اما حرکتِ کروماتیکی که در 1:52 برای گیتار نایلون نوشته شده ، خیلی تاثیرگزار و روح نواز و چالش برانگیز هستش

ممنون از شما و مسعودِ عزیز :flower:

کاش کفه ی ترازوی موزیک های پاپ داخلی بیشتر به سمتِ این سبک ها و صداها بود ، تا به دور ازهیاهوی کاذبِ موزیک های مصرفی ، فقط موسیقی گوش میکردیم و لا غیر

فقط خودِ موسیقی

 

پ . ن : نمیدونم عمدی بوده یا سهوی ،

اما در آخرین میزان از پارتِ گیتار ، یک ضرب به این میزان اضافه شده ، و بجای چهار ضرب ، شده پنج ضرب !

در واقع در کل موزیک ، فقط در این میزان ، ریتم شده 5/4 !

من عادت دارم به این که همیشه در حین موزیک گوش دادن از طریقِ تپِ ( Tap ) انگشتِ شستم به نوکِ سایر انگشتانم ضرب میگیرم .

و با توجه به ریتم کار ، که 4/4 هستش ، انتظار داشتم در اون میزان ، از نیمه ی دوم ضرب چهارم ، یعنی از تایم 2:04 , خواننده وارد بشه ( بیا بار سفر رو ما ببندیم . . . )

اما برخلافِ روند و الگوی ریتمیک ، موزیک یک ضرب دیگه ادامه پیدا کرد !

از مسعود و یا خودتون تقاضا دارم این مورد رو توضیح بدید

 

درود به مهرزاد عزیزم ..

اون قسمت تمپو داره تغییر میکنه اینطوری احساس میشه وگرنه کسر میزان که ممکن نیست توی نرم افزار تغییر کنه . همه چیز ست شده است .دلیل اصلیش اینه که شما ضرب درامز رو نداری و اینطوری حس میکنی

اتفاقا تغییرات تمپو در حد کوچک خیلی در موسیقی پاپ مرسومه ..

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
wilad    4,592

کاربر سایت

درود بر دوست هنر مند و عزیزم و تبریک سال جدید به شما :flower::flower::flower::flower:

 

بسیار بسیار ممنونم که کار را شنیدید و نقد خوب و مفید خود را برایم نوشتید.

 

دوست عزیزم در مورد آواز خوب طبیعتا سعی شده تمام اصول صداسازی کلاسیک که تدریس می کنم را رعایت کنم. اما گیتار که فرمودید در هنگام میکس طبیعتا با مترونوم شکل موج تک تک ضرب ها با چشم Quantize شده و دقیقا در جایگاه صحیح خود قرار می گیرند. شاید عمدا در جاهایی برای جلوگیری از القای حس رباتیک بودن نواخت بعضی ضربها آزاد تر در نظر گرفته شوند اما قاعدتا نباید از ریتم جدا شوند. این موضوع در مورد وکال نیز صدق می کند. در مورد هارمونی که فرمودید آکوردهایی که سونت یا ماژور سونت (میج) هستند و ... (به ویژه در بخش استرینگ و دست چپ پیانو) می تواند القا کننده ی این حس باشد که هارمونی ناپایدار است. اما خوب با توجه به پارت قطعه طبیعتا هارمونی و وضعیت آکوردها با نت وکال اشتباه نیست. نکته ی دیگر وضعیت معکوس برخی از آکوردها می باشد که باز به دلیل نت باس که درجه ی دیگری به غیر از پایه ی طبیعی آکورد جاری است (معکوس اول عموماً) ممکن است یه گوش نا آشنا باشد که به نظر من نه تنها بد نیست بلکه این آکورد ها باعث پیشرفت شنیداری مخاطب خواهند بود تا اینکه تماما آکورد های 5/3 یا مستقیم شنیده شوند. اما باز توضیحات تکمیلی در این زمینه را بر عهده ی آهنگساز اثر می گذارم.

 

در مورد ترانه ممنون از نقد خوب شما و البته امیدوارم توضیحی که به دوست دیگرمان دادم را نیز مطالعه بفرمایید. این کار بر روی ترانه ی دیگری و با صدای دیگری ساخته شده بوده و حتی ضبط هم شده بوده و بنده ترانه ی این آهنگ را بر روی ملودی از پیش ساخته شده تغییر دادم و خودتان حتما می دانید که این کار اگر نگوییم غیر ممکن، بسیار سخت است و هیچ گاه نیز بخوبی حالتی نخواهد بود که به طور صحیح و با تلفیق و تقطیع درست بر روی ترانه، آهنگی نوشته شود.

 

از شما دعوت می کنم که سایر آثار بنده را نیز (مجموعا 69 اثر) گوش کنید و نظر خوبتان را که بسیار برایم با ارزش است مرقوم بفرمایید. یکبار دیگر از بابت لطف و محبت شما و انتقادهای خوبتان بی نهایت سپاسگزار هستم دوست خوبم :flower::flower::flower::flower:

 

ببینید توضیحاتی که دادید بجز در بخش ترانه،این رو میرسونه که تمامی این مسائل تکنیکی هستش و جنبه زیبایی داره برای موسیقی(که با بخشی از اونها مثلا در رابطه با هارمونی موافقم)

اما چون دارم میبینم خارج از ریتم بودن گیتار یا میزان اضافی یا نت های هارمونیکی که به درستی نمیشه تشخیص داد حالا به علت میکس ضعیف یا اشتباه بودن یا در جای نادرست بودن یا... بجای لذت بخشیدن به اون قسمت احساس ناخوش آیند داره ،حس توجیه بهم میده

بنظرم در این رابطه مسله اینه که چجوری و کجا از کدوم تکنیک استفاده کنیم

نمیشه تمااامی مسائل و تکنیک های جانبی موسیقی رو فقط در یک ترک خودمون جا بدیم که،هم تکنیک های خوانندگی هم تغییر گام و مدلاسیون هم هارمونی ناپایدار هم از ریتم انداختن اینسترامنت برای حس رباتیک ندادن ،تغییر تمپو(که من متوجهش نمیشم)،میزان اضافه و .و و... توش باشه

اگه بیشترین استفاده رو هم ازینها بکنیم،حس خوبی نده،بنظرم بی فایده س

آهنگساز ها و تنظیم کننده های معتبر هم بنظرم به این دلیل مورد تائییدن که این تکنیک هارو بجای خود و به زیبایی انجام میدن!

گیتاربنظرم واقعا از ریتم افتاد اونجا

اما درمورد ترانه نمیدونم دقیقا منظورتون چیه،که انقد سخت و دشوار کردید اینکار رو،درکل موافقم منم که ترانه باشه،بعد آهنگ و تنظیم

اما امروزه نوشتن ترانه رو یک موسیقی کار غریبی نیست و به وفور انجام میشه

برای مثال مرتضی پاشایی که خیلی هم محبوب هستن ظاهرا اینجوری تمااام کارهاشونو انجام میدادن

اگه ترانه سرا باشید اینکار آنچنان سخت و نشدنی نیست

برای همین پیشنهاد میکنم بیشتر از ترانه های دیگران استفاده کنید شما

 

به دل نگیرید چیزی، نظرات با احترام نوشته شده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کیبوردیست 660    1,218

کاربر سایت

خدایا توبه !!!!
منظورم تحریرهای مقطعی هستش زیاد تعجب نکن...دیدی خواننده میخواد اپرا بخونه یه تحریرهایی با ته گلوش میده مثل عارف؟میدرنج منظورم Pm موزیک هستش...مثل خانمها که به یکبار در pm موزیک یک لحظه یا یک نتو f یا ff میخونن...اون میدرنجی که در ماکسیموستون هست یا حالا دوهای دیگه که قسمت صدای میانی موزیکتون هستش منظورم نبود اون قسمت صدای میانی هستش...اگه کننده بودی سریع میگرفتی تعجب نمیکردی اون دوستمون متوجه شد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
blacky    55,347

مـعاونت کل

درود به هنرمندان عزیز

اقای امیدوار و اقای یزدی

........

اوین چیزی که منو جذب می کنه تنظیم خیلی خوبه این موزیکه

واقعا ترکییب و سازبندی و پاساژ ملودی ها بسیار زیبا انجام شده

خصوصا زیر صداها بسیار به جا و مناسبه

همین طور ترکیب یازهای زهی و بادی برنجی

و نکته ی مهم تر به کار بردن گیتار الکتریک در موزیکی اکوستیک و. ارکسترال اونم به روشی درست مثل موزیک های اکوستیک مدرن غربی

 

در مورد ملودی گیتار

گوش من کاملا به این سبک نواختن و گریز از ضرب عادت داره و شاید اگه دوستان نمی گفتن متوجه نمیشدم

چون خودم خیلی می پسندم وقتی ملودی های ریز گیتار در حال فرار از میزان و ریتمه

خیلی اون قسمت گیتار عالیه

...............

البته در مورد ملودی و اهنگ می تونم بگم در اینکه دلنشینه شکی نیست

ولی به غیر از اینترو بقیه موزیک از نظره من هنوز ریشه در اهنگ های قدیمی خصوصا دهه ی هفتاد داره

یعنی موزیکی که اون زمان ها قاسم افشار و خشایار اعتمادی و ... می خوندن ( اکثرا با اهنگ های فواد حجازی )

 

این موضوع یه تناقضی بین ملودی و تنظیم به وجود اورده

به طوری که این تنظیم زیبا و مدرن در تضاد با ملودی قرار گرفته

 

و صدای دوست عزیز و هنرمند اقای تهرانی

مثل همیشه در سطح بالا و بی نقص

ولی نکته ای که از شنیدن مجموعه ای از اثار شما به ذهنم میاد اینه که شما یه فرم خوانندگی رو تا به حال اجرا کردین و از اون چارچوب خارج نشدین

همیشه کلاسیک و بدون ذره ای خارج شد ن از این چارچوب

همچنین هنوز تکیه دارن روی ویژگیه صلابت و رسایی و از سایر ...تورهای صداتون استفاده نکردین

..........

مثالی مشابه حمید حامی

به نظره من حامی توی این سال ها فقط تکیه کرده به حماسی بودن صداش و از سایر ویژگی های صداش استفاده نمی کنه

و به قولی به خودش القا کرده که قفط همین ویژگی رو داره

............

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Yo3fM    11,438

کاربر سایت

سلام. من هر دو شما عزیزان رو میشناسم که چقدر فرهیخته و اصولی موسیقی رو دنبال میکنید. سایت آقای یزدی از سایتهای خیلی خوبی هست که پیگیر مطالبش هستم.

و کاراتون هم عالی هستن توی این وضع آشفته ی موسیقی کشور. ولی بعنوان یه شنونده اینو میگم که

(دلیل اینکه خودم هم هنوز نتونستم خودمو قانع کنم یه کاری و اثری ارائه بدم همینه)

که شما هم دارید توی اون حلقه ی تکرار موسیقی میفتید. مثلا شخصی یکی از کارای شما رو بشنوه اینو میفهمه که اثری دقیق و حرفه ای هست. اما اهنگی دیگه ازتون بشنوه دیگه چیز جدیدی حس نمیکنه.

من احساس میکنم همه کاراتون داره تکرار میشه. همون ملودی تنظیم ها همون سازها همون تکنیک ها و ...

و شاید دلیلش این باشه که سعی دارید همه ترفندها و نکته ها و تکنیکها رو در یک اثر بگنجونید و برای اهنگهای بعدی چیز جدیدی نمیمونه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

ببینید توضیحاتی که دادید بجز در بخش ترانه،این رو میرسونه که تمامی این مسائل تکنیکی هستش و جنبه زیبایی داره برای موسیقی(که با بخشی از اونها مثلا در رابطه با هارمونی موافقم)

اما چون دارم میبینم خارج از ریتم بودن گیتار یا میزان اضافی یا نت های هارمونیکی که به درستی نمیشه تشخیص داد حالا به علت میکس ضعیف یا اشتباه بودن یا در جای نادرست بودن یا... بجای لذت بخشیدن به اون قسمت احساس ناخوش آیند داره ،حس توجیه بهم میده

بنظرم در این رابطه مسله اینه که چجوری و کجا از کدوم تکنیک استفاده کنیم

نمیشه تمااامی مسائل و تکنیک های جانبی موسیقی رو فقط در یک ترک خودمون جا بدیم که،هم تکنیک های خوانندگی هم تغییر گام و مدلاسیون هم هارمونی ناپایدار هم از ریتم انداختن اینسترامنت برای حس رباتیک ندادن ،تغییر تمپو(که من متوجهش نمیشم)،میزان اضافه و .و و... توش باشه

اگه بیشترین استفاده رو هم ازینها بکنیم،حس خوبی نده،بنظرم بی فایده س

آهنگساز ها و تنظیم کننده های معتبر هم بنظرم به این دلیل مورد تائییدن که این تکنیک هارو بجای خود و به زیبایی انجام میدن!

گیتاربنظرم واقعا از ریتم افتاد اونجا

اما درمورد ترانه نمیدونم دقیقا منظورتون چیه،که انقد سخت و دشوار کردید اینکار رو،درکل موافقم منم که ترانه باشه،بعد آهنگ و تنظیم

اما امروزه نوشتن ترانه رو یک موسیقی کار غریبی نیست و به وفور انجام میشه

برای مثال مرتضی پاشایی که خیلی هم محبوب هستن ظاهرا اینجوری تمااام کارهاشونو انجام میدادن

اگه ترانه سرا باشید اینکار آنچنان سخت و نشدنی نیست

برای همین پیشنهاد میکنم بیشتر از ترانه های دیگران استفاده کنید شما

 

به دل نگیرید چیزی، نظرات با احترام نوشته شده

 

درود دوست عزیزم

 

ابتدا از آخرین نوشته ی شما شروع می کنم: امیدوارم شما نیز از پاسخ بنده به دل نگیرید و آن را در جهت روشنگری بدانید. دوست عزیزم ببخشید اما احساس می کنم آن چیزی که شما نام خارج شدن از ریتم برا آن نهاده اید تنها یک "تریوله ی ساده" است با چاشنی تمپو روباتو (تغییر ناچیز تمپو یا اجرای نوازنده) که باز هم جسارت بنده را ببخشید، این دو هیچ کدام "تکنیک مهمی" به شما نمی روند که می فرمایید بحث تکنیکی است و نباید همه ی تکنیک ها را در یک قطعه خرج کرد! تریوله و بحثتمپو روباتو از پیش پا افتاده ترین موارد ریتمیک در نواختن و پارت نویسی است که تقریبا در اکثر آثار (کمی بهتر از کارهای مرحوم پاشایی که اشاره داشتید) به وفور یافت می شوند.

 

برای مستند کردن سخنم نت دقیقا همان بخش گیتار را برایتان پیوست می کنم تا ببینید آنچنان اتفاق پیچیده ای در این لحظه رخ نداده است:

GUITAR.jpg

 

لینک دانلود تصویر نت همان میزان و دو میزان بعد که برای گیتار نوشته شده:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

حال این نت با چاشنی تمپو روباتو نواخته شده اما اگر به شکل رباتیک نواخته می شد چنین صدایی می داد (فایل می دی زیر معادل همین نت است):

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

برای درک بهتر صدای مترونوم را نیز در فایل می دی قرار داده ام که ببینید هیچ خروج از ریتمی رخ نداده و حتی هیچ نت پیچیده و تکنیکی هم نوشته نشده! یک تریوله ی ساده و چند خط اتحاد.

 

بنابراین با عرض پوزش اما این وسط بحث توجیه مطرح نیست.

 

در مورد ترانه و مثال پاشایی که فرمودید ببینید دوست عزیز بله نوشتن کلام بر روی ملودی کار سختی نیست به سادگی آب خوردن است! اما من در مورد کتاب قطور استاد زنده یاد مرتضی حنانه در مورد تلفیق شعر و موسیقی دارم بحث می کنم! یعنی نوشتن کلامی که از نظر هجاها و تاکیدات و زیر و بم شدن با کلمات همگون باشد! بحث علمی تلفیق شعر و موسیقی مطرح هست وگرنه بله دوستان عزیزی چون پاشایی و دیگر عزیزان خوب بسیار این کار را می کنند اما به نظر بنده ی حقیر، تلفیق صحیح شعر و موسیقی این وسط نابود می شود و اگر نیاز هست از این نابود شدن هم بی نهایت مثال دقیق و مستند می توانم برایتان ذکر کنم.

 

در آخر باز هم تاکید می کنم که بنده ترانه سرا نیستم و چنین ادعایی هم ندارم پس در این مورد بغیر از بحث و مثال شما در مورد پاشایی و شبیه به ایشان حق با شماست.

 

امیدوارم از لحن کلام بنده رنجیده خاطر نشوید به این دلیل که همان طور که باید انتقاد پذیر باشیم، باید آمادگی شنیدن پاسخ به نقد هایمان را نیز داشته باشیم.

 

با سپاس از توجه شما. :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
wilad    4,592

کاربر سایت

درود دوست عزیزم

 

ابتدا از آخرین نوشته ی شما شروع می کنم: امیدوارم شما نیز از پاسخ بنده به دل نگیرید و آن را در جهت روشنگری بدانید. دوست عزیزم ببخشید اما احساس می کنم آن چیزی که شما نام خارج شدن از ریتم برا آن نهاده اید تنها یک "تریوله ی ساده" است با چاشنی تمپو روباتو (تغییر ناچیز تمپو یا اجرای نوازنده) که باز هم جسارت بنده را ببخشید، این دو هیچ کدام "تکنیک مهمی" به شما نمی روند که می فرمایید بحث تکنیکی است و نباید همه ی تکنیک ها را در یک قطعه خرج کرد! تریوله و بحثتمپو روباتو از پیش پا افتاده ترین موارد ریتمیک در نواختن و پارت نویسی است که تقریبا در اکثر آثار (کمی بهتر از کارهای مرحوم پاشایی که اشاره داشتید) به وفور یافت می شوند.

 

برای مستند کردن سخنم نت دقیقا همان بخش گیتار را برایتان پیوست می کنم تا ببینید آنچنان اتفاق پیچیده ای در این لحظه رخ نداده است:

GUITAR.jpg

 

لینک دانلود تصویر نت همان میزان و دو میزان بعد که برای گیتار نوشته شده:

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

حال این نت با چاشنی تمپو روباتو نواخته شده اما اگر به شکل رباتیک نواخته می شد چنین صدایی می داد (فایل می دی زیر معادل همین نت است):

 

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

برای درک بهتر صدای مترونوم را نیز در فایل می دی قرار داده ام که ببینید هیچ خروج از ریتمی رخ نداده و حتی هیچ نت پیچیده و تکنیکی هم نوشته نشده! یک تریوله ی ساده و چند خط اتحاد.

 

بنابراین با عرض پوزش اما این وسط بحث توجیه مطرح نیست.

 

در مورد ترانه و مثال پاشایی که فرمودید ببینید دوست عزیز بله نوشتن کلام بر روی ملودی کار سختی نیست به سادگی آب خوردن است! اما من در مورد کتاب قطور استاد زنده یاد مرتضی حنانه در مورد تلفیق شعر و موسیقی دارم بحث می کنم! یعنی نوشتن کلامی که از نظر هجاها و تاکیدات و زیر و بم شدن با کلمات همگون باشد! بحث علمی تلفیق شعر و موسیقی مطرح هست وگرنه بله دوستان عزیزی چون پاشایی و دیگر عزیزان خوب بسیار این کار را می کنند اما به نظر بنده ی حقیر، تلفیق صحیح شعر و موسیقی این وسط نابود می شود و اگر نیاز هست از این نابود شدن هم بی نهایت مثال دقیق و مستند می توانم برایتان ذکر کنم.

 

در آخر باز هم تاکید می کنم که بنده ترانه سرا نیستم و چنین ادعایی هم ندارم پس در این مورد بغیر از بحث و مثال شما در مورد پاشایی و شبیه به ایشان حق با شماست.

 

امیدوارم از لحن کلام بنده رنجیده خاطر نشوید به این دلیل که همان طور که باید انتقاد پذیر باشیم، باید آمادگی شنیدن پاسخ به نقد هایمان را نیز داشته باشیم.

 

با سپاس از توجه شما. :flower::flower::flower::flower:

 

زحمت کشیدید فایل گذاشتید وقت گذاشتید من میدونم اینها ارزش کارتون برای خودتون رو میرسونه و تحسین میکنم

حالا مسله ای که هست اینه که

فایل هایی که گذاشتید،صحت حرف من رو تایید میکنن

از لحاظ تئوری فایل میدی و نت کاملا درسته

و میگم که

"اگه نوازنده اینو اجرا کنه هیچ ایرادی نمیشه گرفت،گوشنوازه،و درسته" اما

اما نوازنده داره اشتباه میزنه

 

حالا واسه اینکه منم با سند حرفامو گفته باشم،متقابلا برای کار شما ارزش قائل شدم و بررسی کردم

فایل میدی که دادید،با گیتار آهنگتون مچ نیست

چرا؟چون میدی درسته

 

این نت چیده شده توسط شما و درست و منطقی بنظر من(با مترونوم)

 

این دقیقا زمانبندی نت گیتار تو آهنگ(با مترونوم) که نمیدونم اینهم چیزی هست که من سردرنمیارم ازش و این تفاوت با فایل بالا یک تکنیک پیش پا افتاده دیگس

 

رو موزیک که پن کردم بهتر تفاوتا معلوم بشه(سمت راست نت درست شما و چپ گیتاری که ناچیز تفاوت داره)

 

یکم احساس ناخوشایندی نسبت به بحثمون شاید شما هم دارید،اما بالاخره به اینجا رسیدیم،ابتدا گفتم گیتار این حس بدو بهم داده و انقدر گیتار زدم که تریوله گوشمو اذیت نکنه چون همین تریوله هم ریتمیک هستش و حس میده به آهنگ حسو نمیگیره

مث این میمونه نت هارو رو حالت همین پیانو رول برنامه ها، بین ریزترین خانه ها بکشیم(منظورم وسطشونه)خب معلومه یجا میلنگه

اینهم میدی چیزی که گیتار رو آهنگ میزنه،و با فایل شما فرق داره

میتونید تطابق بدید کاااملا با گیتار تو آهنگ عین هم هستن

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

درنهایت اینم آهنگ با مترونوم،قسمت اول اون حسی که میگمو بهم میده،اما بعد حتی پاساژی که از تریوله هم سریعتره رو مترونومه و اون حسم نداره

قصد من بد جلوه دادن آهنگ شما نیست

از صداتو ن و تنظیم تعریف کردم قبلا

اما گیتار و گیتاریست کار رو نمیپسندم

ویرایش شده توسط wilad

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

درود به هنرمندان عزیز

اقای امیدوار و اقای یزدی

........

اوین چیزی که منو جذب می کنه تنظیم خیلی خوبه این موزیکه

واقعا ترکییب و سازبندی و پاساژ ملودی ها بسیار زیبا انجام شده

خصوصا زیر صداها بسیار به جا و مناسبه

همین طور ترکیب یازهای زهی و بادی برنجی

و نکته ی مهم تر به کار بردن گیتار الکتریک در موزیکی اکوستیک و. ارکسترال اونم به روشی درست مثل موزیک های اکوستیک مدرن غربی

 

در مورد ملودی گیتار

گوش من کاملا به این سبک نواختن و گریز از ضرب عادت داره و شاید اگه دوستان نمی گفتن متوجه نمیشدم

چون خودم خیلی می پسندم وقتی ملودی های ریز گیتار در حال فرار از میزان و ریتمه

خیلی اون قسمت گیتار عالیه

...............

البته در مورد ملودی و اهنگ می تونم بگم در اینکه دلنشینه شکی نیست

ولی به غیر از اینترو بقیه موزیک از نظره من هنوز ریشه در اهنگ های قدیمی خصوصا دهه ی هفتاد داره

یعنی موزیکی که اون زمان ها قاسم افشار و خشایار اعتمادی و ... می خوندن ( اکثرا با اهنگ های فواد حجازی )

 

این موضوع یه تناقضی بین ملودی و تنظیم به وجود اورده

به طوری که این تنظیم زیبا و مدرن در تضاد با ملودی قرار گرفته

 

و صدای دوست عزیز و هنرمند اقای تهرانی

مثل همیشه در سطح بالا و بی نقص

ولی نکته ای که از شنیدن مجموعه ای از اثار شما به ذهنم میاد اینه که شما یه فرم خوانندگی رو تا به حال اجرا کردین و از اون چارچوب خارج نشدین

همیشه کلاسیک و بدون ذره ای خارج شد ن از این چارچوب

همچنین هنوز تکیه دارن روی ویژگیه صلابت و رسایی و از سایر ...تورهای صداتون استفاده نکردین

..........

مثالی مشابه حمید حامی

به نظره من حامی توی این سال ها فقط تکیه کرده به حماسی بودن صداش و از سایر ویژگی های صداش استفاده نمی کنه

و به قولی به خودش القا کرده که قفط همین ویژگی رو داره

............

 

درود بر دوست هنرمند، با شخصیت و بسیار عزیزم :flower::flower::flower::flower:

 

یک دنیا ممنون از نظر لطف و محبت شما. دوست عزیزم، ویژگیهای اصلی و اساسی یک صدا بعد از مدتی تبدیل به یک وضعیت مشخص با چهارچوب های مشخص می شود. این موضوع در مورد صدای سازها نیز وجود دارد چه اینکه حنجره نیز در اصل یک ساز است. به عنوان نمونه صدای دو ساز بادی نظیر فلوت و ترومپت را در نظر بگیریم، صدای فلوت نرم و لطیف است و صدای ترومپت تیز و طلایی. می توان نت های عاشقانه و لطیفی به ترومپت سپرد بسیار هم زیبا می شود اما با جنس خاص و پر صلابت مخصوص خودش آن نت ها را اجرا می کند(می خواند) و به همین ترتیب می توان نت های قوی و موکد را به فلوت سپرد ولی انتظار نباید داشته باشیم که خروجی آن چیزی مشابه یک بادی برنجی نظیر ترومپت باشد.

 

در مورد آواز البته شما استاد بنده هستید ولی می دانید که صدا ها دارای کاراکتر و شخصیت هستند و البته چنانچه تقلید صدا انجام دهیم می توانیم در این کاراکتر دست ببریم ولی هدف یک خواننده ی حرفه ای باید دوری جستن از تقلید و یافتن صدای حقیقی خود و کاراکتر خاص خودش باشد و کاراکتر صدای من از کودکی چنین بوده حتی در حرف زدن نیز از کودکی جنس صدای بنده به همین صورت بوده. البته بازی با دینامیک های صوتی و اجرای نوانس ها بحثی است متفاوت از کاراکتر و بله این تکنیک ها را باید رعایت کرد. ولی خوب چیزی که یک صدا را در نهایت تبدیل به یک برند می کند همین کاراکتر خاص و زنگ خاص آن صداست.

 

شما حتما کنسرت زنده یاد پاواروتی و دوستان را دیده اید کنسرتی که در آن پاواروتی با خوانندگان مطرح پاپ و با ارکستر پاپ هم خوانی می کند. در آنجا نیز شما صدای پاواروتی را می شنوید همان برند همان صدا همان اپرا! در حقیقت نیامده چون اکنون موسیقی پاپ است صدای دیگری را ارائه دهد. نکته به نظر من همین جاست یعنی یک صدای موفق در درجه ی اول خودش را پیدا می کند و در درجه ی بعدی همان را می سازد و نواحی مختلفش را کشف می کند.

 

البته این نظر بنده است و خوب ممکن است اشتباه باشد ولی این هدف و چهارچوبی است که برای خواندن در زندگی ام دنبال می کنم.

 

با تشکر از شما دوست بسیار عزیزم :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

سلام. من هر دو شما عزیزان رو میشناسم که چقدر فرهیخته و اصولی موسیقی رو دنبال میکنید. سایت آقای یزدی از سایتهای خیلی خوبی هست که پیگیر مطالبش هستم.

و کاراتون هم عالی هستن توی این وضع آشفته ی موسیقی کشور. ولی بعنوان یه شنونده اینو میگم که

(دلیل اینکه خودم هم هنوز نتونستم خودمو قانع کنم یه کاری و اثری ارائه بدم همینه)

که شما هم دارید توی اون حلقه ی تکرار موسیقی میفتید. مثلا شخصی یکی از کارای شما رو بشنوه اینو میفهمه که اثری دقیق و حرفه ای هست. اما اهنگی دیگه ازتون بشنوه دیگه چیز جدیدی حس نمیکنه.

من احساس میکنم همه کاراتون داره تکرار میشه. همون ملودی تنظیم ها همون سازها همون تکنیک ها و ...

و شاید دلیلش این باشه که سعی دارید همه ترفندها و نکته ها و تکنیکها رو در یک اثر بگنجونید و برای اهنگهای بعدی چیز جدیدی نمیمونه.

 

درود بر شما دوست خوب و عزیزم و سپاس از بابت لطفی که بنده دارید :flower::flower::flower::flower:

 

دوست عزیزم ببخشید ولی در مورد دیدگاهتان در کمال احترام انتقادی دارم:flower:

 

ببینید موسیقی برای یکی مانند بنده ی حقیر دقیقا معادل واژه ی "زندگی" است. مانند "نفس کشیدن" آیا انسان می تواند بدون نفس کشیدن زنده بماند؟؟ طبیعتا خیر! من موسیقی تولید نمی کنم که کارم از تکرار رها شود یا مخاطب احساس کند که کاری جدید است. من موسیقی می سازم چون زندگی من این است چون بدون ساختن موسیقی خیلی زود خواهم مرد.

 

بیست سال آزگار (از سال 1376 الی 1396) دارم می خوانم و این آهنگی که اکنون شما در این تاپیک می بینید شصت و نهمین اثری است که خوانده ام! 69 اثر (یعنی 9 آلبوم موسیقی) را خو.انده ام اما بازخوردش چه بوده؟ "هیچ" از همان سال 76 که امثال شادمهر عقیلی و خیلی های دیگر هنوز خواننده نشده بودند با همین جملاتی که شما فرمودید از جانب مسئولین عزیز (!) آثارم را نگذاشتند منتشر شود و هنوز هم اجازه ی انتشار آثارم را نیافته ام! در مقابل دیدگان می در طی این 20 سال صدها خواننده آمدند به شهرت رسیدند و رفتند ولی هنوز به بنده اجازه ی انتشار داده نشد. سوال من از شما اینست: چه چیزی باعث شده بعد از این همه نا امیدی و سرخوردگی بعد از این همه شب بیداری ها و نت نوشتن ها و زحمت کشیدن ها و بازخورد ندیدن ها هنوز به این کار ادامه دهم؟؟؟؟ پاسخ این است: موسیقی هوایی است که نفس می کشم! مهم نیست اگر از نظر همه ی افراد این موسیقی دهه ی پنجاهی باشد یا نمی دانم تکرار مکررات باشد و ... این "خود من" هستم خود حقیقی ام بدون تلاش برای اینکه ذره ای از قالبم جدا شوم. من خودم را در موسیقی ای که می خوانم در نت به نتی که می نویسم در لحظه لحظه ی کارم با عشق به تصویر می کشم و به همین جهت هم تا زنده ام این مسیر را ادامه می دهم.

 

طبیعتا اگر می شد (می گذاشتند) که آثارم آن طور که شایسته است پخش شود، مخاطب خاص خود را (هرچند اندک) پیدا می کرد. اما خوب نمی گذارند.

 

دوست عزیزم ما باید با این روند خراب شدن موسیقی مبارزه کنیم نه این که تسلیم شویم و سطح کار خود را پایین بیاوریم که مخاطب جذب کار شود. رسالت همه ی ما به عنوان "هنرمند" این است که معلم جامعه ی خود باشیم. مخاطب باید به دنبال کار خوب باشد نمه این که ما سطح کیفی آثار خود را پایین بیاوریم که مخاطب بتواند آن را بفهمد. من اگر چنین کاری بسازم دیگر خودم نیستم.

 

می دانم حرف شما هم چنین چیزی نبود اما لازم دانستم به طور کلی و برای همه ی دوستانی که این مطلب را می خوانند توضیح بدهم.

 

با تشکر فراوان از شما دوست فرهیخته و نازنینم. :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

زحمت کشیدید فایل گذاشتید وقت گذاشتید من میدونم اینها ارزش کارتون برای خودتون رو میرسونه و تحسین میکنم

حالا مسله ای که هست اینه که

فایل هایی که گذاشتید،صحت حرف من رو تایید میکنن

از لحاظ تئوری فایل میدی و نت کاملا درسته

و میگم که

"اگه نوازنده اینو اجرا کنه هیچ ایرادی نمیشه گرفت،گوشنوازه،و درسته" اما

اما نوازنده داره اشتباه میزنه

 

حالا واسه اینکه منم با سند حرفامو گفته باشم،متقابلا برای کار شما ارزش قائل شدم و بررسی کردم

فایل میدی که دادید،با گیتار آهنگتون مچ نیست

چرا؟چون میدی درسته

 

این نت چیده شده توسط شما و درست و منطقی بنظر من(با مترونوم)

 

این دقیقا زمانبندی نت گیتار تو آهنگ(با مترونوم) که نمیدونم اینهم چیزی هست که من سردرنمیارم ازش و این تفاوت با فایل بالا یک تکنیک پیش پا افتاده دیگس

 

رو موزیک که پن کردم بهتر تفاوتا معلوم بشه(سمت راست نت درست شما و چپ گیتاری که ناچیز تفاوت داره)

 

یکم احساس ناخوشایندی نسبت به بحثمون شاید شما هم دارید،اما بالاخره به اینجا رسیدیم،ابتدا گفتم گیتار این حس بدو بهم داده و انقدر گیتار زدم که تریوله گوشمو اذیت نکنه چون همین تریوله هم ریتمیک هستش و حس میده به آهنگ حسو نمیگیره

مث این میمونه نت هارو رو حالت همین پیانو رول برنامه ها، بین ریزترین خانه ها بکشیم(منظورم وسطشونه)خب معلومه یجا میلنگه

اینهم میدی چیزی که گیتار رو آهنگ میزنه،و با فایل شما فرق داره

میتونید تطابق بدید کاااملا با گیتار تو آهنگ عین هم هستن

لطفا جهت مشاهده لینک وارد شوید یا ثبت نام کنید link.

 

درنهایت اینم آهنگ با مترونوم،قسمت اول اون حسی که میگمو بهم میده،اما بعد حتی پاساژی که از تریوله هم سریعتره رو مترونومه و اون حسم نداره

قصد من بد جلوه دادن آهنگ شما نیست

از صداتو ن و تنظیم تعریف کردم قبلا

اما گیتار و گیتاریست کار رو نمیپسندم

 

دوست گرامی ممنون از توضیحات شما.

 

در پست قبلی توضیح دادم که در استودیو بالای نت گیتار قید شده بود (تمپو روباتو) و تمپو روباتو یعنی اینکه در چهارچوب دقیق و Quantize شده نباشید و با احساس خود کمی نت ها را جلوتر و عقب تر بنوازید. این موضوع بسیار بسیار مرسوم است. در قطعه ای که تمام یا اکثر المان های آن صد در صد در قید وزن و ریتم هستند ساز سولو و اصلی کمی آزاد تر می نوازد. می توانم دهها مثال در این مورد برایتان بیاورم از آثار بزرگان. در خوانندگی هم به همین منوال است یعنی نتی که ما برای مثلا خواننده ی تنور در پارتی تور می نویسیم یک الگوی ساده و کاملا ریتمیک است اما به خواننده در استودیو اجازه می دهیم که به عنوان یک سولیست جاهایی از ریتم عقب و جلو شود و آزاد تر بخواند تا حس بهتر و انسانی تری (در مقابل رباتیک) داشته باشد.

 

این کل ماجرای آن میزان بود به همراه نتش که ارائه شد. و البته نظر شما محترم است که گیتار را نمی پسندید، (من نیز البته همانند شما بیشتر ترجیح می دهم در کارها همه چیز پیرو کوانتایز دقیق باشد ولی آهنگساز این اثر بنده نبودم)

 

با تشکر:flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Yo3fM    11,438

کاربر سایت

درود بر شما دوست خوب و عزیزم و سپاس از بابت لطفی که بنده دارید :flower::flower::flower::flower:

دوست عزیزم ببخشید ولی در مورد دیدگاهتان در کمال احترام انتقادی دارم:flower:

با تشکر فراوان از شما دوست فرهیخته و نازنینم. :flower::flower::flower::flower:

حرفای شما کاملا درسته و همونطورکه گفتم این کاملا مشخصه که زمان زیادی زحمت کشیده شده تا به این درجه برسید. و من از طرفداران این سبک و شیوه هستم.

من منظورم این نبود که مثل بقیه یا از موزیکهای قدیمی دارید تکرار میکنید یا اینکه تغییر سبک بدید! من منظورم تکرار در کارهای خودتون بود.

مثلا در البوم حسرت پرواز ابی، کاری هست بنام حناخانم و اهنگ دیگری هم هست با نام وقتی تو نیستی یا همون حسرت پرواز. یا بگو آره و ...

در این دوتا اثر، خواننده و اهنگساز و تنظیم کننده یکسانن. ولی میبینیم که فضا و ریتم و ... کاملا فرق میکنه. و همینطور بقیه کارها و افراد.

متاسفانه من 69 اثر شما رو نشنیدم، چهار یا پنج تا از کاراتونو فقط شنیدم و با این حساب میشه گفت زود قضاوت کردم و از این بابت عذرخواهی میکنم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

حرفای شما کاملا درسته و همونطورکه گفتم این کاملا مشخصه که زمان زیادی زحمت کشیده شده تا به این درجه برسید. و من از طرفداران این سبک و شیوه هستم.

من منظورم این نبود که مثل بقیه یا از موزیکهای قدیمی دارید تکرار میکنید یا اینکه تغییر سبک بدید! من منظورم تکرار در کارهای خودتون بود.

مثلا در البوم حسرت پرواز ابی، کاری هست بنام حناخانم و اهنگ دیگری هم هست با نام وقتی تو نیستی یا همون حسرت پرواز. یا بگو آره و ...

در این دوتا اثر، خواننده و اهنگساز و تنظیم کننده یکسانن. ولی میبینیم که فضا و ریتم و ... کاملا فرق میکنه. و همینطور بقیه کارها و افراد.

متاسفانه من 69 اثر شما رو نشنیدم، چهار یا پنج تا از کاراتونو فقط شنیدم و با این حساب میشه گفت زود قضاوت کردم و از این بابت عذرخواهی میکنم.

 

:flower::flower::flower::flower:

 

درود دوباره بر دوست هنرمند و عزیزم

 

مثال خوبی زدید از آلبوم حسرت پرواز. بله دقیقا همین طور هست. من نیز معتقدم یک هنرمند می بایست یک چهارچوب کاری و خطوط قرمزی را رعایت کند ولی در این چهارچوب همیشه یک نقطه ی ثابت باقی نماند اطراف این چهارچوب خیلی کارها می شود کرد که هم آن خطوط قرمز را رعایت کرده و هم تمام امکانات خود را به کار می بندد تا حرفهایش را بزند. به عنوان نمونه من کاری دارم که در زمانی که بسیار شاد و امیدوار بودم آن را ساخته ام کار دیگری هم بوده که محصول لحظه های افسردگی من است. طبیعتا این دو کار اگر چه هر دو با رعایت ایده ها و آرمان هایم ساخته شده اند اما از نوع ارکستراسیون و انتخاب سازها تا حتی ریتم کار و نوع خواندن ترانه در استودیو با یکدیگر متفاوت هستند و باید نیز چنین باشد.

 

امیدوارم به عنوان یک هنرمدن کوچک لیاقت این را داشته باشم که شما سایر آثارم را بشنوید و این آثار و صدای بنده بتوانند در قلب بزرگ شما جایگاهی هرچند کوچک داشته باشند.

 

با تشکر بی نهایت از شما دوست بزرگوارم. :flower::flower::flower::flower:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...