رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





pe32_64

تکنیک ساده برا اتصال آکورد ها

پست های پیشنهاد شده

pe32_64    36,709

مدیر بـازنشسته

درود بر دوستان عزیز و هنرمندان گرامی سایت

یک تکنیک ساده که امکان این رو میده که آکورد های موزیکمون رو به سادگی و به طور صحیح به هم وصل کنیم. باعث میشه تا تسلسل آکوردی ما خوب صدا بده و هم نیازی به سواد بالای موسیقی نداره.

روش استفاده

به این صورت هستش که فاصله ی نت پایه آکورد جدید(بعدی) با نت پایه آکورد قبلی (کنونی) در گام موزیکمون باید یکی از این سه تا باشه :

1- فاصله دوم رو به بالا .

------------ مثال در گام دو ماژور : آکورد دو ماژور به آکورد ر ماژور

2- فاصله سوم رو به پایین .

------------ مثال در گام دو ماژور : آکورد دو ماژور به آکورد لا ماژور

3- فاصله چهارم رو به بالا  .

------------ مثال در گام دو ماژور: آکورد دو ماژور به آکورد فا ماژور

نکات

1- تسلسل آکوردی به دسته امده از این روش حس حرکت رو به جلو رو به ما میده ، چون نت های موجود در اکورد ها یا رو به جلو (در گام) حرکت میکنند یا ثابت می مونند.

2- اگر جهت گفته شده برای فواصل رو بلعکس کنیم (مثلا :  فاصله دوم یا چهارم رو به پایین) تسلسل آکوردی حس حرکت رو به عقب  رو به میده .

که بسته به نیاز تون میتونید از  هر دو بهره ببرید. 

 

اگر در نگارش هر نوع اشکالی هستش و یا نکاتی برای تکمیل این پست وجود داره ، دوستان دریغ نکنید.

منبع : YouTube

 

 

 

ویرایش شده توسط pe32_64

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pe32_64    36,709

مدیر بـازنشسته

نکته یکم سخت تر😅

ممکنه بپرسید که کدوم یک از اون سه فاصله ی داده شده برا استفاده بهتر هستش و اصلا چرا ؟!

1- بهترین انتخاب فاصله سوم رو به پایین هستش .

چون به ما دو صدای مشترک در دو اکورد متصل شده رو میده و صدای دیگر هم با یک فاصله دوم حرکت میکنه.

2- انتخاب بعدی فاصله چهارم رو به بالا هستش.

چون به ما یک صدای مشترک در دو اکورد متصل شده رو میده و دو صدای دیگر هم با یک فاصله دوم در یک جهت حرکت میکنند.

3- و انتخاب اخر هم فاصله دوم رو به بالا هستش. 

چون به ما هیچ صدای مشترکی در دو اکورد متصل شده نمیده . دو صدا با یک فاصله دوم در خلاف جهت صدای بیس حرکت میکنند.صدای دیگر هم با یک فاصله سوم در خلاف جهت صدای بیس حرکت میکنه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
DJ_YA30N    41,224

مدیر انجمن

ممنون تکنیک جالبی بود. 

البته من تقریبا اینو یکی دوبار انجام داده بودم . وقتی تو اف ال استدیو آکوردامو میچیدیم اون خط های آکورد رو بالا پایین می کردم و تقریبا به این حالت ها میرسیدم. 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
M.Hosseini    113,830

مدیـر ارشـد سایت

سلام

ممنون نکته ی جالبی بود

استفاده از فاصله های همیشه جذاب و مهم بوده

منم برای کامل کردن این چندتا آموزش درباره ی تونیک و اکورد های زینتی اوکی میکنم حتما

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ali_007    10

کاربر سایت

دوستان اگه از  چینش اکوردها یا همون کورد پروگریشنهای معروف مثل ۵-۴-۱  استفاده کنیم بازهم نیازی به اتصال اکوردا هست؟ کلا  اتصال اکورد ها در چه مواقعی بکار میاد و اینکه باید حتما انجام بشه  یا خیر؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
alone_composer    3,001

عضو جدید انجمن

در در 4 بهمن 1398 در 12:13، pe32_64 گفته است :

درود بر دوستان عزیز و هنرمندان گرامی سایت

یک تکنیک ساده که امکان این رو میده که آکورد های موزیکمون رو به سادگی و به طور صحیح به هم وصل کنیم. باعث میشه تا تسلسل آکوردی ما خوب صدا بده و هم نیازی به سواد بالای موسیقی نداره.

روش استفاده

به این صورت هستش که فاصله ی نت پایه آکورد جدید(بعدی) با نت پایه آکورد قبلی (کنونی) در گام موزیکمون باید یکی از این سه تا باشه :

1- فاصله دوم رو به بالا .

------------ مثال در گام دو ماژور : آکورد دو ماژور به آکورد ر ماژور

2- فاصله سوم رو به پایین .

------------ مثال در گام دو ماژور : آکورد دو ماژور به آکورد لا ماژور

3- فاصله چهارم رو به بالا  .

------------ مثال در گام دو ماژور: آکورد دو ماژور به آکورد فا ماژور

نکات

1- تسلسل آکوردی به دسته امده از این روش حس حرکت رو به جلو رو به ما میده ، چون نت های موجود در اکورد ها یا رو به جلو (در گام) حرکت میکنند یا ثابت می مونند.

2- اگر جهت گفته شده برای فواصل رو بلعکس کنیم (مثلا :  فاصله دوم یا چهارم رو به پایین) تسلسل آکوردی حس حرکت رو به عقب  رو به میده .

که بسته به نیاز تون میتونید از  هر دو بهره ببرید. 

 

اگر در نگارش هر نوع اشکالی هستش و یا نکاتی برای تکمیل این پست وجود داره ، دوستان دریغ نکنید.

منبع : YouTube

 

 

 

درود دوست عزیزم.

 

در آکوردهایی که فرمودید آلتراسیون وجود دارد در حالیکه احساس می‌کنم منظور شما آکوردهای داخل گام است به این معنا که سه حالت بالا باید چنین نوشته شوند:

1- فاصله دوم رو به بالا .

------------ مثال در گام دو ماژور : آکورد دو ماژور به آکورد ((((ر مینور))))

2- فاصله سوم رو به پایین .

------------ مثال در گام دو ماژور : آکورد دو ماژور به آکورد ((((لا مینور))))

3- فاصله چهارم رو به بالا  .

------------ مثال در گام دو ماژور: آکورد دو ماژور به آکورد فا ماژور

 

 

زیرا آکوردهای ر ماژور و لا ماژور که شما فرمودید آکوردهایی خارج از گام دو ماژور و دارای نت‌های آلتراسیونی هستند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...