رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

سایت و انجمن رسمی کیوبیس ایران

مرجع تخصصی آهنگسازان خوانندگان و نوازندگان سایت کیوبیس ایران

  • با 10 سال قدمت
  • بیش از 145 هزار کاربر
  • بیش از 450 هزار پست





mohammadrezarezaei

یکی از مسائل مهم و مورد توجه در ترانه های ایرانی

پست های پیشنهاد شده

mohammadrezarezaei    62

همکار انجمن

با عرض سلام و عرض ادب خدمت مدیران محترم

یکی از مسائلی که خیلی وقته ذهنمو به خودش درگیر کرده تفاوتیه که بین ترانه های ایرانی و خارجی وجود داره

من هروقت ترجمه ترانه های خارجی رو میخونم به جرعت میتونم بگم ترانه هایی که از نظر موسیقی دان ها یا هنرمندان یا هر خواننده های خارجی در پایین ترین سطح قرار دارند از لحاظ ادبی بسیار غنی تر از ترانه های ما یا ترانه های ایرانی هستند منظورم اینه این ترانه ها از تشبیه،پارادوکس،استعاره و... های به دور از ذهن و بسیار زیبایی بهره مند هستند اولین سوالم اینه علت اینکه این ارایه های ادبی در ترانه های ایرانی اون قدر قوی نیست چیه و اینکه چرا وقتی اونا یه همچین ترانه ای مینویسن رو ملودی قشنگ میشینه ولی تو ترانه فارسی اگه بخوایم از اون ارایه ها به گونه ای استفاده کنیم که برای مثال تشبیه،پارادوکس و .... به دور از ذهن باشند و هر چقدر هم قوی باشن با ملودی اون جور که باید مچ بشن نمیشن

خیلی وقته که دنبال جواب این سوالمم اما هرچی راجبش تحقیق میکنم نمیدونم چرا نمیرسم بهش

از نظر من مشکل یا از ترانه سرا های ماست که ترانه هاشون اون جور که باید از صنایع ادبی بهره مند باشه نیست یا از زبانمون یعنی فارسیه که همچین ترانه هایی با این زبان نمیشه گفت باز هم شک دارم علت دقیق رو نمیدونم این صرفا نظر منه

کنجکاوم بدونم نظر بقیه در این مورد چیه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
blacky    55,366

مـعاونت کل

در ۱ ساعت قبل، mohammadrezarezaei گفته است :

با عرض سلام و عرض ادب خدمت مدیران محترم

یکی از مسائلی که خیلی وقته ذهنمو به خودش درگیر کرده تفاوتیه که بین ترانه های ایرانی و خارجی وجود داره

من هروقت ترجمه ترانه های خارجی رو میخونم به جرعت میتونم بگم ترانه هایی که از نظر موسیقی دان ها یا هنرمندان یا هر خواننده های خارجی در پایین ترین سطح قرار دارند از لحاظ ادبی بسیار غنی تر از ترانه های ما یا ترانه های ایرانی هستند منظورم اینه این ترانه ها از تشبیه،پارادوکس،استعاره و... های به دور از ذهن و بسیار زیبایی بهره مند هستند اولین سوالم اینه علت اینکه این ارایه های ادبی در ترانه های ایرانی اون قدر قوی نیست چیه و اینکه چرا وقتی اونا یه همچین ترانه ای مینویسن رو ملودی قشنگ میشینه ولی تو ترانه فارسی اگه بخوایم از اون ارایه ها به گونه ای استفاده کنیم که برای مثال تشبیه،پارادوکس و .... به دور از ذهن باشند و هر چقدر هم قوی باشن با ملودی اون جور که باید مچ بشن نمیشن

خیلی وقته که دنبال جواب این سوالمم اما هرچی راجبش تحقیق میکنم نمیدونم چرا نمیرسم بهش

از نظر من مشکل یا از ترانه سرا های ماست که ترانه هاشون اون جور که باید از صنایع ادبی بهره مند باشه نیست یا از زبانمون یعنی فارسیه که همچین ترانه هایی با این زبان نمیشه گفت باز هم شک دارم علت دقیق رو نمیدونم این صرفا نظر منه

کنجکاوم بدونم نظر بقیه در این مورد چیه؟

درود محمدرضا 

مرسی از این بحث ولی کاش اینو یه جای عمومی تر باز می کردی که همه کاربرا ببینن

قبلا راجع بهش حضوری خیلی بحث کردیم 

دلیل اصلیش اینه که موسیقی اونجا یک جریانه و سرمایه گذاری کلانی روش میشه 

سبک ها خیل متنوع ترن و از همه مهم تر چیزی به نام شواری موسیقی که بخواد مجوز ها رو با این ملاک صادر کنه نیست 

ترانه یکم خاص باشه صدتا اصلاحیه می خوره تا بیاد بیرون 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohammadrezarezaei    62

همکار انجمن

در 1 دقیقه قبل، blacky گفته است :

درود محمدرضا 

مرسی از این بحث ولی کاش اینو یه جای عمومی تر باز می کردی که همه کاربرا ببینن

قبلا راجع بهش حضوری خیلی بحث کردیم 

دلیل اصلیش اینه که موسیقی اونجا یک جریانه و سرمایه گذاری کلانی روش میشه 

سبک ها خیل متنوع ترن و از همه مهم تر چیزی به نام شواری موسیقی که بخواد مجوز ها رو با این ملاک صادر کنه نیست 

ترانه یکم خاص باشه صدتا اصلاحیه می خوره تا بیاد بیرون 

مرسی از نظرتون استاد

اتفاقا منم دوست داشتم جای عمومی تر بیان شه ولی نمیدونم کجا بیانش کنم که همه کاربرا ببینن و راجبش نظر بدن تا ما بتونیم از نظراشون بهره مند بشیم

و اینکه امروزه شاهدیم که بسیاری از ترانه ها یه جورایی ساده تر بگم ازادی بیان دارن و نسبت به قبلنا خب خیلی فرق کردن

صحبت های روزمره خودمون رو با ترانه های خواننده های امروزی مقایسه کنیم تفاوتی توش نمیبینیم و من احساس میکنم اگه ترانه ای باشه که بر عکس یه سری از ترانه های خارجی مسائل جنسی توش بیان نشده باشه فکر نکنم مانعی برای پخش اون وجود داشته باشه

و اینم بگم اگه مایل هستید و صلاح میبینید این تاپیک رو در جایی که از نظر خودتون همه کاربرا بهش دسترسی دارن و راحت تر میتونن ببینن یا بیشتر تو دید هست به اشتراک بزارین تا از نظرات بقیه هم بهره مند بشیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
blacky    55,366

مـعاونت کل

در 58 دقیقه قبل، mohammadrezarezaei گفته است :

مرسی از نظرتون استاد

اتفاقا منم دوست داشتم جای عمومی تر بیان شه ولی نمیدونم کجا بیانش کنم که همه کاربرا ببینن و راجبش نظر بدن تا ما بتونیم از نظراشون بهره مند بشیم

و اینکه امروزه شاهدیم که بسیاری از ترانه ها یه جورایی ساده تر بگم ازادی بیان دارن و نسبت به قبلنا خب خیلی فرق کردن

صحبت های روزمره خودمون رو با ترانه های خواننده های امروزی مقایسه کنیم تفاوتی توش نمیبینیم و من احساس میکنم اگه ترانه ای باشه که بر عکس یه سری از ترانه های خارجی مسائل جنسی توش بیان نشده باشه فکر نکنم مانعی برای پخش اون وجود داشته باشه

و اینم بگم اگه مایل هستید و صلاح میبینید این تاپیک رو در جایی که از نظر خودتون همه کاربرا بهش دسترسی دارن و راحت تر میتونن ببینن یا بیشتر تو دید هست به اشتراک بزارین تا از نظرات بقیه هم بهره مند بشیم

منتقل شد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roya    144,244

سـرپرسـت سایت

در 13 ساعت قبل، blacky گفته است :

منتقل شد

 

در 15 ساعت قبل، mohammadrezarezaei گفته است :

با عرض سلام و عرض ادب خدمت مدیران محترم

یکی از مسائلی که خیلی وقته ذهنمو به خودش درگیر کرده تفاوتیه که بین ترانه های ایرانی و خارجی وجود داره

من هروقت ترجمه ترانه های خارجی رو میخونم به جرعت میتونم بگم ترانه هایی که از نظر موسیقی دان ها یا هنرمندان یا هر خواننده های خارجی در پایین ترین سطح قرار دارند از لحاظ ادبی بسیار غنی تر از ترانه های ما یا ترانه های ایرانی هستند منظورم اینه این ترانه ها از تشبیه،پارادوکس،استعاره و... های به دور از ذهن و بسیار زیبایی بهره مند هستند اولین سوالم اینه علت اینکه این ارایه های ادبی در ترانه های ایرانی اون قدر قوی نیست چیه و اینکه چرا وقتی اونا یه همچین ترانه ای مینویسن رو ملودی قشنگ میشینه ولی تو ترانه فارسی اگه بخوایم از اون ارایه ها به گونه ای استفاده کنیم که برای مثال تشبیه،پارادوکس و .... به دور از ذهن باشند و هر چقدر هم قوی باشن با ملودی اون جور که باید مچ بشن نمیشن

خیلی وقته که دنبال جواب این سوالمم اما هرچی راجبش تحقیق میکنم نمیدونم چرا نمیرسم بهش

از نظر من مشکل یا از ترانه سرا های ماست که ترانه هاشون اون جور که باید از صنایع ادبی بهره مند باشه نیست یا از زبانمون یعنی فارسیه که همچین ترانه هایی با این زبان نمیشه گفت باز هم شک دارم علت دقیق رو نمیدونم این صرفا نظر منه

کنجکاوم بدونم نظر بقیه در این مورد چیه؟

 

سلام

یه ترانه خارجی و میای معنی میکنی و با اینکه درست و حسابی به فارسی معنی نمیشه و به روانیه زبان خودمون نیست برات دلنشینه می دونی چرا ؟

چون اونها هم از صنایع ادبی ما در زبان خودشون استفاده می کنن ، تو پارادوکس در زبان فارسی داری ولی اصلش ماله زبان اونهاست کلا اسمشم ماله اونهاست

ما در تشبیه و استعاره و ...... زبان زد بودیم ولی الان نیستیم

ادبیات ایران غنی ترین ادبیات در طول تاریخ و جهان دنیا رو داره ولی حیف !!!

میدونی دلیل عمدش چیه ؟

یکی اینکه کسی سرکار خودش نیست

خواننده نام نمی برم زیادن و همه میشناسین و لزومی نیست نام کسی برده بشه

خواننده برای پول نده ترانه می نویسه / برای اینکه پول نده اهنگسازی می کنه / برای پول نده صداشم تغییر میده با این برنامه های اهنگسازی خب چی سر جاشه

این خواننده باید هنرمند می بود و روی صداش و حرفه ی خودش سرمایه گذاری میکرد نه اینکه همه ی کارها رو با هم انجام بده چرا ؟ هزینه نکنه خب اقای محترم یه ترک و البوم مث ادم بدی بیرون هزینه صتا ترانه و اهنگساز و میدی .

توی خارج یه ترانه سرا فقط ترانه سراست یه خواننده فقط خواننده برای دل و دلی هر کسی کاری میکنه در کنارش گیتاری چیزی ولی حرفه ای هرگز نمیادن روی شمشیر بکشن و هر کی زودتر ضربه ی اول زد برنده باشه

 

ایرانی ها غرق شدن در مسایل مالی / در چشم و هم چشمی / در اون بهتره اااااا غلط کرده ( ببخشید ) من باید بهتر باشم

دیدی فلانی گیتار زد چرا من نزنم

دیدی فلانی سنتی خوند چرا من نخونم ؟ خب تو اگه صدا داشتی که با وی اس تی و هزار تا برنامه صدات و درست نمیکردی

 

 

 

اون روز بهتون گفتم نوشته ی شما ایراد داره و شما قطعا ناراحت شدی ولی تا انتقاد نپذیری و در راه درست استفاده نکنی ترانه ی تو ترانه نوشته ی تو ، نوشته ی خوبی نخواهد شد

به شما میگم اصول ترانه سرایی رو رعایت نکردی میای میگی هارمونی فلانی و بهمانیه . هارمونی چیه اصل خرابه اون اصل هست که خارجی رو در همه ی موارد نه ترانه با ثبات میکنه

هر کسی خودش و درست کنه بهتره چون من تنها با دنیا نمی تونم مقابله کنم ولی با خودم می تونم

موفق باشی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohammadrezarezaei    62

همکار انجمن

در 7 ساعت قبل، Roya گفته است :

 

 

سلام

یه ترانه خارجی و میای معنی میکنی و با اینکه درست و حسابی به فارسی معنی نمیشه و به روانیه زبان خودمون نیست برات دلنشینه می دونی چرا ؟

چون اونها هم از صنایع ادبی ما در زبان خودشون استفاده می کنن ، تو پارادوکس در زبان فارسی داری ولی اصلش ماله زبان اونهاست کلا اسمشم ماله اونهاست

ما در تشبیه و استعاره و ...... زبان زد بودیم ولی الان نیستیم

ادبیات ایران غنی ترین ادبیات در طول تاریخ و جهان دنیا رو داره ولی حیف !!!

میدونی دلیل عمدش چیه ؟

یکی اینکه کسی سرکار خودش نیست

خواننده نام نمی برم زیادن و همه میشناسین و لزومی نیست نام کسی برده بشه

خواننده برای پول نده ترانه می نویسه / برای اینکه پول نده اهنگسازی می کنه / برای پول نده صداشم تغییر میده با این برنامه های اهنگسازی خب چی سر جاشه

این خواننده باید هنرمند می بود و روی صداش و حرفه ی خودش سرمایه گذاری میکرد نه اینکه همه ی کارها رو با هم انجام بده چرا ؟ هزینه نکنه خب اقای محترم یه ترک و البوم مث ادم بدی بیرون هزینه صتا ترانه و اهنگساز و میدی .

توی خارج یه ترانه سرا فقط ترانه سراست یه خواننده فقط خواننده برای دل و دلی هر کسی کاری میکنه در کنارش گیتاری چیزی ولی حرفه ای هرگز نمیادن روی شمشیر بکشن و هر کی زودتر ضربه ی اول زد برنده باشه

 

ایرانی ها غرق شدن در مسایل مالی / در چشم و هم چشمی / در اون بهتره اااااا غلط کرده ( ببخشید ) من باید بهتر باشم

دیدی فلانی گیتار زد چرا من نزنم

دیدی فلانی سنتی خوند چرا من نخونم ؟ خب تو اگه صدا داشتی که با وی اس تی و هزار تا برنامه صدات و درست نمیکردی

 

 

 

اون روز بهتون گفتم نوشته ی شما ایراد داره و شما قطعا ناراحت شدی ولی تا انتقاد نپذیری و در راه درست استفاده نکنی ترانه ی تو ترانه نوشته ی تو ، نوشته ی خوبی نخواهد شد

به شما میگم اصول ترانه سرایی رو رعایت نکردی میای میگی هارمونی فلانی و بهمانیه . هارمونی چیه اصل خرابه اون اصل هست که خارجی رو در همه ی موارد نه ترانه با ثبات میکنه

هر کسی خودش و درست کنه بهتره چون من تنها با دنیا نمی تونم مقابله کنم ولی با خودم می تونم

موفق باشی

سلام

بله این دلیل شما هم درسته یکی از بزرگترین مشکلاتیه که ما تو صنعت موسیقیمون میبینیم اما اگه اون کسی که چندتا کار رو باهم بلد باشه و استعدادش رو داشته باشه چه ایرادی داره؟یک خواننده نامی براتون مثال میزنم مثلا سیروان خسروی که هم صدابرداره و هم مستر و اهنگسازی و تنظیم کاراش با خودشه.هم کاراش با کیفیته و هم درون کاراش خلاقیت و نواوری رو میتونین مشاهده کنین حتی بین ما اقای نیکنژاد که معاونت کل سایت هستن و بنده چند ساله هنرجو ایشون هستم و باهاشون اشنایی کامل دارم کار تنظیم و اهنگسازی انجام میدن و ایشون خواننده هم هستن و اهنگسازی و تنظیم کار های خودشون رو خودشون انجام میدن در خارج از کشور هم خیلی هارو داشتیم که یه نمونش فردی مرکوری که از بهترینای یک قرن اخیر بود که بجز اهنگسازی و تنظیم،ترانه کار های خودش رو هم میگفت در کل عرضم خدمت شما اینه که ادم باید هرکاری که تواناییشو داره انجام بده وگرنه در غیر این صورت وضعش میشه اینی که الان تو صنعت موسیقی ایران میبینیم.به قول شما خواننده های اطراف ما اکثرا همه ادعا دارن فقط،البته جسارت به بزرگای سایت نشه که خیلی با تجربن من منظورم با کسای دیگست

و یه نکته دیگه اینه که من ادم انتقاد پذیریم و اصلا از کسی که اشتباهاتمو میگه ناراحت نمیشم بارها شده یک هفته برای پروژه ای وقت گزاشتم اما اخرش اقای نیکنژاد گفتن حذف کن و من بی چون و چرا اینکارو کردم و دفعه بعد بیشتر تلاش کردم.من میدونم شمایی که اینارو به من میگی سودی برا شما نداره و هدفتون پیشرفت بندست به همین دلیل اول ازتون بابت انتقادتون تشکر کردم و بعد حرفتونو نقد کردم

شما یه لینکی به من دادید که به گفته خودتون قوانین سایت بود اما وقتی واردش شدم دیدم اموزش ترانه سراییه تا قوانین و وقتی خوندم دیدم در مورد ردیف و قافیه توضیح میده نه ارایه های ادبی مانند سجع و جناس و... شما گفتین قافیم ایراد داره اما ایراد نداشت الانم بهتون میگم به چه دلیلی

اول تعریف شما از قافیه ممکنه چیز دیگه ای بوده باشه

دوم اینکه بنده از ارایه سجع در شعرم و قافیه بندیش استفاده کردم نمیدونم شما تا چه حد با این ارایه اشنایی دارید به همین دلیل بود که حروف پایانی قافیه هام یکی نبود اما اگه با دقت میخوندین میدیدین که وزن خودشو داشت

و سوم اینکه اگه من بخوام پایبند به اون قافیه ای که شما مد نظرتون هست باشم به قول امروزیا ترانم فقط میشه قافیه بازی و از خلاقیت تهی میشه اتفاقا همین قافیه بازی هارو تو ترانه های خواننده های مشهور ایرانی هم میشه مشاهده کرد که هیچ کسی هم کیفیت کاراشونو قبول نداره

و چهارم بهتون پیشنهاد میکنم اون قانونی هم که برای ترانه سرایی گزاشتین رو اصلاح کنین چون اون قانون داره به بقیه ترانه سرا هایی که تجربه انچنانی ندارند قافیه بازی یاد میده تا به کار بردن خلاقیت و مهارت.یکمی ارایه های ادبی و دستور و عروض هم بهش اضافه کنین تا بقیه بتونن با دنیای ادبیات اشنا بشن.

ممنونم از وقتی که برای خوندن این نقد بنده گزاشتین دیگه عذر میخوام اگه خیلی طولانی شد چون واجب دیدم که بگم

موفق باشید

 

ویرایش شده توسط mohammadrezarezaei

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pe32_64    36,714

مدیر بـازنشسته

صحیح و قوی بودن ترانه و شعر و یا کلا اون متنی که میخواد خونده بشه یک طرف هستش ، در طرفی دیگر آهنگ ساز (یا ملودی ساز) و همین طور خواننده باید بر علمی به نام تلفیق شعر و موسیقی تسلط داشته باشند . هنری که خیلی ضعیف شده تو موسیقی ما و دیگه ملودی ساز ها هم رعایتش نمیکنند. بدون این علم ، موزیک با ترانه مچ نمیشه!

ویرایش شده توسط pe32_64

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohammadrezarezaei    62

همکار انجمن

در 53 دقیقه قبل، pe32_64 گفته است :

صحیح و قوی بودن ترانه و شعر و یا کلا اون متنی که میخواد خونده بشه یک طرف هستش ، در طرفی دیگر آهنگ ساز (یا ملودی ساز) و همین طور خواننده باید بر علمی به نام تلفیق شعر و موسیقی تسلط داشته باشند . هنری که خیلی ضعیف شده تو موسیقی ما و دیگه ملودی ساز ها هم رعایتش نمیکنند. بدون این علم ، موزیک با ترانه مچ نمیشه!

اره اینم خوب گفتین

پیشنهاد میکنم اینو بزارید تو تالار گفت و گوی اهنگسازان و تنظیم کنندگان تا به این نکته مهم بیشتر توجه بشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roya    144,244

سـرپرسـت سایت

در 18 ساعت قبل، mohammadrezarezaei گفته است :

سلام

بله این دلیل شما هم درسته یکی از بزرگترین مشکلاتیه که ما تو صنعت موسیقیمون میبینیم اما اگه اون کسی که چندتا کار رو باهم بلد باشه و استعدادش رو داشته باشه چه ایرادی داره؟یک خواننده نامی براتون مثال میزنم مثلا سیروان خسروی که هم صدابرداره و هم مستر و اهنگسازی و تنظیم کاراش با خودشه.هم کاراش با کیفیته و هم درون کاراش خلاقیت و نواوری رو میتونین مشاهده کنین حتی بین ما اقای نیکنژاد که معاونت کل سایت هستن و بنده چند ساله هنرجو ایشون هستم و باهاشون اشنایی کامل دارم کار تنظیم و اهنگسازی انجام میدن و ایشون خواننده هم هستن و اهنگسازی و تنظیم کار های خودشون رو خودشون انجام میدن در خارج از کشور هم خیلی هارو داشتیم که یه نمونش فردی مرکوری که از بهترینای یک قرن اخیر بود که بجز اهنگسازی و تنظیم،ترانه کار های خودش رو هم میگفت در کل عرضم خدمت شما اینه که ادم باید هرکاری که تواناییشو داره انجام بده وگرنه در غیر این صورت وضعش میشه اینی که الان تو صنعت موسیقی ایران میبینیم.به قول شما خواننده های اطراف ما اکثرا همه ادعا دارن فقط،البته جسارت به بزرگای سایت نشه که خیلی با تجربن من منظورم با کسای دیگست

و یه نکته دیگه اینه که من ادم انتقاد پذیریم و اصلا از کسی که اشتباهاتمو میگه ناراحت نمیشم بارها شده یک هفته برای پروژه ای وقت گزاشتم اما اخرش اقای نیکنژاد گفتن حذف کن و من بی چون و چرا اینکارو کردم و دفعه بعد بیشتر تلاش کردم.من میدونم شمایی که اینارو به من میگی سودی برا شما نداره و هدفتون پیشرفت بندست به همین دلیل اول ازتون بابت انتقادتون تشکر کردم و بعد حرفتونو نقد کردم

شما یه لینکی به من دادید که به گفته خودتون قوانین سایت بود اما وقتی واردش شدم دیدم اموزش ترانه سراییه تا قوانین و وقتی خوندم دیدم در مورد ردیف و قافیه توضیح میده نه ارایه های ادبی مانند سجع و جناس و... شما گفتین قافیم ایراد داره اما ایراد نداشت الانم بهتون میگم به چه دلیلی

اول تعریف شما از قافیه ممکنه چیز دیگه ای بوده باشه

دوم اینکه بنده از ارایه سجع در شعرم و قافیه بندیش استفاده کردم نمیدونم شما تا چه حد با این ارایه اشنایی دارید به همین دلیل بود که حروف پایانی قافیه هام یکی نبود اما اگه با دقت میخوندین میدیدین که وزن خودشو داشت

و سوم اینکه اگه من بخوام پایبند به اون قافیه ای که شما مد نظرتون هست باشم به قول امروزیا ترانم فقط میشه قافیه بازی و از خلاقیت تهی میشه اتفاقا همین قافیه بازی هارو تو ترانه های خواننده های مشهور ایرانی هم میشه مشاهده کرد که هیچ کسی هم کیفیت کاراشونو قبول نداره

و چهارم بهتون پیشنهاد میکنم اون قانونی هم که برای ترانه سرایی گزاشتین رو اصلاح کنین چون اون قانون داره به بقیه ترانه سرا هایی که تجربه انچنانی ندارند قافیه بازی یاد میده تا به کار بردن خلاقیت و مهارت.یکمی ارایه های ادبی و دستور و عروض هم بهش اضافه کنین تا بقیه بتونن با دنیای ادبیات اشنا بشن.

ممنونم از وقتی که برای خوندن این نقد بنده گزاشتین دیگه عذر میخوام اگه خیلی طولانی شد چون واجب دیدم که بگم

موفق باشید

 

سلام

گفتم نام نبریم ولی نمی زارید که . اونی که مسلطه کسی باهاش مشکلی نداره مثلا نمونه ی بارز و گدیده ی موسیقی ایران مهراد جم

ایشون انگیزشون چیه ؟ نه من میدونم نه خدا رو شکر کسانیکه باهاشون کار میکنم میدونن

و خیلی ها مثل ایشون سر صحبت با این قشر هست نه لزوما با همه ی خواننده ها .

خدا رو شکر دو روز عمر میکنن فقط اون دو روزم مدیون باندهاشون هستن وگرنه خودشون که هیچ چیزی حتا صدا برای ارائه ندارن .

والا ما با اقای نیک نژاد مشکلی نداریم و در مورد ایشون حرفی نزدیم ( کی جرات داره 😆)

دوست من اینکه برای خودتون دفاعیه میارید و کاملا قبول دارم

من یه ادم عامی به عنوان خواننده ترانه ی شمای ترانه سرا هیچ سوادی هم ندارم در این زمینه خوبه ؟

خب ترانه ی شما باید یه انگیزشی در من ایجاد کنه . خب برای اینکه انگیزش برای یه خواننده ساده و به دور از ادبیات  و تحصیلات ادبی شما بعنوان یه نویسنده اثر موظف هستی یه سری قوانین رو رعایت کنی که به چشم و گوش خواننده اون زیبا بیاد و اون و یادش بمونه مثلا چند روز بعد بگه اااا این نوشته فلانی بود .

چرا ترانه ها رو زوال و نابودیه چون اومدن از قید و بند رها کردن خودشونو ، به خودشون زحمت فکر کردن و کنکاش به موضوع رو نمیدن فقط برای اینکه بنویسن و غالبا بفروشن می نویسن . خب این اثر نمی مونه هرگز شما می خوای ماندگار بنویسی یا ....

یه اثری مثل اردلان سرافراز نام ببر هر چی هایده و معین و ... خوندن بچه های دهه 60 و 70 و 90 هم گوش میدن و می مونه چون اصولی بوده چون قواعد داره چون رو اصوله هزار سال دیگه هم می مونه .

 

حالا دوست داشتی سجع هم می خونیم باهم 😉

با قوانین مشکل نداشته باش اونا اصولن تو باید همرنگ قانون باشی نه اینکه قانون و عوض کنی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohammadrezarezaei    62

همکار انجمن

در 2 ساعت قبل، Roya گفته است :

سلام

گفتم نام نبریم ولی نمی زارید که . اونی که مسلطه کسی باهاش مشکلی نداره مثلا نمونه ی بارز و گدیده ی موسیقی ایران مهراد جم

ایشون انگیزشون چیه ؟ نه من میدونم نه خدا رو شکر کسانیکه باهاشون کار میکنم میدونن

و خیلی ها مثل ایشون سر صحبت با این قشر هست نه لزوما با همه ی خواننده ها .

خدا رو شکر دو روز عمر میکنن فقط اون دو روزم مدیون باندهاشون هستن وگرنه خودشون که هیچ چیزی حتا صدا برای ارائه ندارن .

والا ما با اقای نیک نژاد مشکلی نداریم و در مورد ایشون حرفی نزدیم ( کی جرات داره 😆)

دوست من اینکه برای خودتون دفاعیه میارید و کاملا قبول دارم

من یه ادم عامی به عنوان خواننده ترانه ی شمای ترانه سرا هیچ سوادی هم ندارم در این زمینه خوبه ؟

خب ترانه ی شما باید یه انگیزشی در من ایجاد کنه . خب برای اینکه انگیزش برای یه خواننده ساده و به دور از ادبیات  و تحصیلات ادبی شما بعنوان یه نویسنده اثر موظف هستی یه سری قوانین رو رعایت کنی که به چشم و گوش خواننده اون زیبا بیاد و اون و یادش بمونه مثلا چند روز بعد بگه اااا این نوشته فلانی بود .

چرا ترانه ها رو زوال و نابودیه چون اومدن از قید و بند رها کردن خودشونو ، به خودشون زحمت فکر کردن و کنکاش به موضوع رو نمیدن فقط برای اینکه بنویسن و غالبا بفروشن می نویسن . خب این اثر نمی مونه هرگز شما می خوای ماندگار بنویسی یا ....

یه اثری مثل اردلان سرافراز نام ببر هر چی هایده و معین و ... خوندن بچه های دهه 60 و 70 و 90 هم گوش میدن و می مونه چون اصولی بوده چون قواعد داره چون رو اصوله هزار سال دیگه هم می مونه .

 

حالا دوست داشتی سجع هم می خونیم باهم 😉

با قوانین مشکل نداشته باش اونا اصولن تو باید همرنگ قانون باشی نه اینکه قانون و عوض کنی

ُسلام

اصلا از حرفای بنده برداشت بدی لطفا نکنید ما هیچوقت جسارت به تجربه و  سواد شما نکردیم شما اتفاقا شما خیلی برای ما بزرگوارید

اول اینکه همانطور که توضیح دادم ترانه من خارج از قید و بند نبود اگرم خارج از قید و بند بوده باشه خارج از قید و بندای این سایت بود نه ادبیات فارسی و اگرم بگیم ترانه هام قافیه نداشتن دیگه اون ترانه هایی که به زبان انگلیسی نوشتم قافیه هاشون خیلی تابلو بود اگه فارسیا مطابق قوانین نبود اینا که بود.سوالم اینجاست که شما یکی رو خوندیدن بقیه رو حذف کردین یا همرو خوندین؟

و دوم اینکه من منظورم این نبود قوانین اشتباهه.قوانینتون ناقصه و به عنوان همکار انجمن وظیفه خودم دونستم که به اطلاعتون برسونم حالا بقیشو مدیران عزیز سایت تصمیم بگیرند که اصلاحش بکنن یا نکنن

موفق باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
غريبه، مهمان   

میهمان

غريبه، مهمان

درود، بهتر است در اين قبيل پرسش ها مطالب را به دو بخش تقسيم كنيد، نسلى از اهنگسازان مثل شماعى زاده، بابك بيات و ديگران، يا زنده ياد واروژان با ان هارمونى و تنظيم بينظير، كه انقلابى بود. 

و افسوس نسل بى هويت كه حتى يك ترانه سرا كه قافيه و زبان پارسى را بداند، و يا اهنگسازانى كه بدانند در كجاى موسقيى قرار دارند.

اگر امكانات امروز شما را نسل قديم داشت، جايگاهى براى هيچكدام از اين مدعيان شعر و موسقيى وجود نداشت. 

پاينده، سر فراز باشيد 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
mohammadrezarezaei    62

همکار انجمن

در 6 ساعت قبل، غريبه، مهمان گفته است :

درود، بهتر است در اين قبيل پرسش ها مطالب را به دو بخش تقسيم كنيد، نسلى از اهنگسازان مثل شماعى زاده، بابك بيات و ديگران، يا زنده ياد واروژان با ان هارمونى و تنظيم بينظير، كه انقلابى بود. 

و افسوس نسل بى هويت كه حتى يك ترانه سرا كه قافيه و زبان پارسى را بداند، و يا اهنگسازانى كه بدانند در كجاى موسقيى قرار دارند.

اگر امكانات امروز شما را نسل قديم داشت، جايگاهى براى هيچكدام از اين مدعيان شعر و موسقيى وجود نداشت. 

پاينده، سر فراز باشيد 

سلام

امروزه ایا در ترانه های خواننده های دهه 60 این خلاقیت ها مشاهده میشه؟

اون خواننده هایی که در خارج از کشور قرار دارن باز امکاناتشون که بیشتر از ماست😄

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
pe32_64    36,714

مدیر بـازنشسته

  

در 8 ساعت قبل، غريبه، مهمان گفته است :

درود، بهتر است در اين قبيل پرسش ها مطالب را به دو بخش تقسيم كنيد، نسلى از اهنگسازان مثل شماعى زاده، بابك بيات و ديگران، يا زنده ياد واروژان با ان هارمونى و تنظيم بينظير، كه انقلابى بود. 

و افسوس نسل بى هويت كه حتى يك ترانه سرا كه قافيه و زبان پارسى را بداند، و يا اهنگسازانى كه بدانند در كجاى موسقيى قرار دارند.

اگر امكانات امروز شما را نسل قديم داشت، جايگاهى براى هيچكدام از اين مدعيان شعر و موسقيى وجود نداشت. 

پاينده، سر فراز باشيد 

در ۱ ساعت قبل، mohammadrezarezaei گفته است :

سلام

امروزه ایا در ترانه های خواننده های دهه 60 این خلاقیت ها مشاهده میشه؟

اون خواننده هایی که در خارج از کشور قرار دارن باز امکاناتشون که بیشتر از ماست😄

 

هر وقت از خواننده های دهه 60 یک موزیک جدید میشنوم که به دلم نمیشینه ، میبینم یک رد پایی از بچه های داخل درش هست!

البته باید گفت هنرمندان(غیر خواننده)نسل جدید از همتاهای قدیمی شون(طیف خارج نشین کلا) معمولا خیلی ضعیف تراند.

به نظر من تقسیم بندی صحیح تر اول نسل قدیم و جدید هستش و بعد داخل و خارج کشور!

 

ویرایش شده توسط pe32_64

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Roya    144,244

سـرپرسـت سایت

در در 8 بهمن 1398 در 18:25، mohammadrezarezaei گفته است :

ُسلام

اصلا از حرفای بنده برداشت بدی لطفا نکنید ما هیچوقت جسارت به تجربه و  سواد شما نکردیم شما اتفاقا شما خیلی برای ما بزرگوارید

اول اینکه همانطور که توضیح دادم ترانه من خارج از قید و بند نبود اگرم خارج از قید و بند بوده باشه خارج از قید و بندای این سایت بود نه ادبیات فارسی و اگرم بگیم ترانه هام قافیه نداشتن دیگه اون ترانه هایی که به زبان انگلیسی نوشتم قافیه هاشون خیلی تابلو بود اگه فارسیا مطابق قوانین نبود اینا که بود.سوالم اینجاست که شما یکی رو خوندیدن بقیه رو حذف کردین یا همرو خوندین؟

و دوم اینکه من منظورم این نبود قوانین اشتباهه.قوانینتون ناقصه و به عنوان همکار انجمن وظیفه خودم دونستم که به اطلاعتون برسونم حالا بقیشو مدیران عزیز سایت تصمیم بگیرند که اصلاحش بکنن یا نکنن

موفق باشید

سلام ممنون

لطف دارید ولی من ادعایی در مورد خودم ندارم

اگر نمی خوندم به خودم اجازه نمیدادم در موردش بنویسم

می خوای یه تاپیک در مورد ترانه خارجی بزاری و مدیریتش کنی اخه برادر من اینجا فارسی به زور می خونن میان انگلیسی می خونن ؟😉

اگر بقیه رو نمی خوندم نمی فهمیدم چی هستن که انتقال بدم سرجاهای خودش

قوانینم میدونم و فهمیدم منظورتون و گفتم بدونید ما هر جا وارد می شیم طبق قانون اونجا باید باشیم شاید ده دقیقه بعد شایدم سالها قوانین اونجا عوض نشه

 

موفق باشید 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...